Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 травня 2023 року Справа№200/5393/21
Донецький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Дмитрієва В.С., при секретарі судового засідання Бєлєнькової Є.О.,
за участю:
представника відповідача Хомин Н.М.,
розглянувши у судовому засіданні в режимі відео конференції за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом
Головного управління ДПС у Донецькій області (місцезнаходження: Донецька обл., м. Маріуполь, вул. Італійська, 59, код ЄДРПОУ 44070187) до Товариства з обмеженою відповідальністю НАШ БІЗНЕС (місцезнаходження: Донецька обл., м. Покровськ, мкр-н Лазурний, б. 2, код ЄДРПОУ: 23175854) про стягнення з платника податків податкового боргу, -
В С Т А Н О В И В:
до Донецького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю НАШ БІЗНЕС про стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу па загальну суму 44310 грн. за рахунок готівки, що належить Товариству з обмеженою відповідальністю НАШ БІЗНЕС.
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що за відповідачем обліковується податковий борг, що раніше не був заявлений до суду, який виник з причини несплати самостійно задекларованих зобов`язань, донарахованих штрафних санкцій, а саме: адміністративні штрафи та штрафні санкції за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів у розмірі 43800 грн. та адміністративні штрафи та інші санкції у розмірі 510 грн. Оскільки сума боргу перед бюджетом самостійно не сплачена, тому позивач просить стягнути суму боргу у судовому порядку.
Відповідач позов не визнав, надав відзив на адміністративний позов за змістом якого просив відмовити у задоволенні позовних вимог. У відзиві на адміністративний позов представник відповідача виклав заперечення щодо правомірності винесення податковим органом податкових повідомлень-рішень на підставі яких нарахована заборгованість, стягнення якої є предметом даної справи.
Позивач надав відповідь на відзив, у якій вказав, що податковий борг є узгодженим, оскільки податкові повідомлення-рішення не оскаржувалися платником податків в адміністративному чи судовому порядку, також податкова вимога не оскаржувалася та не відкликалася. Також представник позивача вказав, що доводи, зазначені у відзиві на адміністративний позов не ґрунтуються на законі та не відповідають існуючій судовій практиці з аналогічних спорів.
Ухвалою судді від 11 травня 2021 року відкрито провадження в адміністративній справ за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Ухвалою суду від 12 липня 2021 року вирішено перейти до розгляду справи за правилами загального позовного провадження, призначити підготовче засідання на 3 серпня 2021 року, зобов`язано позивача надати докази у справі.
Ухвалою суду від 13 серпня 2021 року вирішено закрити підготовче провадження та призначити справу до судового розгляду по суті на 2 вересня 2021 року.
Ухвалою суду від 2 вересня 2021 року зупинено провадження у справі до набрання законної сили рішення у справі №200/11196/21.
Ухвалою суду від 11 серпня 2022 року поновлено провадження у справі, продовжено строк розгляду справи на більш тривалий, розумний термін, встановлено учасникам справи строк для надання клопотання про розгляд справи без їх участі в порядку письмового провадження або надання клопотання про відкладення розгляду справи до закінчення воєнного стану на території України; витребувано у позивача докази по справі.
Ухвалою суду від 6 грудня 2022 року витребувано додаткові докази у податкового органу.
Після поновлення провадження у цій справі, Головним управлінням ДПС у Донецькій області було подано апеляційну скаргу на рішення Донецького окружного адміністративного суду по справі №200/11196/21 разом з клопотанням про поновлення строку на апеляційне провадження, тому розгляд даної справи здійснюється після ухвалення рішення Першим апеляційним адміністративним судом у справі №200/11196/21.
Ухвалою суду від 19 квітня 2023 року вирішено відкласти розгляд справи за клопотанням відповідача та витребувати у Головного управління ДПС у Вінницькій області докази по справі.
Ухвалою суду від 4 травня 2023 року задоволено клопотання представника відповідача про проведення судового засідання в режимі відеоконференції.
Ухвалою суду від 17 травня 2023 року повернуто без розгляду заяву про уточнення позовних вимог.
Дослідивши докази та письмові пояснення, викладені в заявах по суті справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив на нього, суд встановив наступне.
Позивач - Головне управління ДПС у Донецькій області, є суб`єктом владних повноважень, який в даних правовідносинах реалізує надані йому Податковим кодексом України повноваження, згідно статті 43 Кодексу адміністративного судочинства України здатний здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов`язки.
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю НАШ БІЗНЕС (місцезнаходження: Донецька обл., м. Покровськ, мкр-н Лазурний, б. 2, код ЄДРПОУ: 23175854) є юридичною особою, зареєстровано у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань 28 квітня 1995 року, перебуває на обліку в Головному управління ДПС у Донецькій області.
Станом на час подання позову, Товариство з обмеженою відповідальністю НАШ БІЗНЕС мало податковий борг: з адміністративних штрафів та штрафних санкцій за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів у розмірі 43800 грн.: з адміністративні штрафи та інші санкції у розмірі 500 грн.
Так, відповідно до матеріалів справи податковий борг: адміністративні штрафи та санкцій (код платежу 21081103) у розмірі 510 грн. виник 20 травня 2020 року, внаслідокприйняття податкового повідомлення - рішення №0000563201 від 10 березня 2020 року форми «ПС», яке прийнято на підставі акта перевірки від 19 лютого 2020 року № 0025/05/99/16/32/23175854; адміністративні штрафи та штрафні санкції за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів (код платежу 21081500) у розмірі 43800 грн. виник 20 травня 2020 року внаслідок прийняття податкового повідомлення-рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій (форма «С») № 0000573201 від 10 березня 2020 року, прийнято на підставі акта перевірки від 19 лютого 2020 року № 0025/05/99/16/32/23175854.
Після звернення податкового органу до суду з даним позовом, ТОВ «НАШ БІЗНЕС» оскаржив в судовому порядку податкові повідомлення-рішення № 0000573201, №0000563201 від 10 березня 2020 року.
Так, рішенням Донецького окружного адміністративного суду по справі №200/11196/21, яке набрало законної сили відповідно до ухвали Першого апеляційного адміністративного суду від 27 лютого 2023 року, вирішено частково задовольнити позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Наш Бізнес до Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Донецькій області №0000573201 від 10 березня 2020 року в частині нарахування штрафних санкцій на суму 27 000 грн. В іншій частині позовних вимог відмовлено.
Листом від 27 квітня 2023 року Головне управління ДПС у Вінницькій області повідомило суд про те, що на виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 10 лютого 2022 року у справі № 200/11196/21 за позовом ТОВ Наш Бізнес до ГУ ДПС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень, станом на 25 квітня 2023 року приведено у відповідність інтегровану картку платника податків, а саме: проведено до інтегрованої картки платника податків податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Донецькій області за формою ПС від 10 березня 2020 року № 0000563201 на суму 510 грн. Також, оскільки рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 10 лютого 2022 року у справі № 200/11196/21 податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Донецькій області за формою С від 10 березня 2020 року № 0000573201 скасовано в частині нарахування штрафних санкцій на суму 27000 грн., ГУ ДПС у Вінницькій області прийняте податкове повідомлення-рішення за формою С від 25 квітня 2023 року № 5534/02-32-09-02/23175854 на суму 16 800 грн., та направлено платнику податків.
При цьому, в інтегрованій картці платника податків ТОВ «НАШ БІЗНЕС» (станом на травень 2023 року) обліковується податковий борг:
-з адміністративних штрафів та штрафних санкцій за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів у розмірі 16800 грн.:
-з адміністративні штрафи та інші санкції у розмірі 510 грн.
У зв`язку з несплатою платником податку ТОВ «НАШ БІЗНЕС» узгоджених податкових зобов`язань податковим органом було сформовано податкову вимогу форми Ю № 12-12 від 14 грудня 2013 року на загальну суму боргу 500000 грн., яка була надіслана за юридичною адресою підприємства засобами поштового зв`язку, проте повернута за зворотною адресою з відміткою «відсутня адреса».
Вказана вимога не оскаржувалась та не відкликалась.
Документи, які свідчать про сплату відповідачем податкових зобов`язань, в матеріалах справи відсутні.
Надаючи правову оцінку правовідносинам суд виходив з наступного.
Статтею 67 Конституції України встановлено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п. 6.1 ст. 6 ПК України, податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.
Пунктом 16.1 ст. 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов`язаний, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до п.57.3 ст.57 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Доказів сплати узгодженої суми податкових зобов`язань, пені та штрафних санкцій матеріали справи не містять та відповідачем до суду не надано.
Як передбачено ст.129 ПК України, після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Згідно з пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПК України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий боргсума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
У зазначені строки податкове зобов`язання відповідачем не сплачено, а тому у відповідності до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України вважається сумою податкового боргу.
У зв`язку з несплатою платником податків узгоджених сум податкових зобов`язань, податковим органом вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку.
Згідно з п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до п.4 Розділу 3 Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків, затверджено Наказом Міністерства фінансів України 28 грудня 2015 року № 1204,якщо пошта (поштова служба) не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення у зв`язку з відсутністю за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їхньою відмовою прийняти податкове повідомлення-рішення, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштою (поштовою службою) в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.
Відповідно до п.59.3 та п.59.4 ст. 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.
Податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов`язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Так, на адресу відповідача, засобами поштового зв`язку була надіслана податкова вимога форми Ю № 12-12 від 14 грудня 2013 року, яка була надіслана на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням, проте повернуто відправнику.
Відповідно до вимог п.59.5 ст. 59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Вказана вимога в адміністративному та/чи судовому порядку не оскаржувалась, доказів іншого відповідачем не надано.
Відповідно до пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно з пунктом 95.2 статті 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів та продаж майна платника податків проводяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Відповідно до абзацу 1 пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Згідно з пунктом 95.4 статті 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Під час розгляду справи відповідач доказів сплати заборгованості не надав, доводи позивача не спростував.
Аналіз зазначених вище вимог законодавства, наявні матеріали справи свідчать про те, що відповідачем в порушення вимог законодавства не сплачено суму узгодженого податкового боргу з адміністративних штрафів та штрафних санкцій за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів у розмірі 16800 грн., та з адміністративні штрафи та інші санкції у розмірі 510 грн.
Отже, наявними в матеріалах справи документами підтверджено наявність підстав для стягнення суми боргу у розмірі 17310 грн. (16800+510) в судовому порядку.
Не підлягають задоволенню позовні вимоги в частині стягнення суми боргу з адміністративних штрафів та штрафних санкцій за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів у розмірі 27000 грн., оскільки рішенням Донецького окружного адміністративного суду по справі №200/11196/21, визнано протиправним та скасувано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Донецькій області №0000573201 від 10 березня 2020 року в частині нарахування штрафних санкцій на суму 27 000 грн.
З огляду на викладене вище, суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення заявлених позивачем вимог.
Згідно з приписами статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати не підлягають стягненню.
З огляду на викладене, на підставі положень Податкового кодексу України, ст. ст. 2, 5, 6, 90, 132, 139, 193, 242-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю НАШ БІЗНЕС (місцезнаходження: Донецька обл., м. Покровськ, мкр-н Лазурний, б. 2, код ЄДРПОУ: 23175854) з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків та за рахунок готівки, що належить такому платнику, податковий борг у розмірі 17310 грн (Сімнадцять тисяч триста десять грн.).
У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.
Вступна та резолютивна частини рішення проголошені у судовому засіданні 17 травня 2023 року, у повному обсязі рішення виготовлено 19 травня 2023 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).
Суддя В.С. Дмитрієв
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.05.2023 |
Оприлюднено | 22.05.2023 |
Номер документу | 110966462 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Дмитрієв В.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні