Рішення
від 22.05.2023 по справі 140/3616/23
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 травня 2023 року ЛуцькСправа № 140/3616/23

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Димарчук Т.М.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом приватного підприємства ІОЛА до Головного управління ДПС у Волинській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство ІОЛА (далі ПП ІОЛА, позивач) звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області (далі ГУ ДПС у Волинській області, відповідач 1), Державної податкової служби України (далі ДПС України, відповідач 2) про визнання протиправним та скасування рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Волинській області від 21.12.2022 №7913373/21753815 про відмову в реєстрації податкової накладної від 31.10.2022 №93 в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов`язання ДПС України зареєструвати подану ПП ІОЛА податкову накладну від 31.10.2022 №93 в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН).

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивачем на виконання договору оренди від 13.09.2022 №1138, укладеного з ТОВ СТАРТПРОМ ТРЕЙДИНГ, надано послуги з оренди земельної ділянки за жовтень 2022 року згідно акту надання послуг №726 від 13.10.2022 на суму 20000,00 грн (в тому числі ПДВ 3333,33 грн). Оплата за надані послуги була проведена 15.11.2022 у повному обсязі, що підтверджується банківською випискою АТ КБ ПРИВАТБАНК.

Відповідно до вимог статті 201 ПК України, позивачем за даною операцією (по факту надання послуг оренди) було сформовано податкову накладну від 31.10.2022 №93 на суму 20000,00 грн (в тому числі ПДВ 3333,33 грн) та скеровано її для реєстрації в ЄРПН, однак згідно з квитанцією від 14.11.2022 її реєстрація була зупинена, оскільки коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 68.20 відсутні в таблиці даних податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Позивач зазначає, що ним було подано до відповідача-1 таблицю даних платника податку з кодом 68.20, зареєстровану в контролюючому органі 26.11.2022 за № 9252492859. Відповідач своїм рішенням № 7750037/21753815 від 30.11.2022 врахував таблицю позивача, в якому наявний код товару/послуг за КВЕД 68.20. «Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна», а отже така підстава зупинення реєстрації податкової накладної перестала існувати.

З метою реєстрації податкової накладної, позивачем на виконання пункту 4 Порядку №520, відповідачу 1 було подано повідомлення від 16.12.2022 №2 із наданням пояснень та документів щодо обставин складання податкової накладної, а саме: копії витягів з Державного реєстру прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №109347245 та №109330545 на земельну ділянку і будівлю лісосушарки; копію договору оренди земельної ділянки від 13.09.2022 за №1138; акт приймання-передачі земельної ділянки в оренду; копію акта надання послуг №726 від 31.10.2022; копію рахунку на оплату №630 від 14.11.2022; копію банківської виписки за 15.11.2022.

Проте, комісія ГУ ДПС у Волинській області прийняла рішення від 21.12.2022 №7913373/21753815 про відмову в реєстрації податкової накладної від 31.10.2022 №93 в ЄРПН з наступної підстави: ненадання платником податку копій документів а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок. Крім того, у графі додаткова інформація зазначено: відсутні документи, що підтверджують право власності та розрахункові документи (платіжні доручення, банківські виписки), що підтверджують факт оплати.

Позивач не погоджується із рішенням Комісії ГУ ДПС у Волинській області та зауважує, що надіслана квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної не містить конкретної вимоги щодо надання пояснень та копій документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в такій податковій накладній, для розгляду питання прийняття рішення про її реєстрацію в ЄРПН. У спірному рішенні не зазначено, які вимоги законодавства порушено при складанні документів та яких саме конкретно документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Поряд з тим надіслані для розгляду комісії регіонального рівня документи підтверджують реальність здійснення господарської операції та правомірність складання податкової накладної

Комісія ГУ ДПС у Волинській області прийняла оскаржуване рішення про відмову реєстрації податкової накладної без зазначення мотивів неврахування поданих позивачем документів. Крім того, відсутність певного документа чи ненадання його контролюючому органу не може бути підставою для відмови в реєстрації податкової накладної, за умови, що інші документи підтверджують проведення господарської операції.

Представник позивача зауважив, що податкова накладна №93 від 31.10.2022 на суму 20000,00 грн (в тому числі ПДВ 3333,33 грн) була сформована і подана на реєстрацію в ЄРПН по факту підписання сторонами акта надання послуг №726 від 31.10.2022, як першої події в розумінні статей 187 та 201 ПК України.

Крім того, з моменту укладення договору оренди земельної ділянки від 13.09.2022 за №1138 та по сьогоднішній день позивач надавав і надає даний вид послуг та реєстрував податкові накладні за вересень, листопад, грудень 2022 року та січень 2023 року з аналогічним видом послуг по наданню в оренду земельної ділянки у встановленому порядку, що стверджується доданими податковими накладними та квитанціями про їх реєстрацію.

Будучи незгодним із прийнятим вище рішенням відповідача-1 про відмову в реєстрації податкової накладної та в порядку досудового врегулювання спору позивач подавав до Комісії центрального рівня ДПС відповідну скаргу з поясненням від 29.12.2022. Для документального обґрунтування скарги позивач повторно надав документи, аналогічні тим, що він надавав Комісії ГУ ДПС у Волинській області до письмового повідомлення про розблокування зупиненої податкової накладної. Проте, рішенням про результати розгляду скарг щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1931/21753815/2 від 06.01.2023 ДПС України відмовлено у задоволенні поданої скарги.

З огляду на вищевикладене позивач вважає оскаржуване рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню. З наведених підстав просить позов задовольнити.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 14.03.2023 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі за вказаним позовом та ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

У поданому до суду відзиві на позовну заяву від 22.03.2023 №1091/03-20-05-02 представник відповідачів просила відмовити в задоволенні позовних вимог повністю. В обґрунтування такої позиції вказала, що ПП ІОЛА подало на реєстрацію податкову накладну від 31.10.2022 №93 на суму 20000,00 грн (в тому числі ПДВ 3333,33 грн). Рєстрація вищезазначеної податкової накладної була зупинена згідно з квитанцією, у зв`язку із чим платнику запропоновано подати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації зазначеної в податковій накладній.

Для підтвердження реєстрації податкової накладної від 31.10.2022 №93 позивачем подано повідомлення від 16.12.2022 №2 із наданням пояснень та копій документів щодо податкової накладної/розрахунку коригування реєстрацію якої зупинено з додатками в кількості 8 арк., а саме: договір оренди земельної ділянки від 13.09.2022 за №1138 у 6 файлах; акт приймання-передачі земельної ділянки в оренду від 13.09.2022; акт надання послуг №726 від 31.10.202.

За результатами розгляду поданих документів комісією ГУ ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН прийнято рішення від 21.12.2022 №7913373/21753815 про відмову в реєстрації податкової накладної від 31.10.2022 №93 в ЄРПН з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок. Крім того, у графі додаткова інформація зазначено: відсутні документи, що підтверджують право власності та розрахункові документи (платіжні доручення, банківські виписки), що підтверджують факт оплати по вказаній операції.

Відповідач вказує на те, що ПП «ІОЛА» надає до суду більш розширений пакет документів, ніж той, який було подано до ГУ ДПС у Волинській області та за результатами розгляду яких прийнято оскаржуване рішення. Так, до повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 16.12.2022 №2, не були надані копії: договору купівлі - продажу земельної ділянки від 27.12.2017 за №2203, витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 109347245, банківської виписки за 15.11.2022, рахунку №630 від 14.11.2022.

Зазначає, що орендна плата відповідно до договору оренди земельної ділянки від 13.09.2022 за №1138 повинна сплачуватись не пізніше 5 числа поточного місяця, а саме: оплата за жовтень повинна бути здійснена не пізніше 05.10.2022, однак позивачем виставлено рахунок №630 від 14.11.2022, а орендарем сплачено орендну плату за жовтень 2022 року лише 15.11.2022, що підтверджується банківською випискою, яка надається до суду (однак не була надана на розгляд Комісії). Неподання на розгляд комісії ГУ ДПС у Волинській області копії договору купівлі-продажу земельної ділянки від 27.12.2017 за №2203 та копії банківської виписки за рахунками за 15.11.2022 є підставою для відмови в рееєстрації податкової накладної.

З наведених підстав представник відповідачів вважає, що спірні рішення є правомірними, а позовна вимога про зобов`язання зареєструвати в ЄРПН податкові накладні також не підлягає задоволенню, оскільки її задоволення є втручанням в дискреційні повноваженні відповідача.

З наведених підстав представник відповідачів просив у задоволенні позову відмовити повністю.

Дослідивши подані суду письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення з наступних мотивів та підстав.

Судом встановлено, що ПП ІОЛА зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 16.04.1997. Основним видом діяльності ПП ІОЛА за кодами КВЕД є: 22.21 - Виробництво плит, листів, труб і профілів із пластмас, а також інші види діяльності: 18.12 - Друкування іншої продукції, 22.22 - Виробництво тари з пластмас, 22.29 - Виробництво інших виробів із пластмас, 46.90 - Неспеціалізована оптова торгівля.

13.09.2022 між ПП ІОЛА (орендодавець) з однієї сторони та ТОВ СТАРТПРОМ ТРЕЙДИНГ (орендар) з іншої було укладено договір оренди земельної ділянки, посвідчений приватним нотаріусом Луцького районного нотаріального округу Волинської області Ходачинською Н.І., зареєстрованого в реєстрі за №1138, згідно з п. 1 якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку площею 0,8634 га, кадастровий номер: 0710100000:41:071:0010, цільове призначення земельної ділянки: для будівництва і обслуговування виробничих приміщень, що розташована за адресою: Волинська область, місто Луцьк, вулиця Молодогвардійська, 2 «а».

Відповідно до п. 2 даного договору земельна ділянка, яка передається в оренду належить орендодавцю на підставі договору купівлі-продажу, посвідченому 27.12.2017 приватним нотаріусом Луцького міського нотаріального округу Волинської області Ариванюк Н.А., зареєстрованого в реєстрі за №2203.

Відповідно до п. 7 даного договору він укладено на термін один рік до 13.09.2023. Після закінчення строку договору орендар має переважне право на поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 30 (тридцять) днів до закінчення строку дії договору повинен повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.

Згідно з п. 8 договору орендна плата встановлюється у розмірі 20 000,00 грн з ПДВ на місяць та вноситься орендарем у безготівковій грошовій формі на рахунок орендодавця, реквізити якого орендодавець зобов`язується надати орендарю додатково.

На підставі п. 10 договору орендна плата вноситься орендарем щомісячно, не пізніше 5 (п`ятого) числа поточного місяця (а.с.27-31).

На виконання умов вказаного договору, орендодавець ПП ІОЛА передав, а орендар ТОВ СТАРТПРОМ ТРЕЙДИНГ прийняв у строкове платне користування земельну ділянку площею 0,8634 га, кадастровий номер: 0710100000:41:071:0010, цільове призначення земельної ділянки: для будівництва і обслуговування виробничих приміщень, що розташована за адресою: Волинська область, місто Луцьк, вулиця Молодогвардійська, 2, що підтверджується актом приймання-передачі земельної ділянки в оренду від 13.09.2022 (а.с.33).

ПП ІОЛА на виконання договору оренди земельної ділянки від 13.09.2022 за №1138 надало ТОВ СТАРТПРОМ ТРЕЙДИНГ в жовтні 2022 року послуги з оренди земельної ділянки, про що складено акт надання послуг №726 від 31.10.2022 на суму 20000,00 грн (в тому числі ПДВ 3333,33 грн). Оплата за надані послуги на підставі рахунку на оплату від 14.11.2022 №630 була проведена 15.11.2022 на суму 20000,00 грн, що підтверджується банківською випискою АТ КБ ПРИВАТБАНК за 15.11.2022 (а.с.35-36).

ПП ІОЛА відповідно до вимог статті 201 ПК України по факту надання послуг оренди земельної ділянки, склало на адресу ТОВ СТАРТПРОМ ТРЕЙДИНГ податкову накладну від 31.10.2022 №93 на суму 20000,00 грн (в тому числі ПДВ 3333,33 грн) та надіслало її в електронному вигляді до ДПС України для реєстрації в ЄРПН (а.с.37).

Як вбачається із квитанції від 14.11.2022 податкову накладну від 31.10.2022 №93 доставлено до ДПС України, однак відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України їх реєстрація зупинена з тих підстав, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 68.20 відсутні в таблиці даних податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН (а.с.38).

ПП ІОЛА до контролюючого органу надіслало в електронному вигляді повідомлення від 16.12.2022 №2 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено із наданням пояснень та документів щодо обставин складання податкової накладної, а саме: копії витягів з Державного реєстру прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №109347245 та №109330545 на земельну ділянку і будівлю лісосушарки; копію договору оренди земельної ділянки від 13.09.2022 за №1138; акт приймання-передачі земельної ділянки в оренду від 13.09.2022; копію акта надання послуг №726 від 31.10.2022; копія рахунку на оплату №630 від 14.11.2022; копія банківської виписки за 15.11.2022 в кількості 8 додатків (а.с.26-31,33-36).

Крім того, позивачем подано відповідачу-1 таблицю даних платника податку з кодом 68.20, зареєстровану в контролюючому органі 26.11.2022 за №9252492859. Відповідач своїм рішенням №7750037/21753815 від 30.11.2022 врахував таблицю позивача, в якому наявний код товару/послуг за КВЕД 68.20. «Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна» (а.с.22).

Проте, Комісією ГУ ДПС у Волинській області прийнято рішення від 21.12.2022 №7913373/21753815 про відмову в реєстрації податкової накладної від 31.10.2022 №93 в ЄРПН з наступної підстави: ненадання платником податку копій документів а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок. Крім того, у графі додаткова інформація зазначено: відсутні документи, що підтверджують право власності та розрахункові документи (платіжні доручення, банківські виписки), що підтверджують факт оплати (а.с.20).

ПП ІОЛА скористалось правом на адміністративне оскарження та 29.12.2022 подало скаргу на рішення від 21.12.2022 №7913373/21753815 про відмову в реєстрації податкової накладної. До скарги позивачем було подано пояснення від 29.12.2022 та документи для документального обґрунтування скарги, а саме: копії витягів з Державного реєстру прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №109347245 та №109330545 на земельну ділянку і будівлю лісосушарки; копію договору оренди земельної ділянки від 13.09.2022 за №1138; акт приймання-передачі земельної ділянки в оренду від 13.09.2022; копію акта надання послуг №726 від 31.10.2022; копію рахунку на оплату №630 від 14.11.2022; копію банківської виписки за 15.11.2022.

Рішенням комісії з питань реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 06.01.2023 №1931/21753815/2 скарга залишена без задоволення, а оскаржуване рішення без змін.

Позивач, не погоджуючись із рішенням комісії ГУ ДПС у Волинській області звернувся із даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює ПК України.

Відповідно до абзацу 1 пункту 201.1 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, яка набула чинності з 01.02.2020, серед іншого, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.

Відповідно до пункту 5 Порядку №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Пунктом 7 Порядку №1165 визначено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет (пункт 8 Порядку №1165).

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Як зазначено у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної від 14.11.2022 господарська операція відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Критерії ризиковості здійснення операцій оформлені у вигляді Додатку №3 до Порядку №1165.

Відповідно до пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Так, в отриманій позивачем квитанції від 14.11.2022 контролюючий орган вказав на те, коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 68.20 відсутні в таблиці даних податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Аналіз пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій свідчить про те, що для того, аби встановити наявність у господарської операції такої ознаки мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності господарської операції вказаному критерію слід навести обґрунтований розрахунок за цим критерієм, якому відповідає платник податку, чого вимагає пункт 11 Порядку №1165.

Однак, відсутність у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначення конкретного критерію ризиковості здійснення операцій, про які йдеться у пункті 1 додатку 3 до Порядку №1165, із розрахованим показником за відповідним критерієм, якому відповідає платник податку, свідчить про необґрунтованість віднесення господарської операції до відповідного критерію, що визначений пунктом 1 Критеріїв ризиковості господарських операцій.

Зокрема, контролюючим органом не наведено обґрунтування того, що обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС, що свідчить про необґрунтованість такої квитанції.

Отже, квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних не відповідають вимогам, що встановлені до них пунктом 11 Порядку №1165 в частині необхідності зазначення критерію (їв) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкової накладної в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.

Крім того, у квитанції не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкових накладних стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованих квитанцій вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку №1165.

Сформована комісією регіонального рівня пропозиція щодо надання документів є загальною та формальною, яка за своїм змістом дублює припис підпункту 3 пункту 11 Порядку №1165. Така пропозиція щодо надання документів не є конкретизованою, що може свідчити про наявність у платника податків вільного розсуду щодо переліку документів, які слід надати.

Суд зауважує, що у випадку не конкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

Аналогічний правовий висновок викладений у постанові Верховного Суду від 22.07.2019 по справі №815/2985/18.

Слід зазначити, що конкретний перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначено пунктом 5 Порядку №520, може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.

В той же час, недотримання принципу правової визначеності під час зупинення реєстрації податкової накладної призвело до необізнаності платника податків щодо вичерпного переліку необхідних документів, які він повинен був надати контролюючому органу.

У свою чергу, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520 (далі - Порядок №520).

Відповідно до пункту 5 Порядку №520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно пункту 11 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що рішення Комісії державної податкової служби повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Суд зазначає, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції позивача на предмет її реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. У свою чергу, при реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями.

Здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Така правова позиція вже неодноразово викладалась Верховним Судом, зокрема у постановах від 28.11.2019 у справі №1640/2650/18, від 23.10.2018 у справі №822/1817/18, від 21.05.2019 у справі №0940/1240/18.

На думку суду, позивачем надані усі належні документи, які стосуються господарських операцій з надання послуги оренди земельної ділянки для ТОВ СТАРТПРОМ ТРЕЙДИНГ відповідно до укладеного договору оренди земельної ділянки від 13.09.2022 за №1138, та є достатні для прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію в ЄРПН податкової накладної від 31.10.2022 №93.

Зокрема, на підтвердження здійснення господарських операцій позивачем надано договір оренди земельної ділянки від 13.09.2022 за №1138, відповідно до якого позивач передав, а ТОВ СТАРТПРОМ ТРЕЙДИНГ прийняв на підставі акта приймання-передачі земельної ділянки в оренду від 13.09.2022 в строкове платне користування земельну ділянку площею 0,8634 га, кадастровий номер: 0710100000:41:071:0010, цільове призначення земельної ділянки: для будівництва і обслуговування виробничих приміщень, що розташована за адресою: Волинська область, місто Луцьк, вулиця Молодогвардійська, 2 «а», яка належить позивачу на підставі договору купівлі-продажу від 27.12.2017 за №2203.

Актом надання послуг №726 від 31.10.2022 на суму 20000,00 грн (в тому числі ПДВ 3333,33 грн) підтверджено надання послуг оренди земельної ділянки для ТОВ СТАРТПРОМ ТРЕЙДИНГ, на підставі укладеного з ТОВ СТАРТПРОМ ТРЕЙДИНГ договору оренди земельної ділянки від 13.09.2022 за №1138, який і став підставою для складання податкової накладної від 31.10.2022 №93.

Оплата за надані послуги на підставі рахунку на оплату від 14.11.2022 №630 була проведена 15.11.2022 на суму 20000,00 грн, що підтверджується банківською випискою АТ КБ ПРИВАТБАНК за 15.11.2022 (а.с.35-36).

Отже, вищезазначені документи вказують на виконання обов`язків сторонами за договором оренди земельної ділянки від 13.09.2022 за №1138; первинні документи відповідають встановленим вимогам щодо форми та змісту та у суду відсутні підстави ставити під сумнів достовірність відображених у цих документах даних про господарську операцію.

Надані позивачем документи складені з дотриманням вимог законодавства та є достатніми для реєстрації податкової накладної від 31.10.2022 №93 в ЄРПН, водночас обставин, які б унеможливлювали її реєстрацію в ЄРПН, судом не встановлено.

Суд критично оцінює посилання відповідача-1 у спірному рішенні на відсутність документів, що підтверджують право власності та розрахункових документів, оскільки для підтвердження права власності на земельну ділянку позивачем до податкового органу було надано копії витягів з Державного реєстру прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №109347245 та №109330545 на земельну ділянку і будівлю лісосушарки, а в п. 2 договору оренди земельної ділянки від 13.09.2022 за №1138 зазначено, що земельна ділянка, яка передається в оренду належить орендодавцю ПП ІОЛА на підставі договору купівлі-продажу, посвідченому 27.12.2017 приватним нотаріусом Луцького міського нотаріального округу Волинської області Ариванюк Н.А., зареєстрованого в реєстрі за №2203.

Крім того, на розгляд контролюючому органу позивачем до скарги надавалась копія банківської виписки АТ КБ ПРИВАТБАНК за 15.11.2022 щодо проведення ТОВ СТАРТПРОМ ТРЕЙДИНГ оплати у розмірі 2000,00 грн за надані послуги з оренди земельної ділянки за жовтень 2022 року.

Окрім того, суд звертає увагу, що спірна податкова накладна була складена саме по першій події - наданню послуг (а не оплати за такі послуги).

Разом з тим, суд вважає за належне вказати, що на виконання умов договору оренди земельної ділянки від 13.09.2022 за №1138 позивач уже надавав для ТОВ СТАРТПРОМ ТРЕЙДИНГ послуги з оренди земельної ділянки, внаслідок чого були складені податкові накладні за вересень, листопад, грудень 2022 року та січень 2023 року з аналогічним видом послуг по наданню в оренду земельної ділянки та без будь яких зауважень зареєстровані податковим органом в ЄРПН, що підтверджується доданими до позовної заяви податковими накладними та квитанціями про їх реєстрацію (а.с.39-46).

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПКУ датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (пункт 201.7 статті 201 ПКУ). При цьому у разі часткової попередньої оплати товарів різної номенклатури платники податку (контрагенти за операцією) самостійно на підставі договорів та первинних (бухгалтерських) документів визначають, за який товар в межах договору здійснюється така попередня оплата. Врегулювання питань господарських правовідносин між суб`єктами господарювання не належить до сфери компетенції Державної податкової служби України.

Оскільки для виникнення податкового зобов`язання з ПДВ достатньо настання однієї з подій, то обов`язок продавця виписати і зареєструвати в ЄРПН податкову накладну на відповідну суму ПДВ кореспондує з правом контролюючого органу вимагати у платника податку ту документацію, яка підтверджує настання саме такої події, а не обох подій одночасно. Якщо мова йде про оплату платником податку товарів, то документами, достатніми для підтвердження такої операції будуть документи, що засвідчують факт зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, і такі документи можуть вважатися необхідною передумовою для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.

Таким чином, на підставі настання однієї з подій, в даному випадку по факту надання послуг оренди земельної ділянки згідно акта надання послуг №726 від 31.10.2022 на суму 20000,00 грн (в тому числі ПДВ 3333,33 грн), у позивача виникло визначене законом право на складання податкової накладної від 31.10.2022 №93 на суму 20000,00 грн (в тому числі ПДВ 3333,33 грн), реєстрацію якої було зупинено контролюючим органом.

Суд зазначає, що за приписами статті 8 КАС України, суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини.

Статтею 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини №3477-IV від 23.02.2006, суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

У рішенні від 10.02.2010 у справі Серявін та інші проти України Європейський суд з прав людини вказав, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі, наприклад, документи, пояснення осіб, тощо.

При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.

Таким чином, висновки та рішення суб`єкта владних повноважень повинні ґрунтуватися виключно на належних, достатніх, а також тих доказах, які одержані з дотриманням закону.

Як встановлено судом, відповідачем 1 зазначених вище принципів при прийнятті оскаржуваного рішення від 21.12.2022 №7913373/21753815 дотримано не було, що свідчить про необґрунтованість та протиправність оскаржуваного рішення, яке підлягає скасуванню.

Щодо позовної вимоги в частині зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну від 31.10.2022 №93 в ЄРПН, суд зазначає наступне.

Відповідно до вимог пунктів 201.1, 201.10 статті 201 ПК України реєстрацію податкової накладної в ЄРПН віднесено до обов`язків платника податків.

У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, оскільки у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в ЄРПН є іншим.

Так, згідно із нормами пунктів 19, 20 Порядку ведення ЄРПН, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Відповідно до частини третьої статті 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

За наведених вище обставин справи та положень чинного законодавства, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог шляхом визнання протиправним та скасування рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС у Волинській області від 21.12.2022 №7913373/21753815 про відмову в реєстрації податкової накладної від 31.10.2022 №93 та зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН вказану податкову накладну.

Відповідно до вимог статті 244 КАС України суд під час ухвалення рішення вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати.

За змістом частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Згідно із платіжною інструкцією від 09.03.20232 №1797 за подання позову у даній справі ПП ІОЛА було сплачено судовий збір в сумі 2684,00 грн (а.с.19).

Відтак, оскільки цим рішенням позов задоволено повністю, тому за рахунок бюджетних асигнувань відповідача ГУ ДПС у Волинській області (яким винесено протиправне рішення) на користь позивача необхідно присудити судові витрати в сумі 2684,00 грн.

Керуючись статтями 139, 243- 246, 250, 262 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 21 грудня 2022 року №7913373/21753815 про відмову в реєстрації податкової накладної від 31 жовтня 2022 року №93 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати подану Приватним підприємством ІОЛА податкову накладну від 31 жовтня 2022 року №93 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області на користь Приватного підприємства ІОЛА судовий збір у розмірі 2684,00 грн (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні 00 копійок).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: Приватне підприємство ІОЛА (45602, Волинська область, Луцький район, с. Підгайці, вул. Князя Острозького, буд. 17, код ЄДРПОУ 21753815).

Відповідач 1: Головне управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, м. Луцьк, Київський майдан, буд. 4, ідентифікаційний код відокремленого підрозділу 44106679).

Відповідач 2: Державна податкова служба України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393).

Головуючий-суддя Т.М. Димарчук

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.05.2023
Оприлюднено26.05.2023
Номер документу111059769
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —140/3616/23

Ухвала від 05.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 29.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 27.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 27.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 02.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 13.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 13.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 13.11.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 13.11.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 09.10.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні