Рішення
від 31.08.2010 по справі 2-2467-10
ШОСТКИНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

U

справа №2-2467

2010р.

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 серпня 2010 року Шосткинський м іськрайсуд Сумської області у складі : головуючого судді С виненко М.Д., при секретарі Афа насенко Т.Л., розглянувши у від критому судовому засіданні в залі суду в м.Шостка цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до управління Пенсійного фо нду України в м.Шостка Сумськ ої області про зобов' язання вчинити дії щодо перерахунк у щомісячної державної соціа льної допомоги дітям війни, -

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся до с уду з вказаним позовом мотив уючи тим, що має статус „дитин и війни” і відповідно до ст. 6 З акону України „Про соціальни й захист дітей війни”, щоміс ячно має право на отримання с оціальної грошової допомоги у розмірі 30% мінімальної пенс ії за віком. Але всупереч вимо гам Закону України „Про соці альний захист дітей війни”, в ідповідач перерахунок пенсі ї не зробив. Просить суд : зобо в' язати відповідача здійсн ити перерахунок пенсії з під вищенням її на розмір щоміся чної соціальної державної до помоги у розмірі 30% мінімально ї пенсії за віком відповідно до ст. 6 Закону України „Про со ціальний захист дітей війни” починаючи з 01 січня 2009 року по 01 липня 2010 року та провести відп овідні виплати; стягнути з ві дповідача судові; слухати сп раву у її відсутність.

Відповідач, у на даному суду запереченні, про сить відмовити у задоволенні позовних вимог, та вказав, що позивач як „дитина війни” ді йсно має право отримувати пі двищену пенсію на 30% мінімальн ої пенсії за віком. Це право на дано ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війн и”. Щодо випла т передбачених цим законом, т о на законодавчому рівні пор ядок здійснення цих виплат н е визначений, орган який пови нен проводити ці виплати, дже рело їх фінансування та розм ір мінімальної пенсії за вік ом, який необхідно враховува ти при здійсненні цих виплат визначеними не були. Доводи п озивача щодо застосування до спірних правовідносин ст. 28 З акону України „Про загальноо бов' язкове державне пенсій не страхування” є необгрунто ваними, оскільки розмір міні мальної пенсії за віком, вста новлений абз. 1 ч.1 цієї статті з астосовується для визначенн я розмірів пенсії призначено ї за цим законом. В силу цього дії управління Пенсійного фо нду України в м.Шостка були правомірними. Прохав у позові відмовити у повному о бсязі.

У судове засіда ння позивач та представник в ідповідача не з'явились нада вши суду заяви про розгляд сп рави без їх участі та суд вваж ав за можливе розглянути спр аву у відсутність сторін, на п ідставі наявних у справі док азів.

Дослідивши матеріали спр ави, суд вважає, що позов підля гає задоволенню.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач має статус „д итини війни” (а.с.4-6).

Враховуючи зазначений ста тус позивача, він, відповідно до ст. 6 Закону України „Про со ціальний захист дітей війни” , має право на отримання держа вної соціальної підтримки, а саме підвищення до пенсії в р озмірі 30% мінімальної пенсії з а віком.

Згідно ст. 7 Закону України „ Про соціальний захист дітей війни”, фінансове забезпечен ня державних соціальних гара нтій, передбачених цим Закон ом, здійснюється за рахунок к оштів Державного бюджету Укр аїни.

Вимоги позивача про зобов' язання відповідача виплачув ати йому з 01.01.2009р. по 31.12.2009р. та з 01.01.2010 р. по 01.07.2010 року щомісячну надба вку до пенсії в розмірі 30 % міні мальної пенсії за віком суд в важає обгрунтованими, виходя чи з того, що відповідач повин ен був провести нарахування та виплату зазначеного підви щення до пенсії в розмірі 30% мі німальної пенсії за віком з с ічня 2009 року та січня 2010р., оскіл ьки на 2009 рік та на 2010р. дія полож ень ст. 6 Закону України „Про с оціальний захист дітей війни ” не зупинялась і сам відпові дач не надав належного обгру нтування підстав, виходячи з яких ним проводилась частко ве нарахування та виплата вк азаного підвищення в цей пер іод.

Відповідно до статті 64 Конс титуції України, конституцій ні права і свободи людини і гр омадянина не можуть бути обм ежені, крім випадків, передба чених Конституцією України.

Отже, доводи відповідача, в частині неврегульованості н а законодавчому рівні порядк у здійснення доплат особам, я кі мають статус „Дітей війни ” не може бути підставою для ї х не здійснення або відмови в задоволенні позову.

Щодо доводів стосовно відс утності підстав для застосув ання до спірних правовідноси н ст. 28 Закону України „Про заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування”, суд з азначає наступне.

Сторонами по справі не запе речується, що позивач, відпов ідно до ст. 6 Закот України „Пр о соціальний захист дітей ві йни” має право на отримання д оплати до пенсії у розмірі 30% м інімальної пенсії за віком.

За чинним законодавством р озмір мінімальної пенсії за віком визначається лише за п равилами, передбаченими ст. 28 Закону України „Про загально обов' язкове державне пенс ійне страхування”, іншого но рмативно-правового акта, яки й би визначав цей розмір або в становлював інший розмір, не має.

З огляду на викладене, суд в важає необгрунтованими дово ди відповідача щодо застосув ання положення ст. 28 ч.3 зазначе ного Закону, з якої випливає, щ о мінімальний розмір пенсії за віком, встановлений абзац ом 1 частини 1 цієї статті, заст осовується виключно для визн ачення розмірів у пенсії, при значених згідно з цим Законо м, оскільки наявність такої н орми та відсутність іншого м інімального розміру пенсії з а віком не є підставою для від мови в реалізації позивачем конституційної гарантії, вст ановленої ст. 46 Конституції Ук раїни та права на отримання д оплати до пенсії, передбачен ої ст. 6 Закону України „Про со ціальний захист дітей війни” .

Крім того, безпідставним є п осилання відповідача на відс утність коштів щодо забезпеч ення виплати зазначеної допл ати до пенсії, оскільки орган и державної влади не можуть п осилатися на відсутність кош тів, як на підставу невиконан ня своїх зобов' язань, які вс тановлені ст. 46 Конституції Ук раїни та зазначеною нормою З акону.

Суд також вважає, що не засл уговують на увагу доводи від повідача щодо не визначеност і на законодавчому рівні пит ання відносно органу на який покладено обов' язок здійсн ення виплат підвищення до пе нсії особам, які мають статус „Дитини війни”.

Пенсійний фонд України діє у відповідності Положення „ Про Пенсійний фонд України” і здійснює свої повноваженн я на підставі п. 15 зазначеного положення через створені в у становленому порядку його те риторіальні управління. Відп овідно до Закону України „Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування”, рішення про призначення та п ерерахунок пенсій приймають ся управліннями Пенсійного ф онду України за місцем прожи вання пенсіонерів.

Таким чином, обов' язок по н арахуванню та виплаті доплат и до пенсії позивача, передба ченої ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей вій ни” покладено на УПФУ в м.Шост ка Сумської області, за місце м проживання позивача.

Між тим, виходячи з предмету позову та для повного захист у порушених прав позивача, су д вважає за необхідне зобов' язати відповідача здійснити перерахунок та провести від повідні виплати позивачу цьо го підвищення за період з 01.01.2009р. по 31.12.2009р. та з 01.01.2010р. по 01.07.2010р. .

Керуючись ст.ст. 10, 60, 208, 209, 212, 214-216, 218, 2 23 ЦПК України, ст.ст. 64, 124, 152 Ко нституції України, ст.ст. 3, 6 Зак ону України „Про соціальний захист дітей війни”, -

В И Р І Ш И В :

Позов ОСОБА_1 до упр авління Пенсійного фонду Укр аїни в м.Шостка Сумської обла сті задовольнити.

Зобов' язати управління П енсійного фонду України в м.Ш остка Сумської області здійс нити перерахунок пенсії ОС ОБА_1 з підвищенням її до 30% мі німальної пенсії за віком, з р озміру встановленого ст. 28 ч.1 З акону України „Про загальноо бов' язкове державне пенсій не страхування” та провести відповідні виплати за період з 01.01.2009р. по 31.12.2009р. та з 01.01.2010р. по 01.07.2010р. .

Стягнути з державного бюдж ету України на користь ОСОБ А_1 повернення витрат з інфо рмаційно-технічного забезпе чення розгляду справи 37 грн. 00 к оп., судовий збір віднести на р ахунок Державного бюджету Ук раїни.

Рішення може бути оскаржен о до апеляційного суду Сумсь кої області через Шосткинськ ий міськрайсуд шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголо шення рішення апеляційної ск арги.

Головуючий :

Свиненко М.Д.

СудШосткинський міськрайонний суд Сумської області
Дата ухвалення рішення31.08.2010
Оприлюднено14.09.2010
Номер документу11085848
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-2467-10

Рішення від 13.09.2010

Цивільне

Оріхівський районний суд Запорізької області

Плечищева Оксана Валентинівна

Рішення від 21.08.2010

Цивільне

Першотравневий районний суд Донецької області

Топузова Н. М.

Рішення від 08.09.2010

Цивільне

Мар`їнський районний суд Донецької області

Пономарьов Олександр Петрович

Рішення від 31.08.2010

Цивільне

Шосткинський міськрайонний суд Сумської області

Свиненко Михайло Дмитрович

Рішення від 13.08.2010

Цивільне

Хортицький районний суд м.Запоріжжя

Кучерук Ігор Григорович

Рішення від 23.07.2010

Цивільне

Комунарський районний суд м.Запоріжжя

Боровікова Алла Іванівна

Рішення від 01.06.2010

Цивільне

Ровеньківський міський суд Луганської області

Ібадова Наталія Павлівна

Рішення від 30.04.2010

Цивільне

Кіровський районний суд м.Донецька

Анісімова Наталя Дмитрівна

Ухвала від 03.03.2010

Цивільне

Артемівський міськрайонний суд Донецької області

Тверський Сергій Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні