ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 819/1095/17
31 серпня 2017 р.м.Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі:
головуючої судді Дерех Н.В.
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Тернополі адміністративну справу за позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м.Тернополі до Тернопільського міського комунального закладу "Станція швидкої медичної допомоги" про стягнення платежів, що підлягають капіталізації,
ВСТАНОВИВ:
Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м.Тернополі (надалі позивач, Фонд) звернулося до Тернопільського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Тернопільського міського комунального закладу "Станція Швидкої Медичної Допомоги" (надалі, відповідач), в якому просить стягнути з Тернопільського міського комунального закладу "Станція Швидкої Медичної допомоги" на користь відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м.Тернополі капіталізовані платежі на суму 545457,05 грн.
Представник Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м.Тернополі у судове засідання не прибув, подав письмове клопотання, в якому просить справу розглядати без участі їх представника, позов підтримує та просить задовольнити його у повному обсязі.
Представник Тернопільського міського комунального закладу "Станція Швидкої Медичної Допомоги" у судове засідання не прибув, хоча був належним чином повідомлений про дату час та місце судового розгляду справи, причин неприбуття суду не повідомив. За правилами ст.33 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі КАС України), рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення було надіслано за адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Відтак, копія ухвали про відкриття провадження у справі надсилалась відповідачу рекомендованим листом із повідомленням про вручення на адресу місцезнаходження юридичної особи: 46020, Тернопільська область, м.Тернопіль, вул.Рєпіна, 11. В розумінні ст.ст.33,35 КАС України відповідач належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду, оскільки рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення вручене за довіреністю та під підпис представнику відповідача.
Відтак, суд вважає, що ним вжито достатніх заходів для належного повідомлення відповідача про час і місце розгляду справи з метою реалізації нею права на судовий захист своїх прав та інтересів.
Відповідно до частини шостої статті 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Суд, дослідивши матеріали справи та надані докази, повно та всебічно з'ясувавши обставини справи, приходить до переконання, що позовні вимоги підлягають до задоволення з наступних підстав.
На обліку у відділенні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м.Тернополі знаходиться Тернопільський міський комунальний заклад "Станція Швидкої Медичної Допомоги" (код ЄДРПОУ 03396866).
У відповідності до Витягу з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, Тернопільський міський комунальний заклад "Станція Швидкої Медичної Допомоги" відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань з 15 липня 2013 року перебуває у стані припинення
На обслуговуванні у відділенні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м.Тернополі знаходяться громадяни ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, які отримують виплати внаслідок нещасного випадку на виробництві, який стався з ними під час роботи у Тернопільському міському комунальному закладі "Станція Швидкої Медичної Допомоги".
Право на страхові виплати за рахунок коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України підтверджується також відповідними довідками МСЕК:
- серії ТЕР № 001408 від 10.10.2007 року, згідно якої потерпілому ОСОБА_2 встановлено 30 відсотків втрати професійної працездатності у зв'язку із трудовим каліцтвом та третю групу інвалідності довічно;
- серії ТЕР № 003384 від 01.07.2011 року, згідно якої потерпілому ОСОБА_3 встановлено 10 відсотків втрати професійної працездатності у зв'язку із трудовим каліцтвом;
- серії ТЕР № 001884 від 02.10.2009 року, згідно якої потерпілій ОСОБА_1 встановлено 50 відсотків втрати професійної працездатності у зв'язку із трудовим каліцтвом та третю групу інвалідності довічно.
Постановами Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України зазначеним вище громадянам призначено виплачувати щомісячно грошові суми, безстроково (починаючи з дати, яка зазначена у постанові по відповідній особі).
Отже, страхові виплати здійснюються на підставі акта про нещасний випадок на виробництві, довідки огляду медико-соціальної експертної комісії (МСЕК) та постанови про призначення страхових виплат.
Правову основу, економічний механізм та організаційну структуру загальнообов'язкового державного соціального страхування громадян від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які призвели до втрати працездатності або загибелі застрахованих на виробництві, визначено Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 року № 1105-XIV (далі - Закон № 1105-XIV).
Відповідно до п.5 ч.1 ст.11 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування", фінансування Фонду соціального страхування здійснюється за рахунок капіталізованих платежів, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
В силу вимог пункту 1 частини другої статті 15 Закону № 1105-XIV, роботодавець як страхувальник зобов'язаний надавати та оплачувати застрахованим особам у разі настання страхового випадку відповідний вид матеріального забезпечення, страхових виплат та соціальних послуг згідно із цим Законом.
За змістом статті 4 цього Закону Фонд є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим статутом.
Згідно з пунктом 5 частини першої статті 11 Закону № 1105-XIV джерелами формування коштів Фонду є, зокрема, капіталізовані платежі, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Капіталізація платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства відшкодувати шкоду, заподіяну життю і здоров'ю громадян, здійснюється відповідно до Порядку капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань суб'єкта підприємницької діяльності - банкрута перед громадянами, внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2000 року № 765 (надалі Порядок №765).
Відповідно до абзацу 2 пункту 1 Порядку № 765 капіталізація платежів здійснюється щодо кожної особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідності виплати майбутніх платежів. Під час розрахунку сум цих платежів повинні враховуватися заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрати по догляду за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів та види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, необхідність сплати одноразової допомоги у зв'язку з травмою або професійним захворюванням, які можуть призвести до смерті потерпілого, а також інших виплат, передбачених законодавством.
За змістом пункту 3 Порядку № 765 капіталізація платежів розраховується на період, що визначається як різниця між середньою тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та їх віком на момент здійснення капіталізації.
Згідно з пунктом 5-1 Порядку № 765 у вимогах Фонду до суб'єкта підприємницької діяльності, щодо якого порушено справу про банкрутство, зазначається сума, визначена з урахуванням кожного платежу, що підлягає капіталізації.
Суми платежів, капіталізованих відповідно до зазначених вимог у процесі ліквідації суб'єкта підприємницької діяльності - банкрута, перераховуються ліквідатором (арбітражним керуючим) робочому органу виконавчої дирекції Фонду, у якому суб'єкт підприємницької діяльності перебуває на обліку.
Аналізуючи положення чинного законодавства, суд дійшов до висновку про необхідність стягнення з відповідача суми капіталізованих платежів розмірі 545457,05 грн.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 112 Цивільного кодексу України у разі ліквідації платоспроможної юридичної особи вимоги її кредиторів задовольняються у першу чергу щодо відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю, та вимоги кредиторів, забезпечені заставою чи іншим способом.
За змістом частини третьої статті 110 цього Кодексу якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії, встановлені законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом.
Частиною другою статті 1205 Цивільного кодексу України встановлено, що у разі ліквідації юридичної особи платежі, належні потерпілому або особам, визначеним статтею 1200 цього Кодексу, мають бути капіталізовані для виплати їх потерпілому або цим особам у порядку, встановленому законом або іншим нормативно-правовим актом.
В той же час, суд вбачає за необхідне зазначити, що на момент звернення Фонду з вказаними вимогами, Тернопільський міський комунальний заклад "Станція Швидкої Медичної Допомоги" не було виключено з Єдиного державного реєстру, у зв'язку з чим, вимоги капіталізації платежів повинно здійснюватися в межах ліквідаційної процедури.
До того ж, 03.04.2017 року Позивачем на адресу боржника надіслано заяву про капіталізацію коштів з вимогою визнання Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м.Тернополі кредитором та включення до проміжного балансу всієї суми кредиторських вимог. Проте, жодних відповідей на адресу Фонду не надходило.
Згідно з частиною третьою статті 112 Цивільного кодексу України у разі відмови ліквідаційної комісії у задоволенні вимог кредитора або ухилення від їх розгляду кредитор має право протягом місяця з дати, коли він дізнався або мав дізнатися про таку відмову звернутися до суду із позовом до ліквідаційної комісії. За рішенням суду вимоги кредитора можуть бути задоволені за рахунок майна, що залишилося після ліквідації юридичної особи.
Отже, чинне законодавство не звільняє платоспроможні підприємства у разі їх ліквідації від фінансування Фонду соціального страхування від нещасних випадків шляхом внесення капіталізованих платежів у разі ліквідації підприємства.
Згідно наявному у матеріалах справи розрахунку позивача, потреба в капіталізації коштів для виплати їх у майбутньому потерпілим ОСОБА_2 Я,Р., ОСОБА_3, ОСОБА_1 складає 545457,05 грн.
Висновки щодо здійснення капіталізації платежів платоспроможної юридичної особи, яка ліквідується, на підставі Порядку капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства-банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2000 року № 765, викладені у постанові Верховного Суду України від 26.06.2012 року, які відповідно до приписів частини 2 статті 161 та частини 1 статті 244-2 Кодексу адміністративного судочинства України є обов'язковими при виборі правової норми, що підлягає застосуванню для спірних правовідносин.
На момент розгляду справи, сума капіталізованих платежів у розмірі 545457,05 грн. відповідачем не сплачена.
Враховуючи викладене, суд приходить до переконання, що позовні вимоги Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м.Тернополі обґрунтованими, правомірними, а відтак підлягають до задоволення у повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 94, 158-167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити.
2.Стягнути з Тернопільського міського комунального закладу "Станція Швидкої Медичної Допомоги" (Тернопільська область, м.Тернопіль, вул.Рєпіна, 11, код ЄДРПОУ 03396866) на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м.Тернополі (Тернопільська область, м.Тернопіль, вул.Микулинецька, 3а, код ЄДРПОУ 25887435) капіталізовані платежі у розмірі 545457 (п'ятсот сорок п'ять тисяч чотириста п'ятдесят сім) грн 05 коп.
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Копію постанови надіслати сторонам у справі.
Головуючий суддя Дерех Н.В.
копія вірна
Суддя Дерех Н.В.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.08.2017 |
Оприлюднено | 03.09.2017 |
Номер документу | 68586101 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні