Постанова
від 17.05.2023 по справі 540/2826/19
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 травня 2023 р.м.ОдесаСправа № 540/2826/19

Головуючий в 1 інстанції: Варняк С.О. рішення суду першої інстанції прийнято у м.Херсон, 23 листопада 2021 року

П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

судді-доповідача: Танасогло Т.М.,

суддів: Бітова А.І., Градовського Ю.М.

секретар судового засідання Мунтян С.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Приватного підприємства «Науково-виробнича компанія «ЛОГОС» на рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 23 листопада 2021 року у справі за позовом Приватного підприємства «Науково-виробнича компанія «ЛОГОС» до державного кадастрового реєстратора відділу Держгеокадастру у Білозерському районі Херсонської області Сафонової Тетяни Володимирівни, Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В :

У грудні 2019 року Приватне підприємство "Науково-виробнича компанія "Логос (позивач, ПП «НВК «Логос») звернулось до Херсонського окружного адміністративного суду з позовом до державного кадастрового реєстратора відділу Держгеокадастру у Білозерському районі Херсонської області Сафонової Тетяни Володимирівни, Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області, про:

-визнання незаконними та скасування дій Державного кадастрового реєстратора відділу Держгеокадастру у Білозерському районі Херсонської області Сафонова Т.В. щодо внесення 20.02.2019р. змін до Державного земельного кадастру, якими змінено категорію земельної ділянки з кадастровим номером 6520387500:03:001:0156 площею 1,8958 га із земель сільськогосподарського призначення на категорію - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення та змінено цільове призначення земельної ділянки з кадастровим номером 6520387500:03:001:0156 площею 1,8958 га з "01.13 Для іншого сільськогосподарського призначення" на "11.02 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості", що виражені протоколом виправлення помилки № 3090306 від 20.02.2019 року;

- зобов`язання посадових осіб Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області (код за ЄДРПОУ 39766281) відновити відомості у Державному земельному кадастрі на земельну ділянку з кадастровим номером 6520387500:03:001:0156 площею 1,8958 га у відповідності до витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 28.03.2018р. № НВ-0001405972018 та технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) на підставі якої здійснена державна реєстрація земельної ділянки 20.01.2014 р. з кадастровим номером 6520387500:03:001:0156, розробленої ТОВ "Альянс" у 2014 році.

В обґрунтування позову вказав, що законодавством не передбачено повноважень державних кадастрових реєстраторів Держгеокадастру та державних кадастрових реєстраторів його територіальних органів щодо впорядкування відомостей Державного земельного кадастру, у зв`язку із чим вважає, що відповідачем протиправно було виявлено помилку в частині невірного зазначення категорії земель та цільового призначення земельної ділянки та здійснено її виправлення шляхом внесення змін до Державного земельного кадастру. Також, позивач вважав, що протокол виправлення помилки № 3090306 від 20.02.2019 р. складено безпідставно, з порушенням та не у спосіб встановлений законодавством, оскільки в даному протоколі відсутні дані про земельну ділянку; відсутні відомості про документ, у якому виявлено помилку (назва, реєстраційний номер, дата видачі); не зазначено конкретну суть виявлених помилок, лише зазначено "цільове", а що саме не відомо. Даний протокол не підписано та не поставлено печатку державного кадастрового реєстратора. Також, як вказує позивач, відсутнє повідомлення ПП "НВК "Логос" про виявлення помилки № ЗВ-6506778912019, реєстраційний номер якого зазначено в протоколі виправлення помилки № 3090306 від 20.02.2019р., що не узгоджується з нормами чинного законодавства. Державним кадастровим реєстратором грубо проігнороване рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 12.11.2018 р. по справі № 540/2084/18, порушено норми Закону України "Про Державний земельний кадастр", Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012р. № 1051, 20.02.2019 р. безпідставно та незаконно внесено зміни 20.02.2019 р. до Державного земельного кадастру, змінено категорію земельної ділянки з кадастровим номером 6520387500:03:001:0156 площею 1,8958 га) із земель сільськогосподарського призначення на категорію - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення. Одночасно змінено цільове призначення вищезазначеної земельної ділянки з "01.13 Для іншого сільськогосподарського призначення" на "11.02 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель і споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості".

Відповідач проти позову заперечував.

Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 23 листопада 2022 року, у задоволенні позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, позивачем ПП НВК Логос подано до суду апеляційну скаргу, у якій посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, апелянт просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове судове рішення про відмову у задоволенні позву.

В обґрунтування апеляційної скарги викладавши більшою мірною обставини, аналогічні тим, що були вказані у позові вказує, що суд першої інстанції залишив поза увагою доводи позивача, які підтверджують незаконність та протиправність здійснених відповідачами дій щодо зміни категорії земельної ділянки з кадастровим номером 6520387500:03:001:0156 площею 1,8958 га та зміни її цільового призначення.

02.03.2023р. від відповідача у справі до суду надійшов відзив на апеляційну скаргу, у якому посилаючись на необґрунтованість доводів апелянта, просить залишити скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, мотивуючи тим, що жодним доводом позивач у справі не спростовує правомірності дій відповідача у спірних правовідносин та висновку суду про відсутність підстав для задоволення позову.

24.04.2023р. позивачем надано письмові пояснення по справі, в яких викладено заперечення щодо позиції відповідача, викладені у відзиві на апеляційну скаргу, а також додаткового зазначає про протиправність дій державного кадастрового реєстратора у спірних правовідносинах.

За приписами ч. 1 ст. 308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

Як встановив суд першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, Приватне підприємство "Науково-виробнича компанія "Логос" здійснює господарську діяльність в сфері сільськогосподарського виробництва, зокрема і здійснення сільськогосподарської науково-дослідної діяльності.

У 2004 році на підставі розпорядження Білозерської районної державної адміністрації від 16.12.2004 № 1113 ТОВ "Парцела" було розроблено проект землеустрою щодо відведення в оренду гр. ОСОБА_1 земельної ділянки під базу для перевалки і зберігання сільськогосподарської продукції площею 1,8498 га на землях Чорнобаївської сільської ради Білозерського району (152 км. залізниці Херсон-Миколаїв) із земель ТОВ "Аватара".

24.01.2005 року відповідно до висновку Білозерського районного відділу земельних ресурсів земельній ділянці присвоєно кадастровий номер 6520387500:05:007:0006.

16.05.2005 року на підставі розпорядження голови Білозерської районної державної адміністрації від 13.04.2005 року № 328 між Білозерською районною державною адміністрацією та ОСОБА_1 укладено договір оренди землі, зареєстрований у Білозерському районному відділі Херсонської регіональної філії Центру ДЗК за № 040571400077.

05.09.2011 року між Білозерською районною державною адміністрацією та ОСОБА_1 укладено угоду про розірвання договору оренди землі від 16.05.2005 року № 040571400077.

20.01.2014 року за заявою приватного підприємства "Славія-агро" (код ЄДРГІОУ 33487342) на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) до Державного земельного кадастру були внесені відомості про земельну ділянку площею 1,8958 га під будівлями та спорудами, розташовану за адресою с. Чорнобаївка Білозерського району Херсонської області, 152 км. залізничної дороги Одеса-Херсон. Земельній ділянці присвоєно кадастровий номер 6520387500:03:001:0156.

24.01.2014 року ПП "НВК "Логос" став власником нежитлових будівель та споруд, що розташовані за адресою: Херсонська обл., Білозерський р-н, с. Чорнобаївка, 152 км. залізничної дороги Одеса-Херсон б/н. Дана нерухомість розташована на земельній ділянці, яка розташована за адресою: Херсонська обл., Білозерський р-н, с. Чорнобаївка, 152 км залізничної дороги Одеса-Херсон б/н.

Згідно Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 28.03.2018 р. № НВ-0001405972018, їй присвоєно кадастровий номер 6520387500:03:001:0156, складає 1,8958 га, форма власності - державна, цільове призначення - 01.13: для іншого сільськогосподарського призначення, категорія земель - землі сільськогосподарського призначення; вид використання земельної ділянки - під будівлі та споруди, зареєстровано в Державному земельному кадастрі 20.01.2014 р.

22.06.2017 року позивач звернувся до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області з заявою про надання у користування земельної ділянки за кадастровим номером 6520387500:03:001:0156 від 19.06.2016р. з додатками, якою просив надати в оренду строком на 49 років земельну ділянку площею 1,8958 га за кадастровим номером 6520387500:03:001:0156, що розташована за адресою: Херсонська обл., Білозерський р-н, с. Чорнобаївка, 152 км. залізничної дороги Одеса-Херсон б/н, з метою її використання - під будівлі та споруди.

Відділ Держгеокадастру у Білозерському районі Херсонської області листом від 13.06.2016 року за № 27-2105-99.2-603/2-16 зазначив, що враховуючи статті 30, 31 Закону України "Про Державний земельний кадастр", згідно наявних відомостей Державного земельного кадастру на земельній ділянці державної власності за кадастровим номером 6520387500:03:001:0156 станом 13.06.2016 року речові права оренди, суборенди, постійного користування не зареєстровані.

03.10.2017 року позивач отримав лист ГУ Держгеокадастру від 17.08.2017 р. за № 0-21- 0.302-6436/2-17, змістом якого зазначено, що існує розбіжність в інформації Відділу у Білозерському районі Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області, наданих для розгляду документах та відсутність самої інформації щодо переведення земельної ділянки із земель промисловості до земель сільськогосподарського призначення Головне управління відмовляє в задоволенні клопотання.

12.11.2018 року Херсонським окружним адміністративним судом було прийнято рішення по справі № 540/2084/18 за позовом приватного підприємства "Науково-виробнича компанія "Логос" до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області яким:

- визнано протиправною відмову Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області, оформлену листом від 17.08.2017 р. № 0-21-0.302-6436/2-17, в задоволенні заяви приватного підприємства "Науково-виробнича компанія "Логос" про надання у користування земельної ділянки з кадастровим номером 6520387500:03:001:0156.;

- зобов`язано Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області повторно розглянути заяву приватного підприємства "Науково-виробнича компанія "Логос" від 22.06.2017 року про надання у користування земельної ділянки з кадастровим номером 6520387500:03:001:0156 з урахуванням висновків суду у цій справі.

20.02.2019 року державним кадастровим реєстратором відділу у Білозерському районі було виправлено помилку шляхом внесення змін до Державного земельного кадастру. Змінено відомості щодо категорії земельної ділянки площею 1,8958 га із земель сільськогосподарського призначення на категорію - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення. Одночасно змінено відомості щодо цільового призначення вищезазначеної земельної ділянки з "01.13 Для іншого сільськогосподарського призначення" на "11.02 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель і споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості". У зв`язку з тим, що відомості виявлені самим кадастровим реєстратором та повернуті у попередній стан шляхом внесення виправлень, повідомлення не надавалося.

На виконання рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 12.11.2018р. по справі № 540/2084/18, ГУ Держгеокадастру повторно розглянуло заяву від 22.06.2017р. та повідомило ПП "НВК "Логос" листом "Про розгляд заяви" за № 175/0- 376/0/95-19 від 28.02.2019 року, що відповідно до відомостей з Державного земельного кадастру земельна ділянка (кадастровий номер 6520387500:03:001:0156) відноситься до земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення. Розпорядження землями промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення не належить до повноважень Головного управління Держгеокадастру.

Вважаючи протиправними дії державного кадастрового реєстратора Сафонової Т.В. щодо внесення змін про категорію та цільове призначення земельної ділянки під кадастровим номером 6520387500:03:001:0156, позивач звернувся з цим позовом до суду.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що при внесенні змін до Державного земельного кадастру 20.02.2019 року державний кадастровий реєстратор Сафонова Т.В. діяла на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Перевіряючи законність та обґрунтованість оскаржуваного рішення суду першої інстанції, суд апеляційної інстанції виходить з наступного.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи відповідають вони встановленим ч. 2 ст. 2 КАС України вимогам.

Згідно з ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру регулюються Законом України «Про Державний земельний кадастр» від 07 липня 2011 року №3613-VI (далі - Закон України №3613-VI).

Процедура та вимоги щодо ведення Державного земельного кадастру визначено постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру» від 17 жовтня 2012 року №1051 (далі - Порядок №1051).

Колегією суддів з матеріалів справи встановлено, що по земельній ділянці з кадастровим номером 6520387500:03:001:0156, Державним кадастровим реєстратором Сафоновою Т.В. було виявлено невідповідність інформації, наявної у системі Державного земельного кадастру, документації із землеустрою, а саме, що:

Відомості про зміну категорії земель щодо земельної ділянки з кадастровим номером 6520387500:03:001:0156 були внесені до Державного земельного кадастру без відповідного рішення уповноваженого органу та проекту землеустрою, а на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), що не відповідає вимогам ст.20 ЗК України.

Колегія суддів враховує, що стаття 22 Закону № 3613-VІ закріплює вимоги до документів, які є підставою для внесення відомостей до Державного земельного кадастру, зокрема, такі документи мають відповідати законодавству.

Відповідно до статті 19 ЗК України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; г) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадян чи юридичних осіб, можуть перебувати у запасі.

Статтею 20 ЗК України встановлено порядок віднесення та зміни цільового призначення земельних ділянок.

Віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.

Зміна цільового призначення земельних ділянок, як визначено ч.1 ст. 20 ЗК України, здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.

Суд першої інстанції вірно звернув увагу на приписи ч.3 ст.25 Закону України «Про землеустрій» № 858-ІV, згідно з якими виключно цим Законом встановлюються види документації із землеустрою та їх склад. (ч. 3 ст. 25 Закону).

Так, у відповідності до ч.2 ст. 25 Закону № 858-ІV окремими видами документації із землеустрою є, зокрема:

- проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок (пункт "ґ");

- технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) (пункт "і"), тощо.

Особливості складення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок регламентовано статтею 50 Закону № 858-ІV, частиною 1 якої передбачено, що проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються у разі зміни цільового призначення земельних ділянок або формування нових земельних ділянок.

При цьому, статтею 55 Закону № 858-ІV встановлено особливості розробки технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), відповідно до частини 2 якої передбачено, що на підставі зазначеної технічної документації із землеустрою здійснюється визначення місцеположення поворотних точок меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Таким чином, Земельним кодексом України встановлено порядок зміни цільового призначення земельної ділянки, який відповідно до положень статей 6, 19 Конституції України не може бути підмінений.

Відповідно до встановлених обставин справи, у місцевому фонді документацій із землеустрою у Білозерському районі відсутній проект землеустрою щодо відведення зазначеної земельної ділянки із зміною цільового призначення, а земельна ділянка відповідно до проекту землеустрою 2004 року та договору оренди землі від 16.05.2005 № 040571400077 належить до земель промисловості.

Вказані обставини були встановлені судом першої інстанції на підставі наданих до матеріалів паперової справи зокрема відповідачем до відзиву на позов відповідних документів.

Про наявність таких документальних доказів, а саме проект землеустрою 2004 року та договір оренди землі від 16.05.2005 № 040571400077, за якими земельна ділянка належить до земель промисловості було відомо позивачу згідно листа ГУ Держгеокадастру у Херсонській області від 16.05.2019 №29-21-0.202-2421/2-19.

Щодо посилань апелянта на те, що зазначені вище документи не мають жодного відношення до земельної ділянки щодо якої виник даний спір колегія суддів вважає за доцільне зазначити, що відповідно до встановлених апеляційним судом обставин справи, згідно наданого представником відповідача під час апеляційного розгляду справи Витягу з Державного земельного кадастру від 20.01.2014р. №НВ-6500586322014 слідує, що станом на 20.01.2014р. земельна ділянка площею 1,8958 га під будівлями та спорудами, місце розташування Херсонська область, Білозерський район, с. Чорнобаївка, 152 км. залізничної дороги Одеса-Херсон. б/н, кадастровий номер 6520387500:03:001:0156, значиться за цільовим призначенням 11.02 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості; за категорією земель - Землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення; вид використання під базу для переробки і зберігання сільськогосподарської продукції, форма власності державна.

При цьому, з наданого Витягу вбачається, що в якості інформації про документацію із землеустрою, на підставі якої здійснена державна реєстрація земельної ділянки було використано Технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), 20.01.2014, ТОВ «Альянс».

Отже, станом на 20.01.2014р. цільове призначення вказаної земельної ділянки у кадастрі значилось як - 11.02 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості; категорія землі - Землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення; вид використання під базу для переробки і зберігання сільськогосподарської продукції, форма власності державна.

З огляду на вищевикладене колегією суддів оцінюється критично наданий позивачем у справі Витяг№НВ-0001405972018, створений 28.03.2018р. щодо спірної земельної, в якому міститься посилання як на підставу державної реєстрації земельної ділянки на ту ж саму Технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), 20.01.2014, ТОВ «Альянс».

При цьому, в матеріалах справи відсутні жодні рішення уповноваженого органу землеустрою, прийняті після 20.01.2014 року, які б підтверджували зміну цільового призначення чи категорії зазначеної вище земельної ділянки, щодо якої виник даний спір.

Також, як було встановлено з матеріалів справи, у місцевому фонді документацій із землеустрою у Білозерському районі відсутній проект землеустрою щодо відведення зазначеної земельної ділянки із зміною цільового призначення.

Отже, суд першої інстанції вірно вказав у своєму рішенні, що відомості про зміну категорії земель щодо земельної ділянки з кадастровим номером 6520387500:03:001:0156 були внесені до Державного земельного кадастру без відповідного рішення уповноваженого органу та проекту землеустрою, а на підставі Технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), яка не є документацією із землеустрою, на підставі якої здійснюється зміна цільового призначення та категорії землі.

Окремими положеннями ст.9 Закону № 3613-VІ визначено, що внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Державний кадастровий реєстратор: здійснює реєстрацію заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надання таких відомостей; перевіряє відповідність поданих документів вимогам законодавства; формує поземельні книги на земельні ділянки, вносить записи до них, забезпечує зберігання таких книг; здійснює внесення відомостей до Державного земельного кадастру або надає відмову у їх внесенні; присвоює кадастрові номери земельним ділянкам; надає відомості з Державного земельного кадастру та відмову у їх наданні; здійснює виправлення помилок у Державному земельному кадастрі; передає органам державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відомості про земельні ділянки.

Державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, про відмову у здійсненні таких дій.

Втручання будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян чи їх об`єднань у діяльність Державного кадастрового реєстратора забороняється, крім випадків, встановлених цим Законом.

В силу приписів ст.5 Закону № 3613-VІ ведення Державного земельного кадастру здійснюється шляхом: створення відповідної державної геодезичної та картографічної основи, яка визначається та надається відповідно до цього Закону; внесення відомостей про об`єкти Державного земельного кадастру; внесення змін до відомостей про об`єкти Державного земельного кадастру; оброблення та систематизації відомостей про об`єкти Державного земельного кадастру.

Державний земельний кадастр ведеться на електронних та паперових носіях. У разі виявлення розбіжностей між відомостями на електронних та паперових носіях пріоритет мають відомості на паперових носіях.

Внесення відомостей до Державного земельного кадастру та користування такими відомостями здійснюється виключно на підставі та відповідно до цього Закону.

Відповідно до п.151 Порядку № 1051 у разі виявлення технічної помилки, допущеної у відомостях Державного земельного кадастру, органом, що здійснює його ведення (в тому числі після перенесення інформації про земельні ділянки з державного реєстру земель та відомостей про інші об`єкти Державного земельного кадастру, що містяться в документації із землеустрою та оцінки земель, затвердженої та переданої до 1 січня 2013 р. до Державного фонду документації із землеустрою), зазначений орган у п`ятиденний строк письмово повідомляє про це заінтересованій особі згідно з додатком 36 та виправляє зазначену помилку відповідно до пунктів 140-148 цього Порядку.

З урахуванням викладеного, на підставі вимог Закону 3613-VІ та Порядку № 1051, маючи на це передбачені законом повноваження, державним кадастровим реєстратором Сафоновою Т.В. було обґрунтовано та правомірно виправлено помилку у земельному кадастрі щодо спірної земельної ділянки, оскільки внесені зміни у земельний кадастр були здійснені без наявності на те відповідного рішення уповноваженого органу або відповідної технічної документації.

В той час, як первинне зазначення категорії спірної земельної ділянки в земельному кадастрі, як Землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення; вид використання під базу для переробки і зберігання сільськогосподарської продукції, форма власності державна, та первинне зазначення цільового призначення цієї спірної земельної ділянки як - 11.02 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості - підтверджується належними письмовими доказами, які містяться в матеріалах справи.

При цьому, оскільки технічна помилка виявлена самим кадастровим реєстратором та відомості повернуті у попередній стан шляхом внесення виправлень, а також враховуючи те, що право власності, користування земельною ділянкою за кадастровим номером 6520387500:03:001:0156 не зареєстровано, повідомлення про виявлення та виправлення технічної помилки не надсилалось, що не суперечить вимогам чинного законодавства.

Посилання апелянта на судове рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 12.11.2018р. у справі №540/2084/18, колегія суддів вважає недоцільними у спірному випадку, оскільки предметом саме даної справи №540/2826/19 є дії кадастрового реєстратора щодо виправлення 20.02.2019р. в Державному земельному кадастрі відомостей щодо категорії та цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 6520387500:03:001:0156.

При цьому, встановлені під час розгляду справи №540/2084/18 обставини про наявність у позивача права власності на споруди, які знаходяться на земельній ділянці стосовно якої виник спір у даній справі та наявність у нього права на оформлення у відповідності до вимог чинного законодавства земельної ділянки під такими спорудами, жодним чином не свідчать про протиправність чи правомірність оскаржуваних саме у даній справі дій державного кадастрового реєстратора з виправлення технічної помилки, виявленої у Державному земельному кадастрі стосовно цієї земельної ділянки.

Підсумовуючи усе вищевикладене, колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції про те, що при внесенні змін до Державного земельного кадастру 20.02.2019 року державний кадастровий реєстратор Сафонова Т.В. діяла на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України, відтак підстави для задоволення позову відсутні.

Стосовно недоліків протоколу виправлення помилки №3090306 апеляційний суд зазначає, що даний протокол містить інформацію щодо земельної ділянки відносно якої виник даний спір, яка була наявна у кадастрового реєстратора на час виправлення помилки, зокрема щодо кадастрового номеру земельної ділянки, суті виявленої помилки, місця розташування земельної ділянки, тощо.

Зауваження апелянта про інші певні недоліки в оформленні протоколу виявлення помилки не впливають на суть виявленої та виправленої кадастровим реєстратором помилки. Також, судова колегія зазначає, що вказаний наявний в матеріалах справи паперовий документ повідомлення №3090306 було згідно зазначених у ньому даних, створено за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру.

Згідно пункту 29 рішення Європейського Суду з прав людини у справі «RuizTorija v. Spain» від 9 грудня 1994 року, статтю 6 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи.

Згідно пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради Європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.

Інші доводи апеляційної скарги є несуттєвими, встановлених обставин справи та висновків суду першої інстанції не спростовують та не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи.

Судове рішення відповідає зазначеним вимогам ст. 242 КАС України.

Колегія суддів підтверджує, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та ухвалено рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, у зв`язку з чим підстави для його скасування відсутні.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Враховуючи все вищевикладене, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому, відповідно до ст.316 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції залишає вказану апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду - без змін.

Керуючись ст. ст. 241-243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 326, 329 КАС України, апеляційний суд,

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Приватного підприємства «Науково-виробнича компанія «ЛОГОС» залишити без задоволення.

Рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 23 листопада 2021 року у справі №540/2826/19 залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів.

Повний текст постанови складено та підписано 24 травня 2023 року.

Головуючий суддя Танасогло Т.М.Судді Бітов А.І. Градовський Ю.М.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.05.2023
Оприлюднено26.05.2023
Номер документу111076078
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —540/2826/19

Постанова від 17.05.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Постанова від 17.05.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 17.04.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 17.03.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 20.02.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 25.01.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Рішення від 23.11.2021

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

Ухвала від 23.03.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

Ухвала від 25.02.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

Ухвала від 27.12.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні