ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 червня 2023 року справа №380/4617/23
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Мартинюка В.Я.
секретар судового засідання Лужняк О.М.
за участю:
представник позивача Хамуляк О.Б.
представника відповідача Думич І.А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Львові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Да Сігна Львів» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю «Да Сігна Львів» звернулося в суд з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Львівській області, в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 25.11.2022 року №12756/13-01-04-07.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що виконав покладений на нього обов`язок та у встановлені граничні строки надіслав на реєстрацію податкові накладні до 18:00 год. останнього граничного дня. До кінця відповідного операційного дня йому не були надіслані квитанції про прийняття або неприйняття вказаних податкових накладних. Стверджує, що відповідні квитанції були надіслані на наступний операційний день, що є порушенням п.201.10 ст.10 ПКУ та п.14 Порядку №1246. Вказує, що спірні податкові накладні вважаються зареєстрованими датою їх надсилання - 30.06.2022 року. Отже, підстави для застосування штрафних санкцій відсутні. Оскільки він вжив усіх залежних від нього дій для своєчасної реєстрації накладних, у відповідача не було підстав для притягнення його до відповідальності. Також зазначає, що застосування до платника штрафу у період дії карантину суперечить вимогам податкового законодавства.
Відповідач у своїх запереченнях посилається на те, що дата та час зазначені у витягах, наданих позивачем, можуть відрізнятися від фактичних, оскільки такі залежать від системних налаштувань комп`ютерної системи позивача, у зв`язку з чим такі не є належними та допустимими доказами виконання обов`язку щодо своєчасної реєстрації податкових накладних. Єдиним належним та достовірним доказом відповідно до ст.201 ПК України є квитанція, яка надіслана платнику податків в електронний кабінет. Позивачем відповідні документи не долучено до матеріалів справи. При цьому, вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого з метою запобігання поширенню корона вірусної хвороби, не застосовуються.
У відповіді на відзив позивач вказує, що лист ТзОВ «M.E.DOC» не є офіційним роз`ясненням розробника і адміністратора програмного забезпечення щодо роботи цього продукту і він не стосується невизначеного кола осіб. Стверджує, що долучені ним роздруковані електронні повідомлення, сформовані КП «M.E.DOC» на підтвердження своєчасності надсилання на реєстрацію накладних не є належним та допустимим доказом.
У запереченні на відповідь на відзив відповідач посилається на те, що у долучених електронних повідомленнях відсутні дані (дата та час) надсилання позивачем податкових накладних. У електронних повідомленнях наявні сумнівні відомості щодо податкової накладної №451 від 01.06.2022 року - дата та час квитанції №1 від 04.07.2022 року 22:55, тобто поза межами операційного дня; податкових накладних №473 від 12.06.2022 року, №474 від 11.06.2022 року, №483 від 15.06.2022 року, №480 від 14.06.2022 року, №468 від 10.06.2022 року, №466 від 06.06.2022 року, №465 від 09.06.2022 року, №453 від 04.06.2022 року, №449 від 05.06.2022 року - відсутня інформація щодо отримання квитанцій від контролюючого органу.
Представник позивача просить позов задовольнити з урахуванням наведених мотивів.
Представник відповідача проти позову заперечує, просить в його задоволенні відмовити повністю.
Ухвалою суду від 15.03.2023 року відкрито загальне позовне провадження.
Ухвалою суду занесеною до протоколу судового засідання від 08.05.2023 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.
Розглянувши матеріали справи та дослідивши докази, судом встановлено такі обставини.
За результатами камеральної перевірки дотримання вимог п.192.1 ст.192, п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI ТОВ «Да Сігна Львів» відповідачем складено акт №11913/13-01-04-07/43333862 від 18.10.2022 року.
Як вбачається зі змісту вказаного акта, перевіряючими встановлено порушення позивачем ст.192, ст.120-1, п.201.10 ст.201, підпунктів 69.1, 69.11 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень Податкового кодексу України (порушено граничні терміни реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних; штрафна санкція становить 128142 грн. 63 коп.).
На підставі згаданого акта перевірки у відповідності до підп.54.3.3 п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення №12756/13-01-04-07 від 25.11.2022 року, відповідно до якого на підставі виявлених порушень загальна сума штрафу, який позивач повинен сплатити за платежем Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (3014060100) за період - червень 2022 року, складає 128142 (сто двадцять вісім тисяч сто сорок дві) грн. 63 коп.
Рішенням про результати розгляду скарги №51120/6/99-00-06-03-01-06 від 01.03.2023 року оскаржуване податкове повідомлення-рішення залишено без змін, а скаргу позивача - без задоволення.
Не погодившись із вказаним податковим повідомленням-рішенням позивач звернувся до суду із даним позовом.
Змістом спірних правовідносин є податкове повідомлення-рішення №12756/13-01-04-07 від 25.11.2022 року.
Даючи правову оцінку спірним правовідносинам, судом враховано наступні обставини справи та норми чинного законодавства.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02.12.2010 року № 2755-VI, у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин (далі - ПК України).
Відповідно до підп.20.1.4 п.20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право, зокрема, проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків.
Згідно п.75.1 ст.75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, даних СОД РРО (абзац перший підп.75.1.1 п.75.1 ст.75 ПК України).
Абзацом другим цієї норми передбачено, що предметом камеральної перевірки також може бути, зокрема, своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних.
Відповідно до п.86.2 ст.86 ПК України за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Відповідно до підп.16.1.3 п.16.1 ст.16 ПК України платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів (п.120-1.1 ст.120-1 ПК України).
Згідно із п.201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (абзац перший п.201.10 ст.201 ПК України).
Відповідно до абзацу п`ятого п.201.10 ст.201 ПК України підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Абзацом шостим цієї норми встановлено, що з метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.
Як передбачено абзацом дев`ятим п.201.10 ст.201 ПК України датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин (абзац десятий п.201.10 ст.201 ПК України).
Абзацом тринадцятим п.201.10 ст.201 ПК України передбачено, що якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно із абзацом чотирнадцятим п.201.10 ст.201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені.
Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року №1246 було затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, з наступними змінами та доповненнями (далі - Порядок №1246).
Абзацом четвертим п.2 Порядку №1246 передбачено, що операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.
Згідно із п.3 Порядку №1246 операційний день триває в робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо граничні строки реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.
Відповідно до п.12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (п.13 Порядку №1246).
Як передбачено у п.14 Порядку №1246 квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Судом встановлено, що позивачем для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних було подано наступні податкові накладні: податкова накладна №467 від 07.06.2022 року (дата та час подання 30.06.2022 року о 17 год. 44 хв.); податкова накладна №451 від 01.06.2022 року (дата та час подання 29.06.2022 року о 15 год. 24 хв.); податкова накладна №452 від 02.06.2022 року (дата та час подання 30.06.2022 року о 17 год. 42 хв.); податкова накладна №472 від 13.06.2022 року (дата та час подання 30.06.2022 року о 17 год. 45 хв.); податкова накладна №113 від 10.06.2022 року (дата та час подання 30.06.2022 року о 17 год. 56 хв.); податкова накладна №450 від 03.06.2022 року (дата та час подання 30.06.2022 року о 17 год. 42 хв.); податкова накладна №453 від 04.06.2022 року (дата та час подання 30.06.2022 року о 17 год. 43 хв.); податкова накладна №449 від 05.06.2022 року (дата та час подання 30.06.2022 року о 17 год. 43 хв.); податкова накладна №466 від 06.06.2022 року (дата та час подання 30.06.2022 року о 17 год. 43 хв.); податкова накладна №465 від 09.06.2022 року (дата та час подання 30.06.2022 року о 17 год. 44 хв.); податкова накладна №468 від 10.06.2022 року (дата та час подання 30.06.2022 року о 17 год. 44 хв.); податкова накладна №464 від 08.06.2022 року (дата та час подання 30.06.2022 року о 17 год. 44 хв.); податкова накладна №474 від 11.06.2022 року (дата та час подання 30.06.2022 року о 17 год. 45 хв.); податкова накладна №473 від 12.06.2022 року (дата та час подання 30.06.2022 року о 17 год. 45 хв.); податкова накладна №480 від 14.06.2022 року (дата та час подання 30.06.2022 року о 17 год. 46 хв.); податкова накладна №483 від 15.06.2022 року (дата та час подання 30.06.2022 року о 17 год. 46 хв.).
Наведене підтверджується відповідними повідомленнями, надісланими позивачу в електронному вигляді, які наявні в матеріалах справи.
Гранична дата для реєстрації вказаних податкових накладних, у відповідності до абзацу чотирнадцятого п.201.10 ст.201 ПК України, була 30.06.2022 року (останній день (включно) календарного місяця, в якому вони складені).
Відповідачем за наслідками отримання вказаних накладних було надіслано йому квитанції про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, з яких вбачається, що податкова накладна №451 від 01.06.2022 року була прийнята контролюючим органом 04.07.2022 року о 17 год. 10 хв.; податкова накладна №452 від 02.06.2022 року - 01.07.2022 року о 08 год. 07 хв.; податкова накладна №450 від 03.06.2022 року - 01.07.2022 року о 08 год. 07 хв.; податкова накладна №453 від 04.06.2022 року - 01.07.2022 року о 08 год. 07 хв.; податкова накладна №449 від 05.06.2022 року - 01.07.2022 року о 08 год. 06 хв.; податкова накладна №466 від 06.06.2022 року - 01.07.2022 року о 08 год. 06 хв.; податкова накладна №467 від 07.06.2022 року - 01.07.2022 року о 08 год. 09 хв.; податкова накладна №465 від 09.06.2022 року - 01.07.2022 року о 08 год. 05 хв.; податкова накладна №468 від 10.06.2022 року - 01.07.2022 року о 08 год. 05 хв.; податкова накладна №464 від 08.06.2022 року - 01.07.2022 року о 08 год. 05 хв.; податкова накладна №474 від 11.06.2022 року - 01.07.2022 року о 08 год. 05 хв.; податкова накладна №473 від 12.06.2022 року - 01.07.2022 року о 08 год. 05 хв.; податкова накладна №472 від 13.06.2022 року - 01.07.2022 року о 08 год. 09 хв.; податкова накладна №480 від 14.06.2022 року - 01.07.2022 року о 08 год. 06 хв.; податкова накладна №483 від 15.06.2022 року - 01.07.2022 року о 08 год. 06 хв.; податкова накладна №113 від 10.06.2022 року - 01.07.2022 року о 08 год. 07 хв.
Суд звертає увагу, що п.69.18 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень ПК України (у редакції, чинній на момент подання позивачем податкових накладних) чітко передбачає, що приймання податковим органом електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 години до 18 години.
Окрім того, варто зазначити, що законодавцем було внесено зміни до п.69.18 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень ПК України та, відповідно, у редакції чинній на момент ухвалення даного судового рішення, він звучить наступним чином: «установити, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 години до 20 години».
Однак, як уже згадувалось раніше, позивач подав для реєстрації усі податкові накладні до 18 год. 00 хв. останнього граничного дня - 30.06.2022 року.
Також суд звертає увагу, що абзац десятий п.201.10 ст.201 ПК України передбачає чіткий обов`язок контролюючого органу протягом операційного дня надіслати платнику податків квитанцію про прийняття або неприйняття ним податкової накладної.
Операційний день, з урахуванням абзацу четвертого п.2 Порядку №1246, триває з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин кожного робочого.
Відтак, враховуючи наведені норми, на переконання суду, відповідач повинен був надіслати позивачу уже згадані квитанції про реєстрацію податкових накладних до 20 год. 00 хв. 30.06.2022 року (операційного дня, коли ці накладні були надіслані позивачем).
Проте, свій обов`язок відповідач виконав лише 01.07.2022 року та 04.07.2022 року відповідно.
Беручи до уваги встановлені обставини, а також абзац тринадцятий п.201.10 ст.201 ПК України, суд дійшов висновку, що подані позивачем для реєстрації податкові накладні вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних саме 30.06.2022 року, оскільки, як уже згадувалось раніше, відповідачем не було надіслано жодних квитанцій про прийняття або неприйняття цих накладних протягом операційного дня (30.06.2022 року).
При цьому, посилання відповідача на те, що дата та час зазначені у витягах, наданих позивачем, можуть відрізнятися від фактичних, оскільки такі залежать від системних налаштувань комп`ютерної системи позивача, судом до уваги не беруться з урахуванням такого.
Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Натомість, відповідачем не надано суду жодних доказів на підтвердження зазначеного твердження.
Іншими словами, вказане твердження є лише його припущеннями, а тому воно не може бути покладене в основу даного рішення.
Крім того, частиною п`ятою ст.242 КАС України передбачено, що при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
У постанові від 03.04.2020 року у справі №160/5380/19 Верховний Суд дійшов до наступних висновків: «в процедурі внесення інформації (відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування) до ЄРПН є дві окремі стадії: 1) надання платником податку на додану вартість податкової накладної (розрахунку коригування); 2) прийняття/неприйняття податкової накладної (розрахунку коригування) та внесення відомостей щодо неї (нього) безпосередньо до ЄРПН. Перша із цих стадій залежить від платника податку на додану вартість і є результатом його дій, тоді як друга - це результат виконання роботи програмного забезпечення, що контролюється ДФС, та/або безпосередніх дій працівників ДФС, на яку (які) платник податку не має впливу.
У цьому контексті встановлена нормою пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК відповідальність платника податку на додану вартість за порушення граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу для реєстрації податкової накладної та /або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН, у вигляді накладення штрафу може застосовуватися в разі якщо платник податку не надав (не надіслав) податкову накладну (розрахунок коригування) ДФС у строк, встановлений цією статтею».
Така ж позиція викладена у постановах Верховного Суду від 10.06.2019 року у справі №802/1825/16-а, від 12.07.2019 року у справі №0940/1600/18.
Окрім того, у постановах від 29.09.2022 року справі №0440/5579/18, від 14.08.2018 у справі №803/1583/17, від 30.01.2018 у справі №815/2745/17, від 02.07.2019 у справі №2340/3802/18, від 20.08.2019 у справі №1640/3125/18 Верховний Суд зазначив наступне: «вчинення платником податків всіх залежних від нього дій для своєчасної реєстрації податкової накладної, яка не відбулась внаслідок протиправної поведінки суб`єкта владних повноважень, від якого залежало забезпечення можливості належним чином виконати цей обов`язок, унеможливлює притягнення такого платника податків до відповідальності».
Враховуючи викладене та правові висновки Верховного Суду, а також встановлені обставини, суд дійшов висновку, що позивач вчинив усі залежні від нього дії для реєстрації уже згаданих податкових накладних у встановлений податковим законодавством строк, що не спростовано контролюючим органом, а тому останнім, відповідачем, було безпідставно накладено на нього штраф, та, як наслідок, прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення.
Що стосується посилань позивача на п.52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень ПК України, відповідно до якого за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються.
Абзацом сімнадцятим п.69.2 ст.69 ПК України передбачено, що у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.
Відтак, враховуючи вказану норму, такі посилання судом до уваги не беруться.
При цьому, судом не беруться до уваги інші доводи відповідача, з огляду на встановлені обставини.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення №12756/13-01-04-07 від 25.11.2022 року не відповідає критерію правомірності, передбаченому п.1 ч.2 ст.2 КАС України, а тому підлягає скасуванню.
Відтак, позовні вимоги є обгрунтованими, а позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
Що стосується судового збору, то, у відповідності до вимог ч.2 ст.139 КАС України, такий підлягає стягненню на користь позивача.
Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 25.11.2022 року №12756/13-01-04-07.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Львівській області (адреса: м.Львів, вул.Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 43968090) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Да Сігна Львів» (адреса: м.Львів, вул.Пасічна, 93; код ЄДРПОУ 43333862) 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн. 00 коп. сплаченого судового збору.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення через Львівський оружний адміністративний суд, а у разі реєстрації офіційної електронної адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повне рішення складено 06 червня 2023 року.
Суддя Мартинюк В.Я.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.06.2023 |
Оприлюднено | 08.06.2023 |
Номер документу | 111350780 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Мартинюк Віталій Ярославович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Мартинюк Віталій Ярославович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні