Ухвала
від 25.05.2023 по справі 160/10575/23
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

25 травня 2023 року Справа № 160/10575/23 Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Маковська О.В., перевіривши матеріали позову Першого заступника керівника Криворізької північної окружної прокуратури Дніпропетровської області до Глеюватської сільскої ради Дніпропетровської області, треті особи на стороні відповідача, які не заявляють самостійних вимог на предмет позову: ОСОБА_1 та Товариства з обмеженою відповідальністю « АГРОФІРМА «КРАСНИЙ ЗАБОЙЩИК» про визнання незаконним та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Першого заступника керівника Криворізької північної окружної прокуратури Дніпропетровської області до Глеюватської сільскої ради Дніпропетровської області, треті особи на стороні відповідача, які не заявляють самостійних вимог на предмет позову: ОСОБА_1 та Товариства з обмеженою відповідальністю « АГРОФІРМА «КРАСНИЙ ЗАБОЙЩИК», в якій позивач просить:

-визнати незаконним та скасувати рішення Глеюватської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області № 655-VIII/VIII від 28.09.2021 «Про надання дозволу ТОВ «Агрофірма «Красний Забойщик» на розробку проекту відведення земельної ділянки в оренду для іншого сільськогосподарського призначення (розміщення будівлі складу паливно-мастильних матеріалів) на території Глеюватської сільської ради».

Згідно з частинами 1, 2 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); відповідає позовна заява вимогам, встановленим статями 160, 161, 172 цього Кодексу; належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Перевіривши позовну заяву на відповідність вимогам статей 160, 161 КАС України, судом встановлено наступне.

Частиною 2 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Необхідною умовою для реалізації права на звернення до адміністративного суду є пред`явлення адміністративного позову шляхом подання позовної заяви із дотриманням насамперед вимог статтей 122, 160 - 161 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до частини 2 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України позовна заява подається в письмовій формі позивачем або особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб.

Статтями 5 та 160 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси і просити про їх захист шляхом пред`явлення позову. Позов пред`являється шляхом подання позовної заяви в суд першої інстанції, який має відповідати вимогам встановленим ст.160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України .

Згідно з частиною 1 статті 43 Кодексу адміністративного судочинства України здатність мати процесуальні права та обов`язки в адміністративному судочинстві (адміністративна процесуальна правоздатність) визнається за громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, органами державної влади, іншими державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами, підприємствами, установами, організаціями (юридичними особами).

Відповідно до частини 3 статті 43 Кодексу адміністративного судочинства України здатність особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов`язки, у тому числі доручати ведення справи представникові (адміністративна процесуальна дієздатність), належить органам державної влади, іншим державним органам, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування, їх посадовим і службовим особам, підприємствам, установам, організаціям (юридичним особам).

Згідно з частиною 1статті 55 Кодексу адміністративного судочинства України сторона, третя особа в адміністративній справі, а також особа, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах іншої особи, може брати участь у судовому процесі особисто (самопредставництво) та (або) через представника.

Згідно з частиною 3 статті 55 Кодексу адміністративного судочинства України юридична особа незалежно від порядку її створення, беруть участь у справі через свого керівника, члена виконавчого органу, іншу особу, уповноважену діяти від її (його) імені відповідно до закону, статуту, положення, трудового договору (контракту) (самопредставництво юридичної особи), або через представника.

Відповідно до частини 2 статті 12 Закону України "Про прокуратуру" передбачено, окружну прокуратуру очолює керівник окружної прокуратури, який має першого заступника та не більше двох заступників.

Згідно пункту 1 частини 1 статті 13 Закону України "Про прокуратуру", керівник окружної прокуратури представляє окружну прокуратуру у зносинах з органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, особами, підприємствами, установами та організаціями.

За загальним правилом, повноваження щодо здійснення представництва прокуратури у відносинах з органами державної влади надані її керівнику і лише в разі відсутності останнього такі повноваження може виконувати перший заступник, а у разі відсутності першого заступника - один із заступників.

Отже відповідно до наведених норм Закону України "Про прокуратуру" та Кодексу адміністративного судочинства України, дає підстави для висновку, що перший заступник прокурора уповноважений підписувати позовну заяву лише у разі відсутності керівника прокуратури на дату підписання та подання позовної заяви до суду.

Аналогічна позиція викладена, у тому числі, у постанові Верховного Суду від 20.01.2023 у справі №560/10015/22.

Судом встановлено, що позовна заява підписана першим заступником керівника Криворізької північної окружної прокуратури Дніпропетровської області Вадимом Мірошниченком.

Проте, доказів відсутності керівника Криворізької північної окружної прокуратури Дніпропетровської області станом на день підписання позовної заяви та її подання до суду позовна заява не містить.

Згідно із положеннями пункту 3 частини 4 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України, позовна заява повертається позивачеві, якщо позов подано особою, яка не має адміністративної процесуальної дієздатності, не підписано або підписано особою, яка не має права її підписувати, або особою, посадове становище якої не вказано.

За таких обставин, суд вважає, що адміністративний позов підлягає поверненню позивачеві.

Керуючись статтями 55, 160, 169, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

УХВАЛИВ:

Позов Першого заступника керівника Криворізької північної окружної прокуратури Дніпропетровської області до Глеюватської сільскої ради Дніпропетровської області, треті особи на стороні відповідача, які не заявляють самостійних вимог на предмет позову: ОСОБА_1 та Товариства з обмеженою відповідальністю « АГРОФІРМА «КРАСНИЙ ЗАБОЙЩИК» про визнання незаконним та скасування рішення - повернути позивачеві.

Роз`яснити позивачеві, що відповідно до частини 8 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України, повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.

Ухвала суду набирає законної сили відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена у строки, встановлені статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.В. Маковська

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.05.2023
Оприлюднено29.05.2023
Номер документу111131356
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері

Судовий реєстр по справі —160/10575/23

Ухвала від 15.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Постанова від 27.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 01.08.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 01.08.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 19.06.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 25.05.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Маковська Олена Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні