ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 500/2834/19
27 квітня 2023 рокум.ТернопільТернопільський окружний адміністративний суд, у складі головуючої судді Подлісної І.М. розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Комунального підприємства Фірма "Тернопільбудінвестзамовник" Тернопільської міської ради Громадської організації "Фундація зірок світового футболу "Діти+"" до Державної інспекції архітектури та містобудування України третіх осіб Управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради , Тернопільської міської ради , ОСОБА_1 про визнання протиправним та скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ:
До Тернопільського окружного адміністративного суду звернулося Комунальне підприємство Фірма "Тернопільбудінвестзамовник" Тернопільської міської ради, Громадська організація "Фундація зірок світового футболу "Діти+"" з адміністративним позовом до Державної інспекції архітектури та містобудування України, третіх осіб Управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради, Тернопільської міської ради, ОСОБА_1 про визнання протиправним та скасування рішення.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 20 листопада 2019 року головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління ДАБІ у Тернопільській області Смолюхом А.І. прийнято рішення про скасування дії містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва, затверджених наказом управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради 22.11.2017 року № 60 на об`єкт «Будівництво соціально-спортивного центру «Вулична академія» із закладом громадського харчування» за адресою: вул.15 Квітня м.Тернопіль.
Відповідно до Наказу від 24 жовтня 2019 року №1196 на підставі Довідки про результати документальної перевірки від 22 жовтня 2019 року та направлення на проведення позапланової перевірки від 31.10.2019 року № Я-31.10/1 проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил Управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради.
В ході перевірки головним інспектором будівельного нагляду Смолюхом А.І. встановлено, що містобудівні умови та обмеження видані на підставі Інформації з державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна номер інформаційної довідки:104487075 від 21.11.2017 року, витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ-6100085502013, кадастровий № 6110100000:06:002:0070, категорія земель - землі житлової та громадської забудови, цільове призначення - будівництво готелю із закладом громадського харчування. Наміри забудови не відповідають цільовому призначенню земельної ділянки - будівництво соціально-спортивного центру «Вулична академія» із закладом громадського харчування. Відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель (далі КВЦПЗ), затвердженого наказом Держкомзему від 23.07.2010 року № 548, кодом КВЦПЗ В.ОЗ позначаються землі, які використовуються для розміщення громадських будівель і споруд (готелів, офісних будівель, торгівельних будівель, будівель для публічних виступів, музеїв та бібліотек, для навчальних та дослідних закладів, для лікарень та оздоровчих закладів), інших об`єктів загального користування, а кодом КВЦПЗ В.ОЗ. 15 позначаються землі для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови. Будівництво «Соціально-спортивного центру «Вулична академія» із закладом громадського харчування» підпадає під код Е 07.02 КВЦПЗ - для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури та спорту (землі рекреаційного призначення), чим порушено абз.2 ч.2 ст.24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Позивач вважає, що рішення про скасування містобудівних умов та обмежень головного інспектора будівельного нагляду Смолюха А.І. є помилковим та таким, що підлягає скасуванню.
Ухвалою суду від 13.12.2019 позовну заяву було залишено без руху та надано строк, достатній для усунення недоліків позовної заяви, із зазначенням способу їх усунення. Недоліки позовної заяви усунуто позивачем у строк, встановлений судом.
Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду із відповідними письмовими доказами 10.01.2020. У відзиві відповідач не погоджується з позовними вимогами та доводами, викладеними в адміністративному позові, та в обґрунтування своїх заперечень зазначає наступне.
Посадовою особою відповідача відповідно, до наказу та направлення в період з 31.10.2019 по 20.11.2019 проведено позапланову перевірку Управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради.
За результатами перевірки встановлено:
Управлінням містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради надано КП фірма «Тернопільбудінвестзамовник» (реєстраційний номер: 14055223) МУО №60.
В ході перевірки наданих документів на підставі, яких видані МУО № 60 виявлені порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, а саме:
містобудівні умови та обмеження видані на підставі Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна номер інформаційної довідки: 104487075 від 21.11.2017, витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку номер витягу НВ-6100085502013, кадастровий № 6110'100000:06:002:0070, категорія земель - землі житлової та громадської забудови, цільового призначення - будівництво готелю з закладом громадського харчування, наміри забудови ' не відповідають цільовому призначенню земельної ділянки - будівництво соціально - спортивного центру «Вулична академія» із закладом громадського харчування. Відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель (далі - КВЦПЗ), затвердженого наказом Держкомзему від 23.07.2010 № 548, кодом КВЦПЗ В.03 позначаються землі, які використовуються для розміщення громадських будівель і споруд (готелів, офісних будівель, торговельних будівель, для публічних виступів, для музеїв та бібліотек, для навчальних та дослідних закладів, для лікарень та оздоровчих закладів), інших об`єктів загального користування), а кодом КВЦПЗ В.03.15 позначаються землі для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови. Будівництво «Соціально - спортивного центру «Вулична академія» із закладом громадського харчування» підпадає під код Е 07.02 КВЦПЗ - Для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури і спорту (землі рекреаційного призначення), чим порушено абз. 2 ч. 2 ст. 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» - «Забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства»:
З огляду на вищевказані порушення Посадовою особою відповідача складено Акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 20.11.2019, протокол про адміністративне правопорушення від 20.11.2019 № ЛА-20.11/1, в якому зазначено, що розгляд справи про адміністративне правопорушення відбудеться о 10 год. 00 хв. 28.11.2019 у приміщенні Управління.
Враховуючи вищезазначене, посадовою, особою Управління прийняте рішення № 125 від 20.11.2019 про скасування МУО'№ 60.
Вищевказаний акт, протокол та рішення надіслані рекомендованим листом з описом вкладення з повідомленням про. вручення через відділення поштового зв`язку Укрпошта № 6 - 21.11.2019 за № 4600602372547 та вручене 26.11.2019.
28.11.2019 посадовою особою Управління винесена постанова про закриття справи про адміністративне правопорушення № АА-28.11/1, яка надіслана рекомендованим листом з описом вкладення з повідомленням про вручення через відділення поштового зв`язку Укрпошта № 6 - 29.11.2019 за № 4600602375236 та вручене 02.12.2019.
Підставою для скасування містобудівних умов та обмежень є нецільове використання земельної ділянки, на якій здійснюється будівництво об`єкта, а також невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
Згідно з реєстрацією земельної ділянки в Державному земельному кадастрі станом на видачу містобудівних умов та обмежень та по теперішній час цільове призначення земельної ділянки є «Будівництво готелю з закладом громадського харчування». Тому, фактичне будівництво соціально-спортивного центру «Вулична академія» із закладом громадського харчування вказує на нецільове використання земельної ділянки КП Фірми «Тернопільбудінвестзамовник», а тому й на незаконність видачі містобудівних умов та обмежень.
Таким чином, наміри забудови не відповідають вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, що стало підставою для скасування містобудівних умов та обмежень об`єкта будівництва.
Отже, з порушенням земельного законодавства, законодавства у галузі містобудівної діяльності Управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради видаючи МУ О № 60, не взято до уваги інформацію з Державного земельного кадастру, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та рішення Тернопільської міської ради від 20.12.2012 № 6/27/99.
На підставі вищенаведеного представник відповідача просила в задоволенні позову відмовити.
Ухвалою суду від 14.01.2020 ухвалено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін у судове засідання та призначено судове засідання на 28.01.2020 о 11:30 год.
Ухвалою суду від 28.01.2020 відкладено розгляд справи на 03.03.2020 о 10:15 год.
03.02.2020 третьою особою ОСОБА_1 подано пояснення по даній справі.
03.03.2020 ухвалою суду відкладено розгляд справи на 31.03.2020 о 10:30 год.
31 березня 2020 року секретарем судового засідання складено довідку про те, що судове засідання по адміністративній справі № 500/2834/19 не проводилося, у зв`язку із оголошенням карантину та тимчасовим, з 17 березня до 03 квітня 2020 року, зупиненням розгляду справ у відкритих судових засіданнях за участю учасників судового процесу.
Ухвалою суду від 02.06.2020 відкладено розгляд справи на 23.06.2020 о 11:15 год.
Ухвалою суду від 23.06.2020, постановленою в судовому засіданні, без виходу до нарадчої кімнати, клопотання представника позивача в одне провадження з 500/75/20 присвоїти справі єдиний номер 500/2834/19 та відкладено розгляд справи на 27.07.2020 о 11:30 год.
Ухвалою суду від 27.07.2020, постановленою в судовому засіданні, без виходу до нарадчої кімнати, призначено судово комплексну експертизу та зупинено провадження у даній справі до одержання її результатів.
20.04.2021 ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду зобов`язано громадську організацію "Фундація зірок світового футболу "ДІТИ+" забезпечити судовим експертам Волинського відділення Львівського науково - дослідного інституту судових експертиз безперешкодний доступ до об`єкта дослідження та належні умови праці для проведення обстеження об`єкта дослідження за адресою м. Тернопіль вул. 15 Квітня; проект на будівництво «Соціально-спортивного центру «Вулична академія із закладом громадського харчування» за адресою м. Тернопіль вул. 15 Квітня, належні умови для роботи експертів, а також забезпечити присутність необхідних осіб - сторін справи, їх законних представників; забезпечити прибуття експертів до місця розташування об`єкта дослідження від Волинського відділення ЛНДІСЕ; візуальний огляд об`єкту дослідження пропонують провести 07.06.2021 о 12:30 год. Для чого, в зазначений час, експерти очікуватимуть в приміщенні Волинського відділення ЛНДІСЕ.
31.05.2021 на адресу суду направлено висновок експертів Волинського відділення ЛНДІСЕ №8499-8500 від 21.05.2021 року. У висновку зазначено, що цільове призначення земельної ділянки із кадастровим номером 6110100000060020070, із врахуванням того, що на ній розташований «Соціально-спортивний центр «Вулична академія із закладом громадського харчування» за адресою м. Тернопіль, вул. 15 Квітня відповідає фактичному користуванню. Фактичний порядок користування земельною ділянкою, у зв`язку із здійсненням будівництва «Соціально-спортивного центру «Вулична академія із закладом громадського харчування» відповідає проекту землеустрою щодо її відведення.
Ухвалою суду від 02.06.2021 поновлено провадження по даній справі та призначено судове засідання на 29.07.2021 о 11:30 год.
29.07.2021 ухвалою суду відкладено розгляд справи на 16.08.2021 о 11:00 год.
16.08.2021 представник позивача Громадської організації "Фундація зірок світового футболу "Діти+"" подала письмові пояснення.
Ухвалою суду від 16.08.2021, від 16.09.2021 відкладено розгляд справи на 27.10.2021 о 11:30 год.
Ухвалою суду від 27.10.2021, постановленою в судовому засіданні, без виходу до нарадчої кімнати, відкладено розгляд справи на 24.11.2021 о 10:00 год. для підготовки до надання нових пояснень по справі.
Ухвалою суду від 24.11.2021, постановленою в судовому засіданні, без виходу до нарадчої кімнати, відкладено розгляд справи на 06.12.2021 о 09:30 год.
Ухвалою суду від 06.12.2021, постановленою в судовому засіданні, без виходу до нарадчої кімнати, призначено в даній справі повторну судову експертизу на вирішення якої поставити наступні питання:
1. Чи відповідає цільове призначення земельної ділянки із кадастровим номером 6110100000:06:002:0070, із врахуванням того, що на ній розташований "Соціально - спортивного центру "Вулична академія із закладом громадського харчування" за адресою м. Тернопіль, вул. 15 квітня, фактичному користуванню?
2. Чи відповідає фактичний порядок користування земельною ділянкою у зв`язку із здійсненням будівництва "Соціально - спортивного центру "Вулична академія із закладом громадського харчування" проекту землеустрою щодо її відведення?
На час проведення експертизи зупинити провадження у адміністративній справі до одержання її результатів. Проведення експертизи доручити експертам Хмельницького відділення Київського науково - дослідного інституту судових експертиз ( 29013, м. Хмельницький, вул. Володимирська, 109).
Ухвалою суду від 15.06.2022 року поновлено провадження по даній справі, оскільки експертною установою повернуто матеріали справи, у зв`язку із неможливістю проведення експертизи по причині несплати її вартості, то за вказаних обставин слід поновити провадження по даній справі у зв`язку із усунення обставин, що викликали зупинення провадження. Судове засідання призначено на 18.07.2022 о 10:30 год.
Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду із відповідними письмовими доказами 11.07.2022. У відзиві відповідач не погоджується з позовними вимогами та доводами, викладеними в адміністративному позові, та в обґрунтування своїх заперечень зазначає наступне.
Рішенням Тернопільської міської ради від 20 грудня 2012 року № 6/27/99 затверджено КП Фірми «Тернопільбудінвестзамовник» проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки 0,6000 га під будівництво готелю із закладом громадського харчування. Інших рішень Тернопільської міської ради, яка є власником земельної ділянки, про внесення змін чи затвердження нового проекту землеустрою щодо будівництва соціально-спортивного центру «Вулична академія» не приймалося. Таким чином, містобудівні умови та обмеження для об`єкта будівництва «Будівництво соціально-спортивного центру «Вулична академія» не відповідають затвердженому проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Викладені факти підтверджуються додатково Висновком експертів за результатами проведення експертизи з питань землеустрою від 18.06.2019 №4346/19-41/17282/19-41 Київського науково-дослідного інституту судових експертиз. Експерти прийшли до висновків: «фактичний порядок користування земельною ділянкою з кадастровим номером 6110100000:06:002:0070 за цільовим призначенням не відповідає проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки Комунальному підприємству Фірма «Тернопільбудінвестзамовник» Тернопільської міської ради під будівництво готелю з закладом громадського харчування за адресою: м. Тернопіль, вул. 15 Квітня, за яким дана земельна ділянка сформована, рішенню Тернопільської міської ради від 20.12.2012 № 6/27/99 та ст.ст. 20, 96 Земельного кодексу України, оскільки вказана земельна ділянка за основним цільовим призначенням належить до категорії земель житлової та громадської забудови, а при будівництві Соціально-спортивного центру «Вулична академія» із закладом громадського харчування ця земельна ділянка використовується як землі рекреаційного призначення».
Таким чином, наміри забудови не відповідають вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, то стало підставою для скасування містобудівних умов та обмежень об`єкта будівництва.
Отже, з порушенням земельного законодавства, законодавства у галузі містобудівної діяльності Управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради видаючи МУО № 60, не взято до уваги інформацію з Державного земельного кадастру, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та рішення Тернопільської міської ради від 20.12.2012 №6/27/99.
Таким чином, ДІАМ погоджується з рішенням від 20.11.2019 №125, винесеним головним інспектором будівельного нагляду Смолюхом А. І. щодо скасування містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва затверджених наказом управління від 22.11.2017 № 60 на об`єкт: «Будівництво соціально-спортивного центру «Вулична академія» із закладом громадського харчування» за адресою вул. 15 Квітня місто Тернопіль, яке є предметом оскарження в даній справі. На підставі вищевикладеного представник відповідача просив в задоволенні позову відмовити.
Ухвалами суду від 18.07.2022, від 03.08.2022, від 17.08.2022 відкладено розгляд справи на 20.09.2022 о 10:00 год.
Ухвалою суду від 20.09.2022, клопотання представника позивача громадської організації "Фундація зірок світового футболу "ДІТИ+" про повторне направлення справи для проведення експерти задовольнити. Направити повторно в розпорядження експертів Хмельницького відділення Київського науково - дослідного інституту судових експертиз для виконання вимог ухвали Тернопільського окружного адміністративного суду від 06 грудня 2021 року про призначення повторної судової експертизи матеріали адміністративної справи.
На вирішення експертів поставити наступні питання, визначені ухвалою суду від 06.12.2021 року:
1. Чи відповідає цільове призначення земельної ділянки із кадастровим номером 6110100000:06:002:0070, із врахуванням того, що на ній розташований "Соціально - спортивного центру "Вулична академія із закладом громадського харчування" за адресою м. Тернопіль, вул. 15 квітня, фактичному користуванню?
2. Чи відповідає фактичний порядок користування земельною ділянкою у зв`язку із здійсненням будівництва "Соціально - спортивного центру "Вулична академія із закладом громадського харчування" проекту землеустрою щодо її відведення?
На час проведення експертизи зупинити провадження у адміністративній справі до одержання її результатів. Проведення експертизи доручити експертам Хмельницького відділення Київського науково - дослідного інституту судових експертиз (29013, м. Хмельницький, вул. Володимирська, 109).
Ухвалою суду від 31.10.2022 року поновлено провадження по даній справі на 04.11.2022 о 10:00 год.
04.11.2022 року ухвалою суду клопотання експерта задоволено повністю. Погоджено строк виконання експертизи призначеної на підставі ухвали суду від 20.09.2022 у порядку черговості надходження матеріалів справи до відділення. Зупинено провадження у адміністративній справі за позовом Комунального підприємства Фірми "Тернопільбудінвестзамовник" Тернопільської міської ради, Громадської організації "Фундація зірок світового футболу "Діти+"" до Державної інспекції архітектури та містобудування України, третіх осіб Управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради, Тернопільської міської ради, ОСОБА_1 про визнання протиправним та скасування рішення, - до одержання висновку експертизи.
Ухвалою суду від 09.01.2023 року поновлено провадження по даній справі, оскільки експертною установою повернуто матеріали справи, у зв`язку із неможливістю проведення експертизи по причині несплати її вартості, то за вказаних обставин слід поновити провадження по даній справі у зв`язку із усунення обставин, що викликали зупинення провадження. Судове засідання призначено на 06.02.2023 о 10:00 год.
Ухвалами суду від 06.02.2023, від 28.02.2023 відкладено розгляд справи на 22.03.2023.
22 березня 2023 року секретарем судового засідання складено довідку про те, що судове засідання по адміністративній справі №500/2834/19 не проводилося, у зв`язку із оголошенням повітряної тривоги. Наступне судове засідання призначено на 27.04.2023 о 11:00 год.
Сторони в судове засідання не з`явилися, хоча належним чином були повідомлені про час, дату і місце розгляду справи. Однак, представник позивача Комунального підприємства Фірма "Тернопільбудінвестзамовник" Тернопільської міської ради та представник третьої особи Тернопільської міської ради подали до суду заяви про розгляд справи без їх участі в порядку письмового провадження.
При цьому, неявка в судове засідання представника позивача Громадська організація "Фундація зірок світового футболу "Діти+", яка належним чином була повідомлена, про день, місце і час судового розгляду, однак в судове засідання не з`явилась і не повідомила причини своєї неявки не є перешкодою для розгляду справи по суті та постановляння судового рішення у її відсутності.
Відповідно до ч. 5 ст. 205 КАС України, у разі неявки позивача в судове засідання без поважних причин або неповідомлення ним про причини неявки, якщо від нього не надійшла заява про розгляд справи за його відсутності, суд залишає позовну заяву без розгляду, якщо неявка перешкоджає розгляду справи. Якщо відповідач наполягає на розгляді справи по суті, справа розглядається на підставі наявних у ній доказів.
До позивача, який не є суб`єктом владних повноважень, положення цієї частини застосовуються лише у разі повторної неявки.
Дослідивши подані до суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд встановив наступне.
20 листопада 2019 року головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління ДАБІ у Тернопільській області Смолюхом А.І. прийнято рішення про скасування дії містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва, затверджених наказом управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради 22.11.2017 року № 60 на об`єкт «Будівництво соціально-спортивного центру «Вулична академія» із закладом громадського харчування» за адресою: вул.15 Квітня м.Тернопіль.
Відповідно до Наказу від 24 жовтня 2019 року №1196 на підставі Довідки про результати документальної перевірки від 22 жовтня 2019 року та направлення на проведення позапланової перевірки від 31.10.2019 року № Я-31.10/1 проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил Управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради.
В ході перевірки головним інспектором будівельного нагляду Смолюхом А.І. встановлено, що містобудівні умови та обмеження видані на підставі Інформації з державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна номер інформаційної довідки:104487075 від 21.11.2017 року, витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ-6100085502013, кадастровий № 6110100000:06:002:0070, категорія земель - землі житлової та громадської забудови, цільове призначення - будівництво готелю із закладом громадського харчування. Наміри забудови не відповідають цільовому призначенню земельної ділянки - будівництво соціально-спортивного центру «Вулична академія» із закладом громадського харчування. Відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель (далі КВЦПЗ), затвердженого наказом Держкомзему від 23.07.2010 року № 548, кодом КВЦПЗ В.ОЗ позначаються землі, які використовуються для розміщення громадських будівель і споруд (готелів, офісних будівель, торгівельних будівель, будівель для публічних виступів, музеїв та бібліотек, для навчальних та дослідних закладів, для лікарень та оздоровчих закладів), інших об`єктів загального користування, а кодом КВЦПЗ В.ОЗ. 15 позначаються землі для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови. Будівництво «Соціально-спортивного центру «Вулична академія» із закладом громадського харчування» підпадає під код Е 07.02 КВЦПЗ - для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури та спорту (землі рекреаційного призначення), чим порушено абз.2 ч.2 ст.24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Не погодившись із рішенням про скасування містобудівних умов та обмежень головного інспектора будівельного нагляду Смолюха А.І., позивач вважає його помилковим та таким, що підлягає скасуванню, а тому звернувся до суду з даним позовом.
Відповідно до частини 4 статті 5 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» міністерство, інший центральний орган виконавчої влади утворюється шляхом утворення нового органу владу або в результаті реорганізації (злиття, поділу, перетворення) одного чи кількох центральних органів виконавчої влади.
У повній відповідності до наведеної норми права згідно з пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2020 № 218 «Про ліквідацію Державної архітектурно-будівельної інспекції та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» (далі - постанова КМУ № 218) постановлено утворити ДССМ як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій.
Одночасно із цим, відповідно до пункту 1 постанови КМУ № 218 постановлено ліквідувати ДАБІ.
Відповідно до частини восьмої статті 5 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» актом Кабінету Міністрів України про ліквідацію міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади визначається орган виконавчої влади, якому передаються повноваження та функції міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади.
Водночас, у постанові КМУ № 218 відсутні положення про те, що повноваження та функції ДАБІ передаються до ДССМ.
Крім того, як свідчить зміст розділу «Дані про юридичних осіб, правонаступником яких є зареєстрована юридична особа» Витягу Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, ДССМ не є правонаступником юридичних осіб.
Відповідно до частини першої статті 10 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.
Отже, наведені обставини свідчать про те, що ДССМ утворена шляхом утворення як нового органу влади та згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань не є правонаступником юридичних осіб публічного або приватного права.
Відповідно до абзацу другого пункту 12 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 № 1074 (далі - Порядок № 1074) орган виконавчої влади, щодо якого набрав чинності акт Кабінету Міністрів України про його припинення, продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції з формування і реалізації державної політики у визначеній Кабінетом Міністрів України сфері до набрання чинності актом Кабінету Міністрів України щодо можливості забезпечення здійснення утвореним органом виконавчої влади його повноважень та виконання функцій.
У свою чергу, відповідно до абзацу другого пункту 4 постанови КМУ № 218 постановлено установити що ДАБІ продовжує здійснювати повноваження та функції до завершення здійснення заходів з утворення ДССМ.
Наведена норма вказує на те, що до завершення здійснення заходів з утворення ДССМ вести мову про перехід до неї повноважень та функцій, які закріплені у Положенні про ДССМ, безпідставно, оскільки у ній йдеться лише про здійснення повноважень та функцій ДАБІ.
Відповідно до пункту 13 Порядку № 1074 акт Кабінету Міністрів України про можливість забезпечення здійснення утвореним органом виконавчої влади повноважень та виконання функцій органу виконавчої влади, що припиняється, видається після здійснення заходів, пов`язаних з державною реєстрацією утвореного органу виконавчої влади як юридичної особи публічного права, затвердженням положення про нього, структури та штатного розпису його апарату, кошторису та заповненням 30 відсотків вакансій.
Проте, акт (постанова чи розпорядження) Кабінету Міністрів України відповідно до якого встановлено факт можливості забезпечення здійснення ДССМ повноважень та виконання функцій ДАБІ не приймався.
Вищенаведені обставини є аналогічними обставинам утворення ДІМ та спростовують факт набуття останньою повноважень та функцій ДАБІ.
У подальшому, відповідно до пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 23.12.2020 № 1340 «Деякі питання функціонування органів архітектурно-будівельного контролю та нагляду» (далі - постанова КМУ № 1340) постановлено ліквідувати ДССМ і ДІМ.
При прийнятті постанови КМУ № 1340, так само як і у випадку з ДАБІ, не приймалось рішення про передачу повноважень та функцій ДССМ і ДІМ до іншого центрального органу виконавчої влади, оскільки, по-перше, останні їх не набули та, по-друге, абзац другий пункту 4 постанови КМУ № 218 втратив чинність 30.12.2020 року.
Водночас, відповідно до пункту 1 постанови КМУ № 1340 постановлено утворити ДІАМ як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
Отже, наведені обставини свідчать про те, що ДІАМ утворена шляхом утворення як нового органу влади та згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань не є правонаступником юридичних осіб публічного або приватного права.
Щодо пункту 7 постанови КМУ № 1340, згідно якого постановлено визначити ДІАМ суб`єктом управління індивідуально визначеного майна ДІМ, ДССМ та ДАБІ, які ліквідовуються, зазначаємо наступне.
Так, відповідно пункту 1 частини другої статті 5 Закону України «Про управління об`єктами державної власності» здійснюючи управління об`єктами державної власності, Кабінет Міністрів України визначає органи виконавчої влади та державні колегіальні органи, які здійснюють функції з управління об`єктами державної власності. Отже, наявність пункту 7 у постанові КМУ № 1340 не є доказом факту правонаступництва між ДАБІ, ДІМ, ДССМ та ДІАМ, оскільки є розпорядчим актом Кабінету Міністрів України щодо визначення суб`єкта права управління об`єктами державної власності, що залишаться після ліквідації центральних органів виконавчої влади.
Відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 15.09.2021 № 960 «Питання Державної інспекції архітектури та містобудування» (далі - постанова КМУ № 960) постановлено погодитися з пропозицією Міністерства розвитку громад та територій про можливість здійснення Державною інспекцією архітектури та містобудування повноважень і виконання функцій з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
Зазначене рішення Кабінету Міністрів України є актом у розумінні пункту 13 Порядку № 1074, а відтак, з 15.09.2021 року ДІАМ набула спроможності здійснювати повноваження та функції, що закріплені у положенні про неї.
При цьому, у постанові КМУ № 960 відсутні посилання на те, повноваження та функції якого органу влади ДІАМ може здійснювати.
Стосовно постанови Кабінету Міністрів України від 15.09.2021 № 958 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо діяльності органів державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду» якою внесено зміни до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 19.08.2015 № 671 «Деякі питання діяльності органів державного архітектурно-будівельного контролю» та встановлено, що органи державного архітектурно-будівельного контролю є правонаступниками прав та обов`язків ДАБІ щодо здійснення повноважень відповідно до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та продовжують здійснювати повноваження у сфері архітектурно-будівельного контролю після початку здійснення відповідних повноважень та виконання відповідних функцій ДІАМ, зазначаємо наступне.
Так, аналіз пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 19.08.2015 № 671 (в редакції від 15.09.2021) дає підстави стверджувати, що сутність речення «органи державного архітектурно-будівельного контролю є правонаступниками прав та обов`язків Державної архітектурно-будівельної інспекції» полягає у делегуванні повноважень ДАБІ саме органам державного архітектурно-будівельного контролю.
Згідно ч. 3 ст. 6 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» до органів державного архітектурно-будівельного контролю належать:
1) структурні підрозділи з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій;
2) виконавчі органи з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад.
Примірне положення про органи державного архітектурно-будівельного контролю затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 19.08.2015 № 671.
Згідно пункту 1 Примірного положення про органи державного архітектурно-будівельного контролю зазначено, що орган державного архітектурно-будівельного контролю утворюється як структурний підрозділ Київської та Севастопольської міськдержадміністрації та як виконавчий орган сільської, селищної, міської ради.
Тоді як ДІАМ є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
Викладена позиція, зокрема підтверджується положеннями Постанови Кабінету Міністрів України від 19.08.2015 року № 671 (в редакції від 07.06.2017), згідно якої ДАБІ було передано повноваження утвореним органам державного архітектурно-будівельного контролю в Київській та Севастопольській міських державних адміністраціях та сільських, селищних, міських радах, виконавчих органів сільських, селищних міських радах. До завершення їх утворення та затвердження актів спільної комісії про передачу відповідних повноважень, функції здійснення державного архітектурно-будівельного контролю на території відповідних органів здійснювалася ДАБІ.
Отже, вищенаведене дає підстави для висновку про те, що Державна інспекція архітектури та містобудування України є новоутвореним центральним органом виконавчої влади та не є правонаступником ДАБІ, ДІМ та ДССМ.
Поряд цим зазначаємо, що юридична особа вважається ліквідованою від дня внесення відповідного запису про її ліквідацію (припинення в термінах ЦКУ) до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомості про припинення ДАБІ наданий час відсутні.
Аналогічна правова позиція щодо відсутності правонаступництва за вищевикладених обставин зазначена у постанові Верховного суду від 29.01.2020 у справі № 281/182/17, де суд установив, що ГУ Національної поліції в Житомирській області не є правонаступником Управління ДАІ УМВС України в Житомирській області та Управління МВС України в Житомирській області, оскільки у зв`язку з набранням чинності Законом України «Про національну поліцію» та на виконання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 16.09.2015 року № 730 «Про утворення територіальних органів Національної поліції та ліквідацію територіальних органів Міністерства внутрішніх справ» органи внутрішніх справ ліквідуються і жодним нормативним актом не визначено правонаступництво органів Національної поліції після органів внутрішніх справ. При цьому Управління ДАІ УМВС України в Житомирській області та Управління МВС України в Житомирській області не виключені з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, знаходяться у стані припинення.
Як встановлено судом, до Державної архітектурно-будівельної інспекції України надійшла скарга від гр. ОСОБА_1 (вх. №3206-М-19 від 11.07.2019), яка була скерована до Управління (вх. № 40-1019-4.1-1606-19 від 30.07.2019) з проханням у скарзі скасувати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва, затверджені наказом Управлінням містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради від 22.11.2017 № 60, та скасувати Дозвіл на виконання будівельних робіт від 22.01.2018 № ТП 112180221271.
Посадовою особою ДАБІ до Управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради та Тернопільської міської ради надіслана вимога головного інспектора будівельного нагляду з вимогою надати належним чином завірені копії документів, які стосуються видачі містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва, затверджених наказом Управлінням містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради від 22.11.2017 №60 на об`єкт «Будівництво соціально-спортивного центру «Вулична академія» із закладом громадського харчування» за адресою: вул. 15 Квітня, м. Тернопіль (далі - МУО №60).
За результатами розгляду вищевказаної вимоги, Управлінням містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради надано відповідні копії містобудівних умов та обмежень, наказу про їх затвердження та матеріалів, що були підставою для їх видачі (вх. № 40-3019-784 від 12.08.2019).
22.10.2019 посадовою особою ДАБІ проведена документальна перевірка видачі МУО № 60.
В ході перевірки наданих МУО №60 та наданої Управлінням містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради інформації виявлені відомості про ознаки вчинення порушень вимог містобудівного законодавства у сфері містобудівної діяльності та складена довідка про результати документальної перевірки.
В результаті виявлених порушень та складеної довідки про результати документальної перевірки, посадовою особою Управління складена службова записка на ім`я начальника Управління з пропозицію провести позапланову перевірку Управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради щодо законності надання КП фірма «Тернопільбудінвестзамовник» МУО № 60 (вих. № СЛ-22.10.2019/69 від 22.10.2019).
В результаті виявлених порушень та складеної довідки про результати документальної перевірки Управлінням надіслана службова записка до Державної архітектурно-будівельної інспекції України разом із скаргою про проведення перевірки гр. ОСОБА_1 від 09.07.2019, вимогою головного інспектора будівельного нагляду від 17.07.2019 та довідки про результати документальної перевірки від 22.10.2019 (№ 40-1019-4.1-2289-19 від 22.10.2019).
ДАБІ, керуючись ст. 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», пп. 5 п. 15 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду, затвердженого постановою Кабінету Міністрів Украйни від 19.08.2015 № 698, на підставі довідки про результати документальної перевірки від 22.10.2019 видано наказ «Про проведення позапланової перевірки №1196 від 24.10.2019.
На підставі наказу ДАБІ «Про проведення позапланової перевірки № 1196 від 24.10.2019 та довідки про результати документальної перевірки від 22.10.2019 видано направлення на проведення позапланової перевірки № Я-31.10/1 від 31.10.2019.
Начальник Управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради Бесага В.Й. ознайомлений з вищезазначеним направленням 04.11.2019.
Посадовою особою ДАБІ відповідно, до вищезазначеного наказу та направлення в період з 31.10.2019 по 20.11.2019 проведено позапланову перевірку Управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради.
За результатами перевірки встановлено:
Управлінням містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради надано КП фірма «Тернопільбудінвестзамовник» (реєстраційний номер: 14055223) МУО № 60.
В ході перевірки наданих документів на підставі, яких видані МУО № 60 виявлені порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, а саме:
містобудівні умови та обмеження видані на підставі Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна номер інформаційної довідки: 104487075 від 21.11.2017, витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку номер витягу НВ-6100085502013, кадастровий №6110100000:06:002:0070, категорія земель - землі житлової та громадської забудови, цільове призначення - будівництво готелю з закладом громадського харчування, наміри забудови не відповідають цільовому призначенню земельної ділянки - будівництво соціально - спортивного центру «Вулична академія» із закладом громадського харчування. Відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель (далі - КВЦПЗ), затвердженого наказом Держкомзему від 23.07.2010 №548, кодом КВЦПЗ В.03 позначаються землі, які використовуються для розміщення громадських будівель і споруд (готелів, офісних будівель, торговельних будівель, для публічних виступів, для музеїв та бібліотек, для навчальних та дослідних закладів, для лікарень та оздоровчих закладів), інших об`єктів загального користування), а кодом КВЦПЗ В.03.15 позначаються землі для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови. Будівництво «Соціально - спортивного центру «Вулична академія» із закладом громадського харчування» підпадає під код Е 07.02 КВЦПЗ - Для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури і спорту (землі рекреаційного призначення), чим порушено абз. 2 ч. 2 ст. 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» - «Забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства».
Не погодившись із вищевказаними порушеннями посадовою особою ДАБІ складено Акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 20.11.2019, протоколом про адміністративне правопорушення від 20.11.2019 № ЛА- 20.11/1, в якому зазначено, що розгляд справи про адміністративне правопорушення відбудеться о 10 год. 00 хв. 28.11.2019 у приміщенні Управління.
Відповідно до абз. 1, 2 п. 32 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.08.2015 №698, якщо рішення об`єкта нагляду порушує вимоги законодавства у сфері містобудівної діяльності, таке рішення скасовується або його дія зупиняється в разі можливості усунення виявлених порушень.
Про скасування або зупинення дії рішення об`єкта нагляду головним інспектором будівельного нагляду приймається рішення за формою згідно з додатком 6, яке надсилається об`єкту нагляду протягом трьох робочих днів з дати його прийняття рекомендованим листом з описом вкладення з повідомленням про вручення.
Враховуючи вищезазначене, посадовою, особою Управління прийняте рішення №125 від 20.11.2019 про скасування МУО №60.
Вищевказаний акт, протокол та рішення надіслані рекомендованим листом з описом вкладення з повідомленням про вручення через відділення поштового зв`язку Укрпошта № 6 - 21.11.2019 за № 4600602372547 та вручене 26.11.2019.
28.11.2019 посадовою особою Управління винесена постанова про закриття справи про адміністративне правопорушення № АА-28.11/1, яка надіслана рекомендованим листом з описом вкладення з повідомленням про вручення через відділення поштового зв`язку Укрпошта № 6 від 29.11.2019 за № 4600602375236 та вручене 02.12.2019.
Рішенням Тернопільської міської ради від 20 грудня 2012 року № 6/27/99 затверджено КП Фірми «Тернопільбудінвестзамовник» проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки 0,6000 га під будівництво готелю із закладом громадського харчування. Інших рішень Тернопільської міської ради, яка є власником земельної ділянки, про внесення змін чи затвердження нового проекту землеустрою щодо будівництва соціально-спортивного центру «Вулична академія» не приймалося. Таким чином, містобудівні умови та обмеження для об`єкта будівництва «Будівництво соціально-спортивного центру «Вулична академія» не відповідають затвердженому проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Викладені факти підтверджуються додатково Висновком експертів за результатами проведення експертизи з питань землеустрою від 18.06.2019 № 4346/19-41/17282/19-41 Київського науково-дослідного інституту судових експертиз. Експерти прийшли до висновків: «фактичний порядок користування земельною ділянкою з кадастровим номером 6110100000:06:002:0070 за цільовим призначенням не відповідає проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки Комунальному підприємству Фірма «Тернопільбудінвестзамовник» Тернопільської міської ради під будівництво готелю з закладом громадського харчування за адресою: м. Тернопіль, вул. 15 Квітня, за яким дана земельна ділянка сформована, рішенню Тернопільської міської ради від 20.12.2012 № 6/27/99 та ст.ст. 20, 96 Земельного кодексу України, оскільки вказана земельна ділянка за основним цільовим призначенням належить до категорії земель житлової та громадської забудови, а при будівництві Соціально-спортивного центру «Вулична академія» із закладом громадського харчування ця земельна ділянка використовується як землі рекреаційного призначення».
Таким чином, наміри забудови не відповідають вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, то стало підставою для скасування містобудівних умов та обмежень об`єкта будівництва.
Варто додати, що одним з документів для отримання містобудівних умов та обмежень на підставі ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» є витяг з Державного земельного кадастру.
Підставою для скасування містобудівних умов та обмежень є нецільове використання земельної ділянки, на якій здійснюється будівництво об`єкта, а також невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
Забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства (абз. 2 ч. 2 ст. 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»).
Згідно з реєстрацією земельної ділянки в Державному земельному кадастрі станом на видачу містобудівних умов та обмежень та по теперішній час цільове призначення земельної ділянки є «Будівництво готелю з закладом громадського харчування». Тому фактичне будівництво соціально-спортивного центру «Вулична академія» із закладом громадського харчування вказує на нецільове використання земельної ділянки КП Фірми «Тернопільбудінвестзамовник», атому й на незаконність видачі містобудівних умов та обмежень.
Відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель землі громадської забудови - це землі, які використовуються для розміщення громадських будівель і споруд (готелів, офісних будівель, торговельних будівель, для публічних виступів, для музеїв та бібліотек, для навчальних та дослідних закладів, для лікарень та оздоровчих закладів), інших об`єктів загального користування). Фактично класифікація В 03.15 відповідає будівництву «готелю із закладом громадського харчування». Однак будівництво «Соціально-спортивного центру «Вулична академія» із закладом громадського харчування», на яке протиправно видано містобудівні умови та обмеження, підпадає під секцію «Е», а саме: 07.02 - Для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури і спорту.
Згідно з ст. 20 Земельного кодексу України зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення. Зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.
Отже, суд вважає, що з порушенням земельного законодавства, законодавства у галузі містобудівної діяльності Управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради видаючи МУО № 60, не взято до уваги інформацію з Державного земельного кадастру, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та рішення Тернопільської міської ради від 20.12.2012 №6/27/99.
Таким чином, суд погоджується з рішенням від 20.11.2019 №125, винесеним головним інспектором будівельного нагляду Смолюхом А.І. щодо скасування містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва затверджених наказом управління від 22.11.2017 № 60 на об`єкт: «Будівництво соціально-спортивного центру «Вулична академія» із закладом громадського харчування» за адресою: вул. 15 Квітня, місто Тернопіль, яке є предметом оскарження в даній справі.
При цьому суд не приймає до уваги висновок експертів за результатами проведення комплексної судової будівельно - технічної експертизи та експертизи з питань землеустрою №8499-8500 від 21.05.2021 р., згідно якого цільове призначення земельної ділянки із кадастровим номером 6110100000060020070, із врахуванням того, що на ній розташований "Соціально - спортивний центр "Вулична академія із закладом громадського харчування" за адресою м. Тернопіль, вул. 15 квітня відповідає фактичному користуванню. Фактичний порядок користування земельною ділянкою у зв`язку із здійсненням будівництва "Соціально - спортивний центр "Вулична академія із закладом громадського харчування" відповідає проекту землеустрою щодо її відведення, оскільки він суперечить дійсним обставинам справи та наявним у справі доказам.
Висновок експерта не має наперед встановленої сили та переваги над іншими джерелами доказів, підлягає перевірці й оцінці за внутрішнім переконанням суду, яке має ґрунтуватися на всебічному, повному та об`єктивному розгляді всіх обставин справи в сукупності.
Оскільки експертом неповно досліджено усі подані об`єкти та не було дано вичерпних відповідей на порушені перед ним питання, ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 06.122021 р. призначалась повторна судова експертиза на вирішення якої ставились наступні питання:
1. Чи відповідає цільове призначення земельної ділянки із кадастровим номером 6110100000:06:002:0070, із врахуванням того, що на ній розташований "Соціально - спортивного центру "Вулична академія із закладом громадського харчування" за адресою м. Тернопіль, вул. 15 квітня, фактичному користуванню?
2. Чи відповідає фактичний порядок користування земельною ділянкою у зв`язку із здійсненням будівництва "Соціально - спортивного центру "Вулична академія із закладом громадського харчування" проекту землеустрою щодо її відведення?
Однак, вказана ухвала виконана не була у зв`язку із несплатою сторонами її вартості.
Отже, у випадку, коли у справі щодо одного і того ж предмету проведено декілька експертиз, суд повинен дати оцінку кожному висновку з точки зору всебічності, повноти й об`єктивності експертного дослідження.
В даному випадку судом приймається до уваги Висновок експертів за результатами проведення експертизи з питань землеустрою від 18.06.2019 № 4346/19-41/17282/19-41 Київського науково-дослідного інституту судових експертиз, який дає повну відповідь на порушені питання та містить їх відповідність іншим фактичним даним є обґрунтованим та узгоджується із іншими матеріалами справи та дослідженими в судовому засіданні доказами.
Відповідно до статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Враховуючи встановлені судом обставини справи, досліджені в судовому засіданні докази, норми законодавства України, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивачів є необґрунтованими, доказів, які б спростовували правомірність дій відповідача позивачами не представлено, а судом таких доказів не здобуто, в зв`язку з чим суд приходить до переконання, що в задоволенні позову слід відмовити.
Відповідно до ст. 139 КАС України судові витрати відшкодуванню не підлягають.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову Комунального підприємства Фірма "Тернопільбудінвестзамовник" Тернопільської міської ради, Громадської організації "Фундація зірок світового футболу "Діти+"" до Державної інспекції архітектури та містобудування України, третіх осіб Управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради, Тернопільської міської ради, ОСОБА_1 про визнання протиправним та скасування рішення відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повне судове рішення складено 01 травня 2023 року.
Реквізити учасників справи:
позивач:
- Комунальне підприємство Фірма "Тернопільбудінвестзамовник" Тернопільської міської ради (місцезнаходження/місце проживання: вул. Опільського 6,м. Тернопіль,46001, код ЄДРПОУ/РНОКПП 14055223);
- Громадська організація "Фундація зірок світового футболу "Діти+"" (місцезнаходження/місце проживання: вул. Камінна, 4/32,м. Тернопіль,46001, код ЄДРПОУ 40414744);
відповідач:
- Державна інспекція архітектури та містобудування України (місцезнаходження/місце проживання: бульвар Л.Українки, 26,м. Київ,01133, код ЄДРПОУ/РНОКПП 44245840);
третя особа:
- Управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради (місцезнаходження/місце проживання: вул. Коперника, 1,м. Тернопіль,46001, код ЄДРПОУ/РНОКПП 34334305)
- Тернопільська міська рада (місцезнаходження/місце проживання: вул. Листопадова 5,м. Тернопіль,46001, код ЄДРПОУ 34334305)
- ОСОБА_1 (місцезнаходження/місце проживання: АДРЕСА_1, код ЄДРПОУ НОМЕР_1) .
Головуючий суддя Подлісна І.М.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.04.2023 |
Оприлюднено | 17.05.2023 |
Номер документу | 110858854 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні