Рішення
від 05.06.2023 по справі 540/8627/21
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 540/8627/21

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 червня 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Пекного А.С., розглянувши у письмовому провадженні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Славутич» до Чулаківської сільської ради про визнання протиправним та скасування рішення,

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Славутич» (далі - позивач, ТОВ «Славутич», Товариство) звернулось до Херсонського окружного адміністративного суду з позовом до Чулаківської сільської ради (далі - відповідач), у якому просить визнати протиправним та скасувати рішення десятої сесії восьмого скликання Чулаківської сільської ради від 23.06.2021 №221 «Про податок на майно на 2022 рік в частині плати земельного податку» щодо встановлення плати за користування земельними ділянками юридичними особами із кодом цільового призначення земельної ділянки 01.13 у розмірі 5%, нормативно-грошову оцінку яких проведено.

Ухвалою Херсонського окружного адміністративного суду від 15.02.2022 відкрито провадження в адміністративній справі.

Розпорядженням Верховного Суду від 18.03.2022 №11/0/9-22 «Про зміну територіальної підсудності судових справ в умовах воєнного стану (окремі суди Донецької, Харківської та Херсонської області)», змінено підсудність судових справ Херсонського окружного адміністративного суду на Одеський окружний адміністративний суд.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями Одеського окружного адміністративного суду від 29.03.2023 справа №540/8627/21 розподілена на суддю Пекного А.С.

Ухвалою від 03.04.2023 справу прийнято до провадження Одеського окружного адміністративного суду та вирішено розглядати її за правилами загального позовного провадження, а також призначено підготовче засідання на 26.04.2023 р. об 11:00 год.

В підготовче засідання 26.04.2023 учасники справи не з`явились, заяв і клопотань не подали.

Ухвалою від 26.04.2023 відкладено підготовче засідання на 14:00 год 10.05.2023.

У підготовче засідання 10.05.2023 учасники справи знову не з`явились.

Начальником Чулаківської сільської військової адміністрації Скадовського району Херсонської області 02.05.2023 заявлено клопотання щодо проведення підготовчого засідання без участі відповідача.

Ухвалою від 10.05.2023 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 23.05.2023 о 11:00 год.

Ухвалою від 23.05.2023 у зв`язку з неявкою учасників справи вирішено подальший розгляд справи здійснювати без виклику та повідомлення учасників справи в порядку письмового провадження.

В обґрунтування позовних вимог ТОВ «Славутич» посилається на те, що воно є орендарем земельних ділянок з кадастровими номерами 6522381500:07:002:0001, 6522381500:07:002:0002, 6522381500:07:002:0003, 6522381500:07:002:0004, які мають код цільового призначення земельної ділянки « 01.13 - для іншого сільськогосподарського призначення». Оскарженим рішенням Чулаківської сільської ради від 23.06.2021 №221 «Про податок на майно на 2022 рік в частині плати земельного податку» встановлено ставки земельного податку, конкретний розмір яких визначається в додатках №1-13, зокрема щодо земельних ділянок, розташованих у с. Геройському (додаток № 23). Так, у рядку 01 додатку щодо земельних ділянок із кодом цільового призначення земельної ділянки 01.13 зазначено розмір земельного податку для земельних ділянок, який має сплачувати юридична особа за користування землею - 5 % від нормативної грошової оцінки.

Позивач вважає, що оскаржене рішення у частині встановлення розміру земельного податку, який має сплачувати юридична особа за користування земельною ділянкою із кодом 01.13, тобто 5 % від нормативної грошової оцінки, є протиправним та підлягає скасуванню, оскільки визначена плата за користування земельною ділянкою не відповідає статті 288 Податковому кодексу України, оскільки сільська рада не здійснила розподілу ставок земельного податку окремо для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, та земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

Відповідач своїм правом подати відзив не скористався.

Частиною 9 статті 205 КАС України передбачено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Відповідно до частини 5 статті 162 КАС України, відзив подається в строк, встановлений судом, який не може бути меншим п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі. Суд має встановити такий строк подання відзиву, який дасть змогу відповідачу підготувати його та відповідні докази, а іншим учасникам справи - отримати відзив до початку першого підготовчого засідання у справі.

Відповідно до частини 6 статті 162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

З урахуванням вищенаведеного, суд вирішує справу за наявними у ній матеріалами в порядку письмового провадження.

Розглянувши надані сторонами документи, з`ясувавши фактичні обставини справи, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду спору по суті, проаналізувавши норми законодавства, які регулюють спірні відносини, суд приходить до таких висновків.

Як встановлено судом, позивач за його твердженням є орендарем земельних ділянок з кадастровими номерами 6522381500:07:002:0001, 6522381500:07:002:0002, 6522381500:07:002:0003, 6522381500:07:002:0004, розташованих на території Чулаківської сільської ради у селі Геройському.

Рішенням десятої сесії восьмого скликання Чулаківської сільської ради Голопристанського району Херсонської області від 23.06.2021 №221 «Про податок на майно на 2022 рік в частині плати земельного податку», відповідно до статті 265 та розділу XIII Податкового кодексу Україну, Постанови Кабінету Міністрів України від 24.05.2017 № 483 «Про затвердження форм типового рішення про встановлення ставок та пільг зі сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки», враховуючи висновки та рекомендації постійної комісії з питань регулювання земельних відносин, охорони навколишнього середовища, екології, містобудівної діяльності, житлово-комунального господарства та управління власністю, постійної комісії з питань плануванні бюджету, фінансів та соціально-економічного розвитку, щодо встановлення у 2022 році податку на майно в частині плати за землю, керуючись статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», вирішено:

1. Встановити з 01 січня 2022 року на території Чулаківської сільської ради податок на майно в частині плати за землю.

2. Встановити ставки земельного податку (додатки 1-23).

Додатком 9 до рішення десятої сесії восьмого скликання від 23.06.2021 року №221 встановлено порядок плати за землю для села Геройське.

Відповідно до пункту 1.3 Додатку 9 до рішення десятої сесії восьмого скликання від 23.06.2021 року №221, базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку встановленого Податковим кодексом України, та площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

Пунктом 1.8 Додатку 9 до рішення десятої сесії восьмого скликання від 23.06.2021 року №221 регламентовано: встановити ставки земельного податку на 2021 рік по Геройському старостинському округу, відповідно до видів цільового призначення земель, згідно додатку 4.

Додатком 23 до рішення десятої сесії восьмого скликання від 23.06.2021 року №221 встановлені ставки земельного податку на 2022 рік, які вводяться в дію з 01.01.2022 року, для села Геройське.

Для земель сільськогосподарського призначення вид цільового призначення « 01.13 - Для іншого сільськогосподарського призначення» встановлено такі ставки податку:

за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження), для юридичних осіб - 5,0 % від нормативної грошової оцінки;

за земельні ділянки за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено, для юридичних осіб - 5,0 % від нормативної грошової оцінки.

Не погоджуючись із цим рішенням та уважаючи його протиправним, позивач звернувся до суду.

При вирішення цього спору суд виходить з такого.

За приписами частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, в силу статті 1 Податкового кодексу України, цей Кодекс регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

За змістом пункту 3.1 статті 3 Податкового кодексу України, податкове законодавство України складається, зокрема, також і з рішень Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування з питань місцевих податків та зборів, прийнятих за правилами, встановленими цим Кодексом.

Цій правовій нормі кореспондують положення пункту 4.4 статті 4 Податкового кодексу України, відповідно до яких установлення і скасування податків та зборів, а також пільг їх платникам здійснюються відповідно до цього Кодексу Верховною Радою України, а також Верховною Радою Автономної Республіки Крим, сільськими, селищними, міськими радами та радами об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад у межах їх повноважень, визначених Конституцією України та законами України.

Згідно із статтею 6 Податкового кодексу України, податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету або на єдиний рахунок, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу. Збором (платою, внеском) є обов`язковий платіж до відповідного бюджету або на єдиний рахунок, що справляється з платників зборів, з умовою отримання ними спеціальної вигоди, у тому числі внаслідок вчинення на користь таких осіб державними органами, органами місцевого самоврядування, іншими уповноваженими органами та особами юридично значимих дій. Сукупність загальнодержавних та місцевих податків та зборів, що справляються в установленому цим Кодексом порядку, становить податкову систему України.

Пунктами 8.1, 8.3 статті 8 Податкового кодексу України визначено, що в Україні встановлюються загальнодержавні та місцеві податки та збори. До місцевих належать податки та збори, що встановлені відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, визначених цим Кодексом, рішеннями сільських, селищних, міських рад та рад об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, у межах їх повноважень і є обов`язковими до сплати на території відповідних територіальних громад.

Згідно із підпунктом 10.1.1 пункту 10.1, пункту 10.2-1 статті 10, пункту 265.1 статті 265 Податкового кодексу України до місцевих податків належить плата за землю як складова податку на майно.

Відповідно до абзацу першого пункту 12.3 статті 12, підпунктів 12.3.1 - 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України сільські, селищні, міські ради та ради об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів та податкових пільг зі сплати місцевих податків і зборів до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та/або зборів, та про внесення змін до таких рішень.

Встановлення місцевих податків та зборів здійснюється у порядку, визначеному цим Кодексом.

При прийнятті рішення про встановлення місцевих податків та/або зборів обов`язково визначаються об`єкт оподаткування, платник податків і зборів, розмір ставки, податковий період та інші обов`язкові елементи, визначенні статтею 7 цього Кодексу з дотриманням критеріїв, встановлених розділом XII цього Кодексу для відповідного місцевого податку чи збору.

Рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 25 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та/або зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

У разі якщо до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування місцевих податків та/або зборів, сільська, селищна, міська рада або рада об`єднаних територіальних громад, створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків та/або зборів, що є обов`язковими згідно з нормами цього Кодексу, такі податки та/або збори справляються виходячи з норм цього Кодексу із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих податків та/або зборів.

За змістом пункту 12.4 та підпунктів 12.4.1 - 12.4.3 пункту 12.4 статті 12 Податкового кодексу України, до повноважень сільських, селищних, міських рад та рад об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, щодо податків та зборів належать:

встановлення ставок місцевих податків та зборів в межах ставок, визначених цим Кодексом;

визначення переліку податкових агентів згідно із статтею 268 цього Кодексу;

прийняття рішення про встановлення місцевих податків та зборів, зміну розміру їх ставок, об`єкта оподаткування, порядку справляння чи надання податкових пільг, яке тягне за собою зміну податкових зобов`язань платників податків та яке набирає чинності з початку бюджетного періоду.

Згідно з пунктом 12.5 статті 12 Податкового кодексу України, офіційно оприлюднене рішення про встановлення місцевих податків та/або зборів, а також зміну розміру їх ставок, об`єкта оподаткування, порядку справляння чи надання податкових пільг або про внесення змін до таких рішень є нормативно-правовим актом з питань оподаткування місцевими податками та зборами, який набирає чинності з урахуванням строків, передбачених підпунктом 12.3.4 цієї статті.

Отже, особливість місцевих податків полягає в тому, що вони за законом не можуть бути встановлені безпосередньо рішенням Верховної Ради України.

Верховна Рада України встановлює тільки перелік дозволених до впровадження місцевими радами місцевих податків і дозволених граничних параметрів таких податків, а власне встановлення місцевих податків, із дотриманням встановлених Верховною Радою критеріїв, - є компетенцією відповідних місцевих рад.

Тобто безпосереднє встановлення місцевих податків, у тому числі і плати за землю, віднесено Податковим кодексом України до виключної компетенції відповідних сільських, селищних, міських рад у межах їх повноважень.

Статтею 69 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» також установлено, що органи місцевого самоврядування відповідно до Податкового кодексу України встановлюють місцеві податки і збори. Місцеві податки і збори зараховуються до відповідних місцевих бюджетів у порядку, встановленому Бюджетним кодексом України з урахуванням особливостей, визначених Податковим кодексом України.

Встановлення місцевих податків виключно відповідними рішеннями місцевих рад закріплено також пунктом 24 частини 1 статті 26 Закону «Про місцеве самоврядування в Україні» та статті 143 Конституції України.

Оскаржене позивачем рішення, з урахуванням вищенаведених правових норм, є таким, що прийнято в межах повноважень та у строки, визначені Податковим кодексом України.

У той же час, судом встановлено, що оскаржене рішення у частині встановлення плати за користування юридичними особами земельними ділянками із кодом цільового призначення земельної ділянки 01.13, нормативно-грошову оцінку яких проведено, у розмірі 5 % від нормативної грошової оцінки - прийнято всупереч наданих повноважень, а саме не в межах ставок, визначених Податковим кодексом України, як цього вимагає підпункт 12.4.1 пункту 12.4 статті 12 Податкового кодексу України.

За наданим підпунктом 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначенням, орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (далі у розділі XII - орендна плата).

Відповідно до пункту 288.2 статті 288 Податкового кодексу України, платником орендної плати є орендар земельної ділянки.

Відповідно до пункту 288.3 статті 288 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

Відповідно до пункту 288.4 статті 288 Податкового кодексу України, розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Згідно з підпунктом 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України, розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою за розмір земельного податку:

для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, - у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки;

для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено, - у розмірі не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області.

Як встановлено судом, у Додатку 23 до рішення десятої сесії восьмого скликання від 23.06.2021 року №221 встановлені ставки земельного податку на 2022 рік, які вводяться в дію з 01.01.2022 року, для села Геройське.

Для земель сільськогосподарського призначення з видом цільового призначення 01.13 - «Для іншого сільськогосподарського призначення» встановлено такі ставки податку:

за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження), для юридичних осіб - 5,0 % від нормативної грошової оцінки;

за земельні ділянки за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено, для юридичних осіб - 5,0 % від нормативної грошової оцінки.

Однак підпунктом 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України установлений припис, що річна сума платежу з орендної плати не може бути меншою за розмір земельного податку та більшою 3 відсотків нормативної грошової оцінки земельної ділянки, нормативну грошову оцінку якої проведено.

Таким чином, встановивши розмір земельного податку більший, ніж передбачений Податковим кодексом України, відповідач тим самим безпідставно опосередковано збільшив і розмір орендної плати, яка не може бути меншою за розмір земельного податку.

За таких обставин, суд погоджується з доводами позивача про те, що Чулаківська сільська рада, встановивши у спірному рішенні ставку земельного податку щодо земельних ділянок сільськогосподарського призначення «Для іншого сільськогосподарського призначення» код 01.13 у розмірі - 5,0 % від нормативної грошової оцінки без розмежування на наявність нормативної грошової оцінки або на її відсутність, порушила вимоги підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України в частині визначення меж земельного податку для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено.

Частиною 9 статті 264 КАС України передбачено, що суд може визнати нормативно-правовий акт протиправним (незаконним чи таким, що не відповідає правовому акту вищої юридичної сили) та нечинним повністю або в окремій його частині.

Відповідно до частини 1 статті 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

З огляду на зазначене, оцінивши докази, які є у справі, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог ТОВ «Славутич» та наявність підстав для визнання протиправним та нечинним рішення десятої сесії восьмого скликання Чулаківської сільської ради від 23.06.2021 р. № 221 «Про податок на майно на 2022 рік в частині плати земельного податку» в частині щодо встановлення плати за користування земельними ділянками юридичними особами із кодом цільового призначення земельної ділянки 01.13 у розмірі 5% від нормативної грошової оцінки для земельних ділянок, нормативно-грошову оцінку яких проведено.

Згідно з частиною 1 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Проте, відповідно до частини 2 статті 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

У зв`язку з ненаданням відповідачем відзиву на позовну заяву та доказів, судом розглянуто справу за наявними у ній доказами, серед яких відсутні докази того, що відповідач при прийнятті оскарженого рішення діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З урахуванням викладеного, суд дійшов до висновку про те, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

Відповідно до частини 2 статті 265 КАС України, нормативно-правовий акт втрачає чинність повністю або в окремій його частині з моменту набрання законної сили відповідним рішенням суду.

Розподіл судових витрат здійснюється за правилами статті 139 КАС України на користь позивача та з урахуванням понесених ним судових витрат зі сплати судового збору в розмірі 2270,00 грн.

Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 139, 143, 242-246, 250, 255, 264, 265 КАС України, суд

в и р і ш и в:

Позов товариства з обмеженою відповідальністю «Славутич» до Чулаківської сільської ради про визнання протиправним та скасування рішення - задовольнити.

Визнати протиправним та нечинним рішення десятої сесії восьмого скликання Чулаківської сільської ради Голопристанського району Херсонської області від 23 червня 2021 року №221 «Про податок на майно на 2022 рік в частині плати земельного податку» у частині встановлення плати за користування земельними ділянками юридичними особами із кодом цільового призначення земельної ділянки 01.13 у розмірі 5 % від нормативної грошової оцінки для земельних ділянок, нормативно-грошову оцінку яких проведено.

Стягнути за рахунок Чулаківської сільської ради Голопристанського району Херсонської області (75635, Херсонська область, Скадовський район, с. Чулаківка, вул. Жовтнева; код ЄДРПОУ 26432553) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Славутич» (75600, Херсонська область, м. Гола Пристань, вул. 1 Травня, 47, код ЄДРПОУ 22730408) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2270, 00 грн. (дві тисячі двісті сімдесят гривень).

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя А.С. Пекний

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.06.2023
Оприлюднено08.06.2023
Номер документу111351229
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них плати за землю

Судовий реєстр по справі —540/8627/21

Рішення від 05.06.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Пекний А.С.

Ухвала від 23.05.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Пекний А.С.

Ухвала від 10.05.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Пекний А.С.

Ухвала від 26.04.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Пекний А.С.

Ухвала від 03.04.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Пекний А.С.

Ухвала від 15.02.2022

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 31.12.2021

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 31.12.2021

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні