Ухвала
від 19.05.2023 по справі 420/11338/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/11338/23

УХВАЛА

19 травня 2023 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Радчук А.А., вивчивши матеріали позовної заяви товариства з обмеженою відповідальністю «ЮЖНАЯ ТОПЛІВНАЯ КОМПАНІЯ» (65039, м. Одеса, просп. Гагаріна, 12-А, оф. 808; код ЄДРПОУ 40056284) до Головного управління ДПС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5; код ЄДРПОУ ВП 44069166) про скасування податкових повідомлень-рішень,

В С Т А Н О В И В:

До суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «ЮЖНАЯ ТОПЛІВНАЯ КОМПАНІЯ» до Головного управління ДПС в Одеській області, у якому позивач просить суд:

скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області від 23.11.2022 р. №9723/15-32-04-06 про стягнення 5 411 798,75 грн.;

скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області № 2381/15-32-04-06 від 22.02.2023 про стягнення 146 714,17 грн.;

скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області від 23.11.2022 р. № 9810/15-32-04-06 про стягнення 44 873,00 грн.;

скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області від 23.11.2022 р. № 9813/15-32-04-06 про стягнення 885 056,25 грн.;

скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області № 2404/15-32-04-06 від 22.02.2023 про стягнення 548 104,67 грн.;

скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області від 25.11.2022 р. № 9862/15-32-04-06 про стягнення 502 717, 50 грн.

У прохальній частині позову також заявлено клопотання про відстрочення сплати судового збору на один місяць від дати прийняття ухвали про відкриття провадження по справі в порядку ч. 1 ст.133 КАС України.

Клопотання про відстрочення мотивоване тим, що в умовах воєнного стану здійснення підприємницької діяльності дуже ускладнилося, у зв`язку з втратою ринку збуту товару, продаж якого здійснює позивач, а також втратою значної кількості постійних клієнтів. Великий розмір судового збору, а також вищезазначені обставини позбавляють можливості позивача оплати судовий збір одночасно з поданням позовної заяви.

Згідно п.п. ч. 1 ст.171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Статтею 161 КАС України визначені документи, що додаються до позовної заяви, зокрема згідно з ч. 3 цієї статті, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Позивач судовий збір не сплатив, надавши клопотання про відстрочення сплати судового збору.

У відповідності з ч. 2 ст. 132 КАС України, розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначаються Законом України Про судовий збір.

Згідно з ч. 1 ст. 3 Закону України Про судовий збір, судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.

У відповідності з п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України Про судовий збір, за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано юридичною особою, сплачується судовий збір за ставкою 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

За подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою, встановлена ставка судового збору у розмірі 1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Статтею 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2023 рік від 03.11.2022 № 2710-IX, з 01 січня 2023 року встановлено прожитковий мінімум працездатних осіб на місяць у розмірі 2684 гривні.

З аналізу наведених положень Закону України Про судовий збір вбачається, що майновими є вимоги, для яких визначено ціну позову.

Відповідно до позовних заяв немайнового характеру необхідно відносити вимоги, які не підлягають вартісній оцінці.

Звернені до суду позовні вимоги щодо визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень є майновими, оскільки безпосередньо впливають на майновий стан позивача.

Ціна позову складає 7 539 265, 00 грн. (загальна сума нарахованих грошових зобов`язань згідно оскаржених податкових повідомлень-рішень).

Враховуючи, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру для юридичних осіб встановлена ставка судового збору у розмірі 1,5 відсотка ціни позову, але не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, судовий збір за звернення до суду з даним позовом складає 26840, 00 грн.

Щодо клопотання про відстрочення сплати судового збору.

Стаття 8 Закону України Про судовий збір визначає умови, за яких суд може відстрочити та розстрочити сплату судового збору зменшити його розмір або звільнити від його сплати.

Так, відповідно до чч. 1, 2 ст. 8 Закону України Про судовий збір, враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов:

1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або

2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або

3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.

Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.

Аналогічне регулювання містить ч. 1 ст. 133 КАС України, відповідно до якої суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

З викладеного слідує, що суд, вирішуючи питання про звільнення особи від сплати судового збору, відстрочення, розстрочення його сплати або зменшення його розміру, обмежений статтею 8 Закону України Про судовий збір, в якій зазначено вичерпний перелік підстав для вказаних процесуальних дій.

Крім того, звільнення від сплати судового збору, відстрочення, розстрочення його сплати або зменшення його розміру, з підстав, передбачених статтею 133 КАС України та статтею 8 Закону України Про судовий збір, є прерогативою суду, який вирішує питання відкриття провадження (прийняття заяви, скарги тощо).

Зазначені норми є диспозитивними і встановлюють не обов`язок, а повноваження суду звільнити особу від сплати судового збору, відстрочити, розстрочити його сплату або зменшити його розмір.

Аналогічна правова позиція викладена в ухвалі Верховного Суду у складі Касаційного адміністративного суду від 03 серпня 2018 року, справа №802/972/18-а.

Позивач обґрунтував своє клопотання про відстрочення сплати судового збору тим, що у зв`язку з воєнним станом, який ускладнює здійснення підприємницької діяльності, підприємство не має можливості вчасно оплатити судовий збір.

Однак, жодна з наведених у статті 8 Закону України Про судовий збір умов не передбачає відстрочення сплати судового збору з таких підстав.

Інших підстав для відстрочення сплати судового збору позивач не зазначив.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про відсутність встановлених законом підстав для задоволення клопотання позивача про відстрочення сплати судового збору.

Згідно вимог ч. 2 ст. 9 Закону України Про судовий збір, суд перед відкриттям (порушенням) провадження у справі, прийняттям до розгляду заяв (скарг) перевіряє зарахування судового збору до спеціального фонду Державного бюджету України.

Відповідно до ч.1 ст.169 КАС України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити) (ч. 2 ст. 169 КАС України).

На підставі викладеного, суд вважає, що адміністративний позов підлягає залишенню без руху та роз`яснює позивачу, що виявлені недоліки мають бути усунуті шляхом надання оригіналу документу про сплату судового збору у розмірі, визначеному відповідно до порядку, наведеному у цій ухвалі, а саме 26840, 00 грн.

Платiжні реквiзити для перерахування судового збору: 22030101 Судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050); Отримувач коштів: ГУК в ОД.обл./Київський р-н/22030101; Рахунок отримувача: UA468999980313171206084015756; Код отримувача: 37607526; Банк отримувача: Казначейство України (ел. адм. подат.); Відомча ознака: 84 Окружні адміністративні суди.

На підставі викладененого, керуючись ст.ст. 132-133, 160, 161, 169 КАС України, суддя,-

У Х В А Л И В:

У задоволенні клопотання товариства з обмеженою відповідальністю «ЮЖНАЯ ТОПЛІВНАЯ КОМПАНІЯ» про відстрочення сплати судового збору відмовити.

Позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю «ЮЖНАЯ ТОПЛІВНАЯ КОМПАНІЯ» (65039, м. Одеса, просп. Гагаріна, 12-А, оф. 808; код ЄДРПОУ 40056284) до Головного управління ДПС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5; код ЄДРПОУ ВП 44069166) про скасування податкових повідомлень-рішень - залишити без руху.

Копію ухвали про залишення позовної заяви без руху невідкладно надіслати особі, що звернулася із позовною заявою та повідомити про необхідність усунути недоліки позовної заяви в десятиденний строк з моменту отримання вказаної ухвали та роз`яснити, що в іншому випадку в строки, передбачені ч. 5 ст. 169 КАС України, позов буде повернутий позивачу.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя А.А. Радчук

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.05.2023
Оприлюднено22.05.2023
Номер документу110969415
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —420/11338/23

Рішення від 09.09.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Радчук А.А.

Ухвала від 06.08.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Радчук А.А.

Ухвала від 06.08.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Радчук А.А.

Ухвала від 21.06.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Радчук А.А.

Ухвала від 21.06.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Радчук А.А.

Ухвала від 20.06.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Радчук А.А.

Ухвала від 20.06.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Радчук А.А.

Ухвала від 29.05.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Радчук А.А.

Ухвала від 19.05.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Радчук А.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні