ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ
майдан Путятинський, 3/65, м. Житомир, 10002, тел. (0412) 48 16 20,
e-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, web: https://zt.arbitr.gov.ua,
код ЄДРПОУ 03499916
УХВАЛА
Від "30" травня 2023 р. м. Житомир Справа № 14/5007/5-Б/12
Господарський суд Житомирської області у складі судді Костриці О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області від 04.05.2023 за № 0600-0901-7/48471 про заміну кредитора у межах справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Баранівський фарфоровий завод" (м. Баранівка, Житомирська область), -
за участю учасників судового процесу:
- від заявника: не з`явилися;
- від кредиторів: не з`явилися;
- від боржника: не з`явилися,-
ВСТАНОВИВ:
у провадженні Господарського суду Житомирської області знаходиться справа про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Баранівський фарфоровий завод" (далі - ТОВ "Баранівський фарфоровий завод", боржник, банкрут).
З матеріалів справи судом встановлено, що ухвалами господарського суду від 03.04.2018 замінено кредитора у справі Житомирське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (код 13548797) на його правонаступника - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області (код 41313540) в особі Новоград - Волинського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області (код відокремленого підрозділу 41430950); замінено кредитора у справі відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Новоград - Волинському (код 25924053) на його правонаступника - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області (код 41313540) в особі Новоград - Волинського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області (код відокремленого підрозділу 41430950).
Ухвалою господарського суду від 25.04.2023 призначено наступне судове засідання на 30.05.2023 о 10:00 год.
25.05.2023 до господарського суду надійшло клопотання Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області від 04.05.2023 за № 0600-0901-7/48471 про заміну кредитора у справі.
Ухвалою господарського суду від 26.05.2023 прийнято клопотання Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області від 04.05.2023 за № 0600-0901-7/48471 про заміну кредитора у справі та призначено його до розгляду в судовому засіданні 30.05.2023 о 10:00 год.
Представники заявника, кредиторів та ліквідатор банкрута арбітражний керуючий Коваль І.В. у судове засідання 30.05.2023 не з`явилися.
Дослідивши матеріали справи, господарський суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Статтями 13 та 21 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" виключно Кабінет Міністрів України наділено повноваженнями з утворення, реорганізації та ліквідації територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади як юридичних осіб публічного права.
Згідно з частиною 2 статті 21-1 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику утворюються без статусу юридичної особи та є органами державної влади, можуть мати окремий баланс, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, печатку та бланк зі своїм найменуванням та із зображенням Державного Герба України.
Частиною 1 статті 104 Цивільного кодексу України передбачено, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.
Згідно з частиною 2 статті 107 Цивільного кодексу України після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), який має містити положення про правонаступництво щодо майна, прав та обов`язків юридичної особи, що припиняється шляхом поділу, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов`язання, які оспорюються сторонами.
Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення (частина 5 статті 104 Цивільного кодексу України).
З 01.01.2023 набрав чинності Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" та Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" № 2620-ІХ від 21.09.2022 (далі - Закон № 2620-ІХ).
Пунктом 2 розділу VII Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2620-ІХ вирішено припинити Фонд соціального страхування України та управління виконавчої дирекції Фонду, реорганізувавши їх шляхом приєднання до Пенсійного фонду України з 1 січня 2023 року. Пенсійний фонд України та його територіальні органи є правонаступниками Фонду соціального страхування України, його виконавчої дирекції, управлінь виконавчої дирекції Фонду та їх відділень. Кабінету Міністрів України у встановленому порядку вжити заходів, що випливають із цього Закону.
Відповідно до пункту 7 розділу VII Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2620-ІХ стягнення та погашення заборгованості із страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, пенсійне страхування, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, у тому числі в судовому порядку, у справах про банкрутство, за виконавчими документами, провадження за якими відкрито до дня набрання чинності цим Законом, здійснюють територіальні органи Пенсійного фонду України.
Пунктом 1Постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2022 №1442"Питання припинення Фонду соціального страхування України та управлінь виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України"постановлено припинити з 01.01.2023, реорганізувавши шляхом приєднання до Пенсійного фонду України, серед іншого: Фонд соціального страхування України, управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Житомирській області.
Відповідно до пункту 2 Постанови №1442, утворено комісію з реорганізації управлінь виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.
Отже, на сьогоднішній день набрали чинності положення про припинення Фонду соціального страхування України та управлінь виконавчої дирекції Фонду, реорганізувавши їх шляхом приєднання до Пенсійного фонду України. Пенсійний фонд України та його територіальні органи є правонаступниками Фонду соціального страхування України, його виконавчої дирекції, управлінь виконавчої дирекції Фонду та їх відділень.
Відповідно до акту прийому-передачі сум боргу по судових справах стороною в яких виступає Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області Головному управлінню Пенсійного фонду України в Житомирській області передано заборгованість ТОВ "Баранівський фарфоровий завод".
Дослідивши приписи чинного законодавства, суд прийшов до висновку, що в даному випадку відбулось фактичне (компетенційне) адміністративне правонаступництво від Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Житомирській області до Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області.
Правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
У такому випадку також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.
Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама по собі має бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.
Отже, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Касаційного адміністративного суду у складі Верховного суду від 30.12.2020 у справі № 805/4361/17-а.
Кредитор у зобов`язанні може бути замінений іншою особою внаслідок, зокрема, правонаступництва. Кредитор у зобов`язанні може бути замінений також в інших випадках, встановлених законом. Кредитор у зобов`язанні не може бути замінений, якщо це встановлено договором або законом (стаття 512 Цивільного кодексу України).
Згідно з статтею 514 Цивільного кодексу України до нового кредитора переходять права первісного кредитора у зобов`язанні в обсязі і на умовах, що існували на момент переходу цих прав, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до статті 43 Кодексу України з процедур банкрутства у разі вибуття чи заміни кредитора у справі про банкрутство господарський суд за заявою правонаступника або іншого учасника (учасників) справи здійснює заміну такої сторони її правонаступником на будь-якій стадії провадження у справі. Усі дії, вчинені у справі про банкрутство до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.
Враховуючи вищевикладене, господарський суд дійшов висновку клопотання Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області від 04.05.2023 за № 0600-0901-7/48471 про заміну кредитора задовольнити; замінити кредитора у справі Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області (код 41313540) в особі Новоград - Волинського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області (код відокремленого підрозділу 41430950) на правонаступника Головне управління Пенсійного фонду України в Житомирській області (10003, м. Житомир, вул. О. Ольжича, 7, ідентифікаційний код 13559341).
Керуючись статтями 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, статтею 43 Кодексу України з процедур банкрутства,-
УХВАЛИВ:
1. Клопотання Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області від 04.05.2023 за № 0600-0901-7/48471 про заміну кредитора задовольнити.
2. Замінити кредитора у справі Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області (код 41313540) в особі Новоград - Волинського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області (код відокремленого підрозділу 41430950) на правонаступника Головне управління Пенсійного фонду України в Житомирській області (10003, м. Житомир, вул. О. Ольжича, 7, ідентифікаційний код 13559341).
Ухвала господарського суду набирає законної сили з моменту її підписання.
Ухвала господарського суду може бути оскаржена до Північно-західного апеляційного господарського суду в порядку та строки, встановлені Господарським процесуальним кодексом України, з урахуванням особливостей, передбачених Кодексом України з процедур банкрутства.
Повний текст ухвали складено та підписано 30.05.2023.
Суддя Костриця О.О.
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 30.05.2023 |
Оприлюднено | 31.05.2023 |
Номер документу | 111183727 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні