ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
======================================================================
УХВАЛА
про заміну кредитора правонаступником
04 травня 2023 року Справа № 915/220/13-г
м. Миколаїв
Кредитори:
1) Фізична особа-підприємець Маловічко Григорій Анатолійович ( АДРЕСА_1 );
2) Товариство з обмеженою відповідальністю "Герсал" (вул. Портова, 2, м. Запоріжжя, Запорізька область, 69006);
3) Товариство з обмеженою відповідальністю "Славутич" (вул. Слободчикова, 11, с. Михайлівка, Вільнянський район, Запорізька область, 70300);
4) Товариство з обмеженою відповідальністю "Алкор ЛТД" (провул. Алкорівський, 3, м. Вільнянськ, Запорізька область, 70002);
5) Фермерське господарство "Пилипенко В.М." (вул. Гагаріна, 26, с. Антоновка, Вільнянський район, Запорізька область, 70040);
6) Вільнянська об`єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Запорізькій області (вул. Зої Космодем`янської, 2, м. Вільнянськ, Запорізька область, 70002; ел.пошта: zp.06@tax.gov.ua);
7) Миколаївське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (просп. Центральний (Леніна), 93, м. Миколаїв, 54017; e-mail: mk@fssu.gov.ua);
8) Головне управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області (вул. Морехідна, 1, м. Миколаїв, 54020; e-mail: post@mk.pfu.gov.ua);
9) Товариство з обмеженою відповідальністю "Фінансової компанії "ГЕЛІОС" (вул. Нижній Вал, 7-9, м. Київ, 04071; e-mail: office@helios.finance);
10) Акціонерне товариство "Перший український міжнародний банк" (вул. Андріївська, 4,м. Київ, 04070; поштова адреса: відділення ПАТ "ПУМБ" "Регіональний центр в м. Запоріжжі" (вул. 40 років Радянської України, 57, м. Запоріжжя, 69035; e-mail: info@fuib.com; ел.пошта представника: ІНФОРМАЦІЯ_2);
11) Товариство з обмеженою відповідальністю "Вільнянськагропродукт" (пер. Алкорівський, 3, м. Вільнянськ, Запорізька область, 70002);
12) Товариство з обмеженою відповідальністю фірма "Оліс ЛТД" (вул. Електрозаводська, 3, м. Запоріжжя, 69065; адреса для листування: вул. Карпенка-Карого, 47, м. Запоріжжя, 69048)
Банкрут: Українсько-німецьке спільне підприємство "Алкор" (пров. Павлова, 3-В, кв. 1, м. Миколаїв, 54022).
Ліквідатор: арбітражний керуючий Капінус Андрій Анатолійович (поштова адреса: а/с № 55, м. Миколаїв, 54017; е-mail: ІНФОРМАЦІЯ_1 ).
Південне міжрегіональне управління міністерства юстиції у Миколаївській області (вул. 8 Березня, 107, м.Миколаїв, 54029; е-mail: info@mk.minjust.gov.ua).
Суддя Давченко Т.М.
при секретарі Сулеймановій С.М.
представники учасників у справі у судове засідання не з`явилися
Суть спору: банкрутство Українсько-німецького спільного підприємства "Алкор"
В С Т А Н О В И В:
У провадженні Господарського суду Миколаївської області перебуває справа №915/220/13-г про банкрутство Українсько-німецького спільного підприємства (УНСП) "Алкор"; постановою від 23.06.2015 припинено процедуру розпорядження майном УНСП "Алкор", визнано останнє банкрутом та відкрито відносно нього ліквідаційну процедуру; ухвалою від 23.05.2019 призначено ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Капінуса А.А.
Провадження у справі перебуває на стадії ліквідаційної процедури, яка здійснюється відповідно приписів Кодексу України з процедур банкрутства.
До суду 30.01.2023 надійшло клопотання Головного управління ДПС у Запорізькій області вих. № 1153/6/08-01-13-03 від 20.01.2023 про заміну кредитора правонаступником. Заявник просить суд замінити кредитора - Вільнянську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Запорізькій області (код ЄДРПОУ 20525590) (далі Вільнянська ОДПІ) на правонаступника - Головне управління ДПС у Запорізькій області як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ ВП 44118663) у зв`язку з ліквідацією Вільнянської об`єднаної державної податкової інспекції шляхом реорганізації. Також заявник просить суд про переведення прав кредитора, вимоги якого визнані і включені до реєстру кредиторів на правонаступника: Головне управління ДПС у Запорізькій області (код ЄДРПОУ ВП 44118663), як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України.
Ухвалою від 02.02.2023 судом призначено розгляд указаного клопотання на 23.02.2023. У вказану дату судове засідання не відбулося, ухвалою від 07.03.2023 суд повідомив учасників у справі про призначення розгляду справи, в т.ч. клопотання ДПС, у судове засідання на 30.03.2023. Однак, 30.03.2023 судове засідання не відбулося, тому ухвалою від 07.04.2023 суд повідомив учасників у справі про призначення розгляду справи, в т.ч. клопотання ДПС, у судове засідання на 04.05.2023.
Усі зазначені ухвали було надіслано учасникам у справі про банкрутство та оприлюднено у Єдиному державному реєстрі судових рішень відповідно до положень законодавства.
Витративши значні ресурси, Україна створила інформаційне поле, де зацікавлена особа легко знайде інформацію про судову справу. Функціонує . На сайті судової влади доступні персоналізовані відомості про автоматичний розподіл справ та розклад засідань. Працює підсистема "Електронний кабінет" ЄСІТС. Все безкоштовно і доступно. Таким чином, сторони не були позбавлені можливості скористатися вільним доступом до електронного реєстру судових рішень в Україні, в силу статті 4 Закону України "Про доступ до судових рішень" та ознайомитися з ухвалами Господарського суду Миколаївської області та визначеними у них датами та часом розгляду даної справи та забезпечити представництво їх інтересів в судових засіданнях.
Ліквідатором 10.04.2023 подано суду клопотання про розгляд справи у даному судовому засіданні без його участі за наявними матеріалами. Жодних заперечень суду щодо клопотання ДПС ліквідатор не висловив.
Учасники справи належним чином повідомлені про дату, час та місце проведення судового засідання.
Частина 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства передбачає, що провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.
Згідно приписів ст. 13 ГПК України, кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи не вчиненням нею процесуальних дій.
Відповідно до ст. 42 Господарського процесуального кодексу України участь в судових засіданнях учасників справи - це право, а не обов`язок, якщо інше не визначено законом.
На зацікавлену сторону покладається обов`язок проявляти належну увагу в захисті своїх інтересів та вживати необхідних заходів, щоб ознайомитись з подіями процесу (рішення Європейського суду з прав людини "Богонос проти Росії" від 05.02.2004).
Присутність представників учасників справи у судовому засіданні, призначеному на 07.04.2023, не визнавалась судом обов`язковою, про наявність у сторін доказів, які відсутні у матеріалах справи та без дослідження яких неможливо розглянути справу, суду не повідомлялося.
Жодних заперечень стосовно призначеного до розгляду клопотання ДПС суду не надійшло.
Згідно частини 1 статті 202 Господарського процесуального кодексу України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
З огляду на те, що судом вжиті усі належні заходи щодо повідомлення учасників у справі про дату, час та місце розгляду справи, зважаючи на тривалість розгляду клопотання ДПС а також на те, що судом не визнавалася обов`язковою участь представників у судовому засіданні, суд дійшов висновку про відсутність підстав для відкладення розгляду цього клопотання, а тому вважає можливим розглянути клопотання про правонаступництво за відсутності учасників провадження у справі про банкрутство за наявними матеріалами.
Відповідно приписів ГПК України, кожна сторона повинна довести належними і допустимими доказами обставини, на які вона посилається в обґрунтування своїх вимог чи заперечень.
Дослідивши матеріали справи суд встановив наступне.
За результатами попереднього засідання ухвалою від 16.12.2023 суд в тому числі визнав кредиторські вимоги Вільнянської ОДПІ у розмірі 371 272,14 грн. та включив 19411,99 грн. - до III черги реєстру вимог кредиторів, 351 860,15 грн. - до VI черги реєстру вимог кредиторів.
Після визнання боржника банкрутом судом відповідно приписів ст.38 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (у редакції Закону України від 22.12.2011р. №4212-VI) з урахуванням п. 29 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 28.03.2013р № 01-06/606/2013 «Про Закон України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (у редакції Закону України від 22.12.2011р. №4212-VI) судом 10.12.2015 було затверджено реєстр вимог кредиторів, до якого в т.ч. включені вимоги Вільнянської ОДПІ у розмірі 371 272,14 грн. (9411,99 грн. - III черга реєстру вимог кредиторів, 351 860,15 грн. - VI черга).
Указані ухвали в цій частині наразі є чинними.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №311 від 06.08.2014 Вільнянську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління Мінфоходів у Запорізькій області (код ЄДРПОУ 20525590) реорганізовано у Вільнянську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Запорізькій області (код ЄДРПОУ 39503165) з переходом усіх прав та обов`язків.
У подальшому з метою реалізації постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.2018 № 296 «Про реформування територіальних органів Державноі фіскальної служби», згідно із Положенням про Державну фіскальну службу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2014 № 236 (зі змінами), наказом Державної фіскальної служби України від 01.02.2019 № 80 затверджено нову редакцію Положення про ГУ ДФС у Запорізькій області.
Відповідно до пункту першого цього Положення, ГУ ДФС є правонаступником усіх прав та обов`язків Головного управління Міндоходів у Запорізькій області, Бердянської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області, Вільнянської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області, Енергодарської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області, Запорізької об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області, Мелітопольської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області, Пологівської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області, Токмацької об`єднаної державної інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області.
У подальшому, згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 № 1200 «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України» (надалі - Постанова КМУ №1200) урядом постановлено: утворити Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу; установити, що Державна податкова служба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Відповідно до ч. 7 ст. 5 Закону «Про центральні органи виконавчої влади» від 17.03.2011 № 3166-VІ (зі змінами та доповненнями) міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, щодо яких набрав чинності акт Кабінету Міністрів України про їх припинення, продовжують здійснювати повноваження та функції у визначених сферах компетенції до завершення здійснення заходів з утворення міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, до якого переходять повноваження та функції міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, що припиняється, та можливості забезпечення здійснення ним цих функцій і повноважень, про що видається відповідний акт Кабінету Міністрів України.
Згідно з абз. 6 п. 2 Постанови КМУ №1200, Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби. Державної митної служби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України № 682-р від 21.08.2019 установлена можливість забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 227 "Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України" функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
31.07.2019 проведено державну реєстрацію юридичної особи Головного управління ДПС у Запорізькій області (надалі - ГУ ДПС у Запорізькій області), про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб внесено запис 1 103 102 0000 047257.
Наказом ГУ ДПС у Запорізькій області №10 від 29.08.2019 «Про початок діяльності ГУ ДПС у Запорізькій області», Головним управлінням ДПС у Запорізькій області розпочато виконання функцій і повноважень Головного управління ДФС у Запорізькій області, що припиняється.
У подальшому, Наказом Державної податкової служби України № 643 від 12.11.2020 з метою реалізації постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 893 затверджено Положення про Головне управління ДПС у Запорізькій області.
Відповідно до п.1 Положення про Головне управління ДПС у Запорізькій області (код згідно з ЄДРПОУ ВП 44118663), затвердженого наказом Державної податкової служби України від 12.11.2020 №643, Головне управління ДПС у Запорізькій області (код згідно з ЄДРПОУ ВП 44118663) (далі - ГУ ДПС) є територіальним органом, утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України.
Головне управління ДПС у Запорізькій області забезпечує реалізацію повноважень ДПС у взаємовідносинах з платниками, які перебувають на обліку в цьому управлінні, і здійснює їх податкове супроводження.
Головне управління ДПС у Запорізькій області (код згідно з ЄДРПОУ ВП 44118663) є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у Запорізькій області (код ЄДРПОУ 43143945) у відповідних сферах діяльності.
Відповідно до наказу ДПС України від 24.12.2020 №755 «Про початок забезпечення здійснення територіальними органами ДПС повноважень та функцій», Головне управління ДПС у Запорізькій області (код згідно з ЄДРПОУ ВП 44118663) почало діяльність як орган виконавчої влади та правонаступник Головного управління ДПС у Запорізькій області (код ЄДРПОУ 43143945).
Відповідно до п.7 Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 227, ДПС здійснює повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку її територіальні органи. ДПС та її територіальні органи є контролюючими органами (податковими органами, органами стягнення).
Також відповідно до ч.2 ст.211 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, визначені частиною першою цієї статті, утворюються без статусу юридичної особи та є органами державної влади, можуть мати окремий баланс, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, печатку та бланк зі своїм найменуванням та із зображенням Державного Герба України. Згідно ч.4 ст.211 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» керівник центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, керівник центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, може делегувати керівнику територіального органу як відокремленого підрозділу такого центрального органу виконавчої влади окремі повноваження відповідно до положення про такий територіальний орган.
Відповідно до ст. 43 Кодексу України з процедур банкрутства у разі вибуття чи заміни кредитора у справі про банкрутство господарський суд за заявою правонаступника або іншого учасника (учасників) справи здійснює заміну такої сторони її правонаступником на будь-якій стадії провадження у справі.
Усі дії, вчинені у справі про банкрутство до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.
Згідно з частиною шостою статті 44 Господарського процесуального кодексу України юридична особа може набувати процесуальних прав та обов`язків і здійснювати їх через своїх учасників у випадках, коли відповідно до закону чи установчого документа така юридична особа набуває та здійснює права, а також несе обов`язки через своїх учасників.
За приписами ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.
Відповідно до п.2 ч.1 ст. 512 Цивільного кодексу України кредитор у зобов`язанні може бути замінений іншою стороною внаслідок правонаступництва.
Також ст. 514 України Цивільного кодексу України визначено, що до нового кредитора переходять права первісного кредитора у зобов`язанні в обсязі та на умовах, що існували на момент переходу цих прав, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відтак, перехід функцій до ГУ ДПС у Запорізькій області (згідно з ЄДРПОУ ВП 44118663) є фактом публічного правонаступництва.
Правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
Статтею 86 ГПК України встановлено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Таким чином, дослідивши надані суду докази, оцінивши їх у відповідності з вимогами ст. 86 ГПК України, проаналізувавши вищенаведені факти та обставини відповідно до наведених норм чинного законодавства, які регулюють здійснення публічного процесуального правонаступництва, суд дійшов висновку про задоволення клопотання ГУ ДПС у Запорізькій області вих. № 1153/6/08-01-13-03 від 20.01.2023 про заміну кредитора правонаступником.
Щодо клопотання ДПС в частині переведення прав кредитора, вимоги якого визнані і включені до реєстру кредиторів на правонаступника суд зазначає, що указана вимога є похідною від основної вимоги щодо заміни кредитора та є наслідком указаної дії.
У зв`язку із задоволенням клопотання ГУ ДПС у Запорізькій області суд вважає необхідним зобов`язати ліквідатора УНСП "Алкор" арбітражного керуючого Капінуса А.А. внести відповідні відомості до реєстру вимог кредиторів УНСП "Алкор".
Згідно із ч.2 ст.232 ГПК України процедурні питання, пов`язані з рухом справи в суді першої інстанції, клопотання та заяви осіб, які беруть участь у справі, питання про відкладення розгляду справи, оголошення перерви, зупинення або закриття провадження у справі, залишення заяви без розгляду, а також в інших випадках, передбачених цим Кодексом, вирішуються судом шляхом постановлення ухвал.
Керуючись ст. 43 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. 2, 52, 232, 234 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
УХВАЛИВ:
1. Задовольнити клопотання Головного управління ДПС у Запорізькій області вих. № 1153/6/08-01-13-03 від 20.01.2023 про заміну кредитора правонаступником .
2. Здійснити заміну кредитора - Вільнянську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління Мінфоходів у Запорізькій області (код за ЄДРПОУ 20525590) на правонаступника - Головне управління ДПС у Запорізькій області (код ЄДРПОУ ВП 44118663), як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України.
3. Зобов`язати ліквідатора УНСП "Алкор" арбітражного керуючого Капінуса А.А. внести відповідні відомості щодо заміни кредитора до реєстру вимог кредиторів УНСП "Алкор"
4. Ухвалу надіслати учасникам у справі, зазначеним у вступній частині ухвали та Головному управлінню ДПС у Запорізькій області (просп. Соборний, 166, м. Запоріжжя, 69107; е-mail: zp.official@tax.gov.ua).
Ухвала суду відповідно до приписів ст. 9 Кодексу України з процедур банкрутства набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена до Південно - західного апеляційного господарського суду у строк, визначений ст. 256 Господарського процесуального кодексу України.
Суддя Т.М.Давченко
Суд | Господарський суд Миколаївської області |
Дата ухвалення рішення | 04.05.2023 |
Оприлюднено | 16.05.2023 |
Номер документу | 110845109 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні