МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 травня 2023 р. № 400/5180/22 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Мороз А. О. у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, в письмовому провадженні, розглянув адміністративну справу
за позовом:Товарисвта з обмеженою відповідальністю "ЮГЕКОТОП", вул. Чкалова, 20/8,Миколаїв,54017,
до відповідачів:1. Головного управління ДПС у Волинській області, Київський майдан, 4,Луцьк,43010, 2. Державної податкової служби України, Львівська площа, 8,Київ,04053,
про:визнання протиправним та скасування рішення,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Югекотоп» (надалі - позивач або ТОВ "Югекотоп") звернулось з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області (надалі - відповідач 1) та Державної податкової служби України (надалі - відповідач 2), в якому просить суд:
- визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7435357/35674119 від 05.10.2022 р., яким було відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 2 від 09.09.2022р. на суму 790 959,71 грн. в тому числі ПДВ 97135,40 грн.; №7435358/35674119 від 05.10.2022 р., яким було відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 3 від 10.09.2022р. на суму 800 950,13 грн. в тому числі ПДВ 98362,30 грн.; №7435359/35674119 від 05.10.2022 р., яким було відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 4 від 13.09.2022р. на суму 198 871,65 грн в тому числі ПДВ 24422,83 грн.; №7435360/35674119 від 05.10.2022 р., яким було відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 1 від 07.09.2022р. на суму 596 146,66 грн. в тому числі ПДВ 73210,99 грн;
- зобов`язати відповідача 2 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, що виписані Товариством з обмеженою відповідальністю «ЮГЕКОТОП»: податкова накладна № 2 від 09.09.2022р. на суму 790 959,71 грн. в тому числі ПДВ 97135,40 грн.; податкова накладна № 3 від 10.09.2022р. на суму 800 950,13 грн. в тому числі ПДВ 98362,30 грн.; податкова накладна № 4 від 13.09.2022р. на суму 198 871,65 грн в тому числі ПДВ 24422,83 грн.; податкова накладна № 1 від 07.09.2022р. на суму 596 146,66 грн. в тому числі ПДВ 73210,99 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що за результатами здійснення господарських операцій, позивачем сформовано та направлено на реєстрацію у Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні. Проте, за результатами обробки, реєстрацію податкових накладних зупинено, запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК. На виконання цієї пропозиції, позивач надав пояснення щодо зупинених податкових накладних, однак відповідачем прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вважаючи, що рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних винесено протиправно, позивач звернувся до суду з позовом.
Відповідач 1 подав до суду відзив, в якому проти позовних вимог заперечуює зазначаючи, що оскаржувані рішення комісії про відмову у реєстрації податкових накладних ґрунтуються не на факті зупинення реєстрації податкових накладних, а на ненаданні позивачем відповідачу 1 на його пропозицію доказів здійснення господарських операцій, а саме: рахунків на оплату. Обов`язок довести реальність господарської операції та підтвердити її належними документами покладається виключно на позивача. Вказані первинні документи повинні відповідати стандартам бухгалтерського обліку та вимогам Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність".
Судом відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
Суд розглянув справу відповідно до вимог ст. 262 КАС України без проведення судового засідання, в порядку письмового провадження, на підставі матеріалів справи.
Вирішуючи спір, суд враховує наступне.
ТОВ «ЮГЕКОТОП» (код 35674119) є юридичною особою, зареєстрованою в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Одним із напрямків діяльності ТОВ «ЮГЕКОТОП», згідно з витягу з Державного єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин, який має КВЕД 46.21.
Між ТОВ «ЮГЕКОТОП» та ТОВ «СІК» було укладено Договір поставки сільськогосподарської продукції №10/09/2022-1-СГ від 01.09.2022р. на поставку пшениці продовольчої 2-го та З-го класів, врожаю 2022 р. на умовах поставки СРТ- пункт поставки та місце призначення: філія AT «ДПЗКУ» «Одеський зерновий термінал», що знаходиться за адресою: 65003, м. Одеса, вул. Хлібна гавань, буд. 4 в кількості та за ціною, визначених в специфікації до договору.
В рамках виконання даного договору позивачем був виписаний на адресу ТОВ «СІК» рахунок на оплату № 107 від 14.09.2022 р. (додається), а також були надані видаткові накладні: № 191 від 07.09.2022р. на суму 596 146,66 грн. в тому числі ПДВ-73 210,99 грн.; № 192 від 09.09.2022р. на суму 790 959,71 грн. в тому числі ПДВ-97 135,40 грн; № 193 від 10.09.2022р. на суму 800 950,13 грн. в тому числі ПДВ- 98 362,30 грн; № 194 від 13.09.2022р. на суму 198 871,65 грн в тому числі ПДВ- 24 422,83 грн.
На виконання вимог пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (надалі - ПК України) позивачем складено та направлено до податкового органу для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - ЄРПН): податкову накладну № 1 від 07.09.2022р. на суму 596 146,66 грн. в тому числі ПДВ- 73 210,99 грн.; податкову накладну № 2 від 09.09.2022р. на суму 790 959,71 грн. в тому числі ПДВ- 97 135,40 грн; податкову накладну № 3 від 10.09.2022р. на суму 800 950,13 грн. в тому числі ПДВ- 98 362,30 грн; податкову накладну № 4 від 13.09.2022р. на суму 198 871,65 грн в тому числі ПДВ- 24 422,83 грн.
26.09.2022 р. квитанцією № 9191415119 про реєстрацію податкової накладної було зупинено реєстрацію в ЄРПН податкової накладної № 1 від 07.09.2022р. на суму 596 146,66 грн. в тому числі ПДВ- 73 210,99 грн; 26.09.2022 р.; квитанцією № 9191412527 про реєстрацію податкової накладної було зупинено реєстрацію в ЄРПН податкової накладної № 2 від 09.09.2022р. на суму 790 959,71 грн. в тому числі ПДВ 97 135,40 грн; квитанцією № 9191410846 про реєстрацію податкової накладної було зупинено реєстрацію в ЄРПН податкової накладної № 3 від 10.09.2022р. на суму 800 950,13 грн. в тому числі ПДВ 98 362,30 грн; 26.09.2022 р.; квитанцією № 9191410253 про реєстрацію податкової накладної було зупинено реєстрацію в ЄРПН податкової накладної № 4 від 13.09.2022р. на суму 198 871,65 грн в тому числі ПДВ- 24 422,83 грн. Підставою для зупинення зазначено: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.».
Позивачем направлено повідомлення щодо надання пояснень про підтвердження реальності здійснення операцій по податковим накладним, реєстрація яких зупинена, а також подані всі первинні документи: 1) Виписка з ЄДРПОУ ТОВ «ЮГЕКОТОП»; 2) Оборотно-сальдові відомості за вересень 2022 р. по рахунках 361 з контрагентом ТОВ «Стивідорна інвестиційна компанія» (надалі ТОВ «СІК») та 631 з контрагентом ФГ «ВІКТОРІЯ - НОВА»; 3) договір поставки сільськогосподарської продукції №10/09/2022-1-СГ від 01.09.2022р. з контрагентом ТОВ «СІК» та специфікація № 1 до договору; 4) платіжне доручення № 687 від 16.09.2022 р. на суму 2 093 796,63 грн; 5) Лист ТОВ «СІК» від 16.09.2022 «про уточнення призначення платежу»; 6) видаткові накладні: № 191 від 07.09.2022р. на суму 596 146,66 грн. в тому числі ПДВ-73 210,99 грн.; № 192 від 09.09.2022р. на суму 790 959,71 грн. в тому числі ПДВ-97 135,40 грн; № 193 від 10.09.2022р. на суму 800 950,13 грн. в тому числі ПДВ 98 362,30 грн; № 194 від 13.09.2022р. на суму 198 871,65 грн в тому числі ПДВ- 24 422,83 грн.; 7) договір поставки № 01/09/2022-1-СГ від 01.09.2022р. між ТОВ «ЮГЕКОТОП» та ФГ «ВІКТОРІЯ - НОВА»; 8) видаткові накладні від ФГ «ВІКТОРІЯ - НОВА» № 35 від 07.09.2022р. на суму 595 764,41 грн. в тому числі ПДВ-73 164,05 грн.; № 36 від 09.09.2022р. на суму 790 452,55 грн. в тому числі ПДВ-97 073,12 грн; № 37 від 10.09.2022р. на суму 800 436,56 грн. в тому числі ПДВ- 98 299,23 грн; № 38 від 13.09.2022р. на суму 198 744, 13 грн в тому числі ПДВ- 24 407,17 грн; 9) товарно-транспортні накладні на поставку товару від ФГ «ВІКТОРІЯ - НОВА» до ТОВ «ЮГЕКОТОП» № 1 від 06.09.2022 р.; № 4 від 08.09.2022 р.; № 8 від 09.09.2022 р.; № 12 від 11.09.2022 р. 10) податкові накладні: від ФГ «ВІКТОРІЯ - НОВА» № 2 від 07.09.2022р. на суму 595 764,41 грн. в тому числі ПДВ-73 164,05 грн.; № 3 від 09.09.2022р. на суму 790 452,55 грн. в тому числі ПДВ-97 073,12 грн; № 4 від 10.09.2022р. на суму 800 436,56 грн. в тому числі ПДВ- 98 299,23 грн; № 5 від 13.09.2022р. на суму 198 744 ,13 грн в тому числі ПДВ- 24 407,17 грн.; 11) письмові пояснення ТОВ «ЮГЕКОТОП» щодо змісту та обсягу господарський операцій з ФГ «ВІКТОРІЯ - НОВА» та ТО«Ѳʻ та первинних документів, що це підтверджують.
Рішенням про реєстрацію / відмову в реєстрації ПН / РК в ЄРПН №7435357/35674119 від 05.10.2022 р. було відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 2 від 09.09.2022р. на суму 790 959,71 грн. в тому числі ПДВ- 97 135,40 грн.
Рішенням про реєстрацію / відмову в реєстрації ПН / РК в ЄРПН №7435358/35674119 від 05.10.2022 р. було відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 3 від 10.09.2022р. на суму 800 950,13 грн. в тому числі ПДВ- 98 362,30 грн.
Рішенням про реєстрацію / відмову в реєстрації ПН / РК в ЄРПН №7435359/35674119 від 05.10.2022 р. було відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 4 від 13.09.2022р. на суму 198 871,65 грн в тому числі ПДВ- 24 422,83 грн.
Рішенням про реєстрацію / відмову в реєстрації ПН / РК в ЄРПН №7435360/35674119 від 05.10.2022 р. було відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 1 від 07.09.2022р. на суму 596 146,66 грн. в тому числі ПДВ- 73 210,99 грн.
Підставою для прийняття зазначених рішень стало: «Ненадання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних)». У графі додаткова інформація було вказано «відсутній рахунок на оплату».
Згідно з п. 201.1 ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України, передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Пунктом 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року (надалі - Порядок № 1246) визначено, що податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
З 01.02.2020 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року № 1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" (надалі - Порядок № 1165), яка визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.
Відповідно до п. 2 Порядку № 1165, автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик.
Ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм пп. "а" або "б" п. 185.1 ст. 185, пп. "а" або "б" п. 187.1 ст. 187, абзацу 1 п. 201.1, 201.7, 201.10 ст. 201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість виконання свого податкового обов`язку.
Відповідно до п. 6 Порядку № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Як вбачається із змісту квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних, підставою для такого зупинення став п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Відповідно до п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку (додаток № 1 до Порядку № 1165), підставою для зупинення реєстрації податкових накладних є наявність у контролюючих органах податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризикованість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Суд звертає увагу, що посилання у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних на п. 8 Критеріїв ризиковості не розкриває зміст та не конкретизує підстав зупинення реєстрації податкових накладних, а також не відображає переліку документів, необхідних податковому органу для реєстрації таких накладних.
Верховний Суд у постановах від 16.04.2019 року у справі № 826/10649/17, від 28.11.2019 року у справі № 1640/2650/18, від 03.11.2021 року у справі № 360/2460/20 вказав, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків з зазначенням необхідності надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд.
Відповідно до матеріалів справи, у квитанції не конкретизовано, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкової накладної стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованої квитанції вимогам до неї, які визначені пунктом 11 Порядку № 1165.
Формальне зазначення у квитанціях пропозиції "надання пояснень та копій документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній/розрахунку коригування для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН" є лише дублюванням норми пп. 3 п. 11 Порядку № 1165.
Умови такої пропозиції дають підстави позивачу самостійно визначати перелік необхідних документів, що в подальшому виключає посилання відповідача на їх недостатність чи неповноту та спростовує доводи про недостатність документів, поданих позивачем на підтвердження реальності проведених операцій.
Таким чином, жодних відомостей стосовно господарської операції з контрагентом відповідач 1 у квитанціях не зазначає, але витребує документи та пояснення, які спростовують цю податкову інформацію, не зазначаючи при цьому їх перелік.
За таких умов, рішення податкового органу не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості актів індивідуальної дії та породжує неоднозначне їх трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.
Наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12.12.2019 року затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок № 520).
Згідно п. 4 Порядку № 520, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
За приписами п. 5 Порядку № 520, перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
За приписами п. 11 Порядку № 520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Тобто чинними нормативно-правовими актами визначено вичерпний перелік підстав, які можуть слугувати підставою для прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних.
З оскаржуваних рішень про відмову у реєстрації податкових накладних вбачається, що вони не містять конкретної інформації, щодо причин та підстав для прийняття таких рішень, а лише містить загальну фразу про те, що причиною їх прийняття є Ненадання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних).
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем виконано вимоги контролюючого органу та надано відповідні пояснення до яких долучено копії наявних документів, що підтверджують реальність здійснення господарських операцій.
Суд дійшов висновку, що позивачем надано повний пакет документів щодо поставки товару ТОВ «СІК», а саме:
- Виписка з ЄДРПОУ ТОВ «ЮГЕКОТОП»;
- Оборотно-сальдові відомості за вересень 2022 р. по рахунках 361 з контрагентом ТОВ «Стивідорна інвестиційна компанія» (надалі ТОВ «СІК») та 631 з контрагентом ФГ «ВІКТОРІЯ - НОВА»;
- договір поставки сільськогосподарської продукції №10/09/2022-1-СГ від 01.09.2022р. з контрагентом ТОВ «СІК» та специфікація № 1 до договору;
- платіжне доручення № 687 від 16.09.2022 р. на суму 2 093 796,63 грн;
- Лист ТОВ «СІК» від 16.09.2022 «про уточнення призначення платежу»;
- видаткові накладні: № 191 від 07.09.2022р. на суму 596 146,66 грн. в тому числі ПДВ-73 210,99 грн.; № 192 від 09.09.2022р. на суму 790 959,71 грн. в тому числі ПДВ-97 135,40 грн; № 193 від 10.09.2022р. на суму 800 950,13 грн. в тому числі ПДВ 98 362,30 грн; № 194 від 13.09.2022р. на суму 198 871,65 грн в тому числі ПДВ- 24 422,83 грн.;
- договір поставки № 01/09/2022-1-СГ від 01.09.2022р. між ТОВ «ЮГЕКОТОП» та ФГ «ВІКТОРІЯ - НОВА»;
- видаткові накладні від ФГ «ВІКТОРІЯ - НОВА» № 35 від 07.09.2022р. на суму 595 764,41 грн. в тому числі ПДВ-73 164,05 грн.; № 36 від 09.09.2022р. на суму 790 452,55 грн. в тому числі ПДВ-97 073,12 грн; № 37 від 10.09.2022р. на суму 800 436,56 грн. в тому числі ПДВ- 98 299,23 грн; № 38 від 13.09.2022р. на суму 198 744, 13 грн в тому числі ПДВ- 24 407,17 грн;
- товарно-транспортні накладні на поставку товару від ФГ «ВІКТОРІЯ - НОВА» до ТОВ «ЮГЕКОТОП» № 1 від 06.09.2022 р.; № 4 від 08.09.2022 р.; № 8 від 09.09.2022 р.; № 12 від 11.09.2022 р.
- податкові накладні: від ФГ «ВІКТОРІЯ - НОВА» № 2 від 07.09.2022р. на суму 595 764,41 грн. в тому числі ПДВ-73 164,05 грн.; № 3 від 09.09.2022р. на суму 790 452,55 грн. в тому числі ПДВ-97 073,12 грн; № 4 від 10.09.2022р. на суму 800 436,56 грн. в тому числі ПДВ- 98 299,23 грн; № 5 від 13.09.2022р. на суму 198 744 ,13 грн в тому числі ПДВ- 24 407,17 грн.;
- письмові пояснення ТОВ «ЮГЕКОТОП» щодо змісту та обсягу господарський операцій з ФГ «ВІКТОРІЯ - НОВА» та ТО«Ѳʻ та первинних документів, що це підтверджують.
Не надаючи оцінки наданим позивачем первинним документам, податковий орган прийняв рішення про відмову в реєстрації податкових накладних № 1 від 07.09.2022р.; № 2 від 09.09.2022р.; № 3 від 10.09.2022р.; № 4 від 13.09.2022р.
Доказів та обґрунтувань того, що подані документи складені або оформлені з порушенням вимог чинного законодавства відповідачем не надано.
Наявні в матеріалах справи документи у повній мірі підтверджують реальність вищевказаних господарських операцій, за наслідками яких складено та направлено для реєстрації податкові накладні.
Щодо не надання позивачем рахунків оплати, то суд зазначає, що відповідачем 1 протиправно не було взято до уваги, зміст договору поставки сільськогосподарської продукції № 10/09/2022-1-СГ від 01.09.2022 р. між ТОВ «ЮГЕКОТОП» та ТОВ «Стивідорна інвестиційна компанія», на виконання якого були здійснені поставки, які сталі підставою для виписки спірних податкових накладних, наявність або відсутність рахунку ніяк не впливає на дату виникнення як грошових зобов`язань у покупця за договором ТОВ «СІК», так і на дату виникнення податкових зобов`язань з ПДВ, а отже, не впливає і на дату виписки ПН/РК.
Відповідно до статті 526 Цивільного Кодексу України, зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Так, умовами пункту 4.7 вищезгаданого договору поставки сільськогосподарської продукції передбачено, що для підтвердження поставки Продавцем надаються наступні документи: - видаткова накладна на Товар; - податкова накладна, виписана на Товар та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних, у відповідності до діючого законодавства України; - товарно-транспортні накладні, що оформлені відповідно до чинного законодавства України, які надсилаються Продавцем на поштову адресу Покупця, зазначену у розділі 11 цього Договору.
Таким чином, відповідачем 1 не доведено правомірність рішень щодо відмови у реєстрації податкових накладних, відтак спірні рішення підлягають скасуванню.
Позов задовольнити.
Судові витрати розподіляються відповідно до ст. 139 ч. 1 КАС України. Судовими витратами в даній справі є судовий збір, який позивач сплатив у розмірі 9924 грн. Зважаючи на те, що позовні вимоги задоволено повністю і враховуючи, що саме внаслідок дій відповідача 1 виник спір між сторонами, судові витрати належить стягнути за рахунок його бюджетних асигнувань в сумі 9924 грн.
Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов Товарисвта з обмеженою відповідальністю "ЮГЕКОТОП" (вул. Чкалова, 20/8,Миколаїв,54017 35674119) до Головного управління ДПС у Волинській області (Київський майдан, 4,Луцьк,43010 44106679) Державної податкової служби України (Львівська площа, 8,Київ,04053 43005393) задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Волинській області №7435357/35674119 від 05.10.2022 р., яким було відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 2 від 09.09.2022р. на суму 790 959,71 грн. в тому числі ПДВ 97135,40 грн.
3. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Волинській області №7435358/35674119 від 05.10.2022 р., яким було відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 3 від 10.09.2022р. на суму 800 950,13 грн. в тому числі ПДВ 98362,30 грн.
4. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Волинській області №7435359/35674119 від 05.10.2022 р., яким було відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 4 від 13.09.2022р. на суму 198 871,65 грн в тому числі ПДВ 24422,83 грн.
5. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Волинській області №7435360/35674119 від 05.10.2022 р., яким було відмовлено в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 1 від 07.09.2022р. на суму 596 146,66 грн. в тому числі ПДВ 73210,99 грн.
6. Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкові накладні товариства з обмеженою відповідальністю "Югекотоп" № 2 від 09.09.2022р. на суму 790 959,71 грн. в тому числі ПДВ 97135,40 грн.; № 3 від 10.09.2022р. на суму 800 950,13 грн. в тому числі ПДВ 98362,30 грн.; № 4 від 13.09.2022р. на суму 198 871,65 грн в тому числі ПДВ 24422,83 грн.; № 1 від 07.09.2022р. на суму 596 146,66 грн. в тому числі ПДВ 73210,99 грн, в Єдиному реєстрі податкових накладних.
7. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області (Київський майдан, 4,Луцьк,43010 44106679 ) на користь Товарисвта з обмеженою відповідальністю "ЮГЕКОТОП" (вул. Чкалова, 20/8,Миколаїв,54017 35674119) судовий збір в розмірі 9924 грн (дев`ять тисяч дев`ятсот двадцять чотири гривні).
8. Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Суддя А. О. Мороз
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.05.2023 |
Оприлюднено | 15.05.2023 |
Номер документу | 110819957 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Мороз А. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні