Рішення
від 31.05.2023 по справі 420/6035/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/6035/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 травня 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді: Юхтенко Л.Р.,

розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю «ТСК ГРУПП УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 40196219, місцезнаходження: 65062, м. Одеса, вул. Тіниста, 9/12, оф. 76) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду 24 березня 2023 року надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю «ТСК ГРУПП УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 40196219, місцезнаходження: 65062, м. Одеса, вул. Тіниста, 9/12, оф. 76) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5), в якій позивач просить:

-Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09.02.2023 № 17760 про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «ТСК ГРУПП Україна» (код ЄДРПОУ 40196219) критеріям ризиковості платника податку, на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку;

-Зобов`язати Головне управління ДПС в Одеській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «ТСК ГРУПП Україна» (код ЄДРПОУ 40196219) з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості платника податків.

Також у позовній заяві позивач просить стягнути з бюджетних асигнувань відповідача на його користь судові витрати в розмірі 2684 грн та витрати на правничу допомогу.

Ухвалою від 29 березня 2023 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) учасників справи в порядку ч.5 ст. 262 КАС України.

На обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначає, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ТСК ГРУПП Україна» отримало в електронному сервісі ДПС «Електронний кабінет платника податків» Рішення № 17760 від 09.02.2023 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

Відповідно до цього рішення комісією регіонального рівня відповідно до п.6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 №1165 зазначено про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, підстава п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Так, у рішенні № 17760 від 09.02.2023 було зазначено наступні підстави для прийняття рішення про відповідність ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» критеріям ризиковості платника податку:

По-перше, у разі відповідності пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку зазначається код(коди) податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку:

13 - придбання товарів (послуг) у платника(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку

12 - постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку Інформація, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку;

07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції);

По-друге, ненадання платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку:

1. Розрахунковий документ;

2. Подані документи не відображають у повному обсязі провадження фінансово-господарської діяльності підприємства, що унеможливлює прийняття рішення про невідповідність критеріям ризиковості.

На думку позивача, оскаржуване рішення є протиправним та підлягає скасуванню з огляду на таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ТСК ГРУПП УКРАЇНА» є юридичною особою, зареєстрованою у встановленому законом порядку, є платником податку на додану вартість. На момент реєстрації зупинених податкових накладних утримувало у штаті 7 працівників. Основним видом діяльності є 46.73 оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням.

Для здійснення господарської діяльності з будівництва об`єктів ТОВ «ТСК ГРУПП УКРАЇНА» має ліцензію Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 18.04.2018р. № 22-Л.

ТОВ «ТСК ГРУПП УКРАЇНА» для провадження господарської діяльності користується складським приміщенням 510 кв.м. та офісним приміщенням 12 кв.м., за адресою м. Миколаїв, вул. Веселинівська, буд. 19 на підставі Договору безоплатного користування майном № 01/07-2021. А також, орендує транспортний засіб, що підтверджується Договором оренди транспортного засобу від 04.05.2022 року та актом приймання-передачі автомобіля.

Так, представник позивача зазначає, що через електронну систему обміну документами з ДПС, ТОВ «ТСК ГРУПП УКРАЇНА» отримало рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 13.06.2022 № 19224, у якому зазначалось про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, а також вказувалось:

Підстава: п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Податкова інформація: наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі поточної діяльності при реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції. За результатами аналізу даних ЄРПН встановлено ознаки ризикових операцій по поданих на реєстрацію 13.06.2022 податкових накладних.

Не погодившись із вказаним рішенням позивачем було подано Повідомлення від 07.02.2023 про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку, відповідно до переліку.

Крім того, ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» було надано розкриті пояснення відносно операцій і діяльності підприємства з відсилкою на дату зазначену у рішенні, а саме на 13.06.2022 року.

Однак, 09.02.2023 за результатами розгляду інформації та копії документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку, ТОВ «ТСК ГРУПП УКРАЇНА» отримало Рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 09.02.2023 № 17760, з яким позивач не погоджується.

Так, стосовно інформації по кожному контрагенту, за якою було встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості представник позивача зазначає таке.

Щодо господарських операцій з ТОВ «ЦЕНТР ОПТИМАЛЬНИХ БУДІВЕЛЬНИХ РІШЕНЬ», код ЄДРПОУ 43004443.

В рамках провадження звичайної господарської діяльності між ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» та ТОВ «ЦЕНТР ОПТИМАЛЬНИХ БУДІВЕЛЬНИХ РІШЕНЬ» було укладено Договір поставки № 25/01-1 від 25.01.2021.

Відповідно до п.1 Договору Продавець (ТОВ «ЦЕНТР ОПТИМАЛЬНИХ БУДІВЕЛЬНИХ РІШЕНЬ») продає, а Покупець (ТОВ «ТСК ГРУПП Україна») купує Товар в кількості та на умовах, які визначаються цим Договором і Рахунками на оплату до нього, які є невід`ємною частиною цього Договору.

Так, в рамках укладеного Договору ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» було придбано товар, що підтверджується видатковою накладною № 252 від 26.02.2021 на загальну суму 482 304, 80 грн. в т.ч. ПДВ та товарно-транспортною накладною №Р252 від 26.02.2021.

На підставі виставленого рахунку № 322 від 26.02.2021 ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» було сплачено на адресу ТОВ «ЦЕНТР ОПТИМАЛЬНИХ БУДІВЕЛЬНИХ РІШЕНЬ» кошти у повному обсязі за придбаний товар в рамках Договору № 25/01-1 від 25.01.2021, що підтверджується платіжним дорученням № 566 від 26.02.2021.

26.02.2021 року на підставі видаткової накладної № 252 від 26.02.2021 року ТОВ «ЦЕНТР ОПТИМАЛЬНИХ БУДІВЕЛЬНИХ РІШЕНЬ» було складено та зареєстровано податкову накладну № 267 від 26.02.2021 року на загальну суму 482 304, 80 грн., в т.ч. ПДВ.

Щодо господарських операцій з ТОВ «АЛТІДА.УА», код ЄДРПОУ 38174348.

В рамках провадження звичайної господарської діяльності між ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» та ТОВ «АЛТІДА.УА» було укладено Договір поставки № 14/06-1 від 14.06.2021.

Відповідно до п.1 Договору Продавець (ТОВ «АЛТІДА.УА») продає, а Покупець (ТОВ «ТСК ГРУПП Україна») купує Товар в кількості та на умовах, які визначаються цим Договором і Рахунками на оплату до нього, які є невід`ємною частиною цього Договору.

Так, відповідно до умов визначених у п.4 Договору ТОВ «АЛТІДА.УА» було виставлено на адресу ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» рахунок на оплату №TDAЛ0000522 від 09.06.2021 на загальну суму 1 336 005, 33 грн., в т.ч. ПДВ.

На підставі виставленого рахунку №TDAЛ0000522 від 09.06.2021 ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» було сплачено на адресу ТОВ «АЛТІДА.УА» кошти, що підтверджується платіжним дорученням № 1580 від 14.06.2021, № 1587 від 15.06.2021, № 1606 від 16.06.2021, № 1622 від 17.06.2021, № 2430 від 09.11.2021.

14.06.2021 року на підставі зарахування коштів від покупця, що підтверджується платіжним дорученням № 1580 від 14.06.2021 ТОВ «АЛТІДА.УА» було складено та зареєстровано податкову накладну № 126 від 14.06.2021 року на загальну суму 400 000, 00 грн., в т.ч. ПДВ.

15.06.2021 року на підставі зарахування коштів від покупця, що підтверджується платіжним дорученням № 1587 від 15.06.2021 ТОВ «АЛТІДА.УА» було складено та зареєстровано податкову накладну № 128 від 15.06.2021 року на загальну суму 200 000, 00 грн., в т.ч. ПДВ.

16.06.2021 року на підставі зарахування коштів від покупця, що підтверджується платіжним дорученням № 1606 від 16.06.2021 ТОВ «АЛТІДА.УА» було складено та зареєстровано податкову накладну № 133 від 16.06.2021 року на загальну суму 350 000, 00 грн., в т.ч. ПДВ.

17.06.2021 року на підставі зарахування коштів від покупця, що підтверджується платіжним дорученням № 1622 від 17.06.2021 ТОВ «АЛТІДА.УА» було складено та зареєстровано податкову накладну № 134 від 17.06.2021 року на загальну суму 360 000, 00 грн., в т.ч. ПДВ.

09.11.2021 року на підставі зарахування коштів від покупця, що підтверджується платіжним дорученням № 2430 від 09.11.2021 ТОВ «АЛТІДА.УА» було складено та зареєстровано податкову накладну № 80 від 09.11.2021 року на загальну суму 26 005, 33 грн., в т.ч. ПДВ.

Щодо господарських операцій з ПП «ОНІКС», код ЄДРПОУ 31601225.

В рамках провадження звичайної господарської діяльності між ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» та ПП «ОНІКС» було укладено Договір поставки № 01/03-1 від 01.03.2021.

Відповідно до п.1 Договору Продавець (ПП «ОНІКС») продає, а Покупець (ТОВ «ТСК ГРУПП Україна») купує Товар в кількості та на умовах, які визначаються цим Договором і Рахунками на оплату до нього, які є невід`ємною частиною цього Договору.

Так, в рамках укладеного Договору ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» було придбано товар, що підтверджується видатковою накладною № 39 від 30.03.2021 на загальну суму 979 038, 90 грн. в т.ч. ПДВ та товарно-транспортною накладною №Р30 від 30.03.2021.

На підставі виставленого рахунку № 8 від 01.03.2021 ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» було сплачено на адресу ПП «ОНІКС» кошти у повному обсязі за придбаний товар в рамках Договору № 01/03-1 від 01.03.2021, що підтверджується платіжним дорученням № 570 від 01.03.2021.

01.03.2021 року на підставі зарахування коштів від покупця, що підтверджується платіжним дорученням № 570 від 01.03.2021 ПП «ОНІКС» було складено та зареєстровано податкову накладну № 1 від 01.03.2021 року на загальну суму 979 038,90 грн., в т.ч. ПДВ.

Щодо господарських операцій з ТОВ «БУД-ОЛІМП», код ЄДРПОУ 43568459.

В рамках провадження звичайної господарської діяльності між ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» та ТОВ «БУД-ОЛІМП» було укладено Договір субпідряду № 2 від 24.12.2020.

Відповідно до п.2.1 Договору Субпідрядник (ТОВ «ТСК ГРУПП Україна») зобов`язується за завданням Генпідрядника (ТОВ «БУД-ОЛІМП») на свій ризик власними або залученими силами і засобами виконати Роботи, відповідно до затвердженої проектної документації і передати їх результати останньому у встановлений цим Договором строк, а Генпідрядник зобов`язується надати Субпідряднику фронт робіт, здійснювати прийняття виконаних Субпідрядником Робіт та проводити оплату Робіт відповідно до умов цього Договору.

В рамках Договору субпідряду № 2 від 24.12.2020 ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» було виконано роботи, про що між сторонами було складено та підписано Акт приймання виконаних будівельних робіт № 203 від 30.07.2021 та Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за липень 2021 року від 30.07.2021.

30.07.2021 року на підставі Акту приймання виконаних будівельних робіт № 203 від 30.07.2021, ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» було складено та зареєстровано податкову накладну № 107 від 30.07.2021 року на загальну суму 77 555,70 грн., в т.ч. ПДВ.

Щодо господарських операцій з ТОВ «ГЛОБАЛ ТРЕЙД ИНК», код ЄДРПОУ 41644349.

В рамках провадження звичайної господарської діяльності між ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» та ТОВ «ГЛОБАЛ ТРЕЙД ИНК» було укладено Договір поставки № 562-12/21 від 03.12.2021.

Відповідно до п.1 Договору Продавець (ТОВ «ТСК ГРУПП Україна») продає, а Покупець (ТОВ «ГЛОБАЛ ТРЕЙД ИНК») купує Товар в кількості та на умовах, які визначаються цим Договором і Рахунками на оплату до нього, які є невід`ємною частиною цього Договору.

Так, в рамках укладеного Договору ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» було реалізовано товар, що підтверджується видатковою накладною № РН-0000002 від 11.01.2022 на загальну суму 647 208, 00 грн. в т.ч. ПДВ та товарно-транспортною накладною №Р11-01 від 11.01.2022.

11.01.2022 року на підставі видаткової накладної № РН-0000002 від 11.01.2022 року ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» було складено та зареєстровано податкову накладну № 8 від 11.01.2022 року на загальну суму 647 208,00 грн., в т.ч. ПДВ.

Щодо господарських операцій з ТОВ «БК «ЗАЛІЗНИЙ ЛЕВ»,код ЄДРПОУ 43230917.

В рамках провадження звичайної господарської діяльності між ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» та ТОВ «БК «ЗАЛІЗНИЙ ЛЕВ» було укладено Договір підряду № 09-03/ПЧ від 09.03.2021.

Відповідно до п.1 Договору Підрядник (ТОВ «БК «ЗАЛІЗНИЙ ЛЕВ») доручає, а Субпідрядник (ТОВ «ТСК ГРУПП УКРАЇНА») приймає на себе зобов`язання на власний ризик, власними та/або залученими силами, засобами, матеріальним ресурсами у відповідності до умов Договору та робочої документації (креслень, малюнків, ескізів, схем, достатніх для виконання робіт, що є предметом Договору) виконати Роботи в обсязі, визначеному договірною ціною та здати результати Робіт Підряднику, у свою чергу Підрядник зобов`язується прийняти результати Роботи та сплатити їх вартість.

В рамках Договору було укладено Додаткову угоду № 1 відповідно до якої загальна вартість робіт становить: 350 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 58 333, 33 грн, відповідне було відображено у Договірній ціні, що є Додатком до Додаткової угоди № 1.

Відповідно до п. 4.3 Договору у разі необхідності Підрядник може здійснювати попередню оплату робіт Субпідряднику.

Так, відповідно до п.4.3 Договору підряду ТОВ «БК «ЗАЛІЗНИЙ ЛЕВ» було сплачено на адресу ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» аванс у розмірі 350 000,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 1201 від 09.03.2021.

В рамках укладеного Договору підряду ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» було виконано роботи, про що між сторонами було складено та підписано Акт приймання виконаних будівельних робіт № 1 від 30.03.2021 та Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за березень 2021 року.

09.03.2021 року на підставі зарахування коштів від ТОВ «БК «ЗАЛІЗНИЙ ЛЕВ» , що підтверджується платіжним дорученням № 1201 від 09.03.2021 ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» було складено та зареєстровано податкову накладну № 17 від 09.03.2021 року на загальну суму 350 000,00 грн., в т.ч. ПДВ.

Щодо господарських операцій з ТОВ «АРСАН-БУД», код ЄДРПОУ 31408520.

В рамках провадження звичайної господарської діяльності між ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» та ТОВ «АРСАН-БУД» було укладено Договір № 0104213БЛ-БМР від 01.04.2021.

Відповідно до п.1.1 Договору Замовник (ТОВ «АРСАН-БУД») доручає, а Підрядник (ТОВ «ТСК ГРУПП УКРАЇНА») приймає на себе зобов`язання своїми та залученими силами, на умовах даного Договору, виконати будівництво житлового комплексу з об`єктами громадського призначення та дитячим дошкільним закладом на перетині вул. Академіка Глушкова та Академіка Заболотного, вул. Академіка Заболотного, 1 у Голосіївському районі м. Києва (БУД.3,4).

Відповідно до п.4.1. Договору загальна сума Договору складає 1 816 330,00 грн., в т.ч. ПДВ у розмірі 302 721,67 грн.

На підставі виставленого рахунку-фактури № СФ-0000228 від 26.04.2021 ТОВ «АРСАН-БУД» було сплачено на адресу ТОВ «ТСК ГРУПП УКРАЇНА» кошти в рамках договору № 0104213БЛ-БМР від 01.04.2021 у розмірі 1 816 330,00 грн. , що підтверджується платіжним дорученням № 912 від 27.04.2021.

В рамках укладеного Договору ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» було виконано роботи, про що між сторонами було складено Акт здачі-прийняття робіт № ОУ-0000179 від 30.04.2021.

27.03.2021 року на підставі зарахування коштів від ТОВ «АРСАН-БУД», що підтверджується платіжним дорученням № 912 від 27.04.2021 ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» було складено та зареєстровано податкову накладну № 119 від 27.04.2021 року на загальну суму 1 816 330,00 грн., в т.ч. ПДВ у розмірі 302 721,67 грн.

Щодо господарських операцій з ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ», код ЄДРПОУ 39792400.

В рамках провадження звичайної господарської діяльності між ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» та ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було укладено Договір поставки № 16/12-1 від 16.12.2021.

Відповідно до п.1 Договору Продавець (ТОВ «ТСК ГРУПП Україна») продає, а Покупець (ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ») купує Товар в кількості та на умовах, які визначаються цим Договором і Рахунками на оплату до нього, які є невід`ємною частиною цього Договору.

ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» було виставлено на адресу ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» рахунок № СФ-0000743 від 17.12.2021.

Так, в рамках укладеного Договору ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було придбано товар, що підтверджується видатковою накладною № РН-0000024 від 17.12.2021 на загальну суму 511 164, 00 грн. в т.ч. ПДВ та товарно-транспортною накладною №Р17-12 від 17.12.2021.

17.12.2021 року на підставі видаткової накладної № РН-0000024 від 17.12.2021 року ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» було складено та зареєстровано податкову накладну № 57 від 17.12.2021 року на загальну суму 511 164,00, грн.,в т.ч. ПДВ.

З урахуванням зазначеного представник позивача зазначає, що позивачем у повному обсязі було дотримано принцип обачності перевірено право- та дієздатність контрагентів за всіма доступними реєстрами та витребувано необхідний пакет підтверджуючих документів. На момент укладання договорі контрагенти належали до підприємств реального сектору економіки у стані припинення не перебували, справи про банкрутство не порушувались та є платниками ПДВ.

Також, представник позивача зазначає, що податкові накладні зареєстровані по визначеним операціям, що визнані податковою, як ризикові зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, що відповідно до положень ст. 201 Податкового кодексу України є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Стосовно твердження податкового органу, щодо не надання платником податку документів, що можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості, представник позивача зазначає, що у зв`язку з тим, що будь-якої податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарської операції та ризиковість платника податку у Рішенні зазначено не було, окрім лише посилання на начебто ризиковість операцій з ТОВ «ЛП СТОР», код ЄДРПОУ 42218307 без будь-якої конкретизації ризиковості операцій, ТОВ «ТСК ГРУПП УКРАЇНА» на власний розсуд надало до комісії інформацію щодо операцій з ТОВ «ЛП СТОР», код ЄДРПОУ 42218307 за період травень-червень 2022 року.

Позивачем було подано усі документи, які він вважав за необхідне, та вчинено всі залежні від нього заходи, необхідні для реєстрації спірних податкових накладних.

Крім того представник позивача звертає увагу, що зі змісту оскаржуваного рішення вбачається, що останнє прийнято у зв`язку з наявною податковою інформацією, що отримана з баз даних ДПС під час виконання функцій контролю, а не за наслідками подання позивачем податкової накладної/ розрахунку коригування для реєстрації, що суперечить Порядку № 1165.

Представник позивача зазначає, що висновок контролюючого органу про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку ґрунтується на тому, що серед контрагентів позивача є суб`єкти господарювання, які здійснюють сумнівні господарські операції, тобто негативна податкова інформація про ризикову діяльність стосується не господарської діяльності позивача, а його контрагентів. Платник податків не може нести відповідальність за дії контрагентів.

На думку представника позивача, податкова інформація наявна у контролюючого органу щодо сумніву у незначній кількості трудових ресурсів для здійснення господарської діяльності, є лише припущенням, яке саме по собі не може свідчити про вчинення підприємством порушень та не підтверджує ризиковість платника податків.

У свою чергу, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

У встановлений судом строк відповідач ГУ ДПС в Одеській області надав відзив на позовну заяву (вхід. № ЕП/12796/23 від 14.04.2023 року), відповідно до якого відповідач проти задоволення позову заперечував та просив відмовити в задоволенні позову повністю, зазначивши, що ТОВ «ТСК ГРУПП УКРАЇНА» було включено до переліку ризикових платників податків, оскільки за результатами проведеного аналізу діяльності позивача встановлено операції з придбання послуг у суб`єктів господарювання з ознаками ризиковості, реалізації послуг на суб`єктів господарювання з ознаками ризиковості, а саме:

1.Придбання, період з 04.01.2021 по 31.10.2022 ТОВ «ЦЕНТР ОПТИМАЛЬНИХ БУДІВЕЛЬНИХ РІШЕНЬ», код ЄДРПОУ 43004443, рішення щодо ризиковості № 15636 від 03.06.2022 року;

2.Придбання, період з 04.01.2021 по 31.10.2022 ТОВ «АЛТІДА.УА», код ЄДРПОУ 38174348, рішення щодо ризиковості № 105066 від 15.08.2022 року;

3.Придбання, період з 04.01.2021 по 31.10.2022 ПП «ОНІКС», код ЄДРПОУ 31601225, рішення щодо ризиковості №22518 від 08.11.2022 року;

4.Постачання, період з 04.01.2021 по 28.06.2022 ТОВ «БУД-ОЛІМП», код ЄДРПОУ 43568459, рішення щодо ризиковості № 48973 від 22.02.2022 року;

5.Постачання, період з 04.01.2021 по 28.06.2022 ТОВ «ГЛОБАЛ ТРЕЙД ИНК», код ЄДРПОУ 41644349, рішення щодо ризиковості № 180488 від 07.09.2022 року;

6.Постачання, період з 04.01.2021 по 28.06.2022 ТОВ «БК ЗАЛІЗНИЙ ЛЕВ», код ЄДРПОУ 43230917, рішення щодо ризиковості № 147927 від 17.08.2022 року;

7.Постачання, період з 04.01.2021 по 28.06.2022 ТОВ «АРСАН-БУД», код ЄДРПОУ 31408520, рішення щодо ризиковості № 24951 від 23.12.2021 року;

8.Постачання, період з 04.01.2021 по 28.06.2021 ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ», код ЄДРПОУ 39792400, рішення щодо ризиковості № 32012 від 24.08.2022 року.

При цьому відповідач звернув увагу, що відповідно до позиції Верховного Суду у постанові від 20.05.2021 року по справі № 826/16627/18, сумлінним платникам податку необхідно подбати про підготовку доказової бази, яка б підтверджувала прояв належної обачності, якщо податковий орган під час перевірки доведе, що платник податку діяв без належної обачності й обережності. Платники повинні дотримуватись принципу «належної обачності» та нести відповідальність за переддоговірну перевірку свого контрагента.

Також відповідач зазначив, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту, а тому оскаржуване рішення є правомірним.

21.04.2023 року (вхід. № ЕС/3709/23) через канцелярію суду надійшла відповідь на відзив, в якій позивач наполягає на задоволенні позовних вимог та звертає увагу суду, що регіональним податковим органом зазначено загальна інформація, без конкретизації підстави винесення рішення.

Заперечення на відповідь на відзив до суду не надходили.

Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, суд встановив таке.

ТОВ «ТСК ГРУПП УКРАЇНА» зареєстровано 24.12.2015 року.

Основним видом діяльності є 46.73 оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням.

Відповідно до витягу № 1614034501181 ТОВ «ТСК ГРУПП УКРАЇНА» є платником податку на додану вартість з 01.04.2016 року.

Судом встановлено, що на підприємстві працевлаштовано 7 осіб, про що свідчить штатний розклад та відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам за 2 квартал 2022 року.

Судом встановлено, що у ТОВ «ТСК ГРУПП УКРАЇНА» наявна ліцензія Державної архітектурно-будівельної інспекції України № 22-Л від 18.04.2018 року «Господарська ліцензія з будівництва об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з середніми та значними наслідками».

Для провадження господарської діяльності ТОВ «ТСК ГРУПП УКРАЇНА» користується складським приміщенням 510 кв.м. та офісним приміщенням 12 кв.м., за адресою м. Миколаїв, вул. Веселинівська, буд. 19 на підставі Договору безоплатного користування майном № 01/07-2021 від 01.07.2021 року, а також, орендованим транспортним засобом MAN TGA 18.390 НОМЕР_1 на підставі договору оренди транспортного засобу від 04.05.2022 року.

Також, судом встановлено, що з метою здійснення господарської діяльності позивач на підставі договору №0107 оренди обладнання від 01.07.2021 року орендує обладнання для виробництва арочного профнастилу.

Так, судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ТСК ГРУПП Україна» отримало в електронному сервісі ДПС «Електронний кабінет платника податків» Рішення № 19224 від 13.06.2022 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

Підстава: п.8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Податкова інформація: наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі поточної діяльності при реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції. За результатами аналізу даних ЄРПН встановлено ознаки ризикових операцій по поданих на реєстрацію 13.06.2022 року податкових накладних в адресу ТОВ «ЛП Стор».

Позивач 07.02.2023 року надав до Головного управління повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку.

В наданих поясненнях представник позивача надав розгорнуті пояснення стосовно господарської діяльності товариства, а також інформацію щодо податкових накладних, які були зареєстровані з контрагентом ТОВ «ЛП Стор» до моменту прийняття рішення про ризиковість.

До вказаних пояснень представником позивача було надано додаткові документи в кількості 30 шт відповідно до переліку.

За результатами розгляду наданих представником позивача пояснень, Головним управління ДПС в Одеській області 09.02.2023 року було прийнято рішення № 17760 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, відповідно до якого, з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 07.02.2023 року № 07/02-1 прийнято рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, на підставі: п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку:

1.У разі відповідності пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку зазначається код(коди) податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку:

13 - придбання товарів (послуг) у платника(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку;

12 - постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку Інформація, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку;

07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції);

2.Інформація за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку:

-Придбання, період з 04.01.2021 по 31.10.2022 ТОВ «ЦЕНТР ОПТИМАЛЬНИХ БУДІВЕЛЬНИХ РІШЕНЬ», код ЄДРПОУ 43004443;

-Придбання, період з 04.01.2021 по 31.10.2022 ТОВ «АЛТІДА.УА», код ЄДРПОУ 38174348;

-Придбання, період з 04.01.2021 по 31.10.2022 ПП «ОНІКС», код ЄДРПОУ 31601225;

-Постачання, період з 04.01.2021 по 28.06.2022 ТОВ «БУД-ОЛІМП», код ЄДРПОУ 43568459;

-Постачання, період з 04.01.2021 по 28.06.2022 ТОВ «ГЛОБАЛ ТРЕЙД ИНК», код ЄДРПОУ 41644349;

-Постачання, період з 04.01.2021 по 28.06.2022 ТОВ «БК ЗАЛІЗНИЙ ЛЕВ», код ЄДРПОУ 43230917;

-Постачання, період з 04.01.2021 по 28.06.2022 ТОВ «АРСАН-БУД», код ЄДРПОУ 31408520;

-Постачання, період з 04.01.2021 по 28.06.2021 ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ», код ЄДРПОУ 39792400.

3.Ненадання платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку:

-Розрахунковий документ;

-Подані документи не відображають у повному обсязі провадження фінансово-господарської діяльності підприємства, що унеможливлює прийняття рішення про невідповідність критеріям ризиковості.

Позивач не погодившись із прийнятим рішенням про відповідність платника критеріям ризиковості звернувся до суду із цим позовом.

Також, судом досліджено первинні документи на підтвердження здійснення господарських операцій з контрагентами позивача, щодо яких у податкового органу виникли сумніви, а саме: Копія Договору поставки № 164-05/22 від 02.05.2022 року; Копія видаткової накладної № РН-0000015 від 20.05.2022; Копія товарно-транспортної накладної № Р20/05-1 від 20.05.2022 року; Копія податкової накладної № 28 від 20.05.2022 року; Копія квитанції до податкової накладної № 28 від 20.05.2022 року; Копія видаткової накладної № РН-0000016 від 23.05.2022; Копія товарно-транспортної накладної № Р23/05-1 від 23.05.2022 року; Копія податкової накладної № 29 від 23.05.2022 року; Копія квитанції до податкової накладної № 29 від 23.05.2022 року; Копія бухгалтерського рахунку 361 (ТОВ «ЛП СТОР»); Копія договору поставки № 25/01-1 від 25.01.2021; Копія видаткової накладної № 252 від 26.02.2021; Копія товарно-транспортної накладної №Р252 від 26.02.2021; Копія рахунку № 322 від 26.02.2021; Копія платіжного доручення № 566 від 26.02.2021; Копія податкової накладної № 267 від 26.02.2021 року; Копія договору поставки № 14/06-1 від 14.06.2021; Копія рахунку на оплату №TDAЛ0000522 від 09.06.2021; Копія платіжного доручення № 1580 від 14.06.2021; Копія платіжного доручення № 1587 від 15.06.2021; Копія платіжного доручення № 1606 від 16.06.2021; Копія платіжного доручення № 1622 від 17.06.2021; Копія платіжного доручення № 2430 від 09.11.2021; Копія податкової накладної № 126 від 14.06.2021; Копія податкової накладної № 128 від 15.06.2021; Копія податкової накладної № 133 від 16.06.2021; Копія податкової накладної № 134 від 17.06.2021; Копія податкової накладної № 80 від 09.11.2021; Копія Договору поставки № 01/03-1 від 01.03.2021; Копія видаткової накладної № 39 від 30.03.2021; Копія товарно-транспортної накладної №Р30 від 30.03.2021; Копія рахунку № 8 від 01.03.2021; Копія платіжного доручення № 570 від 01.03.2021; Копія податкової накладної № 1 від 01.03.2021; Копія договору субпідряду № 2 від 24.12.2020; Копія Акту приймання виконаних будівельних робіт № 203 від 30.07.2021; Копія довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за липень 2021 року від 30.07.2021; Копія податкової накладної № 107 від 30.07.2021 року; Копія Договору поставки № 562-12/21 від 03.12.2021; Копія видаткової накладної № РН-0000002 від 11.01.2022; Копія товарно-транспортної накладної №Р11-01 від 11.01.2022; Копія податкової накладної № 8 від 11.01.2022; Копія договору підряду № 09-03/ПЧ від 09.03.2021, Копія додаткової угоди до договору підряду № 09-03/ПЧ від 09.03.2021; Копія договірної ціни; Копія платіжного доручення № 1201 від 09.03.2021; Копія акту приймання виконаних будівельних робіт № 1 від 30.03.2021; Копія довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за березень 2021 року; Копія податкової накладної № 17 від 09.03.2021; Копія Договору № 0104213БЛ-БМР від 01.04.2021; Копія рахунку-фактури № СФ-0000228 від 26.04.2021; Копія платіжного доручення № 912 від 27.04.2021; Копія Акту здачі-прийняття робіт № ОУ-0000179 від 30.04.2021; Копія податкової накладної № 119 від 27.04.2021; Копія договору поставки № 16/12-1 від 16.12.2021; Копія рахунку-фактури № СФ-0000743 від 17.12.2021; Копія видаткової накладної № РН-0000024 від 17.12.2021; Копія товарно-транспортної накладної №Р17-12 від 17.12.2021; Копія податкової накладної № 57 від 17.12.2021.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги належать задоволенню повністю, з огляду на таке.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено).

Аналізуючи правомірність прийняття оскаржуваних рішень, що є змістом правовідносин у цій справі, відповідно до приписів ст. 2 КАС України, суд виходить із такого.

Спірні правовідносини врегульовано нормами Податкового кодексу України.

За правилами п. 61.1 та п. 61.2 статті 61 Податкового кодексу України (далі ПК України) податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Податковий контроль здійснюється органами, зазначеними у статті 41 цього Кодексу, в межах їх повноважень, встановлених цим Кодексом.

Положеннями статті 62 ПК України встановлено, що податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів; перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин; моніторингу контрольованих операцій та опитування посадових, уповноважених осіб та/або працівників платника податків відповідно до статті 39 цього Кодексу.

Відповідно до п. 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін..

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України встановлено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

При цьому реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України (п. 201.16 статті 201 ПК України).

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі також - Порядок № 1165 та Порядок розгляду скарги, відповідно), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Згідно з п. 5 та п. 6 Порядку № 1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Так, суд встановив, що в електронному кабінеті позивач отримав рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Одеській області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 13.06.2022 року № 19224 про відповідність критеріям ризиковості платника податків.

Підстава: п.8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Податкова інформація: наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі поточної діяльності при реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції. За результатами аналізу даних ЄРПН встановлено ознаки ризикових операцій по поданих на реєстрацію 13.06.2022 року податкових накладних в адресу ТОВ «ЛП Стор».

На вимогу податкового органу позивач 07.02.2023 року надав повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку. В наданих поясненнях представник позивача надав розгорнуті пояснення стосовно господарської діяльності товариства, а також інформацію щодо податкових накладних, які були зареєстровані з контрагентом ТОВ «ЛП Стор» до моменту прийняття рішення про ризиковість. До вказаних пояснень представником позивача було надано додаткові документи в кількості 30 шт відповідно до переліку.

За результатами розгляду наданих представником позивача пояснень, Головним управління ДПС в Одеській області 09.02.2023 року було прийнято рішення № 17760 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, відповідно до якого, з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 07.02.2023 року № 07/02-1 прийнято рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, на підставі: п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку:

1.У разі відповідності пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку зазначається код(коди) податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку:

13 - придбання товарів (послуг) у платника(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку;

12 - постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку Інформація, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку;

07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції);

2.Інформація за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку:

-Придбання, період з 04.01.2021 по 31.10.2022 ТОВ «ЦЕНТР ОПТИМАЛЬНИХ БУДІВЕЛЬНИХ РІШЕНЬ», код ЄДРПОУ 43004443;

-Придбання, період з 04.01.2021 по 31.10.2022 ТОВ «АЛТІДА.УА», код ЄДРПОУ 38174348;

-Придбання, період з 04.01.2021 по 31.10.2022 ПП «ОНІКС», код ЄДРПОУ 31601225;

-Постачання, період з 04.01.2021 по 28.06.2022 ТОВ «БУД-ОЛІМП», код ЄДРПОУ 43568459;

-Постачання, період з 04.01.2021 по 28.06.2022 ТОВ «ГЛОБАЛ ТРЕЙД ИНК», код ЄДРПОУ 41644349;

-Постачання, період з 04.01.2021 по 28.06.2022 ТОВ «БК ЗАЛІЗНИЙ ЛЕВ», код ЄДРПОУ 43230917;

-Постачання, період з 04.01.2021 по 28.06.2022 ТОВ «АРСАН-БУД», код ЄДРПОУ 31408520;

-Постачання, період з 04.01.2021 по 28.06.2021 ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ», код ЄДРПОУ 39792400.

3.Ненадання платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку:

-Розрахунковий документ;

-Подані документи не відображають у повному обсязі провадження фінансово-господарської діяльності підприємства, що унеможливлює прийняття рішення про невідповідність критеріям ризиковості.

Представник позивача зазначив, що позивачем у повному обсязі було дотримано принцип обачності перевірено право- та дієздатність контрагентів за всіма доступними реєстрами та витребувано необхідний пакет підтверджуючих документів.

Крім того представник звернув увагу, що зі змісту оскаржуваного рішення вбачається, що останнє прийнято у зв`язку з наявною податковою інформацією, що отримана з баз даних ДПС під час виконання функцій контролю, а не за наслідками подання позивачем податкової накладної/ розрахунку коригування для реєстрації, що суперечить Порядку № 1165.

Представник позивача зазначає, що висновок контролюючого органу про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку ґрунтується на тому, що серед контрагентів позивача є суб`єкти господарювання, які здійснюють сумнівні господарські операції, тобто негативна податкова інформація про ризикову діяльність стосується не господарської діяльності позивача, а його контрагентів.

На думку представника позивача, податкова інформація наявна у контролюючого органу щодо сумніву у незначній кількості трудових ресурсів для здійснення господарської діяльності, є лише припущенням, яке саме по собі не може свідчити про вчинення підприємством порушень та не підтверджує ризиковість платника податків.

Зі свого боку у відзиві на позовну заяву відповідач ГУ ДПС в Одеській області зазначив, що ТОВ «ТСК ГРУПП УКРАЇНА» було включено до переліку ризикових платників податків, оскільки за результатами проведеного аналізу діяльності позивача встановлено операції з придбання послуг у суб`єктів господарювання з ознаками ризиковості, реалізації послуг на суб`єктів господарювання з ознаками ризиковості. А саме: 1. Придбання, період (04.01.2021 по 31.10.2022) ТОВ «ЦЕНТР ОПТИМАЛЬНИХ БУДІВЕЛЬНИХ РІШЕНЬ», код ЄДРПОУ 43004443; 2. Придбання, період (04.01.2021 по 31.10.2022) ТОВ «АЛТІДА.УА», код ЄДРПОУ 38174348; 3. Придбання, період (04.01.2021 по 31.10.2022) ПП «ОНІКС», код ЄДРПОУ 31601225; 4. Постачання, період (04.01.2021 по 28.06.2022) ТОВ «БУД-ОЛІМП», код ЄДРПОУ 43568459; 5. Постачання, період (04.01.2021 по 28.06.2022) ТОВ «ГЛОБАЛ ТРЕЙД ИНК», код ЄДРПОУ 41644349; 6. Постачання, період (04.01.2021 по 28.06.2022) ТОВ «БК ЗАЛІЗНИЙ ЛЕВ», код ЄДРПОУ 43230917; 7. Постачання, період (04.01.2021 по 28.06.2022) ТОВ «АРСАН-БУД», код ЄДРПОУ 31408520; 8. Постачання, період (04.01.2021 по 28.06.2021) ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ», код ЄДРПОУ 39792400.

Також відповідач зазначив, що позивачем не надано документів щодо невідповідності критеріям ризиковості, а тому оскаржуване рішення є правомірним.

Надаючи оцінку вказаним доводам сторін, суд виходить із такого.

Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

У свою чергу Критерії ризиковості платника податку наведені у додатку 1 до Порядку № 1165 є вичерпним.

Зокрема, п. 8 додатку 1 до Порядку № 1165 передбачено наступний критерій ризиковості платника податку на додану вартість: у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

За змістом затвердженої форми рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (додаток 4 до Порядку № 1165) вказане рішення може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

З аналізу вказаних норм права слідує, що у затвердженій формі рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку передбачено необхідність зазначення контролюючим органом однієї із двох підстав для прийняття такого рішення, а саме:

-у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності або

-з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів.

Також, суд звертає увагу, що у рішенні необхідно зазначити, яка саме інформація була підставою для висновків про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У рішенні від 09.02.2023 року № 17760 про відповідність ТОВ «ТСК ГРУПП УКРАЇНА» критеріям ризиковості платника податку, підстава: п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку зазначено, 13 - придбання товарів (послуг) у платника(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку; 12 - постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку Інформація, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку; 07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції).

Таким чином, підставою для прийняття оскаржуваних рішень про відповідність платника податку критеріям ризиковості є придбання та постачання товарів у суб`єктів господарювання з ознаками ризиковості.

Позивач проти доводів податкового органу зазначив по кожному контрагенту, таке:

Щодо господарських операцій з ТОВ «ЦЕНТР ОПТИМАЛЬНИХ БУДІВЕЛЬНИХ РІШЕНЬ», код ЄДРПОУ 43004443.

Між ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» та ТОВ «ЦЕНТР ОПТИМАЛЬНИХ БУДІВЕЛЬНИХ РІШЕНЬ» було укладено Договір поставки № 25/01-1 від 25.01.2021.

Відповідно до п.1 Договору Продавець (ТОВ «ЦЕНТР ОПТИМАЛЬНИХ БУДІВЕЛЬНИХ РІШЕНЬ») продає, а Покупець (ТОВ «ТСК ГРУПП Україна») купує Товар в кількості та на умовах, які визначаються цим Договором і Рахунками на оплату до нього, які є невід`ємною частиною цього Договору.

Так, в рамках укладеного Договору ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» було придбано товар, що підтверджується видатковою накладною № 252 від 26.02.2021 на загальну суму 482 304, 80 грн. в т.ч. ПДВ та товарно-транспортною накладною №Р252 від 26.02.2021.

На підставі виставленого рахунку № 322 від 26.02.2021 ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» було сплачено на адресу ТОВ «ЦЕНТР ОПТИМАЛЬНИХ БУДІВЕЛЬНИХ РІШЕНЬ» кошти у повному обсязі за придбаний товар в рамках Договору № 25/01-1 від 25.01.2021, що підтверджується платіжним дорученням № 566 від 26.02.2021.

26.02.2021 року на підставі видаткової накладної № 252 від 26.02.2021 року ТОВ «ЦЕНТР ОПТИМАЛЬНИХ БУДІВЕЛЬНИХ РІШЕНЬ» було складено та зареєстровано податкову накладну № 267 від 26.02.2021 року на загальну суму 482 304, 80 грн., в т.ч. ПДВ.

Щодо господарських операцій з ТОВ «АЛТІДА.УА», код ЄДРПОУ 38174348.

Між ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» та ТОВ «АЛТІДА.УА» було укладено Договір поставки № 14/06-1 від 14.06.2021.

Відповідно до п.1 Договору Продавець (ТОВ «АЛТІДА.УА») продає, а Покупець (ТОВ «ТСК ГРУПП Україна») купує Товар в кількості та на умовах, які визначаються цим Договором і Рахунками на оплату до нього, які є невід`ємною частиною цього Договору.

Так, відповідно до умов визначених у п.4 Договору ТОВ «АЛТІДА.УА» було виставлено на адресу ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» рахунок на оплату №TDAЛ0000522 від 09.06.2021 на загальну суму 1 336 005, 33 грн., в т.ч. ПДВ.

На підставі виставленого рахунку №TDAЛ0000522 від 09.06.2021 ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» було сплачено на адресу ТОВ «АЛТІДА.УА» кошти, що підтверджується платіжним дорученням № 1580 від 14.06.2021, № 1587 від 15.06.2021, № 1606 від 16.06.2021, № 1622 від 17.06.2021, № 2430 від 09.11.2021.

14.06.2021 року на підставі зарахування коштів від покупця, що підтверджується платіжним дорученням № 1580 від 14.06.2021 ТОВ «АЛТІДА.УА» було складено та зареєстровано податкову накладну № 126 від 14.06.2021 року на загальну суму 400 000, 00 грн., в т.ч. ПДВ.

15.06.2021 року на підставі зарахування коштів від покупця, що підтверджується платіжним дорученням № 1587 від 15.06.2021 ТОВ «АЛТІДА.УА» було складено та зареєстровано податкову накладну № 128 від 15.06.2021 року на загальну суму 200 000, 00 грн., в т.ч. ПДВ.

16.06.2021 року на підставі зарахування коштів від покупця, що підтверджується платіжним дорученням № 1606 від 16.06.2021 ТОВ «АЛТІДА.УА» було складено та зареєстровано податкову накладну № 133 від 16.06.2021 року на загальну суму 350 000, 00 грн., в т.ч. ПДВ.

17.06.2021 року на підставі зарахування коштів від покупця, що підтверджується платіжним дорученням № 1622 від 17.06.2021 ТОВ «АЛТІДА.УА» було складено та зареєстровано податкову накладну № 134 від 17.06.2021 року на загальну суму 360 000, 00 грн., в т.ч. ПДВ.

09.11.2021 року на підставі зарахування коштів від покупця, що підтверджується платіжним дорученням № 2430 від 09.11.2021 ТОВ «АЛТІДА.УА» було складено та зареєстровано податкову накладну № 80 від 09.11.2021 року на загальну суму 26 005, 33 грн., в т.ч. ПДВ.

Щодо господарських операцій з ПП «ОНІКС», код ЄДРПОУ 31601225.

Між ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» та ПП «ОНІКС» було укладено Договір поставки № 01/03-1 від 01.03.2021.

Відповідно до п.1 Договору Продавець (ПП «ОНІКС») продає, а Покупець (ТОВ «ТСК ГРУПП Україна») купує Товар в кількості та на умовах, які визначаються цим Договором і Рахунками на оплату до нього, які є невід`ємною частиною цього Договору.

Так, в рамках укладеного Договору ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» було придбано товар, що підтверджується видатковою накладною № 39 від 30.03.2021 на загальну суму 979 038, 90 грн. в т.ч. ПДВ та товарно-транспортною накладною №Р30 від 30.03.2021.

На підставі виставленого рахунку № 8 від 01.03.2021 ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» було сплачено на адресу ПП «ОНІКС» кошти у повному обсязі за придбаний товар в рамках Договору № 01/03-1 від 01.03.2021, що підтверджується платіжним дорученням № 570 від 01.03.2021.

01.03.2021 року на підставі зарахування коштів від покупця, що підтверджується платіжним дорученням № 570 від 01.03.2021 ПП «ОНІКС» було складено та зареєстровано податкову накладну № 1 від 01.03.2021 року на загальну суму 979 038,90 грн., в т.ч. ПДВ.

Щодо господарських операцій з ТОВ «БУД-ОЛІМП», код ЄДРПОУ 43568459.

Між ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» та ТОВ «БУД-ОЛІМП» було укладено Договір субпідряду № 2 від 24.12.2020.

Відповідно до п.2.1 Договору Субпідрядник (ТОВ «ТСК ГРУПП Україна») зобов`язується за завданням Генпідрядника (ТОВ «БУД-ОЛІМП») на свій ризик власними або залученими силами і засобами виконати Роботи, відповідно до затвердженої проектної документації і передати їх результати останньому у встановлений цим Договором строк, а Генпідрядник зобов`язується надати Субпідряднику фронт робіт, здійснювати прийняття виконаних Субпідрядником Робіт та проводити оплату Робіт відповідно до умов цього Договору.

В рамках Договору субпідряду № 2 від 24.12.2020 ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» було виконано роботи, про що між сторонами було складено та підписано Акт приймання виконаних будівельних робіт № 203 від 30.07.2021 та Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за липень 2021 року від 30.07.2021.

30.07.2021 року на підставі Акту приймання виконаних будівельних робіт № 203 від 30.07.2021, ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» було складено та зареєстровано податкову накладну № 107 від 30.07.2021 року на загальну суму 77 555,70 грн., в т.ч. ПДВ.

Щодо господарських операцій з ТОВ «ГЛОБАЛ ТРЕЙД ИНК», код ЄДРПОУ 41644349.

Між ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» та ТОВ «ГЛОБАЛ ТРЕЙД ИНК» було укладено Договір поставки № 562-12/21 від 03.12.2021.

Відповідно до п.1 Договору Продавець (ТОВ «ТСК ГРУПП Україна») продає, а Покупець (ТОВ «ГЛОБАЛ ТРЕЙД ИНК») купує Товар в кількості та на умовах, які визначаються цим Договором і Рахунками на оплату до нього, які є невід`ємною частиною цього Договору.

Так, в рамках укладеного Договору ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» було реалізовано товар, що підтверджується видатковою накладною № РН-0000002 від 11.01.2022 на загальну суму 647 208, 00 грн. в т.ч. ПДВ та товарно-транспортною накладною №Р11-01 від 11.01.2022.

11.01.2022 року на підставі видаткової накладної № РН-0000002 від 11.01.2022 року ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» було складено та зареєстровано податкову накладну № 8 від 11.01.2022 року на загальну суму 647 208,00 грн., в т.ч. ПДВ.

Щодо господарських операцій з ТОВ «БК «ЗАЛІЗНИЙ ЛЕВ»,код ЄДРПОУ 43230917.

Між ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» та ТОВ «БК «ЗАЛІЗНИЙ ЛЕВ» було укладено Договір підряду № 09-03/ПЧ від 09.03.2021.

Відповідно до п.1 Договору Підрядник (ТОВ «БК «ЗАЛІЗНИЙ ЛЕВ») доручає, а Субпідрядник (ТОВ «ТСК ГРУПП УКРАЇНА») приймає на себе зобов`язання на власний ризик, власними та/або залученими силами, засобами, матеріальним ресурсами у відповідності до умов Договору та робочої документації (креслень, малюнків, ескізів, схем, достатніх для виконання робіт, що є предметом Договору) виконати Роботи в обсязі, визначеному договірною ціною та здати результати Робіт Підряднику, у свою чергу Підрядник зобов`язується прийняти результати Роботи та сплатити їх вартість.

В рамках Договору було укладено Додаткову угоду № 1 відповідно до якої загальна вартість робіт становить: 350 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 58 333, 33 грн, відповідне було відображено у Договірній ціні, що є Додатком до Додаткової угоди № 1.

Відповідно до п. 4.3 Договору у разі необхідності Підрядник може здійснювати попередню оплату робіт Субпідряднику.

Так, відповідно до п.4.3 Договору підряду ТОВ «БК «ЗАЛІЗНИЙ ЛЕВ» було сплачено на адресу ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» аванс у розмірі 350 000,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 1201 від 09.03.2021.

В рамках укладеного Договору підряду ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» було виконано роботи, про що між сторонами було складено та підписано Акт приймання виконаних будівельних робіт № 1 від 30.03.2021 та Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за березень 2021 року.

09.03.2021 року на підставі зарахування коштів від ТОВ «БК «ЗАЛІЗНИЙ ЛЕВ» , що підтверджується платіжним дорученням № 1201 від 09.03.2021 ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» було складено та зареєстровано податкову накладну № 17 від 09.03.2021 року на загальну суму 350 000,00 грн., в т.ч. ПДВ.

Щодо господарських операцій з ТОВ «АРСАН-БУД», код ЄДРПОУ 31408520.

Між ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» та ТОВ «АРСАН-БУД» було укладено Договір № 0104213БЛ-БМР від 01.04.2021.

Відповідно до п.1.1 Договору Замовник (ТОВ «АРСАН-БУД») доручає, а Підрядник (ТОВ «ТСК ГРУПП УКРАЇНА») приймає на себе зобов`язання своїми та залученими силами, на умовах даного Договору, виконати будівництво житлового комплексу з об`єктами громадського призначення та дитячим дошкільним закладом на перетині вул. Академіка Глушкова та Академіка Заболотного, вул. Академіка Заболотного, 1 у Голосіївському районі м. Києва (БУД.3,4).

Відповідно до п.4.1. Договору загальна сума Договору складає 1 816 330,00 грн., в т.ч. ПДВ у розмірі 302 721,67 грн.

На підставі виставленого рахунку-фактури № СФ-0000228 від 26.04.2021 ТОВ «АРСАН-БУД» було сплачено на адресу ТОВ «ТСК ГРУПП УКРАЇНА» кошти в рамках договору № 0104213БЛ-БМР від 01.04.2021 у розмірі 1 816 330,00 грн. , що підтверджується платіжним дорученням № 912 від 27.04.2021.

В рамках укладеного Договору ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» було виконано роботи, про що між сторонами було складено Акт здачі-прийняття робіт № ОУ-0000179 від 30.04.2021.

27.03.2021 року на підставі зарахування коштів від ТОВ «АРСАН-БУД», що підтверджується платіжним дорученням № 912 від 27.04.2021 ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» було складено та зареєстровано податкову накладну № 119 від 27.04.2021 року на загальну суму 1 816 330,00 грн., в т.ч. ПДВ у розмірі 302 721,67 грн.

Щодо господарських операцій з ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ», код ЄДРПОУ 39792400.

Між ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» та ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було укладено Договір поставки № 16/12-1 від 16.12.2021.

Відповідно до п.1 Договору Продавець (ТОВ «ТСК ГРУПП Україна») продає, а Покупець (ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ») купує Товар в кількості та на умовах, які визначаються цим Договором і Рахунками на оплату до нього, які є невід`ємною частиною цього Договору.

ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» було виставлено на адресу ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» рахунок № СФ-0000743 від 17.12.2021.

Так, в рамках укладеного Договору ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було придбано товар, що підтверджується видатковою накладною № РН-0000024 від 17.12.2021 на загальну суму 511 164, 00 грн. в т.ч. ПДВ та товарно-транспортною накладною №Р17-12 від 17.12.2021.

17.12.2021 року на підставі видаткової накладної № РН-0000024 від 17.12.2021 року ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» було складено та зареєстровано податкову накладну № 57 від 17.12.2021 року на загальну суму 511 164,00, грн.,в т.ч. ПДВ.

Вказані доводи представника позивача підтверджуються наданими до податкового органу із повідомлення про надання пояснень та до суду первинними документами.

Дослідивши зміст оскаржуваного рішення, суд встановив, що у рішенні від 09.02.2023 №17760 зазначено підставою прийняття такого рішення: «відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та, в рядку «Податкова інформація» зазначено: встановлено придбання та постачання товару у суб`єктів господарювання з ознаками ризиковості та вказаний відповідний перелік із зазначенням таких суб`єктів; відсутня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення таких господарських операцій.

Так, виходячи з принципу індивідуального застосування відповідальності за порушення правил оподаткування, негативні наслідки можуть бути застосовані саме до того платника податків, який їх припустився, а не до іншої особи.

З урахуванням встановлених судом обставин, суд погоджується з доводами позивача, що суб`єкти господарювання, які здійснюють сумнівні господарські операції, тобто негативна податкова інформація про ризикову діяльність стосується не господарської діяльності позивача, а його контрагентів.

Дослідивши надані до суду первинні документи на підтвердження здійснених господарських операцій з контрагентами, суд доходить висновку, що позивачем доведено реальність здійснених господарських операцій.

Крім того, оцінюючи підстави прийняття оскаржуваного рішення, суд виходить з того, що норми податкового законодавства не ставлять у залежність достовірність даних податкового обліку платника податків від дотримання податкової дисципліни його контрагентами - постачальниками, якщо цей платник (покупець) мав реальні витрати у зв`язку з придбанням товарів (робіт, послуг), призначених для використання у його господарській діяльності. Порушення певним постачальником товару (робіт, послуг) у ланцюгу постачання вимог податкового законодавства чи правил ведення господарської діяльності не може бути підставою для висновку про порушення покупцем товару (робіт, послуг) вимог закону та виникнення для нього правових наслідків, у даному випадку, включення його до переліку платників податків, що відповідають критеріям ризиковості, за умови, якщо судом не встановлено фактів, які свідчать про обізнаність платника податків щодо такої поведінки контрагента та злагодженість дій між ними.

Виходячи з принципу індивідуального застосування відповідальності за порушення правил оподаткування, негативні наслідки можуть бути застосовані саме до того платника податків, який їх припустився, а не до іншої особи.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що оскаржуване рішення не містить підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до п. 8 Критеріїв ризиковості платників податку, а тому підлягає скасуванню.

Стосовно твердження податкового органу щодо відсутності трудових ресурсів для здійснення такого виду господарських операцій, представник позивача зазначив у позові та надав відповідні докази, що на підприємстві працевлаштовано 7 осіб, про що свідчить штатний розклад та відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам за 2 квартал 2022 року подані до податкового органу.

Проте, зі свого боку відповідач не надає обґрунтованих доводів та доказів протилежного.

Таким чином, суд доходить висновку, що зазначені твердження відповіді є необґрунтованими та безпідставними.

Стосовно твердження податкового органу щодо ненадання платником податку належних первинних документів на підтвердження здійснення господарських операцій з контрагентами, представник позивача у позовній заяві зазначав, що товариством було надано до контролюючого органу всі наявні в них документи.

Суд погоджується з думкою представника позивача, що податковим органом не було конкретизовано, яких саме документів не вистачає для підтвердження реальності здійснення тієї чи іншої операції. А тому, судом відхиляються такі доводи відповідача, у зв`язку з їх необґрунтованістю.

Посилання відповідача на «належну обачність» позивача є помилковими, оскільки за конкретними встановленими обставинами у цій справі, суд доходить висновку, що відповідач не довів, що позивач повинен був бути обачним та обережним.

Відповідно до п. 6 Порядку №1165, у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Враховуючи, що суд дійшов висновку про протиправність та скасування рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку та керуючись приписами п. 6 Порядку № 1165, суд доходить висновку, що позовні вимоги позивача про зобов`язання Головне управління ДПС в Одеській області виключити позивача з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості є правомірними та належать задоволенню.

Відповідно до ч.1,3 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Таким чином, оцінюючи встановлені факти, суд дійшов висновку, що відповідач, заперечуючи проти позову не довів, з посиланням на відповідні докази, правомірності своїх рішень, а тому позовні вимоги належать задоволенню повністю.

Відповідно до ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

У зв`язку з тим, що позов задоволено у повному обсязі, судовий збір підлягає стягненню з відповідача на користь позивача.

Також у позовній заяві позивач просить стягнути з відповідача на його користь витрати на правничу допомогу, проте до позовної заяви не додані докази понесення таких витрат. Тому, це клопотання не розглядається разом з ухваленням рішення по справі.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 6, 12, 72, 77,90, 139, 246, 255,295,297 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю «ТСК ГРУПП УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 40196219, місцезнаходження: 65062, м. Одеса, вул. Тіниста, 9/12, оф. 76) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,- задовольнити в повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС в Одеській області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 09.02.2023 року № 17760, про відповідність товариства з обмеженою відповідальністю «ТСК ГРУПП УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 40196219, місцезнаходження: 65062, м. Одеса, вул. Тіниста, 9/12, оф. 76) критеріям ризиковості платника податку.

Зобов`язати Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) виключити товариство з обмеженою відповідальністю «ТСК ГРУПП УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 40196219, місцезнаходження: 65062, м. Одеса, вул. Тіниста, 9/12, оф. 76) з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «ТСК ГРУПП УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 40196219, місцезнаходження: 65062, м. Одеса, вул. Тіниста, 9/12, оф. 76) сплачений судовий збір в розмірі 2684,00 грн. (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні 00 копійок).

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 295,297 КАС України, з урахуванням п.п.15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України, п. 3 розділу УІ Прикінцевих положень КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Суддя Л.Р. Юхтенко

Дата ухвалення рішення31.05.2023
Оприлюднено02.06.2023
Номер документу111229296
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —420/6035/23

Ухвала від 07.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 28.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Постанова від 28.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 11.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 17.07.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Рішення від 12.06.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Рішення від 31.05.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 29.03.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні