Справа № 686/19557/22
Провадження № 1-кс/686/4822/23
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 червня 2023 року м.Хмельницький
Слідчий суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , слідчого ОСОБА_4 , підозрюваного ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду клопотання слідчого старшого слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_4 , погодженого з прокурором про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні №12022240000000382 від 06.09.2022,
встановив:
08.06.2023 року старший слідчий відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Хмельницькій області капітан поліції ОСОБА_4 звернулася до слідчого судді Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області з клопотанням, погодженим з прокурором про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні №12022240000000382 від 06.09.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ч. 3 ст. 332 КК України до шести місяців.
В обґрунтування клопотання слідчий зазначає, що слідчим управлінням ГУНП в Хмельницькій області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №12022240000000382 від 06.09.2022, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2, ч. 3 ст. 332 КК України.
Виконати вище необхідні слідчі (розшукові) дії у визначений законом в п`ятимісячний строк, який закінчується 17.06.2023 неможливо, і для об`єктивного дослідження усіх обставин даного кримінального провадження, що має важливе значення для подальшого судового розгляду, строк досудового розслідування необхідно продовжити до шести місяців.
Слідчий і прокурор у судовому засіданні підтримав клопотання та просить його задовольнити.
Підозрюваний не заперечив проти продовження строку досудового розслідування. Заслухавши сторін кримінального провадження, дослідивши матеріали клопотання слідчий суддя дійшов такого висновку.
З матеріалів клопотання слідує, що Указом Президента України № 24/2022 від 24.02.2022 «Про введення воєнного стану в Україні», у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, із 05 год 30 хв 24.02.2022 в Україні введено воєнний стан, який неодноразово продовжувався, востаннє - Указом Президента України № 757/2022 від 07.11.2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб.
Відповідно до вимог ст. 9 Закону України «Про державний кордон України», перетинання державного кордону України здійснюється на шляхах сполучення через державний кордон з додержанням встановленого порядку. Залізничне, автомобільне, морське, річкове, поромне, повітряне та пішохідне сполучення через державний кордон України здійснюються в пунктах пропуску, що встановлюються Кабінетом Міністрів України відповідно до законодавства і міжнародних договорів України, а також поза пунктами пропуску через державний кордон України у випадках, визначених законодавством. Пункт пропуску через державний кордон України - це спеціально виділена територія на залізничних та автомобільних станціях, у морських і річкових портах, аеропортах (аеродромах) з комплексом будівель, - споруд і технічних засобів, де здійснюються прикордонний, митний та інші види контролю і пропуск через державний кордон осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна. Порушенням державного кордону України є перетинання його будь-якими технічними або іншими засобами без відповідного на те дозволу чи з порушенням встановленого порядку.
У відповідності до ст. 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", особи чоловічої статі віком від 18 до 60 років, можуть виїздити за межі України при пред`явлені серед іншого такого документу як довідка до акта огляду медико-соціальною експертною комісією (форма первинної облікової документації -№ 157-1/о) або посвідчення, яке підтверджує відповідний статус, пенсійного посвідчення чи посвідчення, що підтверджує призначення соціальної допомоги відповідно до Законів України "Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю", "Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю", в яких зазначено групу та причину інвалідності, або довідки для отримання пільг особами з інвалідністю, які не мають права на пенсію чи соціальну допомогу, за формою, затвердженою Мінсоцполітики, довідки військово-лікарської комісії про непридатність.
Так, ОСОБА_5 , з корисливих мотивів, достовірно знаючи про обмеження щодо виїзду громадян України чоловічої статі за кордон на період дії воєнного стану, вирішив незаконно збагатитися, отримуючи грошові кошти від громадян України чоловічої статі за організацію незаконного переправлення через державний кордон України.
З метою реалізації свого злочинного умислу, ОСОБА_5 , діючи в умовах воєнного стану, створив та забезпечив функціонування протиправної схеми з організації незаконного переправлення громадян України за кордон, яка полягала у виготовленні документів від комунальних закладів щодо необхідності ввезення гуманітарної допомоги, які в подальшому з пакетом інших документів подавалися до Хмельницької обласної військової адміністрації, на підставі яких вносилися відомості у систему «Шлях», що надає змогу безперешкодного виїзду за межі території України.
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану» в Україні або в окремих її місцевостях, де введено воєнний стан, військове командування разом із військовими адміністраціями (у разі їх утворення) можуть самостійно або із залученням органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування встановлювати у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, особливий режим в`їзду і виїзду, обмежувати свободу пересування громадян, іноземців та осіб без громадянства, а також рух транспортних засобів.
Крім того, відповідно до Правил перетинання державного кордону громадянами України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.1995 №57 у разі введення в Україні воєнного стану пропуск водіїв, що здійснюють перевезення медичних вантажів, вантажів гуманітарної допомоги автомобільними транспортними засобами для потреб Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також населення України, через державний кордон здійснюється уповноваженими службовими особами Держприкордонслужби за наявності відповідних рішень про виїзд за межі України, виконання правил перетину державного кордону України та за наявності інформації про особу у відповідній інформаційній системі, адміністратором якої є Укртрансбезпека.
Так, впродовж невстановленого досудовим розслідуванням часу, але не пізніше 16.01.2023, ОСОБА_5 , достовірно знаючи, що ОСОБА_6 не має законних підстав для перетину державного кордону України, за невстановлених на даний час досудовим розслідуванням обставин, подав невстановлені на даний час документи до Хмельницької обласної військової адміністрації, на підставі яких, Хмельницької обласною військовою адміністрацією 11.01.2023 було видано наказ №6/2023-н «Про виїзд за межі України ОСОБА_6 », який надавав можливість ОСОБА_6 незаконно перетнути державний кордон України під приводом здійснення перевезення вантажів гуманітарної допомоги автомобільним транспортом для потреб Збройних Сил України.
Надалі, 16.01.2023, близько 12:42 год., перебуваючи біля ТЦ «Епіцентр» по вул. Зарічанська, 11/4 у м. Хмельницькому, ОСОБА_5 , реалізовуючи свій злочинний умисел, діючи під контролем працівників поліції, передав вказаний наказ з додатком ОСОБА_6 та отримав від останнього грошові кошти в сумі 500 доларів США, після чого був затриманий працівниками поліції.
Обґрунтованість підозри ОСОБА_5 сторона обвинувачення підтверджується такими доказами:
- протоколом допиту свідка ОСОБА_6 від 13.09.2022, в якому йдеться про обставини організації незаконного переправлення через державний кордон України ОСОБА_5 ;
- протоколом про результати проведення негласних слідчих (розшукових) дій від 07.10.2022;
- протоколом допиту свідка ОСОБА_6 від 14.01.2023, в якому йдеться про обставини організації незаконного переправлення через державний кордон України ОСОБА_5 ;
- протоколом обшуку від 16.01.2023, згідно якого вилучено імітаційні грошові кошти в сумі 500 доларів США в автомобілі ОСОБА_5 ;
- протоколом допиту свідка ОСОБА_6 від 16.01.2023, в якому йдеться про обставини організації незаконного переправлення через державний кордон України ОСОБА_5 ;
- матеріалами за результатами проведення контролю за вчиненням злочину від 16.01.2023;
- іншими доказами, які отримані у встановленому КПК України порядку, посилання на які у цьому клопотанні є недоцільним, оскільки це може зашкодити досудовому розслідуванню.
Відповідно до п. 2 ч. 3 ст. 294 КПК України якщо з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину досудове розслідування (досудове слідство) неможливо закінчити у строк, зазначений у пункті 2 абзацу третього частини першої статті 219 цього Кодексу, він може бути продовжений в межах строків, встановлених пунктами 2 та 3 частини другої статті 219 цього Кодексу до шести місяців - слідчим суддею за клопотанням слідчого, погодженим з керівником регіональної прокуратури або його першим заступником чи заступником, заступниками Генерального прокурора.
Статтею 295-1 КПК України визначено, що у випадках, передбачених статтею 294 цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.
За положеннями ч.5 ст.295-1 КПК України крім підстав, передбачених частиною четвертою цієї статті, слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про продовження строку досудового розслідування після повідомлення особі про підозру, якщо слідчий не доведе, що додатковий строк необхідний для отримання доказів, які можуть бути використані під час судового розгляду, або для проведення чи завершення проведення експертизи, за умови що ці дії не могли бути здійснені чи завершені раніше з об`єктивних причин, а також якщо досліджені під час вирішення цього питання обставини свідчать про відсутність достатніх підстав вважати, що сталася подія кримінального правопорушення, яка дала підстави для повідомлення про підозру, та/або підозрюваний причетний до цієї події кримінального правопорушення.
Виконання вказаних слідчих та процесуальних для забезпечення повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожен, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура, а також для збирання додаткових доказів.
10.03.2023 ухвалою слідчого судді Хмельницького міськрайонного суду строк досудового розслідування у кримінальному провадженні продовжено до 4 місяців.
15.05.2023 ухвалою слідчого судді Хмельницького міськрайонного суду строк досудового розслідування у кримінальному провадженні продовжено до 5 місяців, тобто до 17.06.2023.
П`ятимісячний строк досудового розслідування у кримінальному провадженні завершується 17.06.2023, однак завершити досудове розслідування до вказаного строку не представляється можливим, оскільки у кримінальному провадженні необхідно провести ряд слідчих дій, зокрема:
- провести тимчасовий доступ у АТ «Ощадбанк», АТ «Універсалбанк» до руху коштів по карткових рахунках;
- провести тимчасовий доступ у операторів мобільного зв`язку до роздруківки телефонних з`єднань;
- допитати в якості свідків ОСОБА_7 , ОСОБА_8
- провести інші слідчі (розшукові) дії, в яких виникне необхідність під час досудового розслідування.
Провести вказані вище слідчі (розшукові) дії у передбачений законом строк не представилося можливим, внаслідок особливої складності провадження, тяжкості вчиненого кримінального правопорушення, необхідністю проведення довготривалих слідчих (розшукових) та процесуальних дій.
Отже, є очевидним, що завершити досудове розслідування у п`ятимісячний строк , який закінчується 17.06.2023, неможливо, і для повного, всебічного та об`єктивного дослідження усіх обставин даного кримінального провадження, що має важливе значення для подальшого судового розгляду, строк досудового розслідування необхідно продовжити.
А тому, на переконання слідчого судді, подальше здійснення досудового розслідування задля досягнення мети кримінального провадження, є виправданим.
На підставі викладеного, для об`єктивного, всебічного дослідження усіх обставин кримінального провадження та досягнення визначеного ст.2 КПК України його завдання, строк досудового розслідування слід продовжити до шести місяців.
Такий строк буде достатнім для здійснення об`єктивного,є повного та всебічного досудового розслідування та досягнення завдання кримінального провадження.
Керуючись ст.ст. 219, 294, 295-1 КПК України, слідчий суддя -
постановив:
Клопотання задовольнити.
Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні за №12022240000000382 від 06.09.2022, за підозрою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3ст.332 КК України до шести місяців.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 09.06.2023 |
Оприлюднено | 12.06.2023 |
Номер документу | 111435721 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування |
Кримінальне
Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Дзюбак О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні