ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
25 квітня 2023 року м. Черкаси справа № 14/1313(925/259/22)
Вх.суду № 5793/23 від 06.04.2023
Господарський суд Черкаської області у складі головуючого судді Хабазні Ю.А., із секретарем судового засідання Садоновою А.Р.,
у судове засідання не з`явились: ліквідатор банкрута, представники від Державної судової адміністрації України, Виконавчого комітету Шестеринської сільської ради Звенигородського району Черкаської області, Виконавчого комітету Лисянської селищної ради Звенигородського району Черкаської області,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Черкаси у приміщенні суду заяву від 24.03.2023 №10-3425/23
заявника, Державної судової адміністрації України,
про зміну способу і порядку виконання наказу суду від 12.12.2022 у цій справі
у справі за позовною заявою від 15.03.2022 №02-35/130
позивача, боржника у особі ліквідатора банкрута,
до відповідачів, 1) ОСОБА_1 , 2) ОСОБА_2 , 3) ОСОБА_3
про стягнення 3% річних та інфляційних втрат
поданої у межах справи за заявою
ініціюючого кредитора, Кредитної спілки "Рантьє",
до боржника, Кредитної спілки "Федерація",
про банкрутство юридичної особи,
УСТАНОВИВ:
1. Державною судовою адміністрацією України подано заяву від 24.03.2023 №10-3425/23 з вимогою: змінити спосіб і порядок виконання наказу Господарського суду Черкаської області від 12.12.2022 у справі №14/1313(925/259/22) про стягнення з Виконавчого комітету Шестеринської сільської ради Звенигородського району Черкаської області в дохід державного бюджету через Державну судову адміністрацію України штрафу у розмірі 2481,00 гривень шляхом "з Виконавчого комітету Лисянської селищної ради (код ЄДРПОУ 04410982) в дохід державного бюджету через Державну судову адміністрацію України штрафу у розмірі 2481,00 гривень з відкритих у Казначействі рахунків Виконавчого комітету Лисянської селищної ради".
2. Заявник у заяві від 24.03.2023 №10-3425/23 (а.с.265 т.86) на обґрунтування заявленої вимоги пояснив,
що ухвалою суду у цій справі від 08.12.2022 змінено спосіб та порядок виконання ухвали суду від 10.05.2022 в частині стягнення з Шестеринської сільської ради Звенигородського району Черкаської області штрафу у розмірі 2481,00 грн., а саме замінено останню на її Виконавчий комітет;
що 12.12.2022 на виконання ухвали суду від 08.12.2022 був виданий наказ суду;
що абз.2 ч.4 ст.15 Закону України "Про виконавче провадження" стягувачем за рішеннями про стягнення судового збору, про накладення штрафу (як засобу процесуального примусу) визначено Державну судову адміністрацію України;
що листом від 17.02.2023 №01.1-18-08/170 Управління Державної казначейської служби України у Лисянському районі Черкаської області повернуло виконавчий документ (наказ суду від 12.12.2022) без виконання у зв`язку з тим, що боржник, Виконавчий комітет Шестеринської сільської ради Звенигородського району Черкаської області, не має відкритих в органах Державного казначейства рахунків; що крім того, Шестеринську сільську раду було реорганізовано шляхом приєднання до Лисянської селищної ради.
що в органах Казначейства обслуговується та має відкриті рахунки лише Виконавчий комітет Лисянської селищної ради;
що враховуючи, що фінансові ресурси закріплено за Виконавчим комітетом Лисянської селищної ради, яка є розпорядником коштів відповідного бюджету, у зв`язку з неможливістю виконати наказ Господарського суду Черкаської області від 12.12.2022 у справі №14/1313(925/259/22), є необхідність у заміні способу і порядку судового виконання шляхом стягнення штрафу у розмірі 2 481,00 грн. з Виконавчого комітету Лисянської селищної ради.
3. Учасники справи були належним чином повідомлені про час і місце розгляду справи, однак участі своїх повноважних представників у судовому засіданні не забезпечили.
Заявник у заяві від 24.03.2023 №10-3425/23 (а.с.265 т.86) просив розглянути справу без участі його представника.
Решта учасників справи про причини неявки до суду не повідомили.
Явка учасників справи обов`язковою не визнавалась.
Відповідно до ч.1 ст.202 ГПК України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, повідомленого належним чином про дату, час і місце судового засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, у зв`язку з чим суд розглянув справу за наявними в ній матеріалами без участі учасників справи, які не з`явились.
4. Відповідно до ст.233 ГПК України у судовому засіданні приєднано до матеріалів справи вступну та резолютивну частини судового рішення.
5. Дослідивши наявні у справі докази суд установив наступні обставини.
10.05.2022 ухвалою суду відкладено розгляд справи та, серед іншого, застосовано до Шестеринської сільської ради Звенигородського району Черкаської області заходи процесуального примусу у вигляді штрафу у одному розмірі прожиткового мінімуму для працездатних осіб 2 481,00 грн. за неналежне виконання ухвали суду від 13.04.2022 без поважних на те причин.
Штраф у вказаній сумі постановлено стягнути з Шестеринської сільської ради Звенигородського району Черкаської області в дохід державного бюджету через Державну судову адміністрацію України.
10.05.2022 на виконання вказаного вище судового рішення видано наказ суду.
08.12.2022 ухвалою суду задоволено заяву Державної судової адміністрації України від 16.11.2022 №10-10520/22: змінено спосіб та порядок виконання ухвали суду від 10.05.2022 у цій справі в частині стягнення з Шестеринської сільської ради Звенигородського району Черкаської області штрафу у розмірі 2481,00 грн. замінено Шестеринську сільську раду Звенигородського району Черкаської області на Виконавчий комітет Шестеринської сільської ради Звенигородського району Черкаської області (с.Шестеринці, Звенигородський район, Черкаська область, 19324, ідентифікаційний код 14213538); наказ суду від 10.05.2022 визнано таким, що втратив чинність.
Вказане судове рішення суду мотивовано тими обставинами, що у боржника, Шестеринської сілської ради Звенигородського району Черкаської області, не відкрито рахунків в органах Державного казначейства, що такі рахунки наявні у Виконавчого комітету Шестеринської сільської ради Звенигородського району Черкаської області, який є іншою юридичною особою і який відповідно до підп.4 п."а" ст.28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" здійснює в установленому порядку фінансування видатків з місцевого бюджету, що за змістом статей 2,5,10,11,16,51 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виконавчий комітет Шестеринської сільської ради Звенигородського району Черкаської області утворений радою у тому числі, для здійснення фінансування видатків з місцевого бюджету, що відсутність відкритих рахунків у Шестеринської сільської ради Звенигородського району Черкаської області не звільняє останню від необхідності виконання судового рішення.
12.12.2022 на виконання ухвал суду від 10.05.2022 та від 08.12.2022 видано наказ.
17.02.2023 листом за №011-18-08/170 Управління Державної казначейської служби України у Лисянському районі Черкаської області повернуло виконавчий документ (наказ суду від 12.12.2022) без виконання у зв`язку з тим, що боржник, Виконавчий комітет Шестеринської сільської ради Звенигородського району Черкаської області, не має відкритих в органах Державного казначейства рахунків, тому казначейське обслуговування зазначеної установи не здійснюється (а.с.268 т.86). Згідно із штампом вхідної кореспонденції Державної судової адміністрації України, вказані документи були отримані останньою 24.03.2023.
06.04.2023 за вх.№5793/23 заявник звернувся до суду із заявою, що розглядається.
6. При вирішенні спору судом застосовано наступні норми законодавства.
Згідно з Конституцією України:
ч.2 ст.19. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
ст. 129-1. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд;
ст.140. Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.
Відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні":
ч.2 ст.2. Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст;
ст.5. Система місцевого самоврядування включає (…)сільську, селищну, міську раду; сільського, селищного, міського голову; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради (…);
ч.1 ст.10. Сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами;
ч.1,2 ст.11. Виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи. Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади;
ч.3 ст.16. Матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є (…) доходи місцевих бюджетів, інші кошти (…);
підп.1,4 п.а) ст.28. До відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження: забезпечення виконання бюджету; здійснення в установленому порядку фінансування видатків з місцевого бюджету;
ч.1, 8 ст.51. Виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради є виконавчий комітет ради, який утворюється відповідною радою на строк її повноважень (…) Виконавчий комітет ради є підзвітним і підконтрольним раді, що його утворила, а з питань здійснення ним повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольним відповідним органам виконавчої влади.
Відповідно до Господарського процесуального кодексу України:
ч.6 ст.12. Господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку, передбаченому цим Кодексом для позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом";
ч.1 ст.18. Судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення є підставою для відповідальності, встановленої законом;
ч.1 ст.73. Доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи;
ч.5 ст.135. Ухвала про стягнення штрафу є виконавчим документом та має відповідати вимогам до виконавчого документа, встановленим законом. Стягувачем за таким виконавчим документом є Державна судова адміністрація України;
ст.326. Судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими на всій території України, а випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, - і за її межами. Невиконання судового рішення є підставою для відповідальності, встановленої законом;
ч.1 ст.327. Виконання судового рішення здійснюється на підставі наказу, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції (...);
ч.1 ст.329. У разі пропуску строку для пред`явлення наказу, судового наказу до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено;
ч.1-3 ст.331. За заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення або розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням учасників справи. Підставою для встановлення або зміни способу або порядлку виконання, відстрочки або розстрочки виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Відповідно до Закону України "Про виконавче провадження":
п.1 ч.1 ст.3. Відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню рішення на підставі таких виконавчих документів: виконавчих листів та наказів, що видаються судами у передбачених законом випадках на підставі судових рішень, рішень третейського суду, рішень міжнародного комерційного арбітражу, рішень іноземних судів та на інших підставах, визначених законом або міжнародним договором України;
ч.2 ст.6. Рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ (…) виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Згідно з підп.3 п.4 та п.9 Положення про Державну казначейську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.04.2015 №215, Казначейство відповідно до покладених на нього завдань та в установленому законодавством порядку здійснює безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів або боржників на підставі рішення суду. Казначейство здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими державними органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення, визначено Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевого бюджетів або бюджетних установ, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845, згідно з яким:
п.2. безспірне списання - операції з коштами державного та місцевих бюджетів, що здійснюються з метою виконання Казначейством та його територіальними органами (далі - органи Казначейства) рішень про стягнення коштів без згоди (подання) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, боржників, органів місцевого самоврядування та/або державних органів на підставі виконавчих документів; боржники - визначені в рішенні про стягнення коштів державні органи, розпорядники бюджетних коштів (бюджетні установи), а також одержувачі бюджетних коштів в частині здійснення передбачених бюджетною програмою заходів, на які їх уповноважено, які мають відкриті рахунки в органах Казначейства, крім рахунків із спеціальним режимом використання;
п.3. Рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів до органів Казначейства (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій);
підп.1,2 п.5,6 Під час виконання виконавчих документів органи Казначейства мають право повідомляти органу, який видав виконавчий документ, про наявність обставин, що ускладнюють чи унеможливлюють його виконання, у спосіб і порядку, які визначені таким документом, крім випадків виконання рішень про стягнення коштів за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання судових рішень та виконавчих документів; звертатися у передбачених законом випадках до органу (посадової особи), який видав виконавчий документ, із заявою про роз`яснення рішення про стягнення коштів, порушувати клопотання про встановлення чи зміну порядку і способу виконання такого рішення, а також відстрочку та/або розстрочку його виконання (…) Виконавчі документи пред`являються до виконання у строки, встановлені Законом України "Про виконавче провадження" (…) Пропущені строки пред`явлення виконавчих документів суду до виконання поновлюються судом в установленому законом порядку, а рішень про стягнення коштів, прийнятих органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення, - не поновлюються;
підп.3 п.9. Орган Казначейства повертає виконавчий документ стягувачеві у разі, коли боржник не має відкритих рахунків в органі Казначейства або в органі Казначейства відкрито боржнику лише рахунок із спеціальним режимом використання, крім випадків виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за яким є державний орган згідно із Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень";
п.10. Стягувач має право повторно надсилати органові Казначейства повернутий виконавчий документ у встановлений пунктом 6 цього Порядку строк, перебіг якого починається з дня його повернення.
7. Аналізуючи установлені обставини справи та норми чинного законодавства суд прийшов до таких висновків.
7.1. У зв`язку з тим, що у боржника, Виконавчого комітету Шестеринської сільської ради Звенигородського району Черкаської області, не відкрито рахунків в органах Казначейства, що боржника було реорганізовано шляхом приєднання до Лисянської селищної ради, що казначейські рахунки наявні у Виконавчого комітету Лисянської селищної ради Звенигородського району Черкаської області, який є іншою юридичною особою і який відповідно до підп.4 п."а" ст.28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" здійснює в установленому порядку фінансування видатків з місцевого бюджету, що за змістом статей 2, 5, 10, 11, 16, 51 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виконавчий комітет Лисянської селищної ради Звенигородського району Черкаської області утворений радою у тому числі, для здійснення фінансування видатків з місцевого бюджету, що існують істотні обставини, які ускладнюють виконання судового рішення, суд вважає, що заява підлягає задоволенню.
7.2. Оскільки суду надано право здійснювати судовий контроль за виконанням судових рішень, оскільки обов`язковість є сутнісною ознакою судового рішення та означає, що таке рішення буде виконано своєчасно, належним чином та у повному обсязі, оскільки ухвала суду від 12.12.2022 у справі №14/1313(925/259/22) залишається невиконаною, суд вважає за необхідне поновити строк для пред`явлення вказаного вище виконавчого документа до виконання.
Керуючись ст.234, 235, 331 ГПК України, суд
УХВАЛИВ:
1. Заяву Державної судової адміністрації України від 24.03.2023 №10-3425/23 задовольнити повністю.
Змінити спосіб та порядок виконання ухвали Господарського суду Черкаської області від 08.12.2022 у справі №14/1313(925/259/22) в частині стягнення з Виконавчого комітету Шестеринської сільської ради Звенигородського району Черкаської області штрафу у розмірі 2481,00 грн., замінивши Виконавчий комітет Шестеринської сільську раду Звенигородського району Черкаської області на Виконавчий комітет Лисянської селищної ради Звенигородського району Черкаської області (19301, Черкаська область, Звенигородський район, смт.Лисянка, пл..Миру,30, ідентифікаційний код 04410982).
Наказ видати.
2. Наказ від 12.12.2022 визнати таким, що втратив чинність та зобов`язати Державну судову адміністрацію України повернути його суду.
Ухвала суду набрала законної сили 08.05.2023. Ухвала суду може бути оскаржена до Північного апеляційного господарського суду в порядку та у строки, встановлені статтями 254-257 Господарського процесуального кодексу України.
Повне судове рішення складено і підписано 08.05.2023.
Направити цю ухвалу ліквідатору банкрута, рекомендованим листом заявнику, Виконавчому комітету Шестеринської сільської ради Звенигородського району Черкаської області, Виконавчому комітету Лисянської селищної ради Звенигородського району Черкаської області.
Суддя Ю.А. Хабазня
Я-6
Суд | Господарський суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 25.04.2023 |
Оприлюднено | 15.05.2023 |
Номер документу | 110789236 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: майнові спори, стороною в яких є боржник, з них: спори про повернення (витребування) майна боржника або відшкодування його вартості |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні