ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 320/10759/22 Суддя (судді) першої інстанції: Перепелиця А.М.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 травня 2023 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Чаку Є.В.,
суддів: Єгорової Н.М., Коротких А.Ю.
розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу колективного підприємства "Гребінківський комбінат комунальних послуг" на рішення Київського окружного адміністративного суду від 02 лютого 2023 року у справі за адміністративним позовом колективного підприємства "Гребінківський комбінат комунальних послуг" до Гребінківської селищної ради, треті особи - Київська обласна військова адміністрація, військова частина НОМЕР_1 (Повітряне командування " ІНФОРМАЦІЯ_1 " про визнання протиправним та скасування рішення, -
В С Т А Н О В И В:
Колективне підприємство "Гребінківський комбінат комунальних послуг" звернулося до суду з позовом до Гребінківської селищної ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Київська обласна військова адміністрація, військова частина НОМЕР_1 (Повітряне командування "ІНФОРМАЦІЯ_1") в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення Гребінківської селищної ради Білоцерківського району Київської області VIII скликання від 24 травня 2022 року №394-15-VIII про закриття сміттєзвалища, яке розташоване на території Гребінківської селищної територіальної громади.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 02 лютого 2023 року у задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись з судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким задовольнити позов у повному обсязі. Апеляційну скаргу обґрунтовано тим, що рішення суду першої інстанції прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права, без повного з`ясування усіх фактичних обставин у справі.
У відзиві на апеляційну скаргу відповідач просив залишити рішення суду першої інстанції без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.
Оскільки апеляційна скарга подана на рішення суду першої інстанції, яке ухвалено в порядку спрощеного (в порядку письмового) позовного провадження, колегія суддів, керуючись п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України, вирішила розглядати справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи та дослідивши докази, колегія суддів дійшла наступних висновків.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено під час апеляційного розгляду справи, що КП "Гребінківський комбінат комунальних послуг" на праві постійного користування, згідно державного акта серія КВ-51 виданого 25 вересня 1995 року Гребінківською селищною радою народних депутатів, належить земельна ділянка з кадастровим номером: 3221455500:03:007:0014 на якій розташований полігон твердих побутових відходів.
03.05.2022 військова частина НОМЕР_1 листом №175/22/10/214/234 звернулася до голови Київської військової адміністрації в якому просила поставити завдання керівнику Гребінківської територіальної громади щодо закриття сміттєзвалища розташованого на відстані 150 м від узбіччя дороги.
14.05.2022 на адресу позивача надійшов лист Гребінківської селищної ради №383/03-19 від 10.05.2022 про необхідність вжиття заходів із закриття сміттєзвалища, який направлено на виконання листа Білоцерківської районної військової адміністрації Київської області №06-22/606 від 09.05.2022 та листа командувача повітряного командування "ІНФОРМАЦІЯ_1" Міністерства оборони України №175/22/10/214/234 від 03.05.2022.
20.05.2022 на адресу позивача від начальника Білоцерківської районної військової адміністрації надійшов Протокол доручень Київської обласної військової адміністрації №1 від 19 травня 2022 року в якому, начальнику Білоцерківської районної військової адміністрації відповідно до повноважень та в установленому законом порядку, у взаємодії з органами місцевого самоврядування, запропоновано тимчасово призупинити на період проведення бойових дій на території України, пов`язаних зі збройною агресією російської федерації проти України, експлуатацію полігону твердих побутових відходів, розташованого вздовж автомобільної дороги М-05 Київ - Одеса, смт. Гребінки.
Листом від 25.05.2022 №446/03-19 Гребінківська селищна рада повідомила позивача, що на виконання листа Білоцерківської районної військової адміністрації від 09.05.2022 №06-22/606 та Розпорядження Київської обласної військової адміністрації від 12.05.2022 №246, на черговому засіданні сесії Гребінківської селищної ради VIII скликання прийнято рішення про закриття сміттєзвалища з 25.05.2022.
Не погоджуючись з рішенням відповідача про закриття сміттєзвалища, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.
За правилами статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать, зокрема, власні (самоврядні) повноваження щодо: здійснення контролю за додержанням земельного та природоохоронного законодавства, використанням і охороною земель, природних ресурсів загальнодержавного та місцевого значення; здійснення контролю за діяльністю суб`єктів підприємницької діяльності у сфері поводження з відходами; здійснення контролю за додержанням юридичними та фізичними особами вимог у сфері поводження з побутовими та виробничими відходами. Судом встановлено, що згідно постанови КМ України №606-09 «Про затвердження переліку автомобільних доріг оборонного значення» частина ділянка дороги М-05 Київ - Одеса, що розташована на землях Гребінківської селищної ради, відноситься до доріг оборони України.
На вказаній частині дороги М-05 Київ - Одеса, що відноситься до доріг оборони України на відстанні 150-250 метрів розташована земельна ділянка з кадастровим номером 3221455500:03:007:0014 площею 10,6002 га, яка розташована за адресою: Київська область, Білоцерківський (Васильківський) район, селищна рада Гребінківська на якій позивач розташував полігон твердих побутових відходів або сміттєзвалища.
Згідно Правил орнітологічного забезпечення польотів державної авіації України, затверджених Наказом Міністерства оборони України від 15 вересня 2016 року за №478, до основних заходів із ліквідації або зниження впливу умов для концентрації птахів поза територією аеродрома в межах 15 км. від КТА (приаеродромна територія) належать:
- заборона створення на відстанні до 15 км. від КТА або максимальне зниження впливу існуючих господарських обєктів (смітники тощо), що спричиняють скупчення потенційно небезпечних для польотів ПС птахів;
- знищення (заборона утворення) на відстані до 15 км. від КТА звалищ харчових відходів.
Контроль за виконанням заходів із ліквідації або зниження впливу для концентрації птахів поза територією аеродрому в межах 15 км. від КТА (приаеродромна територія) забезпечують старші авіаційні начальники аеродромів (командири авіаційних частин) (в авіаційних комендатурах - начальники комендатур) у межах своїх повноважень згідно з чинним законодавством шляхом співпраці з іншими державними органами, органами місцевого самоврядування і місцевими землевласниками.
Згідно ст. 3 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" військове командування, в межах повноважень, визначених цим Законом та Указом Президента України про введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях, затвердженим Верховною Радою України, видає обов`язкові до виконання накази і директиви з питань забезпечення оборони, громадської безпеки і порядку, здійснення заходів правового режиму воєнного стану.
Відповідно до ч. 2 ст. 8 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" у місцевостях, де ведуться бойові дії, запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану покладається безпосередньо на військове командування та військові адміністрації (у разі їх утворення). З матеріалів справи вбачається, що Командиром повітряного командування «ІНФОРМАЦІЯ_1» було надіслано до Київської військової адміністрації доручення (лист) №175/22/10/214/234 від 03.05.2022, в якому генерал зокрема просив поставити завдання керівнику Гребінківської територіальної громади щодо закриття сміттєзвалища розташованого на відстані 150 м. від узбіччя дороги.
09.05.2022 у листі №06-22/606 адресованому Гребінківському селищному голові начальник Білоцерківської районної військової адміністрації повідомив, що з метою виконання листа Київської обласної військової адміністрації від 04.05.2022 №5215/01/2022 щодо закриття сміттєзвалища, надсилає лист повітряного командування « ІНФОРМАЦІЯ_1 » від 04.05.2022 для розгляду і виконання.
12.05.2022 Київською обласною військовою адміністрацією у зв`язку з надходженням листа військової частини НОМЕР_1 від 04.05.2022 №5215/01/2022, видано Розпорядження №246 яким зобов`язано, зокрема Гребенківську селищну раду, опрацювати питання та всебічно сприяти в межах повноважень облаштуванню для потреб Повітряних сил Збройних Сил України аеродромних ділянок доріг в Київській області та прилеглих до них територій, визначених у технічному завданні, затвердженому командувачем повітряного командування «ІНФОРМАЦІЯ_1».
24.05.2022 Гребенківська селищна рада, врахувавши лист Білоцерківської районної військової адміністрації Київської області від 09.05.2022 №06-22/606 та Розпорядження Київської обласної військової адміністрації від 12.05.2022 №246, відповідно до чинних норм законодавства ухвалила рішення №394-15-VIII про закриття сміттєзвалища, яке розташовано на території Гребінківської селищної територіальної громади з 25 травня 2022 року.
Колегія суддів вважає, що оскаржуване рішення №394-15-VIII прийнято в межах повноважень, на підставі чинного законодавства України, а тому не підлягає скасуванню.
Судом першої інстанції правильно не взято до уваги доводи представника позивача про те, що у протоколі №1 від 19 травня 2022 року зазначено про тимчасове призупинення експлуатації полігону твердих побутових відходів, однак Гребінківською селищною радою прийнято рішення про закриття сміттєзвалища, оскільки як свідчать матеріали справи на адресу Гребінківської селищної ради були надіслані лише лист Білоцерківської районної військової адміністрації Київської області від 09.05.2022 №06-22/606 та розпорядження Київської обласної військової адміністрації від 12.05.2022 №246 щодо закриття сміттєзвалища.
Протокол №1 на адресу відповідача до прийняття ним оскаржуваного рішення надіслано не було.
Докази зворотного у матеріалах справи відсутні.
Судом апеляційної інстанції враховується, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
В даному випадку доводи апеляційної скарги не дають підстави для висновку про порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, які призвели до неправильного вирішення питання, тобто прийняте рішення відповідає матеріалам справи та вимогам закону, і не підлягає скасуванню.
Згідно з п.1 ч.1 ст.315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З урахуванням вище викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права і підстав для його скасування не вбачається, апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст.ст. 242, 240,238, 240, 311,316, 322 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу колективного підприємства "Гребінківський комбінат комунальних послуг"- залишити без задоволення.
Рішення Київського окружного адміністративного суду від 02 лютого 2023 року - залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом другим частини п`ятої статті 328 КАС України.
Головуючий суддя: Є.В. Чаку
Судді: А.Ю. Коротких
Н.М. Єгорова
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.05.2023 |
Оприлюднено | 02.06.2023 |
Номер документу | 111232896 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Чаку Євген Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні