Рішення
від 22.05.2023 по справі 910/3881/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

22.05.2023справа №910/3881/23

Господарський суд міста Києва у складі судді Марченко О.В. розглянув в порядку спрощеного позовного провадження

справу № 910/3881/23

за позовом приватного підприємства «Гранд Кристалл» (пров. Монгольський, буд. 6, м. Харків, 61157; ідентифікаційний код 37578878)

до товариства з обмеженою відповідальністю «Таргетекс» (вул. Здолбунівська, буд. 7-Д, корпус Г, офіс 702, м. Київ, 02081; ідентифікаційний код 39967776)

про стягнення 330 738,40 грн,

без виклику представників сторін.

ІСТОРІЯ СПРАВИ

1. Стислий виклад позовних вимог

Приватне підприємство «Гранд Кристалл» (далі - Підприємство) звернулося до господарського суду міста Києва з позовом про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю «Таргетекс» (далі - Товариство) 330 738,40 грн основного боргу, що утворився в зв`язку з неналежним виконанням відповідачем умов договору транспортно-експедиційного обслуговування від 01.02.2022 №TGT-220 (далі - Договір).

Позовні вимоги мотивовано тим, що:

- 01.02.2022 Підприємством (клієнт) та Товариством (виконавець) укладено Договір, відповідно до якого клієнт доручає, а виконавець зобов`язується за винагороду і за рахунок клієнта організувати перевезення експортно-імпортних, внутрішніх та транзитних вантажів клієнта, що перевозяться залізничним транспортом, погоджені сторонами в додаткових угодах та/або заявках, а клієнт зобов`язується прийняти та оплатити надані послуги; вантажі, організацію перевезення яких здійснює виконавець, є власністю клієнта; при прийнятті вантажів клієнта виконавцем права власності на відповідні вантажі в останнього не виникає;

- відповідно до умов Договору позивач надіслав відповідачу: заявку від 01.02.2022 №1 (вих. №01/02-1) на перевезення вантажу, а саме «скло листове товщиною 4 мм марки М1 розміром 3210*2250 у кількості 1-го вагону» за маршрутом з ст. Сумгаїт (Азербайджан) до ст. Ліски (м. Харків), з бажаним строком відвантаження 10.02.2022; заявку від 01.02.2022 №2 (вих. №01/02-2) на перевезення вантажу, а саме «скло листове товщиною 4 мм марки М1 розміром 3210*2250 у кількості 1-го вагону» за маршрутом з ст. Сумгаїт (Азербайджан) до ст. Ліски (м. Харків), з бажаним строком відвантаження 11.02.2022;

- вказані заявки були прийняті відповідачем до виконання, про що свідчить виставлений Товариством рахунок від 04.02.2022 №48 на суму 330 738,40 грн;

- 04.02.2022 позивач перерахував відповідачу 330 738,40 грн (100% передплати відповідно до пункту 4.1 Договору), що підтверджується платіжним дорученням від 04.02.2022 №4177;

- Товариство листами від 18.02.2022 №1 (вих. №252) та від 18.02.2022 №2 (вих. №252) надало Підприємству розрахунок вартості транспортно-експедиційних послуг на суму 330 738,40 грн;

- станом на 01.08.2022 вантаж так і не було доставлено в узгоджений сторонами строк та пункт призначення;

- листом від 09.08.2022 №09/08-2 позивач повідомив відповідача про необхідність повернення 330 738,40 грн передплати у зв`язку з невиконанням Товариством своїх зобов`язань щодо доставки вантажу в обумовлений строк; проте відповідач відповідь на вказаний лист не надав; кошти не повернув;

- 06.02.2023 Підприємство надіслало Товариству претензію №06/02 про необхідність повернення 330 738,40 грн передплати, яка отримана відповідачем 21.02.2023;

- станом на (09.03.2023 дата підписання позову) відповідач відповіді на претензію не надав та суму попередньої оплати не повернув.

2. Стислий виклад заперечень відповідача

Відповідач 01.05.2023 подав суду відзив на позовну заяву, в якому частково заперечуючи проти задоволення позовних вимог, вказав про те, що оскільки ним було оплачено послуги Royal Trans Logistics Group і товариства з обмеженою відповідальністю «Транспортні системи Красноярськ» (общество с ограниченной ответственность «Транспортные системы Красноярск») на загальну суму 290 914,37 грн, а також враховуючи, що послуги Товариства за організацію перевезення складають 25 000 грн, то поверненню позивачу підлягає 14 824,03 грн (вартість перевезення по території України, яке не відбулося).

3. Процесуальні дії у справі

Ухвалою господарського суду міста Києва від 17.03.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами.

Позивачем 24.03.2023 і 27.03.2023 подано суду для огляду оригінали документів, копії яких додано до позовної заяви.

Судом оглянуто такі оригінали документів, встановлено відповідність наявних в матеріалах справи копій поданим оригіналам та листами від 28.03.2023 і від 29.03.2023 відповідно повернуто оригінали позивачу.

ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДОМ

01.02.2022 Підприємством (клієнт) і Товариством (виконавець) було укладено Договір, за умовами якого:

- клієнт доручає, а виконавець зобов`язується за винагороду і за рахунок клієнта організувати перевезення експортно-імпортних, внутрішніх та транзитних вантажів клієнта, що перевозяться залізничним транспортом, погоджені сторонами в додаткових угодах та/або заявках, а клієнт зобов`язується прийняти та оплатити надані послуги; вантажі, організацію перевезення яких здійснює виконавець, є власністю клієнта; при прийнятті вантажів клієнта виконавцем права власності на відповідні вантажі в останнього не виникає (пункт 1.1 Договору);

- виконавець надає клієнту додаткові послуги, пов`язані з перевезенням його вантажів по території України та інших держав на умовах, зазначених у Договорі та додаткових угодах до нього (пункт 1.2 Договору);

- з метою виконання зобов`язань, покладених на виконавця відповідно до пунктів 1.1 і 1.2 Договору, виконавець уповноважується від свого імені та за рахунок клієнта здійснити операції з транспортними та іншими підприємствами, що є предметом Договору; клієнт зобов`язаний видати виконавцю довіреність, якщо вона є необхідною для виконання виконавцем своїх зобов`язань за Договором (пункт 1.3 Договору);

- замовленням клієнта на надання послуг, передбачених Договором, є надіслана факсом або електронною поштою заявка клієнта, засвідчена підписом уповноваженої особи клієнта та скріплена печаткою клієнта (пункт 2.1 Договору);

- вид, найменування вантажу, вид і кількість рухомого складу, пункти відправлення та призначення вантажу тощо визначаються згідно з вказівками клієнта, наданими у заявках та/або у додатках до Договору щодо погодження умов та вартості організації конкретного перевезення (пункт 2.1.1 Договору);

- після отримання заявки виконавець надсилає клієнту рахунок із зазначенням сум, необхідних для надання послуг відповідно до замовлення; клієнт зобов`язується сплатити рахунок згідно з пунктом 4.1 Договору (пункт 2.3 Договору);

- після отримання оплати в розмірі, зазначеному у відповідному рахунку, виконавець протягом 3-х днів надає клієнту інструкції із заповнення залізничних накладних для відправлення навантаженого рухомого складу (пункт 2.4 Договору);

- факт надання послуг виконавця при перевезенні підтверджується єдиним транспортним документом або комплектом документів, які відображають шлях прямування вантажу від пункту його відправлення до пункту призначення та отримання вантажу (пункт 2.11 Договору);

- клієнт перераховує виконавцю 100% передплату грошових коштів, необхідних для виконання його доручень з перевезень відповідних партій вантажів до їх відвантаження, відповідно до виставленого рахунку; грошові кошти, що надаються клієнтом виконавцю для виконання Договору (за винятком плати виконавцю), є власністю клієнта; можлива оплата рахунків, переданих за допомогою засобів факсимільного зв`язку (пункт 4.1 Договору);

- винагородою виконавця вважаються кошти, що виплачуються клієнтом виконавцю за належне виконання Договору; розмір винагороди виконавцю за Договором визначається як різниця між ціною (робіт) послуг, обумовленої сторонами у відповідній додатковій угоді (протоколі) та/або рахунку, виставленому на підставі відповідної заявки, і тією більш вигідною ціною, за якою виконавець укладе угоду з транспортними та іншими підприємствами щодо перевезення вантажів клієнта; виплата винагороди виконавцю здійснюється шляхом утримання виконавцем сум з грошових коштів, що перераховуються клієнтом на банківський рахунок виконавця (пункт 4.2 Договору);

- валютою Договору визначена гривня України; датою платежу вважається дата зарахування коштів на рахунок виконавця (пункт 4.3 Договору);

- у випадку відмови клієнта від перевезення або неможливості для виконавця організувати конкретне перевезення виконавець протягом 30 (тридцяти) днів після отримання письмового повідомлення про відмову від перевезення переводить клієнту грошові кошти, отримані за дані перевезення за вирахуванням сум, понесених виконавцем витрат з організації перевезення або враховує дані грошові кошти як передплати за наступні перевезення; виконавець залишає за собою право зробити запит на станцію завантаження на предмет підтвердження нездійсненого перевезення (пункт 4.7 Договору);

- сторони звільняються від відповідальності за часткове або повне невиконання зобов`язань, передбачених Договором (за винятком прострочення в оплаті), якщо таке невиконання сталося внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин), які не існували під час укладення Договору і виникли поза волею сторін, зокрема, страйку, аварії, пожежі, повені, тимчасових заборон транспортування вантажу залізницями, проголошення надзвичайного стану, заборони експорту або імпорту, наказів та/або розпорядження органів державної влади, та інших обставин, які роблять неможливим або істотно перешкоджають виконання стороною своїх зобов`язань за Договором (пункт 6.1 Договору);

- сторони зобов`язані негайно, але не пізніше 10 (десяти) календарних днів з моменту настання форс-мажорних обставин, повідомити один одного про виникнення, передбачувану тривалість і припинення відповідних форс-мажорних обставин; повідомлення має бути зроблено будь-яким доступним для сторони засобом зв`язку (факсимільний та телеграфний зв`язок, електронна пошта та ін.) з додатковим документальним підтвердженням наявності форс-мажорних обставин; несвоєчасне повідомлення та/або неповідомлення сторони про форс-мажорні обставини позбавляє сторону права посилатися на дію обставин непереборної сили як на підставу, що звільняє її від відповідальності за порушення зобов`язань за Договором (пункт 6.2 Договору);

- доказом виникнення обставин непереборної сили та строку їх дії є відповідні документи, які видаються Торгово-промисловою палатою України, або іншої країни, центральними або місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, на території якої мали місце обставини непереборної сили (пункт 6.3 Договору);

- якщо обставини форс-мажору безпосередньо вплинули на можливість виконання зобов`язань у строк, встановлений Договором, то термін виконання зобов`язань пропорційно відсувається на час дії відповідних обставин та/або їх наслідків; якщо обставини форс-мажору триватимуть понад 30 (тридцяти) робочих днів, то кожна сторона має право розірвати Договір в односторонньому порядку з обов`язковим повідомленням в письмовому вигляді іншої сторони за 10 (десять) календарних днів (пункт 6.4 Договору);

- Договір набирає чинності з дати його підписання і діє до 31.12.2022, а в частині взаєморозрахунків - до їх повного завершення, з подальшою автоматичною його пролонгацією на кожний наступний рік, якщо жодна із сторін до закінчення зазначеного терміну не заявила про його розірвання в письмовому вигляді (пункт 10.1 Договору).

Позивачем 01.02.2022 було надано відповідачу заявки на організацію перевезень вантажу, а саме:

- №1 (вих. №01/02-1): вантаж - скло листове товщиною 4 мм марки М1, розміром 3210*2250, у кількості 1 (один) вагон; отримувач - Харківське відділення філії «ЦТС «Ліски» акціонерного товариства «Українська залізниця» за дорученням Підприємства (в графі №6 просимо вказати: «Власником вантажу є ПП «Гранд Кристалл»); адреса отримувача (зг. договору з Залізницею) - вул. Біологічна, буд. 6, м. Харків, 61030; назва станції - ст. Харків-Ліски; код станції - 449909; код платника - 8128634; код отримувача вантажу - 7544; бажаний термін відвантаження - 10.02.2022;

- №2 (вих. №01/02-2): вантаж - скло листове 4 мм марки М1, розміром 3210*2250, у кількості 1 (один) вагон; отримувач - Харківське відділення філії «ЦТС «Ліски» акціонерного товариства «Українська залізниця» за дорученням Підприємства (в графі №6 просимо вказати: «Власником вантажу є ПП «Гранд Кристалл»); адреса отримувача (зг. договору з Залізницею) - вул. Біологічна, буд. 6, м. Харків, 61030; назва станції - ст. Харків-Ліски; код станції - 449909; код платника - 8128634; код отримувача вантажу - 7544; бажаний термін відвантаження - 11.02.2022.

Товариством 04.02.2022 виставлено Підприємству рахунок №48 на суму 330 738,40 грн, який оплачено позивачем 04.02.2022, що підтверджується платіжним дорученням від 04.02.2022 №4177 та випискою з банківського рахунку Підприємства.

Листом від 18.02.2022 вих. №252 Товариство повідомило Підприємство про те, що: транспортні витрати з доставки вантажу для позивача за Договором у власному напіввагоні №56408669 зі ст. Сумгаїт Азербайджан до кордону України (Соловей експ/Тополі експ.) становлять 143 869,20 грн (ТЕО з АЗ - 54 219,20 грн; ТЕО з РЗ - 89 650 грн); а також по території УЗ транспортно-експедиційне обслуговування до станції призначення Харків Ліски (ТЕО УЗ - 21 500 грн); загальна сума ТЕО з доставки вантажу 1-го ПВ №56408669 складає 165 369,20 грн.

Крім того, листом від 18.02.2022 вих. №252 відповідач повідомив позивача про те, що: транспортні витрати з доставки вантажу для Підприємства за Договором у власному напіввагоні №60706330 зі ст. Сумгаїт Азербайджан до кордону України (Соловей експ/Тополі експ.) становлять 143 869,20 грн (ТЕО з АЗ - 54 219,20 грн; ТЕО з РЗ - 89 650 грн); а також по території УЗ транспортно-експедиційне обслуговування до станції призначення Харків Ліски (ТЕО УЗ - 21 500 грн); загальна сума ТЕО з доставки вантажу 1-го ПВ №60706330 складає 165 369,20 грн.

Підприємство листом від 09.08.2022 вих. №09/08-2 просило Товариство повернути грошові кошти у сумі 330 738,40 грн, сплачені платіжним дорученням від 04.02.2022 №4177 за Договором на підставі рахунка від 04.02.2022 №48, у зв`язку з неможливістю перевезення товару залізничним транспортом. Зазначений лист було надіслано на офіційну електронну адресу відповідача.

11.02.2023 Підприємством було надіслано Товариству претензію від 06.02.2023 №06/02 щодо повернення позивачу передплати у сумі 330 738,40 грн.

Відповідач відповіді на вказані лист і претензію позивачу не надіслав, грошові кошти не повернув.

Разом з тим, судом встановлено, що на виконання умов Договору Товариством було здійснено платежі:

09.02.2022 Royal Trans Logistics Group за перевезення вантажу по території Республіки Азербайджан (на підставі укладеного з вказаною юридичною особою договору від 06.05.2020 №RTLG 34/20 відповідачем для початку перевезення має здійснити 100% оплату такого перевезення) у сумі 146 224,03 грн, що підтверджується меморіальним ордером №M0209BW4GC на суму 5 211,12 доларів США (купівля долара США по курсу 28,06 грн);

07.02.2022 товариству з обмеженою відповідальністю «Транспортні системи Красноярськ» (общество с ограниченной ответственность «Транспортные системы Красноярск») за перевезення вантажу по території російської федерації (на підставі укладеного з вказаною юридичною особою договору від 07.11.2018 №2135 відповідачем для початку перевезення має здійснити 100% оплату такого перевезення) у сумі 144 690,34 грн, що підтверджується меморіальним ордером №M0207BUTWE на суму 5 145,46 доларів США (купівля долара США по курсу 28,12 грн).

У зв`язку з введенням Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» в Україні воєнного стану з 05 год. 30 хв. 24.02.2022, строк якого неодноразово продовжувався Указами Президента України від 14.03.2022 №133/2022, від 18.04.2022 №259/2022, від 17.05.2022 №341/2022, від 12.08.2022 №573/2022, від 07.11.2022 №757/2022 і від 06.02.2023 №58/2023, перевезення на замовлення Підприємства не відбулися.

Згідно з листом Royal Trans Logistics Group від 03.04.2023 №20 вагони №56408669, оформлений 14.02.2022, і №60706330, оформлений 21.02.2022, були повернути на прикордонному переході Азербайджан - росія на дрему відправника.

ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ.ПОЗИЦІЯ СУДУ

Згідно з частиною першою статті 9 Закону України «Про транспортно-експедиторську діяльність» за договором транспортного експедирування одна сторона (експедитор) зобов`язується за плату і за рахунок другої сторони (клієнта) виконати або організувати виконання визначених договором послуг, пов`язаних з перевезенням вантажу.

Відповідно до абзацу першого частини першої та частини третьої статті 929 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) за договором транспортного експедирування одна сторона (експедитор) зобов`язується за плату і за рахунок другої сторони (клієнта) виконати або організувати виконання визначених договором послуг, пов`язаних з перевезенням вантажу.

Умови договору транспортного експедирування визначаються за домовленістю сторін, якщо інше на встановлено законом, іншими нормативно-правовими актами.

Частинами одинадцятою - тринадцятою статті 9 Закону України «Про транспортно-експедиторську діяльність» передбачено, що перевезення вантажів супроводжується товарно-транспортними документами, складеними мовою міжнародного спілкування залежно від обраного виду транспорту або державною мовою, якщо вантажі перевозяться в Україні.

Такими документами можуть бути: авіаційна вантажна накладна (Air Waybill); міжнародна автомобільна накладна (CMR); накладна СМГС (накладна УМВС); коносамент (Bill of Lading); накладна ЦІМ (CIM); вантажна відомість (Cargo Manifest); інші документи, визначені законами України.

Факт надання послуги експедитора при перевезенні підтверджується єдиним транспортним документом або комплектом документів (залізничних, автомобільних, авіаційних накладних, коносаментів тощо), які відображають шлях прямування вантажу від пункту його відправлення до пункту його призначення.

Згідно з частиною першою статті 901 ЦК України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

Відповідно до частини першої статті 526 ЦК України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Статтею 525 ЦК України передбачено, що одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Згідно із статтею 629 ЦК України договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Відповідно до статті 610 ЦК України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

ВИСНОВКИ

Так, судом встановлено, що позивачем 01.02.2022 було надано відповідачу заявки №1 і №2 на перевезення вантажів.

Товариством 04.02.2022 виставлено Підприємству рахунок №48 на суму 330 738,40 грн, який оплачено позивачем 04.02.2022, що підтверджується платіжним дорученням від 04.02.2022 №4177 та випискою з банківського рахунку Підприємства.

Листами від 18.02.2022 вих. №252 відповідач повідомив Підприємство про те, що:

- транспортні витрати з доставки вантажу у власному напіввагоні №56408669 становлять 143 869,20 грн (ТЕО з АЗ - 54 219,20 грн; ТЕО з РЗ - 89 650 грн); а також по території УЗ транспортно-експедиційне обслуговування до станції призначення Харків Ліски (ТЕО УЗ - 21 500 грн); загальна сума ТЕО з доставки вантажу 1-го ПВ №56408669 складає 165 369,20 грн.

- транспортні витрати з доставки вантажу у власному напіввагоні №60706330 зі ст. Сумгаїт Азербайджан до кордону України (Соловей експ/Тополі експ.) становлять 143 869,20 грн (ТЕО з АЗ - 54 219,20 грн; ТЕО з РЗ - 89 650 грн); а також по території УЗ транспортно-експедиційне обслуговування до станції призначення Харків Ліски (ТЕО УЗ - 21 500 грн); загальна сума ТЕО з доставки вантажу 1-го ПВ №60706330 складає 165 369,20 грн.

Наявними в матеріалах справи доказами підтверджено, що Товариством здійснювалися дії щодо організації перевезення на замовлення позивача.

09.02.2022 відповідачем було здійснено платіж Royal Trans Logistics Group за перевезення вантажу по території Республіки Азербайджан у сумі 146 224,03 грн (меморіальний ордер №M0209BW4GC на суму 5 211,12 доларів США [купівля долара США по курсу 28,06 грн]).

07.02.2022 Товариством здійснено платіж товариству з обмеженою відповідальністю «Транспортні системи Красноярськ» (общество с ограниченной ответственность «Транспортные системы Красноярск») за перевезення вантажу по території російської федерації у сумі 144 690,34 грн (меморіальний ордер №M0207BUTWE на суму 5 145,46 доларів США [купівля долара США по курсу 28,12 грн]).

Разом з тим, з 05 год. 30 хв. 24.02.2022 Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» в Україні введено воєнний стан, строк якого неодноразово продовжувався Указами Президента України від 14.03.2022 №133/2022, від 18.04.2022 №259/2022, від 17.05.2022 №341/2022, від 12.08.2022 №573/2022, від 07.11.2022 №757/2022 і від 06.02.2023 №58/2023, з огляду на що перевезення на замовлення Підприємства не відбулися.

Листом Royal Trans Logistics Group від 03.04.2023 №20 підтверджено, що вагони №56408669, оформлений 14.02.2022, і №60706330, оформлений 21.02.2022, були повернуті на прикордонному переході Азербайджан - росія на адресу відправника.

Відповідач, частково заперечуючи проти задоволення позовних вимог, вказує про те, що оскільки ним було оплачено послуги Royal Trans Logistics Group і товариства з обмеженою відповідальністю «Транспортні системи Красноярськ» (общество с ограниченной ответственность «Транспортные системы Красноярск») на загальну суму 290 914,37 грн, а також враховуючи, що послуги Товариства за організацію перевезення складають 25 000 грн, то поверненню позивачу підлягає 14 824,03 грн (вартість перевезення по території України, яке не відбулося).

Проте пунктом 4.7 Договору передбачено, що у випадку відмови клієнта від перевезення або неможливості для виконавця організувати конкретне перевезення, виконавець протягом 30 (тридцяти) днів після отримання письмового повідомлення про відмову від перевезення, переводить клієнту грошові кошти, отримані за дані перевезення за вирахуванням сум, понесених виконавцем витрат з організації перевезення або враховує дані грошові кошти як передплати за наступні перевезення; виконавець залишає за собою право зробити запит на станцію завантаження на предмет підтвердження нездійсненого перевезення.

У даній справі наявний як факт неможливості виконавця організувати перевезення, замовлене позивачем, підставою чого став введений на території України воєнний стан, так і факт відмови Підприємства від перевезення (лист від 09.08.2022 вих. №09/08-2).

Отже, враховуючи умови укладеного сторонами Договору, беручи до уваги, що вже після здійснення відповідачем оплат іноземним суб`єктам господарювання за перевезення вантажів територіями Республіки Азербайджан і російської федерації Товариством повідомлено Підприємство, що вартість таких перевезень складає 287 738,40 грн (напіввагон №56408669 - 143 869,20 грн; напіввагон №60706330 - 143 869,20 грн), то наведена сума не підлягає поверненню позивачу.

Слід зазначити, що за умовами пункту 4.7 Договору позивачу не підлягають поверненню витрати відповідача з організації перевезення, а винагорода Товариства за організацію перевезень до таких витрат до входить.

Відтак, позовні вимоги Підприємства підлягають частковому задоволенню, а стягненню з відповідача підлягає 43 000 грн.

За приписами статті 129 ГПК України судові витрати зі сплати судового збору слід покласти на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись статтями 13, 73, 74, 76 - 79, 86, 129, 232, 233, 236 - 238, 240, 247-252 ГПК України, господарський суд міста Києва

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги приватного підприємства «Гранд Кристалл» (пров. Монгольський, буд. 6, м. Харків, 61157; ідентифікаційний код 37578878) до товариства з обмеженою відповідальністю «Таргетекс» (вул. Здолбунівська, буд. 7-Д, корпус Г, офіс 702, м. Київ, 02081; ідентифікаційний код 39967776) про стягнення 330 738,40 грн задовольнити частково.

2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Таргетекс» (вул. Здолбунівська, буд. 7-Д, корпус Г, офіс 702, м. Київ, 02081; ідентифікаційний код 39967776) на користь приватного підприємства «Гранд Кристалл» (пров. Монгольський, буд. 6, м. Харків, 61157; ідентифікаційний код 37578878) 43 000 (сорок три тисячі) грн передплати і 645 (шістсот сорок п`ять)? грн судового збору.

3. Після набрання рішенням законної сили видати відповідний наказ.

4. У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня його проголошення. У разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 22.05.2023.

Суддя Оксана Марченко

Дата ухвалення рішення22.05.2023
Оприлюднено23.05.2023
Номер документу110996793
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг

Судовий реєстр по справі —910/3881/23

Рішення від 22.05.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 17.03.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні