Справа № 686/19557/22
Провадження № 1-кс/686/3926/23
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 травня 2023 року м. Хмельницький
Слідчий суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , слідчого ОСОБА_3 , прокурора ОСОБА_4 , підозрюваного ОСОБА_5 розглянувши у судовому засіданні в залі суду в м. Хмельницькому клопотання старшого слідчого в ОВС відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_3 , погодженого з прокурором, про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12022240000000382 до 5 місяців,
встановив:
11.05.2023 старший слідчий в ОВС відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області з клопотанням, погодженим з процесуальним прокурором у кримінальному провадженні ОСОБА_6 в якому просив продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №12022240000000382 до 5 місяців.
Слідчий та прокурор у судовому засіданні підтримали клопотання.
Підозрюваний у судовому засіданні проти заявленого клопотання не заперечив.
В обґрунтування поданого клопотання зазначено, що Указом Президента України № 24/2022 від 24.02.2022 «Про введення воєнного стану в Україні», у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, із 05 год 30 хв 24.02.2022 в Україні введено воєнний стан, який неодноразово продовжувався, востаннє - Указом Президента України № 757/2022 від 07.11.2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб.
Відповідно до вимог ст. 9 Закону України «Про державний кордон України», перетинання державного кордону України здійснюється на шляхах сполучення через державний кордон з додержанням встановленого порядку. Залізничне, автомобільне, морське, річкове, поромне, повітряне та пішохідне сполучення через державний кордон України здійснюються в пунктах пропуску, що встановлюються Кабінетом Міністрів України відповідно до законодавства і міжнародних договорів України, а також поза пунктами пропуску через державний кордон України у випадках, визначених законодавством. Пункт пропуску через державний кордон України - це спеціально виділена територія на залізничних та автомобільних станціях, у морських і річкових портах, аеропортах (аеродромах) з комплексом будівель, - споруд і технічних засобів, де здійснюються прикордонний, митний та інші види контролю і пропуск через державний кордон осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна. Порушенням державного кордону України є перетинання його будь-якими технічними або іншими засобами без відповідного на те дозволу чи з порушенням встановленого порядку.
У відповідності до ст. 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", особи чоловічої статі віком від 18 до 60 років, можуть виїздити за межі України при пред`явлені серед іншого такого документу як довідка до акта огляду медико-соціальною експертною комісією (форма первинної облікової документації № 157-1/о) або посвідчення, яке підтверджує відповідний статус, пенсійного посвідчення чи посвідчення, що підтверджує призначення соціальної допомоги відповідно до Законів України "Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю", "Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю", в яких зазначено групу та причину інвалідності, або довідки для отримання пільг особами з інвалідністю, які не мають права на пенсію чи соціальну допомогу, за формою, затвердженою Мінсоцполітики, довідки військово-лікарської комісії про непридатність.
Так, ОСОБА_5 , з корисливих мотивів, достовірно знаючи про обмеження щодо виїзду громадян України чоловічої статі за кордон на період дії воєнного стану, вирішив незаконно збагатитися, отримуючи грошові кошти від громадян України чоловічої статі за організацію незаконного переправлення через державний кордон України.
З метою реалізації свого злочинного умислу, ОСОБА_5 , діючи в умовах воєнного стану, створив та забезпечив функціонування протиправної схеми з організації незаконного переправлення громадян України за кордон, яка полягала у виготовленні документів від комунальних закладів щодо необхідності ввезення гуманітарної допомоги, які в подальшому з пакетом інших документів подавалися до Хмельницької обласної військової адміністрації, на підставі яких вносилися відомості у систему «Шлях», що надає змогу безперешкодного виїзду за межі території України.
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану» в Україні або в окремих її місцевостях, де введено воєнний стан, військове командування разом із військовими адміністраціями (у разі їх утворення) можуть самостійно або із залученням органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування встановлювати у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, особливий режим в`їзду і виїзду, обмежувати свободу пересування громадян, іноземців та осіб без громадянства, а також рух транспортних засобів.
Крім того, відповідно до Правил перетинання державного кордону громадянами України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.1995 №57 у разі введення в Україні воєнного стану пропуск водіїв, що здійснюють перевезення медичних вантажів, вантажів гуманітарної допомоги автомобільними транспортними засобами для потреб Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також населення України, через державний кордон здійснюється уповноваженими службовими особами Держприкордонслужби за наявності відповідних рішень про виїзд за межі України, виконання правил перетину державного кордону України та за наявності інформації про особу у відповідній інформаційній системі, адміністратором якої є Укртрансбезпека.
Так, впродовж невстановленого досудовим розслідуванням часу, але не пізніше 16.01.2023, ОСОБА_5 , достовірно знаючи, що ОСОБА_7 не має законних підстав для перетину державного кордону України, за невстановлених на даний час досудовим розслідуванням обставин, подав невстановлені на даний час документи до Хмельницької обласної військової адміністрації, на підставі яких, Хмельницької обласною військовою адміністрацією 11.01.2023 було видано наказ №6/2023-н «Про виїзд за межі України ОСОБА_7 », який надавав можливість ОСОБА_7 незаконно перетнути державний кордон України під приводом здійснення перевезення вантажів гуманітарної допомоги автомобільним транспортом для потреб Збройних Сил України.
Надалі, 16.01.2023, близько 12:42 год., перебуваючи біля ТЦ «Епіцентр» по вул. Зарічанська, 11/4 у м. Хмельницькому, ОСОБА_5 , реалізовуючи свій злочинний умисел, діючи під контролем працівників поліції, передав вказаний наказ з додатком ОСОБА_7 та отримав від останнього грошові кошти в сумі 500 доларів США, після чого був затриманий працівниками поліції.
Наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_5 інкримінованого йому кримінального правопорушення підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами, а саме: - протоколом допиту свідка ОСОБА_7 від 13.09.2022, в якому йдеться про обставини організації незаконного переправлення через державний кордон України ОСОБА_5 ; - протоколом про результати проведення негласних слідчих (розшукових) дій від 07.10.2022; - протоколом допиту свідка ОСОБА_7 від 14.01.2023, в якому йдеться про обставини організації незаконного переправлення через державний кордон України ОСОБА_5 ; - протоколом обшуку від 16.01.2023, згідно якого вилучено імітаційні грошові кошти в сумі 500 доларів США в автомобілі ОСОБА_5 ; - протоколом допиту свідка ОСОБА_7 від 16.01.2023, в якому йдеться про обставини організації незаконного переправлення через державний кордон України ОСОБА_5 ; - матеріалами за результатами проведення контролю за вчиненням злочину від 16.01.2023; - іншими доказами, які отримані у встановленому КПК України порядку, посилання на які у цьому клопотанні є недоцільним, оскільки це може зашкодити досудовому розслідуванню.
10.03.2023 ухвалою слідчого судді Хмельницького міськрайонного суду ОСОБА_8 строк досудового розслідування у кримінальному провадженні продовжено до 4 місяців.
Чотирьохмісячний строк досудового розслідування у кримінальному провадженні завершується 17.05.2023, однак завершити досудове розслідування до вказаного строку не представляється можливим, оскільки у кримінальному провадженні необхідно провести ряд слідчих дій, зокрема: - провести тимчасовий доступ у АТ КБ «ПриватБанк», АТ «Ощадбанк», АТ «Універсалбанк», до руху коштів по карткових рахунках; - провести тимчасовий доступ у операторів мобільного зв`язку до роздруківки телефонних з`єднань; - допитати в якості свідків ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , додатково допитати в якості підозрюваного ОСОБА_5 ; - розсекретити та долучити до матеріалів кримінального провадження клопотання та ухвали про дозвіл на проведення НСРД; - провести інші слідчі (розшукові) дії, в яких виникне необхідність під час досудового розслідування.
Згідно ст.219 КПК встановлено, що строк досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження. Строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить: вісімнадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжких та особливо злочинів.
Закінчити досудове розслідування у встановлений строк не виявляється можливим, оскільки для повного та всебічного розслідування у даній справі, встановлення всіх обставин вчиненого кримінального правопорушення та осіб, причетних до його скоєння слід провести ще ряд слідчих (розшукових) дій.
Відповідно до ч.1 ст.294 КПК України, якщо досудове розслідування злочину до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений у частині другій статті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути продовжений неодноразово слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 2 і 3 частини четвертої статті 219 цього Кодексу.
На підставі вищевикладеного, зважаючи на обсяг слідчих дій, необхідність виконання яких ним обґрунтовується для продовження строку розслідування, строк досудового розслідування у цьому кримінальному провадженні необхідно продовжити на шість місяців, в зв`язку з чим клопотання слідчого підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст.110, 219, 294, 295-1 КПК України, слідчий суддя -
постановив:
Клопотання задовольнити.
Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №12022240000000382 від 06.09.2022 за підозрою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 332, до 5 (п`яти) місяців.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя Хмельницького
міськрайонного суду ОСОБА_1
Суд | Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 15.05.2023 |
Оприлюднено | 18.05.2023 |
Номер документу | 110897957 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування |
Кримінальне
Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Приступа Д. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні