Рішення
від 01.06.2023 по справі 902/533/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Пирогова, 29, м. Вінниця, 21018, тел./факс (0432)55-80-00, (0432)55-80-06 E-mail: inbox@vn.arbitr.gov.ua


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"01" червня 2023 р.Cправа № 902/533/23

за позовом: Спільного українсько-німецького підприємства у формі Товариства з обмеженою відповідальністю "Вінорбіт" (вул. Шевченка,7, оф. 252, м. Вінниця, 21036)

до: Вінницької міської ради (вул. Соборна,59, м. Вінниця, 21050)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, а саме на стороні відповідача Виконавчий комітет Вінницької міської ради (вул. Соборна, 59, м. Вінниця, 21050)

про визнання рішення недійсним

Суддя Яремчук Ю.О.

Секретар судового засідання Надтока Т.

за участю представників:

позивача: Путілін Є.В.

відповідача, третьої особи: Вініцька Б.А.

присутня: Хлібович В.А.

В С Т А Н О В И В :

19.04.2023 Спільне українсько-німецьке підприємства у формі Товариства з обмеженою відповідальністю "Вінорбіт" звернулось до Господарського суду Вінницької області з позовом до Вінницької міської ради про визнання недійсним та скасування п.п. 2,3,4 рішення 31 сесії 8 скликання Вінницької міської ради від 31.03.2023 №1574 "Про відмову в продажу земельної ділянки несільськогосподарського призначення та скасування дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки".

Згідно Витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями матеріали позовної заяви (з присвоєним єдиним унікальним номером судової справи № 902/533/23) передано на розгляд судді Яремчуку Ю.О.

Ухвалою суду від 21.04.2023 відкрито провадження у справі № 902/533/23. Визначено розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання у справі призначено на 17.05.2023. Залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, а саме на стороні відповідача Виконавчий комітет Вінницької міської ради.

За результатами проведеного судового засідання 17.05.2023 суд дійшов висновку про закриття підготовчого провадження та призначення судового розгляду справ по суті на 01.06.2023, про що винесено ухвалу яку занесено до протоколу судового засідання.

На визначену дату судом в судове засідання з`явились представник позивача та представник відповідача та третьої особи.

Представник позивача позов підтримав в повному обсязі.

Представник відповідача проти позову заперечив.

Розглянувши подані документи і матеріали даної справи, з`ясувавши фактичні обставини на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті судом встановлено наступне.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивачем вказується, про неправомірність прийняття рішення 31 сесії 8 скликання Вінницької міської ради №1574, а саме п.п. 2,3,4 яким було відмовлено спільному Українсько-німецькому підприємству у формі ТОВ «Вінорбіт» у продажу земельної ділянки в зв`язку із закінченням терміну дії звіту з експертної оцінки земельної ділянки, скасовано рішення яким було надано дозвіл на проведення такої оцінки, вирішено повернути підприємству авансовий внесок та зобов`язано здійснити демонтаж огороджувальних конструкцій.

Позивач вважає відмову відповідача про продаж земельної ділянки незаконною, оскільки вона не обґрунтована у відповідності до вимог чинного законодавства, що є підставою для визнання недійсним та скасування вказаного рішення. Крім того зазначає, що законодавством України взагалі не передбачає права органу місцевого самоврядування скасовувати своє рішення по надання дозволу про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки, а передбачає лише право відмовити у продажі земельної ділянки у разі відмови покупця в укладанні вказаного договору.

Вищенаведені обставини стали підставою для звернення позивача до суду з відповідним позовом.

Відповідач, заперечуючи проти позову, посилається на законність рішення, яким було відмовлено позивачу у продажі земельної ділянки.

Із наявних доказів в матеріалах справи судом встановлено наступне: у відповідності до договору купівлі-продажу від 08.09.2020 Спільне українсько-німецьке підприємств у формі товариства з обмеженою відповідальністю "Вінорбіт являється власником вбудовано-прибудованого нежитлового приміщення №251 загальною площею 190 кв.м., що розташоване у м. Вінниці по вул. Шевченко, 7, що підтверджується витягом з державного реєстру речових прав від 08.09.2020.

На підставі рішення Вінницької міської ради від 26.03.2021 №346 між спільним українсько-німецьким підприємством у формі товариства з обмеженою відповідальністю "Вінорбіт" та Вінницькою міською радою було укладено договір оренди земельної ділянки кадастровий номер 0510100000:02:050:0236 площею 0,0401га 26.03.2021 строком на 10 років

Додатком № 1 до рішення Вінницької міської ради № 346 від 26.03.2021 вирішено затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою, м. Вінниця, вул. Шевченка, 7, розроблений МКП «Вінницький муніципальний центр містобудування і архітектури» на замовлення Спільного українсько-німецького підприємства у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Вінорбіт» (код ЄДРПОУ - 20111279, юридична адреса: м. Вінниця, вул. Шевченка, 7, офіс 252). Передано Спільному українсько-німецькому підприємству у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Вінорбіт» (код ЄДРПОУ - 20111279, юридична адреса: м. Вінниця, вул. Шевченка, 7, офіс 252) в оренду земельну ділянку, на якій розташовані належні заявнику об`єкти нерухомого майна, за адресою: м. Вінниця, вул. Шевченка,7, площею 0,0401 га, кадастровий номер 0510100000:02:050:0236 для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку), терміном на 10 років, за рахунок земель комунальної власності. Віднесено земельну ділянку до категорії земель: землі житлової та громадської забудови.

26.03.2021 між Орендодавцем Вінницькою міською радою в особі секретаря Вінницької міської ради Яблонського Павла Васильовича, який діє на підставі довіреності, посвідченої приватним нотаріусом Вінницького міського нотаріального округу Дунаєвською С.М. від 01.12.2020р., зареєстрованої в реєстрі за N91210, з одного боку, та Орендарем Спільне українсько-німецьке підприємство у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Вінорбіт» (код ЄДРПОУ - 20111279, місцезнаходження зареєстровано за адресою, м. Вінниця, вуя. Шевченка, буд. 7, оф. 252) в особі директора Станіславенко Сергія Анатолійовича, що діє на підставі Статуту, з другого боку, уклали договір оренди земельної ділянки.

У відповідності до умов укладеного договору Орендодавець Вінницька міська рада на підставі рішення від 26.03.2021 №346 надає, а Орендар приймає у строкове платне користування земельну ділянку площею 0,0401 га, кадастровий номер 0510100000:02:050:0236, для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку), що розташована за адресою: м. Вінниця, вул. Шевченка, 7.

В оренду передається земельна ділянка площею 0,0401 га кадастровий номер 0510100000:02:050:0236, для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку), у якісному стані без техногенної забрудненості.

У відповідності до Акту прийому передачі від 26.02.2021 Орендодавець Вінницька міська рада в особі секретаря Вінницької міської ради Яблонського Павла Васильовича, який діє на підставі довіреності, посвідченої приватним нотаріусом Вінницького міського нотаріального округу Дунаєвською С.М. від 01.12.2020р., зареєстрованої в реєстрі за №1210, передає, а Орендар Спільне українсько-німецьке підприємство у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Вінорбіт» (код ЄДРПОУ - 20111279, місцезнаходження зареєстровано за адресою, м. Вінниця, вул. Шевченка, буд. 7, оф. 252) в особі директора Станіславенко Сергія Анатолійовича, що діє на підставі Статуту приймає, відповідно до Договору оренди земельної ділянки в оренду земельну ділянку площею 0,0401 га, кадастровий номер 0510100000:02:050:0236, розташовану за адресою: м. Вінниця, вул. Шевченка, 7.

Земельна ділянка виділена в натурі, їх межі чітко позначені на місцевості та закріплені відповідними межовими знаками.

Категорія земель: Землі житлової та громадської забудови.

Цільове призначення земельної ділянки: для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку).

Судом встановлено, що право оренди було зареєстроване в реєстрі речових прав 21.04.2021, що підтверджується витягом від 21.04.2021.

25.06.2021 10 сесією 8 скликання Вінницької міської ради було прийняте рішення №499, яким надано дозвіл спільному українсько-німецькому підприємству у формі товариства з обмеженою відповідальністю "Вінорбіт" на проведення експертної грошової оцінки вказаної земельної оцінки.

Додатком № 2 до рішення Вінницької міської ради № 499 визначено надати дозвіл, терміном на 1 рік на проведення експертно-грошової оцінки земельної ділянки несільськогосподарського призначення, що перебуває в користуванні Спільного українсько-німецького підприємства у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Вінорбіт» (код ЄДРПОУ - 20111279, юридична адреса: м. Вінниця, вул. Шевченка, 7, офіс 252) (договір оренди земельної ділянки від 26.03.2021р. зареєстрований за №02761 від 15.04.2021р.), площею 0,0401 га, кадастровий номер 0510100000:02:050:0236, що розташована за адресою: м. Вінниця, вул. Шевченка, 7, для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку), на якій розташовані належні Спільному українсько-німецькому підприємству у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Вінорбіт» об`єкти нерухомого майна.

Встановити обмеження (обтяження) у вигляді: дотримання цільового призначення земельної ділянки; утримання в належному стані прилеглої території, відповідно до технічних умов та плану благоустрою, погодженого належним чином; утримання в належному технічному, санітарному стані тротуару, що прилягає до земельної ділянки, за окремою угодою та план-схемою, погодженою департаментом комунального господарства та благоустрою дотримання ст. 18 Закону України «Про автомобільні дороги».

19.08.2021 між департаментом земельних ресурсів Вінницької міської ради, та спільним українсько-німецьким підприємством у формі ТОВ «Вінорбіт» був укладений договір про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки сільськогосподарського призначення, що передбачається для продажу, на якій розташовано об`єкти нерухомого майна. Згідно умов вказаного договору авансовий внесок використовується департаментом земельних ресурсів Вінницької міської ради для фінансування робіт з виготовлення відповідним суб`єктом звіту з експертної грошової оцінки земельної ділянки, що передбачається для продажу.

Матеріалами справи стверджується, що 20.08.2021 спільним українсько-німецьким підприємством у формі ТОВ «Вінорбіт» було перераховано 121 680 грн авансового внеску, що підтверджується платіжним дорученням.

23.09.2021 між виконавчим комітетом Вінницької міської ради та спільним українсько-німецьким підприємством у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Вінорбіт» був підписаний та затверджений рішенням виконавчого комітету Вінницької міської ради № 2284 від 23.09.2021 договір про забудову території.

У відповідності до умов даного договору даний договір на забудову передбачає обов`язки зі сторони виконавчого комітету Вінницької міської ради зокрема:

Пунктами 3.1 договору Сторона - 1 (виконавчий комітет Вінницької міської ради) зобов`язується: 3.1.4. прийняти рішення про схвалення проектів рішень міської ради щодо викупу в приватну власність земельної ділянки.

26.07.2022 позивач звернувся на адресу департаменту земельних ресурсів Вінницької міської ради листом № 3 з вимогою повернути кошти, оскільки умов договору не було виконано.

Судом встановлено, що матеріали справи не містять відповіді на вказану заяву.

06.02.2023 спільним Українсько-німецьким підприємством у формі ТОВ «Вінорбіт» було направлено на адресу Вінницької міської ради необхідний пакет документів разом із відповідним листом, зі змісту якого слідує, що позивач просив прийняти на черговій сесії Вінницької міської ради рішення про продаж спільному українсько-німецькому підприємству у формі ТОВ «Вінорбіт» в приватну власність земельної ділянки несільськогосподарського призначення (03.10) для будівництва і обслуговування будівель ринкової інфраструктури, адміністративних будівель, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності пов`язаної з отриманням прибутку площею 0.0401 га розташованою по вул. Шевченка, 7 у м. Вінниці, кадастровий номер 051010000:02:050:0236.

11.04.2023 на адресу підприємства надійшов письмовий відзив Вінницької міської ради по справі №902/1299/22 за позовом Вінницької міської ради до спільного Українсько-німецького підприємства у формі ТОВ «Вінорбіт» про зобов`язання виконати обов`язок до якого було додано копію договору про проведення експертної грошової оцінки від 15.09.2021 №39 між департаментом земельних ресурсів Вінницької міської ради і ФОП Медвецкою Т.В. про проведення оцінки, копія витягу з звіту №15-09-39 від 15.09.2021 копія рецензії від 17.09.2021р.

Судом встановлено, що про проведення вказаної оцінки ні департамент земельних ресурсів Вінницької міської ради ні виконавчий комітет Вінницької міської ради незважаючи на укладені договори та письмове звернення спільного Українсько-німецького підприємства у формі ТОВ «Вінорбіт» позивача не повідомляли, іншого матеріали справи не містять.

Рішенням 31 сесії 8 скликання Вінницької міської ради № 1574 було відмовлено спільному Українсько-німецькому підприємству у формі ТОВ «Вінорбіт» у продажу земельної ділянки в зв`язку із закінченням терміну дії звіту з експертної оцінки земельної ділянки, скасовано рішення яким було надано дозвіл на проведення такої оцінки, вирішено повернути підприємству авансовий внесок та зобов`язано здійснити демонтаж огороджувальних конструкцій.

Позивач вважає відмову відповідача про продаж земельної ділянки незаконною, оскільки вона не обґрунтована у відповідності до вимог чинного законодавства, що є підставою для визнання недійсним та скасування вказаного рішення.

Вищенаведені обставини стали підставою для звернення позивача до суду з відповідним позовом.

Відповідач, заперечуючи проти позову, посилається на законність рішення.

Надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам, суд виходить із наступного.

Положеннями ст.16 Цивільного кодексу України та ст.2 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що необхідною умовою застосування судом певного способу захисту є наявність відповідного суб`єктивного права (охоронюваного законом інтересу) у позивача та його порушення (невизнання або оспорювання) з боку відповідача. На позивача покладений обов`язок обґрунтувати свої вимоги поданими до суду доказами, тобто довести, що його права та інтереси порушуються, оспорюються чи не визнаються, а тому потребують захисту.

За приписами ч. 1 ст.9 Закону України "Про оренду землі" орендар, який відповідно до закону може мати у власності орендовану земельну ділянку, має переважне право на придбання її у власність у разі продажу цієї земельної ділянки, за умови, що він сплачує ціну, за якою вона продається, а в разі продажу на аукціоні - якщо його пропозиція є рівною з пропозицією, яка є найбільшою із запропонованих учасниками аукціону.

Згідно зі ст.11 ЦК України, цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки.

Згідно із статтею 144 Конституції України, статей 12, 128 Земельного кодексу України, пункту 34 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", до виключної компетенції міських рад належить вирішення питань про передачу землі у власність.

Підстави набуття права власності на землю визначено у статті 116 Земельного кодексу України, відповідно до якої громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

У відповідності до приписів частини 1 статті 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, - міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб. Органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, здійснюють продаж земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) громадянам, юридичним особам та іноземним державам на підставах та в порядку, встановлених цим Кодексом (частина 1 статті127 Земельного кодексу України).

Відповідно до п. 34 ч. 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради, зокрема, здійснюється вирішення відповідно до Закону з питань регулювання земельних відносин.

Стаття 128 Земельного кодексу України встановлює порядок продажу земельних ділянок державної та комунальної власності громадянам та юридичним особам.

Так, відповідно до частин 1-3, 6, 8 ст.128 Земельного кодексу України продаж громадянам і юридичним особам земельних ділянок державної (крім земельних ділянок, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації) та комунальної власності для потреб, визначених цим Кодексом, провадиться місцевими державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим або органами місцевого самоврядування в межах їх повноважень.

Громадяни та юридичні особи, зацікавлені у придбанні земельних ділянок у власність, подають заяву (клопотання) до відповідного органу виконавчої влади або сільської, селищної, міської ради чи державного органу приватизації. У заяві (клопотанні) зазначаються місце розташування земельної ділянки, її цільове призначення, розміри та площа, а також згода на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.

Орган державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим або орган місцевого самоврядування у місячний строк розглядає заяву (клопотання) і приймає рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (якщо такий проект відсутній) та/або про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки (крім земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд) чи про відмову в продажу із зазначенням обґрунтованих причин відмови.

Рішення Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої державної адміністрації, сільської, селищної, міської ради про продаж земельної ділянки є підставою для укладання договору купівлі-продажу земельної ділянки.

Ціна земельної ділянки визначається за експертною грошовою оцінкою, що проводиться суб`єктами господарювання, які є суб`єктами оціночної діяльності у сфері оцінки земель відповідно до закону, на замовлення органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування. Ціна земельної ділянки площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд визначається за нормативною грошовою оцінкою, вказаною в технічній документації. Фінансування робіт з проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки здійснюється за рахунок внесеного покупцем авансу, що не може бути більшим ніж 20 відсотків вартості земельної ділянки, визначеної за нормативною грошовою оцінкою земельної ділянки.

Сума авансового внеску зараховується до ціни продажу земельної ділянки. У разі відмови покупця від укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки сума авансового внеску не повертається.

Таким чином, договірна ціна земельної ділянки, яка є істотною умовою договору купівлі-продажу земельної ділянки визначається за експертною грошовою оцінкою, що проводиться суб`єктами господарювання, які є суб`єктами оціночної діяльності у сфері оцінки земель відповідно до закону, на замовлення органів місцевого самоврядування.

Законом України "Про оцінку земель" від 11.12.2003, визначаються правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні, регулювання відносин, пов`язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб`єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, Статтею 5 вищезазначеного Закону встановлено види оцінки земель: бонітування ґрунтів; економічна оцінка земель; грошова оцінка земельних ділянок.

Зокрема, грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною.

Експертна грошова оцінка земельних ділянок та прав на них проводиться з метою визначення вартості об`єкта оцінки.

Експертна грошова оцінка земельних ділянок використовується при здійсненні цивільно-правових угод щодо земельних ділянок та прав на них, крім випадків, визначених цим Законом, а також іншими законами.

Відповідно до ст. 1 вищезазначеного Закону експертна грошова оцінка земельних ділянок - результат визначення вартості земельної ділянки та пов`язаних з нею прав оцінювачем (експертом з питань оцінки земельної ділянки) із застосуванням сукупності підходів, методів та оціночних процедур, що забезпечують збір та аналіз даних, проведення розрахунків і оформлення результатів у вигляді звіту.

Статтею 11 Закону передбачено, що діяльність у сфері оцінки земель включає: нормативно-методичне забезпечення оцінки земель; навчальну діяльність; реєстрацію у Державному реєстрі сертифікованих інженерів-землевпорядників; розробку документації з оцінки земель та внесення даних з оцінки земель, до державного земельного кадастру; державну експертизу технічної документації з оцінки земель та рецензування звітів з експертної грошової оцінки земельних ділянок; затвердження технічної документації з оцінки земель відповідно до закону; надання консалтингових послуг з оцінки земель; іншу діяльність у сфері оцінки земель відповідно до закону.

Підставами для проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки у відповідності до ст. 15 Закону є договір, який укладається заінтересованими особами в порядку, встановленому законом, а також рішення суду.

Статтею 23 Закону визначено, що звіти з експертної грошової оцінки земельних ділянок підлягають рецензуванню.

Рецензування звіту з експертної грошової оцінки земельних ділянок здійснюється у разі обов`язкового проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок, а також на вимогу заінтересованих осіб та в інших випадках, визначених законом.

Підставою для рецензування звіту з експертної грошової оцінки земельних ділянок на вимогу заінтересованих осіб є їх письмове звернення до осіб, яким відповідно до цього Закону надано право здійснювати рецензування.

Порядок рецензування звітів з експертної грошової оцінки земельних ділянок визначається Кабінетом Міністрів України.

Рецензування звітів з експертної грошової оцінки земельних ділянок здійснюється:

- оцінювачами з експертної грошової оцінки земельних ділянок із стажем практичної роботи не менше двох років;

- експертними радами саморегулівних організацій оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок.

В даному випадку, як вже було зазначено вище, на підставі рішення від 25.06.2021 10 сесією 8 скликання Вінницької міської ради було прийняте рішення №499, яким надано дозвіл спільному українсько-німецькому підприємству у формі товариства з обмеженою відповідальністю "Вінорбіт" на проведення експертної грошової оцінки земельної оцінки.

Додатком № 2 до рішення Вінницької міської ради № 499 визначено надати дозвіл, терміном на 1 рік на проведення експертно-грошової оцінки земельної ділянки несільськогосподарського призначення, що перебуває в користуванні Спільного українсько-німецького підприємства у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Вінорбіт» (код ЄДРПОУ - 20111279, юридична адреса: м. Вінниця, вул. Шевченка, 7, офіс 252) (договір оренди земельної ділянки від 26.03.2021р. зареєстрований за №02761 від 15.04.2021), площею 0,0401 га, кадастровий номер 0510100000:02:050:0236, що розташована за адресою: м. Вінниця, вул. Шевченка, 7, для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку), на якій розташовані належні Спільному українсько-німецькому підприємству у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Вінорбіт» об`єкти нерухомого майна.

В свою чергу 19.08.2021 між департаментом земельних ресурсів Вінницької міської ради, та спільним українсько-німецьким підприємством у формі ТОВ «Вінорбіт» був укладений договір про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки сільськогосподарського призначення, що передбачається для продажу, на якій розташовано об`єкти нерухомого майна. Згідно умов вказаного договору авансовий внесок використовується департаментом земельних ресурсів Вінницької міської ради для фінансування робіт з виготовлення відповідним суб`єктом звіту з експертної грошової оцінки земельної ділянки, що передбачається для продажу.

20.08.2021 спільним українсько-німецьким підприємством у формі ТОВ «Вінорбіт» було перераховано 121 680,00 грн авансового внеску, що підтверджується платіжним дорученням.

23.09.2021 між виконавчим комітетом Вінницької міської ради та спільним українсько-німецьким підприємством у формі товариства з обмеженою відповідальністю Вінорбіт був підписаний та затверджений рішенням виконавчого комітету Вінницької міської ради №2284 від 23.09.2021 договір про забудову території, де пунктами 3.1 договору Сторона - 1 (виконавчий комітет Вінницької міської ради) зобов`язується: 3.1.4. прийняти рішення про схвалення проектів рішень міської ради щодо викупу в приватну власність земельної ділянки.

Судом встановлено, що матеріали справи не містять доказів прийняти Вінницькою міською радою рішення про схвалення проектів рішень міської ради щодо викупу в приватну власність земельної ділянки.

Водночас, 26.07.2022 позивач звернувся на адресу департаменту земельних ресурсів Вінницької міської ради листом № 3 з вимогою повернути кошти, оскільки умов договору не було виконано, який залишено без відповіді та задоволення, іншого матеріали справи не містять.

Так, в подальшому 06.02.2023 спільним Українсько-німецьким підприємством у формі ТОВ «Вінорбіт» було направлено на адресу Вінницької міської ради необхідний пакет документів разом із відвідним листом, зі змісту якого слідує, що позивач просив прийняти на черговій сесії Вінницької міської ради рішення про продаж спільному українсько-німецькому підприємству у формі ТОВ «Вінорбіт» в приватну власність земельної ділянки несільськогосподарського призначення (03.10) для будівництва і обслуговування будівель ринкової інфраструктури, адміністративних будівель, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності пов2язаної з отриманням прибутку площею 0.0401 га розташованою по вул. Шевченка, 7 у м. Вінниці, кадастровий номер 051010000:02:050:0236.

11.04.2023 на адресу підприємства надійшов письмовий відзив Вінницької міської ради по справі №902/1299/22 за позовом Вінницької міської ради до спільного Українсько-німецького підприємства у формі ТОВ «Вінорбіт» про зобов`язання виконати обов`язок до якого було додано копію договору про проведення експертної грошової оцінки від 15.09.2021 №39 між департаментом земельних ресурсів Вінницької міської ради і ФОП Медвецкою Т.В. про проведення оцінки, копія витягу з звіту №15-09-39 від 15.09.2021 копія рецензії від 17.09.2021.

Суд звертає увагу, що в матеріалах справи міститься лист (№ 37/00/010/163219 від 22.11.2022) Департаменту земельних ресурсів зі змісту якого слідує, що рішенням від 25.06.2021 прийнятого 10 сесією 8 скликання Вінницької міської ради було №499 було надано дозвіл спільному українсько-німецькому підприємству у формі товариства з обмеженою відповідальністю "Вінорбіт" на проведення експертної грошової оцінки земельної оцінки.

Додатком № 2 до рішення Вінницької міської ради № 499 визначено надати дозвіл, терміном на 1 рік, на проведення експертно-грошової оцінки земельної ділянки несільськогосподарського призначення, що перебуває в користуванні Спільного українсько-німецького підприємства у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Вінорбіт» (код ЄДРПОУ - 20111279, юридична адреса: м. Вінниця, вул. Шевченка, 7, офіс 252) (договір оренди земельної ділянки від 26.03.2021р. зареєстрований за №02761 від 15.04.2021), площею 0,0401 га, кадастровий номер 0510100000:02:050:0236, що розташована за адресою: м. Вінниця, вул. Шевченка, 7, для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку), на якій розташовані належні Спільному українсько-німецькому підприємству у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Вінорбіт» об`єкти нерухомого майна.

На підставі зазначеного рішення міської ради департаментом земельних ресурсів міської ради з СУНП у формі ТОВ «Вінорбіт» укладено договір № 42 від 19.08.2021 про сплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки несільськогосподарського призначення, що передбачається до продажу на якій розташовано об`єкти нерухомого майна, в сумі 121 680,00 грн, які надійшли на відповідний рахунок.

Відповідно до договору про надання послуги з проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки укладеного між департаментом земельних ресурсів та ФОП Медвецькою Т.В. експерту грошову оцінку земельної ділянки площею 0,401 га (кадастровий номер 0510100000:02:050:0236) визначено станом на 15.09.2021.

Департаментом земельних ресурсів міської рад було підготовлено проєкт рішення виконавчого комітету міської ради стосовно погодження звіту про експерту грошову оцінку земельної ділянки площею 0,0401 га (кадастровий номер 0510100000:02:050:0236) та передачу її у власність шляхом продажу Спільному українсько німецькому підприємству у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Вінорбіт».

Однак, під час засідання виконавчого комітету 23.09.2021 питання було знято з розгляду.

Повторно проект рішення на розгляд виконавчого комітету та міською радою не виносився.

Таким чином, в разі змін намірів щодо оформлення права власності шляхом викупу на земельну ділянку, площею 0,401 га (кадастровий номер 0510100000:02:050:0236), що розташована за адресою: м. Вінниця, вул.. Шевченка, 7, яка перебуває в користуванні СУНП у формі ТОВ «Вінорбіт» пропонує звернутись з відповідним клопотанням до Вінницької міської ради для розгляду питання виконавчими органами Вінницької міської радою .

Спільне українсько-німецьке підприємство у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Вінорбіт» листом (вх. № 01/05/7829 від 08.02.2023) звернулось до Вінницької міської ради в якому просило прийняти на черговій сесії Вінницької міської ради рішення про продаж спільному українсько-німецькому підприємству у формі ТОВ «Вінорбіт» в приватну власність земельної ділянки несільськогосподарського призначення (03.10) для будівництва і обслуговування будівель ринкової інфраструктури, адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності пов`язаної з отриманням прибутку площею 0,0401 га, розташованою по вул. Шевченка, 7 м. Вінниці, кадастровий номер 0510100000:02:050:0236 .

В подальшому рішенням 31 сесії 8 скликання Вінницької міської ради №1574 від 31.03.2023 було відмовлено Спільному українсько-німецькому підприємству у формі ТОВ «Вінорбіт» (код ЄДРПОУ - 20111279, юридична адреса: м. Вінниця, вул. Т.Шевченка, 7, офіс 252) в продажу земельної ділянки площею 0,0401 га (кадастровий номер 0510100000:02:050:0236), що розташована за адресою: м. Вінниця, вул. Т. Шевченка, 7, цільове призначення: 03.10 Для будівництва та обслуговування адміністративних будинків, офісних будівель компаній, які займаються підприємницькою діяльністю, пов`язаною з отриманням прибутку (для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку), в зв`язку з закінченням терміну дії звіту з експертної грошової оцінки земельної ділянки, розробленого станом на « 15» вересня 2021 року ФОП Медвецькою Т.В. (термін дії звіту з експертної оцінки. 1 рік з дати оцінки), на замовлення департаменту земельних ресурсів Вінницької міської ради.

Скасування п. 9 додатку 2 до рішення міської ради від 25.06.2021 №499 про надання дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки несільськогосподарського призначення, що перебуває в користуванні Спільного українсько-німецького підприємства у формі ТОВ «Вінорбіт» (код ЄДРПОУ - 20111279, юридична адреса: м. Вінниця, вул. Т. Шевченка, 7, офіс 252) площею 0,0401 га (кадастровий номер 0510100000:02:050:0236), що розташована за адресою: м. Вінниця, вул. 1. Шевченка, 7, цільове призначення: 03.10 Для будівництва та обслуговування адміністративних будинків, офісних будівель компаній, які займаються підприємницькою діяльністю, пов`язаною з отриманням прибутку (для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку), наданого терміном на 1 рік.

В зв`язку з прийняттям п.2 даного рішення Департаменту земельних ресурсів та департаменту фінансів Вінницької міської ради провести відповідні заходи щодо повернення Спільному українсько-німецькому підприємству у формі ТОВ «Вінорбіт» (код ЄДРПОУ - 20111279, юридична адреса: м. Вінниця, вул. Шевченка, 7, офіс 252), коштів в сумі 120 231 гривень 00 коп. (сто двадцять тисяч двісті тридцять одна грн. 00 коп.), без ПДВ, які були сплачені відповідно до Договору від 19.08.2021 року №42 про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки несільськогосподарського призначення, що передбачається до продажу, з врахуванням витрат на фінансування роботи з проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки.

Спільному українсько-німецькому підприємству у формі ТОВ «Вінорбіт» здійснювати діяльність в межах земельної ділянки площею 0,0401 га (кадастровий номер 0510100000:02:050:0236) за адресою: м. Вінниця, вул. Т.Шевченка, 7, яка перебуває в оренді згідно з договором оренди земельної ділянки від 26.03.2021р., зареєстрованого за № 02761 від 15.04.2021р., та у відповідності до умов використання земельної ділянки, визначених п.п. 8.2. договору оренди, п.8.2 додатку 1 до рішення міської ради від 26.03.2021р. №346.

Огороджувальні конструкції (паркан), розміщені за межами земельної ділянки площею 0,0401 га (кадастровий номер 0510100000:02:050:0236).

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень тау спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 3 ст. 24 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України.

У відповідності до ст. 122 Земельного кодексу України, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Порядок продажу земельних ділянок комунальної власності встановлений частинами 1, 3, 5 статті 128 Земельного кодексу України, відповідно до якої орган місцевого самоврядування у місячний строк розглядає заяву (клопотання) і приймає рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та/або проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки чи про відмову в продажу із зазначенням обґрунтованих причин відмови. Підставою для відмови в продажу земельної ділянки є:

а) неподання документів, необхідних для прийняття рішення щодо продажу такої земельної ділянки;

б) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах;

в) якщо щодо суб`єкта підприємницької діяльності порушена справа про банкрутство або припинення його діяльності;

г) встановлена цим кодексом заборона на передачу земельної ділянки у приватну власність;

ґ) відмова від укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.

Наведений перелік причин відмови є вичерпним.

Як вже було зазначено вище, Вінницькою міською радою в якості підстави для відмови в продажу земельної ділянки вказано підставу у зв`язку із закінченням строку дії звіту про експертну грошову оцінку земельної ділянки.

Відповідно до ч.1 ст.21 Цивільного кодексу України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права та інтереси.

Згідно п. г ч.3 ст. 152 Земельного кодексу України, захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом визнання недійсним рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.

За доводами суду, в даному випадку, Вінницькою міською радою не виконано зобов`язань щодо виконання умов договору про забудову території, де пунктами 3.1 договору Сторона - 1 (виконавчий комітет Вінницької міської ради) зобов`язується: 3.1.4. прийняти рішення про схвалення проектів рішень міської ради щодо викупу в приватну власність земельної ділянки.

Оскільки, як вбачається з наявних доказів в матеріалах справи відповідно до договору про надання послуги з проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки укладеного між департаментом земельних ресурсів та ФОП Медвецькою Т.В. експерту грошову оцінку земельної ділянки площею 0,0401 га (кадастровий номер 0510100000:02:050:0236) визначено станом на 15.09.2021.

Департаментом земельних ресурсів міської рад було підготовлено проект рішення виконавчого комітету міської ради стосовно погодження звіту про експерту грошову оцінку земельної ділянки площею 0,0401 га (кадастровий номер 0510100000:02:050:0236) та передачу її у власність шляхом продажу Спільному українсько німецькому підприємству у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Вінорбіт».

Проте, під час засідання виконавчого комітету 23.09.2021 питання було знято з розгляду та повторно проект рішення на розгляд виконавчого комітету та міською радою не виносився.

Суд вважає за необхідне зазначити, що акт органу місцевого самоврядування чи іншого органу - це юридична форма рішень цих органів, тобто офіційний письмовий документ, який породжує певні правові наслідки, спрямований на регулювання тих чи інших суспільних відносин і має обов`язковий характер для суб`єктів цих відносин

Залежно від компетенції органу, який прийняв такий документ, і характеру та обсягу відносин, що врегульовано ним, акти поділяються на нормативні і такі, що не мають нормативного характеру, тобто індивідуальні.

Нормативний акт - це прийнятий уповноваженим державним чи іншим органом у межах його компетенції офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, носить загальний чи локальний характер та застосовується неодноразово. Що ж до актів ненормативного характеру (індивідуальних актів), то вони породжують права і обов`язки тільки у того суб`єкта (чи визначеного ними певного кола суб`єктів), якому вони адресовані.

Конституційний суд України в своєму рішенні від 16.04.2009р. по справі № 1- 9/200 зробив правовий висновок про те, що в аспекті конституційного подання положення частини другої статті 19, статті 144 Конституції України, статті 25 частин першої, десятої статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР (з наступними змінами) стосовно права органу місцевого самоврядування скасовувати свої раніше прийняті рішення та вносити до них зміни необхідно розуміти так, що орган місцевого самоврядування має право приймати рішення, вносити до них зміни та/чи скасовувати їх на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Однак п. 5 вказаного рішення Конституційний Суд України зазначає, що в Конституції України закріплено принцип, за яким права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність (стаття 3). Органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність перед юридичними і фізичними особами (стаття 74 Закону). Таким чином, органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов`язані з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб`єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є "гарантією стабільності суспільних відносин" між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення, що узгоджується з правовою позицією, викладеною в абзаці другому пункту 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 13 травня 1997 року № 1-зп у справі щодо несумісності депутатського мандата.

Конституційний суд України також зазначив, що в Конституції України закріплений принцип, за яким права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність (стаття 3). Органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність перед юридичними і фізичними особами (стаття 74 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»). Таким чином органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов`язані з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб`єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є «гарантією стабільності суспільних відносин» між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення, що узгоджується з правовою позицією, викладеною в абзаці другому пункту 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 13 травня 1997 року № 1-зп у справі щодо несумісності депутатського мандата.

Враховуючи вищенаведене та приймаючи до уваги те, що в даному випадку матеріали справи не містять доказів того, що Вінницькою міською радоюбуло розглянуто та приймалось рішення про погодження звіту про експерту грошову оцінку земельної ділянки площею 0,0401 га (кадастровий номер 0510100000:02:050:0236) та передачу її у власність шляхом продажу Спільному українсько німецькому підприємству у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Вінорбіт» та не містить доказів відмови від укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки, в зв`язку з чим рішення в частині скасування п. 9 додатку 2 до рішення міської ради від 25.06.2021 № 499 про надання дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки несільськогосподарського призначення, що перебуває в користуванні Спільного українсько-німецького підприємства у формі ТОВ «Вінорбіт» (код ЄДРПОУ - 20111279, юридична адреса: м. Вінниця, вул. Т. Шевченка, 7, офіс 252) площею 0,0401 га (кадастровий номер 0510100000:02:050:0236), що розташована за адресою: м. Вінниця, вул. 1. Шевченка, 7, цільове призначення: 03.10 Для будівництва та обслуговування адміністративних будинків, офісних будівель компаній, які займаються підприємницькою діяльністю, пов`язаною з отриманням прибутку (для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку), наданого терміном на 1 рік та в зв`язку з прийняттям п.2 даного рішення Департаменту земельних ресурсів та департаменту фінансів Вінницької міської ради провести відповідні заходи щодо повернення Спільному українсько-німецькому підприємству у формі ТОВ «Вінорбіт» (код ЄДРПОУ - 20111279, юридична адреса: м. Вінниця, вул. Шевченка, 7, офіс 252), коштів в сумі 120 231 гривень 00 коп. (сто двадцять тисяч двісті тридцять одна грн. 00 коп.), без ПДВ, які були сплачені відповідно до Договору від 19.08.2021 року №42 про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки несільськогосподарського призначення, що передбачається до продажу, з врахуванням витрат на фінансування роботи з проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки підлягає визнанню недійсним та скасуванню.

Водночас рішення в частині - спільному українсько-німецькому підприємству у формі ТОВ «Вінорбіт» здійснювати діяльність в межах земельної ділянки площею 0,0401 га (кадастровий номер 0510100000:02:050:0236) за адресою: м. Вінниця, вул. Т.Шевченка, 7, яка перебуває в оренді згідно з договором оренди земельної ділянки від 26.03.2021р., зареєстрованого за № 02761 від 15.04.2021р., та у відповідності до умов використання земельної ділянки, визначених п.п. 8.2. договору оренди, п.8.2 додатку 1 до рішення міської ради від 26.03.2021р. №346.

Огороджувальні конструкції (паркан), розміщені за межами земельної ділянки площею 0,0401 га (кадастровий номер 0510100000:02:050:0236) демонтувати є незаконним, оскільки департаментом комунального господарства та благоустрою було надано дозвіл №78/13 на встановлення такої огорожі в період з 18.02.2023 по 17.08.2023.Тому на підставі листа до комунального підприємства Вінницької міської ради «Адміністративно-технічний центр» 15.03.2023 було укладено договір про надання послуг №71 на встановлення такої огорожі та 21.03.2023 здійснено оплату робіт, що підтверджується платіжним дорученням від 21.03.2023р. №28.

Згідно із ч.ч. 1, 3 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.

Відповідно до ст.ст. 76, 77, 78, 79 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Докази, одержані з порушенням закону, судом не приймаються. Достовірними є докази, створені (отримані) за відсутності впливу, спрямованого на формування хибного уявлення про обставини справи, які мають значення для справи. Наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Згідно з ч.ч. 1-4 ст. 13 ГПК України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи не вчиненням нею процесуальних дій.

При цьому, ч. 1 ст. 14 ГПК України встановлено, що суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Збирання доказів у господарських справах не є обов`язком суду, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Таким чином, за наслідками дослідження наявних у матеріалах справи доказів судом встановлено, що Вінницька міська рада не навела обґрунтованих причин для відмови у наданні позивачеві дозволу на проведення грошової експертної оцінки земельної ділянки для її викупу при оскаржуваного рішення, а також не подала суду протягом розгляду справи доказів правомірності прийняття оскаржуваного рішення.

З урахуванням встановлених обставин справи, суд дійшов висновку про задоволення позову.

При ухваленні рішення в справі, суд, у тому числі, вирішує питання щодо розподілу судових витрат між сторонами.

Нормою статті 129 ГПК України встановлено, що судовий збір покладається: 1) у спорах, що виникають при укладанні, зміні та розірванні договорів, - на сторону, яка безпідставно ухиляється від прийняття пропозицій іншої сторони, або на обидві сторони, якщо судом відхилено частину пропозицій кожної із сторін; 2) у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Судовий збір, від сплати якого позивач у встановленому порядку звільнений, стягується з відповідача в дохід бюджету пропорційно розміру задоволених вимог, якщо відповідач не звільнений від сплати судового збору. Якщо інше не передбачено законом, у разі залишення позову без задоволення, закриття провадження у справі або залишення без розгляду позову позивача, звільненого від сплати судового збору, судовий збір, сплачений відповідачем, компенсується за рахунок держави в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Інші судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються: 1) у разі задоволення позову - на відповідача; 2) у разі відмови в позові - на позивача; 3) у разі часткового задоволення позову - на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України судові витрати покладаються на відповідача.

Керуючись ст. ст. 2, 123, 129, 232, 233, 236, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

В И Р І Ш И В :

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати незаконним та скасувати п.п. 2,3,4, рішення 31 сесії 8 скликання Вінницької міської ради від 31.03.2023р. №1574 «Про відмову в продажу земельної ділянки несільськогосподарського призначення та скасування дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки».

3. Стягнути з Вінницької міської ради (вул. Соборна,59, м. Вінниця, 21050, код ЄДРПОУ 25512617) на користь спільного українсько-німецького підприємства у формі Товариства з обмеженою відповідальністю "Вінорбіт" (вул. Шевченка,7, оф. 252, м. Вінниця, 21036, код ЄДРПОУ 20111279) 2 684,00 грн витрат на сплату судового збору.

4. Згідно з приписами ч.1 стт.241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

5. Згідно з положеннями ч.1 ст.256 ГПК України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів, а на ухвалу суду - протягом десяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

6. Примірник повного судового рішення надіслати учасникам справи рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення.

Повне рішення складено 12 червня 2023 р.

Суддя Яремчук Ю.О.

віддрук. прим.:

1 - до справи

2 - позивачу (вул. Шевченка,7, оф. 252, м. Вінниця, 21036)

3 - відповідачу, третій особі (вул. Соборна,59, м. Вінниця, 21050)

СудГосподарський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення01.06.2023
Оприлюднено13.06.2023
Номер документу111455234
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про визнання незаконним акта, що порушує право власності на земельну ділянку

Судовий реєстр по справі —902/533/23

Постанова від 06.12.2023

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Берднік І.С.

Ухвала від 23.11.2023

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Берднік І.С.

Ухвала від 23.11.2023

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Берднік І.С.

Ухвала від 09.11.2023

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Берднік І.С.

Ухвала від 18.10.2023

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Берднік І.С.

Судовий наказ від 18.10.2023

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Яремчук Ю.О.

Постанова від 19.09.2023

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Розізнана І.В.

Ухвала від 18.09.2023

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Розізнана І.В.

Ухвала від 04.09.2023

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Розізнана І.В.

Ухвала від 17.07.2023

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Розізнана І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні