Постанова
від 16.05.2023 по справі 420/22479/21
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 травня 2023 р.м.ОдесаСправа № 420/22479/21

Головуючий в 1 інстанції: Глуханчук О.В. Час і місце ухвалення: 27.02.2023р., м. Одеса Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого Лук`янчук О.В.

суддів Бітова А.І.

Ступакової І.Г.

при секретарі Аргіровій М.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_1 в інтересах неповнолітнього ОСОБА_2 на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 27 лютого 2023 року по справі за позовом ОСОБА_1 в інтересах неповнолітнього ОСОБА_2 до Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И Л А :

В листопаді 2021 року ОСОБА_1 звернулася до Одеського окружного адміністративного суду в інтересах неповнолітнього ОСОБА_2 з адміністративним позовом до Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області, в якому просила суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення №631/11-VIII від 23.09.2021р. «Про повторний розгляд заяв громадян про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства», в частині надання ОСОБА_1 в інтересах неповнолітнього ОСОБА_2 дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства у власність, за рахунок земель сільськогосподарського призначення із земель комунальної власності на території Окнянської селищної ради Окнянського району Одеської області (за межами населеного пункту), кадастровий номер земельної ділянки - 5123184200:01:002:0622, площею 18.5393 га;

- зобов`язати Окнянську селищну раду Подільського району Одеської області надати ОСОБА_2 дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2 га у власність для ведення особистого селянського господарства, із земель сільськогосподарського призначення на території Окнянської селищної ради Окнянського району Одеської області за межами населеного пункту с. Антонівка Окнянського району Одеської області у відповідності із пунктом «б» частини 1 статті 121 ЗК України, за рахунок несформованої земельної ділянки комунальної власності Окнянської селищної ради Окнянського району Одеської області, позначеної на Публічній кадастровій карті: Земельна ділянка КОАТУУ: 5123180400, зона: 01, Квартал: 001, площа 59,8525 га., яка має межу з земельними ділянками кадастровий номер 5123180400:01:001:0369 та кадастровий номер 5123180400:01:001:0376; або несформованої земельної ділянки за межами с. Антонівка Окнянської селищної ради Окнянського району Одеської області, позначеної на Публічній кадастровій карті: Земельна ділянка КОАТУУ: 5123180400, зона: 01, Квартал: 001, площа 45,637 га., яка має межу з земельними ділянками кадастровий номер 5123180400:01:001:0204 та кадастровий номер 5123180400:01:001:0007; або несформованої земельної ділянки за межами с. Антонівка, Окнянської селищної ради Окнянського району Одеської області, позначеної на Публічній кадастровій карті: Земельна ділянка КОАТУУ: 5123180400, зона: 01, Квартал: 001, площа 28,3155 га., яка межує з земельними ділянками кадастровий номер 5123180400:01:001:0076 та 5123180400:01:001:0271; або несформованої земельної ділянки за межами с. Флора, Окнянської селищної ради Окнянського району Одеської області, позначеної на Публічній кадастровій карті: Земельна ділянка КОАТУУ: 5123155100, зона: 01, Квартал: 004, площа 28,3155 га., яка межує з земельними ділянками кадастровий номер 5123155100:01:004:0275 та 5123155100:01:004:0295; або несформованої земельної ділянки за межами с. Флора, на території Окнянської селищної ради Окнянського району Одеської області, позначена на Публічної кадастровій карті: Земельна ділянка КОАТУУ: 5123155100, зона: 01, Квартал: 004, площа більше 100 га., яка має межу з земельними ділянками з кадастровими номерами 5123155100:01:004:0432, 5123155100:01:004:0065 та 5123155100:01:004:0463;

- стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Окнянської селищної ради судові витрати на правничу допомогу в сумі 4500 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначала, що рішенням від №433/5-VIII від 24.03.2021р. відповідач відмовив в задоволенні її звернення від 12.03.2021р., поданого в інтересах неповнолітнього ОСОБА_2 , про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею по 2 га у власність для ведення особистого селянського господарства, із земель сільськогосподарського призначення на території Окнянської селищної ради за межами населеного пункту. Зазначене рішення скасовано рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 16.08.2021р. по справі №420/6719/21 та зобов`язано Окнянську селищну раду повторно розглянути заяву ОСОБА_1 з прийняттям рішення, передбаченого ч.7 ст.118 Земельного кодексу України. За результатами повторного розгляду заяви від 12.03.2021р. Окнянська селищна рада прийняла рішення №631/11-VIII від 23.09.2021р., яким надала ОСОБА_2 дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення із земель комунальної власності на території Окнянської селищної ради Окнянського району Одеської області (за межами населеного пункту), кадастровий номер земельної ділянки - 5123184200:01:002:0622. Таке рішення позивач вважає незаконним, оскільки його прийнято всупереч змісту клопотання від 12.03.2021р., а саме: відповідач надав дозвіл стосовно земельної ділянки з кадастровим номером 5123184200:01:002:0622, яка відсутня у переліку бажаних до отримання земельних ділянок, щодо яких ОСОБА_1 звернулася до Окнянської селищної ради.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 27 лютого 2023 року в задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись з вказаним рішенням, ОСОБА_1 подала апеляційну скаргу в інтересах неповнолітнього ОСОБА_2 , в якій, посилаючись на не повне з`ясування судом першої інстанції обставин справи, невідповідність висновків суду обставинам справи, а також на неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права, просить скасувати рішення від 27.02.2023р. з ухваленням у справі нового судового рішення про задоволення її позову у повному обсязі.

В своїй скарзі апелянт зазначає, що при вирішенні спору судом першої інстанції не враховано, що з аналізу статті 118 ЗК України вбачається, що до клопотання додаються графічні матеріали, в яких зазначається бажане місце розташування земельної ділянки. Тобто, саме заявник визначає земельну ділянку, з клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення якої для ведення особистого селянського господарства він звертається до уповноваженого органу. Визначення місця розташування земельної ділянки не входить до повноважень органу місцевого самоврядування. Незважаючи на це, спірним рішенням №631/11-VIII від 23.09.2021р. Окнянська селищна рада надала ОСОБА_2 дозвіл на розробку проекту землеустрою на земельну ділянку з кадастровим номером 5123184200:01:002:0622, про надання якої позивач не клопотала у заяві від 12.03.2021р.

Також, апелянт посилається на те, що при вирішенні спору суд першої інстанції необґрунтовано врахував прийняття Окнянською селищною радою рішення №773/14-VIII від 03.12.2021р. про надання ОСОБА_1 в інтересах неповнолітнього ОСОБА_2 дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення :з земель комунальної власності на території Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області (за межами населеного пункту), у власність, орієнтовною площею 2.0000 га на несформованій земельній ділянці, яка має межу з земельною ділянкою з кадастровим номером 5123180400:01:001:0369. Зазначеним рішенням відповідач не надав позивачу дозвіл за рахунок земельної ділянки, яка була вказана у зверненні від 12.03.2021р. та позначена на графічних матеріалах, а самостійно вибрав земельну ділянку.

Апелянт просить суд апеляційної інстанції врахувати, що земельна ділянка, яка вказана в графічному матеріалі до рішення Окнянської селищної ради №773/14-VIII від 03.12.2021р., не придатна для ведення особистого селянського господарства та товарного сільськогосподарського виробництва і не являється тією земельною ділянкою, в якій йде мова у зверненні від 12.03.2021р. У зв`язку з цим, ОСОБА_1 подала до Окнянської селищної ради клопотання про відмову від вказаної земельної ділянки.

Окнянська селищна рада Подільського району Одеської області подала письмовий відзив на апеляційну скаргу, в якому просить скаргу відповідача залишити без задоволення, а оскаржуване рішення суду першої інстанції без змін. Відповідач зазначає, що селищною радою розглянуто заяву ОСОБА_1 від 16.11.2021р., надану в інтересах неповнолітнього ОСОБА_2 , в якій вона стверджувала, що рішенням №631/11-VIII від 23.09.2021р. їй надало дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо земельної ділянки, яка відсутня в графічних матеріалах. За наслідками такого розгляду Окнянською селищною радою прийнято рішення №773/14-VIII від 03.12.2021р. про надання ОСОБА_2 дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення з земель комунальної власності на території Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області (за межами населеного пункту) у власність, орієнтовною площею 2.0000 га на несформованій земельній ділянці, яка має межу з земельною ділянкою з кадастровим номером 5123180400:01:001:0369, тобто у місці, в якому ОСОБА_1 бажає отримати земельну ділянку у відповідності до заяви від 12.03.2021р. Відповідач вважає, що позов подано передчасно, без врахування рішення по заяві від 16.11.2021р.

Учасники справи у судове засідання не з`явилися, про час, дату та місце слухання справи повідомлені належним чином, враховуючи що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста їх участь в судовому засіданні не обов`язкова, колегія суддів у відповідності до ч.2 ст. 313 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи за відсутності сторін.

Згідно ч.4 ст. 229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши суддю-доповідача та представників сторін, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів доходить наступних висновків.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, 12.03.2021р. ОСОБА_1 звернулась до Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області в інтересах неповнолітнього ОСОБА_2 з клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2 га у власність для ведення особистого селянського господарства, із земель сільськогосподарського призначення на території Окнянської селищної ради за межами населеного пункту с. Антонівка Окнянського району Одеської області у відповідності із пунктом «б» частини 1 статті 121 ЗК України,

за рахунок несформованої земельної ділянки комунальної власності Окнянської селищної ради Окнянського району Одеської області, позначеної на Публічній кадастровій карті: Земельна ділянка КОАТУУ: 5123180400, зона: 01, Квартал: 001, площа 59,8525 га., яка має межу з земельними ділянками кадастровий номер 5123180400:01:001:0369 та кадастровий номер 5123180400:01:001:0376;

або несформованої земельної ділянки за межами с. Антонівка Окнянської селищної ради Окнянського району Одеської області, позначеної на Публічній кадастровій карті: Земельна ділянка КОАТУУ: 5123180400, зона: 01, Квартал: 001, площа 45,637 га., яка має межу з земельними ділянками кадастровий номер 5123180400:01:001:0204 та кадастровий номер 5123180400:01:001:0007;

або несформованої земельної ділянки за межами с. Антонівка, Окнянської селищної ради Окнянського району Одеської області, позначеної на Публічній кадастровій карті: Земельна ділянка КОАТУУ: 5123180400, зона: 01, Квартал: 001, площа 28,3155 га., яка межує з земельними ділянками кадастровий номер 5123180400:01:001:0076 та 5123180400:01:001:0271;

або несформованої земельної ділянки за межами с. Флора, Окнянської селищної ради Окнянського району Одеської області, позначеної на Публічній кадастровій карті: Земельна ділянка КОАТУУ: 5123155100, зона: 01, Квартал: 004, площа 28,3155 га., яка межує з земельними ділянками кадастровий номер 5123155100:01:004:0275 та 5123155100:01:004:0295;

або несформованої земельної ділянки за межами с. Флора, на території Окнянської селищної ради Окнянського району Одеської області, позначена на Публічної кадастровій карті: Земельна ділянка КОАТУУ: 5123155100, зона: 01, Квартал: 004, площа більше 100 га., яка має межу з земельними ділянками з кадастровими номерами 5123155100:01:004:0432, 5123155100:01:004:0065 та 5123155100:01:004:0463.

Рішенням Окнянської селищної ради №433/5-VIII від 24.03.2021р. «Про розгляд заяв громадян щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення безоплатно земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства у власність», ОСОБА_1 відмовлено у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення безоплатно земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства у власність орієнтовною площею 2.0000 га на підставі п.1.12 Положення про порядок надання земельних ділянок громадянам для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель комунальної власності на території Окнянської селищної ради, затвердженого рішенням Окнянської селищної ради від 24.06.2020р. №1546/27-VII.

Вказане рішення селищної ради ОСОБА_1 оскаржила в судовому порядку.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 16.08.2021р. по справі №420/6719/21 визнано протиправним та скасувати п.1 рішення Окнянської селищної ради Окнянського району Одеської області №433/5-VІІІ від 24.03.2021р. «Про розгляд заяв громадян щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення безоплатно земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства у власність» в частині відмови ОСОБА_1 у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою та зобов`язано Окнянську селищну раду Окнянського району Одеської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 , подану в інтересах неповнолітнього ОСОБА_2 , від 12.03.2021р. та прийняти рішення, передбачене ч.7 ст.118 Земельного кодексу України, з урахуванням правової оцінки питання, щодо якого звернувся позивач, наданої судом у рішенні.

На виконання вказаного судового рішення Окнянська селищна рада Окнянського району Одеської області прийняла рішення №631/11-VIII від 23.09.2021р. «Про повторний розгляд заяв громадян про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства», пунктом 1.1 якого надала ОСОБА_1 в інтересах ОСОБА_2 дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства у власність, за рахунок земель сільськогосподарського призначення із земель комунальної власності на території Окнянської селищної ради Окнянського району Одеської області (за межами населеного пункту), кадастровий номер земельної ділянки - 5123184200:01:002:0622 площею 18.5393 га.

Не погоджуючись з правомірністю вказаного рішення ОСОБА_1 оскаржила його в судовому порядку в інтересах ОСОБА_2 , посилаючись на те, що у клопотанні від 12.03.2021р. вона не просила Окнянську селищну раду надати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 5123184200:01:002:0622 для ведення особистого селянського господарства у власність. Позивач стверджує, що рішення №631/11-VIII від 23.09.2021р. прийнято відповідачем всупереч змісту її клопотання від 12.03.2021р.

Відмовляючи в задоволенні позову суд першої інстанції врахував, що після того як позивач вже звернулася до суду з даним позовом, Окнянська селищна рада, за результатами розгляду заяви ОСОБА_1 від 16.11.2021р., прийняла нове рішення №773/14-VІІІ від 03.12.2021р., яким надала ОСОБА_2 дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення з земель комунальної власності на території Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області (за межами населеного пункту), у власність, орієнтовною площею 2.0000 га на несформованій земельній ділянці, яка має межу з земельною ділянкою з кадастровим номером 5123180400:01:001:0369. При цьому, як встановлено судом, земельна ділянка з кадастровим номером 5123180400:01:001:0369 була зазначена у клопотанні позивача від 12.03.2021р. А відтак, за висновками суду першої інстанції, Окнянська селищна рада шляхом прийняття рішення від 03.12.2021р. №773/14-VІІІ про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства дотрималась вимог ч.ч.6-7 ст.118 Земельного кодексу України.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про відсутність підстав для задоволення позову ОСОБА_1 , поданого в інтересах неповнолітнього ОСОБА_2 . При цьому, апеляційний суд виходить з наступного.

Відповідно до ч.3 ст.78 Земельного кодексу України земля в Україні може перебувати у приватній, комунальній та державній власності.

За змістом ч.ч. 1 - 3 ст.116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі, зокрема, одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.

У статті 121 ЗК України передбачено норми безоплатної передачі земельних ділянок громадянам. Зокрема, для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара (п.«б» ч.1).

Підставою для набуття прав на земельну ділянку є відповідне рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Стаття 118 ЗК України встановлює порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами.

Згідно ч.1 ст.118 ЗК України громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим.

Відповідно до ч.6 ст.118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Частиною 7 статті 118 Земельного кодексу України передбачено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Наведеними положеннями чинного законодавства чітко визначені, як підстави, порядок, строки, процедура надання відповідачем дозволу зацікавленим громадянам на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, так і чітко визначені порядок, строки, відповідна процедура та підстави для відмови у наданні такого дозволу, а так само і форма прийнятих відповідних рішень.

Так, за результатами розгляду відповідного клопотання громадянина, зацікавленого в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки, відповідач у місячний строк повинен або надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення такої земельної ділянки або надати відмову у наданні такого дозволу.

Визначена законом процедура є способом дій відповідного органу державної влади або органу місцевого самоврядування у відповідь на звернення громадян щодо того чи іншого «земельного» питання. У світлі вимог ч.2 ст.19 Конституції України дотримання відповідним органом встановленої законом процедури є обов`язковим.

Оскаржуваним у даній справі рішенням №631/11-VIII від 23.09.2021р. «Про повторний розгляд заяв громадян про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства» Окнянська селищна рада надала ОСОБА_1 в інтересах неповнолітнього ОСОБА_2 дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства у власність, за рахунок земель сільськогосподарського призначення із земель комунальної власності на території Окнянської селищної ради Окнянського району Одеської області (за межами населеного пункту), кадастровий номер земельної ділянки - 5123184200:01:002:0622, площею 18.5393 га.

При цьому, сторонами у справі не заперечується, що в поданому до Окнянської селищної ради клопотанні від 12.03.2021р. ОСОБА_1 не просила надати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 5123184200:01:002:0622 для ведення особистого селянського господарства, як і та обставина, що в наданих позивачем графічних матеріалах відсутні відомості про зазначену земельну ділянку.

З аналізу положень ст.118 ЗК України слідує, що при розгляді клопотання зацікавленої особи щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки уповноважений орган вирішує питання щодо надання чи відмови у наданні дозволу лише щодо земельних ділянок, про які йдеться у відповідному клопотанні та подано графічні матеріали з місцем їх розташування.

А відтак, на думку колегії суддів, рішення №631/11-VIII від 23.09.2021р. прийнято Окнянською селищної радою не по суті заяви ОСОБА_1 , поданої в інтересах неповнолітнього ОСОБА_2 , у зв`язку з чим колегія суддів вважає обґрунтованими доводи позивача про його протиправність.

Поряд з цим, колегією суддів встановлено, що рішенням Окнянської селищної ради №773/14-VІІІ від 03.12.2021р. визнано таким, що втратив чинність п.1.1 рішення Окнянської селищної ради №631/11-VIII від 23.09.2021р. Цим же рішенням селищна рада надала дозвіл ОСОБА_1 в інтересах ОСОБА_2 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення з земель комунальної власності на території Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області (за межами населеного пункту), у власність, орієнтовною площею 2.0000 га на несформованій земельній ділянці, яка має межу з земельною ділянкою з кадастровим номером 5123180400:01:001:0369.

З вказаного слідує, що станом на дату ухвалення судом першої інстанції оскаржуваного рішення від 27.02.2023р. спірне рішення Окнянської селищної ради №631/11-VIII від 23.09.2021р. не порушувало прав позивача, які підлягають захисту в судовому порядку, у зв`язку з тим, що відповідачем самостійно визнано прийняте ним рішення нечинним.

На підставі викладеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про відмову в задоволенні позову ОСОБА_1 в інтересах ОСОБА_2 в частині вимог про визнання протиправним та скасування рішення №631/11-VIII від 23.09.2021р. «Про повторний розгляд заяв громадян про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства» в частині, що стосується позивача (п.1.1).

За обставинами даної справи у клопотанні від 12.03.2021р. та доданих до нього графічних матеріалах ОСОБА_1 зазначила декілька земельних ділянок, щодо яких вона зацікавлена (на вибір селищної ради) в одержанні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність для ведення особистого селянського господарства, серед інших: за рахунок несформованої земельної ділянки комунальної власності Окнянської селищної ради Окнянського району Одеської області, позначеної на Публічній кадастровій карті: Земельна ділянка КОАТУУ: 5123180400, зона: 01, Квартал: 001, площа 59,8525 га., яка має межу з земельними ділянками кадастровий номер 5123180400:01:001:0369 та кадастровий номер 5123180400:01:001:0376;

Як вже зазначалося, рішенням №773/14-VІІІ від 03.12.2021р. селищна рада надала дозвіл ОСОБА_1 в інтересах ОСОБА_2 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення з земель комунальної власності на території Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області (за межами населеного пункту) у власність, орієнтовною площею 2.0000 га на несформованій земельній ділянці, яка має межу з земельною ділянкою з кадастровим номером 5123180400:01:001:0369, що відповідає заявленому позивачем клопотанню.

В апеляційній скарзі ОСОБА_1 посилається на те, що насправді рішенням №773/14-VІІІ від 03.12.2021р. відповідач не надав їй дозвіл за рахунок земельної ділянки, яка була вказана у зверненні від 12.03.2021р. та позначена на графічних матеріалах, а самостійно вибрав земельну ділянку.

Колегія суддів не приймає до уваги такі доводи апелянта, оскільки в підтвердження таких доводів ні до суду першої, а ні до суду апеляційної інстанцій позивачем не надано жодного доказу.

До того ж, колегія суддів враховує, що предметом спору у даній справі є рішення Окнянської селищної ради №631/11-VIII від 23.09.2021р., яке нею ж визнано нечинним, а також вимога ОСОБА_1 про зобов`язання Окнянську селищну раду Подільського району Одеської області надати ОСОБА_2 дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2 га у власність для ведення особистого селянського господарства, що вирішено відповідачем шляхом прийняття рішення №773/14-VІІІ від 03.12.2021р., надання правової оцінки якому виходить за межі предмету даного спору.

Таким чином, доводи апеляційної скарги не спростовують правильність висновків суду першої інстанції про відмову в задоволенні позову, а тому підстав для задоволення скарги ОСОБА_1 в інтересах неповнолітнього ОСОБА_2 та скасування рішення суду від 27.02.2023р. колегія суддів не вбачає.

Оскільки судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та постановлено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому, відповідно до ст.316 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

З огляду на залишення рішення суду першої інстанції без змін, відповідно до приписів статті 139 КАС України, підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись ст.ст. 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 в інтересах неповнолітнього ОСОБА_2 залишити без задоволення.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 27 лютого 2023 року залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом 30 днів з дня складення повного тексту судового рішення.

Повний текст судового рішення виготовлений 16 травня 2023 року.

Головуючий суддя: О.В. Лук`янчук

Суддя: А.І. Бітов

Суддя: І.Г. Ступакова

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.05.2023
Оприлюднено18.05.2023
Номер документу110892307
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —420/22479/21

Ухвала від 14.06.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г.П.

Постанова від 16.05.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 25.04.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 20.03.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 20.03.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 02.03.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Рішення від 27.02.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О.В.

Ухвала від 10.11.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О.В.

Ухвала від 21.01.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О.В.

Ухвала від 22.11.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні