ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
15 травня 2023 року Справа №160/3252/21
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Юхно І.В.
розглянувши в порядку письмового провадження у місті Дніпрі клопотання представника відповідача адвоката Сідельникової Олени Леонідівни в адміністративній справі за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Центр надання соціальних послуг Марганецької міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Марганецька міська рада про застосування заходів реагування,
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Дніпропетровського окружного адміністративного суду перебуває адміністративна справа за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Центр надання соціальних послуг Марганецької міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Марганецька міська рада про застосування заходів реагування.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19.04.2023:
-поновлено провадження в адміністративній справі №160/3252/21 та постановлено продовжити розгляд справи за правилами загального позовного провадження одноособово суддею Юхно І.В.;
-вирішено вважати належною назвою відповідача у справі №160/3252/21 Центр надання соціальних послуг Марганецької міської ради (код ЄДРПОУ 23928743; місцезнаходження: 51620, Дніпропетровська область, Верхньодніпровський район, с. Ганнівка, вул. Янцева, буд. 59 А) замість Марганецького територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) (територіальний центр);
-залучити Марганецьку міську раду (код ЄДРПОУ 35055650; місцезнаходження: 53407, Дніпропетровська область; м. Марганець, вул. Єдності, буд. 29-А) як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, в адміністративній справі №160/3252/21;
-встановлено третій особі строк до 15 травня 2023 року для подання до суду пояснень щодо позову або відзиву, які мають відповідати вимогам, встановленим статтею 165 КАС України;
-відкладено підготовче судове засідання до 15 травня 2023 року о 13:15 год.
12.05.2023 через систему «Електронний суд» від представника заявника «Марганецька міська рада» - адвоката Сідельникової Олени Леонідівни надійшло клопотання/заява, в якому представник заявника просив відмовити у задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що майже всі вказані в акті перевірки порушення усунуто, яке повернуто заявнику без розгляду ухвалою суду від 15.05.2023.
12.05.2023 через систему «Електронний суд» від представника відповідача - адвоката Сідельникової Олени Леонідівни надійшли:
- письмові пояснення по справі, в яких представник відповідача просив відмовити у задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що майже всі вказані в акті перевірки порушення усунуто;
- клопотання про відкладення судового засідання у зв`язку з участю представника відповідача в іншому судового засідання в Марганецькому міському суді по справі №180/78/23;
- клопотання про зупинення розгляду справи до закінчення військового стану.
В обґрунтування клопотання про зупинення провадження у справі заявником вказано, що в умовах воєнного стану саме задля забезпечення визначених статтею 3 Основного Закону положень, а також з метою дотримання завдання щодо справедливого та своєчасного розгляду спорів суди попередили сторін щодо можливості скористатися визначеними КАС України процедурами щодо подання заяв про розгляд справи без участі сторін (в порядку письмового провадження) або відкладення розгляду справи.
Заявник наголошує, що після початку повномасштабного вторгнення російської федерації на територію України м. Марганець, де знаходиться відповідач перебуває під систематичними обстрілами. Місто зазнало значних руйнувань і на сьогоднішній день відповідач приймає активну участь у забезпеченні соціальних прав мешканців міста та наданні їм гуманітарної допомоги. При цьому щоразу з дотриманням правил власної безпеки та безпеки співробітників.
Враховуючи вищевикладене, на думку заявника, у посадових осіб Відповідача, місцезнаходження якого є м.Марганець та представника Відповідача, є не ілюзорні, а реальні побоювання щодо власної безпеки при переміщенні для участі в судовому засіданні.
Вирішуючи питання про зупинення провадження у справі, суд виходить із наступного.
Як обумовлено частиною першою статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Частиною третьою статті 2 КАС України однією із засад (принципів) адміністративного судочинства визначено розумність строків розгляду справи судом.
Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану не можуть бути обмежені, зокрема, гарантовані статтею 55 Конституції України право на судовий захист, яке включає право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб, а також апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках - на касаційне оскарження судового рішення.
Суд враховує, що Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24.02.2022 №2102-ІХ, у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.
В подальшому, Указом Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 14.03.2022 № 133/2022 (далі - Указ №133/22), затвердженого Законом України від 15.03.2022 №2119-IX, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб. Законом України №2212-IX від 21.04.2022 затверджено Указ Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» №259/2022 від 18.04.2022 (далі - Указ №259/22), яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25.04.2022 року строком на 30 діб. Указом Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» №341/2022 від 17.05.2022 (далі - Указ №341/2022), затвердженого Законом України від 22.05.2022 № 2263-IX, строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 25.05.2022 року строком на 90 діб. Указом Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» 12.08.2022 № 573/2022, затвердженого Законом України від 15.08.2022 №2500-ІХ, строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 23.08.2022 року строком на 90 діб. Законом України від 16.11.2022 № 2738-IX затверджено Указ Президента України від 07.11.2022 року № 757/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб. Законом від 07.02.2023 №2915-IX затверджено Указ Президента України від 06.02.2023 року №58/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким строк дії воєнного стану в Україні продовжується з 05 години 30 хвилин 19 лютого 2023 року строком на 90 діб.
Згідно зі статтею 1 Закону України від 12 травня 2015 року № 389-VIII «Про правовий режим воєнного стану» (далі Закон №389-VIII) воєнний стан це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.
Відповідно до частини першої статті 10 Закону № 389-VIII у період дії воєнного стану не можуть бути припинені повноваження Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Національного банку України, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, судів, органів прокуратури, органів, що здійснюють оперативно-розшукову діяльність, досудове розслідування, розвідувальних органів та органів, підрозділи яких здійснюють контррозвідувальну діяльність.
Частинами першою-третьою статті 26 Закону № 389-VIII встановлено, що правосуддя на території, на якій введено воєнний стан, здійснюється лише судами. На цій території діють суди, створені відповідно до Конституції України.
Скорочення чи прискорення будь-яких форм судочинства забороняється.
У разі неможливості здійснювати правосуддя судами, які діють на території, на якій введено воєнний стан, законами України може бути змінена територіальна підсудність судових справ, що розглядаються в цих судах, або в установленому законом порядку змінено місцезнаходження судів.
З наведених правових та процесуальних норм висновується, що здійснення судами правосуддя у період дії воєнного стану не зупиняється.
Разом з тим статтею 236 КАС України визначено підстави обов`язкового зупинення провадження у справі та випадки, коли суд має право зупинити провадження у справі. Передбачений цією нормою процесуального закону перелік підстав для зупинення провадження у справі є вичерпним.
Згідно з пунктом 5 частини першої статті 236 КАС України, суд зупиняє провадження у справі в разі перебування сторони або третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, у складі Збройних Сил України або інших утворених відповідно до закону військових формувань, що переведені на воєнний стан або залучені до проведення антитерористичної операції, - до припинення перебування сторони або третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, у складі Збройних Сил України або інших утворених відповідно до закону військових формувань, що переведені на воєнний стан або залучені до проведення антитерористичної операції.
Отже, процесуальний закон пов`язує необхідність зупинення провадження у справі не з наявністю воєнного стану в Україні, а із фактом перебування сторони або третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, у складі Збройних Сил України або інших утворених відповідно до закону військових формувань, що переведені на воєнний стан або залучені до проведення антитерористичної операції.
Наведеної правової позиції дотримався Верховний Суд в ухвалі від 21.11.2022 у справі № 200/3012/21-а.
Згідно з частиною 5 статті 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Статтею 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» передбачено, що висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, враховуються іншими судами при застосуванні таких норм права.
При цьому, перебування території місцезнаходження юридичної особи під систематичними обстрілами, участь у забезпеченні соціальних прав мешканців міста та наданні їм гуманітарної допомоги не є законодавчо визначеними підставами для зупинення провадження у справі. Більш того, посилання заявника та активну участь відповідача у забезпеченні соціальних прав мешканців міста та наданні їм гуманітарної допомоги свідчить про використання останнім будівлі, щодо якої у Акті перевірки від 20.12.2021 №324 посадовими особами Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області встановлено порушення пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту, та в позові міститься вимога про застосування заходів реагування.
З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення клопотання відповідача про зупинення провадження у справі у справі до закінчення військового стану.
Керуючись статтями 236, 248, 256 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні представника відповідача адвоката Сідельникової Олени Леонідівни в адміністративній справі №160/3252/21 за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Центр надання соціальних послуг Марганецької міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Марганецька міська рада про застосування заходів реагування відмовити.
Ухвала набирає законної сили відповідно до статті 256 КАС України та в самостійному порядку оскарженню не підлягає.
Суддя І.В. Юхно
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.05.2023 |
Оприлюднено | 18.05.2023 |
Номер документу | 110886637 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Златін Станіслав Вікторович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Златін Станіслав Вікторович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юхно Ірина Валеріївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юхно Ірина Валеріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні