ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 травня 2023 року
справа №380/18940/22
провадження № П/380/19095/22
Львівський окружний адміністративний суд
у складі головуючої судді Сподарик Н.І.,
за участю секретаря судового засідання Суліковської У.І.,
представника відповідача Фрусенко А.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Державної служби геології та надр України до товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна компанія «Львівський каменеобробний завод «Каменяр» про анулювання спеціального дозволу на користування надрами, -
В С Т А Н О В И В:
На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Державної служби геології та надр України (03057, м. Київ, вул. Антона Цедіка, 16; код ЄДРПОУ 37536031) до товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна компанія «Львівський каменеобробний завод «Каменяр» (79014, м. Львів, вул. Кутова, буд. 8-А; код ЄДРПОУ 311456144) з вимогою:
- припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №6127 від 10.05.2016, наданий товариству з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна компанія «Львівський каменеобробний завод «Каменяр».
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що товариство з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна компанія «Львівський каменеобробний завод «Каменяр» взятих на себе зобов`язань не виконує. Наказом Державної служби геології та надр України від 09.09.2019 «Про проведення позапланових перевірок» було доручено Департаменту державного нагляду (контролю) провести позапланові перевірки суб`єктів господарювання, яким надалі спеціальні дозволи на користування надрам, а саме: на предмет дотримання вимог законодавства відповідно до пунктів:1.3, 1.5, 1.6, 1.8, 3.2, 4.1-4.5, 7.1, 8.1-8.8, 8.10, 8.17, 10.2, 10.3 Переліку питань щодо проведення заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, визначеного згідно з додатком 4 до уніфікованого форми АКТУ. За результатами проведеної перевірки, складено припис від 15.09.2020 №329-20/02, яким зобов`язано надрокористувача у строк до 24.09.2020 усунути порушення у сфері надрокористування та подати в письмовій формі документи та матеріали, що підтверджують дотримання відповідачем вимог законодавства про надрокористування за наведеним переліком, а також подати в письмовій формі матеріали, які підтверджують факт усунення порушень. У зв`язку з не усуненням порушень Західним міжрегіональним відділом Департаменту геологічного контролю Держгеонадр було підготовлено подання на зупинення дії спеціального дозволу, що призвело до складання припису.
Враховуючи вищезазначене, відповідно до положень статті 26 Кодексу України про надра та п.23 Порядку № 615 позивачем розглянуто питання щодо подальшої дії дозволу, власником якого є відповідач, що не вжив заходів щодо усунення порушень, які стали підставою для зупинення дії дозволу. Враховуючи, що відповідач порушив законодавство в сфері надрокористування та не усунув порушення, позивач вважає, що наявні підстави для анулювання дозволу, згідно статті 26 Кодексу України про надра та пункту 23 Порядку № 615.
Ухвалою від 02.01.2023 року відкрито загальне позовне провадження у справі, призначено підготовче засідання.
05.04.2023 за вх.№23283 від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву, позовні вимоги заперечив, просив суд у задоволенні позову відмовити. Зазначив, що позивачем надано копію акта від 15.09.2020 №02-04/06/2020-12/у-53. Однак із зазначеного акта не вбачається які саме порушення обов`язків, зазначених у спеціальному дозволі на користування надрами №6127 від 10.05.2016 та угоди про умови користування ділянкою надр, допустив відповідач. Отже, на переконання представника відповідача, у визначений законом спосіб позивачем не встановлювались порушення відповідачем вимог спеціального дозволу, на підставі яких суд мав би визначити обґрунтованість звернення та наявності підстав для припинення права користування надрами шляхом задоволення позову позивача. З позовної заяви не вбачається на якій підставі і якими нормами право передбачено витребування позивачем у приписі саме такого переліку документів, і що саме такий перелік документів має бути в наявності у відповідача як у користувача надр.
07.07.2023 за вх.№24307 від представника позивача надійшла заява про розгляд справи без його участі.
24.04.2023 за вх.№28374 від представника відповідача надійшло клопотання про долучення додаткових доказів.
Ухвалою суду від 27.04.2023 закрити підготовче провадження та призначено судовий розгляд адміністративної справи по суті.
Позивач явки уповноваженого представника в засідання суду не забезпечив, подав клопотання про розгляд справи без участі представника.
Представник відповідача щодо задоволення позовних вимог заперечив, просив суд у задоволенні позову відмовити. Наголошував у засіданні суду, що правовідносини припинилися з набранням законної сили ухвали суду про залишення позовної заяви без розгляду з даним позовом. Жодних дій не зчиняв на виконання припису, так як було зупиненю дію дозволу до 01.02.2021.
Суд з`ясував зміст позовних вимог, дослідив долучені до матеріалів справи письмові докази, оцінив їх в сукупності та встановив такі фактичні обставини справи та відповідні правовідносини:
Судом встановлено, що Товариству з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна компанія «Львівський каменеобробний завод «Каменяр» надано спеціальний дозвіл на користування надрами №6127 від 10.05.2016 року строком дії 20 років.
Наказом Державної служби геології та надр України № 394 від 09.09.2020 «Про проведення позапланових перевірок» було доручено Департаменту державного нагляду (контролю) провести позапланові перевірки суб`єктів господарювання, яким надані спеціальні дозволи на користування надрами, а саме: на предмет дотримання вимог законодавства відповідно до пунктів:1.3, 1.5, 1.6, 1.8, 3.2, 4.1-4.5, 7.1, 8.1-8.8, 8.10, 8.17, 10.2, 10.3 Переліку питань щодо проведення заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, визначеного згідно з додатком 4 до уніфікованого форми акту.
Державною службою геології та надр України 11.09.2020 за №13760/01/07-20 видано заступнику начальника Західного міжрегіонального відділу Поліщук Н.В., провідному спеціалісту-геологу ДО «Західне територіальна інспекція державного геологічного контролю за веденням робіт та геологічному вивченню та використанню надр» Вархоляку Р.І. направлення на проведення перевірки для проведення у строк з 14 по 18 вересня 2022 року позапланової перевірки ТзОВ-ВКК «Львівський каменеобробний завод «Каменяр».
За результатами проведення позапланового заходу складено Акт від 15.09.2020 №02-04/06-2020-12/у-53 державного нагляду (контролю) щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр ТзОВ-ВКК «Львівський каменеобробний завод «Каменяр», відповідно до якого встановлено порушення абзацу другого статті 11 Закону України №877 «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», а саме: суб`єкт господарювання не допустив посадових осіб Державної служби геології та надр України до здійснення заходів державного нагляду (контролю) за умови дотримання порядку здійснення державного нагляду (контролю), встановленого законодавством, а саме 15.09.2020 посадовою особою Держгеонадр за участі залученого до перевірки спеціаліста ДО «Західна територіальна інспекція державного геологічного контролю за веденням робіт по геологічному вивченню та використанню надр» здійснено виїзд на фактичне місцезнаходження ТзОВ ВКК «Львівський каменеобробний завод «Каменяр» за адресою: м. Львів, вул. Стрийська, 108, однак посадових осіб на місці не було. Бухгалтер ТзОВ ВКК «Львівський каменеобробний завод «Каменяр» Дриль Н.В. повідомила, що директор підприємства Зузак Є.Т. перебуває за кордоном у відпустці та немає можливості бути присутнім в Україні у встановлений період для проведення перевірки, який зазначено у наказі Держгеонадр від 09.09.2020 №394 та направленні на проведення перевірки від 11.09.2020. Пояснила, що документи у неї відсутні, а також відсутні повноваження щодо допуску посадових осіб до проведення позапланової перевірки та право підпису, немає доступу до місця зберігання геологічної інформації та інших документів, вказаних посадовими особами, які необхідні для проведення перевірки.
15.09.2020 посадовими особами позивача винесено припис №329-20/02, яким зобов`язано відповідача у строк до 24.09.2020 усунути порушення вимог законодавства у сфері надрокористування та подати в письмовій формі до Західного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр України документи (завірені належним чином копії) та матеріали, що підтверджують дотримання ТзОВ ВКК «Львівський каменеобробний завод «Каменяр» вимог законодавства про надрокористування за наведеним переліком, а також надати в письмовій формі матеріали, які підтверджують факт усунення порушень.
05.11.2020 Західним міжрегіональним відділом Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр України підготовлено подання №476-20/02 на зупинення спеціального дозволу на користування надрами.
Наказом Державної служби геології та надр України від 11.11.2020 №500 «Про поновлення, зупинення дії, анулювання спеціальних дозволів на користування надрами, встановлення термінів на усунення порушень та внесення змін до наказів» зупинено спеціального дозволу з 01.02.2021.
Листом від 20.11.2020 №17452/01-2/0720, позивачем повідомлено ТзОВ ВКК «Львівський каменеобробний завод «Каменяр» щодо подальшої дії спеціального дозволу на використання надрами.
15.02.2021 за №66-21/02 Західним міжрегіональним відділом Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр України підготовлено подання на анулювання спеціального дозволу на користування надрами №6127 від 10.05.2016 у зв`язку з неусуненням відповідачем встановлених порушень.
Державна служби геології та надр України звернулася в суд з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Виробничо-комерційна компанія «Львівський каменеобробний завод «Каменяр», в якому просить припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №6127 від 10.05.2016 року.
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 14.12.2021 у справі №380/12839/21, залишеною без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 17.05.2022, позов Державної служби геології та надр України до Товариства з обмеженою відповідальністю «Виробничо-комерційна компанія «Львівський каменеобробний завод «Каменяр» про анулювання спеціальних дозволів на користування надрами залишено без розгляду.
Листом «Про надання згоди/незгоди на припинення права користування надрами» від 30.09.2022 за №1309/02-1/2-22 Державна служба геології та надр України звернулась до відповідача в якому просила у 15 денний строк повідомити позицію (згоду/незгоду) на припинення права користування надрами, згідно з спеціальним дозволом на користування надрами №6127 від 10.05.2016.
Вказаний лист отримано відповідачем 11.10.2022, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення. З огляду і на це розпочинається строк звернення позивачем в суд.
При вирішенні спору, суд виходить з наступного.
Відповідно до частини першої статті 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.
Регулювання гірничих відносин з метою забезпечення раціонального, комплексного використання надр для задоволення потреб у мінеральній сировині та інших потреб суспільного виробництва, охорони надр, гарантування при користуванні надрами безпеки людей, майна та навколишнього природного середовища, а також охорона прав і законних інтересів підприємств, установ, організацій та громадян є завданням Кодексу України про надра, про що вказано у його статті 2.
За приписами статті 4 Кодексу України про надра вони є виключною власністю Українського народу і надаються тільки у користування. Угоди або дії, які в прямій або прихованій формі порушують право власності Українського народу на надра, є недійсними. Український народ здійснює право власності на надра через Верховну Раду України, Верховну Раду Автономної Республіки Крим і місцеві ради. Окремі повноваження щодо розпорядження надрами законодавством України можуть надаватися відповідним органам виконавчої влади.
Статтею 60 цього Кодексу визначено, що державний контроль і нагляд за веденням робіт по геологічному вивченню надр, їх використанням та охороною спрямовані на забезпечення додержання всіма державними органами, підприємствами, установами, організаціями та громадянами встановленого порядку користування надрами, виконання інших обов`язків щодо охорони надр, встановлених законодавством України.
Повноваження органу державного геологічного контролю щодо здійснення контролю за геологічним вивченням надр встановлює стаття 62 Кодексу України про надра, згідно із пунктом 5 частини першої якої орган державного геологічного контролю перевіряє: дотримання нормативів, стандартів та інших вимог щодо геологічного вивчення та використання надр, умов спеціальних дозволів на користування надрами та угод про умови користування надрами.
Орган державного геологічного контролю має право, зокрема, давати обов`язкові для виконання вказівки (приписи) про усунення недоліків і порушень під час геологічного вивчення надр (пункт 3 частини третьої статті 62 Кодексу України про надра).
На відносини, пов`язані зі здійсненням державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, поширюється і дія Закону №877-V (частина перша статті 2), який у частині сьомій статті 7 встановлює, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
У частині восьмій статті 7 Закону №877-V міститься визначення припису, яким, у розумінні вказаної норми, є обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб`єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.
Обов`язки суб`єкта господарювання у відносинах, пов`язаних зі здійсненням державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, встановлює стаття 11 Закону №877-V, за приписами якої суб`єкт господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) зобов`язаний, з поміж іншого: допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходів державного нагляду (контролю) за умови дотримання ними порядку здійснення державного нагляду (контролю), передбаченого цим Законом; виконувати вимоги органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства; надавати документи, зразки продукції, пояснення в обсязі, який він вважає необхідним, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час державного нагляду (контролю), відповідно до закону.
Питання надання спеціальних дозволів на користування надрами (далі - дозволи) у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, регулює й Порядок надання спеціальних дозволів на користування надрами, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 №615 (зі змінами), який також визначає процедуру продовження строку дії, переоформлення, поновлення дії, зупинення дії чи анулювання дозволу та внесення до нього змін.
Такі приписи закріплені у абзаці першому пункту 1 вищевказаного Порядку, а абзацом четвертим цього ж пункту визначено, що видача (відмова у видачі, переоформлення, анулювання) дозволу здійснюється відповідно до Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності».
Зі змісту пункту 12 цього ж Порядку вбачається, дозвіл надається надрокористувачеві, а робочий примірник дозволу разом з відповідними документами зберігається в органі з питань надання дозволу. У дозволі зазначаються, окрім іншого, особливі умови.
Права та обов`язки користувачів надр визначає стаття 24 Кодексу України про надра, згідно з частиною третьою якої такі виникають з моменту отримання спеціального дозволу на користування надрами, а в разі надання права користування надрами на умовах угод про розподіл продукції - з моменту набрання чинності такою угодою, якщо інше не передбачено цією угодою.
Згідно із пунктом 5 частини другої наведеної норми, користувачі надр зобов`язані виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції.
За приписами положень пункту 10 Порядку №615, невід`ємною частиною дозволу є угода про умови користування ділянкою, що укладається між органом з питань надання дозволу і надрокористувачем і містить програму робіт, яка оформляється як додаток, та особливі умови надрокористування, що передбачають: вимоги до ефективності робіт; сучасні технології видобування та переробки корисних копалин; порядок видобування корисних копалин, зокрема з метою запобігання негативним екологічним наслідкам і забезпечення безпеки забудованих територій; види, обсяги і строки виконання робіт на ділянці надр; підстави для припинення діяльності, пов`язаної з використанням ділянки надр.
У пункті 5.3 Угоди від 10.05.2016 №6127 про умови користування надрами з метою видобування корисних копалин, яка є невід`ємною частиною спеціального дозволу на користування надрами №6127, зокрема визначено обов`язок надрокористувача допускати посадових осіб Держгеонадра для здійснення державного геологічного контролю.
Згідно із підпунктами 1, 4 пункту 22 Порядку №615 дія дозволу зупиняється органом з питань надання дозволу безпосередньо або за поданням Мінприроди, центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері здійснення державного гірничого нагляду, епідеміологічного нагляду (спостереження), державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, органів місцевого самоврядування, органів ДФС у разі: порушення надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр; невиконання в установлений строк приписів уповноважених органів щодо усунення порушень законодавства у сфері надрокористування або охорони навколишнього природного середовища.
Відповідно до пункту 23 Порядку №615 право користування надрами припиняється з підстав та у порядку, передбаченому Кодексом України про надра та Законом України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» (далі - Закон №2806-IV).
Частиною сьомою статті 41 Закону №2806-IV передбачено, що дозвільний орган, що видав документ дозвільного характеру, може звернутися до адміністративного суду з позовом про застосування заходу реагування у виді анулювання документа дозвільного характеру за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) встановлення факту надання в заяві про видачу документа дозвільного характеру та документах, що додаються до неї, недостовірної інформації; 2) здійснення суб`єктом господарювання певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності, на які отримано документ дозвільного характеру, з порушенням вимог законодавства, щодо яких дозвільний орган видавав припис про їх усунення із наданням достатнього часу для їх усунення.
Відповідно до частин першої та другої статті 26 Кодексу України про надра право користування надрами припиняється у разі: 1) якщо відпала потреба у користуванні надрами; 2) закінчення встановленого строку користування надрами; 3) припинення діяльності користувачів надр, яким їх було надано у користування; 4) користування надрами з застосуванням методів і способів, що негативно впливають на стан надр, призводять до забруднення навколишнього природного середовища або шкідливих наслідків для здоров`я населення; 5) використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр; 6) якщо користувач без поважних причин протягом двох років, а для нафтогазоперспективних площ та родовищ нафти та газу - 180 календарних днів не приступив до користування надрами; 7) вилучення у встановленому законодавством порядку наданої у користування ділянки надр.
Право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів, - у судовому порядку. При цьому питання про припинення права користування земельною ділянкою вирішується у встановленому земельним законодавством порядку.
Судом встановлено, що підставою для зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами №6127 та, як наслідок, звернення позивача з цим позовом до суду, стало не усунення відповідачем порушень, зазначених у приписі від 15.09.2020 №329-20/02, яким вимагалося від надрокористувача у строк до 24.09.2019 усунути встановлені актом порушення вимог абзацу другого статті 11 Закону №877-V шляхом подання в письмовій формі до Західного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр України документи (завірені належним чином копії) та матеріали, що підтверджують дотримання ТзОВ ВКК «Львівський каменеобробний завод «Каменяр» вимог законодавства про надрокористування за наведеним переліком, а також надати в письмовій формі матеріали, які підтверджують факт усунення порушень.
Доказів оскарження припису від 15.09.2020 №329-20/02 матеріали справи не містять, а отже такий в силу вимог до статті 7 Закону №877-V є обов`язковим до виконання. Як і доказів виконання такого. Окрім того в засіданні суду з`ясовано, що відповідно до Угоди позивачем не розроблено Програму робіт з видобування корисних копалин. Проте і до матеріалів справи відповідачем не долучено жодного звіту до форми 5-гр державної статистичної звітності, не долучено до матеріалів справи матеріалів детальної геолого-економічної оцінки запасів вапняків. За твердженням представника відповідач до теперішнього часу не розпочав користування надрами.
Скерований на адресу відповідача лист про надання згоди/незгоди на припинення права користування надрами залишився відповідачем без реагування.
Суд наголошує, що предметом спору у цій справі є не правомірність винесення зазначеного припису, а наявність або відсутність підстав для припинення права користування надрами шляхом анулювання дії спеціального дозволу на користування надрами, наданого відповідачу.
З огляду на вказане, суд не бере до уваги тверджень відповідача, що з доказів, долучених до позовної заяви, а саме акту перевірки, припису не можливо встановити порушення.
Суд додатково зауважує, що відповідачем не допущено посадових осіб позивача до здійснення перевірки, чим порушено вимоги абзацу другого статті 11 Закону №887-V, що відповідачем не заперечується.
Отже, оскільки відповідачем недопущено позивача до перевірки та невиконані вимоги припису і, як наслідок, порушено вимоги статті 11 Закону №877-V та пункту 5.3 Угоди №6127 від 10.05.2016 про умови користування надрами з метою видобування корисних копалин, яка є невід`ємною частиною спеціального дозволу на користування надрами, суд приходить до висновку про допущення ТзОВ ВКК «Львівський каменеобробний завод «Каменяр» порушень вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр, що є підставою для припинення користування надрами відповідно до пункту 5 частини першої статті 26 Кодексу України про надра та частини сьомої статті 41 Закону №2806-IV.
Судом у наявних правовідносинах не розглядається законність призначення, проведення перевірки та винесення припису №329-20/02 від 15.09.2020.
Такий висновок узгоджується із актуальною правовою позицією, висловленою Верховним Судом у постановах від 09.09.2021 у справі №824/160/19-а, від 08.12.2021 у справі №240/5395/18, від 17.12.2021 у справі №822/1076/16, від 20.05.2022 у справі №811/1163/17, від 02.08.2022 у справах №320/6202/19, №824/467/20-а, від 17.01.2023 у справі №240/129/20, від 02.03.2023 у справі №160/12332/21, а також від 04.05.2023 у справі № 160/3894/19.
Підсумовуючи наведене, суд дійшов висновку, що відповідачем не вжито заходів для усунення порушень, які стали підставою для зупинення дії спеціального дозволу, зокрема, не виконано в установлений строк припис №329-20/02 від 15.09.2020, незважаючи на надання строку для їх усунення, а тому наявні підстави для припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №6127 від 10.05.2016 згідно зі статтею 26 Кодексу України про надра та пункту 23 Порядку №615.
Також суд звертає увагу на те, що відповідно до статті 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу, тому умови щодо їх використання, зокрема надрами, є особливо суворими та, як виняток, застосовуються до суб`єкта, який отримав відповідний дозвіл і зобов`язаний забезпечувати безумовне дотримання у своїй діяльності всіх вимог законодавства у сфері надрокористування.
Така позиція викладена у постанові Верховного Суду від 20.05.2019 у справі №826/11885/16.
Згідно до ч. 1 ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Згідно ст. 76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.
Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Відтак, враховуючи наведені фактичні обставини справи, а також норми чинного законодавства, суд погоджується із доводами позивача щодо наявності підстав для анулювання спірного дозволу відповідача на користування надрами, враховуючи порушення ним законодавства у сфері надрокористування та не усунення відповідних порушень.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Позивачем не надано суду доказів понесення витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз під час розгляду справи.
Керуючись ст.ст.14, 72-77, 139, 241-247, 250-251, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Державної служби геології та надр України (03057, м. Київ, вул. Антона Цедіка, 16; код ЄДРПОУ 37536031) до товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна компанія «Львівський каменеобробний завод «Каменяр» (79014, м. Львів, вул. Кутова, буд. 8-А; код ЄДРПОУ 31145614) про припинення права користування надрами, шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами - задоволити.
Припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №6127 від 10.05.2016, наданого товариству з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна компанія «Львівський каменеобробний завод «Каменяр».
Розподіл судових витрат не здійснюється.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295 - 297 КАС України.
Повний текст рішення виготовлено та підписано 24.05.2023.
Суддя Сподарик Н.І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.05.2023 |
Оприлюднено | 26.05.2023 |
Номер документу | 111065287 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні