Справа № 420/8559/23
У Х В А Л А
26 травня 2023 року м.Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Скупінської О.В., розглянувши питання про залучення Міністерства оборони України до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача у справі за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Військово-лікарської комісії Київського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки (65080, м. Одеса, вул. Ак.Філатова, 15-А, код ЄДРПОУ 09723838), Київського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки (65080, м. Одеса, вул. Ак.Філатова, 15-А, код ЄДРПОУ 09723838) про визнання протиправними дії, скасування наказу про мобілізацію
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружного адміністративного суду 19 квітня 2023 року надійшов позов ОСОБА_1 до Військово-лікарської комісії Київського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Київського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки, в якому позивач просить суд:
1) Визнати протиправним та скасувати рішення Військово-лікарської комісії Київського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки від 29 березня 2023 року про визнання ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , здоровим та придатним до військової служби (оформлено довідкою №53/2569 від 29 березня 2023 року);
2) Визнати протиправними дії Київського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки (ідентифікаційний код юридичної особи 09723838) призову на військову службу за мобілізацією ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ;
3) Визнати протиправним та скасувати наказ Київського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки (ідентифікаційний код юридичної особи 09723838) від 29 березня 2023 року про призов на військову службу за мобілізацією ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ;
4) Визнати протиправним та скасувати наказ Київського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки (ідентифікаційний код юридичної особи 09723838) №24 від 29 березня 2023 року про присвоєння ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , військового звання «солдат».
Позовні вимоги ОСОБА_1 обґрунтовує тим, що 29 березня 2023 року він був доставлений до Київського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки, де пройшов військово-лікарську комісію, якою був визнаний здоровим та придатним до військової служби, документований військовим квитком, отримав військове звання «солдат» та був направлений до військової частини НОМЕР_2 (навчальний центр у селі Старичі Яворівського району Львівської області). Станом на дату виникнення спірних правовідносин, ОСОБА_1 перебував на обліку у Біляївському районному територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки Одеської області, тобто за місцем реєстрації та за межами територіальної юрисдикції Київського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки. Позивачу у Київському РТЦК та СП видано військовий квиток серії НОМЕР_3 , до якого внесені персональні дані: ПІБ, дату та місце народження, ІНН (форцаз, 1 та 26 сторінки), відомості про призов за мобілізацією без дати (4 сторінка), відомості про проходження військово-лікарської комісії (6 сторінка), відбиток штампу «У Збройних Силах України не служив» на 8 аркуші, відомості про присвоєння військового звання «солдат» наказом №24 від 29.03.2023 (10 сторінка), відомості про взяття на облік 29.03.2023 (22 сторінка) та зняття з обліку (без дати, 22 сторінка). На 3 сторінці військового квитка є незаповненою графа 7 про прийняття військової присяги. Крім того, видано і обліково-послужну карту на сержантів та солдатів до військового квитка серії НОМЕР_3 . Позивач до 29 березня 2023 року ніколи не проходив військову службу за призовом або контрактом, не є колишнім військовослужбовцем та/або ветераном АТО та ООС, не навчався у вищих військових навчальних закладах або кафедрах військової підготовки; не є офіцером запасу та не здобув до призову будь-якої військової облікової спеціальності. Зазначене підтверджується і виданим 29 березня 2023 року військовим квитком серії НОМЕР_3 , 8 сторінка якого у графі 17 якої («Проходження військової служби» є відбиток штампу «У Збройних Силах України не служив». Дата в наступному записі у цій графі «А4138/курсант ВОС 100/31.01.2023 №93» вочевидь є механічною помилкою. Позивач станом на 29 березня 2023 року не проходив військову службу та не здобув військово-облікової спеціальності, а тому не мав бути прийнятий на військову службу, як особа, яка вже має військовий досвід або військову спеціальність. Рішенням Військово-лікарської комісії Київського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки від 29 березня 2023 року ОСОБА_1 визнано здоровим та придатним до військової служби. Доказом ухвалення цього рішення є довідка №53/2569 від 29 березня 2023 року. Фактично лікарями Військово-лікарської комісії Київського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки огляд позивача не проводився, до матеріалів справи не долучалися та не досліджувалися будь-які аналізи, медичні документи, передбачені пунктами 2.5., 3.4., 3.5 Розділу ІІ Порядку, що призвело до порушення процедури проходження ВЛК та ухвалення незаконних рішень.
Ухвалою судді від 25.04.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Вирішено, що справа буде розглядатися за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Ухвалою суду від 03.05.2023 задоволено клопотання представника ОСОБА_1 адвоката Бакуліна Д.О., про витребування доказів.
12 травня 2023 року до суду від Київського районного територіального центру комплектування то соціальної підтримки надійшов (вх..№15255/23) відзив на позовну заяву ОСОБА_1 до витребувані докази, а саме: копія витягу з наказу про призов резервістів та військовозобов`язаних за мобілізацією № 79 від 29.03.2023; копія поіменного списку №1952 від 29.03.2023; копія довідки ВЛК №53/2569 від 29.03.2023; копія картки обстеження та медичного огляду; копія розпорядження Київської районної адміністрації №29-01р від 02.02.2023.
Ухвалою суду від 17.05.2023 повернуто без розгляду відзив Київського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки, що надійшов до суду 12.05.2023 (вх..№15255/23), по справі №420/8559/23 за позовом ОСОБА_1 до Військово-лікарської комісії Київського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Київського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки про визнання протиправними дії, скасування наказу про мобілізацію.
23.05.2023 до суду надійшли письмові пояснення (вх..№ЕП/18713/23) представника Міністерства оборони України Єрмакова А.В., щодо позовних вимог ОСОБА_1 , з проханням врахувати зазначені пояснення при ухваленні рішення.
Вирішуючи питання про залучення Міністерства оборони України до участі у справі в якості третьої особи без самостійних вимог на стороні відповідача, суд виходить з наступного.
Згідно з ч.2 ст. 49 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.
Повертаючись до обставин самої справи, варто зазначити, що предметом розгляду є саме дії Київського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки щодо призову на військову службу за мобілізацією ОСОБА_1 . При цьому, Київський районний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки разом з іншими центрами комплектування входять до структури Міністерства оборони України та саме Міноборони України визначає характер та змістовність дій центрів комплектування, спрямованих на реалізацію поставлених державою цілей щодо оборони країни, встановлює механізми та методи реалізації політики Міноборони.
Згідно з п.1 Положення про Міністерства оборони України, затверджене постановою КМУ від 26.11.2014 №671, Міноборони є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва у мирний час та особливий період.
Основними завданнями Міноборони є:
1) забезпечення формування та реалізація державної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва у мирний час та особливий період щодо: організації в силах оборони заходів оборонного планування; визначення засад воєнної, військової кадрової та військово-технічної політики у сфері оборони;
2) здійснення військово-політичного та адміністративного керівництва Збройними Силами;
2-1) забезпечення формування та реалізація державної політики з питань національного спротиву;
3) здійснення в установленому порядку координації діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування щодо підготовки держави до оборони;
4) забезпечення в межах повноважень, передбачених законом, реалізації державної політики з оборонних питань, що пов`язані з використанням повітряного простору України та захистом суверенітету держави;
5) координація діяльності Держспецтрансслужби для забезпечення стійкого функціонування транспорту в мирний час та в особливий період.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що прийняття рішення у даній справі може вплинути на права та обов`язки Міністерства оборони України, яке наразі реалізація державної політики з питань національного спротиву військовій агресії російської федерації.
При цьому, суд звертає увагу на тому, що в наданих до суду поясненнях Міністерство оборони зазначає про неотримання ним жодних матеріалів по справі №420/8559/23.
Згідно з ст.. 176 КАС України, у строк, встановлений судом в ухвалі про відкриття провадження у справі або ухвалі, постановленій у підготовчому засіданні (якщо третіх осіб було залучено у підготовчому засіданні), треті особи, які не заявляють самостійні вимоги щодо предмета спору, мають право подати письмові пояснення щодо позову або відзиву. Учасники справи мають право подати відповідь на такі пояснення до закінчення підготовчого провадження.
Керуючись ст.ст. 49, 176, 243, 238, 248 КАС України, суд
У Х В А Л И В:
Залучити до участі у справі №420/8559/23 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Міністерство оборони України (03168, м. Київ, проспект Повітрофлотський, 6, код ЄДРПОУ 00034022, електрона адреса: kabmin_doc@mil.gov.ua).
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.
Суддя Олена СКУПІНСЬКА
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.05.2023 |
Оприлюднено | 29.05.2023 |
Номер документу | 111133599 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Скупінська О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні