Справа № 560/1919/23
РІШЕННЯ
іменем України
12 червня 2023 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Петричковича А.І. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "БАНДЛЕКС УА" до Хмельницької митниці про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач 10.02.2023 звернувся до суду з позовом, в якому просить: 1) визнати протиправним та скасувати Рішення про коригування митної вартості товарів Хмельницької митниці №UA400000/2022/000054/2 від 12.08.2022;2) визнати протиправною та скасувати Картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA400040/2022/000668 від 12.08.2022.
Позовні вимоги обгрунтовує тим, що до Хмельницької митниці було подано електронну митну декларацію №UA400040/2022/026963, відповідно до якої було задекларовано вантаж одягу нового світових брендів, взуття, ковдр, тощо. За результатами перевірки митної декларації та документів, що підтверджують визначену митну вартість товару, митним органом було відмовлено в митному оформленні товару та складено картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA40040/2022/000668 від 12.08.2022, а також було прийнято рішення про коригування митної вартості товарів №UA400000/2022/000054/2 від 12.08.2022, відповідно до якого здійснено коригування митної вартості, визначивши її до рівня 63128,44 EUR. У зв`язку з цим позивачем до Хмельницької митниці було подано нову електронну митну декларацію типу "IM40ДЕ" №UA4000/2022/027539 від 16.08.2022, із митною вартістю, заявленою з урахуванням Рішення про коригування митної вартості товарів №UA400000/2022/000054/2 від 12.08.2022.
Товариство з обмеженою відповідальністю "БАНДЛЕКС УА" на підтвердження заявленої митної вартості товарів листом від 02.11.2022 подало до Хмельницької митниці додаткові документи. Вважає, що відповідач протиправно листом відмовив у визнанні вартості товарів на рівні 44631,51 EUR у зв`язку із відсутністю документального обгрунтування всіх виявлених при здійсненні митного контролю розбіжностей.
Також, позивач не погоджується з оскаржуваним рішенням митного органу, оскільки ним надані відповідачу всі документи, які підтверджують митну вартість товару, надані документи не містять розбіжностей, які б мали вплив на правильність визначення митної вартості, відсутні ознаки підробки, а також документи містять всі відомості, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за товар. Звертає увагу, що митна вартість митним органом була піднята лише на частину товарів, тобто один і той самий пакет товаросупровідних документів для однієї частини товарів повністю підтверджує митну вартість, визначену за першим методом (за ціною договору), а для іншої частини товарів - документи не підтверджують числові значення складових митної вартості. Крім цього, у рішенні митного органу не вказано вартість якого саме товару по якій митній декларації було скореговано, а тільки вказано перелік товару, митну вартість яких скореговано і перелік митних декларацій на основі яких визначено митну вартість. Митницею не виконано обов`язку про проведення консультацій, який передбачений ч.4 ст.57 МК України, так як у графі 33 оскаржуваного рішення не зафіксовано результатів проведення таких консультацій (арк. спр.3-29, т.1).
Відповідно до ухвали від 14.02.2023, суд відкрив спрощене провадження без повідомлення учасників справи, залишив без задоволення клопотання позивача та витребував докази (арк. спр.10-11, т.3).
Відповідач надав Відзив на позов за №7.26-10/86 від 01.03.2023 в якому просить відмовити у задоволенні позову. Вказує, що 11.08.2022 року на митний пост «Хмельницький» Хмельницької митниці було подано до митного оформлення електронну митну декларацію типу ІМ40ДЕ UA400040/2022/026963 в якій митну вартість було заявлено за першим (основним) методом визначення митної вартості (графа 43 МД). Виконуючи митну процедуру «контроль із застосуванням системи управління ризиками» було згенеровано ризики, в тому числі за напрямком перевірки поданих товаросупровідних/ товаротранспортних документів та контролю правильності визначення вартості, а саме: -103-2 «Перевірка поданих товаросупровідних та товаротранспортних документів (в тому числі наданих на вимогу митного органу) та/або відомостей про них на предмет розбіжностей у відомостях, що зазначені у цих документах, митній декларації чи документах, що її заміщують, їх електронних копіях, розміщених в ЄАІС Держмитслужби»: товар (и) 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41,42, 43, 44, 45, 46, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 109, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 202, 203, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214; це перше митне оформлення імпортером цього товару з даною країною походження за останній рік; здійснити перевірку правильності визначення митної вартості товару; здійснити перевірку правильності класифікації товару; перевірити задекларовані документи, що підтверджують походження товарів. - 105-2 «Контроль правильності визначення митної вартості товарів»: Необхідно перевірити достовірність декларування витрат на навантаження, розвантаження, оброблення. Сума таких витрат нижча порівняно з мінімальними витратами на кілограм товару по аналогічних країні відправлення, виду транспорту та умовах поставки при попередніх митних оформленнях. Необхідно перевірити достовірність декларування витрат на страхування. Частка таких витрат нижча порівняно з мінімальними витратами по аналогічних країні відправлення, виду транспорту та умовах поставки при попередніх митних оформленнях. Товар (и) 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 109, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 202, 203, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214; це перше митне оформлення імпортером цього товару з даною країною походження за останній рік; здійснити перевірку правильності визначення митної вартості товару; здійснити перевірку правильності класифікації товару; перевірити задекларовані документи, що підтверджують походження товарів.
Товар переміщувався за зовнішньоекономічною операцією, згідно якої контрагентом позивача є суб`єкт господарської діяльності з Республіки Мальта - «ТАКЕ OF LTD», який є засновником імпортера ТОВ "БАНЛЕКС УА" (Позивача), частка статутного внеску становить 100%. Відтак, суб`єкти даної зовнішньоекономічної операції є пов`язаними між собою особами, в розумінні статті 15 Угоди про застосування статті VII Генеральної угоди з тарифів і торгівлі 1994 року, що в свою чергу, може мати вплив на заявлену декларантом митну вартість товарів.
При здійсненні контролю за правильністю визначення митної вартості товарів за МД від 11.08.2022 UA400040/2022/026958 у митного органу виникли сумніви у правильності визначення митної вартості товарів заявлених декларантом, оскільки рівень митної вартості був значно нижчий ніж рівень митної вартості подібних товарів, митне оформлення яких здійснюється іншими митницями (у тому числі торгової марки «CHAMPION», «UNDERCOLORS OFBENETTON», «CALVIN KLEIN», «ARENA», «STUDENT, «SCOUT», «GREEN COVE» яка заявлена декларантом до митного оформлення), що підтверджуються витягами «Рівень цін» з ЄАІС Держмитслужби України.
Документи подані на виконання частини 2 та 3 статті 53 МКУ містили розбіжності, що впливають на правильність визначення митної вартості, а саме: 1. Номера рахунків - фактур, які зазначені в копії митної декларації країни відправлення не відповідають номерам рахунків - фактур, поданим до митного оформлення. Так, до митного оформлення було подані інвойси (рахунки - фактури) INV/2022/0412 від 29.07.2022, INV/2022/0413 від 29.07.2022, INVIT/2022/164 від 29.07.2022, INVIT/2022/1165 від 29.07.2022, про що відповідно зазначено в графі 44 МД UA 400040/2022/026963 від 11.08.2022. В той же час у графі 44 митної декларації країни відправлення (MRN:22ITQ3J010033918ЕЗ) зазначено: 380-MT-2022-INV/2022/0412-0413-2; №380-МТ-2022- INV/2022/1164/1165-2; 2. У поданій до митного оформлення копії митної декларації країни відправлення (MRN:22ITQ3J010033918ЕЗ) графа 31)) відсутній заявлений до митного оформлення товар - «взуття», при цьому вага та вартість товару відповідає вказаному у інвойсах, що спростовує доводи Позивача (сторінка 3 позовної заяви), що надана перевізником експортна митна декларація 22ITQ3J010033918ЕЗ від 11.08.2022 ідентифікує партію товару; 3. Включення в ціну вартості товару навантаження на транспортний засіб вантажоперевізників не відповідає правилам тлумачення комерційних термінів ІНКОТЕРМС 2020 згідно умов поставки. Всупереч тому, що товар поставлявся згідно «EXW: Pademello Di Paese», на сторінці 13 позовної заяви Позивач стверджує, що ні комісійна, ні брокерська винагорода іноземним компаніям за цією поставкою не сплачувалась, так як послуги за межами митної території України для ТОВ «БАНДЕЛЕКС УА» не надавались жодним суб`єктом господарювання; 4. Умови оплати, визначені зовнішньо - економічним договором (контрактом) не відповідають умовам, визначеним в інвойсі; 5. До митного оформлення та дату винесення рішення про коригування митної вартості товарів не надано заяву та рахунок на перевезення, передбачені договором транспортного експедирування.
Оскільки документи, подані декларантом разом з митною декларацією на виконання частини 2 статті 53 МКУ, не містили всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті, та містили вказані вище розбіжності, тому декларанта було повідомлено про необхідність надання додаткових документів для підтвердження заявленої митної вартості.
Листом від 12.08.2022 Позивач повідомив про неможливість надання додаткових документів, через їх відсутність (арк. спр.60-77, т.4).
У відповіді на Відзив від 21.03.2023 позивач вказує, що митному органу був наданий пакет документів, визначений ст.53 МКУ, відповідно до вимог ст.58 МКУ. При цьому товариство вірно вказано у митній декларації митну вартість товарів з врахуванням їх фактурної вартості 43235,31 ЄВРО (1621765,13 гривень) та вартості перевезення 52374 гривень, яка разом складатиме 1674139,13 гривен (44631,57 ЄВРО). Крім того, митному органу були надані додаткові документи 02.11.2022, які митний орган не визнав. Звертає увагу, що відповідач підняв мину вартість лише на частину товарів, при тому, що був поданий один пакет товаросупровідних документів. Також не зрозуміло на підставі якої саме електронної декларації було скореговано відповідний товар, і цієї інформації у Рішенні про коригування митної вартості та у Відзиві. Крім цього, це було не перше митне оформлення імпортером товару з урахуванням ЕМД №UA 400040/2022/026919 до якої коригування митної вартості не застосовувалось. Звертає увагу на зазначення відповідачем про наявність у нього митної вартості подібних товарів, але не застосовуванням митним органом послідовності визначення митної вартості за резервними методами. Зауваження щодо розбіжностей в умовах оплати (відповідно до інвойсу та контракту) жодним чином не можуть вплинути на рівень митної вартості за наявності факту оплати за товар ТОВ "БАНДЛЕКС УА", що підтверджується платіжною інструкцією в іноземній валюті №11 від 10.02.2023 на суму 42235,31 ЄВРО. Також на рівень митної вартості не може вплинути факт зазначення в інвойсі посилання на зовнішньоекономічний контракт; відсутності інформації щодо особи, якій ці товари будуть перепродані на території України; факт зазначення в інвойсі адреси отримувача товарів, що не відповідає заявленій у митній декларації адресі та коду ЄДРПОУ імпортера (арк. спр.83-86, т.4).
Відповідачем надано заперечення на Відзив від 10.04.2023 в якому просить відмовити у задоволенні позову з урахуванням пояснень вказаних у цих запереченнях (арк. спр.107-117, т.4).
Відповідно до ухвали від 01.05.2023, суд відмовив у задоволенні клопотань відповідача про залишення позову без розгляду та про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням учасників справи, і витребував докази (арк. спр.125-126, т.4).
Встановивши обставини (факти), якими сторони пояснюють вимоги та заперечення, оцінивши надані учасниками справи докази, враховуючи норми права, які регулюють спірні правовідносини, суд робить такі висновки, враховуючи наступне.
Відповідно до Контракту №2020/16/11 від 16.11.2020 (далі - Контракт) його укладено між продавцем - «ТАКЕ OF LTD» та покупцем - ТОВ "БАНДЛЕКС УА". Згідно з п.1.1 Контракту продавець продає, а покупець купує товар в асортименті, згідно інвойсів, які супроводжують товар і є невід`ємною частиною Контракту, для подальшого перепродажу юридичній або приватній особі, вказаною в інвойсі на товар. Пунктом 3.1 Контракту визначено, зокрема, що поставка здійснюється на умовах EXW (населений пункт, вказаний в інвойсі) (арк. спр.141-143, т.1).
Термін "франко-завод" (EXW) означає, що продавець вважається таким, що виконав свої зобов`язання щодо поставки, в момент, коли він надав товар у розпорядження покупця на площах свого підприємства чи в іншому названому місці (наприклад, на заводі, фабриці, складі і т. ін.), без здійснення митного очищення товару для експорту та завантаження його на будь-який приймаючий транспортний засіб.
Також, позивач ТОВ "БАНДЛЕКС УА" (замовник) уклав договір транспортного експедирування №24/11/2020 з експедитором ТОВ «ТРЕЙД СУППОРТ ГРУПП" (арк. спр.221-226, т.1).
Отже, відповідно до Контракту на позивача було покладені всі витрати і ризики у зв`язку з перевезенням товару з площ продавця до місця призначення.
Позивач, через посередника ТОВ "БРОК-СЕРВІС ЗЕД", 11.08.2022 подавав для митного оформлення електронну митну декларацію №UA400040/2022/026963, відповідно до якої було задекларовано вантаж одягу нового світових брендів, взуття, тощо, фактурною вартістю 43 235,31 ЄВРО (арк. спр.86-163, т.3), а також: Пакувальні листи; Рахунки - фактури (інвойс) № INVIT/2022/1165 від 29.07.2022, № INVIT/2022/1164 від 29.07.2022, № INV/2022/0413 від 29.07.2022, № INV/2022/0412 від 29.07.2022; Автотранспортну накладну (CMR) DeVAT/OUT/03280 від 05.08.2022; Декларації про походження товару № INVIT/2022/1165 від 29.07.2022, № INVIT/2022/1164 від 29.07.2022, № INV/2022/0413 від 29.07.2022, № INV/2022/0412 від 29.07.2022; Довідку про транспортні витрати № 118 від 08.08.2022; Контракт № 2020/16/11 від 16.11.2020; Додаткову угоду до контракту № 1 від 11.02.2022; Договір транспортного експедирування № 24/11/2020 від 09.11.2020; Договір на транспортно-експедиційні послуги № 29/07/22 від 29.07.2022; Договір про надання транспортно-експедиційних послуг б/н від 04.08.2022; Договір № 23/11/2020 від 09.11 2020; Експортну декларацію країни відправлення 22ITQ3J010033918ЕЗ від 11.08.2022; Прайс-лист №1173 від 25.07.2022, і ці документи надані суду.
Митний орган не погодився із задекларованою TOB «БАНДЛЕКС УА» митною вартістю та виніс Рішення про коригування митної вартості товарів № UA400000/2022/000054/2 від 12.08.2022, яким здійснив коригування митної вартості 94-х товарів з 214-и товарів задекларованих в електронній митній декларації №UA400040/2022/026963. Відповідно до п.33 цього рішення: "Обставини прийняття Рішення та джерела інформації, що використовувалися митним органом для визначення митної вартості. Документи, подані згідно ч.2 та ч.3 ст. 53 МКУ містять розбіжності, що впливають на правильність визначення митної вартості в частині: Включення до вартості товару вартості завантаження, як визначено пунктами 2 та 3 контракту. В копії МД країни відправлення відсутній товар взуття. При цьому вага та вартість товару відповідає рахунку-фактурі. Перевізника та особи яка здійснила перевезення Також відсутні документи, передбачені договором транспортного експедирування, а саме заявка та рахунок на перевезення чи додаткова угода. Документи, подані згідно ч,2 ст. 53 МКУ не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, зокрема: вартості витрат понесених, витрати на навантаження, вивантаження та обробку оцінюваних товарів, пов`язані з їх транспортуванням до аеропорту, порту або іншого місця ввезення на митну територію України, як визначено умовами поставки та договором транспортного експедирування комісійної (брокерської винагороди) посередників. У митного органу відсутня інформація що сплачена або підлягає сплаті за товар. Відповідно до ч. 2 та ч.3 статті 53 МКУ для підтвердження числового значення митної вартості товарів необхідно протягом 10 календарних днів надати такі додаткові документи па товари: 1) договір (угоду, контракт) із третіми особами, пов`язаний з договором (угодою, контрактом) про поставку товарів, митна вартість яких визначається; 2) рахунки про здійснення платежів третім особам на користь продавця, якщо такі платежі здійснюються за умовами, визначеними договором (угодою, (контрактом); 3) рахунки про сплату комісійних, посередницьких послуг, пов`язаних із виконанням умов договору (угоди, контракту); 4) виписку з бухгалтерської документації; 5) каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) виробника товару; 6) висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями; Консультацію проведено. У відповідь, листом від 11.08.2022 повідомлено про неможливість подання інших додаткових документів. Згідно частини 6 ст.54 МКУ митний орган може відмовити у митному оформленні товарів за заявленою декларантом або уповноваженою ним особою митною вартістю виключно за наявності обґрунтованих підстав вважати, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів, у разі: 1) невірно проведеного декларантом або уповноваженою ним особою розрахунку митної вартості; 2) неподання декларантом або уповноваженою ним особою документів згідно з переліком та відповідно до умов, зазначених у частинах другій - четвертій статті 53 МКУ, або відсутності у цих документах всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари. Враховуючи, що використані декларантом метод та відомості для цілей визначення митної вартості не підтверджені документально, відповідно до пп.2, 3 статті 58 МКУ застосовуються другорядні методи, зазначені у пункті 2 частини першої статті 57 МКУ. Було проведено процедуру консультації та встановлено, що заявлені декларантом відомості про митну вартість товару і обраний метод її (визначення не відповідають наявній у митного органу інформації про вартість товару, відповідно митна вартість буде визначена за другорядним методом відповідно до вимог ст. 64 МКУ. Митна вартість не може бути визначена за другорядними методами (ст. 59 та ст. 60) по причині відсутності у митною органу інформації про ідентичні (подібні) товари, що були оформлені у митному відношенні. Митна вартість не може бути визначена за другорядними методами (ст. 63 та 63 МКУ) причині відсутності у митного органу інформації основи для віднімання та додавання вартості Джерелом числового значення митної вартості с МД: UA504020/2022/001105 від 17.05.2022; UA205030/2022/002414 від 12.02.2022; UA100160/2022/852631 від 19.05.2022; UA 100390/2022/403278 від 30.06.2022; А110150/2022/022107 від 03.02.2022; UA209140/2022/070609 від 19.07.2022; UA100160/2022/852998 від 24.02.2022; UA100330/2022/433974 від 16.02.2022; UA205030/2022/002415 від 12.02.2022; UA100380/2022/350589 від 16.01.2022; UA205030/2022/000500 від 15.01.2022; UA100290/2022/302279 від 24.02.2022; UA205140/2022/09269 від 29.01.2022; UA100390/2022/402494 від 23.02.2022; UA100100/2022/022984 від 01.02.2022; UA100100/2022/30124 від 30.06.2022; UA100390/2022/403337 від 30.06.2022; UA305160/2022/023787 від 25.05.2022; UA100390/2022/403278 від 30.06.2022; UA401020/2022/007676 від 22.02.2022; UA500020/2022/003688 від 10.04.2022; UA400040/2022/022254 від 12.06.2022; UA100390/2022/402793 від 13.06.2022; UA205030/2022/002010 від 06.02.2022; UA408020/2022/26424 від 25.07.2022; UA100100/2022/32026 від 25.07.2022; UA204060/2022/006839 від 26.05.2022; UA500050/2022716642 від 16.06.2022; UA205030/2022/23195 від 03.08.2022; UA205030/2022/22798 від 27.07.2022; UA100390/2022/403347 від 30.06.2022; UA401020/2022/003853 від 31.01.2022; UA408020/2022/29648 від 08.08.2022, згідно яких за рівнем митної вартості, зазначеним у графі 30 даного рішення про коригування митної вартості товарів митними органами визначено (визнано) митну вартість. В результаті консультації представнику імпортера роз`яснено, що згідно з ч.3 ст.52 МКУ він має право на випуск у вільний обіг товарів, що декларуються у разі згоди декларанта або уповноваженої ним особи з рішенням митного органу про коригування митної вартості товарів - за умови сплати митних платежів згідно з митною вартістю, визначеною митним органом; у разі незгоди декларанта з рішенням митного органу про коригування заявленої митної вартості товарів за умови сплати митних платежів згідно із заявленою митною вартістю товарів та надання гарантій відповідно до розділу X МКУ в розмірі, визначеному митним органом відповідно до ч.7 ст. 55 МКУ. Також роз`яснюється право на оскарження рішення про коригування митної вартості у митному вищого рівня відповідно до глави 4 МКУ або до суду." (арк. спр.120 - 137, т.1).
Інформацією за №7.26-1/10/8.19/2080 від 11.05.2023 відповідач пояснив суду про допущену помилку у Рішенні про коригування митної вартості товарів № UA400000/2022/000054/2 від 12.08.2022 щодо митної декларації "А110150/2022/022107 від 03.02.2022" (арк. спр.131-136, т.4). Також надав суду ще 3-и витяги з ЄАІС Держмитслужби, чому суд дає критичну оцінку, так як ці декларації не зазначались у вищевказаному рішенні митного органу.
Отже, відповідач у Рішенні про коригування митної вартості товарів № UA400000/2022/000054/2 від 12.08.2022 скоригував вартість 94-х товарів з 214-и товарів, які були задекларованів електронній митній декларації №UA400040/2022/026963, так як вважає, що: 1) Документи містять розбіжності, що впливають на правильність визначення митної вартості в частині: включення до вартості товару вартості завантаження, як визначено пунктами 2 та 3 Контракту; 2) В копії МД країни відправлення відсутній товар взуття, дані на перевізника та особи яка здійснила перевезення та документи, передбачені договором транспортного експедирування, а саме заявка та рахунок на перевезення чи додаткова угода 3) Подані документи не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, зокрема: вартості витрат понесених, витрати на навантаження, вивантаження та обробку оцінюваних товарів, пов`язані з їх транспортуванням до аеропорту, порту або іншого місця ввезення на митну територію України, як визначено умовами поставки та договором транспортного експедирування комісійної (брокерської винагороди) посередників.
Статтею 49 МК України визначено, що митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.
Відповідно доч.2 ст.53 МК України, документами, які підтверджують митну вартість товарів, є: 1) декларація митної вартості, що подається у випадках, визначених у частинах п`ятій і шостій статті 52 цього Кодексу, та документи, що підтверджують числові значення складових митної вартості, на підставі яких проводився розрахунок митної вартості; 2) зовнішньоекономічний договір (контракт) або документ, який його замінює, та додатки до нього у разі їх наявності; 3) рахунок-фактура (інвойс) або рахунок-проформа (якщо товар не є об`єктом купівлі-продажу); 4) якщо рахунок сплачено, - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару; 5) за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; 6) транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів; 7) ліцензія на імпорт товару, якщо імпорт товару підлягає ліцензуванню; 8) якщо здійснювалося страхування, - страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування.
Згідно з ч.3 ст.53 МК України, у разі якщо документи, зазначені у частині другій цієї статті, містять розбіжності, які мають вплив на правильність визначення митної вартості, наявні ознаки підробки або не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, декларант або уповноважена ним особа на письмову вимогу митного органу зобов`язані протягом 10 календарних днів надати (за наявності) такі додаткові документи: 1) договір (угоду, контракт) із третіми особами, пов`язаний з договором (угодою, контрактом) про поставку товарів, митна вартість яких визначається; 2) рахунки про здійснення платежів третім особам на користь продавця, якщо такі платежі здійснюються за умовами, визначеними договором (угодою, контрактом); 3) рахунки про сплату комісійних, посередницьких послуг, пов`язаних із виконанням умов договору (угоди, контракту); 4) виписку з бухгалтерської документації; 5) ліцензійний чи авторський договір покупця, що стосується оцінюваних товарів та є умовою продажу оцінюваних товарів; 6) каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) виробника товару; 7) копію митної декларації країни відправлення;8) висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями, та/або інформація біржових організацій про вартість товару або сировини.
Відповідно до ч.4 ст.53 МК України, у разі якщо митний орган має обґрунтовані підстави вважати, що існуючий взаємозв`язок між продавцем і покупцем вплинув на заявлену декларантом митну вартість, декларант або уповноважена ним особа на письмову вимогу митного органу, крім документів, зазначених у частинах другій та третій цієї статті, подає (за наявності) такі документи: 1) виписку з бухгалтерських та банківських документів покупця, що стосуються відчуження оцінюваних товарів, ідентичних та/або подібних (аналогічних) товарів на території України; 2) довідкову інформацію щодо вартості у країні-експортері товарів, що є ідентичними та/або подібними (аналогічними) оцінюваним товарам; 3) розрахунок ціни (калькуляцію).
Згідно з ч.1 ст.57 МК України, визначення митної вартості товарів, які ввозяться в Україну відповідно до митного режиму імпорту, здійснюється за такими методами: 1) основний - за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються (вартість операції); 2) другорядні: а) за ціною договору щодо ідентичних товарів; б) за ціною договору щодо подібних (аналогічних) товарів; в) на основі віднімання вартості; г) на основі додавання вартості (обчислена вартість); ґ) резервний.
Застосуванню другорядних методів передує процедура консультацій між органом доходів і зборів та декларантом з метою визначення основи вартості згідно з положеннями статей 59 і 60 цього Кодексу. Під час таких консультацій орган доходів і зборів та декларант можуть здійснити обмін наявною у кожного з них інформацією за умови додержання вимог щодо її конфіденційності.
Отже, основним методом визначення митної вартості товарів є метод - за ціною договору.
Обов`язок доведення митної ціни товару лежить на позивачу. При цьому митний орган у випадку наявності обґрунтованих сумнівів у достовірності поданих декларантом відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, яка була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, може витребувати додаткові документи.
Наявність обґрунтованих сумнівів у правильності зазначеної декларантом митної вартості товарів є імперативною умовою, оскільки з цією обставиною закон пов`язує можливість витребовування додаткових документів у декларанта та надає митниці право вчиняти наступні дії, спрямовані на визначення дійсної митної вартості товарів.
Сумніви митниці є обґрунтованими, якщо надані декларантом документи містять розбіжності, наявні ознаки підробки або не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.
Митний орган зобов`язаний зазначити конкретні обставини, які викликали відповідні сумніви, причини неможливості їх перевірки на підставі наданих декларантом документів, а також обґрунтувати необхідність перевірки сумнівних відомостей та зазначити документи, надання яких може усунути сумніви у їх достовірності.
Позивач не спростовує факт пов`язаності його із експортером TАКЕ OFF LTD, який є засновником TOB «БАНДЛЕКС УА» (частка статутного внеску 100%), тому митний орган мав обгрунтовані сумніви у правильності зазначеної декларантом митної вартості товарів, а відтак витребування додаткових документів, які вимагав 11.08.2022 (арк. спр.209, т.3).
На замовлення позивача Харківською торгово-промисловою палатою зроблено Експертний висновок №65-ЦЗ/22 від 27.10.2022, який у подальшому було надано додатково відповідачу, і цим висновком констатовано: "Враховуючи результати дослідження, спираючись на принцип оцінки, на думку експерта, можливо зробити висновок, що ринкова вартість товару, дорівнює вартості товару згідно контрактної документації (п.11 висновку). Тобто, цей висновок відображає тільки думку оцінювача - експерта, що і вказано ним в п.12 висновку, тому суд дає йому критичну оцінку. Крім цього, також потрібно враховувати, що висновок зроблений на підставі Контракту та інвойсів, складених зацікавленими особами, зокрема, засновником позивача - експортером TАКЕ OFF LTD та TOB «БАНДЛЕКС УА» без встановлення вартості послуг відправника - італійської компанії її винагороди, ціни виробників ( "CALVIN KLEIN", "ARENA", інші бренди вказані в електронній митній декларації №UA400040/2022/026963).
Позивач надав суду та митному органу Довідку ТОВ «ТРЕЙД СУППОРТ ГРУПП" про транспортні витрати №118 від 08.08.2022 на суму 52374 гривень автомобільним транспортом (арк. спр.217, т.1), договір транспортного експедирування №24/11/2020 з експедитором, Рахунок на оплату ТОВ «ТРЕЙД СУППОРТ ГРУПП" №203 від 18.08.2022 на суму 204645,02 гривень (арк. спр.218, т.1), Акт надання послуг №203 від 18.08.2022 між TOB «БАНДЛЕКС УА» та ТОВ «ТРЕЙД СУППОРТ ГРУПП" на суму 204645,02 гривень (арк. спр.219, т.1). Однак, не надано доказів реальної оплати за правочином на час подання МД, яка проведена тільки 10.02.2023 (арк. спр.104, т.4), як і вартості витрат понесених на навантаження, вивантаження та обробку оцінюваних товарів, пов`язані з їх транспортуванням на митну територію України, як визначено умовами поставки та договором транспортного експедирування комісійної винагороди посередників і сплати за це та товар. Тобто, позивач не підтвердив числові значення вартості понесених витрат щодо понесених витрат та фактичної вартості товару відправника (бухгалтерська документація, інше), яким є італійська компанія, коли експортером виступив засновник позивача TАКЕ OFF LTD, який повинен мати докази цього, а також його винагороди за Контрактом.
Відповідач не ставить під сумнів лист TАКЕ OFF LTD від 10.08.2022, яким це товариство всіх повідомляє, що товар, який експортується, відповідно до інвойсів є залишками/запасами колекцій минулих сезонів/року, зокрема починаючи з 2013 року (арк. спр.235, т.1), але це не підтверджено належними доказами, як щодо експорту товарів, які були задекларовані в електронній митній декларації №UA400040/2022/026963, так і щодо товарів ціну, яких скореговано - 94 найменування та залишеної митним органом без змін ціни щодо 120 найменувань товарів. Тобто, вищевказаний лист не свідчить про залишки/запаси колекцій минулих сезонів/років, з урахуванням фактичної зацікавленості експортера TАКЕ OFF LTD у зменшенні ціни для імпортера засновником якого він є.
Відповідач не надав доказів проведення консультацій, що передбачено ч.4 ст.57 МК України, так як направлення тільки запитів позивачу не є консультаціями в розумінні згаданої статті Кодексу.
Також, суд критично оцінює твердження відповідача, що: " В зв`язку з тим, що митну декларацію від 11.08.2022 UA400040/2022/026963 подавала для митного оформлення уповноважена особа Позивача ( ОСОБА_1 - згідно договору про надання послуг митного брокера від 17.11.2020), а не безпосередньо сам Позивач, відповідно в даному випадку декларанту були відомі та зрозумілі сумніви Митниці щодо достовірності задекларованої митної вартості та розбіжності у поданих одночасно з митною декларацією документах.", так як це твердження не відповідає Закону. Тобто, декларація може подаватись, як позивачем так і уповноваженою ним особою, що не може впливати на прийняття чи не прийняття декларації з цієї підстави, тому ця вимога (думка) митного органу (його представника) є безпідставною.
Відтак, судом встановлено нечіткість вимог митного органу щодо надання додаткових документів і окремих порушень МК України (описка в номері МД), що не є визначальним при прийнятті судового рішення, за наявності у відповідача законної підстави для цього, зокрема - пов`язаність експортера та імпортера (позивача) та фактичного не підтвердження позивачем числових значень складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, яка була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари. Адже, з урахуванням встановленого в суді, і описаного вище, суд вважає не доведеними вимоги позивача про скасування Рішення про коригування митної вартості товарів Хмельницької митниці №UA400000/2022/000054/2 від 12.08.2022, і з урахуванням цього Картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA400040/2022/000668 від 12.08.2022. Тобто, немає підстав для визнання митної вартості за ціною Контракту №2020/16/11 від 16.11.2020 на умовах EXW (Інкотермс), так як відповідачем у цьому рішенні обгрунтовано застосовано резервний метод визначення ціни з урахуванням вказаних у ньому інших декларацій щодо цін подібного товару за відсутності підстав послідовного застосування інших другорядних методів, зокрема: а) за ціною договору щодо ідентичних товарів; б) за ціною договору щодо подібних (аналогічних) товарів; в) на основі віднімання вартості; г) на основі додавання вартості (обчислена вартість). Крім цього, суд звертає увагу митного органу на не підтвердження належними доказами експорту товарів торгових марок «CHAMPION», «UNDERCOLORS OFBENETTON», «CALVIN KLEIN», «ARENA», «STUDENT, «SCOUT», «GREEN COVE», які були задекларовані в електронній митній декларації №UA400040/2022/026963, саме старих колекцій, що на думку суду повинно було бути встановлене, хоч митний орган цього не робить.
Згідно з ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Таким чином, суд приходить до висновку, що позивач не довів позовні вимоги, так суб`єкт владних повноважень правомірно виніс Рішення про коригування митної вартості товарів Хмельницької митниці №UA400000/2022/000054/2 від 12.08.2022 та Картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA400040/2022/000668 від 12.08.2022, що підтверджено доказами, які перевірено судом.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
З врахуванням положень статті 139 КАС України, підстави для розподілу судових витрат - відсутні.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "БАНДЛЕКС УА" від 10.02.2023 залишити без задоволення.
Судові витрати, які визначені ст. 132 КАС України і підлягають розподілу, відсутні.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 12 червня 2023 року
Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "БАНДЛЕКС УА" (вул. Дніпровська набережна, буд. 26-Ж, оф. 40,Київ, 02132 , код ЄДРПОУ - 43811764) Відповідач:Хмельницька митниця (вул. Пілотська, 2,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 43997560)
Головуючий суддя А.І. Петричкович
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.06.2023 |
Оприлюднено | 14.06.2023 |
Номер документу | 111467737 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо визначення митної вартості товару |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Петричкович А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні