Єдиний унікальний номер 725/3048/23
Номер провадження 2-а/725/35/23
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07.06.2023 року м.Чернівці
Першотравневий районний суд м. Чернівців
в складі:
головуючого судді - Нестеренко Є. В.
за участю:
секретаря судового засідання Пентелюк П.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Чернівці адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 , яка проживає за адресою: АДРЕСА_1 , до Чернівецької митниці Державної митної служби, що розташована за адресою: м. Чернівці, вул. Руська, 248 М, про визнання протиправною та скасування постанови у справі про порушення митних правил,-
В С Т А Н О В И В :
Позивачка 27.04.2023 року звернулася до Першотравневого районного суду м. Чернівці із вищевказаною позовною заявою, в якій стверджує, що 30.11.2022 року, В.о. начальником Чернівецької митниці Держмитслужби Козаком П.В. винесена постанова по справі про порушення митних правил №0576/40800/22 від 30.11.2022 року, відповідно до якої її визнано винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченогост. 485 Митного кодексу Українита накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 300 відсотків несплаченої суми митних платежів, а саме 571243,38 грн.
Вказує,що надумку митницівона якдиректорпідприємства ТОВ «ОЛІЯ ПОСТАЧ» вчинила дії, що призвели до недобору суми митних платежів, а саме шляхом подання неправдивих відомостей щодо країни походження та виробника товару, а також неправомірного застосування тарифної преференції зі сплати вивізного (експортного) мита за товаром «Насіння соняшнику», що підлягає обов`язковій сплаті при експорті його з України до Республіки Угорщини.
Даний факт став підставою для притягнення її до відповідальності за порушення митних правил , передбаченихст. 485 МК України.
Вважає наведене вище рішення службової особи органу владних повноважень таким, що суперечить нормамМК України, оскільки протокол про порушення питних правил та оскаржувана постанова були ухвалені у її відсутності без належного повідомлення, що позбавило її підготувати правову позицію для захисту. Крім цього зазначила, що відповідно графи14митних декларацій,що зазначеніу оскаржуванійпостанові декларантомвиступало неТОВ «ОЛІЯПОСТАЧ» чигр. ОСОБА_1 як керівниккомпанії продавця,а ФОП ОСОБА_2 . За таких обставин вважає,що вона не вчиняла жодних дій спрямованих на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру на загальну суму 190 414,46 грн., доказів протилежного, матеріали справи не містять. Вказує, що застосування коду преференції «410» регулюється наказом Міністерства фінансів України № 1011 від 20.09.2012 року «Про затвердження відомчих класифікаторів інформації з питань державної митної справи, які використовуються у процесі оформлення митних декларацій». Сертифікати перевезення (походження) товарів ЕUR.1, які зазначені у оскаржуваній постанові та містяться у матеріалах справи, видані Чернівецькою митницею відповідно до порядку та за формою, затвердженої наказом Мінфіну від 20.11.2017 року № 950 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26.12.2017 року №1563/31431. В той же час, стверджує, що такі сертифікати перевезення походження товарів EUR.1 на момент розгляду справи про ПМП Чернівецькою митницею не були визнаними недійсними, скасованими, відкликаними чи підробленими. На день звернення до суду матеріали справи також не містять відомостей про те, що такі сертифікати перевезення (походження) товарів EUR.1 визнані недійсними, скасованими, відкликаними чи підробленими. Крім того неповнота оскаржуваної постанови полягає у тому, що їй не були роз`ясненні права особи яка притягується до адміністративної відповідальності, не була роз`яснена можливість припинення провадження у справі про порушення митних правил шляхом компромісу, що є порушенням ч.4 ст.494 Митного кодексу України, не надано можливість надати пояснення, ознайомитись з матеріалами адміністративної справи, що порушує вимоги ч.2 ст. 494 Митного кодексу України. Вважає, що в даному випадку, відповідач в оскаржуваній постанові не навів жодних даних які б вказували на умисність її дій.
На підставі вищевикладеного позивач просить суд скасувати постанову В.о. начальника Чернівецької митниці Держмитслужби Козака П.В. у справі про порушення митних правил №0576/40800/22 від 30.11.2022 року та провадження у справі закрити.
До початку судового засідання від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому він заперечував проти задоволення позову, зазначивши, що дії працівників митниці є правомірними. Крім того вказував, що твердження викладені позивачем у позовній заяві є необґрунтованими на не відповідаю дійсності. За результатами проведеної перевірки з дотримання законодавства з питань державної митної справи за митними деклараціями поданими директором підприємства ТОВ «ОЛІЯ ПОСТАЧ» ОСОБА_1 було встановлено надання митному органу документів, а саме сертифікатів з перевезенням (походження) товару EUR.1, що містять неправдиві відомості щодо країни походження та виробника товарів та неправомірне застосування тарифної преференції зі сплати вивізного (експортного) мита за товаром «Насіння соняшнику», що підлягає обов`язковій сплаті при експорті його з України до Республіки Угорщини, що призвело до неправомірного зменшення необхідних до сплати податків і зборів. Дії громадянки України ОСОБА_1 мають ознаки порушення митних правил, передбаченогост. 485 Митного кодексу України, тобто дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів. Вказує, що протокол про порушення митних правил №0576/40800/22 від 16.11.2022 року направлено гр. ОСОБА_1 поштовим відправленням за наявною в митниці адресою листом. При цьому, в супровідному листі роз`яснено права особи, що притягається до відповідальності за порушення митних правил, які передбачено ч.4 ст.494, ст.498 МК України, а також можливість припинення провадження у справі про порушення митних правил шляхом компромісу, передбачена ч,5 ст.494 МК України. Отже, позивачка була належним чином повідомлена про запровадження відносно неї справи про порушення митних правил, час та дату розгляду справи про порушення митних правил відносно неї, які зазначено в протоколі, однак на розгляд справи не з`явилася. На підставі даних обставин, викладених у відзиві просив відмовити у задоволенні позову ОСОБА_1 у повному обсязі.
До початку судового засідання від представника позивача до суду надійшла заява, про розгляд справи за його відсутності, позовні вимоги викладені у позовній заяві підтримує в повному обсязі, наполягає на скасуванні оскаржуваної постанови та прийнятті рішення по справі.
Представник відповідача у судове засідання не з`явився, хоча належним чим був повідомлений про дату розгляду справи причини неявки суду не відомі.
Суд, дослідивши матеріали справи прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню, а до правовідносин слід застосувати наступні правові норми.
Відповідно дост.3 КАС Українипорядок здійснення адміністративного судочинства встановлюєтьсяКонституцією України, цим Кодексом та міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
Частиною 2ст. 19 Конституції Українипередбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.
Згідно ч.1ст.2КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Судом встановлено, що відповідно до оскаржуваної постанови митниці, 03.11.2022 року директором ТОВ "ОЛІЯ ПОСТАЧ", код ЄДРПОУ 43392802 ОСОБА_1 з контрагентом «ТР EQUIP TECHNOLOGIES SDN. BHD.» (104, JALAM LEP 4/6 PUCHONG LESTARI 47110 PUCHONG SELANGOR MALAYSIA) укладено контракт № OIL03-11 щодо постачання насіння соняшнику українського походження кількістю 250.00 метричних тонн.
На виконання укладеного контракту (№OIL03-11 від 03.11.2022) ТОВ "ОЛІЯ ПОСТАЧ", код ЄДРПОУ 43392802 через декларанта ФОП ОСОБА_2 (іпн. НОМЕР_1 ), згідно даних АСМО «Інспектор» станом на 16.11.2022 року оформлено у ВМО №1 митного поста «Чернівці» Чернівецької митниці в митному режимі «експорт» 15 електронних митних декларацій (далі ЕМД) типу «ЕК10АА» з метою експорту товару «Насіння соняшнику, українського походження, врожаю 2022 року. Не для сівби, не лущене. Торговельна марка - немає даних. Фірма-виробник: СТОВ "ЯТРАНСЬКЕ". Країна виробництва: UA».
Відправником товарів являється ТОВ "ОЛІЯ ПОСТАЧ", код ЄДРПОУ 43392802, отримувачем є підприємство VITERRA HUNGARY KFT. (1138 BUDAPEST Nepmrdo utca 22. В/14 Hungary Company number 01 -09-468916). покупець - TP EQUIP TECHNOLOGIES SDN. BHD.» (104, JALAM LEP 4/6 PUCHONG LESTARI 47110 PUCHONG SELANGOR MALAYSIA).
Відповідно до граф 36 ЕМД заявлено код митної преференції «410» (Товари, що вивозяться з України відповідно до Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, ратифікованої Законом України від 16.09.2014 року №1678-VII «Про ратифікацію Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони), а також інших міжнародних договорів України, укладених у встановленому порядку.
У якості підстави для застосування тарифної пільги, директором ТОВ "ОЛІЯ ПОСТАЧ", код ЄДРПОУ 43392802, ОСОБА_1 надавалися сертифікати перевезення (походження) товарів EUR.L, які видані Чернівецькою митницею відповідно до порядку та за формою затверджено наказом Мінфіну від 20.11.2017 № 950 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26 грудня 2017 р., за № 1563/31431.
У графі 47 ЕМД зазначено ставку вивізного мита 3,6%. (повна становить - 10%).
Згідно відомостей, які ТОВ "ОЛІЯ ПОСТАЧ", код ЄДРПОУ 43392802 надало до Чернівецької митниці, для отримання сертифікатів перевезення (походження) товарів EUR.1., встановлено що постачальником та виробником товару виступає СТОВ "ЯТРАНСЬКЕ", ЄДРПОУ -04340129.
Інформація про оформлені, згідно АСМО «Інспектор», експортні ЕМД ТОВ "ОЛІЯ ПОСТАЧ", код ЄДРПОУ 43392802 станом на 16.11.2022 на товари «насіння соняшника» (код УКТЗЕД 1206009900: заявлено код митної преференції «410»), подані відповідні сертифікати та платежі.
Для того, щоб скористатися преференціями в рамках вільної торгівлі між Україною та ЄС, товар має бути походженням з України або з ЄС та відповідати правилам походження відповідно до Регіональної конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження.
Відповідно до п. 1 розділу III Порядку сертифікат EUR.1 або EUR-MED видається безоплатно у разі, якщо його потрібно пред`явити як доказ, що товар(и) відповідає(ють) вимогам правил визначення преференційного походження, встановлених Конвенцією або Угодами, у разі застосування преференційних ставок ввізного (вивізного) мита.
Відповідно до ч. 8 ст. 264 Митного кодексу України, з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей наведених у цій декларації.
За результатами аналізу відомостей документів, які подані до митного оформлення ТОВ "ОЛІЯ ПОСТАЧ", код ЄДРПОУ 43392802 встановлено, що виробником вказаного товару - «насіння соняшнику» зазначається СТОВ "ЯТРАНСЬКЕ", ЄДРПОУ - 04340129.
З метою повної, всебічної та неупередженої перевірки дотримання вимог митного законодавства України під час експорту товару «насіння соняшнику» підприємством ТОВ "ОЛІЯ ПОСТАЧ", код ЄДРПОУ 43392802 та перевірки достовірності наданих митному органу документів, які стали підставою для отримання сертифікатів з перевезення товару EUR.1, та в подальшому для переміщення товару «насіння соняшника» через митний кордон України, 11.11.2022 року Департаментом боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Державної митної служби направлено лист №20/20-02-02/6/781 до СТОВ "ЯТРАНСЬКЕ", ЄДРПОУ - 04340129, для спростування або підтвердження фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ "ОЛІЯ ПОСТАЧ", код ЄДРПОУ 43392802, щодо постачання товару «насіння соняшника» .
Департаментом 15.11.2022 отримано відповідь від СТОВ "ЯТРАНСЬКЕ", ЄДРПОУ - 04340129, в якій зазначено, що у СТОВ "ЯТРАНСЬКЕ", ЄДРПОУ-04340129 фінансово-господарські взаємовідносини з ТОВ "ОЛІЯ ПОСТАЧ", код ЄДРПОУ 43392802, щодо постачання товару «насіння соняшника» відсутні.
Таким чином, в результаті співставлення відомостей, що містяться у відповіді, отриманій від СТОВ "ЯТРАНСЬКЕ", ЄДРПОУ - 04340129, яку надіслано до Державної митної служби листом від 14.11.2022 №47 встановлено, що документи, які подані для отримання сертифікатів з перевезення товару EUR.1 підприємством ТОВ "ОЛІЯ ПОСТАЧ", код ЄДРПОУ 43392802, відповідно до яких виробником товару зазначається СТОВ "ЯТРАНСЬКЕ", ЄДРПОУ - 04340129 містять недостовірні відомості.
Згідно відомостей графи 47 ЕМД, загальна сума митних платежів без преференції «410» (умовно нараховані) по ЕМД складає 190414,46. Отже, загальний розмір недоплачених митних платежів дорівнює 190414,46 грн.
Таким чином митний орган вважає, що гр. ОСОБА_1 в якості директора підприємстваТОВ "ОЛІЯПОСТАЧ"код ЄДРПОУ43392802 було надано митному органу як підставу для митного оформлення вищевказаних товарів, документи, а саме сертифікати з перевезення (походження) товару EUR.1, що містять неправдиві відомості щодо країни походження та виробника товарів (застосовано тарифну пільгу вивізного мита не у відповідності вимогам правил визначення преференційного походження, встановлених Угодами та вчинено дії, спрямовані на неправомірне зменшення необхідних до сплати податків та зборів в загальній сумі 190 414,46 грн.
Згідност. 487 МК Українипровадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цьогоКодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Згіднозістаттею 251 КУпАП- доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
Відповідно до частин 1 і 2статті 77 КАС України- кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
У відповідності до вимогст. 495 МК Українидоказамиу справіпро порушеннямитних правил є будь-якіфактичні дані, на основі яких увизначеномузаконом порядкувстановлюєтьсянаявність або відсутністьпорушення митних правил, винність особи уйого вчиненні таінші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі данівстановлюються: протоколомпро порушеннямитних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; поясненнямисвідків, поясненнямиособи, якапритягується до відповідальності; висновком експерта , іншими документами.
Положення ст.ст.529-530 МК Українипередбачають можливість оскарження постанови митниці до суду та перевірку законності та обґрунтованості постанови у справі про порушення митних правил судом, що здійснюється в порядку, встановленомуКАС України.
Законодавством встановлено, що адміністративне стягнення за порушення митних правил не може бути застосовано інакше, як на підставі та в порядку, що встановлені цим Кодексом та іншими законами України. Дана норма кореспондується із нормамист. 62 Конституції, відповідно до ч. 3 якої обвинувачення не може ґрунтуватись на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
Статтею 485 МК Українипередбачено, що заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою органу доходів і зборів документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 300 відсотків несплаченої суми митних платежів.
Як передбачено частиною 2статті 486 МК України, провадження у справі про порушення митних правил включає в себе виконання процесуальних дій, зазначених устатті 508 цього Кодексу, розгляд справи, винесення постанови та її перегляд у зв`язку з оскарженням (внесенням подання прокурора).
Відповідно до частин 1 та 2статті 508 МК Україниу справі про порушення митних правил процесуальні дії проводяться з метою отримання доказів, необхідних для правильного вирішення цієї справи.
До процесуальних дій належать: 1) складення протоколу про порушення митних правил; 2) опитування осіб, які притягаються до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, свідків, інших осіб; 3) витребування документів, необхідних для провадження у справі про порушення митних правил, або належним чином завірених їх копій чи витягів з них; 4) тимчасове вилучення товарів, транспортних засобів, зазначених у пункті 3статті 461 цього Кодексу, та документів на них; 5) митне обстеження; 6) пред`явлення товарів, транспортних засобів і документів для впізнання; 7) експертиза; 8) взяття проб та зразків для проведення дослідження (аналізу, експертизи).
Згідно зістаттею 489 МК Українипосадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Однак, матеріали справи не містять відомостей, що митним органом було здійснено всіх необхідних процесуальних дій з метою отримання доказів необхідних для правильного вирішення справи. Оскільки не перевірено належним чином інформації про недійсність сертифікатів з перевезення (походження) товару EUR.1, не надано доказів сплати фірмою експортером митних платежів до моменту складання протоколу, не надано доказів завданої державі шкоди так як на момент складання протоколу була відвернута вся ймовірна шкода. Окрім цього митними органами не надано доказів, що саме гр. ОСОБА_1 в якості директора підприємстваТОВ "ОЛІЯПОСТАЧ"код ЄДРПОУ43392802 було надано митному органу як підставу для митного оформлення вищевказаних товарів, документ, що містять неправдиві відомості, оскільки з матеріалів справи вбачається, що декларації до митного органу подавались ФОП ОСОБА_2 , а згідно вимог МК України саме декларант несе відповідальність за подання неправдивих відомостей.
Окрім того посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил не з`ясувала чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, оскільки оскаржувана постанова ухвалювалась на підставі протоколу про порушення митних правил від 16.11.2022 року за події, що мали місце 03.11.2022 року.
Більше того, протокол про порушення митних правил №0576/40880/22 від 16.11.2022 року складений у відсутність особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, протокол не містить відмітки про роз`яснення ОСОБА_1 її прав передбачених ст. 498 МК України чи відмови від підпису останньої, протокол не підписаний ОСОБА_1 у протоколі також відсутня інформація про можливість припинення провадження у справі про порушення митних правил шляхом компромісу,(сплати відповідних митних платежів відповідно до розрахунку) про що до протоколу вноситься відмітка, яка підписується особою , яка притягається до адміністративної відповідальності, протокол проадміністративне правопорушенняне міститьчасу тамісця вчиненняадміністративного правопорушення таким чином протокол був складений з порушення вимог ст.494 МК України.
Відповідно доч.1,2ст.526МК Українисправа пропорушення митнихправил розглядаєтьсяв присутностіособи,яка притягуєтьсядо адміністративноївідповідальності заце правопорушення,та/абоїї представника. Про час та місце розгляду справи про порушення митних правил митним органом цей орган інформує особу, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, поштовим відправленням з повідомленням про вручення, якщо це не було зроблено під час вручення зазначеній особі копіїпротоколу про порушення митних правил.
Матеріали справи не містять інформації про повідомлення ОСОБА_1 про дату розгляду справи про порушення митних правил чи направлення йому будь-якого листа із вмістом такого повідомлення, що свідчить про неналежне повідомлення ОСОБА_3 про час та місце розгляду справи про порушення митних правил, а наявне рекомендоване повідомлення про отримання поштового листа датоване 24.12.2022 року не може бути доказом належного повідомлення ОСОБА_1 про час та місце розгляду справи про порушення митних правил так як отримане нею задовго після дати ухвалення постанови.
В свою чергу, у ч. 8 ст. 257 МК України зазначено, що митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється органами доходів і зборів на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, у тому числі у вигляді кодів: є) фактурна вартість товарів; ж) митна вартість товарів та метод її визначення.
Відповідно до ст. 49 МК України, митною вартістю товарів, які перемішуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовуються для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.
Згідно з ст. 51 МК України, відомості про митну вартість товарів використовуються для: 1) нарахування митних платежів; 2) застосування інших заходів державного регулювання зовнішньоекономічної діяльності України; 3) ведення митної статистики; 4) розрахунку податкового зобов`язання, визначеного за результатами документальної перевірки.
Відповіднодо ч.2Порядку заповненнямитної деклараціїна бланкуєдиного адміністративногодокумента,який затвердженийнаказом міністерствафінансів України30.05.2012р.№ 651 , фактурна вартість - ціна товарів, які переміщуються через митний кордон України, зазначена в рахунку (рахунку-фактурі, рахунку-проформі тощо) або іншому документі, що визначає вартість товару.
У справі відсутні будь-які дані, що ОСОБА_1 вчинила дії з метою несплати встановлених чинним законодавством митних платежів.
Об`єктивна сторона правопорушення, відповідальність за яке встановленост.485 МК України, полягає у поданні неправдивих відомостей. Зовнішній прояв (винного, протиправного) діяння, передбаченогост.485 МК України, обов`язково повинен поєднуватися з умислом суб`єкта його вчинення на посягання на охоронювані законом суспільні відносини (встановлений законом порядок сплати податків та зборів), тобто декларант або уповноважена ним особа на момент подачі декларації повинен усвідомлювати факт заявлення неправдивих відомостей та умисно бажати, щоб заявлені ним неправдиві відомості вплинули на розмір митних платежів, які необхідно сплатити за митне оформлення задекларованого ним товару.
Статтею 10 КУпАПвстановлено, що адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.
Матеріалами справи встановлено, що декларант ФОП ОСОБА_2 перед здійснення митного оформлення надав митному органу електронні декларації по переміщуваному товару виданих митним органом відправлення/призначення. Відтак є незрозумілим, які саме неправдиві документи були надані позивачем.
Окрім цього при ухваленні оскаржуваної постанови відповідачем не з`ясовано, чи мала позивачка умисел ухилитись від сплати митних платежів, надаючи документи при імпорту вказаних товарів.
Таким чином митним органом не доведено факту подання позивачем до митниці неправдивої інформації чи документів, необхідних з питань зазначених встатті 485 Митного кодексу Українидля класифікації товару, оскільки помилкове застосування тарифної преференції зі сплати вивізного (експортного) мита за товаром «Насіння соняшнику», що підлягає обов`язковій сплаті при експорті його з України до Республіки Угорщини, не можуть бути доказом того, що дії ОСОБА_1 були направлені на зниження вартості товару та умисну несплату митних платежів у формі прямого умислу.
Згідно зістаттею 486 МК Українизавданням провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування кожної справи, вирішення її з дотриманням закону. Провадження у справі про порушення митних правил включає в себе виконання процесуальних дій, зазначених устатті 508 цього Кодексу.
Враховуючи вище викладене дії ОСОБА_1 не були направлені на умисну несплату митних платежів у формі прямого умислу.
Відповідно до ч. 3ст. 286 КАС України за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право, окрім іншого, скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення.
Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Таким чином з відповідача на користь позивача підлягають стягнення судові витрати, а саме: судовий бір, що сплачений при поданні позовної заяви в розмірі 536 грн. 80 коп.
На підставі вище викладеного та керуючись ст.ст.495,525,527 МК України, ст.ст.247,251,256 КУпАП,ст.ст.77,241-250 КАС України, суд,-
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 , яка проживає за адресою: АДРЕСА_1 , до Чернівецької митниці Державної митної служби, що розташована за адресою: м. Чернівці, вул. Руська, 248 М, про визнання протиправною та скасування постанови у справі про порушення митних правил - задовольнити в повному обсязі .
Скасувати постанову у справі про порушення митних правил № 0576/40800/22 від 30.11.2022 року про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності заст. 485 МК України.
Провадження у справі про порушення митних правил відносно ОСОБА_1 заст. 485 МК України закрити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Чернівецької митниціДержавної митноїслужби на користь ОСОБА_1 судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 536,80грн. (п`ятсот тридцять шість гривень) 80 копійок.
Рішення може бути оскаржено, шляхом подання апеляційна скарги до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів, з дня його проголошення.
Судове рішення набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження.
Рішеннясуду складенов повномуобсязі 07 червня 2023року
Суддя Першотравневого
районного суду м.Чернівці Є. В. Нестеренко
Суд | Першотравневий районний суд м.Чернівців |
Дата ухвалення рішення | 07.06.2023 |
Оприлюднено | 09.06.2023 |
Номер документу | 111387548 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо |
Адміністративне
Першотравневий районний суд м.Чернівців
Нестеренко Є. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні