ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИ Й ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"14" липня 2010 р. Спр ава № 2a-2125/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:
Судді Микитюка Р.В.
при секретарі Заруба Б.М.
за участю представників ст орін:
від позивача- Ясінський Т.І .,
від вдповідача - Баралець ка М.В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву
за позовом: ОСОБА_2, АДРЕСА_1, 76018
до відповідача: Державн ої податкової інспекція в м. І вано-Франківську, вул. Незале жності, 20, м. Івано-Франківськ, 7 6000
про скасування податкових повідомлень-рішень №0000971703/0 від 27.05.2010р. та №0000451720/0 від 27.05.2010р.,-
ВСТАНОВИВ:
Суб' єкт підприємницько ї діяльності фізична особа ОСОБА_2 звернувся в суд з адм іністративним позовом до Дер жавної податкової інспекції в м. Івано-Франківську про ска сування податкових повідомл ень-рішень №0000971703/0 від 27.05.2010р. та №000 0451720/0 від 27.05.2010 року.
В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав з підстав викла дених в позовній заяві, суду п ояснив, що при прийнятті відп овідачем оскаржуваного ріше ння не було враховано того, щ о 22.07.2008 року між СП ТзОВ «Ліссер віс» та ПП ОСОБА_2 було укл адено договір комісії. За рез ультатами виконання зобов'яз ань по даному договору коміс ії, комітент поставив товар н а комісію на загальну суму 1030764 ,00 грн. Комісіонер його продав і отримані кошти в сумі 1030764,00 гр н. перерахував на рахунок ком ітента. Комітент за виконану роботу оплатив комісіонеро ві (ПП Дяченку Р.М.) винаго роду в сумі 136432,63 грн. Зазначив, щ о кошти, які надійшли позивач у на виконання договору комі сії, а саме в сумі 1030764,00 грн. є тра нзитними і право власності н а них має комітент. Позивачу н алежить лише винагорода за н адані ним послуги. Зазначив, щ о ДПІ в м. Івано-Франківську н еправомірно включило до обся гу виручки кошти , отримані по зивачем від договору комісії так як зазначені кошти були п ередані комітенту і не належ ать позивачу на праві приват ної власності. Просив позов з адовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав з підстав ви кладених в письмовому запере ченні. Зазначив, що ДПІ право мірно визначила всю суму кош тів, отриманих позивачем в ме жах договорів комісії, як обс яг виручки суб'єкта підприєм ницької діяльності, що засто совує спрощену систему опода ткування. Зазначив, що відпов ідно до ст. 11-1 Закону України «П ро державну податкову службу »ДПІ в м.Івано-Франківськ бул о проведено планову виїзну к омплексну документальну пер евірку з питань дотримання в имог податкового, валютного та іншого законодавства суб' єкта підприємницької діяльн ості ОСОБА_2 за період з 01.10.2 008р. по 31.03.2010р.. в результаті якої с кладено акт №9237/17-3/2941420730 від 18.05. 2010р. Перевіркою виявлено пору шення позивачем п.19.1 ст.19 Закон у України від 22.05.2003 № 889 «Про пода ток з доходів фізичних осіб» , ст.13 Декрету Кабінету Мініст рів. України «Про прибуткови й податок з громадян», у зв'язк у з чим донараховано податку з доходів фізичних осіб від з дійснення підприємницької д іяльності за 2009р. в розмірі 10008,09г рн. (податкове повідомлення-р ішення №0000971703/0 від 27.05.2010р.). порушен ня п.4.7 ст.4. п.п.7.7.1 п.7.7. п.п.7.3.1 п.7.3. п.п.7.2.8 п .7.2 ст. 7. п.9.4 ст.9 Закону України «п одаток на додану вартість», у зв'язку з чим донараховано по датку на додану вартість в ро змірі 520.0грн. та на підставі п.п . 17.1.3 п.17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами»застосовано ш трафні санкції в розмірі 260.0гр н (податкове повідомлення-рі шення №0000981703/0 від 27.05.2010р.).
Фізична особа підприємець ОСОБА_2. відповідно до под аної заяви від 15.12.2008 року у 2009 рок у перебував на спрощеній сис темі оподаткування, обліку т а звітності.
Посилався на статтею 1 Указу Президента України n 727/98 встан овлено, що спрощена система о податкування, обліку та звіт ності запроваджується для та ких суб'єктів малого підприє мництва: фізичних осіб, які зд ійснюють підприємницьку дія льність без створення юридич ної особи та у трудових відно синах з якими, включаючи член ів їх сімей, протягом року пер ебуває не більше 10 осіб і обся г виручки яких від реалізаці ї продукції (товарів, робіт, по слуг) за рік не перевищує 500 тис . гривень; юридичних осіб - суб 'єктів підприємницької діяль ності будь-якої організаційн о-правової форми та форми вла сності, у яких за рік середньо облікова чисельність працюю чих не перевищує 50 осіб і обся г виручки яких від реалізаці ї продукції (товарів, робіт, по слуг) за рік не перевищує 1 млн . гривень. Зазначив, що під вир учкою від реалізації продукц ії (товарів, робіт, послуг) роз уміється сума, фактично отри мана суб'єктом підприємницьк ої діяльності на розрахунков ий рахунок або (та) в касу за зд ійснення операцій з продажу продукції (товарів, робіт, пос луг).
Таким чином, сума, фактично отримана суб'єктом підприємн ицької діяльності платником єдиного податку за реалізов аний товар та за здійснення о перацій по наданню послуг за договором комісії, яка включ ає в себе і суму винагороди, є виручкою від реалізації прод укції (товарів, робіт, послуг). Оскільки комісіонер (фізичн а особа - платник єдиного пода тку) здійснює саме продаж (реа лізацію) товару покупцеві, то сума, фактично отримана суб'є ктом підприємницької діяльн ості - платником єдиного пода тку на розрахунковий рахунок за здійснення операції із пр одажу комісійного товару, що містить у собі й суму винагор оди, вважається виторгом від реалізації продукції (товар ів, робіт, послуг) і з огляду на положення Указу, не повинна п еревищувати протягом календ арного року 500 тис. грн. В обґрун тування посилався на те, що пе ревіркою встановлено, що фак тично згідно облікових даних , у період з 01.10.2008р. по 30.09.2009 року су б'єкт підприємницької діяльн ості - фізична особа ОСОБА_2 здійснював комісійну торгі влю сталевими трубами, які бу ли у вжитку, згідно договору к омісії на продаж товару від 22. 07.2008р., укладеного з СП ТзОВ «Ліс сервіс»код 22180221. Згідно контра ктів підприємець реалізував сталеві труби, які були у вжит ку. На поточний рахунок позив ача поступили кошти в інозем ній валюті (Євро) за сталеві тр уби в IV кв. 2008р. в сумі 7009,00 Євро, що в еквіваленті становить 69135,42 гр и., в І - III кв. 2009р. - 94721,4 Євро, що в екв іваленті становить 961609,09 грн. Та ким чином, позивачем було доп ущено перевищення понад 500 тис . грн. виручки за І кв.2009 р. в сумі 69360,69 грн.. за II кв.2009р. - 440887,64 грн.. за II I кв.2009р. - 134012,84 грн.
Підпунктом 9.12.2. п.9.12 ст.9 Закону України від 22.05.2003 № 889 «Про подат ок з доходів фізичних осіб», в становлено, що якщо фізична о соба - суб'єкт підприємницько ї діяльності отримує інші до ходи, ніж визначені у підпунк ті 9.12.1 цього пункту (одержаними не за правилами, встановлени ми спеціальним законодавств ом з цих питань), то такі доход и оподатковуються за загальн ими правилами, встановленими цим Законом.
Позивачем не було додержан о вимог законодавства, перех ід до загальної системи опод аткування не здійснено, а отж е податковим органом було пр оведено розрахунок податку з доходів фізичних осіб від за йняття підприємницькою діял ьністю за 2009р. з урахуванням от риманих доходів та понесених витрат, за звітні періоди. Вва жає, що висновок акту перевір ки щодо донарахованого подат ку на додану вартість з ураху ванням штрафних санкцій з по датку на додану вартість в су мі - 780,0 грн. та винесене податко ве повідомлення-рішення №000098170 3/0 від 27.05.2010р. про визначення пода ткового зобов'язання по ПДВ і застосування штрафник санкц ій відповідає вимогам чинног о законодавства. Просив в зад оволенні позову відмовити.
Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставників сторін, дослідив ши наявні в матеріалах справ и письмові докази, судом вста новлено наступне.
Суб'єкт підприємницької ді яльності фізична особа-підпр иємець ОСОБА_2 відповідно до поданої ним 15.12.2008 року заяви , перебував на спрощеній сист емі оподаткування обліку та звітності.
18.05.2010 року ДПІ в м.Івано-Франкі вськ було проведено планову виїзну комплексну документа льну перевірку з питань дотр имання вимог податкового, ва лютного та іншого законодавс тва суб'єкта підприємницької діяльності ОСОБА_2 за пер іод з 01.10.2008р. по 31.03.2010р.
За результатами перевірки складено акт №9237/17-3/2941420730 від 1 8.05.2010р, яким встановлено поруше ння позивачем п.19.1 ст.19 Закону У країни від 22.05.2003 № 889 «Про податок з доходів фізичних осіб», ст.1 3 Декрету Кабінету Міністрів . України «Про прибутковий по даток з громадян», у зв'язку з чим донараховано податку з д оходів фізичних осіб від зді йснення підприємницької дія льності за 2009р. в розмірі 10008,09грн . та прийнято податкове повід омлення-рішення №0000971703/0 від 27.05.2010р ., а також порушення п.4.7 ст.4. п.п.7.7 .1 п.7.7. п.п.7.3.1 п.7.3. п.п.7.2.8 п.7.2 ст. 7. п.9.4 ст.9 З акону України «податок на до дану вартість», у зв'язку з чим донараховано податку на дод ану вартість в розмірі 520,00 грн. та на підставі п.п. 17.1.3 п.17.1 ст. 17 За кону України «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми»застосовано штрафні санк ції в розмірі 260.0грн. та прийнят о податкове повідомлення-ріш ення №0000981703/0 від 27.05.2010р.
Відповідно до статті 1 Указу Президента України n 727/98 спрощ ена система оподаткування, о бліку та звітності запровадж ується для таких суб'єктів ма лого підприємництва: фізични х осіб, які здійснюють підпри ємницьку діяльність без ство рення юридичної особи та у тр удових відносинах з якими, вк лючаючи членів їх сімей, прот ягом року перебуває не більш е 10 осіб і обсяг виручки яких в ід реалізації продукції (тов арів, робіт, послуг) за рік не п еревищує 500 тис. гривень; юриди чних осіб - суб'єктів підприєм ницької діяльності будь-якої організаційно-правової форм и та форми власності, у яких за рік середньооблікова чисель ність працюючих не перевищує 50 осіб і обсяг виручки яких ві д реалізації продукції (това рів, робіт, послуг) за рік не пе ревищує 1 млн. гривень.
Під виручкою від реалізаці ї продукції (товарів, робіт, по слуг) розуміється сума, факти чно отримана суб'єктом підпр иємницької діяльності на роз рахунковий рахунок або (та) в к асу за здійснення операцій з продажу продукції (товарів, р обіт, послуг).
При цьому обсяг виручки для підприємця, який застосовує спрощену систему оподаткува ння, виступає лише критерієм для визначення можливості п еребування на такій системі обліку та звітності, в той час . як для юридичної особи, яка п еребуває на спрощеній систем і оподаткування обсяг виручк и виступає ще й об'єктом опода ткування. Оскільки, в контекс ті положень Указу №727/98 виручка від реалізації продукції дл я підприємця, що застосовує с прощену систему оподаткуван ня, є критерієм визначення мо жливості перебувати на даній системі оподаткування, то дл я підприємця, який перебуває на спрощеній системі оподат кування не передбачено базу оподаткування так само як і о б'єкт оподаткування, а посила ння позивача на те. що «до бази оподаткування єдиним податк ом включається сума комісійн ої винагороди, отриманої від такого виду діяльності»супе речить суті спрощеної систем и для фізичної особи-підприє мця.
Таким чином, сума, фактично отримана суб'єктом підприємн ицької діяльності платником єдиного податку за реалізов аний товар та за здійснення о перацій по наданню послуг за договором комісії, яка включ ає в себе і суму винагороди, є виручкою від реалізації прод укції (товарів, робіт, послуг). Оскільки комісіонер (фізичн а особа - платник єдиного пода тку) здійснює саме продаж (реа лізацію) товару покупцеві, то сума, фактично отримана суб'є ктом підприємницької діяльн ості - платником єдиного пода тку на розрахунковий рахунок за здійснення операції із пр одажу комісійного товару, що містить у собі й суму винагор оди, вважається виторгом від реалізації продукції (товар ів, робіт, послуг) і з огляду на положення Указу, не повинна п еревищувати протягом календ арного року 500 тис. грн.
Абзацом 1 ст. 5 Указу встановл ено, що у разі порушення вимог , установлених статтею 1 цього Указу, платник єдиного подат ку повинен перейти на загаль ну систему оподаткування, об ліку та звітності, починаючи з наступного звітного періо ду (кварталу).
Як вбачається з акту переві рки в період з 01.10.2008р. по 30.09.2009 року суб'єкт підприємницької дія льності - фізична особа ОСО БА_2 здійснював комісійну т оргівлю сталевими трубами, я кі були у вжитку, згідно догов ору комісії на продаж товару від 22.07.2008р., укладеного з СП ТзО В «Ліссервіс»код 22180221. Згідно к онтрактів № ROLI 1-0708 від 30.07.2008р., № ROLI 2-0309 від 05.03.2009р. підприємець реалізу вав сталеві труби, які були у в житку Інтерфорст ГмбХ Австрі я. На поточний рахунок позива ча №26032052502064 (Івано-Франківська фі лія ВАТ «ПРИВАТБАНК») поступ или кошти в іноземній валюті (Євро) від «ІНТЕРФОРСТ ГАНДЕЛ ЬСГЕЗЕЛЬШАФТ МБЕ»Бундесштр ассе, 64, 8740 Цельтвег. Австрія за с талеві труби в IV кв. 2008р. в сумі 7009 ,00 Євро, що в еквіваленті стано вить 69135,42 грн. в І - ІII кв. 2009р. - 94721,4 Єв ро, що в еквіваленті становит ь 961609,09 грн.
Таким чином, позивачем було допущено перевищення понад 500 тис.грн. виручки за І кв.2009 р. в с умі 69360,69 грн.. за II кв.2009р. - 440887,64 грн.. за III кв.2009р. - 134012,84 грн.
Обсяг виручки позивача пер евищив 500 тис. грн. у І кварталі 2009 року, а тому, відповідно до с т.5 Указу №727/98 позивач повинен б ув перейти на загальну систе му оподаткування обліку та з вітності з II кварталу 2009 року.
Як вбачається з підпункту 9. 12.2. п.9.12 ст.9 Закону України від 22.05. 2003 № 889 «Про податок з доходів фі зичних осіб», встановлено, що якщо фізична особа - суб'єкт п ідприємницької діяльності о тримує інші доходи, ніж визна чені у підпункті 9.12.1 цього пунк ту (одержаними не за правилам и, встановленими спеціальним законодавством з цих питань ), то такі доходи оподатковуют ься за загальними правилами, встановленими цим Законом.
Позивачем не було додержан о вимог законодавства, перех ід до загальної системи опод аткування не здійснено, а отж е податковим органом було пр оведено розрахунок податку з доходів фізичних осіб від за йняття підприємницькою діял ьністю за 2009 року з урахування м отриманих доходів та понес ених витрат, за звітні період и.
В ході перевірки, виявлено, що позивачем за І кв.2009р. заниже но валовий доход на 69360,69 грн., а з а II кв.2009 р. завищено валовий дох од на 440887,64грн., за III кв.2009р. - на 134012.84гр н..- чим порушив вимоги ст.13 Декр ету Кабінету Міністрів Украї ни від 26.12.1992р. №13-92 "Про прибуткови й податок з громадян" із зміна ми та доповненнями, ст.13 Інстр укції Про прибутковий подато к з громадян ("Про оподаткуван ня доходів фізичних осіб від зайняття підприємницькою ді яльністю"), затвердженої нака зом ЕДШ України від 21.04.1993р. №12, за реєстрованої в Мін'юсті 09.06.1993р. за №64 із змінами та доповнення ми, п.п.4.2.1 п.4.2 ст.4 Закону України від 22.05.1997р. №283/97-ВР "Про оподаткува ння прибутку підприємства" з і змінами та доповненнями, п.19 .1 ст. 19 Закону України від 22.05.2003р. № 889-ІV "Про податок з доходів фізи чних осіб" зі змінами та допов неннями.
Перевіркою правильності в изначення оподатковуваного доходу, відображеного в декл араціях про доходи, з даними п ро суми оподатковуваного дох оду, визначеними в ході перев ірки, встановлено, що чистий д оход за II кв.2009р. занижено на 54200,00г рн., за III кв. 2009р. - на 12520,00 грн., чим по рушено вимоги ст.13 Декрету Каб інету Міністрів України від 26.12.1992р. №13-92 "Про прибутковий пода ток з громадян" із змінами та д оповненнями, ст.13 Інструкції П ро прибутковий податок з гро мадян ("Про оподаткування дох одів фізичних осіб від зайня ття підприємницькою діяльні стю"), затвердженої наказом ГД ПІ України від 21.04.1993р. №12. зареєст рованої в Мін'юсті 09.06.1993р. за №64 і з змінами та доповненнями, п.19 .1 ст.19 Закону України “Про пода ток з доходів фізичних осіб" з і змінами та доповненнями.
За результатами перерахун ку встановлено, що сума чисто го доходу, що підлягає оподат куванню за ставкою 15% становит ь 66720,6грн. а тому ДПІ в м.Івано-Фр анківськ було винесено подат кове повідомлення-рішення №0 000971703/0 від 27.05.2010 року, яким позивачу донараховано суму податково го зобов'язання по податку з д оходів фізичних осіб в розмі рі 10008,09грн., що становить 15% від су ми чистого доход.
Відповідно до п.4.7 ст. 4 Закону України «Про податок на дода ну вартість»у випадках коли платник податку здійснює під приємницьку діяльність з пос тавки вживаних товарів (комі сійну торгівлю), що придбані в осіб, не зареєстрованих плат никами податку, базою оподат кування є комісійна винагоро да такого платника податку. П равила комісійної торгівлі т а визначення комісійної вина городи встановлюються Кабін етом Міністрів України.
Підпунктом 7.3.1 п.7.3 ст.7 Закону в изначено, що датою виникненн я податкових зобов'язань з по ставки товарів (робіт, послуг ) вважається дата, яка припада є на податковий період, протя гом якого відбувається будь- яка з подій, що сталася раніше : або дата зарахування коштів від покупця (замовника) на бан ківський рахунок платника по датку як оплата товарів (робі т, послуг), що підлягають поста вці, а у разі поставки товарів (робіт, послуг) за готівкові г рошові кошти - дата їх оприбут кування в касі платника пода тку, а при відсутності такої - дата-інкасації готівкових ко штів у банківській установі, що обслуговує платника пода тку; або дата відвантаження т оварів, а для робіт (послуг) - да та оформлення документа, що з асвідчує факт виконання робі т (послуг) платником податку.
Підпунктом 2.3.1 пункту 2.3 статт і 2 Закону України «Про подато к на додану вартість» визнач ені особи, які підлягають обо в'язковій реєстрації як плат ники податку, а саме, коли сума від здійснення операцій з по ставки товарів (послуг), у числ і з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, що підлягають оподат куванню згідно з цим Законом , нарахована (сплачена, надана такій особі або в рахунок зоб ов'язань третім особам, протя гом останніх дванадцяти кале ндарних місяців сукупно пере вищує 300000 грн. (без урахування п одатку на додану вартість).
Відповідно до п.9.4 ст.9 Закону України «Про податок на дода ну вартість»якщо обсяг опода тковуваних операцій протяго м звітного податкового періо ду перевищує суму, визначену підпунктом 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 цього Закону, не більш ніж у д ва рази, така особа зобов'язан а надіслати податковому орга ну заяву про реєстрацію прот ягом двадцяти календарних дн ів, наступних за таким звітни м періодом.
Як встановлено судом підпр иємець ОСОБА_2 у першому к варталі 2010 року отримав вируч ку від реалізації товарів на виконання договорів комісії , що перевищила допустимий об сяг виручки. Таким чином, пози вач повинен був надіслати по датковому органу заяву про р еєстрацію платника на додану вартість протягом двадцяти календарних днів, наступних за таким податковим звітним періодом. В порушення вимог З акону України «Про податок н а додану вартість» позивач н е зареєструвався як платник ПДВ і відповідно до п.9.4 ст.9 Зак ону 68. особа, що не надсилає так у заяву у таких випадках та у т акі строки, несе відповідаль ність за ненарахування або н есплату цього податку на рів ні зареєстрованого платника без права нарахування подат кового кредиту та отримання бюджетного відшкодування. Пр осив позов задовольнити.
Враховуючи зазначене, висн овок акту перевірки щодо дон арахованого податку на додан у вартість з урахуванням штр афних санкцій з податку на до дану вартість в сумі - 780,0 грн. та винесене податкове повідомл ення-рішення №0000981703/0 від 27.05.2010р. пр о визначення податкового зоб ов'язання по ПДВ і застосуван ня штрафник санкцій відповід ає вимогам чинного законодав ства та є правомірними.
Виходячи з вищевикладеног о, суд приходить до висновку, щ о позовні вимоги є необґрунт ованими, а позов таким, що не п ідлягає до задоволення.
На підставі ст. 124 Конституц ії України, керуючись ст. ст. 158- 163, 167 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позову відм овити.
Постанова суду набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе яційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. В разі п одання заяви про апеляційне оскарження судового рішення , але апеляційна скарга не бул а подана в строк, постанова на бирає законної сили після за кінчення цього строку.
Заяву про апеляційне оскар ження постанови суду може бу ти подано протягом 10 днів з дн я складання її в повному обся зі. Якщо постанову було прого лошено у відсутності особи, я ка бере участь у справі, то стр ок подання заяви про апеляці йне оскарження обчислюєтьс я з дня отримання нею копії п останови.
Апеляційна скарга на поста нову суду подається протягом 20 днів після подання заяви пр о апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до Львівського апел яційного адміністративного суду через Івано-Франківськ ий окружний адміністративни й суд.
Суддя: Микитюк Р. В.
Постанова складена в пов ному обсязі 19.07.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.07.2010 |
Оприлюднено | 10.09.2010 |
Номер документу | 11081670 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Микитюк Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні