У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30.05.2023 Справа №607/8665/23
номер провадження 1-кс/607/2826/2023
Слідчий суддя Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у залі суду клопотання старшого слідчого четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Тернополі) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Львові ОСОБА_3 від 12.05.2023р., яке погоджене старшим групи прокурорів заступником керівника Тернопільської обласної прокуратури ОСОБА_4 в рамках кримінального провадження №32016210000000016 від 03.03.2016р. про застосування запобіжного заходу у вигляді застави відносно підозрюваного:
ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Джанкой, Кримської області, громадянина України, проживаючого та зареєстрованого в АДРЕСА_1 , із вищою освітою, одруженого, на утриманні перебуває одна малолітня дитина, працюючого на посаді директора ТОВ «Поділля Агро Інвест», раніше не судимого,
- у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 212 КК України, ч. 5 ст. 27 ч. 3 ст. 212 КК України,
--за участю: прокурора ОСОБА_6 , підозрюваного ОСОБА_5 , захисника ОСОБА_7 ,
ВСТАНОВИВ:
Старший слідчий четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Тернополі) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Львові ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді із клопотанням від 12.05.2023р., яке погоджене старшим групи прокурорів заступником керівника Тернопільської обласної прокуратури ОСОБА_4 в рамках кримінального провадження №32016210000000016 від 03.03.2016р., застосування ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді застави в розмірі 10000584 грн., що становить 3726 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, якому 11 травня 2023 року повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 212 КК України та ч. 5 ст. 27 ч. 3 ст. 212 КК України, яке мотивуєтьсянаступним.
Досудовим розслідуванням встановлено наступні обставини.
У січні 2016 року (точну дату та час в ході досудового слідства встановити не виявилося можливим) директор ТзОВ «АТ 2015» ОСОБА_5 , який здійснював загальне керівництво даним підприємством, а також складав, оформляв та подавав фінансову та податкову звітність, розробив злочинний план спрямований на ввезення на митну територію України тютюнової неферментованої сировини без сплати у повному обсязі акцизного податку та податку на додану вартість та подальшого відображення таких операцій у податковій декларації з акцизного податку як проведених із звільненням від оподаткування на пільгових умовах.
Зокрема, 04.12.2015 директором ТзОВ «АТ 2015» ОСОБА_5 укладено зовнішньо-економічний контракт №PA-01 з фірмою «DARDYAL PRIVAT LIMITED» (м. Ісламабад, Пакистан). Поставка товару здійснена відповідно до інвойсів № PA-01/01 від 12.12.2015 та № PA-01/02 від 16.12.2015.
Окрім того, 10.12.2015 директором ТзОВ «АТ 2015» ОСОБА_5 укладено договір №10-12-15 з ТОВ «Ламан Шипінг Ейдженсі» щодо надання послуг митного брокера, на виконання умов якого розмитнення товару здійснювалось брокером ОСОБА_8 .
Тютюнова сировина по вказаному Договору зайшла на територію Одеського порту 19.12.2015 у п`яти контейнерах, а саме: №4649491/221/1, №6553499/221/1, №5006666/221/1, №9091014/221/1, №4653104/221/1.
Упродовж грудня 2015 року директором ТзОВ «АТ 2015» ОСОБА_5 підготовлено пакет документів щодо розмитнення тютюнової сировини, а саме: інвойс, сертифікат походження, коносамент, атестат виробництва неферментованої тютюнової сировини (Укрсепра), а також довідку ДФС від 25.12.2015 №3744/10/19-00-21-01-05/11887, якою підтверджено, що це товариство здійснює на території Борщівського району діяльність по вирощуванню, переробці та ферментації тютюнової сировини, а також має право та здійснює реалізацію (передачу) ферментованої тютюнової сировини виробникам тютюнових виробів або на експорт.
На початку січня 2016 року ОСОБА_5 стало відомо про зміни в діючому законодавстві щодо оподаткування імпорту тютюнової сировини.
Так, згідно зі ст. 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до пп.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України (далі ПК) платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Статтею 1 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995 року № 481/95 (далі - Закон № 481) та підпунктом 14.1.252 пункту 14.1 статті 14 ПК Українивизначено, що тютюновими виробами є сигарети з фільтром або без фільтру, цигарки, сигари, сигарили, а також люльковий, нюхальний, смоктальний, жувальний тютюн, махорка та інші вироби з тютюну чи його замінників для куріння, нюхання, смоктання чи жування.
Відповідно до частини третьої статті 3 Закону №481 ліцензії на виробництво тютюнових виробів видаються лише суб`єктам господарювання, які мають повний технологічний цикл виробництва тютюнових виробів, включаючи виготовлення тютюнової суміші, сигаретні цехи. Для суб`єктів господарювання, які отримали ліцензію на виробництво тютюнових виробів у порядку, визначеному законом, але не здійснюють повного циклу виробництва тютюнових виробів, ліцензія дійсна до кінця її строку.
Ліцензія на право виробництва спирту етилового, коньячного і плодового, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, спирту-сирцю виноградного, спирту-сирцю плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів видається після проведення атестації суб`єкта господарювання, яка є чинною протягом терміну дії зазначеної ліцензії. У разі внесення в період дії ліцензії змін до вимог стосовно проведення обов`язкової атестації або стосовно повного технологічного циклу виробництва, передбачених частинами першою або сьомою цієї статті, суб`єкт господарювання підлягає переатестації в частині цих змін (частина п`ята статті 8 Закону №481).
Згідно із частиною другою статті 15 Закону № 481 імпорт тютюнової сировини може здійснюватися лише: суб`єктами господарювання, які мають ліцензію на право виробництва тютюнових виробів; тютюново-ферментаційними заводами, які здійснюють реалізацію (передачу) ферментованої тютюнової сировини виробникам тютюнових виробів або на експорт.
Перелік підакцизних товарів (продукції) визначено пунктом 215.1 статті 215 ПК України, до яких належать, зокрема, тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну.
Згідно з підпунктом 213.1.3 пункту 213.1 статті 213 ПК України об`єктом оподаткування акцизним податком є операції з ввезення підакцизних товарів (продукції) на митну територію України.
Відповідно до підпункту 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 ПК Україниза кодом товарної позиції 2401 згідно з УКТ ЗЕД на тютюнову сировину, тютюнові відходи встановлено ставку акцизного податку у розмірі 399,84 грн. за 1 кілограм (нетто).
Підпунктом 213.3.6 п. 213.3 статті 213 ПК України визначено операції з підакцизними товарами, які звільняються від оподаткування, зокрема, ввезення на митну територію України тютюнової сировини тютюново-ферментаційними заводами, які здійснюють реалізацію ферментованої тютюнової сировини виробникам тютюнових виробів або на експорт, та реалізація ферментованої тютюнової сировини тютюново-ферментаційними заводами виробникам тютюнових виробів.
Підпункт 213.3.6 пункт 213.3 статті 213 ПК України згідно із Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році від 24.12.2015 №909-VIII викладено в новій редакції, а саме ввезення на митну територію України підакцизних товарів (продукції), що використовуються як сировина для виробництва підакцизних товарів (продукції, у тому числі сировини), за умови подальшого виготовлення з такої сировини інших підакцизних товарів (продукції, у тому числі сировини), які реалізуються на митній території України або на експорт, та пред`явлення контролюючому органу ліцензії на право виробництва алкогольних напоїв або тютюнових виробів. Ця норма не поширюється на операції з ввезення пального».
Згідно з пунктом 1 розділу II Прикінцеві положення Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» від 24.12.2015р. №909-VIII визначено, що цей Закон набирає чинності з дня набрання чинності Законом України «Про Державний бюджет України на 2016 рік, але не раніше 1 січня 2016 року.
Пунктом 1 розділу II Прикінцевих положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» від 25.12.2015 №928-VIII передбачено що, цей Закон набирає чинності з 1 січня 2016 року.
Отже, вищевказана редакція підпункту 213.3.6 статті 213 ПК України набула чинності з 01.01.2016.
Згідно із частиною першою статті 3 МК України, при здійсненні митного контролю та митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, застосовуються виключно норми законів України та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи, чинні на день прийняття митної декларації органом доходів і зборів України.
Акцизний податок справляється відповідно до розділу VI Податкового кодексу України з товарів та за ставками, визначеними у статті 215 цього Кодексу, чинними на день подання митної декларації.
Згідно з пунктом 9 частини третьої статті 335 МК України у митній декларації зазначаються відомості про документи, що підтверджують право на пільги із сплати митних платежів.
Відповідно до п. 216.4 статті 216 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань у разі ввезення підакцизних товарів (продукції) на митну територію України є дата подання контролюючому органу митної декларації для митного оформлення або дата нарахування такого податкового зобов`язання контролюючим органом у визначених законодавством випадках.
Реалізуючи свій злочинний умисел, направлений на умисне ухилення від сплати податків, директор ТзОВ «АТ 2015» ОСОБА_5 , завідомо знаючи про вказані зміни в законодавстві, усвідомлюючи, що очолюване ним товариство не отримувало ліцензії на виробництво тютюнових виробів, а тому втратило право на ввезення тютюнової сировини на пільгових умовах, діючи умисно, з корисливих мотивів, надав митному брокеру ОСОБА_9 для митного оформлення ліцензії серії АЕ №297498 на виробництво тютюнових виробів, ліцензії серії ЕТ № 000126 на право здійснення експорту тютюнових виробів, ліцензії серії ІТ №000223 на право здійснення імпорту тютюнових виробів, ліцензії серії АЕ №297497 на право оптової торгівлі тютюновими виробами, які видані ТзОВ «Винниківська тютюнова фабрика».
Надалі, в митних деклараціях №500060702/2016/000295 від 14 січня 2016 року та №500060702/2016/000695 від 25 січня 2016 року митним брокером ОСОБА_8 графи 47 «Нарахування платежів» заповнено шляхом умовного нарахування акцизного податку, а саме зазначено: вид: код «084» (Акцизний податок з товарів, ввезених на митну територію України суб`єктами господарювання на тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну); СП (спосіб платежу): код «06» - сума податку, нарахована умовно, у зв`язку із звільненням від оподаткування, передбаченим Митним кодексом України, Податковим кодексом України, іншими законами України та міжнародними договорами, згоду на обов`язковість яких надано Верховною Радою України, при поміщенні товарів у митні режими імпорту (випуск у вільний обіг), експорту.
Згідно МД від 14 січня 2016 року №500060702/2016/000295 сума умовно нарахованого акцизного податку становила 10 957 115,40 грн., а за МД від 25 січня 2016 року №500060702/2016/000695 - 15 762 592,44 грн.
У графах же 36 МД №500060702/2016/000295 від 14 січня 2016 року та №500060702/2016/000695 від 25 січня 2016 року митним брокером ОСОБА_8 вказано код пільги в обкладенні товару акцизним податком - 130 «Підакцизні товари (продукція), що використовуються як сировина для виробництва підакцизних товарів (продукції) - (крім виробництва нафтопродуктів)».
Тобто, митне декларування за МД №500060702/2016/000295 від 14 січня 2016 року та №500060702/2016/000695 від 25 січня 2016 року здійснено зі звільненням (застосуванням пільг) щодо сплати акцизного податку.
За наслідками здійснення перевірки вказаних митних декларацій митним органом завершено митне оформлення товару та випущено останній у вільний обіг на митну територію України.
Продовжуючи свої злочинні дії, направлені на умисне ухилення від сплати податків, директор ТзОВ «АТ 2015» ОСОБА_5 , будучи зобов`язаним та маючи можливість здійснювати їх нарахування і сплату у відповідності до вимог чинного податкового законодавства, усвідомлюючи, що він, як директор підприємства несе відповідальність за повноту нарахувань вказаним господарством податкових платежів до бюджету держави за результатами діяльності підприємства у відповідних звітних періодах, будучи обізнаним з положеннями податкового законодавства щодо нарахування акцизного податку, підписав із застосуванням свого електронного цифрового підпису, а також електронного цифрового підпису фінансового директора ТзОВ «АТ 2015» ОСОБА_10 , яка не була обізнана у злочинних намірах керівника підприємства, та 10.02.2016 подав в електронному вигляді до Борщівського відділення Чортківської ОДПІ ГУ ДФС у Тернопільській області податкову декларацію акцизного податку за січень 2016 року, в якій в порушення вимог п.212.1 ст.212, п.213 ст.213 Податкового кодексу України, незаконно зазначив суму пільг з операцій, які звільняються від оподаткування в сумі 27463250 грн.
Внаслідок таких злочинних дій директор ТзОВ «АТ 2015» ОСОБА_5 ухилився від сплати акцизного податку на суму 26 719 707 грн. та податку на додану вартість в сумі 5 343 941 грн., а всього на загальну суму 32 063 648 грн., що є особливо великим розміром і складає 46536,49 неоподаткованих мінімумів доходів громадян.
Таким чином, органом досудового розслідування зроблений висновок, що ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні злочину, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України (в редакції статті зі змінами, внесеними згідно із Законами № 270-VI від 15.04.2008, № 2756-VI від 02.12.2010, № 4025-VI від 15.11.2011, № 63-VIII від 25.12.2014, № 2617-VIII від 22.11.2018, № 101- IX від 18.09.2019), а саме в умисному ухиленні від сплати податків, що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчинене службовою особою підприємства, незалежно від форми власності, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів в особливо великих розмірах.
Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що на початку березня 2016 року (встановити більш точну дату та час в ході слідства не виявилося можливим), у ОСОБА_5 виник злочинний намір, направлений на сприяння директору ТзОВ «АТ 2015» ОСОБА_11 в умисному ухиленні від сплати податків в особливо великих розмірах.
Так, будучи звільненим з посади директора ТзОВ «АТ 2015» (код ЄДРПОУ 34255323) з 02.03.2016 (наказ про звільнення № 9 від 02.03.2016), ОСОБА_5 надалі продовжував виконувати обов`язки учасника товариства та діючи як пособник, маючи на меті отримання незаконної винагороди, вступив у злочинну змову з фінансовим директором ТОВ «ПАРТНЕР-ОВЕРСІЗ» ОСОБА_12 та директором ТзОВ «АТ 2015» ОСОБА_11 , своїми порадами та вказівками сприяв останньому в розробці злочинного плану, спрямованого на ухилення від сплати акцизного податку та податку на додану вартість за ввезену у січні 2016 року на митну територію України тютюнову неферментовану сировину.
Зокрема, ОСОБА_5 доведено до відома засновника та директора ТзОВ «АТ 2015» ОСОБА_11 те, що придбане ним підприємство причетне до ухилення від сплати акцизного податку та податку на додану вартість за ввезену ним у січні 2016 року на митну територію України тютюнову неферментовану сировину на підставі зовнішньо-економічний контракт №PA-01 з фірмою «DARDYAL PRIVAT LIMITED» (м. Ісламабад, Пакистан) із звільненням, всупереч діючого законодавства, від оподаткування на пільгових умовах.
Зокрема, ОСОБА_11 було роз`яснено, що згідно зі ст. 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до пп.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України (далі ПК) платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Статтею 1 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995 року № 481/95 (далі - Закон № 481) та підпунктом 14.1.252 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що тютюновими виробами є сигарети з фільтром або без фільтру, цигарки, сигари, сигарили, а також люльковий, нюхальний, смоктальний, жувальний тютюн, махорка та інші вироби з тютюну чи його замінників для куріння, нюхання, смоктання чи жування.
Відповідно до частини третьої статті 3 Закону № 481 ліцензії на виробництво тютюнових виробів видаються лише суб`єктам господарювання, які мають повний технологічний цикл виробництва тютюнових виробів, включаючи виготовлення тютюнової суміші, сигаретні цехи. Для суб`єктів господарювання, які отримали ліцензію на виробництво тютюнових виробів у порядку, визначеному законом, але не здійснюють повного циклу виробництва тютюнових виробів, ліцензія дійсна до кінця її строку.
Ліцензія на право виробництва спирту етилового, коньячного і плодового, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, спирту-сирцю виноградного, спирту-сирцю плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів видається після проведення атестації суб`єкта господарювання, яка є чинною протягом терміну дії зазначеної ліцензії. У разі внесення в період дії ліцензії змін до вимог стосовно проведення обов`язкової атестації або стосовно повного технологічного циклу виробництва, передбачених частинами першою або сьомою цієї статті, суб`єкт господарювання підлягає переатестації в частині цих змін (частина п`ята статті 8 Закону №481).
Згідно із частиною другою статті 15 Закону № 481 імпорт тютюнової сировини може здійснюватися лише: суб`єктами господарювання, які мають ліцензію на право виробництва тютюнових виробів; тютюново-ферментаційними заводами, які здійснюють реалізацію (передачу) ферментованої тютюнової сировини виробникам тютюнових виробів або на експорт.
Перелік підакцизних товарів (продукції) визначено пунктом 215.1 статті 215 ПК України, до яких належать, зокрема, тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну.
Згідно з підпунктом 213.1.3 пункту 213.1 статті 213 ПК України об`єктом оподаткування акцизним податком є операції з ввезення підакцизних товарів (продукції) на митну територію України.
Відповідно до підпункту 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 ПК України за кодом товарної позиції 2401 згідно з УКТ ЗЕД на тютюнову сировину, тютюнові відходи встановлено ставку акцизного податку у розмірі 399,84 грн. за 1 кілограм (нетто).
Підпунктом 213.3.6 п. 213.3 статті 213 ПК Українивизначено операції з підакцизними товарами, які звільняються від оподаткування, зокрема, ввезення на митну територію України тютюнової сировини тютюново-ферментаційними заводами, які здійснюють реалізацію ферментованої тютюнової сировини виробникам тютюнових виробів або на експорт, та реалізація ферментованої тютюнової сировини тютюново-ферментаційними заводами виробникам тютюнових виробів.
Підпункт 213.3.6 пункт 213.3 статті 213 ПК України згідно із Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» від 24.12.2015 № 909-VIII викладено в новій редакції, а саме ввезення на митну територію України підакцизних товарів (продукції), що використовуються як сировина для виробництва підакцизних товарів (продукції, у тому числі сировини), за умови подальшого виготовлення з такої сировини інших підакцизних товарів (продукції, у тому числі сировини), які реалізуються на митній території України або на експорт, та пред`явлення контролюючому органу ліцензії на право виробництва алкогольних напоїв або тютюнових виробів. Ця норма не поширюється на операції з ввезення пального» .
Згідно з пунктом 1 розділу II Прикінцеві положення Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» від 24.12.2015 року №909-VIII визначено, що цей Закон набирає чинності з дня набрання чинності Законом України «Про Державний бюджет України на 2016 рік», але не раніше 1 січня 2016 року.
Пунктом 1 розділу II Прикінцевих положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» від 25.12.2015 № 928-VIII передбачено що, цей Закон набирає чинності з 1 січня 2016 року.
Отже, вищевказана редакція підпункту 213.3.6 статті 213 ПК Українинабула чинності з 01.01.2016.
Згідно із частиною першою статті 3 МК України, при здійсненні митного контролю та митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, застосовуються виключно норми законів України та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи, чинні на день прийняття митної декларації органом доходів і зборів України.
Акцизний податок справляється відповідно до розділу VI Податкового кодексу України з товарів та за ставками, визначеними у статті 215 цього Кодексу, чинними на день подання митної декларації.
Згідно з пунктом 9 частини третьої статті 335 МК України у митній декларації зазначаються відомості про документи, що підтверджують право на пільги із сплати митних платежів.
Відповідно до п. 216.4 статті 216 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань у разі ввезення підакцизних товарів (продукції) на митну територію України є дата подання контролюючому органу митної декларації для митного оформлення або дата нарахування такого податкового зобов`язання контролюючим органом у визначених законодавством випадках.
Реалізуючи свій злочинний умисел, направлений на пособництво в умисному ухиленні від сплати податків директором ТзОВ «АТ 2015» ОСОБА_11 , діючи за попередньою змовою з ОСОБА_12 , ОСОБА_5 своїми порадами та вказівками про вказані зміни в законодавстві, а також те, що очолюване ним товариство не отримувало ліцензії на виробництво тютюнових виробів, а тому не мало права в січні 2016 року на ввезення тютюнової сировини на пільгових умовах, а несплачена сума акцизного податку та податку на додану вартість в подальшому буде стягнена з підприємства, в тому числі шляхом накладення арешту на наявні активи (основні засоби, продукцію), сприяв їх відчуженню в березні 2016 року на користь ТОВ «ПАРТНЕР-ОВЕРСІЗ», що надалі призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів в особливо великих розмірах.
Зокрема, відповідно до реєстру податкових накладних, директор ТзОВ «АТ 2015» ОСОБА_11 упродовж березня здійснив реалізацію основних засобів (приміщення, автотранспорт, обладнання) на адресу ТОВ «ПАРТНЕР-ОВЕРСІЗ» (код ЄДРПОУ 37246552) на загальну суму 13055, 7 тис. грн., а саме:
- 03.03.2016 директор ТзОВ «АТ 2015» ОСОБА_11 реалізував ТОВ «ПАРТНЕР-ОВЕРСІЗ» (податкова накладна №3) кіоск 1 шт. на суму 40000 грн., сушарка 25 шт. на суму 1842220 грн., камера ферметаційна 5 шт. на суму 7500 грн., а всього на загальну суму 2267664 грн.;
- 04.03.2016 директор ТзОВ «АТ 2015» ОСОБА_11 реалізував ТОВ «ПАРТНЕР-ОВЕРСІЗ» (податкова накладна №5) барабан підсушки БПРТ-2 з калорифером 8 на суму 13454,8 грн., барабан зволожування на суму 11964,9 грн., вакуумна установка 1 зволожувальна на суму 8133,69 грн., лінія відділки жилки 2 на суму 92630 грн., лінійний змішувач на суму 45649,92 грн., прес гідравлічний на суму 9259,89 грн., прес гідравлічний 2 на суму 9259,89 грн., механічний прес 3649,89 грн., транспортер сортувальний на суму 9999,89 грн., транспортер сортувальний жила на суму 9999,89 грн., торгорозщиплююча установка №2 на суму 4443,5 грн., транспортер подачі різаного тютюну на суму 3466,5 грн., станок для порізки тютюну малогабаритний на суму 2827,89 грн., прес тютюновий 1 на суму 4010 грн., прес тютюновий 2 на суму 4010 грн., прес тютюновий 3 на суму 4010 грн., прес тютюновий 4 на суму 4010 грн., прес тютюновий 5 на суму 4010 грн., а всього на загальну суму 244790,65 грн.;
- 04.03.2016 директор ТзОВ «АТ 2015» ОСОБА_11 реалізував ТОВ «ПАРТНЕР-ОВЕРСІЗ» (податкова накладна №6) конструкції для сушарок 1 на суму 95247,63 грн., конструкції для сушарок 2 на суму 95247,63 грн., конструкції для сушарок 3 на суму 95247,63 грн., конструкції для сушарок 4 на суму 95247,63 грн., конструкції для сушарок 5 на суму 95247,63 грн., конструкції для сушарок 6 на суму 95247,63 грн., конструкції для сушарок 7 на суму 95247,63 грн., конструкції для сушарок 8 на суму 95247,63 грн., конструкції для сушарок 9 на суму 95247,63 грн., конструкції для сушарок 10 на суму 95247,63 грн., спалювач відходів деревини на суму 175000 грн., котел на суму 8000 грн., котел твердопаливний 1 на суму 76917 грн., котел твердопаливний 2 на суму 76917 грн., котел твердопаливний 3 на суму 76917 грн., котел твердопаливний 4 на суму 76917 грн., котел паровий 1 на суму 16500 грн., котел паровий 2 на суму 16500 грн., шкафна газова установка з регулятором обміну газу на суму 99425 грн., насос 1 на суму 16023 грн., насос 2 на суму 16023 грн., насос 3 на суму 16023 грн., насос 4 на суму 16023 грн., упаковщик овальних сигарет на суму 43500 грн., прес гідравлічний на суму 9060 грн., сушильна камера 1 на суму 3500 грн., сушильна камера 2 на суму 3500 грн., сушильна камера 3 на суму 3500 грн., сушильна камера 4 на суму 3500 грн., трансформатор 1 на суму 202500 грн., трансформатор 1 на суму 202500 грн., а всього на загальну суму 2464465,56 грн.;
- 04.03.2016 директор ТзОВ «АТ 2015» ОСОБА_11 реалізував ТОВ «ПАРТНЕР-ОВЕРСІЗ» (податкова накладна №7) склад №1 на суму 617580 грн., нежитлове приміщення складу №2 на суму 829290 грн., котельня на суму 712120 грн., нежитлове приміщення у складі пожежний резервуар на суму 11630 грн., нежитлове приміщення вбиральні з надвірними спорудами на суму 8030 грн., нежитлове приміщення у складі: заправка, резервуар 1, 2 на суму 39330 грн., а всього на загальну суму 2661576 грн.;
- 04.03.2016 директор ТзОВ «АТ 2015» ОСОБА_11 реалізував ТОВ «ПАРТНЕР-ОВЕРСІЗ» (податкова накладна №9) склад А на суму 664803 грн., склад Б на суму 1479847 грн., котельня на суму 65593 грн., прохідна на суму 13920 грн., сарай Д на суму 4330 грн., сарай Ж на суму 4986 грн., вбиральня на суму 4626 грн., криниця на суму 1388 грн., ворота на суму 1151 грн., огорожа 1 на суму 24872 грн., огорожа 2 на суму 29909 грн., огорожа 3 на суму 39600 грн., змощення на суму 281512 грн., водонапірна башта на суму 13247 грн., трансформаторна підстанція на суму 13668 грн., а всього на загальну суму 3172142,4 грн.
Окрім того, відповідно до договорів купівлі-продажу, директор ТзОВ «АТ 2015» ОСОБА_11 09.03.2016 здійснив відчуження об`єктів нерухомого майна, приміщень за адресами: Тернопільська область, м. Борщів, вул. Степана Бандери, 95 та вул. Об`їздна, 3 на адресу ТОВ «ПАРТНЕР-ОВЕРСІЗ» (код ЄДРПОУ 37246552) на загальну суму 4861,432 тис. грн., а саме:
- нежитлове приміщення заправки, площею 19,6 кв.м, з резервуаром 1 та резервуаром 2, які знаходяться по вул. Степана Бандери, 95л в м. Борщів, Тернопільської області, балансовою вартістю 32650 грн., реалізовано за ціною 39330 грн.;
- нежитлове приміщення вбиральні площею 7,1 кв.м, з надвірними спорудами (ворота, огорожа), які знаходяться по вул. Степана Бандери, 95к в м. Борщів, Тернопільської області, балансовою вартістю 34881,80 грн., реалізовано за ціною 8030 грн.;
- нежитлове приміщення пожежного резервуару, загальною площею 67,7 кв.м, теплиці площею 22,3 кв.м, сторожової будки площею 25,3 кв.м, які знаходяться по вул. Степана Бандери, 95И в м. Борщів, Тернопільської області, балансовою вартістю 31612 грн., реалізовано за ціною 11630 грн.;
- нежитлове приміщення складу №2 загальною площею 10565,5 кв.м, яке знаходяться по вул. Степана Бандери, 95д в м. Борщів, Тернопільської області, балансовою вартістю 1432000,80 грн., реалізовано за ціною 829290 грн.;
- нежитлове приміщення, яке знаходяться по вул. Степана Бандери, 95ж в м. Борщів, Тернопільської області, балансовою вартістю 267064,10 грн., реалізовано за ціною 617580 грн.;
- нежитлове приміщення, яке знаходяться по вул. Степана Бандери, 95 в м. Борщів, Тернопільської області, балансовою вартістю 72095,45 грн., реалізовано за ціною 712120 грн.;
- будівлі та споруди, загальною площею 4966,60 кв.м, які знаходяться по вул. Об`їздна, 3 в м. Борщів, Тернопільської області, балансовою вартістю 2592342,97 грн., реалізовано за ціною 2643452 грн.
Надалі, директором ТзОВ «АТ 2015» ОСОБА_11 19.03.2019 у м. Львові укладено договір купівлі-продажу частки у статутному фонді ТзОВ «АТ 2015», згідно умов якого ним реалізовано ОСОБА_12 право власності на частку в статутному фонді товариства у розмірі 113 тис. грн., що відповідно до статуту товариства становить 100% статутного капіталу (фонду) товариства.
Того ж дня загальними зборами учасників (засновників) ТзОВ «АТ 2015» ОСОБА_12 прийнято до складу засновників товариства.
Водночас, ОСОБА_12 було достовірно відомо, що відповідно до акту ГУ ДПС у Тернопільській області №188/1407/34255323 від 05.05.2016 «Про результати документальної невиїзної перевірки дотримання ТОВ «АТ 2015» (код ЄДРПОУ 34255323) вимог законодавства України з питань державної митної справи», сума заниження податкових зобов`язань даного підприємства з акцизного податку та податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (тютюнова неферментована сировина) становить 32 063 649,41 грн.
Також, йому було відомо, що 26.05.2016 за результатами даної перевірки ГУ ДФС у Тернопільській області прийняті податкові повідомлення-рішення №0001341407, №0001361407, судове оскарження яких тривало.
Враховуючи наведене, 26.02.2020 ОСОБА_12 , діючи як пособник, за вказівкою ОСОБА_11 та з метою реалізації його злочинного плану, прийняв одноособове рішення про припинення господарської діяльності товариства шляхом його ліквідації у добровільному порядку, чим сприяв в ухиленні підприємством від сплати податків в особливо великих розмірах.
21.10.2020 державним реєстратором внесені відомості до Єдиного державного реєстру про припинення юридичної особи ТОВ «АТ 2015» (код ЄДРПОУ 34255323).
Надалі, постановою від 28.07.2021 Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду прийнято остаточне рішення, за яким податкові повідомлення-рішення №0001341407, №0001361407 залишено в силі, однак стягнення податкових зобов`язань не надається можливим через ліквідацію підприємства.
Внаслідок таких злочинних дій ОСОБА_5 , діючи як пособник, за попередньою змовою з ОСОБА_12 та директором ТзОВ «АТ 2015» ОСОБА_11 , сприяв останньому в умисному ухиленні від сплати акцизного податку та податку на додану вартість на загальну суму 17 917 132 грн., що є особливо великим розміром і складає 26004,54 неоподаткованих мінімумів доходів громадян.
Таким чином, органом досудового розслідування, ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні злочину, передбаченого ч. 5 ст. 27, ч. 3 ст. 212 КК України (в редакції статті зі змінами, внесеними згідно із Законами № 270-VI від 15.04.2008, № 2756-VI від 02.12.2010, № 4025-VI від 15.11.2011, № 63-VIII від 25.12.2014, № 2617-VIII від 22.11.2018, № 101-IX від 18.09.2019), а саме в пособництві в умисному ухиленні від сплати податків, що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчиненому службовою особою підприємства, незалежно від форми власності, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів в особливо великих розмірах.
ОСОБА_5 11 травня 2023 року повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 212 та ч. 5 ст. 27 ч. 3 ст. 212 КК України.
У клопотанні слідчий зазначає, що наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_5 інкримінованих йому кримінальних правопорушень повністю підтверджуються зібраними у кримінальному провадженні доказами, а саме: матеріалами правоохоронних органів щодо виявлення кримінального правопорушення, яке досліджується у межах указаного кримінального провадження; протоколом допиту свідка ОСОБА_10 ; допитами як свідка ОСОБА_11 та ОСОБА_5 ; результатами проведеної документальної невиїзної перевірки дотримання ТОВ «АТ 2015» (код ЄДРПОУ 34255323) (акт №188/1407/34255323 від 05.05.2016); договорами купівлі продажу, а також податковими накладними, які свідчать про реалізацію майна ТОВ «АТ 2015» (код ЄДРПОУ 34255323) на користь ТзОВ «ПАРТНЕР-ОВЕРСІЗ» (код ЄДРПОУ 37246552) під час судового оскарження податкових повідомлень рішень; протоколом проведення огляду від 09.03.2016; документацією, яка подавалася уповноваженим митним органам під час проходження ТОВ «АТ 2015» (код ЄДРПОУ 34255323) митних формальностей згідно митних декларацій №500060702/2016/000295 від 14 січня 2016 року та №500060702/2016/000695 від 25 січня 2016 року; протоколом проведення огляду від 10.03.2016 відповідно до ухвали слідчого судді Тернопільського міськрайонного суду у справі №607/2307/16-к від 03.03.2016; протоколом допиту свідка ОСОБА_13 ; протоколом допиту свідка ОСОБА_8 ; протоколом допиту свідка ОСОБА_14 ; висновком судової економічної експертизи №СЕ-19/120-22/4722-ЕК від 10.06.2022; матеріалами судової справи №819/951/16 за позовом ТОВ «АТ 2015» про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень рішень; матеріалами проведення тематичної позапланової невиїзної (дистанційної) перевірки інформації, викладеної у листі Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Львові від 18.11.2022 №12-41-18175 вих.-22 (акт №151/99-00-02-01-01-14 від 17.02.2023); протоколом обшуку від 11.05.2023 за адресою: м. Тернопіль, вул. Д. Лук`яновича, будинок 1, де знаходиться ТзОВ «ПАРТНЕР-ОВЕРСІЗ» код ЄДРПОУ 37246552) та іншими доказами, що в сукупності вказують на обґрунтованість підозри.
Старший слідчий у клопотанні зазначає і підтримується в судовому засіданні прокурором, що відповідно до ст. 177 КПК України підставою для застосування відносно ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді застави є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ним кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 212 і ч. 5 ст. 27 ч. 3 ст. 212 КК України, які є тяжкими злочинами, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів в особливо великих розмірах, а також наявність ризиків, передбачених ч. 1 ст. 177 КПК України, а саме: переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; незаконно впливати на свідків, інших підозрюваних, перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; знищення, схов або спотворення будь-яку із речей і документів, які мають значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, оскільки органом досудового розслідування не віднайдено господарської документації з приводу незаконних операцій.
Метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним ОСОБА_5 покладених на нього процесуальних обов`язків, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України, а також запобігання ризикам, передбачених ч. 1 ст. 177 КПК України.
Досудовим розслідуванням не встановлено даних, за допомогою яких би обґрунтовувалася можливість запобігти зазначеним ризикам будь-яким іншим із передбачених у КПК України запобіжних заходів, ніж обрання запобіжного заходу у вигляді застави в розмірі 3726 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, враховуючи розмір завданих державні збитків.
Враховуючи викладене, прокурор в судовому засіданні зазначає, що приймаючи до уваги вищенаведені ризики, тяжкість злочинів, конкретних обставини його вчинення, санкцію, яка загрожує підозрюваному у разі визнання його винним, дані про особу підозрюваного, просить клопотання задовольнити, застосувати до підозрюваного ОСОБА_5 запобіжний захід у вигляді застави у вказаному розмірі.
Захисник, заперечення якого підтримав підозрюваний, просить в задоволенні клопотання старшого слідчого про застосування запобіжного заходу відмовити за необґрунтованості підозри у вчиненні ОСОБА_5 інкримінованих йому кримінальних правопорушень, долученими доказами ніяких чином не підтверджуються навіть причетності ОСОБА_5 до обставини кримінального правопорушення, які викладені у клопотанні та в повідомленні про підозру, наведенні ризики, для уникнення яких прокурор просить застосувати запобіжний захід взагалі відсутні, ОСОБА_5 протягом тривалого часу здійснення досудового розслідування не вчиняв дій по ухиленню від органу досудового розслідування. Тому, подане клопотання є необґрунтоване, безпідставне і таке, що не підтверджене належними доказами.
Розглянувши клопотання та додані до нього матеріали, заслухавши пояснення прокурора, заперечення захисника і підозрюваного, слідчий суддя приходить до наступного висновку.
Згідно ч. 7 ст. 194 КПК України, до підозрюваного, обвинуваченого у вчиненні злочину, за який передбачено основне покарання у вигляді штрафу понад три тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян, може бути застосовано запобіжний захід лише у вигляді застави або тримання під вартою.
Згідно ч. 1 ст. 178 КПК України при вирішенні питання про обрання запобіжного заходу, крім наявності ризиків, зазначених у статті 177 цього Кодексу, слідчий суддя, на підставі наданих сторонами кримінального провадження матеріалів зобов`язаний оцінити в сукупності всі обставини, зокрема, вагомість наявних доказів про вчинення підозрюваним кримінального правопорушення; тяжкість покарання, що загрожує відповідній особі у разі визнання підозрюваного винуватим у кримінальному правопорушенні, у вчиненні якого він підозрюється; вік та стан здоров`я підозрюваного; міцність соціальних зв`язків підозрюваного, у тому числі наявність в нього родини утриманців; наявність постійного місця проживання у підозрюваного; наявність судимостей; репутацію підозрюваного та майновий стан.
Частина 2 статті 177 цього Кодексу передбачає, що підставою для застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді вважати, що підозрюваний може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті, а саме переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженню; перешкоджати кримінальному провадженню іншими чином; вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється обвинувачується.
Відповідно до практики Європейського суду «розумна підозра у вчиненні кримінального злочину, про яку йдеться у ст. 5 параграф 1 (с) Конвенції, передбачає «наявність обставин або відомостей, які переконали б неупередженого спостерігача, що ця особа, можливо, вчинила злочин». Існування «обґрунтованої підозри» розглядається як необхідна, а при первісному обранні навіть іноді неодмінна і достатня підстава для арешту.
Таким чином, під достатніми доказами відносно акту повідомлення особи про підозру слід розуміти достовірні відомості, зібрані, перевірені і оцінені слідчим, прокурором у встановленому законом порядку, які в своїй сукупності приводять до єдиного висновку на даний момент розслідування про те, що конкретна особа вчинила кримінальне правопорушення, яке передбачене КК України, і не підлягає звільненню від відповідальності за нього. При цьому, повідомлення особи про підозру, повинно базуватися не на простій сукупності доказів, а на їх системі. Якщо немає системи доказів, а є лише окремі докази винуватості, що не узгоджуються з іншими, значить не можна приймати рішення про повідомлення особи про підозру.
Обґрунтованість повідомлення про підозру означає, що кожне положення, сформульоване в ній, ґрунтується на зібраних доказах.
Так, ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 27 ч. 3 ст. 212, ч. 3 ст. 212 КК України, які є тяжкими злочинами, за яке передбачено основне покарання у виді штрафу від 15 тисяч до 25 тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права обіймати певні посади чи займатись певною діяльністю на строк до 3 років з конфіскацією майна (при тому, що згідно ч.ч. 2, 5 ст. 53 КК України, за вчинення злочину, за яке передбачено основне покарання у вигляді штрафу понад 3 тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян, розмір штрафу, що призначається судом, не може бути меншим за розмір майнової шкоди, завданої злочином, або отриманого внаслідок злочину доходу, а у разі його несплати та відсутності підстав для розстрочки суд замінює несплачену суму штрафу покаранням у вигляді позбавлення волі в межах від 5 до 10 років позбавлення волі у випадку призначення штрафу за вчинення тяжкого злочину).
При цьому, підозра у вчиненні ОСОБА_5 вказаних кримінальних правопорушень підтверджується оголошеними та дослідженими у судовому засіданні доказами в їх сукупності, які в даному випадку є достатніми при вирішенні клопотання про застосування запобіжного заходу, виходячи із системного аналізу зібраних доказів.
На даній стадії досудового розслідування слідчий суддя не вправі вирішувати ті питання, які повинен вирішувати суд при розгляді кримінального провадження по суті, тобто не вправі оцінювати докази з точки зору їх достатності та допустимості для вини чи її відсутності у фізичної або юридичної особи за вчинення кримінального правопорушення, а лише зобов`язаний на підставі розумної оцінки сукупності отриманих доказів визначити, що причетність особи до вчинення кримінального правопорушення є вірогідною та достатньою для застосування щодо нього заходу забезпечення кримінального провадження, одним із яких є запобіжний захід, який застосовується з метою досягнення дієвості цього провадження.
Зважаючи на викладене, слідчий суддя приходить до висновку, що органом досудового розслідування підтверджено у клопотанні та відповідно і доведено в судовому засіданні прокурором наявність часткових ризиків, передбачених ст. 177 КПК України, для запобігання яких старший слідчий звернувся із клопотанням про застосування запобіжного заходу, а саме, враховуючи обставини вчинених кримінальних правопорушень та його наслідки можливість незаконно впливати на свідків, уникнення від органу досудового розслідування та суду з метою уникнення кримінальної відповідальності, а також перешкоджання кримінальному провадженню іншим чином.
Вищевикладене свідчить про неможливість запобігання наявним ризикам, забезпечення належного виконання підозрюваним ОСОБА_5 процесуальних обов`язків та його належну поведінку, шляхом не застосування в кримінальному провадженні відносно підозрюваного запобіжного заходу у виді застави або ж застосування більш м`якого запобіжного заходу.
Вивченням особи ОСОБА_5 встановлено, що він має постійне місце проживання та реєстрації, одружений, на утриманні перебуває малолітня дитина, до кримінальної відповідальності не притягувався, на обліках в лікаря психіатра чи нарколога не перебуває, із вищою освітою, займає посаду директора Товариства. Зазначені дані в сукупності свідчать про стійкі соціальні зв`язки підозрюваного.
Розмір застави визначається слідчим суддею, судом з урахуванням обставин кримінального правопорушення, майнового та сімейного стану підозрюваного, обвинуваченого, інших даних про його особу та ризиків, передбачених статтею 177 цього Кодексу. Розмір застави повинен достатньою мірою гарантувати виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього обов`язків та не може бути завідомо непомірним для нього.
Відповідно до ст. 182 КПК України застава полягає у внесенні коштів у грошовій одиниці України на спеціальний рахунок, визначений в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, з метою забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього обов`язків, під умовою звернення внесених коштів у доход держави в разі невиконання цих обов`язків.
Розмір застави визначається у таких межах, зокрема, щодо особи, підозрюваної чи обвинуваченої у вчиненні тяжкого злочину від двадцяти до вісімдесяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Виходячи із змісту та обґрунтування клопотання, розмір застави органом досудового розслідування визначався із встановленого розміру завданих збитків державним інтересам кримінальним правопорушенням пропорційно до кожного із підозрюваних, а також враховуючи майновий стан підозрюваного ОСОБА_5 .
При обставинах, які встановленні під час розгляду клопотання щодо обставин вчинення кримінальних правопорушень та їх наслідків, наявності обґрунтованих ризиків, майнового стану підозрюваного, вважаю, що розмір застави у визначених межах щодо тяжкого злочину не здатна забезпечити виконання ОСОБА_5 покладених на нього обов`язків та уникнення ризиків, а тому слідчий суддя прийшов до висновку і керуючись наданим ч. 5 ст. 182 КПК України правом, про необхідність його збільшення і який не буде завідомо непомірним для нього.
Крім цього, застосовуючи запобіжний захід у вигляді застави, вважаю за необхідне покласти на підозрюваного ОСОБА_5 обов`язки, передбачені ч. 5 ст. 194 КПК України.
Підозрюваний, обвинувачений, який не тримається під вартою, не пізніше п`яти днів з дня обрання запобіжного заходу у вигляді застави зобов`язаний внести кошти на відповідний рахунок або забезпечити їх внесення заставодавцем та надати документ, що це підтверджує, слідчому, прокурору, суду. Зазначені дії можуть бути здійснені пізніше п`яти днів з дня обрання запобіжного заходу у вигляді застави, якщо на момент їх здійснення не буде прийнято рішення про зміну запобіжного заходу.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 182, 183, 193, 194, 196, 376 КПК України, слідчий суддя
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання старшого слідчого четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Тернополі) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Львові ОСОБА_3 від 12.05.2023р., яке погоджене старшим групи прокурорів заступником керівника Тернопільської обласної прокуратури ОСОБА_4 в рамках кримінального провадження №32016210000000016 від 03.03.2016р. про застосування запобіжного заходу у вигляді застави відносно підозрюваного ОСОБА_5 задовольнити частково.
Застосувати допідозрюваного ОСОБА_5 запобіжний західу виглядізастави врозмірі 375(тристасімдесят п`ять)прожиткових мінімумівдля працездатнихосіб,що становить1006500(одинмільйон шістьтисяч п`ятсот) гривень,для внесенняна депозитнийрахунок ТУДСА Україниу Тернопільськійобласті, призначення платежу застава за « ОСОБА_5 » у кримінальному провадженні №32016210000000016 за ухвалою слідчого судді Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області від 30 травня 2023 року.
У випадку внесення застави, покласти на ОСОБА_5 наступні обов`язки:
-прибувати до слідчого, прокурора, суду за кожною вимогою;
-повідомляти слідчого, прокурора та суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи;
-утримуватись від спілкування із свідками ОСОБА_10 , ОСОБА_13 , ОСОБА_15 , ОСОБА_14 та підозрюваними ОСОБА_12 , ОСОБА_11 у даному кримінальному провадженні;
-здати до УДМСУ в Тернопільській області на зберігання свій паспорт громадянина України для виїзду за кордон, інші документи, що надають відповідне право.
Роз`яснити підозрюваному ОСОБА_5 , що він не пізніше п`яти днів з дня обрання запобіжного заходу у вигляді застави зобов`язаний внести кошти на відповідний рахунок або забезпечити їх внесення заставодавцем та надати документ, що це підтверджує, слідчому, прокурору, суду, якщо на момент здійснення вказаних дій не буде прийнято рішення про зміну запобіжного заходу.
Роз`яснити ОСОБА_5 , що якщо він, будучи належним чином повідомленим, не з`явиться за викликом до слідчого, прокурора, слідчого судді або суду без поважних причин чи не повідомить про причини своєї неявки, або якщо порушить інші покладені на нього при застосуванні запобіжного заходу обов`язки, застава звертається в дохід держави та зараховується до спеціального фонду Державного бюджету України й використовується у порядку, встановленому законом для використання коштів судового збору.
Строк дії ухвали в частині покладених на підозрюваного ОСОБА_5 обов`язків встановити до 00 год. 00 хв. 27 липня 2023 року.
Контроль за виконанням ухвали покласти на слідчого ОСОБА_3 .
Ухвала суду щодо застосування запобіжного заходу підлягає негайному виконанню після її оголошення та оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області ОСОБА_1
Суд | Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 30.05.2023 |
Оприлюднено | 02.06.2023 |
Номер документу | 111239827 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів застава |
Кримінальне
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області
Дзюбановський Ю. І.
Кримінальне
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області
Дзюбановський Ю. І.
Кримінальне
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області
Дзюбановський Ю. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні