Постанова
від 24.08.2023 по справі 500/2834/19
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 серпня 2023 року ЛьвівСправа № 500/2834/19 пров. № А/857/12025/23

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Довгополова О. М.

суддів Ільчишин Н.В., Качмара В.Я.

за участю секретаря судового засідання Вовка А.Ю.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційні скарги Тернопільської міської ради та Комунального підприємства Фірми «Тернопільбудінвестзамовник» Тернопільської міської ради на рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 27 квітня 2023 року у справі № 500/2834/19 за адміністративним позовом Комунального підприємства Фірми «Тернопільбудінвестзамовник» Тернопільської міської ради, Громадської організації «Фундація зірок світового футболу «Діти+» до Державної інспекції архітектури та містобудування України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору: Управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради, Тернопільська міська рада, ОСОБА_1 , про визнання протиправним та скасування рішення,-

суддя (судді) в суді першої інстанції - Подлісна І.М.

місце ухвалення рішення м. Тернопіль,

дата складання повного тексту судового рішення: 01.05.2023 року,-

В С Т А Н О В И В:

10 грудня 2019 року Комунальне підприємство Фірма «Тернопільбудінвестзамовник» Тернопільської міської ради (далі позивач) звернулося у Тернопільський окружний адміністративний суд з адміністративним позовом до Державної інспекції архітектури та містобудування України , треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору: Управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради, Тернопільська міська рада, ОСОБА_1 , в якому просило визнати протиправним та скасувати рішення головного інспектора будівельного нагляду Смолюха А.І. відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області №125 від 20.11.2019 року.

В обґрунтування вимог позовної заяви вказано, що 20 листопада 2019 року головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління ДАБІ у Тернопільській області Смолюхом А.І. прийнято рішення про скасування дії містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва, затверджених наказом управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради 22.11.2017 року № 60 на об`єкт «Будівництво соціально-спортивного центру «Вулична академія» із закладом громадського харчування» за адресою: вул.15 Квітня м. Тернопіль, оскільки земельна ділянка за кадастровим № 6110100000:06:002:0070 відноситься до категорії земель - землі житлової та громадської забудови, цільове призначення - будівництво готелю із закладом громадського харчування, тому наміри будівництва соціально-спортивного центру «Вулична академія» із закладом громадського харчування не відповідають цільовому призначенню земельної ділянки.

Позивач вважає, що містобудівні умови та обмеження видані на підставі містобудівної документації, а саме плану зонування території м. Тернополя «м. Тернопіль. Коригування плану зонування території міста», затвердженої рішенням Тернопільської міської ради від 24.03.2017р. №7/14/62, розробленого державним підприємством «Український державний науково-дослідний інститут проектування міст «Дніпромісто» ім. Ю. М. Білоконя» та дана земельна ділянка за кадастровим №6110100000:06:002:0070 знаходиться в зоні загальноміського центру Г-1, яка призначається для розташування об`єктів адміністративних будівель органів управління, ділових установ, багатоквартирних житлових будинків, громадських установ та інших багатофункціональних об`єктів, що забезпечують громадські функції загальноміського та регіонального значення та діловій зоні розташування адміністративних, наукових, ділових, фінансових установ, житлових будинків та супутніх до них об`єктів транспортної інфраструктури Г-2, тому наміри забудови вказаної земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 відповідають плану зонування території м. Тернополя, а оскаржуване рішення головного інспектора будівельного нагляду Смолюха А.І. відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області №125 від 20.11.2019 року є протиправним та підлягає скасуванню, що слугувало підставою для звернення до суду з даним позовом.

Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 27 квітня 2023 року в задоволенні позову Комунального підприємства Фірми «Тернопільбудінвестзамовник» Тернопільської міської ради, Громадської організації «Фундація зірок світового футболу «Діти+» до Державної інспекції архітектури та містобудування України , треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору: Управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради, Тернопільська міська рада, ОСОБА_1 про визнання протиправним та скасування рішення відмовлено.

Не погодившись з прийнятим рішенням, Тернопільська міська рада та Комунальне підприємство Фірми «Тернопільбудінвестзамовник» Тернопільської міської ради подали апеляційні скарги, в яких просять скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове, яким задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Доводи апеляційних скарг скаржники обґрунтовують тим, що оскаржуване рішення є незаконним та необґрунтованим, прийняте з порушенням норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи. Зокрема, апелянти зазначають, що Тернопільський окружний адміністративний суд у своєму рішенні від 27.04.2023 у справі № 500/2834/19 дійшов хибного та передчасного висновку про те, що наміри забудови земельної ділянки із кадастровим номером 6110100000:06:002:0070 не відповідають вимогам містобудівної документації на місцевому рівні і ця обставина є належною підставою для скасування містобудівних умов та обмежень від 22.11.2017 № 60 та прийняття відповідного рішення головним інспектором будівельного нагляду Смолюхом А.І.

У судовому засіданні представники позивачів та Тернопільської міської ради підтримали доводи апеляційних скарг та просили задовольнити їх з підстав, що у них наведені.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників позивачів та третьої особи, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційних скарг, вважає, що апеляційні скарги підлягають задоволенню з наступних підстав.

До Державної архітектурно-будівельної інспекції України надійшла скарга від гр. ОСОБА_1 (вх. №3206-М-19 від 11.07.2019), яка була скерована до Управління (вх. № 40-1019-4.1-1606-19 від 30.07.2019) з проханням у скарзі скасувати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва, затверджені наказом Управлінням містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради від 22.11.2017 № 60, та скасувати Дозвіл на виконання будівельних робіт від 22.01.2018 № ТП 112180221271.

Посадовою особою ДАБІ до Управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради та Тернопільської міської ради надіслана вимога головного інспектора будівельного нагляду з вимогою надати належним чином завірені копії документів, які стосуються видачі містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва, затверджених наказом Управлінням містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради від 22.11.2017 №60 на об`єкт Будівництво соціально-спортивного центру «Вулична академія» із закладом громадського харчування» за адресою: АДРЕСА_1 (далі МУО №60).

За результатами розгляду вищевказаної вимоги, Управлінням містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради надано відповідні копії містобудівних умов та обмежень, наказу про їх затвердження та матеріалів, що були підставою для їх видачі (вх. № 40-3019-784 від 12.08.2019).

22.10.2019 посадовою особою ДАБІ проведена документальна перевірка видачі МУО № 60.

В ході перевірки наданих МУО №60 та наданої Управлінням містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради інформації виявлені відомості про ознаки вчинення порушень вимог містобудівного законодавства у сфері містобудівної діяльності та складена довідка про результати документальної перевірки.

В результаті виявлених порушень та складеної довідки про результати документальної перевірки, посадовою особою Управління складена службова записка на ім`я начальника Управління з пропозицією провести позапланову перевірку Управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради щодо законності надання КП фірма «Тернопільбудінвестзамовник» МУО № 60 (вих. № СЛ-22.10.2019/69 від 22.10.2019).

В результаті виявлених порушень та складеної довідки про результати документальної перевірки Управлінням надіслана службова записка до Державної архітектурно-будівельної інспекції України разом із скаргою про проведення перевірки гр. ОСОБА_1 від 09.07.2019, вимогою головного інспектора будівельного нагляду від 17.07.2019 та довідки про результати документальної перевірки від 22.10.2019 (№ 40-1019-4.1-2289-19 від 22.10.2019).

На підставі наказу ДАБІ «Про проведення позапланової перевірки» № 1196 від 24.10.2019 та довідки про результати документальної перевірки від 22.10.2019 видано направлення на проведення позапланової перевірки № Я-31.10/1 від 31.10.2019.

Посадовою особою ДАБІ відповідно до вищезазначеного наказу та направлення в період з 31.10.2019 по 20.11.2019 проведено позапланову перевірку Управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради.

В ході перевірки головним інспектором будівельного нагляду Смолюхом А.І. встановлено, що містобудівні умови та обмеження видані на підставі Інформації з державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна номер інформаційної довідки:104487075 від 21.11.2017 року, витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ-6100085502013, кадастровий № 6110100000:06:002:0070, категорія земель - землі житлової та громадської забудови, цільове призначення - будівництво готелю із закладом громадського харчування. Наміри забудови не відповідають цільовому призначенню земельної ділянки - будівництво соціально-спортивного центру «Вулична академія» із закладом громадського харчування. Відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель (далі КВЦПЗ), затвердженого наказом Держкомзему від 23.07.2010 року № 548, кодом КВЦПЗ В.ОЗ позначаються землі, які використовуються для розміщення громадських будівель і споруд (готелів, офісних будівель, торгівельних будівель, будівель для публічних виступів, музеїв та бібліотек, для навчальних та дослідних закладів, для лікарень та оздоровчих закладів), інших об`єктів загального користування, а кодом КВЦПЗ В.ОЗ. 15 позначаються землі для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови. Будівництво «Соціально-спортивного центру «Вулична академія» із закладом громадського харчування» підпадає під код Е 07.02 КВЦПЗ - для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури та спорту (землі рекреаційного призначення), чим порушено абз.2 ч.2 ст.24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Враховуючи вищезазначене, посадовою особою Управління прийняте рішення №125 від 20.11.2019 про скасування МУО №60.

Не погодившись із рішенням про скасування містобудівних умов та обмежень головного інспектора будівельного нагляду Смолюха А.І., позивачі звернулись за захистом свого права до суду.

Суд першої інстанції відмовляючи у задоволенні адміністративного позову Комунального підприємства Фірми «Тернопільбудінвестзамовник» Тернопільської міської ради, Громадської організації «Фундація зірок світового футболу «Діти+» дійшов до висновку про порушення земельного законодавства у галузі містобудівної діяльності Управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради видаючи МУО № 60, оскільки не було взято до уваги інформацію з Державного земельного кадастру, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та рішення Тернопільської міської ради від 20.12.2012 №6/27/99. Таким чином, суд першої інстанції погодився з винесеним рішенням головного інспектора будівельного нагляду Смолюха А.І. від 20.11.2019 №125 щодо скасування містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва, затверджених наказом управління від 22.11.2017 № 60 на об`єкт: «Будівництво соціально-спортивного центру «Вулична академія» із закладом громадського харчування» за адресою: вул. 15 Квітня, місто Тернопіль.

Суд апеляційної інстанції не погоджується з висновками, викладеними Тернопільським окружним адміністративним судом у рішенні від 27 квітня 2023 року, виходячи з наступного.

До спірних правовідносин, які виникли на момент видачі містобудівних умов та обмежень, затверджених наказом від 22.11.2017 №60, для проектування об`єкта будівництва - соціально- спортивного центру «Вулична академія» із закладами громадського харчування, слід застосовувати норми Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (далі - Закон 3038-VI).

Відповідно до п.8 ч. 1 ст.1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

Відповідно до ч. 3 ст.29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника, до якої додаються:

1)копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію;

2)копія документа, що посвідчує право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці, або згода його власника, засвідчена в установленому законодавством порядку (у разі здійснення реконструкції або реставрації);

3)викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000;

4)витяг із Державного земельного кадастру.

Для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовник також додає містобудівний розрахунок, що визначає інвестиційні наміри замовника, який складається у довільній формі з доступною та стислою інформацією про основні параметри об`єкта будівництва.

Згідно з ч. 5 ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» містобудівні умови та обмеження містять:

1)назву об`єкта будівництва, що повинна відображати вид будівництва та місце розташування об`єкта;

2)інформацію про замовника;

3)відповідність на дату надання містобудівних умов та обмежень цільового та функціонального призначення земельної ділянки містобудівній документації на місцевому рівні;

4)гранично допустиму висотність будинків, будівель та споруд у метрах;

5)максимально допустимий відсоток забудови земельної ділянки;

6)максимально допустиму щільність населення в межах житлової забудови відповідної житлової одиниці (кварталу, мікрорайону);

7)мінімально допустимі відстані від об`єкта, що проектується, до червоних ліній, ліній регулювання забудови, існуючих будинків та споруд;

8)планувальні обмеження (охоронні зони пам`яток культурної спадщини, межі історичних ареалів, зони регулювання забудови, зони охоронюваного ландшафту, зони охорони археологічного культурного шару, в межах яких діє спеціальний режим їх використання, охоронні зони об`єктів природно-заповідного фонду, прибережні захисні смуги, зони санітарної охорони);

9)охоронні зони об`єктів транспорту, зв`язку, інженерних комунікацій, відстані від об`єкта, що проектується, до існуючих інженерних мереж.

Відповідно до ч. 4 ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» підставами для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень є:

1)неподання визначених частиною третьою цієї статті документів, необхідних для прийняття рішення про надання містобудівних умов та обмежень;

2)виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою, або у документах, що посвідчують право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці;

3)невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Суд апеляційної інстанції дослідивши матеріали справи встановив, що позивачем комунальним підприємством Фірма «Тернопільбудінвестзамовник» Тернопільської міської ради було подано весь пакет документів з достовірними даними, а наміри забудови повністю відповідали вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, тому Наказом від 22.11.2017 №60 було затверджено містобудівні умови та обмеження.

Відповідно до норм статті 29 Закону 3038-VI скасування містобудівних умов та обмежень здійснюється:

1)за заявою замовника;

2)головними інспекторами будівельного нагляду в порядку здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду у разі невідповідності містобудівних умов та обмежень містобудівному законодавству, містобудівній документації на місцевому рівні, будівельним нормам, стандартам і правилам;

3)за рішенням суду.

Обов`язковими умовами у сукупності для скасування містобудівних умов та обмежень головним інспектором будівельного нагляду в порядку здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду є невідповідність:

-містобудівному законодавству,

-містобудівній документації на місцевому рівні,

-будівельним нормам, стандартам і правилам.

Відповідно до ст. 16 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.

Згідно з ст. 17 Закону 3038-VI генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обгрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

У ст. 18 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» план зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

Відповідно до викопіювання з Генерального плану міста Тернополя земельна ділянка із кадастровим номером 6110100000:06:002:0070 знаходиться в зоні установ і підприємств обслуговування, відповідно до викопіювання з плану зонування території міста Тернополя земельна ділянка із кадастровим номером 6110100000:06:002:0070 знаходиться в зоні загальноміського центру Г-1 та зоні діловій Г-2. Згідно з Пояснювальною запискою до плану зонування території міста Тернополя будівництво спорткомплексів (з басейном та без) є допустимим видом використання у зонах Г-1, Г-2.

Слід зазначити, що судом першої інстанції не надано належної оцінки вказаній обставині та доказам, якими вона підтверджується, а також не зазначено мотивів її відхилення.

Натомість, суд апеляційної інстанції звертає увагу на те, що висновок суду першої інстанції про невідповідність намірів забудови земельної ділянки із кадастровим номером 6110100000:06:002:0070 вимогам містобудівної документації на місцевому рівні не ґрунтується на дійсних обставинах справи і спростовується викопіюванням з містобудівної документації на місцевому рівні, а саме: витягом з Генерального плану міста Тернополя, який затверджений рішенням Тернопільської міської ради від 10.08.2010 № 5/37/11 «Про затвердження Генерального плану міста Тернополя» та витягом з плану зонування території міста Тернополя, який затверджено рішенням Тернопільської міської ради від 27.01.2014 № 6/44/12 «Про затвердження плану зонування території міста Тернополя» (зі змінами).

Відповідно до ч.4 ст.26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.

Колегія суддів дослідивши зазначені вище обставини, прийшла до висновку, що містобудівні вимоги та обмеження затверджені наказом управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради від 22.11.2017 № 60, видані з урахуванням чинної містобудівної документації, що в свою чергу спростовує твердження головного інспектора Смолюха А.І. у рішенні від 20.11.2019 №125 про те, що наміри забудови (будівництво соціально-спортивного центру «Вулична академія» із закладом громадського харчування) не відповідають цільовому призначенню земельної ділянки із кадастровим номером 6110100000:06:002:0070.

Також суд апеляційної інстанції звертає увагу на те, що судом першої інстанції не надано належної оцінки листу Держгеокадастру № 18-19-0.181-5590-18 від 07.09.2018, який був доданий позивачем при поданні позовної заяви.

Дослідивши вищезазначений лист Держгеокадастру, суд апеляційної інстанції встановив, що наказом Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області від 17.05.2018 №298-ДК провідного спеціаліста відділу організації, планування та аналізу інспекторської діяльності Серетного Т.І. зобов`язано здійснити державний контроль за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності шляхом проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства при використанні земельної ділянки із кадастровим номером 6110100000:06:002:0070 для будівництва «соціально-спортивного центру «Вулична академія» із закладом громадського харчування» за адресою: вул. 15 Квітня, місто Тернопіль, та за результатами перевірки порушень вимог земельного законодавства не виявлено.

Щодо прийняття судом першої інстанції до уваги Висновку експертів за результатами проведення експертизи з питань землеустрою від 18.06.2019 № 4346/19-41/17282/19-41 Київського науково-дослідного інституту судових експертиз, суд апеляційної інстанції зазначає наступне.

Тернопільським окружним адміністративним судом не було взято до уваги висновок експертів за результатами проведення комплексної судової будівельно - технічної експертизи та експертизи з питань землеустрою №8499-8500 від 21.05.2021 р., оскільки, як зазначив суд першої інстанції, експертом неповно досліджено усі подані об`єкти та не було дано вичерпних відповідей на порушені перед ним питання, а також висновок суперечить дійсним обставинам справи та наявним у справі доказам, однак не вказав та не обґрунтував, яким саме доказам та обставинам справи суперечить Висновок експертизи №8499-8500 від 21.05.2021. Як наслідок, відсутність належного обґрунтування вказує на безпідставність такого висновку суду першої інстанції у рішенні з урахуванням викладеного нижче.

Суд апеляційної інстанції дослідивши висновок експертів від 18.06.2019 № 4346/19-41/17282/19-41 встановив, що у переліку документів, які були використані для дослідження у Висновку експертів від 18.06.2019 № 4346/19-41/17282/19-41, відсутня містобудівна документація на місцевому рівні (Генеральний плану міста Тернополя, який затверджений рішенням Тернопільської міської ради від 10.08.2010 № 5/37/11 «Про затвердження Генерального плану міста Тернополя» та план зонування території міста Тернополя, який затверджено рішенням Тернопільської міської ради від 27.01.2014 № 6/44/12 «Про затвердження плану зонування території міста Тернополя» (зі змінами)).

Враховуючи вказане вище слід зазначити, що Висновки експертів від 18.06.2019 № 4346/19-41/17282/19-41 не містять інформації, яка могла би слугувати належним доказом відповідності чи не відповідності містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва, затверджених наказом управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради від 22.11.2017 № 60 містобудівній документації на місцевому рівні, тому суд апеляційної інстанції звертає увагу на те, що суд першої інстанції дійшов хибного висновку, що Висновки експертів від 18.06.2019 № 4346/19-41/17282/19-41 підтверджують правомірність рішення головного інспектора будівельного нагляду Смолюха А.І. відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління Державної архітектурно- будівельної інспекції у Тернопільській області від 20.11.2019 №125.

На противагу Висновкам експертів від 18.06.2019 № 4346/19- 41/17282/19-41 у матеріалах справи містяться висновки експертів №8499-8500 від 21.05.2021, зроблені з урахуванням положень КВЦПЗ, які узгоджуються із містобудівною документацією на місцевому рівні: а саме з Генеральним планом міста Тернополя, який затверджений рішенням Тернопільської міської ради від 10.08.2010 № 5/37/11 «Про затвердження Генерального плану міста Тернополя» та з планом зонування території міста Тернополя, який затверджено рішенням Тернопільської міської ради від 27.01.2014 № 6/44/12 «Про затвердження плану зонування території міста Тернополя» (зі змінами). Згідно з висновками експертів, які зроблено за результатами проведення комплексної судової будівельно - технічної експертизи та експертизи з питань землеустрою №8499-8500 від 21.05.2021, цільове призначення земельної ділянки із кадастровим номером 6110100000060020070, із врахуванням того, що на ній розташований «Соціально - спортивний центр «Вулична академія із закладом громадського харчування» за адресою м. Тернопіль, вул. 15 квітня відповідає фактичному користуванню, фактичний порядок користування земельною ділянкою у зв`язку із здійсненням будівництва «Соціально - спортивний центр «Вулична академія із закладом громадського харчування» відповідає проекту землеустрою щодо її відведення.

Врахувавши викладені обставини та дослідивши повно матеріали справи, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що рішення головного інспектора будівельного нагляду Смолюха А.І. відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області №125 від 20.11.2019 року є протиправним та підлягає скасуванню.

Відповідно до частини першої статті 317 КАС підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є: 1) неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; 2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; 3) невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; 4) неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

З огляду на зазначене, враховуючи вимоги наведених правових норм, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що при ухваленні оскаржуваного судового рішення суд першої інстанції допустив неправильне застосування норм матеріального права, що призвело до безпідставної відмови у задоволенні адміністративного позову, а відтак апеляційні скарги підлягають до задоволення, рішення суду першої інстанції підлягає скасуванню з ухваленням постанови про задоволення позовних вимог.

Відповідно до ч. 1, 3 ст. 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Керуючись ч. 3 ст. 243, ст. ст. 250, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційні скарги Тернопільської міської ради та Комунального підприємства Фірми «Тернопільбудінвестзамовник» Тернопільської міської ради задовольнити.

Рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 27 квітня 2023 року у справі № 500/2834/19 скасувати.

Прийняти постанову, якою адміністративний позов Комунального підприємства Фірми «Тернопільбудінвестзамовник» Тернопільської міської ради, Громадської організації «Фундація зірок світового футболу «Діти+» до Державної інспекції архітектури та містобудування України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору: Управління містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради, Тернопільська міська рада, ОСОБА_1 , про визнання протиправним та скасування рішення - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення головного інспектора будівельного нагляду Смолюха А.І. відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області №125 від 20.11.2019 року.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної інспекції архітектури та містобудування України (бульвар Лесі Українки, 26, місто Київ, 01133, код ЄДРПОУ 44245840) на користь Комунального підприємства Фірми «Тернопільбудінвестзамовник» Тернопільської міської ради (вулиця Опільського, 6, місто Тернопіль, 46001, код ЄДРПОУ 14055223) судовий збір у сумі 4026 (чотири тисячі двадцять шість) грн 00 коп.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної інспекції архітектури та містобудування України (бульвар Лесі Українки, 26, місто Київ, 01133, код ЄДРПОУ 44245840) на користь Тернопільської міської ради (вулиця Листопадова, 5, місто Тернопіль, 46001, код ЄДРПОУ 34334305) судовий збір у сумі 4026 (чотири тисячі двадцять шість) грн 00 коп.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом другим частини п`ятої статті 328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя О. М. Довгополов судді Н. В. Ільчишин В. Я. Качмар Повне судове рішення складено у зв`язку з перебуванням судді В.Я. Качмара у відпустці 11.09.2023.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.08.2023
Оприлюднено13.09.2023
Номер документу113369669
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —500/2834/19

Ухвала від 20.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Постанова від 24.08.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 28.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 28.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 28.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 28.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 17.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 06.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Рішення від 27.04.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 28.02.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні