Справа № 539/1443/23
Провадження № 1-кс/539/411/2023
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 травня 2023 року м. Лубни
Слідчий суддя Лубенського міськрайонного суду Полтавської області ОСОБА_1 з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні клопотання слідчого Лубенського РВП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_3 про проведення огляду в межах кримінального провадження № 42023172040000022 від 02.03.2023 розпочатого за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч.4 ст.191 КК України,-
В С Т А Н О В И В :
Слідчий Лубенського РВП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_3 за погодженням прокурора Лубенської окружної прокуратури ОСОБА_4 звернувся до слідчого судді Лубенського міськрайонного суду з клопотанням про проведення огляду будівель.
Клопотання мотивовано тим, що СВ Лубенського РВП ГУНП в Полтавській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження № 42023172040000022 від 02.03.2023 розпочатого за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч.4 ст.191 КК України, в ході якого установлено, що Управлінням з питань комунального майна та земельних відносин виконавчого комітету Лубенської міської ради 04.03.2022 укладено з ФОП ОСОБА_5 договір про закупівлю № 8, строком до 04.04.2022, ціна договору 141 535 гри. 52 коп.
Предмет договору: надання послуг з цілодобової охорони п`яти об`єктів комунальної власності Лубенської територіальної громади, а саме: споруд цивільного захисту за адресами: 1) АДРЕСА_1 ; 2) АДРЕСА_2 ) АДРЕСА_3 ; 4) АДРЕСА_13 та 5) нежитлової будівлі за адресою АДРЕСА_4 .
Відповідно до договору № 8 Виконавець зобов`язується: забезпечити цілодобову охорону об`єктів замовника; забезпечувати дотримання публічного порядку на об`єктах, прибирання від сміття споруд цивільного захисту, забезпечення населенню вільного доступу до споруд цивільного захисту, надання необхідної інформації з питань цивільного захисту; забезпечувати охорону майна та інших товарно-матеріальних цінностей, які знаходяться на території об`єкта охорони, від розкрадань; допускати безпосередньо до надання охоронних послуг, обумовлених цим договором, персонал, який є штатним працівником Виконавця з досвідом роботи не менше одного року, чоловічої статі, що має відповідні знання та досвід охорони.
Охоронні послуги надаються персоналом Виконавця згідно Додатку № 1 до договору № 8 з використанням засобів індивідуального захисту і спеціальних засобів активної оборони, дозволених до застосування законодавством України.
Відповідно до пункту 3.2 договору № 8 оплата вартості за надані послуги здійснюється Замовником протягом 30 календарних днів після пред`явлення Виконавцем рахунку на оплату послуг, підписання акта наданих послуг, згідно п. 1 ст. 49 Бюджетного кодексу України.
06.04.2022 вказані послуги оплачені у повному обсязі відповідно до платіжних доручень №30 на суму 11 333 гри. 33 коп. та №31 на суму 130 202 грн. 19 коп.
У договорі про закупівлю № 8 передбачено здійснення цілодобової охорони п`яти об`єктів, при цьому згідно з відомостями Головного управління ДПС у Полтавській області № 3438/5/16-31-24-04-03 від 16.03.2023 упродовж березня 2022 року за трудовим договором у ФОП ОСОБА_5 працювало лише 4 особи.
В подальшому 12.04.2022 Управлінням з питань комунального майна та земельних відносин виконавчого комітету Лубенської міської ради укладено з ФОН ОСОБА_5 договір про закупівлю № 9, строком до 24.04.2022, ціна договору 141 535 грн. 52 коп., щодо надання послуг з цілодобової охорони тих же об`єктів комунальної власності Лубенської територіальної громади за аналогічних умов.
Додатковою угодою №01 до договору закупівлі №9 від 12.04.2022, укладеною між сторонами 22.04.2022 продовжено сірок дії договору до 24.05.2022 та збільшено ціну договору на 141 535 грн. 52 коп.
Додатковою угодою №02 до договору закупівлі №9 від 12.04.2022, укладеною між сторонами 24.05.2022 продовжено строк дії договору до 23.08.2022 та збільшено ціну договору на 344 304 грн. 90 коп.
Додатковою угодою №03 до договору закупівлі №9 від 12.04.2022, укладеною між сторонами 22.08.2022 продовжено сірок дії договору до 21.11.2022 та збільшено ціну договору на 344 304 грн. 90 коп.
Додатковою угодою №04 до договору закупівлі №9 від 12.04.2022, укладеною між сторонами 30.08.2022 визначено строк дії договору до 21.11.2022 та зменшено ціну договору.
Вказані послуги оплачені у повному обсязі на загальну суму 627 375 грн. 94 коп.
01.12.2022 між Управлінням з питань комунального майна та земельних відносин виконавчого комітету Лубенської міської ради укладено з ФОП ОСОБА_5 договір про закупівлю №31, строком до 31.12.2022, ціна договору 97 850 грн. 00 коп., щодо надання послуг з цілодобової охорони тих же об`єктів комунальної власності Лубенської територіальної громади за аналогічних умов. Послуги оплачені 15.12.2022 у повному обсязі відповідно до платіжних доручень № 123 на суму 11 333 грн. 33 коп. та № 124 на суму 86 516 грн. 67 коп.,
Згідно з відомостями Головного управління ДПС у Полтавській області № 3438/5/16-31-24-04-03 від 16.03.2023 упродовж квітня 2022 року за трудовим договором з ФОП ОСОБА_5 працювало 4 особи, а впродовж травня - грудня 2022 року лише 2 особи.
12.12.2022 Управління з питань комунального майна та земельних відносин виконавчого комітету Лубенської міської ради, оприлюднено оголошення про проведення процедури закупівлі у формі відкритих торгів з особливостями. Предмет закупівлі - ) послуга, «Послуги з охорони об`єктів комунальної власності Лубенської територіальної громади (ДК 021:2015:79710000-4 Охоронні послуги)», ідентифікатор закупівлі UA- 2022-12-12-015840-а.
За результатами проведеної закупівлі між Управлінням з питань комунального майна та земельних відносин виконавчого комітету Лубенської міської ради та ФОП ОСОБА_5 (код НОМЕР_1 ) укладено договір про закупівлю № 42 від 28.12.2022.
Предмет договору: «Виконавець зобов`язується у 2023 році надати послуги з охорони об`єктів комунальної власності Лубенської територіальної громади Замовника, згідно додатків до цього договору, а Замовник - прийняти і оплатити такі послуги охорони».
У Додатку № 1 до договору № 42 від 28.12.2022 визначено п`ять об`єктів комунальної власності Лубенської територіальної громади, які підлягають охороні а саме:
нежитлова будівля (база відпочинку) - АДРЕСА_5 ;
нежитлова будівля загальноосвітньої ніколи та котельні АДРЕСА_1 ;
нежитлова будівля загальноосвітньої школи
АДРЕСА_2, нежитлова будівля - АДРЕСА_13, нежитлова будівля - АДРЕСА_3 .
У Додатку № 2 до договору № 42 від 28.12.2022 визначено один об`єкт, який підлягає цілодобовій охороні - адміністративний будинок загальною площею 3580,6 кв.м., гаражів на 10 боксів, кладової, туалету та огорожі АДРЕСА_4.
ФОП ОСОБА_5 долучено до тендерної документації копію наказу № 9 від 15.12.2022 про прийняття на посаду охоронника ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 починаючи лише 16 грудня 2022 року.
Відповідно до показань свідка ОСОБА_8 , вкінці лютого, на початку березня 2022 року до Войнихівського старостату приїхав ОСОБА_5 та попросив останнього забезпечити бомбосховище в підвальному приміщенні Войнихівського будинку культури. Про це він також говорив старості. Після чого він та інші працівники будинку культури зносили в підвал столи, стільці, лампи, вогнегасники, ліжко, котрі знаходилися в самому клубі. Жодних договорів, заяв на працевлаштування до ФОП ОСОБА_15 свідок не писав, всі дії здійснював на добровільних засадах, грошей не отримував. У свідка були ключі від бомбосховища. Так, як він проживає неподалік, він кожного дня приходив до бомбосховища та слідкував за порядком, міняв воду. Коли спрацьовував сигнал тривоги, свідок ходив туди. Вкінці лютого 2023 року до свідка звернувся ОСОБА_5 та повідомив, що необхідно оформити офіційно трудові відносини. Для цього свідок написав заяву, після чого ОСОБА_5 повідомив, що його прийнято на роботу. Це взагалі не вилинуло на роботу, свідок ОСОБА_8 продовжив ходити до бомбосховища і слідкувати за дотриманням порядку. Лише на початку березня 2023 року вперше отримав від ФОП ОСОБА_5 гроші у сумі 559 грн. 17 коп., про що написав розписку. Жодним спец одягом із атрибутикою охоронця його не забезпечували. Засоби індивідуального захисту, активної оборони йому не видавали. Слідкував за бомбосховище з власної ініціативи, так як в країні війна, офіційним охоронцем себе не вважав, до часу написання у лютому заяви про працевлаштування.
Відповідно до показань свідка ОСОБА_16 за адресою АДРЕСА_2 знаходиться нежитлове приміщення колишньої школи. На даний час воно не функціонує вже близько останніх 4 років. Приблизно вкінці серпня на початку вересня 2022 року до с. Хорошки приїхав ОСОБА_5 , котрого свідок знав раніше, та попросив його доглядати за приміщенням колишньої школи, так як планується зробити бомбосховище у підвалі. Жодних договорів, заяв на працевлаштування до ФОП ОСОБА_5 він не писав, все було на добровільних засадах, грошей не отримував. Ключів від школи йому ніхто не давав. Так, як свідок проживає неподалік, кожного вечора він обходив територію школи. При цьому помічав, що майже через день приблизно після 17.00 год. на автомобілі «Газель» приїздив ОСОБА_5 зі своїм сином ОСОБА_17 , з яким вони сиділи в машині на паркові біля школи. ОСОБА_5 разом із сипом приїздили аж до тою часу, коли вкінці лютого 2023 року, свідок не оформив з ним трудові відносини, після цього він просто телефонував та запитував як справи, та сказав щоб свідок дзвонив кожного ранку самостійно синові та доповідав про обстановку. Досвіду роботи та знання охоронця не має, оскільки ніколи не працював охоронцем. Приблизно всередині грудня 2022 року свідкові зателефонував ОСОБА_5 та повідомив, що планується проведення тендеру на охорону приміщення колишньої школи в АДРЕСА_2 та якщо він переможе то будуть виділятися кошти і це вже буде не безкоштовно. Потім свідок приїхав до Лубенської РДА в АДРЕСА_4 , де він написав ОСОБА_5 заяву на працевлаштування, та чекав що йому будуть платити гроші. Після цього нічого не змінилося, свідок продовжував час від часу робити обхід приміщення школи. Вкінці лютого 2023 року до нього звернувся ОСОБА_5 та повідомив що необхідно оформити трудові відносини. Він приїхав до мене в с. Хорошки, де свідок написав заяву про працевлаштування, та його повідомили що він прийнятий на посаду охоронця та в подальшому буде отримувати заробітну плату, але яку і скільки не сказав. Коштів від нього не отримував взагалі. Жодним спец одягом із атрибутикою охоронця його не забезпечували. Засоби індивідуального захисту, активної оборони йому не видавали. Слідкував за бомбосховище з власної ініціативи, так як в країні війна, офіційним охоронцем себе не вважав, до часу написання у лютому заяви про працевлаштування.
Відповідно до наданих Лубенським РУ ГУ ДСНС України у Полтавській області копій актів оцінки стану готовності захисних споруд цивільного захисту № 62489 (адреса АДРЕСА_1) від 06.10.2022, № 62493 (адреса АДРЕСА_13) від 06.10.2022, № 62502 (адреса АДРЕСА_3) від 06.10.2022, № 62511 (адреса АДРЕСА_2) від 06.10.2022 - всі споруди є не готовими до використання за призначенням та поставлені на облік безпідставно. Дані акти складені комісією у складі трьох посадових осіб Управління з питань комунального майна та земельних відносин виконавчого комітету Лубенської міської ради, у тому числі першого заступника начальника ОСОБА_18 .
На підставі вищевикладеного, у зв`язку із необхідністю проведення повного, всебічного та об`єктивного досудового розслідування обставин вчинення кримінального правопорушення та необхідністю проведення експертизи (судової будівельно-технічної та економічної) слідчий вказує на необхідність у даному кримінальному провадженні провести огляд будівель, що за адресою: 1) АДРЕСА_1, 2 ) АДРЕСА_2, 3 ) АДРЕСА_3, 4 ) АДРЕСА_13, 5 ) АДРЕСА_5, 6 ) АДРЕСА_4, з метою фіксації стану захисних споруд цивільного захисту та об`єктів комунальної власності Лубенської територіальної громади, які підлягають охороні.
Фіксація відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, котрі будуть отримані під час проведення зазначених оглядів будівель можуть бути використані як докази під час судового розгляд).
У судове засідання слідчий не з`явився, надавши заяву про розгляд клопотання без його участі. Вимоги клопотання підтримує.
Вивчивши матеріали поданого клопотання, слідчий суддя приходить до висновку, що воно підлягає до задоволенню, виходячи із наступного.
Згідно ст. 13 КПК України не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим судовим рішенням, крім випадків, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до ч.ч.1,2 ст.237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів. Огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.
Відповідно до ч.1 ст.234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте в результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
У відповідності до ч.2 ст.234 КПК України обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді.
Відповідно ч.1 ст.233 КПК України ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установлених частиною третьою цієї статті.
Згідно наданих матеріалів клопотання встановлено, що орган досудового розслідування має достатні дані щодо вчинення кримінального правопорушення передбаченого ч.4 ст.191 КК України, які є підставою для задоволення поданого клопотання та надання дозволу на проведення огляду зазначених вище приміщень з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, фіксації етапу захисних споруд цивільного захисту та об`єктів комунальної власності Лубенської територіальної громади, які підлягають охороні, відшукання предметів та речей які мають значення речових доказів та мають значення для встановлення істини по досудовому розслідуванні.
Згідно інформаційних довідок з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек. Єдиного реєстру заборон відчуження на об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна право власності на приміщення що розташовані за адресою:
АДРЕСА_2 значиться за Хорошківською сількою радою Лубенського району, код ЄДРПОУ 21049200:
АДРЕСА_3 значиться за територіальною громадою Войнихівської сільської ради Лубенського району Полтавської області, код ЄДРПОУ і 3955806;
АДРЕСА_5 значиться за територіальною громадою м. Лубни в особі Лубенської міської ради Полтавської області код ЄДРПОУ 21053 182;
АДРЕСА_4 значиться за Лубенською міською радою Лубенського району Полтавської області код ЄДРПОУ 21053182.
Крім того, на підставі розпорядження Лубенського міського голови ОСОБА_19 № 226 від 27.05.2021, відповідно до передавальних актів, складених у результаті реорганізації шляхом приєднання у 2020 році сільських рад та їх органів, Управління з питань комунального майна та земельних відносин виконавчого комітету Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області, ЄДРПОУ 37504366 є власником приміщень, розташованих за адресою:
1) АДРЕСА_13,
2) АДРЕСА_1.
З дотриманням положень Закону України «Про добровільне об`єднання територіальних громад», Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо визначення територій та адміністративних центрів територіальних громад», Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій», постанови Верховної Ради України «Про утворення та ліквідацію районів» від 17.07.2020. розпорядження Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 № 721-р «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Полтавської області» територіальні громади Засульська, Войнихівська, Шершнівська, Березотіцька, Хорошківська приєднано до Лубенської об`єднаної міської територіальної громади.
Як визначено положення ст. 8-3 Закону України «Про добровільне об`єднання територіальних громад» об`єднана територіальна громада правонаступником всього майна, прав та обов`язків територіальної громади, що приєдналася до об`єднаної територіальної громади, з дня припинення повноважень сільською, селищною радою територіальної громади, приєдналася до об`єднаної територіальної громади. Відповідні юридичні особи - сільська, селищна, міська рада, її виконавчий комітет об`єднаної територіальної громади є правонаступниками прав та обов`язків відповіли, юридичних осіб - сільської, селищної ради, її виконавчого комітету територіальної громади, що приєдналася до об`єднаної територіальної громади з дня припинення повноважень сільською, селищною радою територіальної громади, що приєдналася до об`єднаної територіальної громади.
Таким чином в силу Закону Лубенська об`єднана міська територіальна громада в особі Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області є власником вказаних об`єктів комунального майна.
З огляду на вищевикладене, з метою повного, всебічного і об`єктивного досудового розслідування кримінального провадження, а також дослідження усіх обставин та встановлення істини по кримінальному провадженню, слідчий суддя приходить до висновку про необхідність задовольнити клопотання слідчого про надання дозволу на проведення огляду приміщень.
Ухвала слідчого судді про дозвіл на огляд іншого володіння особи з підстав, зазначених у клопотанні надає право провести огляд іншого володіння особи лише один раз.
В силу п.1 ч.2 ст.235 КПК України строк дії ухвали слідчого судді про надання дозволу на проведення огляду не може перевищувати одного місяця з дня постановлення ухвали.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 13, 26, 233-236, 309 КПК України, -
У Х В А Л И В :
Клопотання слідчого Лубенського РВП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_3 про проведення огляду в межах кримінального провадження № 42023172040000022 від 02.03.2023 розпочатого за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч.4 ст.191 КК України задовольнити.
Надати групі слідчих СВ Лубенського РВП ГУ НП в Полтавській області: старшому слідчому СВ Лубенського районного відділу поліції ГУІІП в Полтавській області капітану поліції ОСОБА_20 , старшому слідчому СВ Лубенського районного відділу поліції ГУНП в Полтавській області майору поліції ОСОБА_21 , слідчому СВ Лубенського районного відділу поліції ГУНП в Полтавській області капітану поліції ОСОБА_3 дозвіл на проведення огляду будівель, що розташовані за адресою: 1) АДРЕСА_1, 2 ) АДРЕСА_2, 3 ) АДРЕСА_3, 4 ) АДРЕСА_13, 5 ) АДРЕСА_5, 6 ) АДРЕСА_4 , з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, фіксації етапу захисних споруд цивільного захисту та об`єктів комунальної власності Лубенської територіальної громади, які підлягають охороні, відшукання предметів та речей які мають значення речових доказів та мають значення для встановлення істини по досудовому розслідуванні.
Ухвала слідчого судді про дозвіл на огляд іншого володіння особи з підстав, зазначених у клопотанні надає право провести огляд іншого володіння особи лише один раз.
Строк дії даної ухвали закінчується 22 червня 2023 року.
Копію даної ухвали негайно після її оголошення надати слідчому і прокурору.
Відповідно до ст. 309 КПК України ухвала слідчого судді за результатами розгляду даного клопотання оскарженню в апеляційному порядку не підлягає.
Слідчий суддя
Лубенського міськрайонного суду ОСОБА_22
Суд | Лубенський міськрайонний суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2023 |
Оприлюднено | 26.05.2023 |
Номер документу | 111065751 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні