Рішення
від 02.05.2023 по справі 380/18804/22
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №380/18804/22

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 травня 2023 року

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Хоми О.П.,

з участю секретаря судового засідання Стецишин П.Д.,

з участю представників: позивача Яцук Г.М., відповідача Войтків З.Б.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

в с т а н о в и в :

ОСОБА_1 (далі позивач, ОСОБА_1 ), в інтересах якого діє адвокат Яцук Галина Михайлівна, звернувся до суду з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (далі відповідач, ГУ ДПС у Львівській області), в якому просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 23.09.2021 про визначення податкового зобов`язання за платежем податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки сплачене фізичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості 18010300 фізичній особі ОСОБА_1 за 2020 рік № 1333509-2411-1331 в сумі 33 808 грн 41 к.; № 1333508-2411-1331 в сумі 21 395 грн 98 к.; № 1333510-2411-1331 в сумі 83 735 грн 25 к.

Позовні вимоги обґрунтовані безпідставністю винесення ГУ ДПС у Львівській області оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, відповідно до яких позивачу нараховано податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачене фізичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості. Зазначив, що ним здійснюється сільськогосподарське товарне виробництво, а належні йому на праві власності об`єкти нежитлової нерухомості мають сільськогосподарське призначення та відповідно до абзацу «ж» підпункту 266.2.2. пункту 266.2 статті 266 Податкового кодексу України не є об`єктами оподаткування податку на нерухоме майно. Вказані обставини свідчать про відсутність у позивача обов`язку сплачувати податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у зв`язку з чим спірні податкові повідомлення-рішення є протиправними та такими, що підлягають скасуванню.

Відповідач щодо задоволення позову заперечив з підстав, викладених у додаткових поясненнях на позовну заяву, суть яких полягає у правомірності прийняття спірних податкових повідомлень-рішень. Зазначає, що на момент формування податкових повідомлень-рішень від 23.09.2021 за податковий період 2020 рік у контролюючого органу були відсутні належні та допустимі докази щодо безпосереднього використання позивачем у сільськогосподарській діяльності об`єктів нежитлової нерухомості, а також доказів на підтвердження віднесення ОСОБА_1 до сільськогосподарських товаровиробників, які займаються вирощуванням зернових та інших культур, а також тваринництвом. Тому при прийнятті оскаржуваних податкових повідомлень-рішень ГУ ДПС у Львівській області використало визначені Податковим кодексом України джерела податкової інформації про об`єкти оподаткування податком на майно та діяло в межах повноважень та у спосіб, що визначені Податковим кодексом України. Просить відмовити в задоволенні позову.

Ухвалою від 29.12.2022 визнано поважними причини пропуску ОСОБА_1 строку звернення до суду із позовною заявою до ГУ ДПС у Львівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень та відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі. Підготовче засідання призначено на 17.01.2023.

Представником відповідача 16.01.2023 (вх. №3300) подано заяву про залишення позовної заяви без розгляду з підстав пропуску позивачем передбаченого частиною другою статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) шестимісячного строку.

Представником позивача 17.01.2023 (вх. №3467) подано клопотання про відкладення розгляду справи, у зв`язку з чим підготовче засідання, призначене на 17.01.2023, відкладено на 07.02.2023.

Представником позивача 06.02.2023 (вх. №8182) подано заперечення на заяву відповідача про залишення адміністративного позову без розгляду.

Підготовче засідання, призначене на 07.02.2023, відкладено до 28.02.2023 у зв`язку із необхідністю ознайомлення відповідача із запереченнями позивача.

Ухвалою від 28.02.2023 відмовлено у задоволенні клопотання представника відповідача про залишення позовної заяви без розгляду.

Підготовче засідання, призначене на 28.02.2023, відкладено до 14.03.2023 для подання додаткових доказів до матеріалів справи.

Представником позивача 14.03.2023 (вх. №16993) подано клопотання про відкладення розгляду справи, у зв`язку з чим підготовче засідання, призначене на 14.03.2023, відкладено на 28.03.2023.

Представником позивача 28.03.2023 (вх. №20798) подано заперечення на відзив та клопотання про долучення доказів до матеріалів справи (вх. № 20807).

Ухвалою від 28.03.2023 закрито підготовче провадження з призначенням справи до судового розгляду на 11.04.2023.

Представником позивача 11.04.2023 (вх. №24925) подано клопотання про відкладення розгляду справи, у зв`язку з чим судове засідання, призначене на 11.04.2023, відкладено на 25.04.2023.

Відповідачем 11.04.2023 (вх. №25089) подано додаткові пояснення у справі.

Представником позивача 25.04.2023 (вх. №28902) подано клопотання про відкладення розгляду справи, у зв`язку з чим судове засідання, призначене на 25.04.2023, відкладено на 02.05.2023.

Відповідачем 02.05.2023 (вх. №31193) подано додаткові пояснення.

Представником позивача 02.05.2023 (вх. №31194) подано клопотання про долучення доказів до матеріалів справи.

Суд, з`ясувавши обставини, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, встановив наступні фактичні обставини та відповідні їм правовідносини.

Позивач ОСОБА_1 є засновником та головою Фермерського господарства «Глорія» (далі ФГ «Глорія»), яке зареєстроване в Єдиному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань15.07.1996 за № 140912000000000267 з присвоєнням коду ЄДРПОУ 22360667. Основними видами діяльності є вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів КВЕД: 01.13.

ОСОБА_1 є власником таких нежитлових будівель:

- зерносклад, що складається з 5 будівель, загальною площею 9,0 кв.м; 939,4 кв.м; 360,7 кв.м; 572,0 кв.м та 53,0 кв.м, розташований за адресою: АДРЕСА_1 , що підтверджується нотаріально посвідченим договором купівлі-продажу частки нежитлової будівлі від 26.06.2011 та технічним паспортом № НОМЕР_1 від 04.04.2008;

- конюшня, загальною площею 494,2 кв. м, розташована за адресою: АДРЕСА_1 , що підтверджується нотаріально посвідченим договором купівлі-продажу частки нежитлової будівлі від 21.06.2011 та технічним паспортом № НОМЕР_2 від 04.04.2008;

- корівник, загальною площею 494,2 кв. м, розташований за адресою: АДРЕСА_1 , що підтверджується Витягом про державну реєстрацію прав від 06.05.20211 індексний номер 29879683 та технічним паспортом від 21.04.2011.

Всі вказані нежитлові будівлі, належні на праві приватної власності ОСОБА_1 , останній передав в господарське відання (без права відчуження) ФГ «Глорія» (код ЄДРПОУ 22360667) для використання в господарській діяльності, що підтверджується трьома актами приймання-передачі майна від 13.09.2013.

Головним управлінням ДПС у Львівській області прийнято податкові повідомлення-рішення від 23.09.2021, якими визначено зобов`язання за платежем податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що сплачується фізичними особами, які є власниками нежитлової нерухомості, (податковий період 2020 рік): № 1333509-2411-1331 в сумі 33 808 грн 41 к.; № 1333508-2411-1331 в сумі 21 395 грн 98 к.; № 1333510-2411-1331 в сумі 83 735 грн 25 к.

Податкові повідомлення-рішення від 23.09.2021 № 1333509-2411-1331, № 1333508-2411-1331 та № 1333510-2411-1331 є предметом оскарження у справі.

При вирішенні спору суд керувався таким.

Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України (далі - Податковий кодекс).

Відповідно до підпункту 10.1.1 пункту 10.1 Податкового кодексу податок на майно належить до місцевих податків.

Згідно з підпунктом 265.1.1 пункту 265.1 статті 265 Податкового кодексу податок на майно складається з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Підпунктом 266.1.1 пункту 266.1 статті 266 Податкового кодексу встановлено, що платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

Відповідно до підпункту 266.2.1 пункту 266.2 статті 266 Податкового кодексу об`єктом оподаткування є об`єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.

Згідно з підпунктами 266.3.1, 266.3.2 пункту 266.3 статті 266 Податкового кодексу базою оподаткування є загальна площа об`єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток. База оподаткування об`єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.

Підпунктом 266.6.1 пункту 266.6 статті 266 Податкового кодексу встановлено, що базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.

Відповідно до підпункту 266.7.1 пункту 266.7 статті 266 Податкового кодексу обчислення суми податку з об`єкта/об`єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості.

Згідно з підпунктом 266.7.2 пункту 266.7 статті 266 Податкового кодексу податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, обчисленого згідно з підпунктом 266.7.1 пункту 266.7 цієї статті, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Отже, податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є однією із складових податку на майно і належить до місцевих податків, визначених статтею 10 Податкового кодексу. Податок сплачується за місцем розташування об`єкта/об`єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу. Платниками податку на нерухомість є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, у власності яких перебуває відповідне майно.

Водночас, пп.266.2.2 п.266.2 ст.266 Податкового кодексу закріплено перелік об`єктів, які не є об`єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, до яких, зокрема віднесено будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників (юридичних та фізичних осіб), віднесені до класу «Будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства» (код 1271) Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, та не здаються їх власниками в оренду, лізинг, позичку.

Верховний Суд у постановах від 22.04.2020 у справі №540/2206/19, від 21.10.2020 у справі №806/2686/18, від 17.02.2021 у справі №820/3707/17 зазначав, що правовий аналіз цієї норми зумовлює висновок, що її застосування передбачає наявність двох умов, перша з яких - власник об`єкта нерухомості (будівлі, споруди) є сільськогосподарським товаровиробником, а друга об`єкт нерухомості (будівля, споруда) призначений для використання безпосередньо у сільськогосподарській діяльності.

Застосовуючи об`єктно-функціональний підхід до визначення податкової пільги, передбаченої абз. «ж» пп.266.2.2 п.266.2 ст.266 Податкового кодексу, законодавець ключовими критеріями обрав сукупність дотримання трьох обов`язкових умов: 1) віднесення будівлі до класу будівель сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства; 2) власник об`єкта нерухомості (будівлі, споруди) є сільськогосподарським товаровиробником; 3) вказані будівлі не здаються в оренду, лізинг, позичку.

Пільга, встановлена абзацом «ж» пп. 266.2.2 п. 266.2 статті 266 Податкового кодексу, стосується сільськогосподарських товаровиробників і направлена на створення сприятливих умов для здійснення сільськогосподарської діяльності, стимулювання такої діяльності та досягнення її збалансованого податкового навантаження.

Тому, оцінюючи спірні податкові повідомлення-рішення, суд повинен дослідити наявність підстав для застосування податкової пільги, передбаченої абз. «ж» пп. 266.2.2 п. 266.2 статті 266 Податкового кодексу.

Суд зауважує, що закон не обумовлює застосування положень абз. «ж» пп. 266.2.2 п. 266.2 статті 266 Податкового кодексу щодо звільнення від оподаткування окремих видів нерухомого майна сільгоспвиробників обов`язковим отриманням доходу від використання такого майна в господарській діяльності.

Додатковою обов`язковою умовою для звільнення від оподаткування є приналежність такого об`єкта сільськогосподарському товаровиробнику.

Відповідно до підпункту 14.1.235 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу сільськогосподарський товаровиробник - юридична особа незалежно від організаційно-правової форми або фізична особа - підприємець, яка займається виробництвом сільськогосподарської продукції та/або розведенням, вирощуванням та виловом риби у внутрішніх водоймах (озерах, ставках та водосховищах) та її переробкою на власних чи орендованих потужностях, у тому числі власновиробленої сировини на давальницьких умовах, та здійснює операції з її постачання.

Згідно з пунктом 5.3 статті 5 Податкового кодексу інші терміни, що застосовуються у цьому Кодексі і не визначаються ним, використовуються у значенні, встановленому іншими законами.

Визначення поняття «сільськогосподарський товаровиробник» міститься і у Законі України «Про стимулювання розвитку сільського господарства на період 2001 - 2004 років» від 18.01.2001 № 2238-III (далі Закон № 2238-III), відповідно статті 1 якого сільськогосподарським товаровиробником розуміється фізична або юридична особа, яка займається виробництвом сільськогосподарської продукції, переробкою власновиробленої сільськогосподарської продукції та її реалізацією.

В наведеному визначенні відсутній поділ сільськогосподарських товаровиробників на фізичних та юридичних осіб.

Більше того, законодавцем з метою визнання осіб такими, що займаються сільськогосподарською діяльністю, вживається також поняття «виробники сільськогосподарської продукції».

Згідно до абзацу 2 статті 1 Закону України «Про сільськогосподарський перепис» від 23.09.2008 №575-VI виробники сільськогосподарської продукції юридичні особи всіх організаційно-правових форм господарювання та їх відокремлені підрозділи, фізичні особи (фізичні особи-підприємці, домогосподарства), які займаються сільськогосподарською діяльністю, передбаченою класифікацією видів економічної діяльності, мають у володінні, користуванні або розпорядженні землі сільськогосподарського призначення чи сільськогосподарських тварин.

Державним комітетом України по стандартизації, метрології та сертифікації наказом від 17.08.2000 №507 затверджено і введено в дію Державний класифікатор будівель та споруд ДК 018-2000, який призначений для використання органами центральної та місцевої виконавчої та законодавчої влади, фінансовими службами, органами статистики та всіма суб`єктами господарювання (юридичними та фізичними особами) України. Об`єктами класифікації ДК 018-2000 є будівлі виробничого та невиробничого призначення та інженерні споруди різного функціонального призначення.

До будівель, споруд сільськогосподарських товаровиробників, призначених для використання безпосередньо у сільськогосподарській діяльності, відносяться об`єкти нерухомості, які відповідно до ДК 018-2000 належать до класу 1271 «Будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства», що включає підкласи: 1271.1 «Будівлі для тваринництва», 1271.2 «Будівлі для птахівництва», 1271.3 «Будівлі для зберігання зерна», 1271.4 «Будівлі силосні та сінажні», 1271.5 «Будівлі для садівництва, виноградарства та виноробства»; 1271.6 «Будівлі тепличного господарства», 1271.7 «Будівлі рибного господарства», 1271.8 «Будівлі підприємств лісівництва та звірівництва», 1271.9 «Будівлі сільськогосподарського призначення інші».

Визначення приналежності будівлі до того чи іншого класу проводиться на підставі документів, що підтверджують право власності, з урахуванням класифікаційних ознак та функціонального призначення об`єкта нерухомості згідно з ДК 018-2000.

Згідно з ДК 018-2000 до групи (код 127) «Будівлі нежитлові» належить клас (код 1271) «Будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства», який включає будівлі для використання в сільськогосподарській діяльності, наприклад, корівники, стайні, свинарники, кошари, кінні заводи, собачі розплідники, птахофабрики, зерносховища, склади та надвірні будівлі, підвали, винокурні, винні ємності, теплиці, сільськогосподарські силоси тощо.

Судом встановлено, що приналежність нежитлових будівель, які стали об`єктами нарахування спірними податковими повідомленнями-рішеннями податку на нерухоме майно, до класу «Будівлі сільськогосподарського призначення, лісництва та рибного господарства» (код 1271) ДК 018-2000 підтверджується Експертним висновком ДП «Державний науково-дослідний інститут автоматизованих систем в будівництві» АС7 № 2307501 від 16.03.2023.

Відповідно до Переліку об`єктів нерухомого майна, який є невід`ємною частиною Експертного висновку АС7 № 2307501 від 16.03.2023:

1.Нежитлова будівля (конюшня), літ. «А», 494,2 кв.м (конюшня), вул. Нова, 5м; код

ДКБС 1271.1; функціональне призначення: Будівля для тваринництва (конюшня).

2.Нежитлова будівля (корівник), 780,9 кв.м; вул. Нова, 5а; ДКБС 1271.1;

функціональне призначення: Будівля для тваринництва (корівник).

3.Будівлі (зерносклад) за адресою: вул. Нова, 5г:

Будівля А, 9,0 кв.м; ДКБС 1271.9; функціональне призначення: Складське приміщення для інвентаря;

Будівля Б, 939,4 кв.м; ДКБС 1271.3; функціональне призначення: Зберігання зерна;

Будівля В, 360,7 кв.м; ДКБС 1271.3; функціональне призначення: Зберігання зерна;

Будівля Г, 572,0 кв.м; ДКБС 1271.3; функціональне призначення: Зберігання зерна;

Будівля Д, 53,0 кв.м; ДКБС 1271.9; функціональне призначення: Складське приміщення для інвентаря.

Вказані будівлі не здаються в оренду, лізинг, позичку, що відповідачем не заперечується.

Тобто, будівлі та споруди сільськогосподарських товаровиробників, призначені для використання безпосередньо у сільськогосподарській діяльності, віднесені до відповідного класу Державного класифікатора 018-2000, використовуються та належать фізичним особам, що займаються сільськогосподарською діяльністю, мають у володінні, користуванні чи розпорядженні землі сільськогосподарського призначення чи сільськогосподарських тварин, не є об`єктами оподаткування згідно з пунктом «ж» підпункту 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 Податкового кодексу.

Суд звертає увагу, що на дату прийняття спірних податкових повідомлень-рішень законодавець з 01.01.2019 уточнив пункт «ж» підпункту 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 Податкового кодексу, вказавши, що сільськогосподарським товаровиробником є юридичні і фізичні особи та виключив застереження щодо обов`язковості використання будівель, споруд сільськогосподарських товаровиробників у власній господарській діяльності.

Обґрунтовуючи наявність статусу сільськогосподарського товаровиробника, ОСОБА_1 вказує, що він є засновником та головою ФГ «Глорія» (код ЄДРПОУ 22360667), що знаходиться за адресою: с. Скелівка, Старосамбірський район, Львівська область, 82052. Основний вид діяльності: вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів КВЕД: 01.13.

Відповідно до Статуту ФГ «Глорія» для ведення господарської діяльності Господарство використовує майно, що належить ОСОБА_1 на праві власності чи користування як юридичній особі, а також за рішенням Голови майно, що належить засновнику чи членам фермерського господарства на праві власності.

Матеріали справи містять податкові декларації з плати за землю за 2020 рік, якими підтверджується наявність у ФГ «Глорія» земельних ділянок у с.Скелівка Старосамбірського району Львівської області.

Як встановлено судом, будівлі, які належать позивачу на праві приватної власності, відносяться до групи «Будівлі нежитлові інші» (код 127), клас «Будівлі сільськогосподарського призначення, лісництва та рибного господарства» (код 1271), призначені для використання виключно у сільськогосподарській діяльності, що не спростовано відповідачем, та такі не здаються позивачем в оренду, лізинг чи позичку.

Наведені обставини свідчать про те, що ОСОБА_1 є сільськогосподарським товаровиробником в розумінні Податкового кодексу, Закону № 2238-III та Закону №575-VI, а належні позивачу як засновнику ФГ «Глорія» на праві власності об`єкти нерухомості (зерносклад, конюшня та корівник) є нерухомістю сільськогосподарського товаровиробника, а тому такі не є об`єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки відповідно до підпункту «ж» підпункту 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 Податкового кодексу.

Також суд звертає увагу, що вказані об`єкти нерухомості знаходяться у с. Сусідовичі Старосамбірського району Львівської області.

Відповідно до підпункту 266.5.1 пункту 266.5 статті 266 Податкового кодексу ставки податку для об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об`єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування.

Судом встановлено, що спірні податкові повідомлення-рішення сформовані за податковий період 2020 рік.

Відповідно до додатку до рішення Воютинської сільської ради Самбрського району Львівської області XXVI сесії VII скликання «Про встановлення місцевих податків і зборів на 2020 рік» від 07.06.2019 №798 ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, будівлі для тваринництва мають код 1271.1, будівлі для зберігання зерна мають код 1271.3. та не є об`єктами оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, визначені у підпункті ж підпункті 266.2.2. пункту 266.2 статті 266 Податкового кодексу.

Вказане не враховано контролюючим органом при прийнятті спірних податкових повідомлень-рішень.

Відповідно до вимог частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачем не подано належних доказів правомірності прийняття податкових повідомлень-рішень від 23.09.2021 № 1333509-2411-1331, № 1333508-2411-1331 та № 1333510-2411-1331.

Доводи відповідача про правомірність своїх дій спростовано наведеним вище аналізом чинного законодавства, яке регулює спірні правовідносини.

Відповідно до частини другої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Перевіривши оскаржувані податкові повідомлення-рішення ГУ ДПС у Львівській області від 23.09.2021 № 1333509-2411-1331, № 1333508-2411-1331 та № 1333510-2411-1331, суд дійшов переконання, що такі прийняті відповідачем з порушенням передбачених статтею 2 КАС України принципів та без урахування вимог Податкового кодексу, тому їх слід визнати протиправними та скасувати, задовольнивши позов в цілому.

Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України підлягають відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС у Львівській понесені позивачем судові витрати у вигляді судового збору в сумі 1 389 грн 41 к, сплаченого згідно з квитанції №0.0.2787948599.1 від 21.12.2022.

Керуючись ст.ст.6-10, 14, 72-77, 90, 139, 159, 241-246, 293-295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_3 ) до Головного управління ДПС у Львівській області (вул. Стрийська, буд. 35, м. Львів, 79003, код ЄДРПОУ ВП 43968090) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 23.09.2021 №1333509-2411-1331.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 23.09.2021 №1333508-2411-1331.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 23.09.2021 №1333510-2411-1331.

Стягнути з Головного управління ДПС у Львівській області (вул. Стрийська, буд. 35, м. Львів, 79003, код ЄДРПОУ ВП 43968090) за рахунок бюджетних асигнувань в користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_3 ) 1 389 (одна тисяча триста вісімдесят дев`ять) грн 41 к. судових витрат у вигляді судового збору.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне судове рішення складено 11 травня 2023 року.

Суддя О.П. Хома

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.05.2023
Оприлюднено15.05.2023
Номер документу110819472
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на майно, з них податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

Судовий реєстр по справі —380/18804/22

Ухвала від 25.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 15.08.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 04.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 04.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 22.06.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 13.06.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Рішення від 02.05.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 28.03.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 28.02.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні