Ухвала
від 26.05.2023 по справі 819/1095/17
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

Справа № 819/1095/17

26 травня 2023 рокум.ТернопільТернопільський окружний адміністративний суд, у складі головуючої судді Дерех Н.В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву представника Головного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Тернопільській області до Тернопільського міського комунального закладу "Станція швидкої медичної допомоги" про стягнення платежів, що підлягають капіталізації,

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Тернопільського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Тернопільській області до Тернопільського міського комунального закладу "Станція швидкої медичної допомоги" про стягнення платежів, що підлягають капіталізації.

Постановою Тернопільського окружного адміністративного суду від 31.08.2017 позов задоволено, стягнено з Тернопільського міського комунального закладу "Станція Швидкої Медичної Допомоги" на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м.Тернополі капіталізовані платежі у розмірі 545457,05 грн.

Вказана постанова набрала законної сили 22.09.2017.

06.10.2017 Тернопільським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист у даній справі.

Представник Головного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області подав до суду письмову заяву про заміну сторони виконавчого провадження, в якій просив замінити стягувача Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Тернопільській області на Головне управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області у справі №819/1095/17.

В обґрунтування поданої заяви зазначив, що 01.01.2023 набрав чинності Закон України від 21.09.2022 № 2620-ІХ "Про внесення змін до Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" та Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", яким припинено Фонд соціального страхування України та управління виконавчої дирекції Фонду, реорганізувавши їх шляхом приєднання до Пенсійного фонду України з 01.01.2023. Вказав, що відповідно до підпунктів 2, 7 "Прикінцевих та перехідних положень Пенсійний фонд України та його територіальні органи є правонаступниками Фонду соціального страхування України, його виконавчої дирекції, управлінь виконавчої дирекції Фонду та їх відділень. Стягнення та погашення заборгованості із страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, пенсійне страхування, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, у тому числі в судовому порядку, у справах про банкрутство, за виконавчими документами, провадження за якими відкрито до набрання чинності цим Законом, здійснюють територіальні органи Пенсійного Фонду України.

Ухвалою суду від 19.05.2023 призначено судове засідання з розгляду вказаної заяви на 26.05.2023 о 10:00 год.

26.05.2023 у відкрите судове засідання учасники справи не прибули, однак в силу вимог частини другої ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі, КАС України), суд вважає за можливе розглянути подану заяву в порядку письмового провадження.

Судом встановлено, що з 01 січня 2023 року набрав чинності Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" та Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" від 21 вересня 2022 року № 2620-IX, частини другої розділу VII "Прикінцеві та перехідні положення" якого припинено Фонд соціального страхування України та управління виконавчої дирекції Фонду, реорганізувавши їх шляхом приєднання до Пенсійного фонду України з 1 січня 2023 року. Пенсійний фонд України та його територіальні органи є правонаступниками Фонду соціального страхування України, його виконавчої дирекції, управлінь виконавчої дирекції Фонду та їх відділень. Кабінету Міністрів України у встановленому порядку вжити заходів, що випливають із цього Закону.

Частинами третьою-восьмою розділу VII "Прикінцеві та перехідні положення" вказаного Закону також визначено, що до завершення заходів, пов`язаних з приєднанням до Пенсійного фонду України Фонду соціального страхування України та його робочих органів, виконання функцій та завдань, передбачених цим Законом, забезпечують у межах компетенції виконавча дирекція та робочі органи Фонду соціального страхування України.

Встановлено, що нормативно-правові та розпорядчі акти Фонду соціального страхування України діють до затвердження відповідних рішень Пенсійним фондом України.

Фонду соціального страхування України забезпечити передачу Пенсійному фонду України особових справ потерпілих (членів їхніх сімей), баз даних, носіїв інформації та програмного забезпечення щодо ведення обліку та здійснення страхових виплат у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Встановлено, що з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, платники єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та отримувачі виплат (матеріального забезпечення) є такими, що зареєстровані (взяті на облік) Пенсійним фондом України. Їх перереєстрація не здійснюється.

Стягнення та погашення заборгованості із страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, пенсійне страхування, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, у тому числі в судовому порядку, у справах про банкрутство, за виконавчими документами, провадження за якими відкрито до дня набрання чинності цим Законом, здійснюють територіальні органи Пенсійного фонду України.

Установлено, що дія абзацу третього частини першої статті 22 цього Закону ("Призначення та здійснення страхових виплат за страхуванням у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності") щодо здійснення страхової виплати територіальними органами Пенсійного фонду України поширюється на застрахованих осіб за фактами нездійснення їм страхувальником страхової виплати за страховими випадками, які настали до набрання чинності цим Законом.

Пунктом 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2022 №1442 "Питання припинення Фонду соціального страхування України та управлінь виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України" постановлено припинити з 1 січня 2023 р., реорганізувавши шляхом приєднання до Пенсійного фонду України: управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Тернопільській області.

Суд зауважує, що інститут правонаступництва суб`єктів публічного права різниться від інституту правонаступництва суб`єктів приватного права, оскільки є більш ширшим за змістом, включаючи в себе не лише правонаступництво в майнових приватних правовідносинах, у яких орган влади виступає як юридична особа приватного права, а й правонаступництво в завданнях, функціях та повноваженнях як складових категорії компетенції органу виконавчої влади, а також щодо конкретних управлінських (організаційних) прав та обов`язків, які складають зміст відповідних правовідносин - тобто публічне правонаступництво, за якого відбувається перехід владних прав та функції органу, що реорганізовується до органу, що створюється.

За наведених обставин суд дійшов висновку, що діяльність та адміністративна компетенція юридичної особи Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Тернопільській області, як суб`єкта владних повноважень, - припинилася, а його функції і зобов`язання у публічно-правових відносинах перейшли до іншого суб`єкта владних повноважень, його правонаступника, - Головного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області.

З огляду на що, повноваження позивача у даній справі та стягувача за виконавчим листом, виданим у межах даної судової справи передано Головному управлінню Пенсійного фонду України в Тернопільській області.

Відповідно до вищенаведеного, правонаступником позивача та стягувача - стало Головне управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області, яке внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань як юридична особа.

Частиною п`ятою статті 15 Закону України "Про виконавче провадження" № 1404-VIII від 02.06.2016 визначено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Ця норма закону кореспондує положенням частини першої статті 379 КАС України, згідно якої у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Частиною четвертою статті 379 КАС України встановлено, що положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Суд зазначає, що заявником разом із заявою про заміну сторони виконавчого провадження, що надійшла до суду 17.05.2023 (вх.№2370/23), доказів відкриття виконавчого провадження, а саме постанови про відкриття виконавчого провадження, суду не подано, та судом таких доказів не здобуто.

З огляду на наведені вище обставини, суд дійшов висновку про необхідність заміни стягувача у виконавчому листі, виданому 06.10.2017 Тернопільським окружним адміністративним судом у справі №819/1095/17, на Головне управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області.

Заява Головного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області підлягає до часткового задоволення.

Керуючись статтями 241, 243, 248, 379 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Заяву представника Головного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області про заміну сторони виконавчого провадження - задовольнити частково.

Замінити стягувача у виконавчому листі №819/1095/17, виданому Тернопільським окружним адміністративним судом 06.10.2017, на Головне управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області (Майдан Волі, 3, м. Тернопіль, 46001, код ЄДРПОУ 14035769).

У задоволенні решти частини заяви - відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.

Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Копію ухвали надіслати учасникам справи.

Повний текст ухвали складено та підписано 26.05.2023.

Головуюча суддяДерех Н.В.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.05.2023
Оприлюднено31.05.2023
Номер документу111165926
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного соціального страхування, у тому числі від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності

Судовий реєстр по справі —819/1095/17

Ухвала від 26.05.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Надія Володимирівна

Ухвала від 19.05.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Надія Володимирівна

Ухвала від 11.12.2017

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Надія Володимирівна

Ухвала від 09.11.2017

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Надія Володимирівна

Постанова від 31.08.2017

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Надія Володимирівна

Ухвала від 20.07.2017

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Надія Володимирівна

Ухвала від 04.07.2017

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Надія Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні