П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 вересня 2023 р.м. ОдесаСправа № 420/6035/23
Перша інстанція: суддя Юхтенко Л.Р.,
Судова колегія П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:
Головуючого: Градовського Ю.М.
суддів: Турецької І.О.,
Шеметенко Л.П.
при секретарі: Шатан В.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Одесі апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 31 травня 2023р. по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТСК ГРУПП УКРАЇНА» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И Л А:
У березні 2023р. ТОВ «ТСК ГРУПП УКРАЇНА» звернулось в суд із позовом до ГУ ДПС в Одеській області, в якому просило:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 9.02.2023р. за №17760 про відповідність ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» критеріям ризиковості платника податку, на підставі п.8 Критеріїв ризиковості платника податку;
- зобов`язати ГУ ДПС в Одеській області виключити ТОВ «ТСК ГРУПП Україна» з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості платника податків.
- стягнути з бюджетних асигнувань відповідача на користь товариства судові витрати в розмірі 2 684грн. та витрати на правничу допомогу.
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що у лютому 2023р. Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС в Одеській області було прийнято рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, яким була встановлена відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку з підстав, встановлених п.8 Критеріїв ризиковості платника податку, а саме через встановлення контролюючим органом ознаки ризикових господарських операцій по поданим на реєстрацію 13.06.2022р. податковим накладним.
Позивач не погоджується із зазначеним рішенням, вважає його необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню, у зв`язку з чим звернувся в суд із даним позовом.
Посилаючись на вказане просив позов задовольнити.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 31 травня 2023р. адміністративний позов задоволено.
Визнано протиправним та скасовано рішення ГУ ДПС в Одеській області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 9.02.2023р. за №17760, про відповідність ТОВ «ТСК ГРУПП УКРАЇНА» критеріям ризиковості платника податку.
Зобов`язано ГУ ДПС в Одеській області виключити ТОВ «ТСК ГРУПП УКРАЇНА» з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості.
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань з ГУ ДПС в Одеській області на користь ТОВ «ТСК ГРУПП УКРАЇНА» сплачений судовий збір в розмірі 2 684грн..
В апеляційній скарзі апелянт просить рішення суду скасувати та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні адміністративного позову в повному обсязі, посилаючись на порушення норм права.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідь судді-доповідача, доводи апеляційної скарги, пояснення на неї, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів дійшла до висновку про залишення скарги без задоволення, а рішення суду без змін, з наступних підстав.
Відповідно до ст.316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Задовольняючи адміністративний позов, суд першої інстанції виходив з того, що матеріали справи не містять належних і достатніх доказів, які б давали підстави вважати, що відповідач довів правомірність оскаржуваного позивачем рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Одеській області про відповідність ТОВ «ТСК ГРУПП УКРАЇНА» критеріям ризиковості платника податку. Крім того, судом першої інстанції встановлено, що підставою віднесення ТОВ «ТСК ГРУПП УКРАЇНА» до переліку ризикових платників податків стала податкова інформація щодо проведення позивачем операцій з придбання та постачання товару у суб`єктів господарювання з ознаками ризиковості, проте, виходячи з принципу індивідуального застосування відповідальності за порушення правил оподаткування, негативні наслідки можуть бути застосовані саме до того платника податків, який їх припустився, а не до іншої особи.
Вирішуючи спір, судова колегія вважає, що суд першої інстанції повно та об`єктивно дослідив обставини по справі, надані докази, правильно визначив юридичну природу спірних правовідносин і закон, який їх регулює.
Так, судом першої інстанції встановлено та підтверджено під час апеляційного розгляду, що 24.12.2015р. ТОВ «ТСК ГРУПП УКРАЇНА» зареєстровано у встановленому законом порядку, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено відповідний запис за №15221020000032758. Основним видом діяльності товариства за КВЕД є: 46.73 оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням.
Відповідно до витягу за №1614034501181 ТОВ «ТСК ГРУПП УКРАЇНА» є платником податку на додану вартість з 1.04.2016р.. Згідно матеріалів справи на товаристві працевлаштовано 7 осіб, про що свідчить штатний розклад та відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам за 2 квартал 2022р..
Також, у ТОВ ТСК ГРУПП УКРАЇНА наявна ліцензія Державної архітектурно-будівельної інспекції України №22-Л від 18.04.2018р. «Господарська ліцензія з будівництва об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з середніми та значними наслідками».
Для провадження господарської діяльності ТОВ ТСК ГРУПП УКРАЇНА користується складським приміщенням 510кв.м. та офісним приміщенням 12кв.м., за адресою м.Миколаїв, вул.Веселинівська, буд.19, на підставі Договору безоплатного користування майном за №01/07-2021 від 1.07.2021р., а також, орендованим транспортним засобом MAN TGA 18.390 НОМЕР_1 на підставі договору оренди транспортного засобу від 4.05.2022р..
З метою здійснення господарської діяльності позивач на підставі договору №0107 оренди обладнання від 1.07.2021р. орендує обладнання для виробництва арочного профнастилу.
В подальшому, ТОВ ТСК ГРУПП УКРАЇНА отримало в електронному сервісі ДПС Електронний кабінет платника податків Рішення за №19224 від 13.06.2022р. про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку. Підстава: п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Податкова інформація: наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі поточної діяльності при реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції. За результатами аналізу даних ЄРПН встановлено ознаки ризикових операцій по поданих на реєстрацію 13.06.2022р. податкових накладних в адресу ТОВ «ЛП Стор».
Не погоджуючись із вказаним рішенням, 7.02.2023р. товариство надало повідомлення до податкового органу про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку.
В наданих поясненнях представник товариства надав розгорнуті пояснення стосовно господарської діяльності товариства, а також інформацію щодо податкових накладних, які були зареєстровані з контрагентом ТОВ «ЛП Стор» до моменту прийняття рішення про ризиковість.
До вказаних пояснень представником позивача було надано додаткові документи в кількості 30 штук відповідно до переліку.
Проте, за результатами розгляду наданих представником позивача пояснень, 9.02.2023р. ГУ ДПС в Одеській області було прийнято рішення за №17760 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, відповідно до якого, з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 7.02.2023р. за №07/02-1 прийнято рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, на підставі: п.8 Критеріїв ризиковості платника податку, а саме зазначено:
1.У разі відповідності пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку зазначається код(коди) податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку:
13 - придбання товарів (послуг) у платника(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку;
12 - постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку Інформація, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку;
07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції);
2.Інформація за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку:
-Придбання, період з 04.01.2021 по 31.10.2022 ТОВ ЦЕНТР ОПТИМАЛЬНИХ БУДІВЕЛЬНИХ РІШЕНЬ, код ЄДРПОУ 43004443;
-Придбання, період з 04.01.2021 по 31.10.2022 ТОВ АЛТІДА.УА, код ЄДРПОУ 38174348;
-Придбання, період з 04.01.2021 по 31.10.2022 ПП ОНІКС, код ЄДРПОУ 31601225;
-Постачання, період з 04.01.2021 по 28.06.2022 ТОВ БУД-ОЛІМП, код ЄДРПОУ 43568459;
-Постачання, період з 04.01.2021 по 28.06.2022 ТОВ ГЛОБАЛ ТРЕЙД ИНК, код ЄДРПОУ 41644349;
-Постачання, період з 04.01.2021 по 28.06.2022 ТОВ БК ЗАЛІЗНИЙ ЛЕВ, код ЄДРПОУ 43230917;
-Постачання, період з 04.01.2021 по 28.06.2022 ТОВ АРСАН-БУД, код ЄДРПОУ 31408520;
-Постачання, період з 04.01.2021 по 28.06.2021 ТОВ ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ, код ЄДРПОУ 39792400.
3.Ненадання платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку:
-Розрахунковий документ;
-Подані документи не відображають у повному обсязі провадження фінансово-господарської діяльності підприємства, що унеможливлює прийняття рішення про невідповідність критеріям ризиковості.
Позивач не погодившись із прийнятим рішенням про відповідність платника критеріям ризиковості звернувся в суд із даним позовом.
Перевіряючи правомірність та законність оскаржуваного рішення податкового органу, з урахуванням підстав, за якими позивач пов`язує його протиправність та скасування, колегія суддів виходить з наступного.
У відповідності до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Положеннями пп.20.1.45 п.20.1 ст.20 ПК України встановлено, що контролюючі органи мають право здійснювати щоденну обробку даних та інформації електронного кабінету, необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку.
Приписами п.61.1 ст.61 ПК України визначено, що податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Відповідно до пп.62.1.2 п.62.1 ст.62 ПК України, податковий контроль здійснюється шляхом, серед іншого, інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.
Згідно п.71.1 ст.71 ПК України, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.
У відповідності до п.74.1, п.74.3 ст.74 ПК України, податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (надалі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.
Інформаційні системи і засоби їх забезпечення, розроблені, виготовлені або придбані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, є державною власністю.
Система захисту податкової інформації, що зберігається в базах даних Інформаційних систем, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику (абз.3 п.74.1 ст.74 ПК України).
Внесення інформації до баз даних Інформаційних систем та її опрацювання здійснюються контролюючими органами (абз.4 п.74.1 ст.74 ПК України).
Перелік Інформаційних систем визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику (абз.5 п.74.1 ст.74 ПК України).
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.
За правилами п.201.1 ст.201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п.201.10 ст.201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Положеннями п.201.16 ст.201 ПК України передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених КМУ.
11.12.2019р. постановою КМУ «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» за №1165, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (надалі - Порядок №1165, у редакції від 11.12.2019р., чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
За правилами п.4-5 Порядку №1165, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
У відповідності до п.6 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи під час апеляційного розгляду, що спірними рішеннями від 9.02.2023р. за №17760 ТОВ ТСК ГРУПП УКРАЇНА визнано таким, що відповідає критеріям ризиковості платника податку. Підстава: п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Податкова інформація: 13 - придбання товарів (послуг) у платника(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку; 12 - постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку Інформація, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку; 07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції);
Так, відповідно до Додатку №1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН (Порядок №1165) затверджені критерії ризиковості платника податку на додану вартість, зокрема: « п.8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.».
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено під час апеляційного розгляду, що підставою віднесення ТОВ «ТСК ГРУПП УКРАЇНА» до переліку ризикових платників податків стала податкова інформація щодо проведення позивачем операцій з придбання та постачання товару у суб`єктів господарювання з ознаками ризиковості та вказаний відповідний перелік із зазначенням таких суб`єктів; відсутня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення таких господарських операцій.Як вбачається із матеріалів справи, що ТОВ «ТСК ГРУПП УКРАЇНА» було включено до переліку ризикових платників податків, оскільки за результатами проведеного аналізу діяльності позивача встановлено операції з придбання послуг у суб`єктів господарювання з ознаками ризиковості, реалізації послуг на суб`єктів господарювання з ознаками ризиковості, а саме: 1. Придбання, період (4.01.2021р. по 31.10.2022р.) ТОВ «ЦЕНТР ОПТИМАЛЬНИХ БУДІВЕЛЬНИХ РІШЕНЬ», код ЄДРПОУ 43004443; 2. Придбання, період (4.01.2021р. по 31.10.2022р.) ТОВ «АЛТІДА.УА», код ЄДРПОУ 38174348; 3. Придбання, період (4.01.2021р. по 31.10.2022р.) ПП «ОНІКС», код ЄДРПОУ 31601225; 4. Постачання, період (4.01.2021р. по 28.06.2022р.) ТОВ «БУД-ОЛІМП», код ЄДРПОУ 43568459; 5. Постачання, період (4.01.2021р. по 28.06.2022р.) ТОВ «ГЛОБАЛ ТРЕЙД ИНК», код ЄДРПОУ 41644349; 6. Постачання, період (4.01.2021р. по 28.06.2022р.) ТОВ «БК ЗАЛІЗНИЙ ЛЕВ», код ЄДРПОУ 43230917; 7. Постачання, період (4.01.2021р. по 28.06.2022р.) ТОВ «АРСАН-БУД», код ЄДРПОУ 31408520; 8. Постачання, період (4.01.2021р. по 28.06.2021р.) ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ», код ЄДРПОУ 39792400.
Судовою колегією встановлено факт наявності господарських взаємовідносин між ТОВ «ТСК ГРУПП УКРАЇНА» та зазначеними контрагентами, що, при цьому, підтверджується наданими до податкового органу та до суду первинними та бухгалтерськими документами.
Під час апеляційного розгляду, представником податкового органу було надано відповідні рішення по вищезазначеним контрагентам позивача, якими контрагентів позивача віднесено до переліку ризикових, а саме Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС в Одеській області:
- за №24951 від 23.12.2021р. ТОВ «АРСАН-БУД» (код ЄДРПОУ 31408520) віднесено до переліку ризикових платників податків;
- за №105066 від 15.08.2022р. ТОВ «АЛТІДА.УА» (код ЄДРПОУ 38174348) ) віднесено до переліку ризикових платників податків;
- за №48973 від 22.02.2022р. ТОВ «БУД-ОЛІМП» (код ЄДРПОУ 43568459) віднесено до переліку ризикових платників податків;
- за №147927 від 17.08.2022р. ТОВ «БК ЗАЛІЗНИЙ ЛЕВ» (код ЄДРПОУ 43230917) віднесено до переліку ризикових платників податків;
- за №180488 від 7.09.2022р. ТОВ «ГЛОБАЛ ТРЕЙД ИНК» (код ЄДРПОУ 41644349) віднесено до переліку ризикових платників податків;
- за №22518 від 8.11.2022р. ПП «ОНІКС» (код ЄДРПОУ 31601225) віднесено до переліку ризикових платників податків;
- за №1536 від 3.06.2022р. ТОВ «ЦЕНТР ОПТИМАЛЬНИХ БУДІВЕЛЬНИХ РІШЕНЬ» (код ЄДРПОУ 43004443) віднесено до переліку ризикових платників податків;
- за №32012 від 24.08.2022р. ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» (код ЄДРПОУ 39792400) віднесено до переліку ризикових платників податків.
Дослідивши надані рішення та спірні господарські операції між позивачем та його контрагентами, з урахуванням пояснень сторін під час судового засідання в апеляційному суді, судова колегія звертає увагу на те, що відносини між позивачем та його контрагентами мали місце до включення контрагента до переліку ризикових платників податку.
Так, виходячи з принципу індивідуального застосування відповідальності за порушення правил оподаткування, негативні наслідки можуть бути застосовані саме до того платника податків, який їх припустився, а не до іншої особи.
Що стосується тверджень податкового органу щодо відсутності у позивача трудових ресурсів для здійснення такого виду господарських операцій, то судова колегія вважає необґрунтованими такі твердження, оскільки позивач зазначив під час судового засідання та надав відповідні докази, що на підприємстві працевлаштовано 7 осіб, про що свідчить штатний розклад та відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам за 2 квартал 2022р. подані до податкового органу.
Однак, зі свого боку податковий орган не надав обґрунтованих доводів та доказів протилежного.
Стосовно твердження податкового органу щодо ненадання платником податку належних первинних документів на підтвердження здійснення господарських операцій з контрагентами, то судова колегія вважає, що товариством було надано до контролюючого органу усі наявні у них первинні документи податкового та бухгалтерського обліку, які підтверджують реальність господарських операцій, проте, податковим органом не надано належної оцінки цим первинним документам, що і стало помилковою підставою для віднесення позивача до переліку ризикових.
Окрім того, судова колегія звертає увагу на те, що податковим органом не було конкретизовано, яких саме документів не вистачає для підтвердження реальності здійснення тієї чи іншої операції.
Враховуючи вищевказане, судова колегія вважає, що податковий орган приймаючи оскаржуване рішення про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку діяв протиправно, оскільки під час розгляду справи було встановлено відсутність законних та підтверджених підстав для відповідності позивача критеріям ризиковості платника податку.
За таких обставин, апеляційний суд погоджується із висновком суду першої інстанції про задоволення адміністративного позову ТОВ «ТСК ГРУПП УКРАЇНА».
В доводах апеляційної скарги апелянт посилався на неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права. На думку судової колегії, викладені у скарзі доводи не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального чи порушення норм процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи по суті.
За таких обставин, судова колегія вважає, що рішення суду ухвалено з додержанням норм процесуального та матеріального права, а тому не вбачає підстав для його скасування.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.246,315,316 КАС України, колегія суддів,-
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області залишити без задоволення.
Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 31 травня 2023р. без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає, крім випадків встановлених п.2 ч.5 ст.328 КАС України.
Повний текст судового рішення виготовлений 5 жовтня 2023р.
Головуючий: Ю.М. Градовський
Судді: І.О. Турецька
Л.П. Шеметенко
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.09.2023 |
Оприлюднено | 09.10.2023 |
Номер документу | 113966313 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Градовський Ю.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні