Ухвала
від 16.05.2023 по справі 913/619/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

просп. Науки, 5, м. Харків, 61022, телефон/факс (057)702 10 79, inbox@lg.arbitr.gov.ua


УХВАЛА

16 травня 2023 року м.Харків Справа № 913/619/18

Провадження №22б/913/619/18

Господарський суд Луганської області у складі судді Ковалінас М.Ю., секретар судового засідання Чуєва М.С., розглянувши матеріали справи

за заявою кредитора - Міністерства енергетики України

(вул. Хрещатик, 30, м. Київ, код ЄДРПОУ 37552996)

до боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю «ДТЕК

Ровенькиантрацит» (проспект Гвардійський, буд.30/1,

м. Сєвєродонецьк Луганської області, код ЄДРПОУ 37713861)

Про визнання грошових вимог

У засіданні брали участь:

від кредитора - Слуценко Р.П., дов. б/н від 31.12.2022 (в режимі відео конференції);

ліквідатор банкрута Гальченко Є.А. - не прибув.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ: банкрутство, процедура ліквідації за нормами Кодексу України з процедур банкрутства; розгляд заяви Міністерства енергетики України від 21.01.2022 №26/17-17.5-1097 про визнання грошових вимог до банкрута ТОВ «ДТЕК Ровенькиантрацит» , в загальному розмірі 395615821грн 83коп.

Сторони та учасники провадження своєчасно та належним чином повідомлені про час і місце розгляду справи у судовому засіданні (ухвали від 10.03.2023, 29.03.2023).

Розглянувши матеріали справи та додатково надані, вислухавши присутніх, суд

в с т а н о в и в:

Постановою Господарського суду Луганської області від 30.07.2020 у справі №913/619/18 припинено процедуру розпорядження майном боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю «ДТЕК Ровенькиантрацит» (проспект Гвардійський, б.30/1, м. Сєвєродонецьк Луганської області, 93400, код ЄДРПОУ 37713861) та повноваження розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Гальченка Є.А.; визнано боржника - ТОВ «ДТЕК Ровенькиантрацит» банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців, тобто до 30.07.2021 року; призначено ліквідатором банкрута - ТОВ «ДТЕК Ровенькиантрацит» арбітражного керуючого Гальченка Є.А. (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого №176 від 12.02.2013), на якого покладено обов`язки та повноваження, по проведенню ліквідаційної процедури, встановлені Кодексом України з процедур банкрутства.

Офіційне оприлюднення оголошення про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури у справі №913/619/18 про банкрутство ТОВ «ДТЕК Ровенькиантрацит», здійснено на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України 10.08.2019 за №65104.

До Господарського суду надійшла заява Міністерства енергетики України від 21.01.2022 №26/17-17.5-1097 про визнання поточних грошових вимог до банкрута ТОВ «ДТЕК Ровенькиантрацит» в загальному розмірі 395615821грн 83коп, у т.ч. концесійний платіж - 189530244грн 29коп, інфляційні втрати - 168838391грн 97коп, три відсотки річних - 37057655грн 33коп, штраф за договором - 189530грн 24коп.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 24.01.2022 заяву Міністерства енергетики України від 21.01.2022 №26/17-17.5-1097 залишено без руху, оскільки до неї не було додано доказів сплати судового збору у встановленому Законом України "Про судовий збір" порядку та розмірі.

Після усунення недоліків ухвалою Господарського суду Луганської області від 14.02.2022 у справі №913/619/18 заяву Міністерства енергетики України від 21.01.2022 №26/17-17.5-1097 з грошовими вимогами до боржника було призначено до розгляду у судовому засіданні.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 24.02.2022 справу №913/619/18 та заяву Міністерства енергетики України від 21.01.2022 №26/17-17.5-1097 з грошовими вимогами до боржника було призначено до розгляду у засіданні суду на 26.05.2022, яке не відбулося у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 24.06.2022 у справі №913/619/18 повідомлено сторонам та учасникам про те, що дату, час і місце проведення наступного судового засідання їм буде додатково повідомлено відповідною ухвалою суду.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 14.02.2023 у справі №913/619/18 заяву Міністерства енергетики України від 21.01.2022 №26/17-17.5-1097 про визнання грошових вимог до банкрута ТОВ «ДТЕК Ровенькиантрацит» призначено до розгляду у засіданні суду на 10.03.2023.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 10.03.2023 у справі №913/619/18 заяву Міністерства енергетики України від 21.01.2022 №26/17-17.5-1097 про визнання грошових вимог до банкрута ТОВ «ДТЕК Ровенькиантрацит» призначено до розгляду у засіданні суду на 16.05.2023.

У минуле та у дане судові засідання ліквідатор банкрута Гальченко Є.А. не прибув, при цьому від нього на адресу суду надійшли:

- клопотання від 09.03.2023 №40 про розгляд заяви Міністерства енергетики України від 21.01.2022 №26/17-17.5-1097 без його участі;

- відзив від 16.02.2022 №15 на заяву Міністерства енергетики України від 21.01.2022 №26/17-17.5-1097 про визнання грошових вимог до банкрута, у якому ліквідатор заперечує проти визнання вимог кредитора, у зв`язку з відсутністю у банкрута документації, яка стосується виконання умов концесійного договору від 01.12.2011 б/н, а також ліквідатором наведені заперечення щодо наведеного кредитором розрахунку інфляційних витрат та 3% річних, в той же час, власного розрахунку щодо інфляційних витрат та 3% річних ліквідатор не надав;

- повідомлення ліквідатора про розгляд грошових вимог кредитора від 09.05.2023 вих№70, у якому ліквідатор у повному обсязі визнає заявлені кредитором поточні грошові вимоги.

Як слід із заяви Міністерства енергетики України від 21.01.2022 №26/17-17.5-1097, кредитор обґрунтовує заявлені вимоги наступним.

Між Міністерством енергетики та вугільної промисловості України (Концесієдавець) та ТОВ «ДТЕК Ровенькиантрацит» (Концесіонер) було укладено Договір від 01.12.2011 реєстраційний №2122 на право управління (експлуатацію) цілісним майновим комплексом Державного підприємства «Ровенькиантрацит» (ідентифікаційний код 32320704, адреса: 94701,Луганськаобласть, м.Ровеньки, вул. Комуністична, 6) (далі - Концесійний договір) строком на 49 років.

Відповіднодоп 2постановиКабінетуМіністрівУкраїни від 02.09.2019 №829 «Деякі питання оптимізації системи центральних органів виконавчої влади» прийнято рішення про реорганізацію Міністерства енергетики та вугільної промисловості шляхом приєднання до Міністерства енергетики та захисту довкілля.

Пунктом 7 постанови Кабінету Міністрів України від 02.09.2019 №829 установлено, що Міністерство енергетики та захисту довкілля є правонаступником майна, прав і обов`язків Міністерства енергетики та вугільної промисловості.

Відповіднодоп1 постанови Кабінету МіністрівУкраїни від 27.05.2020 № 425 «Деякі питання оптимізації системи центральних органів виконавчої влади» Міністерство енергетики та захисту довкілля України перейменовано на Міністерство енергетики України.

Статтею 10 Закону України «Про концесії» від 16.07.1999 № 997-ХІУ передбачено, що умови, розмір і порядок внесення концесійних платежів (крім концесій на створення (будівництво) нового об`єкта за рахунок концесіонера) є одними з істотних умов договору концесії.

Відповідно до статті 12 Закону України «Про концесії» концесійний платіж вноситься концесіонером відповідно до умов концесійного договору.

Також частиною третьою статті 20 Закону України «Про концесії» встановлено, зокрема, що на суму нарахованих амортизаційних відрахувань (але не більш як на суму концесійної плати) зменшується сума концесійної плати, що підлягає сплаті концесіонером за відповідний період.

На суму нарахованих амортизаційних відрахувань, на яку було зменшено суму концесійної плати, концесіонер зобов`язаний у порядку і в строк, встановлені договором концесії, здійснювати погоджені з Концесієдавцем роботи щодо поліпшення об`єкта концесії.

Пунктом 16 Концесійного договору встановлено, що суми концесійних платежів, що підлягатимуть сплаті Концесіонером відповідно до Договору, за перший - третій звітні квартали відповідного звітного року здійснюються щокварталу до 30 числа місяця, наступного за звітним кварталом, за четвертий звітний квартал відповідного звітного року - до 19 лютого року, наступного за звітним.

Відповідно до пункту 17 концесійного договору сума концесійної плати за відповідний звітний квартал зменшується на суму амортизаційних відрахувань, нарахованих Концесієдавцем на Об`єкт концесії за відповідний звітний квартал, за рахунок яких Концесіонером мають бути здійснені поліпшення основних засобів Концесієдавця та сума яких дорівнює сумі концесійного платежу за такий звітний квартал, визначений відповідно до положень Договору.

У разі, якщо Концесіонером не здійснено поліпшення основних засобів у складі Об`єкта концесії на повну суму амортизаційних відрахувань, нарахованих на державне майно, передане в концесію у складі Об`єкта концесії відповідно до Договору, розрахована сума концесійних платежів зменшується на суму фактично використаних на поліпшення амортизаційних відрахувань, нарахованих Концесієдавцем на Об`єкт концесії за відповідний звітний квартал.

Розмір концесійного платежу за кожний наступний квартал визначається Концесіонером шляхом коригування концесійного платежу за попередній звітний квартал на індекс інфляції за поточний звітний квартал (пункт 18 концесійного договору).

25.03.2016 на засіданні Комісії з організації питань по укладених концесійних договорах, утвореної наказом Міненерговугілля від 19.03.2015 №169 (зі змінами) (протокол № 2), розглянуті розрахунки надані ТОВ «ДТЕК Ровенькиантрацит» стосовно нарахування концесійного платежу за ІІІ, IV квартали 2014 року, І, П, Ш, IV квартали 2015 року на майно, передане у концесію на підставі Концесійного договору від 01.12.2011.

З огляду на Указ Президента України від 14.04.2014 № 405/2014, рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13.04.2014 «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» на сході України розпочато проведення антитерористичної операції (АТО), низка обов`язків Концесіонера внаслідок виникнення надзвичайних обставин не можуть належним чином виконуватись, зокрема і обов`язок із збереження майна, отриманого у складі Об`єкта концесії та зважаючи на те, що Концесієдавець, відповідно до пункту 6.1 Концесійних договорів, не може здійснювати контроль за дотриманням Концесіонером умов концесійного договору, Міністерством, як Концесієдавцем, не було підтверджено розрахунки сум амортизаційних відрахувань за III, IV квартали 2014 року, І, П, Ш, IV квартали 2015 року, про що листом від 13.04.2016 № 01/12-3960 повідомлено ТОВ «ДТЕК Ровенькиантрацит».

Листом від 13.04.2016 №01/12-3960 Міністерством надано ТОВ «ДТЕК Ровенькиантрацит» розміри концесійного платежу, який підлягає сплаті Концесіонером:

за ІІІ квартал 2014 року у сумі 23432671грн 36 коп; за IV квартал 2014 року у сумі 25670 570грн 50коп ; за І квартал 2015 року у сумі 30955986грн 36коп; за II квартал 2015 року у сумі 36210465грн 39коп; за III квартал 2015 року у сумі 36379490грн 05коп; за IV квартал 2015 року у сумі 36881 060грн 63коп, на загальну суму 189530244грн 29коп.

Однак зазначені платежі не було сплачено Концесіонером.

Пунктом 81 Концесійного договору передбачено, що у разі порушення будь- яких умов, встановлених цим Договором, винна Сторона сплачує на користь та на вимогу іншої Сторони і виключно за рішенням суду штраф у розмірі 0,1% від суми несплаченої суми концесійного платежу за квартал.

Загальний розмір заборгованості по концесійних платежах за III квартал 2014 року - IV квартал 2015 року становить 189530244грн 29 коп, загальний розмір штрафу - 189 530грн 24 коп.

Відповідно до частити другої статті 625 Цивільного кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Розмір простроченого концесійного платежу за ІІІ квартал 2014 року становить 23 432671грн 36 коп, сума заборгованості з урахуванням сукупного індексу інфляції - 59 495 552,58 грн; інфляційні втрати - 59 495 552,58 - 23 432 671,36 = 36062881грн 22 коп.

Розмір простроченого концесійного платежу за IV квартал 2014 року становить 25 670 570,50 грн; сума заборгованості з урахуванням сукупного індексу інфляції: 25670 570,50 х 2,225 = 57 117 019,36 грн; інфляційні втрати: 57 117 019,36 - 25 670 570,50 = 31 446 448,86 гривень.

Розмір простроченого концесійного платежу за І квартал 2015 року становить 30 955 986,36 грн; сума заборгованості з урахуванням сукупного індексу інфляції: 30 955 986,36 х 1,761= 54 513 491,98 грн; інфляційні втрати: 54 513 491,98- 30 955 986,36 = 23 557 505,62 гривень.

Розмір простроченого концесійного платежу за II квартал 2015 року становить 36 210 465,39 грн; сума заборгованості з урахуванням сукупного індексу інфляції: 36 210 465,39 х 1,734 = 62 788 946,99 грн; інфляційні втрати: 62 788 946,99 - 36 210 465,39 = 26 578 481,60 гривень.

Розмір простроченого концесійного платежу за ІІІ квартал 2015 року становить 36 379 490,05 грн; сума заборгованості з урахуванням сукупного індексу інфляції: 36 379 490,05 х 1,731= 62 972 897,28 грн; інфляційні втрати: 62 972 897,28- 36 379 490,05 = 26 593 407, 23 гривень.

Розмір простроченого концесійного платежу за IV квартал 2015 року становить 36 881 060,63 грн; сума заборгованості з урахуванням сукупного індексу інфляції: 36 881 060,63 х 1,667 = 61 480 728,07 грн; інфляційні втрати: 61 480 728,07 - 36 881 060,63 = 24 599 667,44 гривень.

Загальний обсяг інфляційних втрат за ІІІ квартал 2014 року - IV кварал 2015 року з урахуванням індексів інфляції складає 168 838 391,97 грн (36 062 881,22 + 31 446 448,86 + 23 557 505,62 + 26 578 481,60 + 26 593 407, 23 + 24 599 667,44).

А також кредитором здійснено нарахування 3% річних згідно наданого розрахунку.

Загальний обсяг 3% річних за ІІІ квартал 2014 року - IV квартал 2015 року за період: листопад 2014 року - листопад 2021 року складає 37057655грн 33коп (5 082 634,83 + 5 331 742,57 + 6 251 418,81 + 7 041 689,20 + 6 799 487,40 + 6 550 682,52).

Статтею 7 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» від 02.09.2014 № 1669-VII (у редакції Закону України від 23.03.2017 №1986-VIII, який набрав чинності 20.04.2017) скасовано орендну плату за користування державним та комунальним майном і концесійний платіж за право на створення (будівництво) та/або управління (експлуатацію) державним та комунальним майном суб`єктам господарювання, розташованим у населених пунктах згідно з переліками, передбаченими частиною четвертою статті 4 Закону.

Перелік населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та перелік населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, затверджено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 №1085-р.

З цих підстав кредитор просить визнати його грошові вимоги до Товариства з обмеженою відповідальністю «ДТЕК Ровенькиантрацит» у сумі 395615821,83 (триста дев`яносто п`ять мільйонів шістсот п`ятнадцять тисяч вісімсот двадцять одна) гривня 83 копійки, в тому числі:

- розміри концесійного платежу за ІІІ квартал 2014 року - IV квартал 2015 року - 189 530 244,29 (сто вісімдесят дев`ять мільйонів п`ятсот тридцять тисяч двісті сорок чотири) гривні 29 копійок;

- розмір штрафу 0,1 % передбачений договором - 189 530,24 (сто вісімдесят дев`ять тисяч п`ятсот тридцять) гривень 24 копійки;

- загальний обсяг інфляційних втрат з урахуванням індексів інфляції - 168 838 391,97 (сто шістдесят вісім мільйонів вісімсот тридцять вісім тисяч триста дев`яносто одна) гривня 97 копійок;

- загальний обсяг 3% річних за ІІІ квартал 2014 року - IV квартал 2015 року, за листопад 2014 року - листопад 2021 року - 37 057 655,33 (тридцять сім мільйонів п`ятдесят сім тисяч шістсот п`ятдесят п`ять ) гривень 33 копійки та включити ці вимоги до реєстру вимог кредиторів.

В підтвердження заявлених вимог кредитор додав до своєї заяви відповідне документальне підтвердження (а.с. 12-144), зокрема: копію концесійного договору від 01.12.2011 на право управління (експлуатацію) цілісним майновим комплексом державного підприємства «Ровенькиантрацит», з додатками; копію договору №1 від 02.03.2012 про внесення змін до концесійного договору; копію договору №2 від 05.07.2012 про внесення змін до концесійного договору; копію наказу Міненерговугілля від 19.03.2015 №169 (зі змінами) «Про організацію опрацювання структурними підрозділами Міненерговугілля питань за укладеними концесійними договорами»; копію протоколу №2 засідання Комісії з організації питань по укладених концесійних договорах, утвореної наказом Міненерговугілля від 19.03.2015 №169 (зі змінами); копію листа Міненерговугілля від 13.04.2016 №01/12-3960; копії постанови Кабінету Міністрів України від 2 вересня 2019 року №829 «Деякі питання оптимізації системи центральних органів виконавчої влади»; постанови Кабінету Міністрів України від 27.05.2020 №425 «Деякі питання оптимізації системи центральних органів виконавчої влади»; копію розпорядження Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 №1085-р; розрахунки інфляційних втрат та 3% річних, які суд приймає та вважає достовірними.

Ліквідатор банкрута Гальченко Є.А. згідно повідомлення від 09.05.2023 вих.№70 визнав заявлені кредитором грошові вимоги, посилаючись на приписи ст1, ч.ч.1,4 ст45, ст ст 59-60 КУзПБ, в розмірі 395615821,83 (триста дев`яносто п`ять мільйонів шістсот п`ятнадцять тисяч вісімсот двадцять одна) гривня 83 копійки, в тому числі:

- концесійний платіж за ІІІ квартал 2014 року - IV квартал 2015 року - 189 530 244,29 (сто вісімдесят дев`ять мільйонів п`ятсот тридцять тисяч двісті сорок чотири) гривні 29 копійок, як вимоги 4 черги задоволення;

- решта вимог - 206085577грн 54коп (штраф у розмірі 0,1 % згідно договору - 189 530,24грн, інфляційні втрати 168838391,97грн, 3% річних 37057655грн 33коп), як вимоги 6 черги задоволення, та включає ці вимоги кредитора до реєстру вимог кредиторів, без права вирішального голосу на зборах та засіданні комітету кредиторів.

Дослідивши матеріали справи та додатково надані сторонами, суд дійшов висновку про необхідність задоволення вимог кредитора, з огляду на наступне.

Постановою Господарського суду Луганської області від 30.07.2020 у справі №913/619/18 припинено процедуру розпорядження майном боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю «ДТЕК Ровенькиантрацит» (проспект Гвардійський, б.30/1, м. Сєвєродонецьк Луганської області, 93400, код ЄДРПОУ 37713861) та повноваження розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Гальченка Є.А.; визнано боржника - ТОВ «ДТЕК Ровенькиантрацит» банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців, тобто до 30.07.2021 року; призначено ліквідатором банкрута - ТОВ «ДТЕК Ровенькиантрацит» арбітражного керуючого Гальченка Є.А. (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого №176 від 12.02.2013), на якого покладено обов`язки та повноваження, по проведенню ліквідаційної процедури, встановлені Кодексом України з процедур банкрутства.

Офіційне оприлюднення оголошення про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури у справі №913/619/18 про банкрутство ТОВ «ДТЕК Ровенькиантрацит», здійснено на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України 10.08.2019 за №65104.

Відповідно до ч.4 ст.60 КузПБ у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає заяви з вимогами поточних кредиторів, які надійшли до господарського суду після офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом. Заяви з вимогами поточних кредиторів розглядаються господарським судом у порядку черговості їх надходження.

За результатами розгляду зазначених заяв господарський суд своєю ухвалою визнає чи відхиляє (повністю або частково) вимоги таких кредиторів.

Вимоги поточних кредиторів погашаються в порядку черговості, визначеної ст.64 цього Кодексу.

Ч 1 ст. 3 ГПК України передбачено, що судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

З 21.10.2019 введений в дію Кодекс України з процедур банкрутства.

Відповідно до ч. 2 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства з дня введення в дію цього Кодексу визнано таким, що втратив чинність Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Згідно ч. 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства (далі - КУзПБ) Провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України. Застосування положень Господарського процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до абз. 11 ч. 1 ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства кредитор - - юридична або фізична особа, а також контролюючий орган, уповноважений відповідно до Податкового кодексу України здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у межах своїх повноважень, та інші державні органи, які мають вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника, а також адміністратор за випуском облігацій, який відповідно до Закону України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки" діє в інтересах власників облігацій, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника; забезпечені кредитори - кредитори, вимоги яких до боржника або іншої особи забезпечені заставою майна боржника; конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника; поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство;

Згідно абз. 5 ч. 1 ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства грошове зобов`язання (борг) - зобов`язання боржника сплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового правочину (договору) та на інших підставах, передбачених законодавством України.

До грошових зобов`язань належать також зобов`язання щодо сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування; зобов`язання, що виникають внаслідок неможливості виконання зобов`язань за договорами зберігання, підряду, найму (оренди), ренти тощо та які мають бути виражені у грошових одиницях. До складу грошових зобов`язань боржника, у тому числі зобов`язань щодо сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування, не включаються неустойка (штраф, пеня) та інші фінансові санкції, визначені на дату подання заяви до господарського суду, а також зобов`язання, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю і здоров`ю громадян, зобов`язання з виплати авторської винагороди, зобов`язання перед засновниками (учасниками) боржника - юридичної особи, що виникли з такої участі. Склад і розмір грошових зобов`язань, у тому числі розмір заборгованості за передані товари, виконані роботи і надані послуги, сума кредитів з урахуванням відсотків, які зобов`язаний сплатити боржник, визначаються на день подання до господарського суду заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), якщо інше не встановлено цим Кодексом. При поданні заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) розмір грошових зобов`язань визначається на день подання до господарського суду такої заяви.

Відповідно до ч2 ст625 Цивільного кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Відповідно до ч.З ст. 59 КУзПБ з метою виявлення кредиторів з вимогами за зобов`язаннями боржника, визнаного банкрутом , що виникли під час проведення процедур банкрутства, господарський суд здійснює офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури на офіційному веб-порталі судової влади України.

Відповідно до ч 5 ст59 КУзПБ заява з вимогами поточного кредитора має відповідати вимогам, встановленим частиною третьою статті 45 цього Кодексу. До заяви з вимогами поточного кредитора застосовуються положення статті 46 цього Кодексу.

Відповідно до ч4 ст45 КУзПБ для кредиторів, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, усі дії, вчинені у судовому процесі, є обов`язковими так само, як вони є обов`язковими для кредиторів, вимоги яких були заявлені протягом встановленого строку. Вимоги кредиторів, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, задовольняються в порядку черговості, встановленої цим Кодексом. Кредитори, вимоги яких заявлені після завершення строку, визначеного частиною першою цієї статті, є конкурсними, однак не мають права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів.

Згідно з ч. 4 ст. 60 КУзПБ у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає заяви з вимогами поточних кредиторів, які надійшли до господарського суду після офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом.

Заяви з вимогами поточних кредиторів розглядаються господарським судом у порядку черговості їх надходження. За результатами розгляду зазначених заяв господарський суд своєю ухвалою визнає чи відхиляє (повністю або частково) вимоги таких кредиторів.

Вимоги поточних кредиторів погашаються в порядку черговості, визначеної ст 64 КУзПБ.

Відповідно до п1 ч1 ст64 КУзПБ у першу чергу задовольняються витрати, пов`язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді, у т.ч судовий збір, сплачений кредитором за подання заяви з грошовими вимогами.

Відповідно до п4 ч1 ст64 КУзПБ у четверту чергу задовольняються вимоги кредиторів, не забезпечені заставою.

Відповідно до п6 ч1 ст64 КУзПБ у шосту чергу задовольняються інші вимоги.

Відповідно до ч1 ст74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Відповідно до ст79 ГПК України наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування.

Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Суд дійшов висновку про доведеність грошових вимог кредитора з огляду на надані кредитором документи та враховуючи визнання цих вимог ліквідатором.

Європейський Суд з прав людини у рішенні, прийнятому у справі «Проніна проти України» зазначив, що пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент.

Приймаючи до уваги викладене, суд задовольняє заяву Міністерства енергетики України від 21.01.2022 №26/17-17.5-1097 про визнання грошових вимог до банкрута ТОВ «ДТЕК Ровенькиантрацит», визнає грошові вимоги кредитора Міністерства енергетики України до банкрута ТОВ «ДТЕК Ровенькиантрацит» в загальному розмірі 395615821грн 83 коп, у т.ч. концесійний платіж - 189530244грн 29коп, інфляційні втрати - 168838391грн 97коп, три відсотки річних - 37057655грн 33коп (як вимоги 4 черги задоволення, без права вирішального голосу на зборах кредиторів та комітеті кредиторів), штраф за договором - 189530грн 24коп (як вимоги 6 черги задоволення) й зобов`язує ліквідатора включити їх до реєстру вимог кредиторів відповідно до черговості. встановленої ст.64 КУзПБ, а також включити до реєстру вимог кредиторів витрати кредитора по сплаті судового збору - 4540грн 00коп (1 черга згідно ст 64 КУзПБ).

Керуючись ст ст 1, 2, 6, 45-48, 58-89 Кодексу України з процедур банкрутства, ст ст 202, 233-235 Господарського процесуального кодексу України, суд

у х в а л и в:

1.Заяву Міністерства енергетики України від 21.01.2022 №26/17-17.5-1097 про визнання грошових вимог до банкрута ТОВ «ДТЕК Ровенькиантрацит», - задовольнити.

2.Визнати у повному обсязі грошові вимоги кредитора - Міністерства енергетики України до банкрута ТОВ «ДТЕК Ровенькиантрацит» в загальному розмірі 395615821грн 83 коп, у т.ч. концесійний платіж - 189530244грн 29коп, інфляційні втрати - 168838391грн 97коп, три відсотки річних - 37057655грн 33коп (як вимоги 4 черги задоволення, без права вирішального голосу на зборах кредиторів та комітеті кредиторів), штраф за договором - 189530грн 24коп (як вимоги 6 черги задоволення).

3.Зобов`язати ліквідатора Гальченка Є.А. включити визнані судом грошові вимоги до реєстру вимог кредиторів відповідно до черговості, встановленої ст.64 КУзПБ, а також включити до реєстру вимог кредиторів витрати кредитора по сплаті судового збору в сумі 4540грн 00коп (1 черга згідно ст 64 КУзПБ), уточнений реєстр вимог кредиторів надати до суду.

У судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини ухвали.

Ухвала набирає законної сили з моменту її оголошення 16.05.2023, її може бути оскаржено в апеляційному порядку згідно ст. ст. 253- 257 ГПК України, урахуванням особливостей, встановлених ст. 9 КУзПБ.

Повний текст складено та підписано 22.05.2023.

Суддя Марина КОВАЛІНАС

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення16.05.2023
Оприлюднено23.05.2023
Номер документу110997157
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —913/619/18

Ухвала від 10.12.2024

Господарське

Господарський суд Луганської області

Ковалінас М.Ю.

Ухвала від 09.12.2024

Господарське

Господарський суд Луганської області

Ковалінас М.Ю.

Ухвала від 04.12.2024

Господарське

Господарський суд Луганської області

Ковалінас М.Ю.

Ухвала від 26.11.2024

Господарське

Господарський суд Луганської області

Ковалінас М.Ю.

Ухвала від 21.11.2024

Господарське

Господарський суд Луганської області

Ковалінас М.Ю.

Ухвала від 19.09.2024

Господарське

Господарський суд Луганської області

Ковалінас М.Ю.

Ухвала від 13.09.2024

Господарське

Господарський суд Луганської області

Ковалінас М.Ю.

Ухвала від 19.07.2024

Господарське

Господарський суд Луганської області

Ковалінас М.Ю.

Ухвала від 19.07.2024

Господарське

Господарський суд Луганської області

Ковалінас М.Ю.

Ухвала від 28.05.2024

Господарське

Господарський суд Луганської області

Ковалінас М.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні