Справа № 540/490/22
УХВАЛА
10 травня 2023 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Хурса О.О., вивчивши адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Каховське автотранспортне підприємство-16506" до Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправними та скасування постанов,
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов позов товариства з обмеженою відповідальністю "Каховське автотранспортне підприємство-16506" до Державної служби України з безпеки, в якому позивач просив суд:
- визнати протиправною та скасувати постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу № 301423 від 23.11.2021, винесену заступником Південного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки;
- визнати протиправною та скасувати постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу № 301424 від 23.11.2021, винесену заступником Південного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки;
Ухвалою Херсонського окружного адміністративного суду від 25.01.2022 року по справі №540/490/22 позовну заяву залишено без руху.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 10.03.2023 року прийнято до провадження справу №540/490/22. Вирішено розпочати розгляд адміністративної справи спочатку.
Дослідивши позов суд вважає, що він поданий з порушенням вимог ст.160,161 КАС України.
Відповідно до ст. 171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Згідно з приписами ч. 3 ст. 161 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Згідно з ч. 1 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 р. № 3674-VI (далі - Закон № 3674-VI) судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Ставка за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою, становить 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб (пп. 1 п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону № 3674-VI).
Стаття 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2022 рік" передбачає встановлення станом на 1 січня 2022 року прожитковий мінімум для працездатних осіб у сумі 2481,00 грн.
Зі змісту позовної заяви та доданих до неї матеріалів вбачається, що позивач оскаржує дві постанови відповідача про накладення штрафу на загальну суму 34000,00 грн, що є ціною позову. Тобто, позивачем заявлені вимоги майнового характеру за які повинен бути сплачений судовий збір у розмірі 2481,00 грн (не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, так як 1,5 % від ціни позову становить 510,00 грн).
Разом із тим, позивачем за подання даного позову сплачений судовий збір у сумі 248,10 грн, про що свідчить долучена позивачем до матеріалів справи квитанція №159Т4151М від 21.01.2022.
Таким чином, позивачу необхідно доплатити судовий збір у сумі 2232,90 грн.
Зазначені вище обставини вказують на невідповідність позовної заяви вимогам, встановленим статтею 161 КАС України.
Крім того, зі змісту позовної заяви слідує, що оскаржуванні позивачем постанови винесені начальником Південного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки.
Отже, предметом спору у даній справі є скасування постанов, винесених Південним міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки в Херсонській області, яке не є юридичною особою та не має відкритих рахунків у відповідних органах казначейського обслуговування, проте згідно норм КАС може виступати відповідачем по справі.
Відповідно до ч. 4 ст. 46 КАС України відповідачем в адміністративній справі є суб`єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Суб`єкт владних повноважень - орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг) (п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України).
Із аналізу наведених норм слідує, що відповідачем у справі може бути окремий орган державної влади.
Однак, позивач в позовній заяві зазначає відповідачем у справі лише Державну служба України з безпеки на транспорті, яка має статус юридичної особи (код ЄДРПОУ 39816845), структурним підрозділом якої є Південне міжрегіональне управління Укртрансбезпеки в Херсонській області.
Відтак, позивачу слід визначитись з колом відповідачів у справі та, подати оформлену позовну заяву з зазначенням належних відповідачів (у даному випадку співвідповідачем є орган, який прийняв спірні постанови) із наданням копій для всіх учасників справи.
Згідно з ст. 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених ст. ст. 160, 161 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, в якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлюється строк, який не може перевищувати 10 днів з дня вручення ухвали.
Ухвалою суду від 10.03.2023 року позовну заяву залишено без руху та наданий позивачу десятиденний строк для усунення недоліків позовної заяви.
Згідно з ч.2 ст.169 КАС України в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).
В зв`язку з цим, суд своєю ухвалою від 10.03.2023 року зазначив про необхідність вказані недоліки усунути шляхом подання до суду належним чином оформленої заяви про усунення недоліків позовної заяви з відповідними додатками (документами) для суду та відповідно до кількості учасників справи.
Представник позивача копію ухвали суду від 10.03.2023 року отримав 13.03.2023 року.
Позивач у встановлений в ухвалі суду від 10.03.2023 року строк не усунув недоліки позовної заяви, клопотання про продовження строку для усунення недоліків не подав, про усунення недоліків шляхом направлення засобами поштового зв`язку суду не повідомив (згідно автоматизованої системи діловодства Одеського окружного адміністративного суду вхідної кореспонденції по справі станом 28.03.2023 року не зареєстровано).
Відповідно до ч. 4 ст. 161 КАС України позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).
Відповідно до п.1 ч.4 ст.169 КАС України позовна заява повертається позивачеві, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, у встановлений судом строк.
Згідно з ч.5, 6, 8 ст.169 КАС України суддя повертає позовну заяву і додані до неї документи без розгляду не пізніше п`яти днів з дня її надходження або з дня закінчення строку на усунення недоліків. Про повернення позовної заяви суд постановляє ухвалу. Копія ухвали про залишення позовної заяви без руху або про повернення позовної заяви надсилається особі, яка подала позовну заяву, не пізніше наступного дня після її постановлення. Копія позовної заяви залишається в суді. Повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом
Враховуючи п.1 ч.4 ст.169 КАС України, суд дійшов висновку, що позов підлягає поверненню.
Керуючись ст.169 КАС України, суд,-
У Х В А Л И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Каховське автотранспортне підприємство-16506" до Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправними та скасування постанов повернути позивачу.
Роз`яснити позивачу що повернення позовної заяви не позбавляє його права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.
Ухвала набирає законної сили у порядку ст.256 КАС України.
Ухвала може бути оскаржена в порядку та строки встановлені ст. ст. 293-295 КАС України.
Суддя О.О. Хурса
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.05.2023 |
Оприлюднено | 15.05.2023 |
Номер документу | 110797831 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Хурса О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні