ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
02.05.2023Справа № 910/3420/22Господарський суд міста Києва у складі:
судді - Бондаренко - Легких Г. П.,
за участю секретаря - Конон В. В. судовому засіданні в залі суду в місті Києві матеріали господарської справи №910/3420/22
За позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 )
До Товариства з обмеженою відповідальністю «ТВД-КОМПЛЕКТ» (01103, м. Київ, вул. Бойчука Михайла, буд. 23, кв. 21 та за фактичною адресою: 08300, м. Бориспіль, вул. Київський шлях, 2/16; ідентифікаційний код: 35690167)
Про зобов`язання надати інформацію учаснику товариства
За участі представників учасників справи:
Від позивача: Бродська К. О. - адвокат, ордер серії АА №1216677 від 25.07.2022;
Від відповідача: не прибув;
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до Господарського суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «ТВ-КОМПЛЕКТ» (далі - відповідач) про зобов`язання надати інформацію учаснику товариства.
Також позивач просить суд здійснити розподіл судових витрат.
16.05.2022 Господарський суд міста Києва, дослідивши матеріали позовної заяви, дійшов висновку про наявність підстав для залишення її без руху, про що постановив відповідну ухвалу та встановив позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви п`ять днів з дня вручення ухвали.
20.05.2022 до Господарського суду міста Києва надійшла заява позивача про усунення недоліків позовної заяви, якою позивачем усунуто недоліки позовної заяви встановлені ухвалою від 16.05.2022.
08.06.2022 Господарський суд міста Києва ухвалою відкрив провадження у справі №910/3420/22, розгляд справи ухвалив здійснювати в загальному позовному провадження, підготовче засідання призначив на 26.07.2022.
В судове засідання 26.07.2022 прибула представник позивача, відповідач або його уповноважений представник в судове засідання не прибули. Суд на місці ухвалив направити відповідачу ухвалу на фактичну адресу в м. Бориспіль та відкласти підготовче судове засідання на 13.09.2022.
Судове засідання призначене на 13.09.2022 не відбулось, у зв`язку з перебуванням судді на лікарняному, у зв`язку з чим, суд ухвалою-викликом від 20.09.2022 повідомив про визначення нової дати судового засідання на 25.10.2022.
В судове засідання 25.10.2022 сторони або їх уповноважені представники не прибули, про причини неявки суд не повідомили. У зв`язку з неявкою всіх учасників справи суд закрив підготовче провадження та призначив розгляд справи по суті на 15.11.2022, про що сторін повідомлено ухвалами викликами-повідомленнями від 26.10.2022.
Судове засідання, призначене на 15.11.2022 не відбулось, у зв`язку з тим, що 15.11.2022 о 14:21 в місті Києві була оголошена повітряна тривога, яка тривала до 18:20 (3 год. 58 хв.), у зв`язку з чим суд ухвалою викликом-повідомленням повідомив про визначення нової дати судового засідання по суті справи на 14.03.2023.
09.03.2023 до суду від представника позивача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
В судове засідання 14.03.2023 представники сторін не прибули. У зв`язку з неявкою всіх учасників справи в судове засідання по суті, суд відклав розгляд справи по суті на 11.04.2023, про що сторін було повідомлено ухвалою викликом-повідомленням від 15.03.2023.
В судове засідання 11.04.2023 прибула представник позивача, відповідач або його уповноважений представник в судове засідання не прибув. Суд, заслухавши вступне слово представника позивача на місці ухвалив зобов`язати позивача надати суду письмові пояснення щодо кожного пункту витребуваних документів, а саме якими нормами чинного законодавства, це передбачено з посиланням на статті нормативно-правових актів. У випадку, якщо це практика, яка склалася в підприємстві, то чим підтверджується така практика, а також зобов`язав позивача надати витяг з ЄДРПОУ щодо відповідача, розгляд справи по суті ухвалив відкласти на 02.05.2023.
26.04.2023 до суду від позивача на виконання вимог протокольної ухвали суду надійшли письмові пояснення.
В судове засідання 02.05.2023 прибули представник позивача, відповідач або його уповноважений представник в судове засідання не прибув. Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, заслухавши виступ у судових дебатах представника позивача, яка просила позовні вимоги задовольнити, Господарський суд міста Києва -
ВСТАНОВИВ:
1. Фактичні обставини, що стали підставою спору (підстави позову) .
ОСОБА_1 (позивач) є учасником Товариства з обмеженою відповідальністю «ТВД-Комплект» (відповідач, Товариство), який володіє 49 % статутного капіталу Товариства в розмірі 25 235, 00 грн - п. 5.4. Статуту Товариства з обмеженою відповідальністю «ТВД-Комплект» в редакції 2019 року затвердженою рішенням Загальних зборів Учасників товариства, оформленого протоколом №25/06 від 25.06.2019 (надалі - Статут). Також, учасниками Товариства є ОСОБА_2 та ОСОБА_3 .
Пунктом 4.2. Статуту визначено, що учасники Товариства мають право: брати участь в управлінні Товариством у порядку, передбаченому законодавством України та статутом Товариства; отримувати інформацію про господарську діяльність товариства; інші права, передбачені законодавством України.
21.01.2022 на адресу місцезнаходження Товариства позивачем направлено Запит на надання документів, що містять інформацію про господарську діяльність Товариства протягом 2021, що на переконання позивача відповідає переліку документів визначених статтею 43 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю».
Позивач стверджує, що відповідно до трекінгу відправлення №0217506401371 станом на 07.02.2022 лист із запитом від 21.01.2022 повернуто відділенням поштового зв`язку з відміткою «інші причини».
Таким чином, дії відповідача в частині ігнорування, відмови в наданні та фактичного ненадання інформації позивачу, як учаснику Товариства, про господарську діяльність Товариства за 2021 рік, свідчать про недотримання відповідачем законних прав позивача на отримання інформації про господарську діяльність Товариства, визначених частиною 2 статті 5 та частиною 4 статті 43 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю», що сталою підставою для звернення до суду з даним позовом про витребування документів, запитуваних в запиті від 21.01.2022 з інформацією про господарську діяльність Товариства.
2. Предмет спору (позову).
Предметом спору є вимоги позивача до відповідача про зобов`язання останнього надати позивачеві документи, що містять інформацію про господарську діяльність Товариства за період з 01.01.2021 по 31.12.2021, які не були надані на вимогу позивача, а саме:
1) Статут Товариства з обмеженою відповідальністю «ТВД-КОМПЛЕКТ» та всіх змінах до нього, які відбувалися за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року;
2) Протоколи загальних зборів учасників за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року;
3) Організаційну структуру Товариства за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року;
4) Положення про керівні органи та структурні підрозділи Товариства, посадових інструкціях;
5) Документи про обрання/призначення керівних органів Товариства та головного бухгалтера (протоколи, накази);
6) Штатний розпис Товариства та всіх змінах, які відбулись за період з 01.01.2021 по 31.12.2021;
7) Положення про оплату праці, преміювання;
8) Реєстри судових справ станом за період з 01.01.2021 по 31.12.2021року (з інформацією щодо стану розгляду, перелік судових рішень, прийнятих не на користь Товариства, ймовірністю та сумою можливих збитків за різними сценаріями розгляду справ);
9) Реєстри чинних договорів за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року та Договорах;
10) Реєстри договорів оренди за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року та Договори і документах підтверджуючих їх виконання;
11) Реєстри договорів позики, кредиту, безповоротної фінансової допомоги та інших договорах цивільно-правового характеру за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року. Договорах і документах підтверджуючих їх виконання;
12) Накази про організацію бухгалтерського обліку та облікову політику Товариства, чинну на 01.01.22 та всі зміни, які відбувалися за період з 01.01.2021 по 31.12.2021року;
13) Фінансову звітність Товариства за період з 01.01.2021 по 31.12.2021року;
14) Податкову звітність з податку на прибуток, ПДВ, ЄСВ, ПДФО та інших податків, які складалися Товариством за період з 01.01.2021 по 31.12.2021;
15) Документи про відкриті банківські рахунки Товариства;
16) Банківські виписки з рахунків Товариства за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року;
17) Регістри аналітичного та синтетичного обліку щодо узагальнення господарських операцій на бухгалтерських рахунках;
18) Загальні оборотно-сальдові відомості по всіх рахунках Товариства із зазначенням назв субрахунків за період з 01.01.2021 по 31.12.2021року;
19) Оборотно-сальдові відомості та картки рахунків у розрізі субрахунків по рахунках 10 "Основні засоби", 11 "Інші необоротні матеріальні активи", 12 "Нематеріальні активи", 13 "Нарахований знос (амортизація)", 15 "Капітальні інвестиції" за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року;
20) Річні інвентаризаційні активи та зобов`язання Товариства за період з 01.01.2021 по 31.12.2021;
21) Оборотно-сальдові відомості, картки рахунків та аналіз рахунків за субрахунками грошових коштів (безготівкові та готівкові) за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року;
22) Акти виконаних робіт, послуг, інші документи, підтверджуючі отримання доходу;
23) Оборотно-сальдові відомості, картки рахунків та аналіз рахунків за субрахунками по рахунках 70 "Доходи від реалізації товарів, робіт, послуг", 71 "Інший операційний дохід" 72 " "Дохід від участі в капіталі", 73 "Інші фінансові доходи" за період з 01.01.2021 по 31.12.2021;
24) Документи первинного бухгалтерського обліку, які підтверджують понесені витрати при здійсненні фінансово-господарської діяльності за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 роки;
25) Оборотно-сальдові відомості, картки рахунків та аналізі рахунків за субрахунками по рахунку 90 "Собівартість" за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року;
26) Оборотно-сальдові відомості, картки рахунків та аналіз рахунків за субрахунками по рахунку 91 "Загально виробничі витрати", 92 "Адміністративні витрати", 93 "Витрати на збут", 94 "Інші операційні витрати", 97 "Інші витрати" за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року (з інформацією про наявність/відсутність нарахування резерв сумнівних боргів. Якщо резерв сумнівних боргів нараховується. Вказати суму сумнівної дебіторської заборгованості станом на 31.12.2021 р. (з інформацією про нарахування резервів);
27) Оборотно-сальдові відомості, картки рахунків та аналіз рахунків за субрахунками по рахунках 36 "Розрахунки з покупцями та замовниками", 37 "Дебіторська заборгованість з різними дебіторами", "63 "Кредиторська заборгованість за постачальниками та підрядниками", 68 "Розрахунки з іншими кредиторами", а також в картках вище вказаних рахунків, "372" звіти про використання грошових коштів виданих в підзвіт, акти за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року;
28) Реєстри дебіторської та кредиторської заборгованості із зазначенням дати виникнення, терміну прострочення. З інформацією по дебіторській заборгованості щодо якої минув строк позовної давності чи прийнято рішення про неможливість стягнення заборгованості (із зазначенням сум заборгованості);
29) По кредиторській заборгованості, яка не була погашена Товариством та за якою минув строк позовної давності (із зазначенням сум заборгованості);
30) Оборотно-сальдовв відомостіта карткипо рахунку 40 «Статутний капітал», 42 "Інший додатковий капітал", 46 "Формування статутного капіталу", переліку безоплатного отриманого та переданого майна, проведених уцінок (дооцінок), акти приймання-передачі майна до статутного капіталу за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року;
31) Оборотно-сальдові відомості (журналах-ордерах) та картки за субрахунками по рахунках 65 "Розрахунки за соціальним страхуванням", 66 "Розрахунки із оплати праці" (за субрахунками), відомостях нарахування та виплати заробітної плати, штатних розписах, табелях обліку робочого часу, трудових угодах, контрактах, наказах на відрядження та навчання, наказах на матеріальні заохочення та інші виплати, за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року;
32) Оборотно-сальдові відомості та картки по рахунку 64 "Розрахунками за податками та зборами", субрахунки - 641, за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року;
33) Інформаційну базу бухгалтерської програми обліку господарських операцій на електронному носії. (далі по тексту - Інформація про діяльність ТОВ)
3. Доводи позивача щодо суті позовних вимог.
(1) ОСОБА_1 володіючи 49 % Статутного капіталу Товариства, дотримався вимог частини 1 статті 5 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» та реалізував своє корпоративне право шляхом звернення до відповідача з вимогою про надання Інформація про діяльність ТОВ. В свою чергу, відповідач, в особі виконавчого органу, не забезпечив позивачеві належного доступу до інформації про господарську діяльність Товариства.
(2) Позивач стверджує, що раніше ним вже надсилались заяви на отримання документів щодо господарської діяльності Товариства.
(3) Так, 09.04.2021 на адресу ТОВ «ТВД-КОМПЛЕКТ» ним, як учасником товариства, було спрямовано заяву про надання інформації про господарську діяльність ТОВ «ТВД-КОМПЛЕКТ» від 08.04.2021 року та вимогу про скликання Загальних зборів учасників ТОВ «ТВД-КОМПЛЕКТ» від 08.04.2021 року. Згідно відповіді №04-04 від 23.04.2021 року на заяву про надання інформації про господарську діяльність ТОВ «ТВД-КОМПЛЕКТ» та відповідях № 04-05 від 23.04.2021 року та №04-06 від 23.04.2021 року на вимогу про скликання загальних зборів Учасників ТОВ «ТВД-КОМПЛЕКТ», Товариство поставило під сумнів справжність підпису ОСОБА_1 та запросило надіслати заяву та вимогу, в якій справжність підпису ОСОБА_1 , як учасника ТОВ «ТВД-КОМПЛЕКТ», буде засвідчено нотаріально;
(4) 13.05.2021 року ним було спрямовано на адресу відповідача заяву про надання інформації про господарську діяльність ТОВ «ТВД-КОМПЛЕКТ» від 12.05.2021 та заяву-вимогу про скликання Загальних зборів учасників ТОВ «ТВД-КОМПЛЕКТ» від 12.05.2021 року, в яких підпис ОСОБА_1 був нотаріально засвідчений. Згідно відповіді №05-03 від 26.05.2021 року в.о. директора ТОВ «ТВД-КОМПЛЕКТ» ОСОБА_4 на заяву про надання інформації про господарську діяльність ТОВ «ТВД-КОМПЛЕКТ», Товариство повідомило позивача про те, що, директор Товариства - ОСОБА_3 , якому адресована заява, з 25.05.2021 перебуває у відпустці, а отже останній об`єктивно не може підготувати запитувані документи. Також, оскільки, заява адресована персонально й виключно саме ОСОБА_3 , а не виконавчому органу ТОВ «ТВД-КОМПЛЕКТ» в цілому, правові підстави для її виконання будь-якою іншою особою, в тому числі виконуючим обов`язки директора ТОВ «ТВД-КОМПЛЕКТ», відсутні, а отже корпоративні права позивача не порушені. Аналогічні підстави неможливості скликання загальних зборів учасників Товариства зазначені у відповіді на №05-02 від 26.05.2021 року в.о. директора ТОВ «ТВД-КОМПЛЕКТ» ОСОБА_4 на заяву-вимогу про скликання загальних зборів учасників ТОВ «ТВД-КОМПЛЕКТ»;
(5) Безпідставні відмови відповідача у наданні інформації про господарську діяльність Товариства на звернення Позивача від 08.04.2021 та 12.05.2021 свідчать про створення Товариством штучних перешкод у реалізації учасником (позивачем) своїх прав;
(6) У зв`язку з вище наведеним, позивач 21.01.2022 надіслав відповідачу запит на надання документів, що містять інформацію про господарську діяльність Товариства (Інформація про діяльність ТОВ);
(7) Запит від 21.01.2022 був надісланий позивачем за адресою місцезнаходження Товариства, згідно відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: 01103, м. Київ, вул. Бойчука Михайла, буд. 23, кв. 21 та вважається врученим 25.01.2022 - у день проставлення в поштовому відділенні штампу із відміткою «Відправлення не вручене під час доставки: інші причини»;
(8) Факт неотримання Товариством Запиту учасника про отримання інформації від 21.01.2022, який направлявся позивачем за адресою місцезнаходження відповідача не може свідчити про обґрунтованість недотримання відповідачем законних прав позивача, як учасника товариства, на отримання інформації про господарську діяльність Товариства, визначених частиною 2 статті 5 та частиною 4 статті 43 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю», а отже відповідач зобов`язаний надати позивачеві, як учаснику Товариства документи згідно переліку, визначеному в запиті від 21.01.2022, що містять інформацію про господарську діяльність товариства.
4. Обґрунтування вирішення спору за наявними матеріалами справи.
З метою повідомлення відповідача про розгляд справи судом та про його право подати відзив на позовну заяву, на виконання приписів Господарського процесуального кодексу України, ухвала суду про відкриття провадження у справі від 08.06.2022 була направлена судом рекомендованим листом з повідомленням про вручення на адресу місцезнаходження відповідача, а саме: 01103, м. Київ, вул. Бойчука Михайла, буд. 23, кв. 21.
Копія ухвали суду про відкриття провадження у справі від 08.06.2022 повернулася до суду 18.07.2022 з відміткою «за закінченням терміну зберігання».
В подальшому, у зв`язку із встановленням судом в судовому засіданні 26.07.2022 наявності у відповідача поштової адреси в м. Бориспіль, судом ухвала виклик-повідомлення від 26.07.2022 надсилалась на адресу місцезнаходження відповідача: 01103, м. Київ, вул. Бойчука Михайла, буд. 23, кв. 21 та на поштову адресу відповідача: 08300, м. Бориспіль, вул. Київський шлях, 2/16.
Ухвала виклик-повідомлення від 26.07.2022 була отримана відповідачем за поштовою адресою в м. Бориспіль 02.08.2022, про що міститься відмітка на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення №0105492575379 (том 1, а.с. 82).
Подальші ухвали виклики-повідомлення від 20.09.2022, від 26.10.2022, від 16.11.2022, від 15.03.2023, від 12.04.2023 надсилались на поштову адресу відповідача в м. Бориспіль.
Згідно із ч. 6 ст. 242 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) днем вручення судового рішення є: 1) день вручення судового рішення під розписку; 2) день отримання судом повідомлення про доставлення копії судового рішення на офіційну електронну адресу особи; 3) день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про вручення судового рішення; 4) день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою суду; 5) день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.
Зі змісту п. 5 ч. 6 ст. 242 ГПК України вбачається, що день невдалої спроби вручення поштового відправлення за адресою місцезнаходження відповідача, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, вважається днем вручення відповідачу ухвали.
Також у відповідності до ч. 7 ст. 120 ГПК України, у разі відсутності заяви про зміну місця проживання ухвала про повідомлення чи виклик надсилається учасникам судового процесу, які не мають офіційної електронної адреси, та за відсутності можливості сповістити їх за допомогою інших засобів зв`язку, які забезпечують фіксацію повідомлення або виклику, за останньою відомою суду адресою і вважається врученою, навіть якщо відповідний учасник судового процесу за цією адресою більше не знаходиться або не проживає.
Приписами ч. 2 ст. 178 ГПК України встановлено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
Таким чином, відповідач належним чином повідомлений про розгляд справи № 910/3420/22, втім відзив або заяву про продовження/поновлення строку для його подання до суду не подав, в судові засідання не з`являвся, про причини неявки суд не повідомляв, а відтак не скористався наданим йому процесуальними правами на подання заперечень щодо викладених обставин в позові, з огляду на що суд вирішує спір за наявними матеріалами справи.
5. Оцінка доказів судом та висновки суду.
Спір у справі стосується захисту прав та інтересів позивача, які випливають із володіння часткою в Товаристві (корпоративних прав).
З огляду на підстави та предмет позову, фактичне вирішення спору у даній справі зводиться до необхідності надання судом відповідей на ключові питання:
- чи є визначений у запиті (вимозі) позивача від 22.01.2022 та безпосередньо в позові перелік запитуваних документів таким, що відповідає визначеному в частині першій статті статті 43 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю";
- чи підтверджується матеріалами справи настання обов`язку відповідача з надання інформації про господарську діяльність Товариства, що міститься в документах, запитуваних позивачем як учасником Товариства згідно наведеного переліку в запиті від 22.01.2022 та безпосередньо в позові.
Оцінивши наявні в справі докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, Суд дійшов висновку, що заявлені позовні вимоги підлягають частковому задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 167 Господарського кодексу України корпоративні права - це права особи, частка якої визначається у статутному капіталі (майні) господарської організації, що включають правомочності на участь цієї особи в управлінні господарською організацією, отримання певної частки прибутку (дивідендів) даної організації та активів у разі ліквідації останньої відповідно до закону, а також інші правомочності, передбачені законом та статутними документами.
Згідно із п. 5 ч. 1 ст. 116 Цивільного кодексу України учасники господарського товариства мають право у порядку, встановленому установчим документом товариства та законом одержувати інформацію про діяльність товариства у порядку, встановленому установчим документом.
За положеннями п. 2 ч. 1, ч. 3 ст. 5 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю" учасники товариства мають, зокрема, право отримувати інформацію про господарську діяльність товариства. Учасники товариства можуть мати інші права, передбачені законом та статутом товариства.
Частиною 1 статті 43 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю" визначено, що товариство зобов`язано зберігати такі документи:
1) протокол зборів засновників товариства (рішення одноосібного засновника);
2) статут товариства та зміни до статуту;
3) протоколи загальних зборів учасників;
4) документи товариства, що регулюють діяльність органів товариства, та зміни до них;
5) положення про філії (представництва) товариства у разі їх створення (відкриття);
6) протоколи засідань наглядової ради товариства та колегіального виконавчого органу товариства, накази і розпорядження виконавчого органу товариства;
7) аудиторські висновки та результати надання інших аудиторських послуг;
8) річну фінансову звітність;
9) документи звітності, що подаються відповідним державним органам;
10) документи, пов`язані з випуском емісійних цінних паперів;
11) інші документи, передбачені законодавством, статутом товариства, рішеннями загальних зборів учасників, наглядової ради та виконавчого органу товариства;
12) документи, що підтверджують права товариства на майно;
13) документи бухгалтерського обліку.
Відповідно до ч. 4 ст. 43 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю" товариство забезпечує кожному учаснику (його представнику) доступ до документів, визначених частиною першою цієї статті.
Згідно із ч. 5 ст. 43 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю" протягом 10 днів з дня надходження письмової вимоги учасника товариства виконавчий орган товариства зобов`язаний надати такому учаснику копії відповідних документів, визначених частиною першою цієї статті. За підготовку копій документів товариство може встановлювати плату, розмір якої не може перевищувати розмір витрат на виготовлення копій документів та витрат, пов`язаних з пересиланням документів поштою.
З огляду на викладені норми вбачається, що одержання учасником господарського товариства інформації про діяльність товариства у порядку, встановленому установчим документом та законом, є його абсолютивним правом та необхідним для реалізації таким учасником своїх корпоративних прав, зокрема, правомочностей на участь в управлінні господарською організацію.
Відтак, внаслідок невиконання господарським товариством свого обов`язку з надання учаснику господарського товариства на його вимогу інформації про діяльність товариства у порядку, встановленому установчим документом та законом, можуть бути визнані порушеними як право учасника товариства на інформацію, так і його корпоративні права.
Такої ж позиції дотримується Верховний Суд у постановах від 21.01.2020 у справі №906/157/19, від 25.11.2020 у справі №910/8802/19 та від 24.12.2020 у справі №911/73/20.
Позивач зазначає, що діями відповідача було порушено права позивача, як учасника Товариства на отримання інформації про господарську діяльність Товариства.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 є учасником Товариства з обмеженою відповідальністю «ТВД-Комплект», який є власником 49 % статутного капіталу Товариства - пункт 1.4. та пункт 5.4. Статуту Товариства в редакції 2019 року затвердженої рішенням Загальних зборів Учасників товариства, оформленого протоколом №25/06 від 25.06.2019 (том 1, а.с. 13-21).
Пунктом 4.2. Статуту в тому числі передбачено право учасників Товариства отримувати інформацію про господарську діяльність товариства.
Згідно п. 6.15. Статуту - виконавчим органом Товариства є директор Товариства.
Пунктом 6.20. Статут передбачено, що директор відповідає за обов`язкове зберігання таких документів Товариства:
1) статут товариства та зміни до статуту;
2) протоколи загальних зборів учасників;
3) документи товариства, що регулюють діяльність органів товариства, та зміни до них;
4) положення про філії (представництва) товариства у разі їх створення (відкриття);
5) протоколи засідань наглядової ради товариства та колегіального виконавчого органу товариства, накази і розпорядження виконавчого органу товариства;
6) аудиторські висновки та результати надання інших аудиторських послуг;
7) річну фінансову звітність;
8) документи звітності, що подаються відповідним державним органам;
9) документи, пов`язані з випуском емісійних цінних паперів;
10) інші документи, передбачені законодавством, статутом товариства, рішеннями загальних зборів учасників, наглядової ради та виконавчого органу товариства;
11) документи, що підтверджують права товариства на майно;
12) документи бухгалтерського обліку.
Із матеріалів справи вбачається, що позивач, як учасник Товариства надіслав на адресу місцезнаходження відповідача згідно відомостей, вказаних в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: 01103, м. Київ, вул. Бойчука Михайла, буд. 23, кв. 21 запит учасника на надання документів, що містять інформацію про господарську діяльність від 22.01.2022, що підтверджується описом вкладення у цінний лист, накладною №0217506401371 та квитанцією про надання послуг поштового зв`язку (фіскальний чек), що додані до заяви про усунення недоліків позову (том 1, а.с. 62-68).
З наявного в матеріалах справи запиту від 21.01.2022 вбачається, що позивач, керуючись п. 4.2. Статуту, статтею 5 та статтею 43 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю" вимагав у Товариства надати на ознайомлення документи, які містять інформацію про господарську діяльність товариства за 2021 рік, а саме:
1) статут та всі зміни до нього, які відбувалися за період з 01.01.2021 по 31.12.2021року;
2) протоколи Загальних зборів учасників за період з 01.01.2021 по 31.12.2021року;
3) організаційну структуру Товариства за період з 01.01.2021 по 31.12.2021року;
4) положення про керівні органи та структурні підрозділи Товариства, посадові інструкції; документи про обрання/призначення керівних органів Товариства та головного бухгалтера (протоколи, накази);
5) штатний розпис Товариства та всі зміни, які відбулись за період з 01.01.2021 по 31.12.2021;
6) положення про оплату праці, преміювання;
7) реєстр судових справ станом за період з 01.01.2021 по 31.12.2021року;
8) інформація щодо стану розгляду, перелік судових рішень, прийнятих не на користь Товариства, ймовірність та суми можливих збитків за різними сценаріями розгляду справ; реєстр чинних договорів за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року та Договори;
9) реєстр договорів оренди за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року та Договори і документи підтверджуючі їх виконання;
10) реєстр договорів позики, кредиту, безповоротної фінансової допомоги та інших договорів цивільно-правового характеру за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року та Договори і документи підтверджуючі їх виконання;
11) наказ про організацію бухгалтерського обліку та облікову політику Товариства, чинна на 01.01.22 та всі зміни, які відбувалися за період з 01.01.2021 по 31.12.2021року;
12) фінансову звітність Товариства за період з 01.01.2021 по 31.12.2021року;
13) податкову звітність з податку на прибуток, ПДВ, ЄСВ, ПДФО та інших податків, які складалися Товариством за період з 01.01.2021 по 31.12.2021;
14) інформацію про відкриті банківські рахунки Товариства;
15) банківських виписок з рахунків Товариства за період з 01.01.2021 по 31.12.2021року;
16) регістри аналітичного та синтетичного обліку щодо узагальнення господарських операцій на бухгалтерських рахунках;
17) загальну оборотно-сальдову відомість по всіх рахунках Товариства із зазначенням назв субрахунків за період з 01.01.2021 по 31.12.2021року;
18) оборотно-сальдову відомість та картки рахунків у розрізі субрахунків по рахунках 10 "Основні засоби", 11 "Інші необоротні матеріальні активи", 12 "Нематеріальні активи", 13 "Нарахований знос (амортизація)", 15 "Капітальні інвестиції" за період з 01.01.2021 по 31.12.2021року;
19) річні, інвентаризації активів та зобов`язань Товариства за період з 01.01.2021 по 31.12.2021; оборотно-сальдові відомості, картки рахунків та аналіз субрахунків грошових коштів (безготівкові та готівкові) за період з 01.01.2021 по 31.12.2021року;
20) акти виконаних робіт, послуг, інші документи, підтверджуючі отримання доходу, оборотно-сальдові відомості, картки рахунків та аналізи рахунків за субрахунками по рахунках 70 "Доходи від реалізації товарів, робіт, послуг", 71 "Інший операційний дохід" 72 " "Дохід від участі в капіталі", 73 "Інші фінансові доходи" за період з 01.01.2021 по 31.12.2021;
21) документи первинного бухгалтерського обліку, які підтверджують понесені витрати при здійсненні фінансово-господарської діяльності за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 роки;
22) оборотно-сальдові відомості, картки рахунків та аналізи рахунків за субрахунками по рахунку 90 "Собівартість" за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року;
23) оборотно-сальдові відомості, картки рахунків та аналізи рахунків за субрахунками по рахунку 91 "Загально виробничі витрати", 92 "Адміністративні витрати", 93 "Витрати на збут", 94 "Інші операційні витрати", 97 "Інші витрати" за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року;
24) інформацію про наявність/відсутність нарахування резерв сумнівних боргів (якщо резерв сумнівних боргів нараховується, вказати суму сумнівної дебіторської заборгованості станом на 31.12.2021 р.);
25) інформацію про нарахування резервів;
26) оборотно-сальдові відомості та картки рахунків за субрахунками по рахунках 36 "Розрахунки з покупцями та замовниками", 37 "Дебіторська заборгованість з різними дебіторами", "63 "Кредиторська заборгованість за постачальниками та підрядниками", 68 "Розрахунки з іншими кредиторами", а також картки вказаних вище рахунків, "372" звіти про використання грошових коштів виданих в підзвіт, акти за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року;
27) реєстр дебіторської та кредиторської заборгованості із зазначенням дати виникнення, терміну прострочення;
28) інформацію по дебіторській заборгованості щодо якої минув строк позовної давності чи прийнято рішення про неможливість стягнення заборгованості (із зазначенням сум заборгованості);
29) інформацію по кредиторській заборгованості, яка не була погашена Товариством та "Інший додатковий капітал", 46 "Формування статутного капіталу", перелік безоплатне отриманого та переданого майна, проведених уцінок (дооцінок), акти приймання-передачі майна до статутного капіталу за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року;
30) оборотно-сальдові відомості (журнали-ордери) та картки за субрахунками по рахунках 65 "Розрахунки за соціальним страхуванням", 66 "Розрахунки із оплати праці" (за субрахунками), відомості нарахування та виплати заробітної плати, штатні розписи, табелі обліку робочого часу, трудові угоди, контракти, накази на відрядження та навчання, накази на матеріальні заохочення та інші виплати, за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року;
31) оборотно-сальдові відомості та картки по рахунку 64 "Розрахунками за податками та зборами", субрахунки - 641, за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року;
32) інформаційну базу бухгалтерської програми обліку господарських операцій на електронному носії.
Відповідно до положень статті 93 ЦК України, місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.
Водночас, згідно приписів частини 4 статті 89 Цивільного кодексу України відомості про місцезнаходження юридичної особи вносяться до єдиного державного реєстру.
Згідно пункту 10 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" в Єдиному державному реєстрі містяться, зокрема, відомості про місцезнаходження юридичної особи.
Відповідно до частини першої статті 10 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.
Якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні (ч. 2 ст. 10 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань").
Частина 1 статті 10 вказаного Закону встановлює презумпцію достовірності відомостей з Єдиного державного реєстру, якщо ця презумпція не спростована у встановленому порядку.
З огляду на наведене, враховуючи, що на момент направлення запиту від 22.01.2022 у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань місцезнаходженням відповідача містилась адреса відповідача в м. Києві і така ж адреса місцезнаходження відповідача зазначена і в п. 1.5 Статуту відповідача, то позивач правомірно направив запит від 22.01.2022 на адресу місцезнаходження відповідача, яка вказана у ЄДРПОУ і яка є ідентичною з адресою, вказаною у статуті ТОВ "ТВД-Комплект".
Проте, запит від 21.01.2022 не було отримано відповідачем з незалежних від позивача причин, у зв`язку з чим, конверт з поштовим відправленням №0217506401371 не було вручено адресатові - ТОВ «ТВД-КОМПЛЕКТ» з поміткою «інші причини», що підтверджується трекінгом відстеження відправлення (том 1, а.с. 38).
На переконання суду, не отримання кореспонденції відповідачем за адресою зареєстрованого місцезнаходження не може ставитись в провину позивачу та вказувати на не дотримання останнім вимог статті 43 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю" щодо попереднього надіслання Товариству письмової вимоги про надання копій документів визначених частиною першою вказаної статті.
Отже, судом встановлено, що позивач, керуючись пунктом 5 частини 1 статті 116 Цивільного кодексу України, частиною 1 статті 43 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю", пунктом 2 частини 1, частиною 3 статті 5 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю" з метою реалізації власних корпоративних прав учасника Товариства, надіслав на адресу відповідача письмовий запит (вимогу) про надання інформації про господарську діяльність товариства, що міститься в наведеному в запиті від 21.01.2022 переліку документів.
Матеріали справи не містять доказів виконання відповідачем обов`язку передбаченого частиною 5 статті 43 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю" з надання позивачеві копій зазначених в запиті від 21.01.2022 документів.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що на момент звернення позивача з позовом до Господарського суду міста Києва обов`язок відповідача, в особі його виконавчого органу - директора, передбачений частиною 5 статті 43 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю" з надання учаснику Товариства копій запитуваних документів, є таким, що настав.
Дослідивши переліки запитуваних документів Товариства, що містяться в запиті від 21.01.2022 та безпосередньо в прохальній частині позову, суд констатує, що такі переліки, хоч і мають відмінність в нумерації, проте стосуються ідентичних документів.
Відмінність нумерації пояснюється тим, що в позові позивачем були розділені деякі пункти запитуваних документів, які були об`єднані в запиті від 21.01.2022 в межах одного пункту, та навпаки, при цьому, зміст та реквізити запитуваних документів залишились незмінними.
Отже, суд дійшов висновку про те, що перелік документів, що міститься в прохальній частині позову відповідає переліку документів, що надсилався відповідачеві із запитом (вимогою) від 21.01.2022.
Суд враховує, що гарантоване право учасника на отримання визначених частиною першою статті 43 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю" документів не може бути обмежено відсутністю вказівки ним чітких реквізитів запитуваних документів. Зокрема, статтею 43 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю", в контексті з ч. 5 даної статті передбачено право учасника вимагати отримання визначеної законом інформації щодо діяльності товариства без обмеження їх переліку та видів.
Схожа за змістом позиція викладена в постанові ВС КГС від 24.12.2020 у справі №911/73/20.
Таким чином, обставина відсутності у володінні учасника Товариства точної інформації щодо реквізитів того чи іншого запитуваного документа, не нівелює необхідність виконання обов`язку Товариства з надання запитуваних документів в строк передбачений частиною п`ятою статті 43 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю".
На переконання суду, такий обов`язок має бути виконано у спосіб, що повною мірою задовольняв би запит учасника Товариства: шляхом надання всіх існуючих документів за визначеними в запиті (вимозі) учасника реквізитами, шляхом попереднього з`ясування реквізитів документів та подальшого їх надання, або у інший компромісний спосіб.
Разом з тим, на переконання суду, запитуваний позивачем перелік документів наведений в запиті від 21.01.2022 та безпосередньо в позові є таким, що частково відповідає переліку документів передбаченому частиною 1 статті 43 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю", з огляду на наступне (нумерація документів врахована судом нижче відповідає нумерації переліку документів, визначених в позові):
Стосовно вимоги про надання інформації про господарську діяльність Товариства, що міститься в таких документах: (1) статуті та всіх змінах до нього, які відбувалися за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року, (2) протоколах Загальних зборів учасників за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року, (4) положенні про керівні органи та структурні підрозділи Товариства, посадових інструкціях, (5) документах про обрання/призначення керівних органів Товариства та головного бухгалтера (протоколи, накази), (7) положенні про оплату праці, преміювання.
Згідно пунктів 2-4 частини 1 статті 43 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю" Товариство зобов`язано зберігати (а отже і надавати на вимогу учасника) статут товариства та зміни до статуту; протоколи загальних зборів учасників; документи товариства, що регулюють діяльність органів товариства, та зміни до них.
Отже, вимоги щодо надання учаснику Товариства копій Статуту та змін до нього, протоколів загальних зборів учасників, документи, що регулюють діяльність органів товариства є імперативними.
Крім того, пунктом 11 частини 1 статті 43 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю" встановлено обов`язок товариства зберігати інші документи, передбачені законодавством, статутом товариства, рішеннями загальних зборів учасників, наглядової ради та виконавчого органу товариства.
Так, Статутом Товариства передбачено, що директор Товариства має право затверджувати посадові інструкції, приймати на роботу та звільняти з роботи працівників Товариства, видавати в межах своєї компетенції накази, розпорядження і вказівки (п. 6.18 Статуту).
Окрім цього, суд відзначає, що накази та розпорядження директора можуть прямо впливати на здійснення підприємством господарської діяльності та, відповідно, в подальшому, впливати на отримання прибутку, що є основною ціллю підприємництва.
Оскільки, відповідачем не заперечується складення Товариством за 2021 рік положення про оплату праці, преміювання, документів про обрання головного бухгалтера, та самим Статутом передбачено, що такі документи затверджуються виконавчим органом Товариства (директором), що зобов`язує Товариство їх зберігати, суд задовольняє позовні вимоги в цій частині.
Стосовно вимоги про надання інформації про господарську діяльність Товариства, що міститься в документах: (3) організаційної структури Товариства за період з 01.01.2021 по 31.12.2021року, (6) штатного розпису Товариства та всі зміни, які відбулись за період з 01.01.2021 по 31.12.2021.
Згідно приписів статті 64 Господарського кодексу України «Організаційна структура Товариства» - підприємство може складатися з виробничих структурних підрозділів (виробництв, цехів, відділень, дільниць, бригад, бюро, лабораторій тощо), а також функціональних структурних підрозділів апарату управління (управлінь, відділів, бюро, служб тощо) (ч. 1); функції, права та обов`язки структурних підрозділів підприємства визначаються положеннями про них, які затверджуються в порядку, визначеному статутом підприємства або іншими установчими документами (ч. 2); підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис (ч. 3).
Згідно з листом Міністерства праці та соціальної політики України від 27.06.2007 N 162/06/187-07 "Щодо штатного розпису" штатний розпис - це документ, що встановлює для даного підприємства, установи, організації структуру, штати та посадові оклади працівників. У штатному розписі містяться назви посад, чисельність персоналу і оклади по кожній посаді. Прийняття, затвердження керівником підприємства штатного розпису проводиться шляхом видання спеціального локального нормативного акта (наказу), що визначатиме кількість працівників кожної професії з розподілом штатних одиниць за структурними підрозділами підприємства. Згідно з даним визначенням, штатний розпис затверджується наказом.
Як вже зазначав суд вище, накази та розпорядження директора можуть прямо впливати на здійснення підприємством господарської діяльності та, відповідно, в подальшому впливати на отримання прибутку, що є основною ціллю підприємництва. У даному випадку, можливе недоцільне збільшення штату чи окладів, може мати прямий вплив на розмір прибутку підприємства.
Таким чином, суд дійшов висновку, що позивач має право вимагати копії даних документів, при цьому не є доцільним витребування штатного розпису Товариства за 2021 з усіма змінами до нього окремою вимогою, оскільки штатний розпис та чисельність працівників в цілому входять до документів організаційної структури товариства, які запитуються позивачем та які відповідач зобов`язаний надати в силу пункту 4 частини 1 статті 43 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю".
Стосовно вимоги про надання інформації про господарську діяльність Товариства, що міститься в документах: (8) реєстрі судових справ станом за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року (з інформацією щодо стану розгляду, переліку судових рішень, прийнятих не на користь Товариства, ймовірність та суми можливих збитків за різними сценаріями розгляду справ).
В письмових пояснення, що надійшли до суду 26.04.2023 на виконання вимог протокольної ухвали від 11.04.2023 позивач зазначає, що ведення реєстру судових справ за 2021 передбачено пунктом 21 Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 11 «Зобов`язання», затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 31.01.2000 №20.
Проте, судом встановлено, що Національне положення (стандарт) визначає методологічні засади формування в бухгалтерському обліку інформації про зобов`язання та її розкриття у фінансовій звітності, яка витребується позивачем окремо.
Крім того, пункт 21 Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 11 «Зобов`язання» містить роз`яснення з приводу формування в фінансовій звітності інформації щодо непередбачених зобов`язань, та не містить обов`язку з формування реєстру судових справ. Складення та зберігання реєстру судових справи не передбачено і самим Статутом Товариства, а також переліком документів закріпленим в частині першій статті 43 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю".
Отже, суд не вбачає підстав для задоволення позовних вимог в цій частині.
Стосовно вимоги про надання інформації про господарську діяльність Товариства, що міститься в таких документах: (9) реєстрі чинних договорів за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року; (10) реєстр договорів оренди за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року та Договори і документах підтверджуючих їх виконання; (11) реєстрі договорів позики, кредиту, безповоротної фінансової допомоги та інших договорах цивільно-правового характеру за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року. Договорах і документах підтверджуючих їх виконання.
Господарський договір є основною правовою формою, що опосередковує суспільні відносини щодо організації та здійснення господарської діяльності.
Аналіз приписів частин 1, 2 статті 3 та частини 1 статті 6 Господарського кодексу України (далі - ГК України) дозволяє дійти висновку про те, що господарська діяльність як діяльність суб`єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність, здійснюється, зокрема, у формі підприємництва для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку за принципом вільного руху капіталів, товарів та послуг на території України.
Положеннями частини 1 статті 19 та частин 1, 2 статті 67 ГК України визначено, що суб`єкти господарювання вправі без обмежень самостійно здійснювати господарську діяльність, що не суперечить законодавству, зокрема, шляхом укладення договорів, що опосередковують відносини підприємств з іншими підприємствами, організаціями, громадянами у всіх сферах господарської діяльності; підприємства вільні у виборі предмета договору, визначенні зобов`язань, інших умов господарських взаємовідносин, що не суперечать законодавству України.
Отже, господарське зобов`язання, яке виникло на підставі договору, укладеного між суб`єктами господарювання, має бути спрямоване на досягнення економічного результату для його сторін, тобто мати реальний характер та опосередковувати рух капіталів, товарів, робіт чи послуг, що є об`єктами відповідної господарської операції.
Таким чином, право учасника товариства на отримання інформації про господарську діяльність товариства, основною правовою формою організації та здійснення якої є господарський договір, безпосередньо передбачене передбачено у п. 2 ч. 1 ст. 5 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю".
Крім того, пунктом 6.18. Статуту передбачено те, що директор Товариства має право вчиняти від імені Товариства правочини.
Отже, чинні договори Товариства за 2021 рік безпосередньо стосуються господарської діяльності товариства. При цьому, позивач не просить відповідача надати копії всіх чинних договорів Товариства за 2021, а просить лише надати реєстр таких договорів.
Пунктами 4, 11, 12 частини 1 статті 43 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю" визначено, що документи товариства, що регулюють діяльність органів товариства, та зміни до них, документи, що передбачені статутом, а також документи, що підтверджують права товариства на майно входять до переліку документів обов`язкових для зберігання на підприємстві.
Таким чином, з метою належного виконання вимог пункту 2 частини 1 статті 5 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю", пунктів 4, 11, 12 частини 1, частини 5 статті 43 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю", пункту 6.18 Статуту та сформованих у запиті (вимозі) від 21.01.2022 та безпосередньо в позові вимог, Товариство зобов`язано надати позивачу документи, а саме реєстр чинних договорів за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року.
Відносно пунктів 10 та 11 прохальної частини позову, суд відзначає, що по суті такі вимоги зводяться до отримання певних видів договорів Товариства, що є тотожними пункту 9 (в якому вимагається Договорів) та охоплюються ним, а отже в частині отримання документів згідно прохальної частини 10 та 11 позовні вимоги не підлягають задоволенню, оскільки дублюють вимоги пункту 9.
Стосовно вимоги про надання інформації про господарську діяльність Товариства, що міститься в таких документах: (12) наказі про організацію бухгалтерського обліку та облікову політику Товариства, чинну на 01.01.22 та всі зміни, які відбувалися за період з 01.01.2021 по 31.12.2021року; (13) Фінансовій звітності Товариства за період з 01.01.2021 по 31.12.2021року; (14) Податковій звітності з податку на прибуток, ПДВ, ЄСВ, ПДФО та інших податків, які складалися Товариством за період з 01.01.2021 по 31.12.2021; (15) документах про відкриті банківські рахунки Товариства; (16) банківських виписках з рахунків Товариства за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року, (17) регістрах аналітичного та синтетичного обліку щодо узагальнення господарських операцій на бухгалтерських рахунках, (20) Річних інвентаризаційних активах та зобов`язаннях Товариства за період з 01.01.2021 по 31.12.2021; (22) Актах виконаних робіт, послуг, інші документи, підтверджуючих отримання доходу, (24) Документах первинного бухгалтерського обліку, які підтверджують понесені витрати при здійсненні фінансово-господарської діяльності за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 роки, (28) реєстрі дебіторської та кредиторської заборгованості із зазначенням дати виникнення, терміну прострочення. З інформацією по дебіторській заборгованості щодо якої минув строк позовної давності чи прийнято рішення про неможливість стягнення заборгованості (із зазначенням сум заборгованості), (29) по кредиторській заборгованості, яка не була погашена Товариством та за якою минув строк позовної давності (із зазначенням сум заборгованості).
Статтею 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" визначено, що бухгалтерський облік - процес виявлення, вимірювання, реєстрації, накопичення, узагальнення, зберігання та передачі інформації про діяльність підприємства зовнішнім та внутрішнім користувачам для прийняття рішень.
При цьому право учасника товариства на отримання копій документів бухгалтерського обліку, а отже в тому числі і первинних документів бухгалтерського обліку, які містять відомості про здійсненні господарські операції товариства, а також результати надання інших аудиторських послуг, в тому числі і щодо інвентаризації активів та зобов`язань Товариства, документи, що підтверджують права товариства на майно, документи річної фінансової звітності та документи звітності, що подаються відповідним державним органом, прямо передбачено положеннями ст. 43 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю" (пункти 7, 8, 9, 12, 13 частини 1 Закону).
Щодо банківських виписок по рахунках, документів про відкритті банківські рахунки, та регістрів аналітичного та синтетичного обліку щодо узагальнення господарських операцій на бухгалтерських рахунках, суд додатково зазначає наступне.
Суд вважає, що інформація щодо руху грошових коштів підприємства, окрім іншого, підтверджує здійснення тих чи інших оплат, або ж отримання грошових коштів, що є важливим елементом здійснення поточної господарської діяльності підприємства. Позивач є учасником товариства, має право брати участь в управлінні товариством, а тому документи про відкриті банківські рахунки Товариства та банківські виписки можуть мати прямий вплив на розмір прибутку підприємства та вчинені господарські операції щодо майна Товариства.
Згідно з ч. ч. 1, 3, 5 ст. 8 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" питання організації бухгалтерського обліку на підприємстві належать до компетенції його власника (власників) або уповноваженого органу (посадової особи) відповідно до законодавства та установчих документів. Відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством, або власник відповідно до законодавства та установчих документів. Підприємство самостійно: визначає за погодженням з власником (власниками) або уповноваженим ним органом (посадовою особою) відповідно до установчих документів облікову політику підприємства; обирає форму бухгалтерського обліку як певну систему регістрів обліку, порядку і способу реєстрації та узагальнення інформації в них з додержанням єдиних засад, встановлених цим Законом, та з урахуванням особливостей своєї діяльності і технології обробки облікових даних; розробляє систему і форми внутрішньогосподарського (управлінського) обліку, звітності і контролю господарських операцій, визначає права працівників на підписання бухгалтерських документів; затверджує правила документообороту і технологію обробки облікової інформації, додаткову систему рахунків і регістрів аналітичного обліку; тощо.
Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Інформація, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, систематизується на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов`язаних рахунках бухгалтерського обліку. Операції в іноземній валюті відображаються також у валюті розрахунків та платежів по кожній іноземній валюті окремо. Дані аналітичних рахунків повинні бути тотожні відповідним рахункам синтетичного обліку на кінець останнього дня кожного місяця (ч. ч. 1, 3 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні").
Згідно пункту 63 розділу IV Положення про організацію бухгалтерського обліку, бухгалтерського контролю під час здійснення операційної діяльності в банках України, яке затверджено Постановою Правління від 04.07.2018 року N 75, виписка з клієнтського рахунку може слугувати первинним документом, що підтверджує факт списання/зарахування коштів з/на цього/цей рахунку/рахунок клієнта, якщо вона містить визначені вказаним пунктом реквізити.
Згідно підпункту 15 пункту 3 розділу І Положення про організацію бухгалтерського обліку, бухгалтерського контролю під час здійснення операційної діяльності в банках України, яке затверджено Постановою Правління від 04.07.2018 року N 75, регістри синтетичного та аналітичного обліку операцій - носії спеціального формату (паперові, електронні) у вигляді відомостей, книг, журналів, призначені для хронологічного, систематичного або комбінованого накопичення, групування та узагальнення інформації з первинних документів, що прийняті до обліку.
Відповідно до пункту 15 розділу і "Загальні положення" Положення про організацію бухгалтерського обліку, бухгалтерського контролю під час здійснення операційної діяльності в банках України, яке затверджено Постановою Правління від 04 липня 2018 року N 75, операції банку мають бути зареєстровані та відображені в регістрах бухгалтерського обліку в день їх здійснення або наступного робочого дня, якщо операція здійснена після закінчення операційного дня (часу) банку або у вихідні чи святкові дні.
В пункті 2.11. Положення про організацію операційної діяльності в банках України, затверджене Постановою Національного банку України від 18.06.2003 р. N 254 регламентовано, що операції банку мають бути зареєстровані та відображені в регістрах бухгалтерського обліку в день їх здійснення або наступного робочого дня, якщо операція здійснена після закінчення операційного дня (часу) банку або у вихідні чи святкові дні.
Системний аналіз вищезазначених норм свідчить, що документи про відкриті банківські рахунки, виписки з особових рахунків клієнтів, регістри аналітичного та синтетичного обліку щодо узагальнення господарських операцій на бухгалтерських рахунках, відносяться до документів бухгалтерського обліку, що можуть підтвердити обсяг здійснених господарських операцій та надаються за вимогою клієнта банком, а отже позивач правомірно заявляє про їх отримання в порядку статті 43 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю".
Стосовно вимоги про надання інформації про господарську діяльність Товариства, що міститься в таких документах: (18) загальних оборотно-сальдових відомостях по всіх рахунках Товариства із зазначенням назв субрахунків за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року, (19) оборотно-сальдових відомостях та картках рахунків у розрізі субрахунків по рахунках 10 "Основні засоби", 11 "Інші необоротні матеріальні активи", 12 "Нематеріальні активи", 13 "Нарахований знос (амортизація)", 15 "Капітальні інвестиції" за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року, (21) оборотно-сальдових відомостях, картках рахунків та аналізі рахунків за субрахунками грошових коштів (безготівкові та готівкові) за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року, (23) оборотно-сальдових відомостях, картках рахунків та аналізі рахунків за субрахунками по рахунках 70 "Доходи від реалізації товарів, робіт, послуг", 71 "Інший операційний дохід" 72 " "Дохід від участі в капіталі", 73 "Інші фінансові доходи" за період з 01.01.2021 по 31.12.2021, (25) оборотно-сальдових відомостях, картках рахунків та аналізі рахунків за субрахунками по рахунку 90 "Собівартість" за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року, (26) оборотно-сальдових відомостях, картках рахунків та аналізі рахунків за субрахунками по рахунку 91 "Загально виробничі витрати", 92 "Адміністративні витрати", 93 "Витрати на збут", 94 "Інші операційні витрати", 97 "Інші витрати" за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року (з інформацією про наявність/відсутність нарахування резерв сумнівних боргів. Якщо резерв сумнівних боргів нараховується. Вказати суму сумнівної дебіторської заборгованості станом на 31.12.2021 р. (з інформацією про нарахування резервів), (27) оборотно-сальдових відомостях, картках рахунків та аналізі рахунків за субрахунками по рахунках 36 "Розрахунки з покупцями та замовниками", 37 "Дебіторська заборгованість з різними дебіторами", "63 "Кредиторська заборгованість за постачальниками та підрядниками", 68 "Розрахунки з іншими кредиторами", а також в картках вище вказаних рахунків, "372" звіти про використання грошових коштів виданих в підзвіт, акти за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року, (30) оборотно-сальдових відомостях та картках по рахунку 40 «Статутний капітал», 42 "Інший додатковий капітал", 46 "Формування статутного капіталу", переліку безоплатного отриманого та переданого майна, проведених уцінок (дооцінок), акти приймання-передачі майна до статутного капіталу за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року, (31) оборотно-сальдових відомостях (журналах-ордерах) та картки за субрахунками по рахунках 65 "Розрахунки за соціальним страхуванням", 66 "Розрахунки із оплати праці" (за субрахунками), відомостях нарахування та виплати заробітної плати, штатних розписах, табелях обліку робочого часу, трудових угодах, контрактах, наказах на відрядження та навчання, наказах на матеріальні заохочення та інші виплати, за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року, (32) оборотно-сальдових відомостях та картки по рахунку 64 "Розрахунками за податками та зборами", субрахунки - 641, за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року.
Відповідно до Методичних рекомендацій по застосуванню регістрів бухгалтерського обліку малими підприємствами, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 25.06.2003 N 422, оборотно-сальдова відомість складається щомісяця і використовується для записів даних за дебетом і кредитом кожного рахунку окремо. Оборотно-сальдова відомість заповнюється перенесенням кредитових оборотів із регістрів бухгалтерського обліку у дебет відповідних рахунків.
Таким чином, оборотно-сальдові відомості відносяться до документів бухгалтерського обліку та відповідно до пункту 13 частини 1 та частини 4 статті 43 та Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю" позивач має право на отримання копій даних документів.
Оскільки, позивач просить суд зобов`язати відповідача надати загальні оборотно-сальдові відомості по всіх рахунках Товариства із зазначенням назв субрахунків за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року, яка судом задовольняється, суд не вбачає за необхідне зобов`язати відповідача надати позивачеві оборотно-сальдові відомості по кожному рахунку та субрахунку, що охоплюється задоволеною вимогою про надання загальних оборотно-сальдових по всіх рахунках за 2021 рік.
До того ж, надаючи суду письмові пояснення на вимогу протокольної ухвали суду від 11.04.2023 щодо нормативно-правового обґрунтування створення та існування витребуваних документів, позивач обґрунтовуючи витребування загальних оборотно-сальдових відомостей по всіх рахунках посилається на ідентичні методичні рекомендації, що і відносно оборотно-сальдових відомостях по кожному рахунку окремо, в тому числі на загадані судом вище Методичні рекомендації по застосуванню регістрів бухгалтерського обліку малими підприємствами, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 25.06.2003 N 422. При цьому, позивачем не обґрунтовано відмінність витребуваних документів, та не охоплення відомостей по кожному рахунку окремо їх загальною оборотно-сальдовою відомістю.
Стосовно вимоги про надання інформації про господарську діяльність Товариства, що міститься в таких документах: інформаційній базі бухгалтерської програми обліку господарських операцій на електронному носії.
Суд констатує, що в самому запиті від 22.01.2022 позивач запитував у відповідача безпосередньо інформаційну базу бухгалтерської програми обліку господарських операцій.
Отже, існує відмінність формулювання позивачем власних вимог у запиті від 22.01.2022 та в самому позові, з чого слідує, що в запиті від 22.01.2022 позивач не вимагав у відповідача надати документи, що містяться в інформаційній базі бухгалтерського обліку, а вимагав надати саму інформаційну базу обліку бухгалтерських документів. Вказані неточності жодним чином не були пояснені позивачем та його представником позивача під час розгляду справи господарським судом.
В своїх письмових пояснення, що надійшли до суду 26.04.2023 на виконання вимог протокольної ухвали від 11.04.2023 позивач зазначає, що ведення інформаційної бази бухгалтерського обліку передбачено частиною 2 статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». Суд не заперечує те, що наразі існують інформаційні бази бухгалтерського обліку, що можуть використовуватись на підприємствах в своїй господарській діяльності, проте ведення бухгалтерського обліку можливо і в паперовому вигляді.
Зокрема, частиною 2 статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», на яку посилається позивач внормовано ведення первинних документів бухгалтерського обліку в письмовій та електронній формі. Сама ж вимога про зобов`язання відповідача надати позивачеві документи бухгалтерського обліку (в тому числі і первинні документи) за чітко визначеним позивачем переліком в письмовому вигляді вже задоволена судом вище.
Що ж до надання інформаційної бази бухгалтерської програми обліку, суд констатує, що ні частиною першою статті 43 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю", ні безпосередньо положеннями наявного в матеріалах справи Статуту відповідача не передбачено ведення, а відтак і надання учаснику Товариства інформаційної програми бухгалтерського обліку, як те передбачено запитом від 22.01.2022. Отже, позовні вимоги в цій частині не підлягають задоволенню, оскільки, надання інформаційної бази бухгалтерського обліку учаснику Товариства не передбачено приписами статті 43 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю" та Статутом Товариства.
Згідно з статтею 13 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
Відповідно до статті 73 Господарського процесуального кодексу України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Згідно з статтею 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи. Суд не може збирати докази, що стосуються предмета спору, з власної ініціативи, крім витребування доказів судом у випадку, коли він має сумніви у добросовісному здійсненні учасниками справи їхніх процесуальних прав або виконанні обов`язків щодо доказів.
Відповідно до частини 1 статті 77 Господарського процесуального кодексу України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Згідно з статтею 78 Господарського процесуального кодексу України достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи, а відповідно до статті 79 Господарського процесуального кодексу України наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування; питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Відповідно до статті 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
Як вже зазначалось судом вище, матеріали справи не містять доказів виконання відповідачем обов`язку передбаченого частиною 5 статті 43 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю".
Суд враховує, що під час розгляду справи відповідач жодним чином не заперечив те, що документи, які суд зобов`язує надати позивачеві відповідають переліку запитуваних документів, що визначений в запиті від 22.01.2022, а також переліку документів визначеному в частині 1 статті 43 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю".
Судом під час розгляду даної справи з`ясовано в тому числі те, що позивач раніше вже звертався до відповідача із заявами про отримання документів про господарську діяльність Товариства від 08.04.2021 та 12.05.2021 за 2019-2020 роки, у відповідь на які відповідач надсилав позивачеві відмови у наданні доступу до визначених такими заявами документів. Внаслідок чого, позивач звернувся до суду з метою усунення перешкод у реалізації ним, як учасником Товариства своїх прав на отримання інформації про господарську діяльність Товариства та на забезпечення проведення аудиту фінансової звітності Товариства, встановлених ст. 41 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю" в межах господарської справи №910/12126/21.
Рішенням Господарського суду міста Києва від 15.12.2021, залишеним без змін постановою Північного апеляційного господарського суду від 06.07.2022, позовні вимоги у справі №910/12126/21 задоволено частково. Постановою ВС КГС рішення судів попередніх інстанцій залишені без змін, а касаційну скаргу ТОВ «ТВД-Комплект» без задоволення.
Обставини, встановлені судовими рішеннями у справі №910/12126/21, хоч і не мають преюдиційного значення в силу положень статті 75 ГПК України при розгляді даної справи, оскільки, спір у справі №910/12126/21 виник щодо іншого предмету спору (інший період) та інших правових підстав (проведення аудиторської перевірки діяльності відповідача), аніж у справі, що розглядається №910/3420/22, проте свідчить про сталу недобросовісну поведінку відповідача - ТОВ «ТВД-Комплект», якою порушуються, права учасника Товариства - позивача вимагати отримання визначеної законом інформації щодо діяльності товариства.
Таким чином, оцінюючи подані позивачем докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи у їх сукупності, та, враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, з метою належного виконання визначеного статтею 43 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю" обов`язку на підставі запиту (вимоги) позивача від 22.01.2022 у визначених судом даним рішенням межах, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог в частині зобов`язання відповідача надати позивачеві інформацію, що міститься в документах згідно переліку, що наведений в резолютивній частині даного рішення.
В іншій частині позовні вимоги не підлягають задоволенню з мотивів, викладених судом вище.
6. Розподіл судових витрат.
Позивач в позові зазначив, що ним понесені судові витрати, що орієнтовний розмір судових витрат, які він поніс та очікує понести в зв`язку із розглядом справи становить 18 681, 00 грн.
За загальним правилом, відповідно до положень частини 4 статті 129 Господарського процесуального кодексу України, у зв`язку із частковим задоволенням позовних вимог, суд покладає сплачений судовий збір за вказаним позовом на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Проте, відповідно до частини 9 статті 129 Господарського процесуального кодексу України у випадку зловживання стороною чи її представником процесуальними правами або якщо спір виник внаслідок неправильних дій сторони, суд має право покласти на таку сторону судові витрати повністю або частково незалежно від результатів вирішення спору.
Враховуючи вищенаведене та те, що в даному випадку спір виник внаслідок неправильних дій відповідача, суд дійшов висновку в порядку ч. 9 ст. 129 ГПК України покласти судовий збір на відповідача в повному обсязі.
Окрім того, в судовому засіданні 02.05.2023 та безпосередньо в позові представник позивача зазначив про те, що докази понесення ним витрат на професійну правничу допомогу будуть надані в порядку ч. 8 ст. 129 ГПК України після ухвалення судового рішення.
Відтак, питання щодо розподілу витрат позивача на професійну правничу допомогу будуть вирішені судом, у випадку подання позивачем відповідних доказів в порядку статті 244 ГПК України.
На підставі викладеного, керуючись статтями 13, 73-77, 86, 129, 236-238 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю «ТВД-КОМПЛЕКТ» про зобов`язання надати інформацію учаснику товариства - задовольнити частково.
2. Зобов`язати Товариство з обмеженою відповідальністю «ТВД-КОМПЛЕКТ» (01103, м. Київ, вул. Бойчука Михайла, буд. 23, кв. 21 та за фактичною адресою: 08300, м. Бориспіль, вул. Київський шлях, 2/16; ідентифікаційний код: 35690167) надати ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП: НОМЕР_1 ) інформацію про господарську діяльність Товарситва «ТВД-КОМПЛЕКТ», що міститься в документах за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 в належним чином завірених копіях, а саме:
- Статуті Товариства з обмеженою відповідальністю «ТВД-КОМПЛЕКТ» та всіх змінах до нього, які відбувалися за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року;
- Протоколах загальних зборів учасників за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року;
- Організаційній структурі Товариства за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року (в тому числі штатний розпис та всі зміни);
- Положенні про керівні органи та структурні підрозділи Товариства, посадових інструкціях;
- Документах про обрання/призначення керівних органів Товариства та головного бухгалтера (протоколи, накази);
- Положенні про оплату праці, преміювання;
- Реєстрі чинних договорів за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року та Договорах;
- Наказі про організацію бухгалтерського обліку та облікову політику Товариства, чинну на 01.01.22 та всі зміни, які відбувалися за період з 01.01.2021 по 31.12.2021року;
- Фінансовій звітності Товариства за період з 01.01.2021 по 31.12.2021року;
- Податковій звітності з податку на прибуток, ПДВ, ЄСВ, ПДФО та інших податків, які складалися Товариством за період з 01.01.2021 по 31.12.2021;
- Документах про відкриті банківські рахунки Товариства;
- Банківських виписках з рахунків Товариства за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року;
- Регістрах аналітичного та синтетичного обліку щодо узагальнення господарських операцій на бухгалтерських рахунках;
- Загальних оборотно-сальдових відомостях по всіх рахунках Товариства із зазначенням назв субрахунків за період з 01.01.2021 по 31.12.2021року;
- Річних інвентаризаційних активах та зобов`язаннях Товариства за період з 01.01.2021 по 31.12.2021;
- Актах виконаних робіт, послуг, інші документи, підтверджуючих отримання доходу;
- Документах первинного бухгалтерського обліку, які підтверджують понесені витрати при здійсненні фінансово-господарської діяльності за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 роки;
- Реєстрі дебіторської та кредиторської заборгованості із зазначенням дати виникнення, терміну прострочення. З інформацією по дебіторській заборгованості щодо якої минув строк позовної давності чи прийнято рішення про неможливість стягнення заборгованості (із зазначенням сум заборгованості);
- По кредиторській заборгованості, яка не була погашена Товариством та за якою минув строк позовної давності (із зазначенням сум заборгованості);
3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ТВД-КОМПЛЕКТ» (01103, м. Київ, вул. Бойчука Михайла, буд. 23, кв. 21 та за фактичною адресою: 08300, м. Бориспіль, вул. Київський шлях, 2/16; ідентифікаційний код: 35690167) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП: НОМЕР_1 ) 2 481 (дві тисячі чотириста вісімдесят одну) грн 00 коп. - судового збору.
4. У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
5. Видати накази після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено та підписано 22.05.2023.
Суддя Г. П. Бондаренко - Легких
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 02.05.2023 |
Оприлюднено | 23.05.2023 |
Номер документу | 110996733 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, щодо недоговірних зобов’язань спонукання виконати або припинити певні дії |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Бондаренко-Легких Г.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні