КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А
13 червня 2023 року м. Київ № 320/12628/23
Суддя Київського окружного адміністративного суду Журавель В.О., розглянувши адміністративну справу за позовом Приватного акціонерного товариства "СЕНТРАВІС ПРОДАКШН ЮКРЕЙН" до Державної служби експортного контролю України про визнання протиправними дії та зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось Приватне акціонерне товариство "СЕНТРАВІС ПРОДАКШН ЮКРЕЙН" (далі - позивач) з позовом до Державної служби експортного контролю України (далі - відповідач), в якому просить суд:
- визнати протиправними дії відповідача по введенню процедури державного експортного контролю за міжнародною передачею (експортом) товарів, а саме №24 «безшовні труби з нержавіючих сталей, цирконієвих, титанових та нікелевих сплавів», позивача, згідно з доданим Переліком;
- зобов`язати відповідача утриматися від вчинення дій з введення процедури державного експортного контролю за міжнародною передачею (експортом) товарів, а саме №24 «безшовні труби з нержавіючих сталей, цирконієвих, титанових та нікелевих сплавів» позивачу, згідно з доданим Переліком.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 16 травня 2023 р. відкрито провадження та вирішено, що справа буде розглядатися одноособово суддею Журавель В.О. за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
8 червня 2023 р. від представника відповідача надійшло клопотання про розгляд справи за правилами загального позовного провадження та про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін.
Ці клопотання відповідач обґрунтовує важливістю суспільного значення Державної служби експортного контролю України і додержанням контролю за міжнародними передачами товарів військового та подвійного призначення, необхідністю надання пояснень в ході судового засідання, а також можливість подальшого пред`явлення позову до відповідача, розмір якого може відповідати приписам п.4 ч. 4 ст. 257 КАС України.
По суті заявлених клопотань суд зазначає про таке.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.
За правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті (ч. 2 ст. 257 КАС України).
Згідно з вимогами ч. 3 ст. 257 КАС України при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: значення справи для сторін; обраний позивачем спосіб захисту; категорію та складність справи; обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; кількість сторін та інших учасників справи; чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
За приписами ч. 1 ст. 262 КАС України розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими цим Кодексом для розгляду справи за правилами загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у цій главі.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 262 КАС України розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі.
Згідно з вимогами ч. 3 ст. 262 КАС України підготовче засідання при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження не проводиться. Якщо для розгляду справи у порядку спрощеного позовного провадження відповідно до цього Кодексу судове засідання не проводиться, процесуальні дії, строк вчинення яких відповідно до цього Кодексу обмежений першим судовим засіданням у справі, можуть вчинятися протягом тридцяти днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - протягом п`ятнадцяти днів з дня відкриття провадження у справі.
Перше судове засідання у справі проводиться не пізніше тридцяти днів із дня відкриття провадження у справі. За клопотанням сторони суд може відкласти розгляд справи з метою надання додаткового часу для подання відповіді на відзив та (або) заперечення, якщо вони не подані до першого судового засідання з поважних причин (ч. 4 ст. 262 КАС України).
Статтею 263 КАС України передбачено особливості розгляду окремих категорій справ незначної складності.
Водночас, зміст клопотання відповідача про розгляд справи за правилами загального позовного провадження не дає підстав стверджувати, що повне та всебічне з`ясування усіх обставин у справі потребує проведення судового засідання чи заслуховування пояснень сторін.
Відповідач зазначає у клопотанні про важливість цього державного органу та його діяльності. При цьому відповідач у клопотанні не зазначив, встановлення яких обставин у справі є неможливим шляхом аналізу письмових доказів і заяв по суті справи та вимагає проведення судового засідання.
Суд також бере до уваги й те, що відповідачем подано до суду три клопотання ( у т.ч. про ознайомлення із справою), проте до цього часу не подано відзиву на позовну заяву і не надано жодного доказу на його підтвердження.
Одночасно суд зазначає, що за приписами ст.72 КАС України пояснення сторін в судовому засіданні не є доказами у справі. Тому суд на цей час з огляду на відсутність відзиву і доказів не бере до уваги доводів відповідача про необхідність саме в судовому засіданні надавати пояснення щодо обставин справи.
Доводи та аргументи відповідача про можливість подальшого пред`явлення позову до нього, розмір якого може відповідати приписам п.4 ч. 4 ст. 257 КАС України, суд не бере до уваги, оскільки відповідачем неправильно надано тлумачення цій нормі.
Так, приписами вказаного пункту передбачено, що за правилами спрощеного позовного провадження не можуть бути розглянуті справи у спорах щодо оскарження рішення суб`єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Це означає, що можливість заявленння вимоги про стягнення грошових коштів повинна передбачатися саме спірним рішенням. У даному випадку відповідач не надав до суду рішення, яким у цій справі застосував щодо позивача штрафи, санкції тощо, і з урахуванням цього рішення ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Дослідивши клопотання відповідача, матеріали справи, беручи до уваги предмет та підстави позову, обставини, якими учасники справи обґрунтовують свої вимоги та заперечення, характер спірних правовідносин, обсяг та характер доказів у справі, а також враховуючи, що в Україні уведено воєнний стан, суд не вбачає обґрунтованих підстав для розгляду справи за правилами загального позовного провадження та про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін, тому дійшов висновку, що в задоволенні заявлених клопотань має бути відмовлено.
Керуючись положеннями статей 241, 243, 248, 258, 262 КАС, суд,
у х в а л и в:
У задоволенні клопотання Державної служби експортного контролю України про розгляд справи за правилами загального позовного провадження та про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін - відмовити.
Копію ухвали суду надіслати (надати) учасникам справи (їх представникам).
Ухвала про набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.
Суддя Журавель В.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.06.2023 |
Оприлюднено | 15.06.2023 |
Номер документу | 111496975 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Журавель В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні