Ухвала
від 17.05.2023 по справі 420/14418/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/14418/20

УХВАЛА

17 травня 2023 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Тарасишина О.М., за участю секретаря судового засідання Дробченко К.С., розглянувши в письмовому провадженні заяву ОСОБА_1 про встановлення судового контролю (в порядку ст. 382 КАС України) по справі № 420/14418/20 за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Лиманської районної державної адміністрації Одеської області про визнання протиправною бездіяльність щодо перерахунку одноразової допомоги та зобов`язання вчинити певні дії, -

Встановив:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Лиманської районної державної адміністрації Одеської області про визнання протиправною бездіяльність щодо перерахунку одноразової допомоги та зобов`язання вчинити певні дії.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 18.02.2022 року позовну заяву задоволено.

Визнано протиправними дії Управління соціального захисту населення Лиманської районної державної адміністрації Одеської області щодо перерахунку ОСОБА_1 щорічної разової допомоги до 05 травня у розмірі, встановленому статтею 12 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту за 2020 рік не у повному обсязі.

Зобов`язано Управління соціального захисту населення Лиманської районної державної адміністрації Одеської області здійснити перерахунок, нарахувати та виплатити ОСОБА_1 щорічну разову грошову допомогу до 05 травня як учаснику бойових дій за 2020 рік відповідно до статті 12 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком, виходячи з розрахунку мінімальної пенсії за віком, визначеної ч.1 ст.28 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування на момент проведення виплат, з урахуванням раніше виплачених сум.

Ухвалою від 18.08.2022 року змінено сторону у виконавчому провадженні по справі №420/14418/20, а саме: боржника з Управління соціального захисту населення Лиманської районної державної адміністрації Одеської області (ЄДРПОУ 33767887) на правонаступника Управління соціального захисту населення Одеської районної державної адміністрації Одеської області (ЄДРПОУ 44358689).

09.05.2023 р. (вх. № 14826/23) позивачем до суду подана заява про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду, в якій позивач просить суд:

зобов`язати Управління соціального захисту населення Одеської районної державної адміністрації Одеської області надати до суду в тридцятиденний термін з дня отримання даної ухвали звіт про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18.02.2021 року в адміністративній справі №420/14418/20 за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Одеської районної адміністрації Одеської області про визнання протиправною бездіяльність щодо перерахунку одноразової допомоги та зобов`язання вчинити певні дії.

В обґрунтування вимог заяви позивач посилається на невиконання відповідачем рішення суду, яке набрало законної сили ще 23.03.2021 року.

Розглянувши подані документи, вивчивши матеріали справи, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 18.02.2022 року позовну заяву задоволено.

Визнано протиправними дії Управління соціального захисту населення Лиманської районної державної адміністрації Одеської області щодо перерахунку ОСОБА_1 щорічної разової допомоги до 05 травня у розмірі, встановленому статтею 12 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту за 2020 рік не у повному обсязі.

Зобов`язано Управління соціального захисту населення Лиманської районної державної адміністрації Одеської області здійснити перерахунок, нарахувати та виплатити ОСОБА_1 щорічну разову грошову допомогу до 05 травня як учаснику бойових дій за 2020 рік відповідно до статті 12 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком, виходячи з розрахунку мінімальної пенсії за віком, визначеної ч.1 ст.28 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування на момент проведення виплат, з урахуванням раніше виплачених сум.

На виконання вказаного рішення, судом 05.04.2022 видано виконавчий лист.

Ухвалою від 18.08.2022 року змінено сторону у виконавчому провадженні по справі №420/14418/20, а саме: боржника з Управління соціального захисту населення Лиманської районної державної адміністрації Одеської області (ЄДРПОУ 33767887) на правонаступника Управління соціального захисту населення Одеської районної державної адміністрації Одеської області (ЄДРПОУ 44358689).

Тобто, правові висновки суду, зазначені у рішенні від 18.02.2022 р. у справі №420/14418/20 ґрунтуються на підтвердженні права позивача на здійсненні перерахунку, нарахуванні та виплатиті ОСОБА_1 щорічної разової грошової допомоги до 05 травня, як учаснику бойових дій за 2020 рік відповідно до статті 12 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком, виходячи з розрахунку мінімальної пенсії за віком, визначеної ч.1 ст.28 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування на момент проведення виплат, з урахуванням раніше виплачених сум

Отже, дії відповідача щодо не виконання рішення суду, суперечать ст.129-1 Конституції України.

Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд (стаття 129-1 Конституції України).

Частиною другою статті 14 КАС України визначено, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

У рішенні від 30 червня 2009 року № 16-рп/2009 Конституційний Суд України зазначив, що метою судового контролю є своєчасне забезпечення захисту та охорони прав і свобод людини і громадянина, та наголосив, що виконання всіма суб`єктами правовідносин приписів, викладених у рішеннях суду, які набрали законної сили, утверджує авторитет держави як правової (абзац перший підпункту 3.2 пункту 3, абзац другий пункту 4 мотивувальної частини).

Згідно з положеннями частин першої та другої статті 382 КАС Українисуд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення. За наслідками розгляду звіту субєкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника субєкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

З аналізу частин першої та другої статті 382 КАС України убачається, що зобов`язання суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення є правом суду. Проте, на думку суду, хоч зазначені процесуальні дії є диспозитивним правом суду, але вони застосовуються залежно від наявності об`єктивних обставин, підтверджених належними та допустимими доказами.

Встановлення судового контролю за виконанням судових рішень є заходом впливу на відповідача у справі з метою своєчасного виконання своїх зобов`язань у межах відповідної справи. Встановлення судового контролю при ухваленні судового рішення по суті позовних вимог запобігає неналежному виконанню обов`язків, пов`язаних зі змістом задоволених позовних вимог. Встановлення судового контролю після ухвалення судового рішення за наслідком звернення позивача з відповідним клопотанням направлене на усунення вже існуючого порушення прав цього позивача стосовно належного виконання судового рішення.

Враховуючи, що Управління соціального захисту населення Одеської районної державної адміністрації Одеської області, яке є відповідальним за виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18.02.2022 року у справі №420/14418/20 судові рішення не виконує тривалий час, з метою усунення існуючого порушення прав позивача та забезпечення ефективного виконання рішення суду наявні підстави для встановлення судового контролю за виконанням судового рішення.

Керуючись ст. 14, 243, 248, 382 КАС України, суд

У Х В А Л И В:

Заяву ОСОБА_1 про встановлення судового контролю (в порядку ст. 382 КАС України) по справі № 420/14418/20 за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Лиманської районної державної адміністрації Одеської області про визнання протиправною бездіяльність щодо перерахунку одноразової допомоги та зобов`язання вчинити певні дії- задовольнити.

Зобов`язати Управління соціального захисту населення Одеської районної державної адміністрації Одеської області надати до суду в тридцятиденний термін з дня отримання даної ухвали звіт про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18.02.2021 року в адміністративній справі №420/14418/20 за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Одеської районної адміністрації Одеської області про визнання протиправною бездіяльність щодо перерахунку одноразової допомоги та зобов`язання вчинити певні дії.

Ухвала набирає законної сили негайно з моменту її проголошення, відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвала оскаржується в порядку та строки ст.ст. 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст ухвали складено та підписано 17.05.2023 р.

Суддя О.М. Тарасишина

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.05.2023
Оприлюднено19.05.2023
Номер документу110919025
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —420/14418/20

Постанова від 17.10.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 14.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 01.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 18.08.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

Ухвала від 18.08.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

Ухвала від 16.08.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

Ухвала від 16.08.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

Ухвала від 26.06.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

Ухвала від 17.05.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

Ухвала від 08.05.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні