Постанова
від 19.08.2010 по справі 2а-4803/10/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 серпня 2010 р. № 2а-4803/10/1370

Львівський окружний ад міністративний суд у складі:

головуючого-судді Крутько О.В.

при секретарі Вас ильків О.С.

з участю представників:

від позивача - Тістечко Ю.Я., Антонюк І.Б.

від відповідача - не з' явився

розглянувши у судовому за сіданні в залі суду в м. Львові адміністративну справу за п озовом Державної податков ої інспекції у Жовківському районі Львівської області до Товариства з обмеженою відп овідальністю «Укрзакордонн афтогазбудінвест»про стягн ення боргу, -

в с т а н о в и в :

04 червня 2010 року Д ержавна податкова інспекція у Жовківському районі Львів ської області (надалі-ДПІ у Жо вківському р-ні Л/О) звернул ася в суд з адміністративним позовом до Товариства з об меженою відповідальністю «У крзакордоннафтогазбудінве ст»(надалі ТзОВ «Укрзакордон нафтогазбудінвест») про стяг нення податкового боргу.

В обґрунтування вимог поз ивач зазначив, що відповідач - ТзОВ «Укрзакордоннафтога збудінвест»зареєстрований Жовківською районною держав ною адміністрацією як суб' є кт підприємницької діяльнос ті 26.05.2003 року. Згідно довідки Ль вівського обласного управлі ння статистики від 26.05.2003 року № 2610 відповідач включений до ЄД РПОУ за № 32477642 та взятий на облік як платник податків у ДПІ В Жо вківському р-ні Л/О. За резул ьтатами проведеної позиваче м перевірки за період 2006-2008 р.р., в становлено, що відповідач до пустив заборгованість по спл аті податку на додану вартіс ть, податку на прибуток підпр иємства, податку з власників транспортних засобів, подат ку з доходів фізичних осіб та штрафних санкцій за порушен ня норм з обігу готівки на заг альну суму 4 265 515,95 грн.

В судовому засіданні предс тавники позивача - Тістеч ко Ю.Я. та Антонюк І.Б. під тримали позовні вимоги, прос или позов задоволити та стяг нути з відповідача заборгова ність у розмірі 4 265 515,95 грн..

Відповідач заперечень пр оти позову суду не надав, на су довий розгляд справи не з'явл явся, про розгляд справи був п овідомлений за адресою, вказ аною у довідці ЄДР.

Згідно положення частини 8 с татті 35 Кодексу адміністрати вного судочинства України вв ажається, що повістку вручен о юридичній особі, якщо вона д оставлена за адресою, внесен ою до відповідного державног о реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписо м відповідної службової особ и.

Місцезнаходженням юридичн ої особи є адреса органу або о соби, які відповідно до устан овчих документів юридичної о соби чи закону виступають ві д її імені (стаття 93 Цивільног о кодексу України, стаття 1 Зак ону України "Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців").

Суд звертає увагу, що, як вип ливає зі змісту статті 22 Закон у України "Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців" інфор мація про зміну місцезнаходж ення юридичної особи підляга є обов'язковому опублікуванн ю в спеціалізованому друкова ному засобі масової інформац ії. Доказів опублікування ін формації про зміну місцезнах одження юридичної особи - ТзО В «Укрзакордоннафтогазбуді нвест» в спеціалізованому др укованому засобі масової інф ормації суду надано не було. Т ому судові ухвали та повістк и надсилалися відповідачу за наявною в матеріалах справи копією Довідки N 2610 з ЄДРПОУ, в я кому зазначена адреса ТзОВ « Укрзакордоннафтогазбудінв ест», Львівська область, Жовк івський район місто Жовква в улиця Вокзальна, 3.

Відповідно до п.11 ст. 35 К АС України у разі повернення поштового відправлення із п овісткою, яка не вручена адре сату з незалежних від суду пр ичин, вважається, що така пові стка вручена належним чином.

Розглянувши подані докум енти і матеріали та заслухав ши пояснення представників п озивача, всебічно і повно з'яс увавши всі фактичні обставин и, на яких ґрунтується позов, о б'єктивно оцінивши докази, як і мають юридичне значення дл я розгляду справи і вирішенн я спору по суті, суд виходив з наступного.

Спірні правовідносини рег улюються Законом України "Пр о порядок погашення зобов'яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами" та Законом Ук раїни "Про державну податков у службу в Україні".

Судом встановлено, що відпо відач - ТзОВ «Укрзакордонна фтогазбудінвест»зареєстро ваний Жовківською районною д ержавною адміністрацією як с уб' єкт підприємницької дія льності 26.05.2003 року про що зробле но запис у журналі обліку реє страційних справ № 3696.

Згідно довідки Львівськог о обласного управління стати стики від 26.05.2003 року № 2610 відпові дач включений до ЄДРПОУ за № 32 477642 та взятий на облік як платн ик податків у ДПІ В Жовківськ ому р-ні Л/О.

Згідно акту складеного Д ПІ В Жовківському р-ні Л/О від 28.04.2009 р. № 803/23-0/32477642 відповідачем - ТзО В «Укрзакордоннафтогазбуді нвест»занижено податок на пр ибуток на загальну суму 1135574 гр н., занижено чисту суму податк ових зобов' язань з податку на додану вартість на загаль ну суму 545880 грн., не утримано та н е перераховано до бюджету по даток з доходів фізичних осі б на загальну суму 213307,36 грн., дон араховано податок з власникі в транспортних засобів на за гальну суму 1672,50 грн., та, крім ць ого, встановлено, що в авансов их звітах відповідача відсут ні підтверджуючі документи, оригінали підтверджуючих до кументів та розрахункові док ументи, які б підтверджували факт продажу товарів, господ арські витрати, відрядження, готівкові кошти на суму 1257588,79 г рн. На підставі згаданого акт у позивачем було застосовано до відповідача штрафні санк ції, винесено та скеровано ві дповідачу відповідні повідо млення - рішення, які було ви вішено на дошку податкових о голошень у зв' язку з неможл ивістю їх вручення відповіда чу.

Як вбачається з довідки вид аної ДПІ В Жовківському р-ні Л /О від 17.05.2010 р. № 6816/24-0 - загальна су ма заборгованості відповід ача - ТзОВ «Укрзакордоннафто газбудінвест»становить 4265515,95 грн, враховано часткову спла ту, а також включено самостій но задекларовану але не спла чену суму зобов' язань (3901,5 грн .) згідно поданого розрахунку суми податку з власників тра нспортних засобів та інших с амохідних машин і механізмів на 2009р.

Станом на день розгляду спр ави у суді заборгованість по гашена не була.

Суд звертає увагу, що вказан і податкові повідомлення-ріш ення в адміністративному або судовому порядку відповідач ем не оскаржувались та не ска совані у спосіб та відповідн о до процедури, що регламенто вана статтями 5 та 6 Закону Укр аїни "Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами і державни ми цільовими фондами".

Тобто, сума зобов'язання виз начена в податкових повідомл еннях-рішеннях відповідно до статті 5 Закону N 2181-III є узгоджен ою та в зв'язку з несплатою до бюджету в строки визначені з аконодавством набула статус у податкового боргу.

Відповідно до підпунктів 5.2 .1 та 5.2.2 пункту 5.2 статті 5 Закону У країни "Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами" по даткове зобов'язання платник а податків, нараховане контр олюючим органом відповідно д о пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього З акону, вважається узгодженим у день отримання платником п одатків податкового повідом лення, за винятком випадків, в изначених підпунктом 5.2.2 цьог о пункту.

Відповідно до підпункту 3.1.1 п ункту 3.1 статті 3 Закону Україн и "Про порядок погашення зобо в'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами" активи пл атника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням с уду. В інших випадках платник и податків самостійно визнач ають черговість та форми зад оволення претензій кредитор ів за рахунок активів, вільни х від заставних зобов'язань з абезпечення боргу.

Відповідно до пункту 5.4 стат ті 5 Закону України "Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами" узгоджена сума подат кового зобов'язання, не сплач ена платником податків у стр оки, визначені цією статтею, в изнається сумою податкового боргу платника податків.

Пунктом 1.3 статті 1 Закону Укр аїни "Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами" перед бачено, що податковий борг (не доїмка) визначається як пода ткове зобов'язання (з урахува нням штрафних санкцій за їх н аявності), самостійно узгодж ене платником податків або у згоджене в адміністративном у чи судовому порядку, але не с плачене у встановлений строк , а також пеня, нарахована на с уму такого податкового зобов 'язання.

Як підтверджується наявни ми в матеріалах справи копія ми поштових повідомлень, від повідачу надсилалися податк ові вимоги.

Відповідно до пункту 1.2 стат ті 1 Закону України "Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами" податкове зобов'язан ня - це зобов'язання платника п одатків сплатити до бюджетів або державних цільових фонд ів відповідну суму коштів у п орядку та у строки, визначені цим Законом або іншими закон ами України.

Відповідно до підпункту 10.1.1 пункту 10.1 статті 10 Закону Украї ни "Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами" у разі ко ли інші, передбачені цим Зако ном, заходи з погашення подат кового боргу не дали позитив ного результату, податковий орган здійснює за платника п одатків та на користь держав и заходи щодо залучення дода ткових джерел погашення суми податкового боргу шляхом ст ягнення коштів, які перебува ють у його власності, а за їх н едостатності - шляхом продаж у інших активів такого платн ика податків.

Відповідно до положень пун кту 11 статті 11 Закону України "П ро державну податкову службу в Україні" фінансові (штрафні ) санкції, суми недоїмки, пені, накладені (застосовані) орга нами державної податкової сл ужби України, сплачуються пл атниками податків добровіль но або стягуються у судовому порядку органами державної податкової служби.

Відповідно до підпункту 5.3.1 п ункту 5.3 статті 5 Закону Україн и "Про порядок погашення зобо в'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами" платник п одатків зобов'язаний самості йно сплатити суму податковог о зобов'язання, зазначену у по даній ним податковій деклара ції, протягом десяти календа рних днів, наступних за остан нім днем відповідного гранич ного строку, передбаченого п ідпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 ц ього Закону для подання пода ткової декларації. У разі кол и відповідно до закону контр олюючий орган самостійно виз начає податкове зобов'язання платника податків за причин ами, не пов'язаними із порушен ням податкового законодавст ва, платник податків зобов'яз аний сплатити нараховану сум у податкового зобов'язання у строки, визначені у законі з в ідповідного податку, а за їх в ідсутності - протягом тридця ти календарних днів від дня о тримання податкового повідо млення про таке нарахування.

У строк, встановлений підпу нктом 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закон у України "Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами" Відповідач податкове зобов'я зання, визначене рішеннями п ро застосування фінансових с анкцій самостійно не сплатив . В адміністративному порядк у зазначені вище рішення про застосування фінансових сан кцій Відповідач не оскаржува в.

Відповідно до пункту 11 стат ті 10 Закону України "Про держа вну податкову службу в Украї ні" державні податкові інспе кції в районах, містах без рай онного поділу, районах у міст ах, міжрайонні та об'єднані де ржавні податкові інспекції п одають до судів позови до під приємств, установ, організац ій та громадян про визнання у год недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержа них ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одерж аних без установлених законо м підстав, а також про стягнен ня заборгованості перед бюдж етом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Враховуючи, що обставини сп рави, які відповідно до закон одавства повинні бути підтве рджені певними конкретними з асобами доказування, не можу ть підтверджуватись іншими з асобами доказування, Суд при йшов до висновку, що в позовні й заяві наведені обставини, я кі підтверджуються достатні ми доказами, які свідчать про обґрунтованість позовних ви мог. Докази, подані позивачем підтверджують обставини, на які позивач посилається на ї х обґрунтування.

Відповідно до статті 67 Конс титуції України кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.

Згідно ст. 6 Конституції Укр аїни органи законодавчої, ви конавчої та судової влади зд ійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституц ією межах та відповідно до за конів України.

Статтею 19 Конституції Украї ни передбачено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

Відповідно до вимог частин и 1 статті 11 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здій снюється на засадах змагальн ості сторін та свободи в нада нні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пе реконливості, а частиною 1 ста тті 71 Кодексу адміністративн ого судочинства України пере дбачено, що кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, си стемного аналізу положень чи нного законодавства України та матеріалів справи, суд дій шов висновку, що викладені в п озовній заяві доводи позивач а є обґрунтованими та такими , що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 4 стат ті 94 Кодексу адміністративно го судочинства України у спр авах, в яких позивачем є суб'єк т владних повноважень, а відп овідачем - фізична чи юридичн а особа, судові витрати, здійс нені позивачем, з відповідач а не стягуються.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 17, 94, 158 - 163, 167, 254 Код ексу адміністративного судо чинства України, Львівський окружний адміністративний с уд,-

п о с т а н о в и в :

1. Адміністративний поз ов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрзакордоннафтогазбудін вест» (свідоцтво про держав ну реєстрацію суб'єкта підпр иємницької діяльності - юрид ичної особи від 26 травня 2003 рок у, код ЄДРПОУ 32477642) на користь Де ржавного бюджету України бор г в розмірі 4 265 515,95 грн.

Постанова набирає зако нної сили та може бути оскарж ена до Львівського апеляційн ого адміністративного суду в порядку та строки передбаче ні ст.ст. 186, 254 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.

Суддя О.В. Крутько

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.08.2010
Оприлюднено14.09.2010
Номер документу11132498
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4803/10/1370

Постанова від 19.08.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 19.08.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 04.06.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 04.06.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні