Постанова
від 25.05.2023 по справі 560/11059/22
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 560/11059/22

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Матущак В.В.

Суддя-доповідач - Сушко О.О.

25 травня 2023 року м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Сушка О.О.

суддів: Мацького Є.М. Залімського І. Г. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Хмельницькій області на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 16 січня 2023 року у справі за адміністративним позовом Фермерського господарства "Зільона Ґура" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

В жовтні 2022 року позивач звернувся до суду з позовом до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Хмельницькій області, в якому просив:

- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №6977151/42818470 від 29.06.2022.

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ФГ "Зільона Ґура" №9 від 21.10.2021 датою набрання законної сили судовим рішенням.

Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 16 січня 2023 року позов задоволено.

Визнано протиправним та скасовано рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №6977151/42818470 від 29.06.2022.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ФГ "Зільона Ґура" №9 від 21.10.2021 датою набрання законної сили судовим рішенням.

Не погоджуючись з вказаним рішенням відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вказане рішення та ухвалити нове, яким відмовити в задоволенні позову.

Розглянувши матеріали справи, колегія суддів апеляційної інстанції, дійшла висновку, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції та під час апеляційного провадження встановлено, що Фермерське господарство "Зільона Ґура" зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Основними видами діяльності ФГ "Зільона Ґура" є: вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння (код КВЕД 01.11), допоміжна діяльність у рослинництві (код КВЕД 01.61); післяурожайна діяльність (код КВЕД 01.63); виробництво цукру (код КВЕД 10.81).

З 01.04.2019 по даний час позивач зареєстрований, як платник ПДВ.

Для здійснення господарської діяльності ФГ "Зільона Ґура" використовує на правах оренди земельні ділянки сільськогосподарського призначення загальною площею 82,48 га, які знаходяться на території Війтовецької об`єднаної територіальної громади Хмельницького району Хмельницької області.

21.02.2019 ФГ "Зільона Ґура" (Користувач) уклало з ОСОБА_1 (Позичкодавець) договір позички транспортних засобів №1, згідно якого Позичкодавець передав Користувачу у безоплатне користування на строк, обумовлений цим Договором, транспортні засоби та сільськогосподарське обладнання, а саме:

- трактор колісний марки Т-150К, 1992 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_1 ;

- трактор колісний марки ХТЗ 17021, 1999 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_2 ;

- фронтальний навантажувач, 2019 року випуску;

- розсіював добрив JARMET 1000 л, 2019 року випуску.

ФГ "Зільона Ґура" (Користувач) 10.04.2019 уклало з ОСОБА_1 (Позичкодавець) договір позички транспортних засобів №2, згідно якого Позичкодавець передав Користувачу у безоплатне користування на строк, обумовлений цим Договором, сільськогосподарське обладнання, а саме: коток КЗП-6У, 2019 року випуску, та культиватор передпосівного обробітку ґрунту КПГ-4, 2019 року випуску.

З 12.04.2019 ФГ "Зільона Ґура" на праві власності належать трактор колісний "Беларус 892", 2019 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_3 , та агрегат ґрунтообробний АПМ-4.2.

01.03.2019 ФГ "Зільона Ґура" (Користувач) уклало з ОСОБА_2 (Позичкодавець) договір позички нерухомості №1, згідно якого Позичкодавець передав Користувачу у безоплатне користування на строк, обумовлений цим Договором, склади, загальною площею 2788,0 м кв., розташовані за адресою АДРЕСА_1 .

08.10.2021 між ФОП ОСОБА_3 (Орендодавець) та позивачем (Орендар) укладено договір №08-10/2021 оренди транспортних засобів з екіпажем, відповідно до якого Орендодавець передає Орендарю в строкове платне користування техніку, а саме комбайн бурякозбиральний марки HOLMER TERRA DOS ТЗ, 2010 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_4 .

ФГ "Зільона Ґура" посіяло у квітні 2021 35 га цукрового буряка, насінням, придбаним у ТОВ "СПЕКТР-АГРО" згідно видаткової накладної №7631 від 31.03.2021.

Згідно акту приймання-передачі техніки від 09.10.2021, ФОП ОСОБА_3 передав, а ФГ "Зільона Ґура" прийняло комбайн бурякозбиральний марки HOLMER TERRA DOS ТЗ, 2010 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_4 .

На виконання умов вказаного договору ФОП ОСОБА_3 надало ФГ "Зільона Ґура" послуги з оренди сільськогосподарської техніки з екіпажем на загальну суму 128000,25 грн., що підтверджується актом виконання робіт (надання послуг) №1 від 12.10.2021.

Позивачем у жовтні 2021 зібрано 25024,6 ц цукрового буряка.

07.10.2021 між ТОВ "Наркевицький цукровий завод" (Сторона 1) та ФГ "Зільона Ґура" (Сторона 2) укладено договір №07/10/-21 переробки цукрових буряків урожаю 2021 на давальницьких умовах для виробництва цукру (фіксований цукор), відповідно до якого в порядку та на умовах, визначених цим Договором, Сторона 2 зобов`язується на Земельних ділянках виростити сільськогосподарську продукцію - ОСОБА_4 , зібрати Урожай та передати весь зібраний Урожай Стороні 2 для переробки на Цукор на умовах цього Договору, а Сторона 1 зобов`язується прийняти Урожай та здійснити його переробку на Цукор.

Згідно пункту 3.1 цього Договору, розрахунок по даному Договору за переробку Цукрових буряків на давальницьких умовах проводиться наступним чином:

По закінченню переробки Цукрових буряків, прийнятих від Сторони 2, Сторона 1 зобов`язана надати Стороні 2 75 (сімдесят п`ять) кг Цукру (який по якості відповідає ДСТУ 4623:2006) за кожну здану (отриману Стороною 1) тонну залікової ваги Цукрового буряка (з перерахунком на цукристість), вказану у видатковій накладній (п. 3.1.1).

Решта виробленого Цукру (за виключенням кількості Цукру, зазначеної у п, 3.1.1 Договору) та Продуктів переробки Цукрового буряку (меляса та жом) передається Стороною 2 у власність Сторони 1 в рахунок плати за переробку Цукрового буряку на Цукор за цінами, погодженими Сторонами в додатковій угоді до даного Договору (п. 3.1.2).

Відповідно акту приймання-передачі давальницької сировини в переробку №50/69 від 11.10.2021, ФГ "Зільона Ґура" передало ТОВ "Наркевицький цукровий завод" 1000000,00 кг цукрового буряка.

Згідно Акту №НАЦ00000050/69 від 11.10.2021 прийому - передачі готової продукції з виробництва згідно договору №07/10/-21 від 08.10.2021, ТОВ "Наркевицький цукровий завод" передав позивачу 27999 кг меляси, 600000 кг жому сирого та 125534 кг цукру.

ТОВ "Наркевицький цукровий завод" надало позивачу послуги з переробки 1000 т цукрових буряків, на загальну суму 955644,00 грн., в тому числі 159274,00 гри. ПДВ, що підтверджується актом здачі-прийняття робіт (надання послуг) №69 від 21.10.2021.

На виконання умов вказаного договору, 21.10.2021 позивач поставив ТОВ "Наркевицький цукровий завод" 47,865 т цукру, 600 т жому сирого придбаного та 27,999 т меляси, на загальну суму 955647,00 грн., в тому числі 159274,50 грн. ПДВ, що підтверджується видатковою накладною №6 від 21.10.2021.

За результатами даної господарської операції позивач за правилом першої події (дата відвантаження товарів) склало податкову накладну №9 від 21.10.2021 на загальну суму 955647,00 грн., в т. ч. 159274,50 грн. ПДВ, яку 11.11.2021 надіслано на реєстрацію до ЄРПН.

Згідно з квитанцією №9341095789 від 11.11.2021 зупинено реєстрацію податкової накладної №9 від 21.10.2021. Зазначено, що "Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1701, 1703 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК в ЄРПН для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник "D"=3.6012%, "Р"=183.36".

27.06.2022 позивачем подано Повідомлення №1 про подання пояснень та копії документів щодо податкової накладної №9 від 21.10.2021, реєстрацію якої зупинено, та скановані копії наступних документів на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній:

- Договір №08-10/2021 від 08.10.2021, де ФОП ОСОБА_3 - орендодавець, предмет - комбайн бурякозбиральний;

- Договір переробки цукрових буряків №07/10/21 від 07.10.2021, де ТОВ "Наркевицький цукровий завод" - переробник;

- Договір позички ТЗ від 21.02.2019, де ОСОБА_1 - позичкодавець, предмет - трактор колісний, навантажувач, розсіювач;

- Договір позички №1 від 01.03.2019, де ОСОБА_2 - позичкодавець, предмет - склад площею 2788,0м2;

- Видаткова накладна №6 від 21.10.2021 покупець ТОВ "Наркевицький цукровий завод", предмет - цукор, жом, меляса на суму 955 647,0 грн.;

- ТТН, де замовник, одержувач - ТОВ "Наркевицький цукровий завод", товар - цукрові буряки;

- Акт здачі прийняття робіт №69 від 21.10.2021 послуги з переробки цукрових буряків на суму 955 644,0 грн.;

- Акт витрат ПММ, ЗЗР;

- Акт сортування та сушки продукції;

- Акт витрат насіння та садивного матеріалу;

- Видаткова накладна, де постачальник - ТОВ "Спектр Агро", предмет - насіння цукрових буряків;

- Звіт 4 СГ за 2021 під цукровий буряк 35 га. всього 82 га.;

- Звіт 29 СГ за 2021 зібрано цукрових буряків 25024,6 ц. (714 цз 1 га);

- Картка рах.361 з ТОВ "Наркевицький цукровий завод";

- Платіжне доручення №269 від 20.10.2021, де отримувач - ФОП ОСОБА_3 , сума - 128 000,2 грн.

Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування Головного управління ДПС у Хмельницькій області прийнято рішення №6977151/42818470 від 29.06.2022 про відмову у реєстрації податкової накладної №9 від 21.10.2021.

Згідно оскаржуваного рішення, у реєстрації податкової накладної було відмовлено у зв`язку із ненаданням платником податку письмових пояснень стосовного підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено. У графі "Додаткова інформація" зазначено: Позивачем не надано акт приймання-передачі цукрових буряків, акт про відбирання аналізу та проби цукрових буряків, калькуляція виробництва цукру, розрахунок фактичного виходу цукру, документи щодо підтвердження відповідності продукції. Крім того, не надано первинні документи щодо договору оренди комбайна, та договорів позички трактора та склада, а також розрахункові документи.

Позивач, не погоджуючись з прийнятим рішення, оскаржив його в адміністративному порядку.

Рішенням ДПС України від 14.07.2022 №22871/42818470/2 скаргу залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Вважаючи протиправним рішення поро відмову в реєстрації податкової накладної, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Суд першої інстанції при ухваленні оскарженого рішення виходив з обґрунтованості та доведеності позовних вимог, а відтак наявності підстав для задоволення адміністративного позову.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Так, відповідно до пункту 201.1 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

За змістом пунктом 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, яка набула чинності з 01.02.2020, затверджений, зокрема, Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.

В силу пунктів 4, 5 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно пункту 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У відповідності до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Згідно отриманої платником податків квитанцій, реєстрація податкової накладної №9 від 21.10.20212 зупинена у зв`язку з їх відповідністю пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Критерії ризиковості здійснення операцій оформлені у вигляді Додатку №3 до Порядку №1165.

Відповідно пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій одним із критеріїв ризиковості операції є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної №9 від 21.10.20221 в ЄРПН запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно пунктів 4, 5 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктом 11 Порядку №520 встановлено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Таким чином, рішення Комісії регіонального рівня повинно містити чітку підставу для відмови у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем надано пояснення та копії ряду первинних документів, складених під час здійснення відповідної господарської операції, що підтверджується контролюючим органом.

Приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції позивача на предмет її реальності. При реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарської операції за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкових накладних.

Усі сумніви контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення відповідних перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення визначених нормами ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Посилання відповідача на ненадання окремих документів, за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що подані документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність такого рішення.

Висновки та рішення суб`єкта владних повноважень можуть ґрунтуватися виключно на належних, достатніх, а також тих доказах, які одержані з дотриманням закону.

Відсутність певного документа чи ненадання його контролюючому органу не може бути саме по собі підставою для відмови в реєстрації податкової накладної.

Відтак, у контролюючого органу були наявні достатні документи для спростування сумнівів щодо ризиковості здійснення операції, а наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Таким чином, рішення комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 29.06.2022 №6977151/42818470 є протиправним.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №9/2 від 21.10.20212, подану ФГ "Зільона Ґура", слід зазначити наступне.

Відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Відтак, законодавством не передбачено іншого належного способу захисту порушеного права у спірних правовідносинах, ніж зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №9 від 21.10.20212 в ЄРПН, у зв`язку з чим є обґрунтованими заявлений позивачем спосіб захисту права, що свідчить про обґрунтованість позовних вимог в цій частині.

Колегія суддів у відповідності до вимог ст. 308 КАС України не переглядає рішення суду у частині вирішення питання витрат на правову допомогу через відсутність оскарження з боку позивача.

Таким чином, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, яке регулює спірні правовідносини, та повністю спростовуються встановленими у справі обставинами.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Хмельницькій області залишити без задоволення, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 16 січня 2023 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.

Головуючий Сушко О.О. Судді Мацький Є.М. Залімський І. Г.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.05.2023
Оприлюднено29.05.2023
Номер документу111107791
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —560/11059/22

Ухвала від 14.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 25.05.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 03.04.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 13.03.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 22.02.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 22.02.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Рішення від 16.01.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 24.10.2022

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні