Рішення
від 17.08.2010 по справі 2-2657-10
ОЛЕКСАНДРІЙСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

      Справа № 2-2657     /2010  

          РІШЕННЯ  

        ІМЕНЕМ    УКРАЇНИ  

  17  серпня   2010р.    Олександрійський  міськрайонний  суд Кіровоградської області   в  складі   головуючого  судді Крімченко  С.А.   при  секретарі Полатайко  О.Ю..   розглянувши в  відкритому  судовому  засіданні  в  залі  суду  м. Олександрії  цивільну  справу  за  позовом ОСОБА_1    до  управління Пенсійного фонду України в Олександрійському  районі   про зобов’язання нарахувати та виплатити недоплачену щомісячну державну допомогу як «Дітям війни»,-  

              В С Т А Н О В И В :  

  В червні  2010  року  позивач ОСОБА_1   звернувся  до суду з позовом   до управління Пенсійного фонду України в Олександрійському  районі про зобов язання  відповідача   здійснити  нарахування  та  виплату недоплаченої  щомісячної  державної  допомоги  як «Дітям війни» з  9  липня  2007  року  за  три  роки ,. зобов язання     стягнути  з  відповідача   індекс  інфляції  за  2007   рік в  сумі 106  ,15  грн.   і   за 2008  рік в  сумі 371 , 91 грн.  і  зобов язання  відповідача  в    подальшому   проводити  нарахування і  виплату   щомісячної  державної соціальної  допомоги.  

  В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що він  має статус «Дітей війни». Відповідно до ст. 6 Закону України  «Про соціальний захист дітей війни» з 18 листопада 2004р. йому   повинна виплачуватися щомісячна соціальна допомога у розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком. У 2006-2007рр. йому  така допомога не виплачувалась.. Пунктом 12 статті 71 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік» дію ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» на 2007 рік зупинено. Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2007 року № 6-рп/2007 визнано неконституційним п. 12 ст. 71 Закону України «Про державний бюджет України на 2007 рік», яким зупинено дію ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни». Рішення Конституційного Суду є обов’язковим для виконання на території України, а невиплата соціальної допомоги – протиправною, оскільки суперечить Конституції та законам України.  

  Відповідно до ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» розмір соціальної допомоги становить 30 відсотків мінімальної пенсії за віком. Статтею 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» мінімальна пенсія за віком встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Згідно із Законом України «Про державний бюджет України на 2007 рік» прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність, становить з 1 січня - 380 грн., з 1 квітня - 406 грн., з                   1 жовтня - 411грн., Згідно із Законом України «Про державний бюджет України на 2008 рік» прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність, становить з 1 січня - 470грн., з 1 квітня - 481грн., з 1 липня - 482грн., з 1 жовтня – 498грн. На думку позивача,  управління Пенсійного фонду України за 2007-2009рр. заборгувало  йому 2993грн. 23  коп  

  Відповідно  до  ч.1  ст. 15 та ст..ст.251-260  ЦПК  України   для  звернення  до  суду  за  захистом  прав . свобод  та  інтересів  встановлено  трьохрічний  строк . який  обчислюється  з  моменту  ухвалення  рішення  Конституційного   суду  від  9  липня  2007  року  

Позивач  в  судове  засідання  не  з явився , в  позовній  заяві   і  в  окремо  поданій  заяві   просить  розглядати  справу  без  його  присутності.  

Представник  відповідача  в  судове  засідання  не  з явився , направивши  до  суду  заяву  про  розгляд  справи  за  його  відсутності , виклавши  свою  позицію  в  письмових  запереченнях..  

В  обґрунтування  заперечень  представник  відповідача    в  письмових  запереченнях  зазначає, що 19 січня 2006 року Верховною Радою України ухвалено Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2006р.», за яким пільги дітям війни, передбачені абзацом 7 ст.5 Закону України «Про соціальний захист дітей війни»,  запроваджуються з 1 січня 2006р., а статтею 6 - у 2006р. поетапно, за результатами виконання бюджету в І півріччі, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України за погодженням з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету. Однак   ст..6 Закону  № 2195   щодо  підвищення  пенсії  було  призупинено  згідно з  Прикінцевими  положеннями  Закону  України « Про  Державний  бюджет    України   на  2006    рік «. Інші  пільги    дітям  війни   надавалися  в  повному  обсязі. Статтею 111 Закону України «Про Державний бюджет на 2007р.» встановлено, що в 2007 році підвищення до пенсії відповідно до ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» виплачується громадянам, що визнанні інвалідами(крім тих, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»), у розмірі 50%  від розміру надбавки, встановленої для учасників війни.  

Зазначено ,що  Пенсійний   фонд  України   діє  на  підставі  Положення  про  Пенсійний  фонд  України , затвердженого   постановою  Кабінету  Міністрів  України  від  24.10.2007  року  № 1261 ( далі-  Положення).Пункт  9  Положення  передбачає  вичерпний  перелік   напрямів  використання   коштів  Пенсійного  фонду  України , які  використовуються   виключно  за  призначенням  і  вилученню  не  підлягають.  

Згідно  ч.2 ст.72  Закону  України « Про  загальнообов язкове  державне  пенсійне  страхування «  від  9.07.2003  року  № 1058  ( далі – Закон № 1058 )  кошти  Пенсійного  фонду  не  включаються  до  складу    Державного  бюджету  України  і  не  підлягають  оподаткуванню.Таким  чином , норми  Закону  № 1058  взагалі  не  розповсюджуються  на  встановлення  розмірів  надбавок , підвищень  та  доплат  до  пенсій  та  не  можуть  бути  застосовані  для  визначення  розмірів  державних  соціальних  допомог   непрацездатним  громадянам.Враховуючи  те,що  Законом  № 2195  передбачено ,що  фінансування  виплат    по  даному  закону  проводиться  із  Державного  бюджету  України , який  затверджує  Верховна  Рада  України  , а  не  із  бюджету  Пенсійного  фонду  України , який  затверджує  Кабінет  Міністрів  України  , то  отже  в  діях  управління  Пенсійного  фонду  України  в  Олександрійському  районі  не  вбачається  будь-яких  порушень  законодавства.  

Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 28 грудня 2007р. з 2008р. дітям війни виплачується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни  ( 10%  прожиткового  мінімуму  для  осіб , які  втратили  працездатність).  

Згідно  статті  14  Закону  України « Про  статус  ветеранів  війни , гарантії  їх  соціального  захисту»  учасникам  війни  пенсії або   щомісячне  довічне  грошове  утримання  чи  державна  соціальна  допомога , що  виплачується  замість  пенсій, підвищується  на  10%   від  прожиткового  мінімуму  для  осіб , які  втратили  працездатність ,  а  тому  позивачу – « дитині  війни»  з  1.01.2008  року  виплачувалася  щомісячно  47  грн., з  1.04.2008  р- 48,10  грн.,з 1.07.2008  року -  48,20  грн., з  1.10.2008  р.- 49.80  грн.Враховуючи  викладене,  надбавка  позивачу – « дитині  війни»  нарахована  та  виплачується  відповідно  до  вимог  чинного   законодавства.  

Крім  того, в  запереченнях  посилається   на  порушення  позивачем  строку  позовної  давності    згідно  ст.. 99  КАС  України  , хоча  дана  справа  розглядається    по  правилам  цивільного  судочинства..  

Просить  відмовити  позивачу  в  задоволенні    позову  в  повному  обсязі.  

Суд , дослідивши   письмові  докази , вважає що  позовні  вимоги  підлягають  задоволенню   частково.  

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» від 18 листопада 2004 року № 2195-ІУ, дитиною війни визнається особа, яка є громадянином України та якій на час закінчення (2 вересня 1945 року) Другої світової війни було менше 18 років.  

Судом встановлено, що позивач  є дитиною  війни, тобто він має право на пільги, передбачені Законом України «Про соціальний захист дітей війни».     Управлінням Пенсійного фонду України в  Олександрійському районі йому   нараховано суми підвищення пенсій як «Дітям війни» відповідно до Закону України «Про  соціальний захист дітей війни» в розмірі 10 % від прожиткового мінімуму, встановленого Законом України «Про Державний бюджет на 2008р. та про внесення змін до деяких законодавчих актів»: з 1січня 2008р. – 47грн., з 1 квітня 2008р. – 48грн. 10коп., а потім відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 травня 2008р. №530 «Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян»: з 22 травня 2008р. – 48грн. 10коп., з 1 липня 2008р. – 48грн. 20коп., з 1 жовтня 2008р. – 49грн. 80коп.  

У відповідності до ст.ст.6,7 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» дітям війни пенсії підвищуються на 30 % мінімальної пенсії за віком. Фінансове забезпечення державних соціальних гарантій, передбачених цим законом, здійснюються за рахунок коштів Державного бюджету України.  

  Законом України від 19 грудня 2006р. №489-V «Про Державний бюджет України на 2007р.», зокрема, п.12 ст.71, було зупинено на 2007р. дію ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» та ст.111 встановлено, що у 2007р. підвищення до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, яка виплачується замість пенсії, відповідно до ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» виплачується особам, які є інвалідами(крім тих, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»), у розмірі 50% від розміру надбавки, встановленої для учасників війни. Однак Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2007р. №6-рп/2007р. визнані неконституційними положення п.12 ст.71 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007р.» щодо зупинення дії на 2007р. статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни».  

Згідно ч. 2 ст. 152 Конституції України, відповідно до якої закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнанні неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність. Рішення зворотної дії в часі не має.  

Виходячи з викладеного, управління Пенсійного фонду України в Олександрійському   районі  з 1 січня 2007р. по 8 липня 2007р. включно   не зобов'язане було підвищувати пенсію зазначеній категорії осіб відповідно до ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни.».  

З 9 липня по 31 грудня 2007 року позивач мала  правові підстави для нарахування підвищення пенсії на 30% мінімальної пенсії за віком, передбаченого ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни».  

Згідно пп.2 п.41 розділу II Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 28 грудня 2007 року №107-VI, статтю 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» від 18 липня 2004 року №2195-ІУ викладено в новій редакції, згідно якої дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту») до пенсії виплачується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни. Частиною 4 статті 14 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» від 22 жовтня 1993 року №3551-ХІІ визначено, що учасникам війни пенсії підвищуються на 10 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.  

Рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року          №10-рп/2008 пп.2 п. 41 розділу II Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 28 грудня 2007 року №107-VI, визнано неконституційним.  

Судом встановлено, що з 1 січня 2008 року позивачу підвищено пенсію на 10 % від прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність на підставі ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» (в редакції від 28 грудня 2007 року).З 22 травня 2008 року на підставі рішення Конституційного Суду України №10-рп/2008 перерахунок пенсії з урахуванням ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» (в редакції від 18 листопада 2004 року) управлінням Пенсійного фонду України в Олександрійському   районі  Кіровоградської області позивачу  не здійснювався.  

З 1 січня по 22 травня 2008р.  застосуванню до спірних правовідносин підлягали приписи Закону України «Про Державний бюджет України на 2008р. та про внесення змін до деяких законодавчих актів України».Положення статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» в редакції від 18 листопада 2004р. поновили свою дію 22 травня 2008р., а тому з 1 січня 2008 року по 21 травня 2008 року включно управлінням Пенсійного фонду України в Олександрійському   районі  Кіровоградської області позивачу   правомірно нараховане підвищення пенсії на 10% від прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, і тому в задоволенні цієї частини позовних вимог належить відмовити.  

Починаючи з 22 травня 2008 року діти війни мали право на отримання підвищення пенсії, не на 10% від прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, а на 30% мінімальної пенсії за віком. Отже, управління Пенсійного фонду в Олександрійському  районі мало нарахувати та виплатити дітям війни державну соціальну допомогу в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком, починаючи з 22 травня 2008 року по 31 грудня 2008 року включно.Суд не приймає до уваги доводи відповідача як підставу заперечень відсутність бюджетних асигнувань, оскільки реалізація особою права, що пов'язане з отриманням бюджетних коштів, яке базується на спеціальних та чинних на час виникнення спірних правовідносин нормативно-правових актах національного законодавства, не може бути поставлена у залежність від бюджетних асигнувань.  

У справі «Кечко проти України» Європейський Суд з прав людини констатував, що не приймає аргумент Уряду щодо відсутності бюджетних асигнувань, оскільки органи державної влади не можуть посилатись на відсутність коштів як на причину невиконання своїх зобов'язань.  

Посилання відповідача на неврегульованість питання обчислення розміру пенсії дітям війни чинним законодавством, також не приймається судом до уваги, оскільки статтею 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» визначено, що дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 30% мінімальної пенсії за віком. З огляду на викладене, дане питання   цілком   врегульоване   чинним   законодавством   України.  

Крім того, незважаючи на компетенцію деяких органів влади по наданню обов'язкових роз'яснень щодо виконання вимог законодавства, наявність чи відсутність будь-яких відомчих чи міжвідомчих роз'яснень, інструкцій та розпоряджень щодо механізму виконання норм Закону України не може бути підставою для невиконання цих норм, якщо це тягне за собою порушення прав та законних інтересів громадян України.  

  Відповідно до п.1, п.3, п.15 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.10.2007р. № 1261, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра праці та соціальної політики, одним з основних завдань якого є забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій, допомоги на поховання, тощо, які здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України та інших джерел, визначених законодавством. Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку головні управління Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, міст Києва та Севастополя, управління в районах, містах і районах у містах.  

Питання перерахунку пенсій відносяться до компетенції органів Пенсійного фонду України, тому суд вважає необхідним зобов'язати управління Пенсійного фонду України в Олександрійському   районі  Кіровоградської області нарахувати та виплатити зазначеним позивачам підвищення до пенсії в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком, починаючи з 22  травня 2008 року по     31 грудня 2008 року включно.  

Законом України « Про  Державний  бюджет України  на  2009  рік «   і  Законом  України  « Про  державний  бюджет  на  2010  рік  «   не  призупинено  дію  ст..6  Закону  України  « Про  соціальний  захист    дітей  війни «, а  тому  відповідач   був  зобов язаний  виплачувати  позивачу   в  2009 році і  в  2010  році  підвищ ення  до  пенсії  у  розмірах , які  визначені  ст..6  названого  Закону.  

Суд  вважає  за  можливе  відмовити  в  задоволенні  позовної  вимоги  про  стягнення   з  управління  Пенсійного  фонду  України в  Олександрійському  районі   індексів   інфляції  від  щомісячної  державної  соціальної  допомоги  за  2007, 2008  рр.  ,так  як  позивач не  обґрунтувала  заявлену  вимогу  і  не  зазначила , якими  нормами  чинного  законодавства  передбачено  дане  стягнення  та  джерело  інформації про  розмір  індексів.  

Крім  того,    суд  також  вважає  за  можливе  відмовити  позивачу   в  задоволенні  позовної  вимоги  про  зобов язання  Управління  Пенсійного  фонду  України  в Олександрійському  районі  проводити  в  подальшому  нарахування  та  виплату  щомісячної  державної  соціальної  допомоги  , так  як  згідно ст..3  ЦПК   України  кожна  особа має  право  в  порядку  встановленому  даним  Кодексом   звернутися  до  суду  за  захистом  своїх  порушених ,  невизнаних або  оспорюваних  прав , свобод  чи  інтересів.. Позивачем   не  надано  доказів  що  в  подальшому  будуть  порушуватися  його  права  при  призначенні  і  нарахуванні   щомісячної  державної  соціальної  допомоги і захисту підлягає вже порушене право, а не те, яке може бути порушене у майбутньому і щодо якого невідомо, буде воно порушено чи ні.   і  це   відповідно  не  позбавляє  позивача  права  звернутися  з  позовом  про  захист  порушених  прав.  

Тому  суд  вважає  за  можливе    зобов язати  відповідача  здійснити  перерахунок  і  виплату  позивачу підвищення  до  пенсії відповідно  до ст.6 .Закону  України «  Про  соціальний    захист  дітей  війни» , ст..28  Закону  України « Про  загальнообов язкове   державне  пенсійне  страхування  «  за  період  з  9.07.2007  року  по  31.12.2007  р.  та  з  22.05.2008  року  по  день  звернення  до  суду  з  позовом  , а  саме  по   4  червня   2010  року.  

Оскільки  відповідно  до  п.34  Декрету  Кабінету  Міністрів  України № 7-93  від 21.01.1993  року « Про  державне  мито»  Пенсійний  фонд  України ,  його  підприємства ,  установи й  організації  звільнені  від  сплати  державного  мита ,.  суд  вважає  сплачений  позивачем  судовий  збір в  сумі  8 грн. 50 коп.  слід  стягнути  з Державного бюджету України.Також , згідно із ст..88  ЦПК  України   з  Управління   Пенсійного    фонду  України  в  Олександрійському  районі  підлягають  стягненню  на  користь  позивача  37  грн.  витрат з  інформаційно-технічного  забезпечення   розгляду  справи  в  суді ,  які  понесені  ним  при  зверненні  до  суду ,  що  підтверджується  документально.  

На підставі викладеного,   та ч.2 ст. 152 Конституції України,  ст.ст.1, 6, 7 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» від 18 листопада 2004 року № 2195- IV (із змінами та доповненнями), ч. 4 ст. 14 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» від 22 жовтня                 1993 року № 3551-ХП, ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 9 липня 2003 року №. 1058-1, , п. 12 ст. 71 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік» від 19 грудня 2006 року № 489-У, пп. 2 п. 41 розділу II Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 28 грудня 2007 року № 107-VI, Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2007 року №6-рп/2007, Рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року №10-рп/2008, керуючись ст.3. , 15 , 209 , 215  ЦПК   України  суд, -  

ВИРІШИВ:  

Позов   ОСОБА_1     задовольнити частково.  

  Зобов'язати управління Пенсійного фонду України в Олександрійському  районі Кіровоградської області здійснити   ОСОБА_1     перерахунок   та виплату підвищення пенсії як особі, що має статус дітей війни, відповідно до ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» в розмірі   30 % мінімальної пенсії за віком   , виходячи  з   розміру  мінімальної  пенсії  за  віком ,  встановленого  ч.1  ст.28  Закону  України « Про    загальнообов язкове  державне  пенсійне  страхування  «    за період   з  9.07.2007  року  по  31.12.2007  р.  та  з  22.05.2008  року  по  4  червня  2010  року   включно   з   урахуванням  різниці,  яка  була  сплачена  в  цей  період.  

Стягнути з   Державного  бюджету  України  на  користь ОСОБА_1    8 грн. 50 коп.  сплаченого  ним  судового  збору.  

Стягнути  з  управління  Пенсійного  фонду  України  в  Олександрійському  районі   на  користь ОСОБА_1    витрати  на  інформаційно-технічне  забезпечення   розгляду  цивільної  справи  в  суді ,  понесені  позивачем  при  зверненні  до  суду  в  розмірі  37  грн.  

  В задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.  

Рішення може бути оскаржена до Апеляційного  суду  Кіровоградської  області  через Олександрійський міськрайонний суд шляхом подачі в 10-денний строк з моменту проголошення рішення апеляційної скарги .  

Суддя  

 

СудОлександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення17.08.2010
Оприлюднено17.09.2010
Номер документу11092990
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-2657-10

Рішення від 30.09.2010

Цивільне

Оріхівський районний суд Запорізької області

Плечищева О. В.

Ухвала від 22.11.2010

Цивільне

Уманський міськрайонний суд Черкаської області

Бурлака Валентина Іванівна

Рішення від 21.08.2010

Цивільне

Першотравневий районний суд Донецької області

Топузова Н. М.

Рішення від 06.08.2010

Цивільне

Краснолиманський міський суд Донецької області

Саржевська Ірина Віталіївна

Рішення від 07.09.2010

Цивільне

Замостянський районний суд м.Вінниці

Прокопчук Антоніна Володимирівна

Рішення від 17.08.2010

Цивільне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Крімченко Світлана Анатоліївна

Рішення від 07.06.2010

Цивільне

Орджонікідзевський районний суд м.Маріуполя

Ковтуненко Олеся Володимирівна

Рішення від 17.05.2010

Цивільне

Шевченківський районний суд м. Запоріжжя

Зарютін Павло Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні