ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 вересня 2023 рокуЛьвівСправа № 380/18940/22 пров. № А/857/11243/23
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Носа С. П.;
суддів Кухтея Р.В.; Шевчук С.М.;
за участю секретаря судового засідання Петрунів В.І.;
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна компанія "Львівський каменеобробний завод "Каменяр" на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 18 травня 2023 року у справі № 380/18940/22 (головуюча суддя Сподарик Н.І., м. Львів) за адміністративним позовом Державної служби геології та надр України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна компанія "Львівський каменеобробний завод "Каменяр" про анулювання спеціального дозволу на користування надрами,-
ВСТАНОВИВ:
28 грудня 2022 року Державна служба геології та надр України (далі позивач, контролюючий орган) звернулася у Львівський окружний адміністративний суд з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна компанія "Львівський каменеобробний завод "Каменяр" ( далі відповідач, ТОВ "Виробничо-комерційна компанія "Львівський каменеобробний завод "Каменяр") в якому просила припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №6127 від 10.05.2016 року наданий відповідачу.
В обґрунтування вимог позовної заяви зазначено, що наказом Державної служби геології та надр України від 09.09.2019 «Про проведення позапланових перевірок» було доручено Департаменту державного нагляду (контролю) провести позапланові перевірки суб`єктів господарювання, в тому числі відповідача, яким надані спеціальні дозволи на користування надрами. За результатами проведеної перевірки, Західним міжрегіональним відділом Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України складено припис №329-20/02 від 15.09.2020, яким зобов`язано ТОВ "Виробничо-комерційна компанія "Львівський каменеобробний завод "Каменяр" у строк до 24.09.2020 усунути порушення у сфері надрокористування та подати в письмовій формі документи та матеріали, що підтверджують дотримання відповідачем вимог законодавства про надрокористування, а також подати в письмовій формі матеріали, які підтверджують факт усунення порушень. У зв`язку з не усуненням порушень зазначених у приписі Західного міжрегіонального відділу Департаменту геологічного контролю Держгеонадр №329-20/02 від 15.09.2020, було підготовлено подання директору Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України Гончаренку В.В. на зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами №6127 від 10.05.2016.
Відповідно до положень статті 26 Кодексу України про надра та п.23 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 року № 615 (далі Порядок №615) позивачем розглянуто питання щодо подальшої дії спеціального дозволу на користування надрами №6127 від 10.05.2016 року, оскільки ТОВ "Виробничо-комерційна компанія "Львівський каменеобробний завод "Каменяр" не вжило заходів щодо усунення порушень зазначених у приписі №329-20/02 від 15.09.2020 винесеного Західним міжрегіональним відділом Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України. Як наслідок, Державна служба геології та надр України звернулася до Львівського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом про припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №6127 від 10.05.2016 року.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 18 травня 2023 року адміністративний позов Державної служби геології та надр України (03057, м. Київ, вул. Антона Цедіка, 16; код ЄДРПОУ 37536031) до товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна компанія «Львівський каменеобробний завод «Каменяр» (79014, м. Львів, вул. Кутова, буд. 8-А; код ЄДРПОУ 31145614) про припинення права користування надрами, шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами - задоволено.
Припинено право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №6127 від 10.05.2016, наданого товариству з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна компанія «Львівський каменеобробний завод «Каменяр».
Не погодившись з прийнятим рішенням, Товариство з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна компанія "Львівський каменеобробний завод "Каменяр" подало апеляційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржуване рішення та залишити адміністративний позов Державної служби геології та надр України про анулювання спеціального дозволу на користування надрами без розгляду.
Доводи апеляційної скарги відповідач обґрунтовує тим, що оскаржуване рішення є незаконним та необґрунтованим, прийняте з порушенням норм процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи. Зокрема, апелянт зазначає, що 02 серпня 2021 року Державна служба геології та надр України зверталася у Львівський окружний адміністративний суд з адміністративним позовом до ТОВ "Виробничо-комерційна компанія "Львівський каменеобробний завод "Каменяр" про припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №6127 від 10.05.2016 у справі №380/12839/21, за наслідками розгляду якого позов контролюючого органу залишено без розгляду з підстав передбачених ч. 2 ст. 122 КАС України. Верховний Суд у складі Касаційного адміністративного суду прийняв постанову від 27 жовтня 2022 року у справі №380/12839/21, якою ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 14 грудня 2021 року та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 17 травня 2022 року змінив, виклавши мотивувальну частину в редакції цієї постанови, в іншій частині - залишив без змін, де зазначив, що позивач звернувся до суду з позовом у справі №380/12839/21 поза межами строку передбаченого ч. 2 ст. 122 КАС України з дати отримання незгоди відповідача, тобто пропустивши строк. Апелянт вважає, що повторне звернення позивача з аналогічним адміністративним позовом до ТОВ "Виробничо-комерційна компанія "Львівський каменеобробний завод "Каменяр" у справі №380/18940/22 поданий з тих же підстав, що і у справі №380/12839/21 та підлягає залишенню без розгляду, оскільки поданий позивачем поза межами перебігу строку на звернення з адміністративним позовом до суду про припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №6127 від 10.05.2016 з урахуванням висновків викладених Верховним Судом у постанові від 27 жовтня 2022 року (справа №380/12839/21).
Державна служба геології та надр України подала відзив на апеляційну скаргу ТОВ "Виробничо-комерційна компанія "Львівський каменеобробний завод "Каменяр" в якому погоджується з рішенням суду першої інстанції в повному обсязі та зазначає, що відповідачем не вжито заходів для усунення порушень, які стали підставою для зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами №6127 від 10.05.2016, зокрема не виконано в установлений строк припис Західного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України №329-20/02 від 15.09.2020, а тому наявні підстави для припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №6127 від 10.05.2016 наданого ТОВ "Виробничо-комерційна компанія "Львівський каменеобробний завод "Каменяр" згідно статті 26 Кодексу України про надра та п. 23 Порядку №615.
Учасники справи в судове засідання не прибули, про дату, час і місце апеляційного розгляду повідомлені належним чином, тому суд вважає можливим проведення розгляду справи у їх відсутності за наявними в справі матеріалами, та на основі наявних у ній доказів.
Відповідно до ч.4 ст.229 КАС України за відсутності осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Колегія суддів заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, приходить до наступного.
Судом апеляційної інстанції з матеріалами справи встановив, що Державна служба геології та надр України надала Товариству з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна компанія Львівський каменеобробний завод Каменяр спеціальний дозвіл на користування надрами №6127 від 10.05.2016 року строком дії 20 років.
Наказом Державної служби геології та надр України № 394 від 09.09.2020 Про проведення позапланових перевірок було доручено Департаменту державного геологічного контролю провести позапланові перевірки суб`єктів господарювання, в тому числі відповідача, яким надані спеціальні дозволи на користування надрами, а саме: на предмет дотримання вимог законодавства відповідно до пунктів:1.3, 1.5, 1.6, 1.8, 3.2, 4.1-4.5, 7.1, 8.1-8.8, 8.10, 8.17, 10.2, 10.3 Переліку питань щодо проведення заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, визначеного згідно з додатком 4 до уніфікованої форми акту.
Державною службою геології та надр України 11.09.2020 за №13760/01/07-20 видано заступнику начальника Західного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України Поліщук Н.В., провідному спеціалісту-геологу ДО Західне територіальна інспекція державного геологічного контролю за веденням робіт та геологічному вивченню та використанню надр Вархоляку Р.І. направлення для проведення позапланової перевірки ТОВ "Виробничо-комерційна компанія "Львівський каменеобробний завод "Каменяр" у строк з 14 по 18 вересня 2020 року.
За результатами проведення позапланового заходу працівниками Західного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України складено Акт від 15.09.2020 №02-04/06-2020-12/у-53 щодо додержання відповідачем вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр ТОВ "Виробничо-комерційна компанія "Львівський каменеобробний завод "Каменяр", в якому зазначено порушення абзацу другого статті 11 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
15.09.2020 посадовими особами позивача винесено припис №329-20/02, яким зобов`язано відповідача у строк до 24.09.2020 усунути порушення вимог законодавства у сфері надрокористування та подати в письмовій формі до Західного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр України документи (завірені належним чином копії) та матеріали, що підтверджують дотримання ТОВ "Виробничо-комерційна компанія "Львівський каменеобробний завод "Каменяр" вимог законодавства про надрокористування за наведеним у приписі №329-20/02 від 15.09.2020 переліком, а також надати в письмовій формі матеріали, які підтверджують факт усунення порушень.
05.11.2020 Західним міжрегіональним відділом Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр України підготовлено директору Департаменту державного геологічного контролю Гончаренку В.В подання №476-20/02 на зупинення спеціального дозволу на користування надрами №6127 від 10.05.2016.
Наказом Державної служби геології та надр України від 11.11.2020 №500 Про поновлення, зупинення дії, анулювання спеціальних дозволів на користування надрами, встановлення термінів на усунення порушень та внесення змін до наказів зупинено дію спеціального дозволу на користування надрами №6127 від 10.05.2016 з 01.02.2021.
Листом від 20.11.2020 №17452/01-2/0720, позивач повідомив ТОВ "Виробничо-комерційна компанія "Львівський каменеобробний завод "Каменяр" щодо подальшої дії спеціального дозволу на використання надрами №6127 від 10.05.2016.
15.02.2021 за №66-21/02 Західним міжрегіональним відділом Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр України підготовлено директору Департаменту державного геологічного контролю Гончаренку В.В. подання на анулювання спеціального дозволу на користування надрами №6127 від 10.05.2016 у зв`язку з не усуненням відповідачем встановлених порушень.
02 серпня 2021 року Державна служби геології та надр України звернулася в суд з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна компанія Львівський каменеобробний завод Каменяр, в якому просила припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №6127 від 10.05.2016 року.
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 14.12.2021 у справі №380/12839/21, залишеною без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 17.05.2022, позов Державної служби геології та надр України до Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна компанія Львівський каменеобробний завод Каменяр про анулювання спеціальних дозволів на користування надрами залишено без розгляду.
Не погодившись з прийнятими рішеннями судів першої та апеляційної інстанції, Державна служба геології та надр України звернулась з касаційною скаргою на вказані вище рішення судів до суду касаційної інстанції.
За наслідками розгляду касаційної інстанції, Верховний Суд у складі Касаційного адміністративного суду своєю постановою від 27 жовтня 2022 року у справі №380/12839/21, ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 14 грудня 2021 року та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 17 травня 2022 року змінив, виклавши мотивувальну частину в редакції цієї постанови, в іншій частині залишив без змін, де зазначив, що дата, з якої розпочався перебіг строку на звернення з адміністративним позовом про припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №6127 від 10.05.2016 до суду, є 19 квітня 2021 року, а закінчення такого строку припадає на 19 липня 2021 року.
Листом від 30.09.2022 за №1309/02-1/2-22 Про надання згоди/незгоди на припинення права користування надрами Державна служба геології та надр України звернулась до відповідача в якому просила у 15 денний строк повідомити позицію (згоду/незгоду) на припинення права користування надрами, згідно з спеціальним дозволом на користування надрами №6127 від 10.05.2016.
Вказаний вище лист відповідач отримав 11.10.2022, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 37 на звороті).
У зв`язку з не усуненням відповідачем встановлених порушень у приписі №329-20/02 від 15.09.2020, Державна служба геології та надр України звернулася з даним адміністративним позовом до суду.
Суд першої інстанції задовольняючи адміністративний позов Державної служби геології та надр України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна компанія "Львівський каменеобробний завод "Каменяр" про припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №6127 від 10.05.2016 виходив з того, що відповідачем не вжито заходів для усунення порушень, які зазначені у приписі Західного міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України №329-20/02 від 15.09.2020, а тому наявні підстави для припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №6127 від 10.05.2016 згідно зі статтею 26 Кодексу України про надра та пункту 23 Порядку №615.
Суд апеляційної інстанції не погоджується із зазначеним вище висновком з огляду на наступне.
У постанові від 27 жовтня 2022 року Верховний Суд у складі Касаційного адміністративного суду у справі №380/12839/21 зазначив, що частиною першою статті 26 Кодексу України про надра передбачено, що право користування надрами припиняється у разі 1) якщо відпала потреба у користуванні надрами; 2) закінчення встановленого строку користування надрами; 3) припинення діяльності користувачів надр, яким їх було надано у користування; 4) користування надрами з застосуванням методів і способів, що негативно впливають на стан надр, призводять до забруднення навколишнього природного середовища або шкідливих наслідків для здоров`я населення; 5) використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр; 6) якщо користувач без поважних причин протягом двох років, а для нафтогазоперспективних площ та родовищ нафти та газу - 180 календарних днів не приступив до користування надрами; 7) вилучення у встановленому законодавством порядку наданої у користування ділянки надр.
Згідно з частиною другою цієї статті Кодексу України про надра право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів, - у судовому порядку. При цьому питання про припинення права користування земельною ділянкою вирішується у встановленому земельним законодавством порядку.
Врахувавши наведене, слід зазначити, що обов`язковими підставами анулювання дозволу на користування надрами в судовому порядку є наявність в сукупності двох обставин: встановлення фактів порушення інших умов, передбачених спеціальним дозволом; незгода надрокористувача з припиненням права користування надрами.
У постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 27 жовтня 2022 року у справі № 380/12839/21 вказано що, перебіг строку на звернення з даним позовом до суду починається 19 квітня 2021 року, а закінчення такого строку припадає на 19 липня 2021 року.
Відповідно до ч. 1, 2 статті 122 КАС України адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб`єкту владних повноважень право на пред`явлення визначених законом вимог. Цим Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень.
Тобто, у цій категорії справ, законодавець визнав, що строк в три місяці, з дня виникнення підстав, що дають суб`єкту владних повноважень право на пред`явлення визначених законом вимог є достатнім для звернення до суду.
Насамперед, це обумовлено специфікою спорів, які розглядаються в порядку адміністративного судочинства, а запровадження таких строків обумовлене досягненням юридичної визначеності у публічно-правових відносинах. Ці строки обмежують час, протягом якого такі правовідносини можуть вважатися спірними.
Тому, суд касаційної інстанції залишаючи без розгляду позовну заяву на підставі ст.122 КАС України подану Державною службою геології та надр України у справі за №380/12839/21 звернув увагу на те, що на дату подачі такого позову 23 липня 2021 року правовідносини, що обумовили звернення з таким позовом не можуть вважатися спірними, тобто бути тими обов`язковими умовами про припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №6127 від 10.05.2016 за пунктом 5 статті 26 Кодексу України про надра в судовому порядку.
Однак, суд першої інстанції розглядаючи даний позов у справі за № 380/18940/22, поданий з тих же підстав, що і у справі за №380/12839/21 прийняв до свого провадження та помилково вдався до дослідження підстав про припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №6127 від 10.05.2016, наданого товариству з обмеженою відповідальністю Виробничо- комерційна компанія «Львівський каменеобробний завод «Каменяр», оскільки з урахуванням висновків викладених у постанові від 27 жовтня 2022 року Верховного Суду у справі №380/12839/21, суд касаційної інстанції зазначив, що правовідносини щодо припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №6127 від 10.05.2016 року на підставі припису №329-20/02 від 15.09.2020 року не можуть вважатися спірними з 19 липня 2021 року, а відтак і не можуть вважатися підставами припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу передбаченими пунктом 5 статті 26 Кодексу України про надра.
Суд апеляційної інстанції звертає увагу, що з матеріалів справи №380/18940/22 встановлено та сторонами не подано підтвердження про те, що у період з 19 липня 2021 року до 30 вересня 2022 року Державна служба геології та надр України не проводила жодних перевірок ТОВ "Виробничо-комерційна компанія "Львівський каменеобробний завод "Каменяр та жодних порушень не встановлювала.
30.09.2022 Державна служба геології та надр України звернулась до ТОВ "Виробничо-комерційна компанія "Львівський каменеобробний завод "Каменяр" з листом «Про надання згоди/незгоди на припинення права користування надрами» від 30.09.2022 за №1309/02-1/2-22 в якому просила у 15 денний строк повідомити позицію (згоду/незгоду) на припинення права користування надрами, згідно з спеціальним дозволом на користування надрами №6127 від 10.05.2016.
Вказаний лист ТзОВ ВКК «Львівський каменеобробний завод «Каменяр» отримало 11.10.2022, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 37 на звороті).
Однак, суд апеляційної інстанції вважає, що направлення такого повторного листа з боку позивача без зазначення наявності спірних або безспірних підстав припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №6127 від 10.05.2016 не передбачено жодною нормою права і є ніщо, інше як пряме ігнорування приписів п. 5 ст. 26 Кодексу України про надра, а відтак суд першої інстанції при ухваленні оскаржуваного рішення не врахував норми ч.4 ст.78 КАС України, що спричинило невірне застосування ст. 26 Кодексу України про надра та пункту 23 Порядку №615.
За таких обставин колегія суддів приходить до висновку, що позивач пропустив строк звернення до суду з цим позовом, відтак позовну заяву слід залишити без розгляду.
З урахуванням наведеного, суд апеляційної інстанції вважає, що доводи апеляційної скарги є суттєвими і складають підстави для висновку про неправильне застосування норм процесуального права, яке полягає у невірному застосуванні норм закону, які підлягали застосуванню до розглядуваних правовідносин, що призвело до помилкового вирішення справи, через що рішення суду підлягає скасуванню з прийняттям нової постанови про залишення адміністративного позову Державної служби геології та надр України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна компанія "Львівський каменеобробний завод "Каменяр" про анулювання спеціального дозволу на користування надрами без розгляду, з вищевикладених мотивів.
Згідност. 242 КАС Українирішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і у відповідній частині закрити провадження у справі повністю або частково або залишити позовну заяву без розгляду повністю або частково.
Керуючись ст. ст. 229 ч. 4, 243, 308, 311,315,319,321,322, 325, 328КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна компанія "Львівський каменеобробний завод "Каменяр" задовольнити. Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 18 травня 2023 року у справі № 380/18940/22 скасувати. Прийняти постанову, якою адміністративний позов Державної служби геології та надр України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна компанія "Львівський каменеобробний завод "Каменяр" про анулювання спеціального дозволу на користування надрами залишити без розгляду.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя С. П. Нос судді Р. В. Кухтей С. М. Шевчук Повне судове рішення складено 15 вересня 2023 року.
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.09.2023 |
Оприлюднено | 18.09.2023 |
Номер документу | 113498870 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Нос Степан Петрович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні