Рішення
від 24.05.2023 по справі 911/192/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"24" травня 2023 р. Справа № 911/192/23

Господарський суд Київської області у складі судді Бацуци В.М.

при секретарі судового засідання Михайлішині В.В.

за участю представників учасників справи:

від позивача (в режимі відеоконференції): Свириденко О.Й. (адвокат довіреність б/н від 01.11.2022 р.);

від відповідача: не з`явились;

розглянувши матеріали справи

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Насіннєва компанія «Рекорд», м. Київ

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Антарес Агро», с. Гора, Бориспільський район, Київська область

про стягнення 345 078, 73 грн

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

ТОВ «НК «Рекорд» звернулось в Господарський суд Київської області із позовом до ТОВ «Антарес Агро» про стягнення 159 433, 02 грн основної заборгованості, 40 404, 26 грн пені, 57 844, 83 грн інфляційних збитків, 14 594, 43 грн 3 % річних.

Позовні вимоги обґрунтовані позивачем невиконанням відповідачем свого обов`язку щодо своєчасної оплати у повному обсязі за поставлений товар згідно здоговором поставки № КА/НК-01/20-02 від 21.02.2020 р. та специфікаціями № 3 від 14.04.2020 р., № 4 від 16.04.2020 р., № 5 від 16.04.2020 р., № 6 від 16.04.2020 р., № 7 від 16.04.2020 р. до нього.

Ухвалою Господарського суду Київської області від 08.02.2023 р. відкрито провадження у справі № 911/192/23 за позовом ТОВ ««НК «Рекорд`до ТОВ «Антарес Агро`про стягнення 345 078, 73 грн, визначено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження і призначено її розгляд у підготовчому засіданні із викликом та за участю представників учасників справи на 01.03.2023 р.

15.02.2023 р. через систему «Електронний суд» до суду від позивача надійшла заява б/н від 15.02.2023 р. про участь в судовому засіданні в режимі відеоконференції, у якій він просив суд забезпечити проведення судового засідання у справі № 911/192/23, що призначене на 01.03.2023 р. о 10 год. 15 хв., в режимі відеоконференції з використанням власних технічних засобів за допомогою програмного забезпечення «EasyCon».

Ухвалою Господарського суду Київської від 17.02.2023 р. заяву б/н від 15.02.2023 р.ТОВ ««НК «Рекорд`про участь в судовому засіданні в режимі відеоконференції задоволено і вирішено підготовче засідання у даній справі, призначене на 01.03.2023 р. о 10 год. 15 хв., провести в режимі відеоконференції за допомогою он-лайн сервісу «EasyCon».

28.02.2023 р. через систему «Електронний суд» до суду від позивача надійшла заява б/н від 28.02.2023 р. про збільшення розміру позовних вимог, у якій він просив судстягнути з відповідача на користь позивача 159 433, 02 грн основної заборгованості, 52 952, 67 грн пені, 111 136, 49 грн інфляційних збитків, 21 556, 55 грн 3 % річних.

Заява б/н від 28.02.2023 р. позивача про збільшення розміру позовних вимог прийнята судом до розгляду.

01.03.2023 р. за наслідками підготовчого засідання судом винесено ухвалу, якою відкладено його проведення на 15.03.2023 р.

Ухвалою Господарського суду Київської області від 15.03.2023 р. постановлено, що 15.03.2023 р. підготовче засідання у призначений судом час відповідно до ухвали Господарського суду Київської області від 01.03.2023 р. не відбулось у зв`язку із тим, що 15.03.2022 р. з 09 год. 44 хв. до 11 год. 25 хв. було оголошено сигнал повітряної тривоги, і призначено проведення підготовчого засідання із викликом та за участю представників учасників справи на 06.04.2023 р.

Ухвалою Господарського суду Київської області від 06.04.2023 р. закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті із викликом та за участю представників учасників справи на 19.04.2023 р.

19.04.2023 р. за наслідками судового засідання судом винесено ухвалу, якою відкладено розгляд справи на 03.05.2023 р.

03.05.2023 р. за наслідками судового засідання судом винесено ухвалу, якою відкладено розгляд справи на 17.05.2023 р.

10.05.2023 р. через систему «Електронний суд» до суду від позивача надійшли пояснення б/н від 10.05.2023 р. щодо розрахунку позовних вимог (із врахуванням заяви про відмову від частини позовних вимог), що долучені судом до матеріалів справи.

11.05.2023 р. через систему «Електронний суд» до суду від позивача надійшла заява б/н від 10.05.2023 р. про відмову від частини позовних вимог, у якій він відмовляється від позовних вимог до відповідача в частині стягнення 12 548, 41 грн пені, 53 291, 66 грн інфляційних збитків, 6 962, 12 грн 3 % річних і з урахуванням такої відмови просить суд стягнути з відповідача на користь позивача 159 433, 02 грн основної заборгованості, 40 404, 26 грн пені, 57 844, 83 грн інфляційних збитків, 14 594, 43 грн 3 % річних.

17.05.2023 р. за наслідками судового засідання судом винесено ухвалу, якою відкладено розгляд справи на 24.05.2023 р. Також даною ухвалою суду вирішено судове засідання у даній справі, призначене на 24.05.2023 р. о 14 год. 15 хв., провести в режимі відеоконференції за допомогою он-лайн сервісу «EasyCon».

Заява б/н від 10.05.2023 р. позивача про відмову від частини позовних вимог не прийнята судом до розгляду, оскільки відповідна письмова заява за своїм змістом та природою є заявою про зменшення розміру позовних вимог та подана до суду з порушенням строків, передбачених приписам ч. 2 ст. 46 Господарського процесуального кодексу України.

24.05.2023 р. у судовому засіданні представник позивача надав усні пояснення щодо своїх позовних вимог, позовні вимоги підтримав, вважає їх обґрунтованими і правомірними та такими, що підлягають задоволенню з підстав, зазначених в позовній заяві.

Представник відповідача у судове засідання не з`явився, хоча про судове засідання був повідомлений належним чином, про причини своєї неявки у судове засідання суд не повідомив, відзив на позовну заяву та інші заяви по суті спору не надав.

Відповідно до ч. 9 ст. 165 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

За наслідками судового засідання судом оголошено вступну і резолютивну частини рішення у даній справі.

Заслухавши пояснення представників учасників справи, дослідивши наявні у матеріалах справи докази, суд

ВСТАНОВИВ:

21.02.2020 р. між позивачем (надалі Постачальник) та відповідачем (надалі Покупець) було укладено договір поставки № КА/НК-01/20-02, згідно умов п. 1.1. якого Постачальник зобов`язується передати у власність Покупця насіннєву картоплю, а Покупець зобов`язується прийняти Товар і оплатити його загальну вартість. Поставка Товару здійснюється згідно із замовленням Покупця.

Відповідно до п. 1.2. Договору найменування Товару, його кількість, ціна, загальна вартість зазначаються в Додатку № 1 від 21.02.2020 р. та специфікаціями Постачальника, який є невід`ємною частиною даного договору.

Пунктом 1.3. Договору визначено, що перехід права власності на Товар відбувається в момент отримання Покупцем Товару згідно з видатковою накладною, підписаною сторонами (їх представниками), яка є доказом відповідності ціни, кількості та якості Товару умовам договору.

Згідно з п. 2.2. Договору Покупець здійснює оплату вартості Товару шляхом перерахування коштів на рахунок Постачальника у банківській установі, зазначений у цьому договорі. Датою оплати є дата зарахування коштів на рахунок Постачальника.

Пунктом 2.3. Договору встановлено базис поставки за цим договором DDUІНКОТЕРМС 2010 склад Покупця: 12250, Житомирська обл., Радомишльський р-н., с. Облітки, вул. Центральна, 1а, оф. 2.

Відповідно до п. 4.1. Договору строк дії господарських зобов`язань сторін договору, які виникли на його основі, існують з дня підписання тексту даного договору представниками сторін та припиняються в останні день року, наступного за роком підписання, але в будь-якому разі не раніше дня повного виконання зобов`язань за цим договором.

14.04.2020 р. між позивачем та відповідачем було погоджено та підписано Специфікацію № 3 до договору, умовами якої передбаченонаступне:

- Постачальник передає, а Покупець приймає і оплачує наступний Товар: картопля насіннєва сорт Vinetа, клас А, розмір 35-55 мм; кількість 21 000 кг; сума з ПДВ 491 400, 00 грн;

- Упаковка Біг-Бег;

-Загальна вартість товару, який поставляється згідно даної Специфікації, на день підписання Договору складає 491 400, 00 грн (чотириста дев`яносто одна тисяча чотириста гривень 00 коп.), в т.ч. ПДВ 81 900, 00 грн);

- Оплата Товару Покупцем здійснюється наступним шляхом:

Попередня оплата у розмірі 150 000, 00 грн (сто п`ятдесят тисяч грн 00 коп.), в тому числі ПДВ 25 000, 00 грн), після підписання даного Договору та отримання рахунку до 15 квітня 2020 р;

Решту 341 400, 00 грн (триста сорок одна тисяча чотириста грн 00 коп.), в тому числі ПДВ 56 900, 00 грн), до 01 червня 2020 року;

Оплату можна здійснювати частковими платежами;

Умови поставки: ІНКОТЕРМС 2010 (DDU склад Покупця): 12250, Житомирська обл.,Радомишльський р-н., с. Облітки, вул. Центральна, 1а, оф. 2.

16.04.2020 р. між позивачем та відповідачем було погоджено та підписано Специфікацію № 4 до договору, умовами якої передбаченонаступне:

- Постачальник передає, а Покупець приймає і оплачує наступний Товар: картопля насіннєва, сорт Bellarosa, клас Е, розмір 35-55 мм; картопля насіннєва, сорт Bernina, клас Е, розмір 35-55 мм; загальна кількість 5 400 кг; загальна сума з ПДВ 181 680, 00 грн;

- Упаковка сітка 20 кг (+/- 5 %);

- Загальна вартість товару, який поставляється згідно даної Специфікації, на день підписання Договору складає 181 680 грн (сто вісімдесят одна тисяча шістсот вісімдесят гривень 00 коп.), в т.ч. ПДВ 30 280, 00 грн);

- Оплата Товару Покупцем здійснюється шляхом перерахування грошових коштів в розмірі 181 680, 00 грн (сто вісімдесят одна тисяча шістсот вісімдесят гривень 00 коп.), в т. ч. ПДВ 30 280, 00 грн, на розрахунковий рахунок Покупця після підписання даного Договору та отримання товар до 15.10.2020 року;

- Оплату можна здійснювати частковими платежами;

- Умови поставки: ІНКОТЕРМС 2010 (DDU склад Покупця):12250, Житомирська обл., Радомишльський р-н., с. Облітки, вул. Центральна, 1а, оф. 2.;

- Поставка здійснюється на протязі 3-х робочих днів після письмового підтвердження Покупцем про готовність прийняти товар, але не пізніше 20 квітня;

- Поставка може здійснюватись окремими партіями.

16.04.2020 р. між позивачем та відповідачем було погоджено та підписано Специфікацію № 5 до договору, умовами якої передбачено наступне:

- Постачальник передає, а Покупець приймає і оплачує наступний Товар: картопля насіннєва, сорт Bellarosa, клас Е, розмір 35-55 мм; кількість 10 000 кг; сума з ПДВ 315 000, 00 грн;

- Упаковка Біг-Бег (1 т);

- Загальна вартість товару, який поставляється згідно даної Специфікації, на день підписання Договору складає 315 000 грн (триста п`ятнадцять тисяч гривень 00 коп.), в т.ч. ПДВ 52 500, 00 грн;

- Попередня оплата у розмірі 54 162 (п`ятдесят чотири тисячі сто шістдесят дві грн 00 коп.) в т.ч. ПДВ 9 027, 00 грн на розрахунковий рахунок Продавця після підписання даного Договору та отримання товару до 01 червня 2020 року;

- Решту 260 838, 00 грн (двісті шістдесят тисяч вісімсот тридцять вісім грн 00 коп.), в тому числі ПДВ 43 473, 00 грн), до 15 жовтня 2020 року;

- Оплату можна здійснювати частковими платежами;

- Умови поставки: ІНКОТЕРМС 2010 (DDU склад Покупця): 12250, Житомирська обл., Радомишльський р-н., с. Облітки, вул. Центральна, 1а, оф. 2.;

- Поставка здійснюється на протязі 3-х робочих днів після письмового підтвердження Покупцем про готовність прийняти товар, але не пізніше 13 березня;

- Поставка може здійснюватись окремими партіями.

16.04.2020 р. між позивачем та відповідачем було погоджено та підписано Специфікацію № 6 до договору, умовами якої передбачено наступне:

- Постачальник передає, а Покупець приймає і оплачує наступний Товар: картопля насіннєва, сорт Bellarosa, клас Е, розмір 35-55 мм; кількість 10 000 кг; сума з ПДВ 315 000, 00 грн;

- Загальна вартість товару, який поставляється згідно даної Специфікації, на день підписання Договору складає 315 000 грн (триста п`ятнадцять тисяч гривень 00 коп.), в т.ч. ПДВ 52 500, 00 грн;

- Оплата Товару Покупцем здійснюється шляхом перерахування грошових коштів в розмірі 315 000 грн (триста п`ятнадцять тисяч гривень 00 коп.), в т.ч. ПДВ 52 500, 00 грн до 15.10.2020 року на розрахунковий рахунок Продавця після підписання даного Договору та отримання товару;

- Оплату можна здійснювати частковими платежами;

- Умови поставки: ІНКОТЕРМС 2010 (DDU склад Покупця): 12250, Житомирська обл., Радомишльський р-н., с. Облітки, вул. Центральна, 1а, оф. 2.;

- Поставка може здійснюватись окремими партіями.

16.04.2020 р. між позивачем та відповідачем було погоджено та підписано Специфікацію № 7 до договору, умовами якої передбачено наступне:

- Постачальник передає, а Покупець приймає і оплачує наступний Товар: картопля насіннєва, сорт Bellarosa, клас Е, розмір 35-55 мм; картопля насіннєва, сорт Bernina, клас Е, розмір 55-60 мм; загальна кількість 6 844 кг; загальна сума з ПДВ 214 312, 80 грн;

- Загальна вартість товару, який поставляється згідно даної Специфікації, на день підписання Договору складає 214 312, 80 грн (двісті чотирнадцять тисяч триста дванадцять гривень 80 коп.), в т.ч. ПДВ 35 718, 80 грн;

- Оплата Товару Покупцем здійснюється шляхом перерахування грошових коштів в розмірі 214 312, 80 грн (двісті чотирнадцять тисяч триста дванадцять гривень 80 коп.), в т.ч. ПДВ 35 718, 80 грн на розрахунковий рахунок Продавця до 15.10.2020 року після підписання даного Договору та отримання товару;

- Оплату можна здійснювати частковими платежами;

- Умови поставки: ІНКОТЕРМС 2010 (DDU склад Покупця): 12250, Житомирська обл., Радомишльський р-н., с. Облітки, вул. Центральна, 1а, оф. 2.;

- Поставка може здійснюватись окремими партіями.

На виконання умов договору та вищезазначених специфікацій до нього позивачем протягом квітня 2020 р. було передано у власність (продано) відповідачу товар на загальну суму 1 517 392, 80 грн, що підтверджується видатковою накладною № 163 від 14.04.2020 р. на суму 491 400, 00 грн, видатковою накладною № 171 від 16.04.2020 р. на суму 181 680, 00 грн, видатковою накладною № 172 від 16.04.2020 р. на суму 315 000, 00 грн, видатковою накладною № 173 від 16.04.2020 р. на суму 315 000, 00 грн, видатковою накладною № 174 ід 16.04.2020 р. на суму 214 312, 80 грн, наявними у матеріалах справи.

За період дії договору та на його виконання відповідачем було лише частково виконано свій обов`язок по оплаті товару заспецифікаціями № 3 від 14.04.2020 р., № 4 від 16.04.2020 р., № 5 від 16.04.2020 р., № 6 від 16.04.2020 р., № 7 від 16.04.2020 р. та перераховано позивачу грошові кошти у розмірі 1 357 959, 78 грн (з урахуванням черговості виникнення та існування заборгованостей за іншими специфікаціями до договору та відсутності призначення платежів при здійсненні відповідачем розрахунків за поставлений товар), що підтверджується платіжним дорученням № 476 від 09.04.2020 р. на суму 150 000, 00 грн, платіжним дорученням № 475 від 16.04.2020 р. на суму 150 000, 00 грн, платіжним дорученням № 741 від 08.07.2020 р. на суму 200 000, 00 грн, платіжним дорученням № 1491 від 08.10.2020 р. на суму 120 000, 00 грн, платіжним дорученням № 1581 від 04.02.2021 р. на суму 30 000, 00 грн, платіжним дорученням № 1582 від 04.02.2021 р. на суму 30 000, 00 грн, платіжним дорученням № 1583 від 04.02.2021 р. на суму 30 000, 00 грн, платіжним дорученням № 1584 від 04.02.2021 р. на суму 30 000, 00 грн, платіжним дорученням № 1585 від 04.02.2021 р. на суму 30 000, 00 грн, платіжним дорученням № 1684 від 24.02.2021 р. на суму 150 000, 00 грн, платіжним дорученням № 1746 від 24.03.2021 р. на суму 29 988, 00 грн, платіжним дорученням № 1747 від 24.03.2021 р. на суму 29 988, 00 грн, платіжним дорученням № 1748 від 25.03.2021 р. на суму 29 988, 00 грн, платіжним дорученням № 1750 від 25.03.2021 р. на суму 29 988, 00 грн, платіжним дорученням № 1751 від 25.03.2021 р. на суму 29 988, 00 грн, платіжним дорученням № 1752 від 26.03.2021 р. на суму 29 988, 00 грн, платіжним дорученням № 1753 від 26.03.2021 р. на суму 29 988, 00 грн, платіжним дорученням № 1754 від 26.03.2021 р. на суму 9 996, 00 грн, платіжним дорученням № 1788 від 26.03.2021 р. на суму 30 000, 00 грн, платіжним дорученням № 1789 від 26.03.2021 р. на суму 30 000, 00 грн, платіжним дорученням № 1881 від 26.04.2021 р. на суму 45 300, 00 грн, платіжним дорученням № 1882 від 26.04.2021 р. на суму 45 300, 00 грн, платіжним дорученням № 1884 від 26.04.2021 р. на суму 45 300, 00 грн, платіжним дорученням № 1885 від 26.04.2021 р. на суму 45 300, 00 грн, відповідними виписками з банківських рахунків позивача, розрахунком ціни позову, наявними у матеріалах справи.

Регулювання відносин, що виникають у зв`язку із купівлею-продажем товару здійснюється Господарським кодексом України, Цивільним кодексом України, іншими нормативно-правовими актами і безпосередньо договором.

Статтею 193 Господарського кодексу України встановлено, що суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Статтею 526 Цивільного кодексу України визначено, що зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Згідно з ст. 712 Цивільного кодексу України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.

До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.

Згідно ст. 655 Цивільного кодексу України за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов`язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов`язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.

Частиною 1 ст. 692 цього ж кодексу передбачено, що покупець зобов`язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.

Частиною 1 ст. 530 цього ж кодексу закріплено, що якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Згідно ст. 610 цього ж кодексу порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Відповідно до ч. 1 ст. 612 цього ж кодексу боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

У встановлені договором та специфікаціями строки і станом на час розгляду справи відповідач обов`язок щодо своєчасної оплати товару у повному обсязі не виконав і його основна заборгованість перед позивачем складає 159 433, 02 грн, що підтверджуєтьсядоговором поставки № КА/НК-01/20-02 від 21.02.2020 р., специфікаціями № 3 від 14.04.2020 р., № 4 від 16.04.2020 р., № 5 від 16.04.2020 р., № 6 від 16.04.2020 р., № 7 від 16.04.2020 р. до договору, видатковою накладною № 163 від 14.04.2020 р. на суму 491 400, 00 грн, видатковою накладною № 171 від 16.04.2020 р. на суму 181 680, 00 грн, видатковою накладною № 172 від 16.04.2020 р. на суму 315 000, 00 грн, видатковою накладною № 173 від 16.04.2020 р. на суму 315 000, 00 грн, видатковою накладною № 174 ід 16.04.2020 р. на суму 214 312, 80 грн, платіжним дорученням № 476 від 09.04.2020 р. на суму 150 000, 00 грн, платіжним дорученням № 475 від 16.04.2020 р. на суму 150 000, 00 грн, платіжним дорученням № 741 від 08.07.2020 р. на суму 200 000, 00 грн, платіжним дорученням № 1491 від 08.10.2020 р. на суму 120 000, 00 грн, платіжним дорученням № 1581 від 04.02.2021 р. на суму 30 000, 00 грн, платіжним дорученням № 1582 від 04.02.2021 р. на суму 30 000, 00 грн, платіжним дорученням № 1583 від 04.02.2021 р. на суму 30 000, 00 грн, платіжним дорученням № 1584 від 04.02.2021 р. на суму 30 000, 00 грн, платіжним дорученням № 1585 від 04.02.2021 р. на суму 30 000, 00 грн, платіжним дорученням № 1684 від 24.02.2021 р. на суму 150 000, 00 грн, платіжним дорученням № 1746 від 24.03.2021 р. на суму 29 988, 00 грн, платіжним дорученням № 1747 від 24.03.2021 р. на суму 29 988, 00 грн, платіжним дорученням № 1748 від 25.03.2021 р. на суму 29 988, 00 грн, платіжним дорученням № 1750 від 25.03.2021 р. на суму 29 988, 00 грн, платіжним дорученням № 1751 від 25.03.2021 р. на суму 29 988, 00 грн, платіжним дорученням № 1752 від 26.03.2021 р. на суму 29 988, 00 грн, платіжним дорученням № 1753 від 26.03.2021 р. на суму 29 988, 00 грн, платіжним дорученням № 1754 від 26.03.2021 р. на суму 9 996, 00 грн, платіжним дорученням № 1788 від 26.03.2021 р. на суму 30 000, 00 грн, платіжним дорученням № 1789 від 26.03.2021 р. на суму 30 000, 00 грн, платіжним дорученням № 1881 від 26.04.2021 р. на суму 45 300, 00 грн, платіжним дорученням № 1882 від 26.04.2021 р. на суму 45 300, 00 грн, платіжним дорученням № 1884 від 26.04.2021 р. на суму 45 300, 00 грн, платіжним дорученням № 1885 від 26.04.2021 р. на суму 45 300, 00 грн, відповідними виписками з банківських рахунків позивача, розрахунком ціни позову, бухгалтерською довідкою ТОВ «НК «РЕКОРД» Вих. № 11 від 10.05.2023 р. про стан заборгованості відповідача, наявними у матеріалах справи.

Відповідно до приписів ч. 3 ст. 13 та ч. 1 ст. 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Згідно з ст. 86 цього ж кодексу суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Принцип змагальності забезпечує повноту дослідження обставин справи. Цей принцип передбачає покладання тягаря доказування на сторони. Одночасно цей принцип не передбачає обов`язку суду вважати доведеною та встановленою обставину, про яку сторона стверджує. Така обставина підлягає доказуванню таким чином, аби задовольнити, як правило, стандарт переваги більш вагомих доказів, тобто коли висновок про існування стверджуваної обставини з урахуванням поданих доказів видається більш вірогідним, ніж протилежний.

Вказаний правовий висновок викладений у постановах Верховного Суду від 02.10.2018 р. у справі № 910/18036/17, від 23.10.2019 р. у справі № 917/1307/18.

У процесі розгляду справи відповідачем у відповідності до ч. 3 ст. 13 та ч. 1 ст. 74 Господарського процесуального кодексу України не було надано суду жодних належних та допустимих доказів, що б підтверджували належне виконання ним своїх обов`язків по оплаті у повному обсязі товаруза договором поставки № КА/НК-01/20-02 від 21.02.2020 р. та специфікаціями № 3 від 14.04.2020 р., № 4 від 16.04.2020 р., № 5 від 16.04.2020 р., № 6 від 16.04.2020 р., № 7 від 16.04.2020 р. до нього.

Отже, вимоги позивача про стягнення із відповідача основної заборгованості у розмірі 159 433, 02 грн за договоромпоставки № КА/НК-01/20-02 від 21.02.2020 р.та вищезазначеними специфікаціями до нього є законними і обґрунтованими, та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Крім того, позивач,з урахуванням його заяви про збільшення розміру позовних вимог від 28.02.2023 р.,просить стягнути із відповідача пеню, передбачену договором поставки № КА/НК-01/20-02 від 21.02.2020 р., за періоди прострочення відповідачем виконання обов`язку по оплаті товару з 16.10.2020 р. по 16.04.2021 р. всього на загальну суму 52 952, 67 грн у відповідності до виконаного ним розрахунку.

Згідно ст. 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Відповідно до п. 3) ч. 1 ст. 611 цього ж кодексу у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема: сплата неустойки.

Частиною 1 ст. 549 цього ж кодексу передбачено, що неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання.

Частиною 3 цієї ж статті встановлено, що пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов`язання за кожен день прострочення виконання.

Згідно ч. 1 ст. 230 Господарського кодексу України штрафними санкціями у цьому Кодексі визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов`язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов`язання.

Відповідно до ч. 4 ст. 231 цього ж кодексу у разі якщо розмір штрафних санкцій законом не визначено, санкції застосовуються в розмірі, передбаченому договором. При цьому розмір санкцій може бути встановлено договором у відсотковому відношенні до суми невиконаної частини зобов`язання або у певній, визначеній грошовій сумі, або у відсотковому відношенні до суми зобов`язання незалежно від ступеня його виконання, або у кратному розмірі до вартості товарів (робіт, послуг).

Згідно ч. 6 ст. 232 цього ж кодексу нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов`язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов`язання мало бути виконано.

Пунктом 3.6. Договору встановлено, що сторона, яка допустила прострочення з виконанням зобов`язання за цим договором, сплачує за кожен день прострочення на користь іншої сторони пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ, яка діяла в період прострочення, від суми простроченого з виконанням зобов`язання.

Розрахунок пені від суми основної заборгованості, виконаний позивачем, є невірним.

Правильний розрахунок пені від суми основної заборгованості за договором наступний:

Період розрахункуКількість днів у періодіСума16.10.2020 - 31.12.2020 : 6,00 (облікова ставка НБУ) 897 392,80 (Сума боргу) x (2 x 6,00 : 366 ) x 77 днів (прострочення) : 100 7722 655,49 грн.01.01.2021 - 03.02.2021 : 6,00 (облікова ставка НБУ) 897 392,80 (Сума боргу) x (2 x 6,00 : 365) x 34 днів (прострочення) : 100 3410 031,13 грн.Всього штрафних санкцій за період: 32 686,62 грн.Період розрахункуКількість днів у періодіСума04.02.2021 - 23.02.2021 : 6,00 (облікова ставка НБУ) 770 542,02 (Сума боргу) x (2 x 6,00 : 365) x 20 днів (прострочення) : 100 205 066,58 грн.Всього штрафних санкцій за період: 5 066,58 грн.Період розрахункуКількість днів у періодіСума24.02.2021 - 04.03.2021 : 6,00 (облікова ставка НБУ) 620 545,02 (Сума боргу) x (2 x 6,00 : 365) x 9 днів (прострочення) : 100 91 836,13 грн.05.03.2021 - 23.03.2021 : 6,50 (облікова ставка НБУ) 620 545,02 (Сума боргу) x (2 x 6,50 : 365) x 19 днів (прострочення) : 100 194 199,30 грн.Всього штрафних санкцій за період: 6 035,44 грн.Період розрахункуКількість днів у періодіСума26.03.2021 - 15.04.2021 : 6,50 (облікова ставка НБУ) 340 633,02 (Сума боргу) x (2 x 6,50 : 365) x 21 днів (прострочення) : 100 212 547,75 грн.16.04.2021 - 16.04.2021 : 7,50 (облікова ставка НБУ) 340 633,02 (Сума боргу) x (2 x 7,50 : 365) x 1 днів (прострочення) : 100 1139,99 грн.Всього штрафних санкцій за період: 2 687,73 грн.

Отже, загальний розмір пені від суми основної заборгованості за договором у вищевказані періоди становить 46 476, 37 грн.

Отже, суд приходить до висновку про часткове задоволення вимог позивача в частині стягнення із відповідача пені за договором від суми основної заборгованості у вищевказані періоди у розмірі 46 476, 37 грн.

Крім того, позивач, з урахуванням його заяви про збільшення розміру позовних вимог від 28.02.2023 р., просить стягнути із відповідача 111 136, 49 грн інфляційних збитків та 21 556, 55 грн 3 % річних за періоди прострочення відповідачем виконання обов`язку по оплаті товару з 16.10.2020 р. по 11.01.2023 р. у відповідності до виконаного ним розрахунку.

Згідно ст. 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Відповідно до ч. 1 ст. 612 цього ж кодексу боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Частиною 2 ст. 625 цього ж кодексу передбачено, що боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Розрахунок інфляційних збитків від суми основної заборгованості, виконаний позивачем, є невірним.

Правильний розрахунок інфляційних збитків від суми основної заборгованості за договором наступний:

Останній період (16/10/2020 - 03/02/2021) Індекс інфляціїлистопад 2020101,30грудень 2020100,90січень 2021101,30Останній період (04/02/2021 - 23/02/2021) Індекс інфляціїлютий 2021101,00Останній період (24/02/2021 - 23/03/2021)Індекс інфляціїберезень 2021101,70Останній період (26/03/2021 - 25/04/2021)Індекс інфляціїквітень 2021100,70Останній період (26/04/2021 - 11/01/2023)Індекс інфляціїтравень 2021101,30червень 2021100,20липень 2021100,10серпень 202199,80вересень 2021101,20жовтень 2021100,90листопад 2021100,80грудень 2021100,60січень 2022101,30лютий 2022101,60березень 2022104,50квітень 2022103,10травень 2022102,70червень 2022103,10липень 2022100,70серпень 2022101,10вересень 2022101,90жовтень 2022102,50листопад 2022100,70грудень 2022100,70

Розрахунок здійснюється за формулою

ІІС = ( ІІ1 : 100 ) x ( ІІ2 : 100 ) x ( ІІ3 : 100 ) x ... ( ІІZ : 100 )

ІІ1 - індекс інфляції за перший місяць прострочення,

......

ІІZ - індекс інфляції за останній місяць прострочення.

Останній період

IIc (101,30 : 100) x (100,90 : 100) x (101,30 : 100) x = 1.03540452

Інфляційне збільшення:

897 392,80 x 1.03540452 - 897 392,80 = 31 771,76 грн.

Останній період

IIc (101,00 : 100) x = 1.01000000

Інфляційне збільшення:

770 542,02 x 1.01000000 - 770 542,02 = 7 705,42 грн.

Останній період

IIc (101,70 : 100) x = 1.01700000

Інфляційне збільшення:

620 545,02 x 1.01700000 - 620 545,02 = 10 549,27 грн.

Останній період

IIc (100,70 : 100) x = 1.00700000

Інфляційне збільшення:

340 633,02 x 1.00700000 - 340 633,02 = 2 384,43 грн.

Останній період

IIc (101,30 : 100) x (100,20 : 100) x (100,10 : 100) x (99,80 : 100) x (101,20 : 100) x (100,90 : 100) x (100,80 : 100) x (100,60 : 100) x (101,30 : 100) x (101,60 : 100) x (104,50 : 100) x (103,10 : 100) x (102,70 : 100) x (103,10 : 100) x (100,70 : 100) x (101,10 : 100) x (101,90 : 100) x (102,50 : 100) x (100,70 : 100) x (100,70 : 100) x = 1.32928104

Інфляційне збільшення:

159 433,02 x 1.32928104 - 159 433,02 = 52 498,27 грн.

Отже, загальний розмір інфляційних збитків від суми основної заборгованості за договором у вищевказані періоди становить 104 909, 15 грн.

Отже, суд приходить до висновку про часткове задоволення вимог позивача в частині стягнення із відповідача інфляційних збитків від суми основної заборгованості за договором у вищевказані періоди у розмірі 104 909, 15 грн.

Розрахунок 3 % річних від суми основної заборгованості, виконаний позивачем, є невірним.

Правильний розрахунок 3 % річних від суми основної заборгованості наступний:

Період прострочення грошового зобов`язання:Кількість днів у періодіСумаз 16/10/2020 до 31/12/2020 897 392,80 x 3 % x 77 : 366 : 100775 663,87 грн.з 01/01/2021 до 03/02/2021 897 392,80 x 3 % x 34 : 365 : 100342 507,78 грн.Період прострочення грошового зобов`язання:Кількість днів у періодіСумаз 04/02/2021 до 23/02/2021 770 542,02 x 3 % x 20 : 365 : 100201 266,64 грн.Період прострочення грошового зобов`язання:Кількість днів у періодіСумаз 24/02/2021 до 23/03/2021 620 545,02 x 3 % x 28 : 365 : 100281 428,10 грн.Період прострочення грошового зобов`язання:Кількість днів у періодіСумаз 26/03/2021 до 25/04/2021 340 633,02 x 3 % x 31 : 365 : 10031867,91 грн.Період прострочення грошового зобов`язання:Кількість днів у періодіСумаз 26/04/2021 до 11/01/2023 159 433,02 x 3 % x 626 : 365 : 1006268 203,16 грн.

Отже, загальний розмір 3 % річних від суми основної заборгованості за договором у вищевказані періоди становить 19 937, 46 грн.

Отже, суд приходить до висновку про часткове задоволення вимог позивача в частині стягнення із відповідача 3 % річних від суми основної заборгованості за договором у вищевказані періоди у розмірі 19 937, 46 грн.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, обставини справи, позовні вимоги підлягають задоволенню частково.

Судові витрати відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України покладаються на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись ст. ст. 123, 129, 233, 236 - 240 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

1.Позов задовольнити частково.

2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Антарес Агро» (08324,вул. Центральна, буд. 21, офіс 6,с. Гора, Бориспільський район, Київська область; ідентифікаційний код 41425359) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Насіннєва компанія «Рекорд» (04119, вул. Дегтярівська, буд. 27-А, м. Київ; ідентифікаційний код 43091541) 159 433 (сто п`ятдесят дев`ять тисяч чотириста тридцять три) грн 02 (дві) коп. основної заборгованості, 46 476 (сорок шість тисяч чотириста сімдесят шість) грн 37 (тридцять сім) коп. пені, 104 909 (сто чотири тисячі дев`ятсот дев`ять) грн 15 (п`ятнадцять) коп. інфляційних збитків, 19 937 (дев`ятнадцять тисяч дев`ятсот тридцять сім) грн 46 (сорок шість) коп. 3 % річних та судові витрати 4 961 (чотири тисячі дев`ятсот шістдесят одна) грн 34 (тридцять чотири) коп. судового збору.

3.Відмовити в задоволенні інших позовних вимог.

4.Рішення набирає законної сили після закінчення строку на його апеляційне оскарження, а у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Рішення може бути оскаржено протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання апеляційної скарги до Північного апеляційного господарського суду.

Суддя В.М.Бацуца

Повний текст рішення складено і підписано

05 червня 2023 р.

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення24.05.2023
Оприлюднено09.06.2023
Номер документу111383727
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг

Судовий реєстр по справі —911/192/23

Рішення від 24.05.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 17.05.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 03.05.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 19.04.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 06.04.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 15.03.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 01.03.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 17.02.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 08.02.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 26.01.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні