Рішення
від 24.05.2023 по справі 400/2168/23
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 травня 2023 р. № 400/2168/23 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Гордієнко Т. О. розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовом:Фермерського господарства "ЧЕРЕМОШ", вул. Миру, 7, смт. Веселинове, Вознесенський район, Миколаївська область, 57001,

до відповідача:Державної податкової служби України, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, Головного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, Головного управління ДПС у Волинській області, Київський майдан, 4, м. Луцьк, 43010,

про:визнання протиправними та скасування рішень від 30.11.2022 №№7750384/34226554, 7750382/34226554, 7750383/34226554; зобов`язання зареєструвати податкові накладні від 05.11.2022 № 1, від 07.11.2022 № 2, від 09.11.2022 № 3,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській області та Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 30.11.2022 № 7750384/34226554, № 7750382/34226554, № 7750383/34226556, зобов`язання зареєструвати податкові накладні № 1 від 05.11.2022, № 2 від 07.11.2022, № 3 від 09.11.2022 датою їх направлення на реєстрацію.

Ухвалою суду від 05.04.2023 залучено до участі у справі в якості відповідача Головне управління ДПС у Волинській області та запропоновано ГУ ДПС у Волинській області у 15-денний строк з дня отримання ухвали надати відзив на позов.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що позивачем надано усі необхідні документи на підтвердження здійснення господарської операції, проте відповідачем протиправно відмовлено у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Від відповідачів, ГУ ДПС у Волинській області та ДПС України відзиви на позов до суду не надходили. Відповідачі зареєстровані в підсистемі «Електронний суд». Ухвала про відкриття провадження у справі надсилалася відповідачу, ДПС України, та доставлена до електронного кабінету відповідача 14.03.2023 року, ухвала від 05.04.2023 доставлена 05.04.2023. Відповідачу, ГУ ДПС у Волинській області, ухвали від 13.03.2023 та від 05.04.2023 доставлені до електронного кабінету 06.04.2023 року. Тому відповідачі належним чином повідомлені про розгляд справи.

Відповідач, ГУ ДПС у Миколаївській області надав відзив на позов, просив відмовити у задоволенні позову, оскільки спірних рішень не приймав.

Відповідно до ст. 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).

Дослідив докази, суд дійшов висновку:

Фермерське господарство «Черемош» є юридичною особою та здійснює свою господарську діяльність з вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний вид діяльності код КВЕД 01.11).

Для здійснення власної господарської діяльності підприємство використовує земельні ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва. Кількість та характеристика виробничих площ на 2022 рік підтверджується «Звітом про посівні площі сільськогосподарських культур» (форма № 4-сг), яке підприємство надало до органів Державної статистичної служби України.

28.10.2022 між ФГ «Черемош» (продавець) та ТОВ «Євромет-Миколаїв» (покупець) укладено договір поставки ЄММ-405/22, згідно якого продавець зобов`язується передати у власність покупцю сільськогосподарську продукцію, а покупець прийняти і оплатити пшеницю українського походження врожаю 2022 року.

Відповідно до п. 3.1. договору покупець здійснює плату у розмірі суми без ПДВ за товар в українських гривнях шляхом банківського переведення на розрахунковий рахунок продавця протягом 10 робочих днів з моменту надання копій всіх наступних документів:

а) рахунка на оплату;

б) видаткову накладну на кожну партію вивантаженого (прийнятого) товру, дата видачі якої повинна відповідати даті вивантаження відповідної партії товару;

в) документи, зазначені в переліку 8.2.

П. 3.1.1 договору встановлено, що кінцева оплата з товар здійснюється покупцем шляхом банківського переведення на розрахунковий рахунок продавця протягом 3 банківських днів з моменту отримання покупцем наступних документів:

а) оригіналу рахунку, договору, видаткової накладної, ТТН;

б) податкової накладної, належним чином оформленої у відповідності до правил, які встановлені п. 201.1 ПКУ, зокрема із обов`язковим зазначенням коду товару з УКТ ЗЕД, т зареєстровану в Єдиному реєстрі податкових накладних через систему електронного документообігу в момент першої події (отримання коштів бо переоформлення/відвантаження товару) протягом встановленого законодавством терміну.

Згідно п. 3.2. Договору, у випадку затримки надання постачальником покупцю належним чином оформленої та зареєстрованої податкової накладної відповідно до п. 3.1.1.б), включаючи зупинення її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, незалежно від будь-яких причин, термін оплати товару в частині відповідної суми ПДВ продовжується до моменту надання такої накладної бо сплати неустойки (штрафу) як зазначено в п. 4.3.

На виконання умов Договору, ФГ «Черемош» поставило на адресу ТОВ «Євромет-Миколаїв» пшеницю: 05.11.2022 в кількості 26,14 т., 07.11.2022 в кількості 54,24 т., 09.11.2022 в кількості 24,34 т.

На виконання вимог ст. 201 ПК України позивач склав податкові накладні:

05.11.2022 податкову накладну № 1 на загальну суму 198664,10 грн., у тому числі ПДВ 24397,35 грн.;

07.11.2022 податкову накладну № 2 на загальну суму 412224,21 грн., у тому числі ПДВ 50624,03 грн.;

09.11.2022 податкову накладну № 3 на загальну суму 184984,10 грн., у тому числі ПДВ 22717,35 грн.

23.11.2022 року податкові накладні було направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, проте їх реєстрацію зупинено, оскільки відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

25.11.2022 позивач надав пояснення відповідачу, в яких зазначив, що ФГ «Черемош» реалізовано товар пшеницю ТОВ «Євромет-Миколаїв» згідно договору поставки № ЄММ-405/32 з видатковими накладними № від 05.11.2022, № 3 від 07.11.2022, № 4 від 09.11.2022. Також у поясненнях зазначено, що реалізація даного обсягу пшениці здійснена після його повернення 01.11.2022 від ФГ «Стоянов» - розрахунок коригування № 2 від 01.11.2022 зареєстровано у ЄРПН з рішенням комісії від 22.11.2022 з № 7692388/34226554. З поясненнями позивач надав усі первинні документи щодо вирощення пшениці, її продажу та повернення від ФГ «Стоянов», щодо постачання ТОВ «Євромет-Миколаїв».

30.11.2022 року позивач отримав рішення № 7750384/34226554 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 05.11.2022, № 7750382/34226554 відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 07.11.2022, № 7750383/34226554 відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 09.11.2022 про в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з ненаданням платником податків копій документів:

первинних документів постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції складських документів (інвентаризації опис), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Також зазначена додаткова інформація: відсутні документи щодо походження пшениці, рахунок на оплату.

02.12.2022 року позивач подав скарги на рішення комісії регіонального рівня від 30.11.2022 року № 7750384/34226554 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 05.11.2022, № 7750382/34226554 відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 07.11.2022, № 7750383/34226554 відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 09.11.2022 про в Єдиному реєстрі податкових накладних, до яких долучив документи на підтвердження господарської операції.

13.12.2022 року позивач отримав рішення: № 72881/34226554/2 відповідно до якого скаргу залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня від 30.11.2022 року № 7750384/34226554 без змін; № 72883/34226554/2 відповідно до якого скаргу залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня від 30.11.2022 року № 7750382/34226554 без змін; № 72879/34226554/2 відповідно до якого скаргу залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня від 30.11.2022 року № 7750383/34226554 без змін - у зв`язку з ненаданням платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; ненаданням платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси; ненаданням платником податку копій розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

Згідно з п. 201.1. ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

У відповідності до п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. № 1246 (далі Порядок № 1246), передбачено, що податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 1165).

Вказаний Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі права та обов`язки їх членів.

Пунктами 10, 11 Порядку № 1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Відповідно до абзацу 2 п. 25, п. 26 Порядку № 1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.

Пунктом 27 Порядку № 1165 передбачено, що комісія контролюючого органу в своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України та законів, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком.

Відповідно до п. 44 Порядку № 1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 р. № 520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, зокрема окреслений Порядок визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 2 Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Пунктами 3,4 Порядку № 520 встановлено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Пунктом 5 Порядку № 520 передбачено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

1. договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

2. договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

3. первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

4. розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

5. документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно з п. 6 Порядку № 520 копії визначених у пункті 5 документів разом з письмовими поясненнями платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Пунктом 11 Порядку № 520 визначено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

1. ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

2. та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до п. 5 цього Порядку;

3. та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Отже, зважаючи на вказані норми, Комісія регіонального рівня на виконання п. 44 Порядку № 1165 перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні) та за результатом такої перевірки приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування відповідно до п. 11 Порядку № 520.

Підставою для зупинення реєстрацію податкової накладної стало те, що позивач відповідає п.1 Критеріям ризиковості здійснення операції, якою передбачено, що відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість, як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі.

Запропоновано позивачу було надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК.

Позивач у поясненнях щодо зупинення реєстрації податкової накладної зазначав, товар (пшениця) реалізований після його повернення 01.11.2022 від ФГ «Стоянов» - розрахунок коригування № 2 від 01.11.2022 зареєстровано у ЄРПН з рішенням комісії від 22.11.2022 з № 7692388/34226554. З поясненнями позивач надав усі первинні документи щодо вирощення пшениці, її продажу та повернення від ФГ «Стоянов» та щодо постачання ТОВ «Євромет-Миколаїв»: видаткові накладні, товарно-транспортні накладні відомості руху зерна, платіжні доручення.

Відтак, вказані документи в своїй сукупності підтверджують походження пшениці, що була поставлена ТОВ «Євромет-Миколаїв». Також позивач надав разом з поясненнями платіжні доручення: від 11.11.2022 № 2590767441 про сплату ТОВ Євромет-Миколаїв» на адресу ФГ «Черемош» 174266,75 грн., від 15.11.2022 № 2590767497 про сплату ТОВ Євромет-Миколаїв» на адресу ФГ «Черемош» 361600,18 грн., від 17.11.2022 № 2590767536 про сплату ТОВ Євромет-Миколаїв» на адресу ФГ «Черемош» 162266,75 грн. вартості пшениці, що зазначена в податкових накладних № 01 від 05.11.2022, № 2 від 07.11.2022, № 3 від 09.11.2022 без урахування ПДВ відповідно до п. 3.1.Договору поставки № ЄММ-405/22 від 28.10.2022 року.

Сторони договору домовились про строки повної оплати товару при настанні певних умов-реєстрації податкової накладної. Оскільки податкова накладна не зареєстрована в ЄРПН, то не виникли підстави для повної оплати товару контрагентом позивача, тому він і не міг надати докази повної оплати товару з об`єктивних причин.

Крім того про необхідність надання платіжних доручень та банківських виписок, що підтверджує оплату товару за пшеницю стало відомо позивачу вже після того, як відповідач відмовив йому у реєстрації податкової накладної.

У квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних зазначено лише, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару послуг 1001 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до Закону України "Про митний тариф" № 674-ІХ (чинний на момент виникнення спірних правовідносин), у Групі 10 "Зернові культури" під кодом 1001 значиться пшениця і суміш пшениці та жита (меслин). Відповідно до Звіту збирання врожаю сільськогосподарських культур н 01.08.2022 позивач зібрав 972 ц пшениці озимої.

Відповідачі жодних належних та достатніх доказів щодо відсутності у позивача в таблиці даних платника податку на додану вартість коду УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001 суду не надали.

При цьому, можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків з зазначенням необхідності надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд.

Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії має наслідком визнання його протиправним.

Аналогічна правова позиція вже неодноразово висловлювалась Верховним Судом, зокрема, у постановах від 21.05.2019 по справі № 0940/1240/18, від 10.04.2020 у справі № 819/330/18 та від 18.06.2020 у справі № 824/245/19-а.

При цьому, Верховний Суд у постанові від 05 січня 2021 року у справі № 640/11321/20 зазначив, що незважаючи на те, що затверджена Порядком № 1165 форма рішення, яка не передбачає конкретизації підстав у разі відповідності пунктам 1-8 критеріїв ризиковості платника податку, не скасовує обов`язок податкового органу необхідності доказування, передбаченого частиною другою статті 77 КАС України.

На підставі викладеного, суд зазначає, що спірні рішення містять лише загальн твердження без зазначення, яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Таким чином, суд дійшов висновку, що посилання на вказані підстави в обґрунтування прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної, за умови не наведення комісією доказів того, що подані документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності зазначеної у них інформації, свідчить про протиправність такого рішення ( Аналогічна позиція висловлена ВС у постанові від 27.10.2022 по справі № 360/3253/20).

Згідно з ч.5 ст.242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачем не доведено правомірність свого рішення щодо відмови у реєстрації податкової накладної.

Спірні рішення контролюючого органу ГУ ДПС у Волинській області щодо відмови у реєстрації податкової накладної не відповідає критеріям ч.2 ст.2 КАС України, а саме є необґрунтованими, тому їх слід скасувати.

Позивач просить суд зобов`язати відповідача 2 зареєструвати податкові накладні № 01 від 05.11.2022, № 2 від 07.11.2022, № 3 від 09.11.2022 датою їх направлення на реєстрацію.

Відповідно до п.п.19,20 постанови КМУ № 1246 від 29.12.2010 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Зобов`язання відповідача - ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану позивачем податкову накладну датою її фактичного надходження є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права.

За таких обставин, суд вважає за можливе позовні вимоги задовольнити в цій частині та зобов`язати відповідача зареєструвати податкові накладні № 01 від 05.11.2022, № 2 від 07.11.2022, № 3 від 09.11.2022 датою їх направлення на реєстрацію 23.11.2022.

Обраний позивачем спосіб захисту має бути спрямований на відновлення порушених прав, захист законних інтересів і, у випадку задоволення судом його вимог, рішення повинно мати наслідком реальне відновлення тих прав, за захистом яких позивач звернувся до суду, тому позовні вимоги належить задовольнити.

Позивач у позові просить суд зобов`язати відповідача надати звіт про виконання судового рішення протягом одного місяця з дня набрання законної сили судовим рішенням відповідно до ст.382 КАС України. Вимога про надання звіту відноситься до права суду зобов`язати або не зобов`язувати суб`єкта владних повноважень, на якого покладені певні обов`язки, надати у встановленому судом строк звіт про виконання судового рішення. У суду немає підстав вважати, що рішення суду відповідачем не буде виконуватись.

Судові витрати розподіляються відповідно до ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Фермерського господарства "Черемош" (вул. Миру, смт. Веселинове, Вознесенський район, Миколаївська область, 57001, ідентифікаційний код 34226554) до Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ 53, 04053, ідентифікаційний код 43005393), Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 44104027), Головного управління ДПС у Волинській області (Київський майдан, 4, м. Луцьк, 43010, ідентифікаційний код 44106679) задовольнити.

2. Визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 30.11.2022 № 7750384/34226554, № 7750382/34226554, № 7750383/34226556.

3. Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, 8, м. Київ 53, 04053, ідентифікаційний код 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 1 від 05.11.2022, № 2 від 07.11.2022, № 3 від 09.11.2022 Фермерського господарства "Черемош" (вул. Миру, смт. Веселинове, Вознесенський район, Миколаївська область, 57001, ідентифікаційний код 34226554) днем їх подання 23.11.2022.

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ 53, 04053, ідентифікаційний код 43005393) на користь Фермерського господарства "Черемош" (вул. Миру, смт. Веселинове, Вознесенський район, Миколаївська область, 57001, ідентифікаційний код 34226554) судовий збір у сумі 4026 грн. (чотири тисячі двадцять шість гривень) сплачений квитанцією № 65005242 від 09.03.2023.

5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області (Київський майдан, 4, м. Луцьк, 43010, ідентифікаційний код 44106679) на користь Фермерського господарства "Черемош" (вул. Миру, смт. Веселинове, Вознесенський район, Миколаївська область, 57001, ідентифікаційний код 34226554) судовий збір у сумі 4026 грн. (чотири тисячі двадцять шість гривень) сплачений квитанцією № 65005242 від 09.03.2023.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Строк на апеляційне оскарження рішення суду - 30 днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження - 30 днів з дня складання повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається в порядку та строки, визначені ст.ст. 295-297 КАС України.

Суддя Т. О. Гордієнко

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.05.2023
Оприлюднено26.05.2023
Номер документу111066601
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —400/2168/23

Ухвала від 27.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 06.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 11.08.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Рішення від 24.05.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

Ухвала від 05.04.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

Ухвала від 13.03.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні