Ухвала
від 12.05.2023 по справі 320/15804/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

12 травня 2023 року м. Київ № 320/15804/23

Суддя Київського окружного адміністративного суду Лисенко В.І., розглянувши позовну заяву ТОВ "Центр художньої гімнастики "Школа Дерюгіних" до Кабінету Міністрів України про скасування постанови,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось ТОВ "Центр художньої гімнастики "Школа Дерюгіних" з позовом до Кабінету Міністрів України, у якому просить суд:

- скасувати Постанову Постанови Кабінету Міністрів від 29.12.2010 № 1228 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 18 січня 2006 р. №30» в частині, яка визначає внесення змін у Переліку закладів фізичної культури і спорту, яким надається статус бази олімпійської та паралімпійської підготовки, та яка стосується ТОВ «Центр художньої гімнастки «Школа Дерюгіних»».

Відповідно до ч. 1 ст. 171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: 1) подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; 2) має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); 3) відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; 4) належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; 5) позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); 6) немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до вимог ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує чи подано позовну заяву у строк установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, та чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними).

Згідно з пунктом 2 частини першої статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби.

Відповідно до частини першої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Частиною другою цієї статті передбачено, що для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

У справі, що розглядається, позивач звернувся до адміністративного суду з позовом про скасування скасувати Постанову Постанови Кабінету Міністрів від 29.12.2010 № 1228 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 18 січня 2006 р. №30» в частині, яка визначає внесення змін у Переліку закладів фізичної культури і спорту, яким надається статус бази олімпійської та паралімпійської підготовки, та яка стосується ТОВ «Центр художньої гімнастки «Школа Дерюгіних»».

Однак, з Реєстру судових рішень вбачається, що позивач ще у 2011 році звертався з позовом до Кабінету Міністрів України з вимогами про визнання дій Кабінету Міністрів України з виключення об`єкта "Центр художньої гімнастики "Школа Дерюгіних" з "Переліку закладів фізичної культури і спорту, яким надається статус бази олімпійської та паралімпійської" такими, що вчинені з порушенням Конституції України, законів України і порушили права та законні інтереси позивача; зобов`язання Кабінету Міністрів України відновити статус об`єкта "Центр художньої гімнастики "Школа Дерюгіних", який існував до порушення, визначивши "Центр художньої гімнастики "Школа Дерюгіних" (м. Київ, бульвар Дружби Народів, 13 А) таким, що входить до "Переліку закладів фізичної культури і спорту, яким надається статус бази олімпійської та паралімпійської підготовки".

За наслідком розгляду такої справи рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 26.12.2011 у справі №2а-16021/11/2670 у задоволенні позову ТОВ "Центр художньої гімнастики "Школа Дерюгіних" було відмовлено.

Під час розгляду вказаної справи, суд дійшов висновку про те, що заклад "Центр художньої гімнастики "Школа Дерюгіних" не відповідає встановленим законами України "Про підтримку олімпійського, паралімпійського руху та спорту вищих досягнень в Україні" та "Про фізичну культуру і спорт", постанові Кабінету Міністрів України від 18 січня 2006 року №30 вимог щодо бази олімпійської та параолімпійської підготовки, а тому колегія суддів дійшла висновку, що позивачем не доведено, а судом не встановлено протиправності дій відповідача щодо виключення з "Переліку закладів фізичної культури і спорту, яким надається статус бази олімпійської та паралімпійської підготовки" "Центру художньої гімнастики "Школа Дерюгіних".

Суд наголошує, що при визначенні початку перебігу процесуального строку суд з`ясовує момент, коли особа фактично дізналася або мала реальну можливість дізнатися про наявність відповідного порушення (рішення, дії, бездіяльність), а не коли вона з`ясувала для себе, що певні рішення, дії чи бездіяльність стосовно неї є порушенням.

Отже, з аналізу позовної заяви та доданих до неї документів, суд приходить до висновку, що позивач знав про зміст порушеного права раніше (зокрема, з 2011 року), у зв`язку з чим, пропустив строк на звернення із даним позовом до суду.

Водночас, як зазначив Європейський суд з прав людини в ухвалі щодо прийнятності від 30.08.2006 (справа Каменівська проти України), право на звернення до суду, одним з аспектів якого є право доступу до суду ..., не є абсолютним, воно може бути обмеженим ... Правила регулювання строків для подання скарги, безумовно, мають на меті забезпечення належного відправлення правосуддя і дотримання принципу юридичної визначеності. Зацікавлені особи повинні розраховувати на те, що ці правила будуть застосовані....

Отже, відповідно до практики Європейського суду з прав людини, право на звернення до суду не є абсолютним і може бути обмежено, у тому числі і встановленням строків на звернення до суду за захистом порушених прав.

З урахуванням викладеного, суд зауважує, що вирішення питання про поновлення строку звернення до суду, суд здійснює виключно з ініціативи та у межах наведених доводів заінтересованої особи.

Таким чином, позивачеві слід надати пояснення та докази на їх підтвердження, що свідчать про існування обставин, що об`єктивно перешкоджали йому звернутись до суду з адміністративним позовом у строки, визначені ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України.

Наслідки пропущення строків звернення до адміністративного суду передбачені ч. 1 ст. 123 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно якої у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.

Керуючись ст.ст. 161, 169, 171 КАС України, суд

у х в а л и в:

Позовну заяву ТОВ "Центр художньої гімнастики "Школа Дерюгіних" до Кабінет міністрів України про зобов`язання вчинити певні дії, - залишити без руху.

Встановити позивачеві десятиденний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня отримання копії даної ухвали.

Роз`яснити позивачеві, що якщо недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, не будуть усунуті у встановлений судом строк, позовна заява буде повернута відповідно до пункту 1 частини 4 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України.

Копію ухвали надіслати позивачеві.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.

Суддя Лисенко В.І.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.05.2023
Оприлюднено17.05.2023
Номер документу110856469
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації державної політики у сфері освіти, науки, культури та спорту

Судовий реєстр по справі —320/15804/23

Ухвала від 23.07.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

Ухвала від 17.04.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

Ухвала від 17.04.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

Ухвала від 17.04.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

Ухвала від 18.01.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

Постанова від 12.12.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 10.11.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 23.10.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 02.10.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

Ухвала від 12.05.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні