Постанова
від 03.02.2023 по справі 760/1340/23
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №760/1340/23 3/760/1334/23

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 лютого 2023 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Усатова І.А., при секретарі Омелько Г.Т., за участю представника Київської митниці Держмитслужби України Келеберденка В.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи, що надійшли від Київської митниці Держмитслужби, про притягнення до адміністративної відповідальності громадянки України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на дату переміщення через митний кордон України та митного оформлення товарів - керівника ТОВ «БЕГЕМОТІК» (03039, м. Київ, пров. Р. Лужевського будинок 14, корпус 7, офіс 32, ЄДРПОУ 42207164), РНОКПП НОМЕР_1 , за ознаками порушення митних правил, передбачених ч.1 ст. 483 Митного кодексу України,

В С Т А Н О В И В:

18.01.2023 у провадження судді надійшов адміністративний матеріал №2116/10000/22 від 28.11.2022 про притягнення громадянки України ОСОБА_1 , до адміністративної відповідальності за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

У матеріалі зазначено, що 18.09.2021, в зоні діяльності Волинської митниці

(п/п «Ягодин-Дорогуск» м/п «Ягодин») із території Республіки Польща через митний кордон України у транспортному засобі із р.н.з. НОМЕР_2 на адресу ТОВ «БЕГЕМОТІК» (ЄДРПОУ 42207164) переміщено товари широкого асортименту, а саме: «запобіжники, кабелі, автомобільна акустична система, взуття, шампуні, засоби для догляду за волоссям, косметичні препарати», у кількості - 181 місць, загальною вагою брутто - 2 080 кг.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено із наданням товаросупровідних документів без яких не можливо отримати дозвіл на переміщення через митний кордон та дозвіл на проведення митного оформлення товарів, а саме: за попередньою митною декларацією від 16.09.2021 № UA100000/2021/929971 та на підставі товаросупровідних документів: TIR Carnet від 16.09.2021 № XK.85018457, CMR від 15.09.2021 № 102255 та інвойсу від 12.09.2021 № 102255, із зазначенням вартості товару - 7 094,98 доларів США (USD).

Після прибуття в зону діяльності Київської митниці, товари широкого асортименту, були заявлені за договором про надання послуг митного брокера декларантом ТОВ «ЛОГІСТИКА ЮА» (ЄДРПОУ 44087976) - гр. ОСОБА_2 за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ від 20.09.2021 № UA100020/2021/524836, оформлений та випущений у вільний обіг.

Під час митного оформлення вказаного вище вантажу надано договір комісії від 25.02.2021 № POL/BEG-202 між ТОВ «ТД ПОЛІССЯ» та ТОВ «БЕГЕМОТІК», одержувачем вантажу в графі 8 митної декларації від 29.09.2021 № UA100020/2021/524836 зазначено ТОВ «ТД ПОЛІССЯ», особою відповідальною за фінансове врегулювання згідно графи 9 вказаної митної декларації є ТОВ «БЕГЕМОТІК».

Разом із вказаною митною декларацією до митниці був наданий контракт від 25.05.2021 № BEIJ/BEG/POL, укладений між продавцем - компанією «BEIJING TAGMARK IMPORT AND EXPORT CO., LTD» (Beijing, Dongcheng District, Xin Zhong Xi Street, Building 2, Xin Zhong Building, 10 Floors, 10E room, Китай) та покупцем - компанією ТОВ «БЕГЕМОТІК» (ЄДРПОУ 42207164) в особі директора - ОСОБА_1 , договір комісії від 25.02.2021 № POL/BEG-202, TIR Carnet від 16.09.2021 № XK.85018457, CMR від 15.09.2021 № 102255 та інвойс від 12.09.2021 № 102255, а також інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вищевказаної митної декларації.

Згідно із інвойсом від 12.09.2021 № 102255, виставленим компанією «BEIJING TAGMARK IMPORT AND EXPORT CO., LTD» (Китай) - продавцем на адресу покупця - компанії ТОВ «БЕГЕМОТІК», вартість товарів становить - 7 094,98 доларів США (USD).

На підтвердження митної вартості товарів, під час митного оформлення вантажу копія експортної митної декларації країни відправлення/експорту Республіки Польща не надавалась.

На виконання листа Державної митної служби України від 14.12.2021

№ 26/26-04/7.8/796, Київською митницею, з метою перевірки обставин ввезення на митну територію України товарів компанією ТОВ «БЕГЕМОТІК», листом від 16.12.2021 № 7.8-5/20/4/18379 направлено відповідний проєкт запиту до митних органів Республіки Польща.

Листом Держмитслужби від 04.05.2021 № 08-3/26-04/7/2265 до митниці надіслано отриману відповідь митних органів Республіки Польща щодо перевірки законності ввезення із території останньої в Україну товарів широкого асортименту на адресу підприємства ТОВ «ТД ПОЛІССЯ» (ЄДРПОУ 42447001).

Митними органами Республіки Польща до надісланої відповіді листом від 02.02.2022 № 0201-IGM.541.129.2022.2.JC додано витяги NOTA TRANZYTOWA NCTS згідно TIR Carnet, в тому числі і TIR Carnet № XK.85018457 та копії експортних митних декларацій щодо товарів оформлених зазначеною митною адміністрацією, які стосуються відправлення вантажів із території Республіки Польща.

Згідно інформації вказаної в витязі NOTA TRANZYTOWA NCTS № 21PL301010TS4HMEY4 за TIR Carnet № XK.85018457 у транспортному засобі із р.н.з. НОМЕР_2 на адресу одержувача «SHALUNIHKA SPZOO» (Lesja Ukrainka 19, 67-500, Kominternowo (UA)/«ШАЛУНІШКА СЗО» (вул. Лесі Українки 19, 67-500 Коминтерново, Україна), відправником - компанією «AGENCJA CELNA «OLMAX» (Польща), відправлено товари «взуття, косметика, запобіжники, мідний дріт», які оформлені за митними деклараціями ЕХ №/№ 21SEEDAMKF4QAAUBB3, 21PL445010E2007082, 21ITQG1T0222260E0, 21DE232559777255E1, 21PL445010E2006484.

Листом митниці від 02.06.2022 № 7.8-2/20/4/9315 направлено запити до митних органів іноземних держав щодо надання документів митного оформлення в митному режимі «експорт» згідно декларацій інформація зазначених в надісланих витягах NOTA TRANZYTOWA NCTS .

Листом Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби від 30.09.2022

№ 26/26-04/7.8/1553 до митниці надіслано отриману відповідь митних органів Королівства Швеція.

Митними органами Королівства Швеція в додатку до листа від 15.09.2022 № UTR2022-284 надано копію експортної митної декларації № 21SEEDAMKF4QAAUBB3 та інвойс до неї.

Згідно експортної митної декларації № 21SEEDAMKF4QAAUBB3 товари «продукти для волосся» вивезені/експортовані до України з митної території Королівства Швеція від компанії відправника «NOIR STHLM AB» (Regeringsgatan 80, 111 39 Stockholm, SE) на адресу українського одержувача - «DST BEAUTY» (Lesi Ukrainky str. 20, UA-08131, Oblasst, Україна), у кількості 44 місць, вагою брутто - 160 кг.

Відповідно до наданого митними органами Королівства Швеція інвойсу від 20.08.2021 № 2217, виставлено компанією продавцем - «NOIR STHLM AB» (Швеція) до покупця - «DST BEAUTY» (Україна), вартість товарів становила - 2 995 євро.

Однак, згідно поданого до митного оформлення товарів інвойсу від 12.09.2021 № 102255, виставленого компанією «BEIJING TAGMARK IMPORT AND EXPORT CO., LTD» (Китай) - продавцем на адресу покупця - компанії ТОВ «БЕГЕМОТІК», за митною декларацією № UA100020/2021/524836, вартість товарів №/№ 5, 6, 7 - «шампуні, засоби для догляду за волоссям, косметичні препарати» вагою брутто - 160 кг становить - 188,9 дол. США, що є значно нижча ніж вартість вантажу, який був відправлений/експортований з митної території Королівства Швеція до України за експортною митною декларацією № 21SEEDAMKF4QAAUBB3 та інвойсом від 20.08.2021 № 2217.

Митний орган зазначає, що за результатами опрацювання отриманих матеріалів відповіді іноземної митної адміністрації, встановлено ланцюг переміщення товарів «продукти для волосся» вагою брутто - 160 кг та вартістю 2 995 євро, які були оформлені в режимі експорт в митній адміністрації Королівства Швеція та в подальшому переміщені транзитом через територію Республіки Польща у складі консолідованого збірного вантажу за TIR Carnet № XK.85018457 в Україну де за митною декларацією ІМ/40/ДЕ від 20.09.2021 № UA100020/2021/524836 оформлені та випущені у вільний обіг.

При цьому, із отриманих документів встановлено різницю у відправниках, одержувачах товарів та їх вартості.

На переконання митного органу, переміщені автомобільним транспортом з р.н.з. НОМЕР_2 за книжкою НОМЕР_3 товари «продукти для волосся» у кількості 44 місць, вагою брутто - 160 кг, вартістю - 2 995 євро (EUR) (вказану в отриманому від митних органів Королівства Швеція інвойсі від 20.08.2021 № 2217), що згідно курсу НБУ, станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (18.09.2021) складає - 93 953,15 грн, переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення документів, які містять неправдиві відомості щодо відправника, одержувача та неправдиві відомості необхідні для визначення митної вартості товарів.

Відповідно до відомостей інформаційних баз Держмитслужби на момент переміщення та митного оформлення вищевказаного товару керівником ТОВ «БЕГЕМОТІК» (ЄДРПОУ 42207164) була громадянка ОСОБА_1 .

Таким чином, митниц орган посилається на те, що в діях гр. України ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Згідно протоколу про порушення митних правил, предмети правопорушення не вилучались, так як раніше були випущені у вільний обіг.

Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил - громадянка України ОСОБА_1 , у судове засідання не з`явилась, про час та місце розгляду справи повідомлялась належним чином.

Будь-яких заяв та клопотань від особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, не надійшло. Про причини неявки суд не повідомлено.

Згідно ч. 4 ст. 526 МК України, справа про порушення митних правил може бути розглянута за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за це правопорушення, лише у випадках, якщо є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про перенесення розгляду справи.

Представник митного органу в судовому засіданні підтримав позицію Київської митниці щодо притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 483 МК України, посилаючись на наявність в матеріалах справи достатніх доказів, які свідчать про порушення ним митних правил.

Розглянувши матеріали, надані Київською митницею, та заслухавши пояснення її представника, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Статтею 458 МК України визначено, що порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність. Адміністративна відповідальність за правопорушення, передбачені цим Кодексом, настає у разі, якщо ці правопорушення не тягнуть за собою кримінальну відповідальність.

Згідно з ст. 487 МК України, провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до ст. 9 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП) адміністративним правопорушення визнається протиправна, винна дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління, і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

За приписами ч. 1 ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Згідно з приписами ст. 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.

Статтею 489 МК України передбачено, що посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: 1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Згідно ст. 508 МК України, у справі про порушення митних правил процесуальні дії проводяться з метою отримання доказів, необхідних для правильного вирішення цієї справи.

До процесуальних дій належать, зокрема, складення протоколу про порушення митних правил; опитування осіб, які притягаються до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, свідків, інших осіб; витребування документів, необхідних для провадження у справі про порушення митних правил, або належним чином завірених їх копій чи витягів з них; тимчасове вилучення товарів, транспортних засобів, зазначених у пункті 3 статті 461 цього Кодексу, та документів на них; митне обстеження; пред`явлення товарів, транспортних засобів і документів для впізнання; експертиза; взяття проб та зразків для проведення дослідження (аналізу, експертизи).

Орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю, відповідно до вимог ст. ст. 252, 280 КУпАП.

За змістом ст.ст. 245, 251, 252, 280 КУпАП при розгляді адміністративної справи органом (посадовою особою) повинно бути вжито всіх необхідних заходів для повного, всебічного і об`єктивного дослідження доказів та з`ясовано: чи було вчинено правопорушення, чи винна дана особа у його вчиненні, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 318 МК України, митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.

У відповідності до ч. 1 ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Частиною 8 ст. 264 МК України передбачено, що з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Згідно ч. 2 ст. 459 та п. 7, п. 43 ст. 4 МК України суб`єктами відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємства - керівники та інші працівники підприємств, які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

Матеріалами справи підтверджено, що 18.09.2021, в зоні діяльності Волинської митниці

(п/п «Ягодин-Дорогуск» м/п «Ягодин») із території Республіки Польща через митний кордон України у транспортному засобі із р.н.з. НОМЕР_2 на адресу ТОВ «БЕГЕМОТІК» (ЄДРПОУ 42207164) переміщено товари широкого асортименту, а саме: «запобіжники, кабелі, автомобільна акустична система, взуття, шампуні, засоби для догляду за волоссям, косметичні препарати», у кількості - 181 місць, загальною вагою брутто - 2 080 кг.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено із наданням товаросупровідних документів без яких не можливо отримати дозвіл на переміщення через митний кордон та дозвіл на проведення митного оформлення товарів, а саме: за попередньою митною декларацією від 16.09.2021 № UA100000/2021/929971 та на підставі товаросупровідних документів: TIR Carnet від 16.09.2021 № XK.85018457, CMR від 15.09.2021 № 102255 та інвойсу від 12.09.2021 № 102255, із зазначенням вартості товару - 7 094,98 доларів США (USD).

Після прибуття в зону діяльності Київської митниці, товари широкого асортименту, були заявлені за договором про надання послуг митного брокера декларантом ТОВ «ЛОГІСТИКА ЮА» (ЄДРПОУ 44087976) - гр. ОСОБА_2 за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ від 20.09.2021 № UA100020/2021/524836, оформлений та випущений у вільний обіг.

Під час митного оформлення вказаного вище вантажу надано договір комісії від 25.02.2021 № POL/BEG-202 між ТОВ «ТД ПОЛІССЯ» та ТОВ «БЕГЕМОТІК», одержувачем вантажу в графі 8 митної декларації від 29.09.2021 № UA100020/2021/524836 зазначено ТОВ «ТД ПОЛІССЯ», особою відповідальною за фінансове врегулювання згідно графи 9 вказаної митної декларації є ТОВ «БЕГЕМОТІК».

Разом із вказаною митною декларацією до митниці був наданий контракт від 25.05.2021 № BEIJ/BEG/POL, укладений між продавцем - компанією «BEIJING TAGMARK IMPORT AND EXPORT CO., LTD» (Beijing, Dongcheng District, Xin Zhong Xi Street, Building 2, Xin Zhong Building, 10 Floors, 10E room, Китай) та покупцем - компанією ТОВ «БЕГЕМОТІК» (ЄДРПОУ 42207164) в особі директора - ОСОБА_1 , договір комісії від 25.02.2021 № POL/BEG-202, TIR Carnet від 16.09.2021 № XK.85018457, CMR від 15.09.2021 № 102255 та інвойс від 12.09.2021 № 102255, а також інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вищевказаної митної декларації.

Згідно із інвойсом від 12.09.2021 № 102255, виставленим компанією «BEIJING TAGMARK IMPORT AND EXPORT CO., LTD» (Китай) - продавцем на адресу покупця - компанії ТОВ «БЕГЕМОТІК», вартість товарів становить - 7 094,98 доларів США (USD).

Згідно із п.2 статті 53 Митного кодексу України документами, які підтверджують митну вартість товарів, є в тому числі й копія митної декларації країни відправлення.

На підтвердження митної вартості товарів, під час митного оформлення вантажу копія експортної митної декларації країни відправлення/експорту Республіки Польща не надавалась.

На виконання листа Державної митної служби України від 14.12.2021

№ 26/26-04/7.8/796, Київською митницею, з метою перевірки обставин ввезення на митну територію України товарів компанією ТОВ «БЕГЕМОТІК», листом від 16.12.2021 № 7.8-5/20/4/18379 направлено відповідний проєкт запиту до митних органів Республіки Польща.

Листом Держмитслужби від 04.05.2021 № 08-3/26-04/7/2265 до митниці надіслано отриману відповідь митних органів Республіки Польща щодо перевірки законності ввезення із території останньої в Україну товарів широкого асортименту на адресу підприємства ТОВ «ТД ПОЛІССЯ» (ЄДРПОУ 42447001).

Митними органами Республіки Польща до надісланої відповіді листом від 02.02.2022 № 0201-IGM.541.129.2022.2.JC додано витяги NOTA TRANZYTOWA NCTS згідно TIR Carnet, в тому числі і TIR Carnet № XK.85018457 та копії експортних митних декларацій щодо товарів оформлених зазначеною митною адміністрацією, які стосуються відправлення вантажів із території Республіки Польща.

Згідно інформації вказаної в витязі NOTA TRANZYTOWA NCTS № 21PL301010TS4HMEY4 за TIR Carnet № XK.85018457 у транспортному засобі із р.н.з. НОМЕР_2 на адресу одержувача «SHALUNIHKA SPZOO» (Lesja Ukrainka 19, 67-500, Kominternowo (UA)/«ШАЛУНІШКА СЗО» (вул. Лесі Українки 19, 67-500 Коминтерново, Україна), відправником - компанією «AGENCJA CELNA «OLMAX» (Польща), відправлено товари «взуття, косметика, запобіжники, мідний дріт», які оформлені за митними деклараціями ЕХ №/№ 21SEEDAMKF4QAAUBB3, 21PL445010E2007082, 21ITQG1T0222260E0, 21DE232559777255E1, 21PL445010E2006484.

Листом митниці від 02.06.2022 № 7.8-2/20/4/9315 направлено запити до митних органів іноземних держав щодо надання документів митного оформлення в митному режимі «експорт» згідно декларацій інформація зазначених в надісланих витягах NOTA TRANZYTOWA NCTS .

Листом Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби від 30.09.2022 № 26/26-04/7.8/1553 до митниці надіслано отриману відповідь митних органів Королівства Швеція.

Митними органами Королівства Швеція в додатку до листа від 15.09.2022 № UTR2022-284 надано копію експортної митної декларації № 21SEEDAMKF4QAAUBB3 та інвойс до неї.

Згідно експортної митної декларації № 21SEEDAMKF4QAAUBB3 товари «продукти для волосся» вивезені/експортовані до України з митної території Королівства Швеція від компанії відправника «NOIR STHLM AB» (Regeringsgatan 80, 111 39 Stockholm, SE) на адресу українського одержувача - «DST BEAUTY» (Lesi Ukrainky str. 20, UA-08131, Oblasst, Україна), у кількості 44 місць, вагою брутто - 160 кг.

Відповідно до наданого митними органами Королівства Швеція інвойсу від 20.08.2021 № 2217, виставлено компанією продавцем - «NOIR STHLM AB» (Швеція) до покупця - «DST BEAUTY» (Україна), вартість товарів становила - 2 995 євро.

Як зазначалось, згідно задекларованих відомостей про товари за митною декларацією від 20.09.2021 № UA100020/2021/524836, а саме «шампуні, засоби для догляду за волоссям, косметичні препарати» вагою брутто - 160 кг становить - 188,9 дол. США, що є значно нижча ніж вартість вантажу, який був відправлений/експортований з митної території Королівства Швеція до України за експортною митною декларацією № 21SEEDAMKF4QAAUBB3 та інвойсом від 20.08.2021 № 2217.

Таким чином, в результаті вивчення документів, отриманих в рамках міжнародної взаємодії від митної адміністрації Королівства Швеція, а також документів митного контролю та митного оформлення, наданих до митниці із співставленням відомостей, що містяться у них, встановлено розбіжності щодо вартості товарів, відправника та отримувача товарів.

Отже, встановлено, що товари широкого асортименту переміщені у складі консолідованого вантажу за TIR Carnet № XK.85018457 на митну територію України транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_2 , а саме «продукти для волосся» у кількості 44 місць, вагою брутто - 160 кг, вартістю - 2 995 євро (EUR) (зазначену в інвойсі від 20.08.2021 № 2217, наданих разом з копію експортної митної декларації № 21SEEDAMKF4QAAUBB3, в додатку до відповіді митних органів Королівства Швеція), що згідно курсу НБУ, станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (18.09.2021) складає - 93 953,15 грн., переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення документів, які містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів та їх одержувача.

Відповідно до відомостей інформаційних баз Держмитслужби на момент переміщення та митного оформлення вищевказаного товару керівником ТОВ «БЕГЕМОТІК» (ЄДРПОУ 42207164) була громадянка ОСОБА_1 .

Згідно з п. 6 Постанови від 03.06.2005 № 8 Пленуму Верховного Суду України (зі змінами), «судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів».

При цьому, згідно з абз. 2 та 3 цього пункту Постанови:

«Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.

Незаконно одержаними слід визнавати документи, які особа отримала за відсутності законних підстав або з порушенням установленого порядку».

Таким чином, у справі, що є предметом розгляду, встановлено факт переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, одержаних незаконним шляхом або таких, що містять ознаки підробки.

З урахуванням наведеного, встановлено факт переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, одержаних незаконним шляхом або таких, що містять ознаки підробки та таких що містять неправдиві данні щодо відправника, одержувача та вартості.

Доводів та доказів на спростування зазначеного особою, про притягнення якої до адміністративної відповідальності ставиться питання, суду не надано.

Пунктом 1 частини четвертої ст. 335 МК України встановлено, що для ввезення товарів на митну територію України надаються такі документи та/або відомості, у числі засобами інформаційних технологій:

а) заява встановленої форми про намір здійснити ввезення товарів на митну територію України (попереднє повідомлення або попередня митна декларація);

б) відомості про найменування, обсяг (кількість) та вартість товарів, які планується ввезти на митну територію України;…».

Об`єктивність суду, від якої напряму залежить вирішення справи, тісно пов`язана із безсторонністю і неупередженістю суду й забезпечується різними чинниками та шляхом регламентування судових процедур, у тому числі шляхом відсторонення суду від процесу збирання доказів вчинення чи невчинення адміністративного правопорушення, винуватості чи невинуватості особи (на користь чи проти обвинувачення), оскільки в іншому випадку суд в тій чи іншій мірі виступав би в інтересах певної сторони (учасника), що ставило би під сумнів можливість суду забезпечити об`єктивність під час вирішення справи, а отже, і статус суду як незалежного, безстороннього і справедливого органу правосуддя.

Суд першої інстанції за нормами КУпАП є судом «факту і права», а отже, має право і зобов`язаний встановлювати фактичні обставини, досліджувати і оцінювати докази для розгляду та вирішення справи про адміністративне правопорушення на основі суворого додержання законності як у частині кваліфікації дій особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, встановлення юридичного складу правопорушення, так і в частині застосування заходів адміністративного впливу до такої особи у точній відповідності із законом.

Наразі матеріали справи не містять жодних пояснень та доказів, які б спростовували обставини та докази, надані митним органом.

Частиною 1 ст. 483 МК України передбачена відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Санкція ч. 1 ст. 483 МК України, передбачає адміністративне стягнення у вигляді накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що ви користувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Відповідно до ч. 1 ст. 466 МК України, адміністративні стягнення за порушення митних правил не може бути застосовано інакше, як на підставі та в порядку, що встановлені цим Кодексом та іншими законами України.

Стаття 33 КУпАП визначає, що стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України. При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Отже, стягнення за вчинене адміністративне правопорушення має накладатися тільки в межах санкції статті МК України, застосування іншого, більш м`якого виду стягнення чинним законодавством про адміністративну відповідальність не передбачено.

Щодо вартості товару - безпосереднього предмету порушення митних правил, суд зазначає таке.

Згідно з ст. 49 МК України, митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 53 МК України документами, які підтверджують митну вартість товарів, є банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару; інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару.

Матеріалами справи підтверджено, що за вартість товарів широкого асортименту переміщені у складі консолідованого вантажу за TIR Carnet № XK.85018457, а саме: «продукти для волосся» у кількості 44 місць, вагою брутто - 160 кг, складала 2 995 євро (зазначена в інвойсі від 20.08.2021 № 2217 до експортної митної декларації № 21SEEDAMKF4QAAUBB3, за якими здійснено відправлення товарів із території Королівства Швеція до України), що згідно курсу НБУ, станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (18.09.2021) складає - 93 953,15 грн.

Разом з тим, матеріали справи не містять будь-яких документів, які б спростовували чи заперечували вказану вартість товару. Контраргументів з приводу вартості товару не заявлялось.

Отже, вартість безпосередніх предметів порушення митних правил становить 93 953,15 грн.

Щодо санкції статті 483 МК України в частині конфіскації безпосередніх предметів порушення митних правил суд зазначає наступне.

Згідно з пунктом 14 постанови Пленуму Верховного Суду України № 8 від 03.06.2005 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил», якщо особу визнано винною у вчиненні правопорушення, але зазначені товари чи транспортні засоби відсутні, суддя вправі вирішити у постанові питання про стягнення їхньої вартості.

З матеріалів справи вбачається, що безпосередні предмети порушення митних правил у даній справі не вилучались оскільки були випущені у вільний обіг.

За змістом ч. 2 ст. 541 МК України у разі неможливості конфіскації товарів, транспортних засобів, зазначених у пункті 3 статті 461 цього Кодексу, з осіб, які вчинили порушення митних правил, державним виконавцем за рішенням суду в установленому законом порядку може стягуватися вартість цих товарів, транспортних засобів.

Таким чином, громадянку України ОСОБА_1 слід притягнути до адміністративної відповідальності із застосуванням санкції, передбаченої у ст. 483 МК України у вигляді штрафу у розмірі 93 953,15 грн., а також стягнути з неї на користь держави вартість безпосередніх предметів порушення митних правил у розмірі 93 953,15 грн., оскільки конфіскація таких товарів наразі унеможливлена їх відсутністю (у зв`язку з випуском у вільний обіг).

Відповідно до ст. 40-1 КУпАП та ЗУ «Про судовий збір» з ОСОБА_1 підлягає стягненню судовий збір у розмірі 536,80 грн.

Враховуючи наведене, керуючись ст.ст. 458, 459, 483, 526-529 Митного кодексу України, ст.ст. 40-1, 283, 284, 294 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суд

П О С Т А Н О В И В :

Визнати винною громадянку України ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , на дату переміщення через митний кордон України та митного оформлення товарів - керівника ТОВ «БЕГЕМОТІК» (03039, м. Київ, пров. Р. Лужевського будинок 14, корпус 7, офіс 32, ЄДРПОУ 42207164), РНОКПП НОМЕР_1 ) у вчиненні адміністративного правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України (протокол про порушення митних правил №2116/10000/22 від 28.11.2022).

Накласти на громадянку України ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , на дату переміщення через митний кордон України та митного оформлення товарів - керівника ТОВ «БЕГЕМОТІК» (03039, м. Київ, пров. Р. Лужевського будинок 14, корпус 7, офіс 32, ЄДРПОУ 42207164), РНОКПП НОМЕР_1 ) адміністративне стягнення у вигляді штрафу на користь держави у розмірі ста відсотків вартості товару - безпосереднього предмету порушення митних правил, що становить 93 953,15 грн., який необхідно сплатити за наступними реквізитами:

Отримувач: ГУК у м.Києві/ Солом`янський район/21081100, код ЄДРПОУ: 37993783; МФО: 899998, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), р/р № UA568999980313040106005026010, призначення платежу: номер справи про ПМП №___, П.І.Б. (порушника).

Стягнути з громадянки України ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , на дату переміщення через митний кордон України та митного оформлення товарів - керівника ТОВ «БЕГЕМОТІК» (03039, м. Київ, пров. Р. Лужевського будинок 14, корпус 7, офіс 32, ЄДРПОУ 42207164), РНОКПП НОМЕР_1 ) на користь держави вартість безпосередніх предметів порушення митних правил у розмірі 93 953,15 грн., яку необхідно сплатити за такими реквізитами:

Отримувач: ГУК у м. Києві/Соломян.р-н/24010100,

ЄДРПОУ: 37993783,

МФО: 899998,

Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП),

р/р: UA928999980313080108005026010

призначення платежу: номер справи про ПМП №, П.І.Б. (порушника).

Стягнути з громадянки України ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , на дату переміщення через митний кордон України та митного оформлення товарів - керівника ТОВ «БЕГЕМОТІК» (03039, м. Київ, пров. Р. Лужевського будинок 14, корпус 7, офіс 32, ЄДРПОУ 42207164), РНОКПП НОМЕР_1 ) на користь держави судовий збір у розмірі 536,80 грн. на наступні реквізити:

отримувач коштів: рахунок UA908999980313111256000026001, Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37993783, код класифікації доходів бюджету: 22030106, отримувач коштів: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106.

Постанова може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або органом доходів і зборів, який здійснював провадження у цій справі, до Київського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її проголошення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Суддя І.А.Усатова

Дата ухвалення рішення03.02.2023
Оприлюднено18.05.2023
Номер документу110893747
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/1340/23

Постанова від 25.09.2023

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Желепа Оксана Василівна

Постанова від 12.06.2023

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Верланов Сергій Миколайович

Постанова від 03.02.2023

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні