КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД
Справа № 760/6604/22 Головуючий в суді І інстанції Коробенко С.В.
Провадження № 33/824/1278/2023 Головуючий в суді ІІ інстанції Сушко Л.П.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 березня 2023 року м. Київ
Київський апеляційний суд у складі судді Сушко Л.П., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Київського апеляційного суду справу про адміністративне правопорушення за апеляційною скаргою Київської митниці Держмитслужби Державної митної служби України на постанову Солом`янського районного суду м. Києва від 16 вересня 2022 року, у справі про притягнення громадянки України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на дату переміщення через митний кордон України та митного оформлення товарів - керівника ТОВ «ФАЙН ІНВЕСТ ЮА» (ЄДРПОУ 41170668, адреса станом на 19.02.2020: 03035, м. Київ, вул. Сурікова, б. 3, оф. 42), документованої паспортом № НОМЕР_3 від 14.11.2000, зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючою за адресою: АДРЕСА_2 , код ДРФО НОМЕР_1 за ознаками порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України,
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до протоколу про порушення митних правил № 0667/10000/22 від 09.02.2022 року вбачається, що 19.02.2020 року через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску «Ягодин - Дорогуск» Волинської митниці Держмитслужби, автомобільним транспортом з р.н.з. НОМЕР_2 з території Нідерландів на митну територію України ввезено товари «цибулини квітів», вагою брутто 19 836 кг.
Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 18.02.2020 № UA100000/2020/818720 із наданням товаросупровідних документів, без яких не можливо отримати дозвіл на переміщення через митний кордон та дозвіл на проведення митного оформлення товарів, а саме: CMR від 17.02.2020 № UK301934, інвойс від 14.02.2020 № 2470.
Відповідно до товаросупровідних документів відправником товарів є компанія «Amsonia B.V.» (Dorpsstraat 104 1747 HG Tuitjenhorn The Netherlands), одержувачем - ТОВ «ФАЙН ІНВЕСТ ЮА» (03035, вул. Сурікова, б. 3, оф. 42, м. Київ ).
20.02.2020, після прибуття транспортного засобу НОМЕР_2 в зону діяльності Київської митниці Держмитслужби (СТЗ та МС ПАТ "КАТП-13054", м. Київ, вул. Малинська, 20), товари «цибулини квітів: лілії» кількістю місць - 926, вагою брутто 19 836 кг, нетто - 17 381 кг, були заявлені декларантом ТОВ «ФАЙН ІНВЕСТ ЮА» ОСОБА_1 (код ДРФО НОМЕР_1 ) з метою здійснення їх митного оформлення та випуску у вільний обіг на митному посту «Київ-західний» за електронною митною декларацією типу «ІМ40ДЕ» (далі - ЕМД) №UA100020/2020/015970.
Разом із вказаними митними деклараціями та товаросупровідними документами до митниці було надано наступні документи: торгівельний контракт від 10.08.2018 № UA818, укладений між продавцем - компанією «UP GRANDE LLP» (Address: 22, Brondesbury Park, London NW6 7DL, England) та покупцем - ТОВ «ФАЙН ІНВЕСТ ЮА» в особі директора - п. ОСОБА_1 ; фітосанітарний сертифікат від 14.02.2020 № EC/NL/PCNU01647586, а також інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в гр. 44 ЕМД від 20.02.2020 № UA100020/2020/015970.
Відповідно до інвойсу від 14.02.2020 № 2470, виставленого компанією
«UP GRANDE LLP» (Великобританія) до ТОВ «ФАЙН ІНВЕСТ ЮА», фактурна вартість товарів, переміщених через митний кордон України, становить -
7 727 доларів США (на умовах поставки CPТ Київ (UA)).
З метою перевірки автентичності документів, на підставі яких будо здійснено митне оформлення товару за ЕМД від 20.02.2020 № UA100020/2020/015970 (ТОВ «ФАЙН ІНВЕСТ ЮА», код ЄДРПОУ 41170668), Державною митною службою України направлено відповідний запит до митної адміністрації Королівства Нідерланди від 19.01.2021 № 08-15/27-04/11/898.
Листом Департаменту митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Державної митної служби України від 03.12.2021 № 15/15-02/7.8/5810 до Київської митниці надійшла відповідь адміністрації Королівства Нідерланди від 06.10.2021 № NL21DZA00255367WZ та на вищезазначений запит.
Митні органи Нідерландів у своїй відповіді повідомили, що за інформацією компанії «Amsonia B.V.» відправлення, про яке йшлось у запиті, здійснено від імені їх клієнта до Fine Invest в Україні, де також знаходиться і замовник - «Lilly Firm Line». Вказане відправлення здійснювалось за рахунком-фактурою зовсім з іншим номером.
Компанії «Amsonia B.V.» ніколи не вела бізнес з UP Grande LLP (Великобританія) та не має ділових відносин з «Файн Інвест».
Контракт від 10.08.2018 № UA818 компанії «Amsonia B.V.» не відомий, оскільки за цей час не укладала жодних контрактів.
Також до своєї відповіді компетентні органи Нідерландів надали копії наступних документів: інвойс від 17.02.2020 № 7245, CMR від 17.02.2020 № 2020759 (відноситься до рахунку-фактури 7245), фітосанітарний сертифікат від 14.02.2020 № PCNU01647586, платіжні документи, підтверджуючі оплату товарів.
В результаті вивчення вказаних документів встановлено, що 17.02.2020 із території Королівства Нідерланди компанією - відправником «Amsonia B.V.» (Dorpsstraat 104 1747 HG Tuitjenhorn The Netherlands) на адресу «Fine Invest UA» LLC/ ТОВ «Файн Інвест ЮА» (Surikova str., b.3 off. 42, 03035 Kiev, Ukraine/вул. Сурікова, б. 3, оф. 42, 03035, м. Київ, Україна) на умовах поставки EXW Amsonia BV відправлено товари: «цибулини лілій» у кількості 635 ящиків, вагою брутто 13 335 кг, нетто - 12 065 кг.
При цьому, згідно з інвойсом від 17.02.2020 № 7245, виставленим компанією «Amsonia B.V.» для клієнта: 864 ТОВ «Файн Інвест ЮА», вартість товарів «цибулини лілій», вагою брутто 13 335 кг, нетто - 12 065 кг, становить 33 026,75 євро.
Отже, в результаті вивчення документів, отриманих в рамках міжнародної взаємодії, а також документів митного контролю та митного оформлення, наданих до митниці із співставленням відомостей, що містяться у них, Київська митниця Держмитслужби прийшла до висновку про наявність розбіжностей у вартості товарів та умовах поставки.
Таким чином, за результатами перевірки встановлено, що товари «цибулини квітів: лілії», вагою брутто 13 335 кг, нетто - 12 065 кг та вартістю 33 026,75 євро або 872 867,28 грн. (відповідно до офіційного курсу гривні до іноземних валют на дату переміщення товарів через митний кордон України (19.02.2020) 1 євро - 26,4291 грн.) переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, які містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.
Постановою Солом`янського районного суду міста Києва від 16 вересня 2022 року закрито провадження відносно громадянки України ОСОБА_1 за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України за відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Не погоджуючись з вказаною постановою, представник Київської митниці Держмитслужби Державної митної служби України - Келеберденко В.В. подав апеляційну скаргу, в якій просив її скасувати та прийняти нову, якою визнати ОСОБА_1 винною у порушенні митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України та накласти на неї стягнення у вигляді штрафу в розмірі 100% вартості товарів-безпосередніх предметів порушення митних правил на суму 872 867,28 грн, з конфіскацією цих товарів. У зв`язку з неможливістю конфіскації предметів правопорушення, просив стягнути їх вартість на суму 872 867,28 грн.
На обґрунтування апеляційної скарги зазначив, що відповідно до інвойсу від 14.02.2020 року № 2470, виставленого компанією "UP GRANDE LLP" (Великобританія) до ТОВ "ФАЙН ІНВЕСТ ЮА", фактурна вартість товарів, переміщених через митний кордон України, становить - 7727 доларів США (на умовах поставки СРТ Київ (UA)). При цьому, згідно з інвойсом від 17.02.2020 року № 7245, виставленим компанією "Amsonia B.V." для клієнта: 864 ТОВ "Файн Інвест ЮА", вартість товарів "цибулини лілій", ваго брутто 13 335 кг, нетто - 12 065 кг, становить 33 026,75 Євро.
Представник скаржника зазначає, що в результаті вивчених документів, отриманих в рамках міжнародної взаємодії, а також документів митного контролю та митного оформлення, наданих до митниці із співставленням відомостей, що містяться у них, встановлено розбіжності у вартості товарів та умовах поставки.
Також зазначив, що за результатами перевірки встановлено, що товари "цибулини квітів: лілії", вагою брутто 13 335 кг, нетто - 12 065 кг та вартістю 33 026,75 Євро або 872867,28 грн (відповідно до офіційного курсу гривні до іноземних валют на дату переміщення товарів через митний кордон України (19.02.2020 року) 1 Євро - 26,4291 грн) переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, які містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.
24 лютого 2023 року та 27 лютого 2023 року на електронну адресу суду надійшли заперечення ідентичного змісту від адвоката Гаврилюк М.В., в інтересах керівника ТОВ "Файн Інвест ЮА" ОСОБА_1 , на апеляційну скаргу Київської митниці Держмитслужби Державної митної служби України.
Обгрунтовуючи свої заперечення щодо доводів апеляційної скарги, вказувала, що скаржник в апеляційній скарзі не зазначив жодних відомостей щодо порушення судом норм процесуального та матеріального права, а фактично скопіював все, що було викладено у протоколі про порушення митних правил, щодо якого вже винесено рішення та зроблено оцінку доказів, а тому вважає подану апеляційну скаргу не обгрунтованою та безпідставною. Просила апеляційну скаргу залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції залишити без змін.
У судовому засіданні суду апеляційної інстанції представник скаржника підтримав доводи апеляційної скарги і просив її задовольнити.
ОСОБА_1 та її представник у судових засіданнях апеляційної інстанції просили залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін, разом з цим на судове засідання, яке було призначено на 29.03.2023 року ОСОБА_1 та її представник не з`явились, про день, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином.
Вивчивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, дослідивши доводи апеляційної скарги, суд приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.
Закриваючи провадження у справі, суд першої інстанції обґрунтовував свої висновки тим, що в справі відсутні достатні докази які б беззаперечно вказували на те, що дії ОСОБА_1 були спрямовані на приховування від митного контролю шляхом подання митниці, як підстави для переміщення через митний кордон України документів, що містять неправдиві відомості щодо вартості товарів.
Суд апеляційної інстанції погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 458 Митного Кодексу України встановлено, що порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 318 Митного Кодексу України, митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.
Відповідно до ч. 1 ст. 334 Митного Кодексу України митні органи вимагають від осіб, які переміщують товари, транспортні засоби комерційного призначення через митний кордон України чи провадять діяльність, контроль за якою цим Кодексом покладено на митні органи, тільки ті документи та відомості, які необхідні для здійснення митного контролю та встановлені цим Кодексом.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 335 Митного Кодексу України під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник залежно від виду транспорту, яким здійснюється перевезення товарів, надають митному органу в паперовій або електронній формі такі документи та відомості, при перевезенні автомобільним транспортом: а) документи на транспортний засіб, зокрема ті, що містять відомості про його державну реєстрацію (національну належність); б) транспортні (перевізні) документи (міжнародні товаротранспортні накладні); в) визначений актами Всесвітнього поштового союзу документ, що супроводжує міжнародні поштові відправлення (за їх наявності); г) комерційні документи (за наявності) на товари, що перевозяться, які містять відомості, зокрема, про найменування та адресу перевізника, найменування країни відправлення та країни призначення товарів, найменування та адреси відправника (або продавця) та отримувача товарів; ґ) відомості про кількість вантажних місць та вид упаковки; д) найменування товарів; е) вага брутто товарів (у кілограмах) або об`єм товарів (у метрах кубічних), крім великогабаритних вантажів.
Відповідно до ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи.
Частиною 2 ст. 51 МК України передбачено, що митна вартість товарів визначається декларантом відповідно до гл. 9 МК України, якою встановлені основні та другорядні методи визначення митної вартості товарів.
Згідно ст. 49 МК України митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.
Частиною 4 ст. 58 МК України встановлено, що митною вартістю товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, є ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну, скоригована в разі потреби з урахуванням положень частини десятої цієї статті.
Відповідно до ч.ч. 1-5 ст. 54 МК України Контроль правильності визначення митної вартості товарів здійснюється митним органом під час проведення митного контролю і митного оформлення шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості.
Контроль правильності визначення митної вартості товарів за основним методом - за ціною договору (контракту) щодо товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту (вартість операції), здійснюється митним органом шляхом перевірки розрахунку, здійсненого декларантом, за відсутності застережень щодо застосування цього методу, визначених у частині першій статті 58 цього Кодексу.
За результатами здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів митний орган визнає заявлену декларантом або уповноваженою ним особою митну вартість чи приймає письмове рішення про її коригування відповідно до положень статті 55 цього Кодексу.
Митний орган під час здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів зобов`язаний: 1) здійснювати контроль заявленої декларантом або уповноваженою ним особою митної вартості товарів шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості, наявності в поданих зазначеними особами документах усіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари; 2) надавати декларанту або уповноваженій ним особі письмову інформацію про причини, за яких заявлена ними митна вартість не може бути визнана; 3) надавати декларанту або уповноваженій ним особі письмову інформацію щодо порядку і методу визначення митної вартості, застосованих у разі коригування митної вартості, а також щодо підстав здійснення такого коригування; 4) випускати у вільний обіг товари, що декларуються: у разі визнання митним органом заявленої митної вартості товарів - за умови сплати митних платежів згідно із заявленою митною вартістю; у разі згоди декларанта або уповноваженої ним особи з рішенням митного органу про коригування митної вартості товарів - за умови сплати митних платежів згідно з митною вартістю, визначеною митним органом; у разі незгоди декларанта або уповноваженої ним особи з рішенням митного органу про коригування заявленої митної вартості товарів - за умови сплати митних платежів згідно із заявленою митною вартістю товарів та надання гарантій відповідно до розділу Х цього Кодексу в розмірі, визначеному митним органом відповідно до частини сьомої статті 55 цього Кодексу.
Митний орган з метою здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів має право: 1) упевнюватися в достовірності або точності будь-якої заяви, документа чи розрахунку, поданих для цілей визначення митної вартості; 2) у випадках, встановлених цим Кодексом, письмово запитувати від декларанта або уповноваженої ним особи встановлені статтею 53 цього Кодексу додаткові документи та відомості, якщо це необхідно для прийняття рішення про визнання заявленої митної вартості; 3) у випадках, встановлених цим Кодексом, здійснювати коригування заявленої митної вартості товарів; 4) проводити в порядку, визначеному статтями 345-354 цього Кодексу, перевірки правильності визначення митної вартості товарів після їх випуску; 5) звертатися до митних органів інших країн із запитами щодо надання відомостей, необхідних для підтвердження достовірності заявленої митної вартості; 6) застосовувати інші передбачені цим Кодексом форми митного контролю.
Частинами 1, 2 ст. 266 МК України встановлено, що декларант зобов`язаний: здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; на вимогу митного органу пред`явити товари, транспортні засоби комерційного призначення для митного контролю і митного оформлення; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; у випадках, визначених цим Кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу; у випадках, визначених цим Кодексом та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на митні органи.
Особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.
Відповідно до ч. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Таким чином, власник товару підлягає відповідальності лише у тому випадку, коли він здійснював декларування товару або з метою приховування від митного контролю особисто вчиняв будь-які дії, що складають об`єктивну сторону такого порушення. При цьому таке діяння за суб`єктивною стороною характеризується прямим умислом на подання митному органу документів, що містять неправдиві дані.
Частиною 1 ст. 483 МК України встановлено відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Безпосереднім об`єктом посягання при вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 483 МК України, є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.
Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.
Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.
Суб`єктивна сторона вказаного правопорушення характеризується прямим умислом, тобто усвідомленням особою, яка вчинила правопорушення характеру незаконного переміщення товарів через митну територію України.
Не можна розглядати як порушення митних правил дії особи, яка, переміщуючи товари через митний кордон України, надала митним органам супровідні документи з відомостями, що не відповідають дійсності, без умислу порушити митні правила, передбачені чинним законодавством України (п. 6 Постанови Пленуму Верховного суду від 03.06.2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил»).
Згідно з п. 6 постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03 червня 2005 року № 8, документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Відповідно до ст. 491 МК України підставами для порушення справи про порушення митних правил є: 1) безпосереднє виявлення посадовими особами митного органу порушення митних правил; 2) офіційні письмові повідомлення про вчинення особою порушення митних правил, отримані від правоохоронних органів, а також органів, що проводять заходи офіційного контролю; 3) офіційні письмові повідомлення про вчинення порушення митних правил, отримані від митних та правоохоронних органів іноземних держав, а також від міжнародних організацій.
За змістом положень ч. 1 ст. 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: 1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Встановлено, що 19.02.2020 року через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску «Ягодин - Дорогуск» Волинської митниці Держмитслужби, автомобільним транспортом з р.н.з. НОМЕР_2 з території Нідерландів на митну територію України ввезено товари «цибулини квітів», вагою брутто 19 836 кг.
Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 18.02.2020 № UA100000/2020/818720 із наданням товаросупровідних документів, без яких не можливо отримати дозвіл на переміщення через митний кордон та дозвіл на проведення митного оформлення товарів, а саме: CMR від 17.02.2020 № UK301934, інвойс від 14.02.2020 № 2470.
Відповідно до товаросупровідних документів у графі "відправник товарів" зазначено компанія UPGrandeLLPта компанія «Amsonia B.V.» (Dorpsstraat 104 1747 HG Tuitjenhorn The Netherlands), одержувачем - ТОВ «ФАЙН ІНВЕСТ ЮА» (03035, вул. Сурікова, б. 3, оф. 42, м. Київ ).
20.02.2020 року після прибуття транспортного засобу НОМЕР_2 в зону діяльності Київської митниці Держмитслужби (СТЗ та МС ПАТ "КАТП-13054", м. Київ, вул. Малинська, 20), товари «цибулини квітів: лілії» кількістю місць - 926, вагою брутто 19 836 кг, нетто - 17 381 кг, були заявлені декларантом ТОВ «ФАЙН ІНВЕСТ ЮА» ОСОБА_1 (код ДРФО НОМЕР_1 ) з метою здійснення їх митного оформлення та випуску у вільний обіг на митному посту «Київ-західний» за електронною митною декларацією типу «ІМ40ДЕ» № UA100020/2020/015970.
Разом із вказаними митними деклараціями та товаросупровідними документами до митниці було надано наступні документи: торгівельний контракт від 10.08.2018 № UA818, укладений між продавцем - компанією «UP GRANDE LLP» (Address: 22, Brondesbury Park, London NW6 7DL, England) та покупцем - ТОВ «ФАЙН ІНВЕСТ ЮА» в особі директора - п. ОСОБА_1 ; фітосанітарний сертифікат від 14.02.2020 № EC/NL/PCNU01647586, а також інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в гр. 44 ЕМД від 20.02.2020 № UA100020/2020/015970.
Відповідно до інвойсу від 14.02.2020 № 2470, виставленого компанією «UP GRANDE LLP» (Великобританія) до ТОВ «ФАЙН ІНВЕСТ ЮА», фактурна вартість товарів, переміщених через митний кордон України, становить - 7 727 доларів США (на умовах поставки CPТ Київ (UA)).
З метою перевірки автентичності документів, на підставі яких будо здійснено митне оформлення товару за ЕМД від 20.02.2020 № UA100020/2020/015970 (ТОВ «ФАЙН ІНВЕСТ ЮА», код ЄДРПОУ 41170668), Державною митною службою України направлено відповідний запит до митної адміністрації Королівства Нідерланди від 19.01.2021 № 08-15/27-04/11/898.
Листом Департаменту митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Державної митної служби України від 03.12.2021
№ 15/15-02/7.8/5810 до Київської митниці надійшла відповідь адміністрації Королівства Нідерланди від 06.10.2021 № NL21DZA00255367WZ на вищезазначений запит.
Митні органи Нідерландів у своїй відповіді повідомили, що за інформацією компанії «Amsonia B.V.» відправлення, про яке йшлось у запиті, здійснено від імені їх клієнта до Fine Invest в Україні, де також знаходиться і замовник - «Lilly Firm Line». Вказане відправлення здійснювалось за рахунком-фактурою зовсім з іншим номером.
Компанії «Amsonia B.V.» ніколи не вела бізнес з UP Grande LLP (Великобританія) та не має ділових відносин з «Файн Інвест».
Контракт від 10.08.2018 № UA818 компанії «Amsonia B.V.» не відомий, оскільки за цей час не укладала жодних контрактів.
Також до своєї відповіді компетентні органи Нідерландів надали копії наступних документів: інвойс від 17.02.2020 № 7245, CMR від 17.02.2020 № 2020759 (відноситься до рахунку-фактури 7245), фітосанітарний сертифікат від 14.02.2020 № PCNU01647586, платіжні документи, підтверджуючі оплату товарів.
В результаті вивчення вказаних документів встановлено, що 17.02.2020 із території Королівства Нідерланди компанією - відправником «Amsonia B.V.» (Dorpsstraat 104 1747 HG Tuitjenhorn The Netherlands) на адресу «Fine Invest UA» LLC/ ТОВ «Файн Інвест ЮА» (Surikova str., b.3 off. 42, 03035 Kiev, Ukraine/вул. Сурікова, б. 3, оф. 42, 03035, м. Київ, Україна) на умовах поставки EXW Amsonia BV відправлено товари: «цибулини лілій» у кількості 635 ящиків, вагою брутто 13 335 кг, нетто - 12 065 кг.
При цьому, згідно з інвойсом від 17.02.2020 № 7245, виставленим компанією «Amsonia B.V.» для клієнта: 864 ТОВ «Файн Інвест ЮА», вартість товарів «цибулини лілій», вагою брутто 13 335 кг, нетто - 12 065 кг, становить 33 026, 75 євро.
Згідно контракту між компанією «UP GrandeLLP» та ТОВ «Файн Інвест ЮА» перевізником товару є компанія «Amsonia B.V.».
Також встановлено судом, що згідно листа від 18.04.2023 року від компанії «Amsonia B.V.», остання повідомила, що в період з 2019 р. по 2022 р. здійснювала перевезення товарів, на замовлення компанії «UP GrandeLLP», а саме: "квіткова продукція в асортименті", що доставлялись на адресу ТОВ «Файн Інвест ЮА».
Судом встановлено, що митними органами надіслали запити щодо надання інформації по компанії експедитора-перевізника, а не відправника товару.
Враховуючи викладене, дослідивши документи, які містяться в матеріалах справи, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що документи, які надавались до митної декларації від 18.02.2020 № UA100000/2020/818720 не мають жодного відношення до поставки товарів за документами, що були надані Державній митній службі України на запит 03.12.2021 № 15/15-02/7.8/5810 компетентними органами Королівства Нідерланди.
Суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що надані ОСОБА_1 як відповідальна особа не приховувала товар від митного контролю, не використовувала підроблені документи та не надавала неправдиві відомості, які б перешкоджали визначенню митної вартості товару.
Суд апеляційної інстанції звертає також увагу на те, що отримані відповіді на запити Київської митниці від митного органу Королівства Нідерланди складені іноземною мовою. Тому суд не мав можливості надати оцінку документам, які стали підставою складання відносно особи протоколу про порушення митних правил, і на які посилається митний орган, як на докази вини особи, оскільки у матеріалах справи відсутній передбачений законом переклад даних документів.
Будь-яких інших доказів на підтвердження таких обставин суду не надано та не зазначено про наявність таких доказів.
Не надано також і належних доказів на підтвердження того, що ОСОБА_1 могло бути відомо про відмінність вартості товарів та наявність у неї прямого умислу на вчинення дій, відповідальність за які передбачена ст. 483 МК України.
Враховуючи викладене суд апеляційної інстанції вважає, що висновок суду першої інстанції про відсутність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, підтверджується дослідженими в судовому засіданні доказами, яким суд дав належну правову оцінку.
У матеріалах справи відсутні та не надавались у судовому засіданні будь-які дані чи належні докази на підтвердження того, що ОСОБА_1 вчинила протиправні дії та має нести відповідальність за дані, що містяться у товаросупровідних документах на переміщення товарів на територію України, тобто за дії, що були спрямовані на приховування від митного контролю та утворювали об`єктивну сторону правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Цих обставин представником апелянта не спростовано і в суді апеляційної інстанції.
Таким чином, апеляційний суд погоджується з висновком суду першої інстанції, що до суду не надано належних та допустимих доказів на підтвердження вини ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.
Враховуючи наведене, апеляційний суд приходить до висновку про те, що постанова Солом`янського районного суду м. Києва від 16 вересня 2022 рокує законною та обґрунтованою, а тому апеляційна скарга митниці Держмитслужби Державної митної служби України підлягає залишенню без задоволення.
Керуючись ст. 294 КУпАП, апеляційний суд,
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Київської митниці Держмитслужби Державної митної служби України залишити без задоволення.
Постанову Солом`янського районного суду м. Києва від 16 вересня 2022 року залишити без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною і оскарженню не підлягає.
Повний текст постанови складено «31» травня 2023 року.
Суддя Київського апеляційного суду Л.П. Сушко
Суд | Київський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.05.2023 |
Оприлюднено | 02.06.2023 |
Номер документу | 111265891 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Київський апеляційний суд
Сушко Людмила Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні