КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
08 червня 2023 року м. Київ № 640/39262/21
Суддя Київського окружного адміністративного суду Марич Є.В., розглянувши позовну заяву Компанії AGRO TRADE INVEST s.r.o. до Енергетичної митниці Державної митної служби України, Слідчого управління фінансових розслідувань Офісу великих платників податків ДПС, Офісу великих платників податків ДПС, Державної казначейської служби України, третя особа на стороні позивача - Партнерство з обмеженою відповідальністю "TOLLOIL LP", про визнання протиправними дій, стягнення шкоди,
в с т а н о в и в:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулась Компанія AGRO TRADE INVEST s.r.o. з позовом до Енергетичної митниці Державної митної служби України, Слідчого управління фінансових розслідувань Офісу великих платників податків ДПС, Офісу великих платників податків ДПС, Державної казначейської служби України, третя особа на стороні позивача - Партнерство з обмеженою відповідальністю "TOLLOIL LP", в якому просила:
- визнати протиправними дії Енергетичної митниці щодо не оформлення товару, задекларованого за деклараціями від 19.02.2019р. UA №903110/2019/000225, від 20.02.2019р. UA №903110/2019/000230, від 15.11.2019р. UA №903110/2019/001610, та не надання роз`яснень вимог, виконання яких забезпечить можливість митного оформлення товарів;
- стягнути з Державного бюджету України через Державну казначейську службу України кошти в рахунок відшкодування шкоди, завданої протиправними діями Енергетичної митниці, їх посадових та службових осіб, у розмірі 95 358 492,00 грн. на користь компанії «AGRO TRADE INVEST s.r.o.».
Ухвалою ОАСК від 12.09.2022р., залишеною без змін постановою ШААС від 14.12.2022р., позовну заяву Компанії «AGRO TRADE INVEST s.r.o.» повернуто заявнику.
Постановою ВС від 13.04.2023р. касаційну скаргу Компанії задоволено частково. Вказану постанову ШААС скасовано, справу направлено на новий судовий розгляд до суду апеляційної інстанції.
Ухвалою ШААС від 17.04.2023р. прийнято справу №640/39262/21 до провадження та призначено розгляд апеляційної скарги Компанії AGRO TRADE INVEST s.r.o. на ухвалу ОАСК від 12.09.2022р. у відкритому судовому засіданні на 17.05.2023р.
Ухвалою ШААС від 17.05.2023р. апеляційну скаргу Компанії AGRO TRADE INVEST s.r.o. задоволено, тим самим скасовано ухвалу ОАСК від 12.09.2022р.
Законом України від 13.12.2022р. №2825-IX "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" (далі - Закон №2825-IX) Окружний адміністративний суд міста Києва ліквідовано, утворено Київський міський окружний адміністративний суд із місцезнаходженням у місті Києві.
Відповідно до п. 2 Прикінцевих та перехідних Закону №2825-IX, з дня набрання чинності цим Законом Окружний адміністративний суд міста Києва припиняє здійснення правосуддя; до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду справи, підсудні окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.
На адресу Київського окружного адміністративного суду надійшла адміністративна вказана справа, яку відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями, було передано на розгляд судді Київського окружного адміністративного суду Маричу Є.В.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи: відповідає позовна заява вимогам, встановленим ст.ст. 160, 161, 172 цього Кодексу; позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Згідно з вимогами п. 6 ч. 1 ст. 4 КАС України адміністративний позов - звернення до адміністративного суду про захист прав, свобод та інтересів або на виконання повноважень у публічно-правових відносинах. Отже, позов в адміністративному процесі - це письмово оформлена і адресована суду письмова вимога, яка складається з вимоги процесуального характеру (відкрити провадження по справі) і вимоги матеріального характеру (захистити невизнане, оспорюване чи порушене право).
Суд зазначає, що ст. 5 КАС України визначено способи судового захисту, з якими кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: 1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень; 2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; 3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; 4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; 5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень; 6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.
Згідно з вимогами ч. 1 ст. 160 КАС України у позовній заяві позивач викладає свої вимоги щодо предмета спору та їх обґрунтування.
Відповідно до вимог п. 4 ч. 5 ст. 160 КАС України в позовній заяві зазначається зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів.
Відповідачами у позовній заяві позивач зазначив Енергетичну митницю Державної митної служби України, Слідче управління фінансових розслідувань Офісу великих платників податків ДПС, Офіс великих платників податків ДПС та Державну казначейську службу України. При цьому, позовні вимоги заявлені лише до Енергетичної митниці Державної митної служби України та ДКСУ, позовних вимог безпосередньо до відповідачів - Слідчого управління фінансових розслідувань Офісу великих платників податків ДПС та Офісу великих платників податків ДПС - не заявлено.
Зазначене вказує на невідповідність позовних вимог суб`єктному складу учасників справи.
Таким чином позивачу потрібно визначитися із суб`єктним складом осіб, які мають відповідати за цим позовом та привести прохальну частину позову у відповідність із вже визначеним складом учасників справи.
Щодо сплати судового збору.
Відповідно до ч. 3 ст. 161 Кодексу адміністративного судочинства України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Згідно з ч. 2 ст. 132 Кодексу адміністративного судочинства України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначено Законом України "Про судовий збір".
Положеннями абзацу 1 ч. 1 ст. 3 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 №3674-VI (далі - Закон № 3674-VI) визначено, що судовий збір справляється, зокрема, за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.
Статтею 4 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Згідно з ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано юридичною особою, ставка судового збору становить 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
За подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який поданий юридичною особою, ставка судового збору становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
За приписами ч. 3 ст. 6 ЗУ "Про судовий збір", за подання позовної заяви, що має одночасно майновий і немайновий характер, судовий збір сплачується за ставками, встановленими для позовних заяв майнового та немайнового характеру.
Позивач звернувся до КОАС в грудні 2021р.
Відповідно до ст. 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2021 рік" розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що встановлений законом на 1 січня 2021 року, становить 2270,00 грн.
Як вбачається з позовної заяви, позивач серед іншого просить суд про визнання протиправними дій суб`єкта владних повноважень щодо неоформлення товару, задекларованого за деклараціями від 19.02.2019р. №UA903110/2019/000225, від 20.02.2019р. №UA903110/2019/000230, від 15.11.2019р. №UA903110/2019/001610.
При цьому, враховуючи те, що оскаржувані позивачем дії оформлені картками відмови у прийнятті митних декларацій митного органу за №UA9031110/2019/00018, №UA903110/2019/00014. №903110/2019/00056, в результаті винесення яких позивач поніс збитків на суму 95 358 492,00 грн., то фактично позивач оскаржує ці рішення митного органу, які призвели до зміни його майнового стану.
Таким чином, при зверненні до суду з даним адміністративним позовом позивачу слід було сплатити судовий збір за майнову вимогу в розмірі 22 700,00 грн. (95 358 492,00 х 1,5%, але не більше 22 700,00 грн.).
На підтвердження сплати судового збору позивачем надано платіжний документ №0.0.2237150074.1 від 19.08.2021р. на суму 2270,00 грн за подання адміністративного позову до Окружного адміністративного суду м. Києва на рахунок цього суду (UA908999980313181206084026007).
Відтак, позивачем сплачено судовий збір за реквізитами суду не за місцем розгляду справи, тобто не до того суду, до якого подано позовну заяву, а тому суд не приймає як доказ сплати судового збору надане позивачем платіжне доручення.
Таким чином, позивачеві у порядку усунення недоліків позовної заяви необхідно надати суду оригінал платіжного доручення (квитанції) про сплату судового збору у розмірі 22 700,00 грн., який слід сплатити за наступними реквізитами:
Отримувач коштів: ГУК у Київ. обл./м.Київ/22030101;
Код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37955989;
Банк отримувача:Казначейство України (ел.адм.подат.);
Код банку отримувача (МФО): 899998;
Рахунок отримувача:UA718999980313151206084010001;
Код класифікації доходів бюджету: 22030101.
У рядку призначення платежу платіжного документа платник судового збору повинен вказати слова судовий збір за позовом, ПІБ чи назва установи, організації позивача, Київський окружний адміністративний суд, код ЄДРПОУ суду, до якого він звертається (код ЄДРПОУ Київського окружного адміністративного суду: 35919304).
Також, зазначає, що питання щодо повернення сплаченої суми судового збору (2270,00 грн.) у разі неподання до суду заяви, скарги чи неотримання копій документів регулюється Порядком повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевого бюджетів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2013р. №787.
Зазначеним Порядком визначено, що у разі, якщо питання повернення помилково або надмірно сплаченого судового збору стосується позовної заяви, яка прийнята судом до провадження, воно вирішується судом за клопотанням особи, яка його сплатила, за результатами якого постановляється ухвала.
Відповідно до частини 1 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Враховуючи наведене, суд доходить висновку, що позов поданий без додержання вимог, встановлених ст. 161 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому підлягає залишенню без руху із встановленням строку для усунення недоліків, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позову без руху.
Недоліки позовної заяви мають бути усунені протягом десяти днів з дня вручення копії цієї ухвали, шляхом подання до суду:
- уточненої позовної заяви із правильним зазначенням відповідачів і обставин справи, конкретизацією позовних вимог до кожного з відповідачів, а також копії позовної заяви та доданих до неї документів відповідно до кількості учасників справи;
- оригіналу документу про сплату судового збору у розмірі 22 700,00 грн. на реквізити Київського окружного адміністративного суду.
Керуючись ст.ст. 161, 169, 171 КАС України, суд
у х в а л и в:
1. Позовну заяву Компанії AGRO TRADE INVEST s.r.o. до Енергетичної митниці Державної митної служби України, Слідчого управління фінансових розслідувань Офісу великих платників податків ДПС, Офісу великих платників податків ДПС, Державної казначейської служби України, третя особа на стороні позивача - Партнерство з обмеженою відповідальністю "TOLLOIL LP", про визнання протиправними дій, стягнення шкоди, - залишити без руху.
2. Встановити позивачеві десятиденний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня отримання копії даної ухвали.
3. Роз`яснити позивачеві, що якщо недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, не будуть усунуті у встановлений судом строк, позовна заява буде повернута відповідно до пункту 1 частини 4 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України.
4. Копію ухвали надіслати позивачеві.
5. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.
Суддя Марич Є.В.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.06.2023 |
Оприлюднено | 12.06.2023 |
Номер документу | 111410922 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Марич Є.В.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ганечко Олена Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні