Рішення
від 12.06.2023 по справі 440/3221/23
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 червня 2023 року м. ПолтаваСправа № 440/3221/23

Полтавський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Довгопол М.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГРАНД-СТРОЙ" до Головного управління ДПС у Полтавській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

І. ІСТОРІЯ СПРАВИ

1. Стислий зміст позовних вимог

Товариство з обмеженою відповідальністю "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГРАНД - СТРОЙ" (далі - позивач/Товариство) звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Полтавській області (далі - відповідач/ГУДПС у Полтавській області) про:

1) визнання протиправними та скасування рішень Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 28.10.2022 № 5248 та від 22.02.2023 № 593 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку;

2) зобов`язання Головного управління ДПС у Полтавській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГРАНД - СТРОЙ" з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості (з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог /а.с. 184 - 187, т. 3/, прийнятої до розгляду ухвалою суду від 02.05.2023 /а.с. 200, т.3/).

Позовні вимоги мотивовані тим, що рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 28.10.2022 № 5248 та від 22.02.2023 № 593 не містять посилання на будь-який з критеріїв ризиковості здійснення операцій, що визначений у Додатку № 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165. При цьому рішення № 5248 не містить суті та характеру наявної податкової інформації, що стала підставою для прийняття такого рішення, ідентифікації конкретної ризикової операції, контрагентів та/або податкових накладних позивача, в яких були зафіксовані такі операції, а має лише припущення та посилання на відсутність працівників у той період, коли господарські операції не здійснювалися, а після нього прийнято необґрунтоване рішення № 593 з відмінною інформацією, у зв`язку з чим зазначені рішення не відповідають вимогам законодавства, які встановлюються до актів індивідуальної дії.

2. Стислий зміст заперечень відповідача

У наданому до суду відзиві на позовну заяву /а.с. 59-66, т. 3/ представник відповідача заперечував проти позовних вимог та просив відмовити в їх задоволенні у повному обсязі, посилаючись на те, що Комісією ГУ ДПС у Полтавській області прийнято рішення № 5248 від 28.10.2022 про відповідність платника податку на додану вартість ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГРАНД - СТРОЙ" критеріям ризиковості, а саме, пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку згідно постанови КМУ від 11.12.2019 № 1165, з огляду на те, що встановлені обставини та їх причинно-наслідковий зв`язок вказують на значну ймовірність формування фіктивного податкового кредиту товариством та може свідчити про нереальність здійснення господарських операцій. За наслідками розгляду повідомлення ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГРАНД - СТРОЙ" про невідповідність критеріям ризиковості платника податку на додану вартість від 13.02.2023 прийнято рішення, що ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГРАНД - СТРОЙ" відповідає пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку за наступними ознаками: недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції); у податковій звітності платника податку не відображені доходи, нараховані та виплачені самозайнятим та/або фізичним особам за виконані роботи чи надані послуги; постачання товарів (послуг) платнику (ам) податку, стосовно якого (их) прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.

3. Процесуальні дії по справі

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 28.03.2023 позовну заяву залишено без руху /а.с. 172, т.2/.

Ухвалою суду від 28.03.2023 відмовлено позивачу у задоволенні заяви про забезпечення адміністративного позову /а.с. 175, т.2/.

07.04.2023 позивач усунув недоліки позовної заяви.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 12.04.2023 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи /а.с. 181 182, т.2/.

Ухвалою суду від 18.04.2023 залишено без задоволення заперечення представника Головного управління ДПС у Полтавській області проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження /а.с. 187, т.2/.

27.04.2023 представником відповідача подано до суду заяву про залишення позову без розгляду /а.с. 195 197, т.2/.

28.04.2023 представником позивача подано заяву про уточнення позовних вимог /а.с. 184 187, т.3/.

01.05.2023 до суду надійшла відповідь на відзив /а.с. 191 193, т.3/, в якій представник позивача наполягав на необґрунтованості спірних рішень.

Ухвалою суду від 02.05.2023 заяву представника позивача про уточнення позовних вимог прийнято до розгляду /а.с. 200, т.3/.

05.05.2023 представником відповідача подано до суду заперечення на відповідь на відзив /а.с. 201 202, т.3/, в якій зауважено про помилковість тверджень позивача у відповіді на відзив.

Ухвалою суду від 15.05.2023 відмовлено у задоволенні заяви Головного управління ДПС у Полтавській області про залишення позову без розгляду.

Ухвалою суду від 19.05.2023 витребувано від Головного управління ДПС в Полтавській області: 1) документи, що свідчать про наявність підстав для розгляду 28.10.2022 питання про відповідність позивача як платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, а саме: подана на реєстрацію податкова накладна /розрахунок коригування; 2) документи, враховані під час прийняття рішень Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 28.10.2022 № 5248 та від 22.02.2023 № 593 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку (службові записки структурних підрозділів, дані звітності 4-ДФ за 1 - 4 квартали 2022 року, дані ЄРПН позивача за період з 01.01.2022 по 14.02.2023, рішення № 16 від 05.01.2022 по СТОВ "Агростиль" та ін.); витребувано від Товариства з обмеженою відповідальністю "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГРАНД - СТРОЙ": документи щодо господарських відносин із СТОВ "Агростиль" (код ЄДРПОУ 40243352) у лютому 2022 року (договір, складені в ході його виконання первинні документи, документи, що підтверджують наявність техніки, якою виконувався договір); документи щодо виконання договору з ТОВ "РДС-ПОЛТАВА" у 2 кварталі 2022 року; документи щодо господарських відносин зі СТОВ "АГРО-СЕРВІС" щодо поточного ремонту складських приміщень ( договір, складені в ході його виконання первинні документи) /а.с. 209, т. 3/.

31.05.2023 представником позивача подано заяву про забезпечення позову /а.с. 117 119, т.4/.

Ухвалою суду від 31.05.2023 визнано зловживанням процесуальними правами подання представником Товариства з обмеженою відповідальністю "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГРАНД - СТРОЙ" - Слуцьким Олександром Владиславовичем заяви про забезпечення позову від 31.05.2023, заяву про забезпечення позову від 31.05.2023 повернуто заявнику /а.с. 122 123, т.4/.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося на підставі частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України.

ІІ. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ СПРАВИ

Дослідивши докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив такі обставини справи та відповідні правовідносини.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Гранд-Строй» зареєстровано як юридична особа 11.10.2021, код ЄДРПОУ 44475858, основний вид діяльності 42.99 Будівництво інших споруд н.в.і.у., про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань /а.с. 16 22, т.1/

Товариство зареєстроване платником податку на додану вартість з 01.12.2021, індивідуальний податковий номер 444758516073, що підтверджується витягом № 2216074500001 з Реєстру платників податку на додану вартість /а.с. 25, т.1/.

За змістом витягу з протоколу засідання Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 28.10.2022 № 145 /а.с. 70 71, т. 3/ заступник голови комісії - начальник управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків ОСОБА_1 довела зміст службових записок структурних підрозділів ГУ ДПС у Полтавській області та схему руху ПДВ. Щодо ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГРАНД-СТРОЙ" встановлено ймовірність здійснення фінансових операцій, які можуть бути пов`язані з легалізацією доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення. Зазначено, що відповідно до даних ІКС «Податковий блок» кількість найманих працівників ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГРАНД-СТРОЙ" становить 1 особа, середньомісячна заробітна плата 1750 грн (за даними звітності 4-ДФ за 2 квартал 2022 року), основні засоби відсутні (згідно Фінансової звітності підприємства станом на 31.12.2021). За даними ЄРПН підприємством зареєстровано податкові накладні на реалізацію:

-експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Полтавської області та штучних споруд на них на адресу ТОВ «РДС-ПОЛТАВА» (податковий номер 43266571) на загальну суму 10 317,6 тис.грн., у т.ч. ПДВ 1 719,6 тис.грн. (з них, зі статусом «реєстрацію зупинено» на загальну суму 1 458,0 тис.грн. у т.ч. ПДВ 243,0 тис.грн.). При цьому, за даними ЄРПН придбання даних робіт у ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГРАНД-СТРОЙ" відсутнє;

-поточні ремонти доріг, експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Полтавської області та штучних споруд на них на адресу неплатників податку на загальну суму 5 037,0 тис.грн., у т.ч. ПДВ 839,5 тис.грн. При цьому, за даними ЄРПН, придбання даних робіт ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГРАНД-СТРОЙ" відсутнє;

-поточний ремонт складських приміщень в м.Зіньків, вул. Польова, 3 на адресу СТОВ "АГРО-СЕРВИС" (податковий номер 25144303) на загальну суму 1 276,2 тис.грн., у т.ч. ПДВ 212,7 тис.грн. При цьому, за даними ЄРПН придбання даних робіт ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГРАНД-СТРОЙ" відсутнє;

-послуги з дискування, по перевезенню (кукурудзи) вантажним автомобільним транспортом та послуги навантажувача JCB ЗСХ на адресу СТОВ "Агростиль" (податковий номер 40243352) на загальну суму 166,7 тис.грн., у т.ч. ПДВ 27,8 тис.грн. При цьому, ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГРАНД-СТРОЙ" згідно ЄРПН не придбає даних послуг чи послуг з оренди/суборенди техніки (навантажувача JCB ЗСХ, вантажні автомобілі, трактор тощо) за період з 21.02.2022 по 22.02.2022, а по СТОВ "Агростиль" регіональною комісією прийнято рішення №16 від 05.01.2022 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку (п.8 Критеріїв ризиковості платника податку: «Платником сформовано податковий кредит за рахунок придбання товарів, походження яких прослідковується по ланцюгу постачання»).

Проведеним аналізом даних ЄРПН протягом 2022 року встановлено придбання ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГРАНД-СТРОЙ" (44475858):

-ТОВ "ЄВРОБУД-СТРОЙ" (податковий номер 40338941) на загальну суму 7 482,2 тис.грн., у т.ч. ПДВ 1 247,0 тис.грн. (у т.ч. зі статусом «реєстрацію зупинено» на загальну суму 1 279,6 тис.грн., у т.ч. ПДВ 213,3 тис.грн.) - автозапчастини; демонтаж/монтаж запчастин, плитки, облицювання; циліндр гідравлічний, арматура тощо, що не можливо підтвердити по ланцюгах постачання;

-ТОВ "РЕСУРС ПОСТАЧ" (податковий номер 43541259) згідно податкової накладної №1 від 30.08.2022 на суму 305,7 тис.грн., у т.ч. ПДВ 51,0 тис.грн. - запчастини в асортименті, послуги з ТО та ремонту (статус-«реєстрацію зупинено»). Регіональною комісією прийнято рішення №14 від 05.01.2022 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку (п.8 Критеріїв ризиковості платника податку);

-TOB "ІНТЕР А" (податковий номер 38601326) згідно податкової накладної №1 від 30.08.2022 на 179,3 тис.грн., у т.ч. ПДВ 29,9 тис.грн. - пісок жовтий в кількості 38,18 т., прокат арматурний №12 мм А500С, міра 12м в кількості 0,703 т., цемент М-500, пакування 25 кг. в кількості 235 шт., цемент М-500 Кривий Ріг 25 кг в кількості 323 міш, бетон М-300 в кількості 16 м3, що не можливо підтвердити по ланцюгах постачання, оскільки відсутнє придбання у підприємств-контрагентів у даній кількості.

У протоколі зазначено, що сукупність перелічених вище обставин та їх причинно-наслідковий зв`язок вказує на значну ймовірність формування фіктивного податкового кредиту ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГРАНД-СТРОЙ" та може свідчити про нереальність здійснення господарських операцій.

За підсумками обговорення зазначеної інформації, члени комісії прийшли до висновку про відповідність ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГРАНД-СТРОЙ" критеріям ризиковості платника податку.

Рішенням Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 28.10.2022 № 5248 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку /а.с. 73, зворот, т.3/, визначено відповідність ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГРАНД-СТРОЙ" пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

У графі «Податкова інформація» рішення від 28.10.2022 № 5248 зазначено, що за даними ЄРПН мають місце господарські операції, які можуть свідчити про їх ризиковість, а саме ТОВ «БК Гранд-Строй» згідно поданих податкових накладних, виписаних на ряд контрагентів, реалізує експлуатаційне утримання автомобільних доріг, поточного ремонту доріг та послуг на перевезення, дискування, навантажування, а також поточного ремонту складських приміщень, при цьому на підприємстві за наявністю значної кількості задекларованих об`єктів оподатковування працює 1 особа, за даними звіту 4-ДФ за 2 квартал 2022 року.

13.02.2023 ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГРАНД-СТРОЙ" подано до контролюючого органу Повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку /а.с. 192, т.3/, до якого додано письмові пояснення /а.с. 180 182, т.3/, в яких зазначено, що для здійснення основного та інших видів діяльності товариство має достатні технічні ресурси, оскільки орендує транспорт у ТОВ «Гадяцьке АТП 15337» згідно з договором суборенди транспортних засобів та самохідних машин чи механізмів з екіпажем № 01/7-1 від 01.06.2022, при цьому інформація про наявну орендовану техніку підтверджується Повідомленнями про об`єкти оподаткування за формою 20-ОПП; співпрацює по обслуговуванню та ремонту транспортних засобів з ТОВ «Євробуд-Строй» на підставі договору № 17/06-1 на технічне обслуговування від 17.06.2022; 20.01.2022 укладено договір № 32 із ТОВ «Фортуна-Т» на суборенду нежитлового приміщення, яке використовується для розміщення робочого місця та необхідного офісного обладнання, а також укладено з ТОВ «Гадяцьке АТП 15337» договір оренди нежитлового приміщення № 01/22-1 від 04.01.2022. Щодо штатного розміщення, то зауважено, що кількість займаних ставок складає 5,50 (директор, обліковець з реєстрації бухгалтерських даних , начальник відділу логістики, начальник відділу з реклами, зв`язків з громадськістю, механік та водій автотранспорних засобів). Стосовно надання послуг технікою зазначено, що ТОВ «БК Гранд-Строй» закуповує паливно-мастильні матеріали на підставі договору купівлі-продажу паливо-мастильних матеріалів № 80 від 21.06.2022 з ТОВ «АЛМАКС-АВТО», маючи ліцензію на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки); для експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування закуповує асфальтобетонну суміш та будівельні матеріал у ТОВ «Вікторі-А» на підставі договору поcтавки № 01/06-22 від 01.06.2022. Товариством укладено договір надання послуг № 21 від 06.06.2022 з ТОВ «РДС-ПОЛТАВА», договір № 05/10 від 07.10.2022 з Липоводолинською селищною радою, договір закупівлі № 83 від 10.11.2022 з Виконавчим комітетом Гадяцької міської ради.

До пояснень додано копії: договору № 17/06-1 від 17.06.2022 на технічне обслуговування та ремонт транспортних засобів, укладеного з ТОВ «Євробуд-Строй» з документами на його виконання /а.с. 163 - 165, 101, т. 3/, договору надання послуг № 21 від 06.06.2022, укладеного з ТОВ «РДС-Полтава» /а.с. 166 170, т. 3/, з документами на його виконання, договору купівлі-продажу № 01/06-22 від 01.06.2022, укладеного з ТОВ «Вікторі-А», з документами на його виконання /а.с. 123 125, 129 131, т.3/, договору суборенди транспортних засобів та самохідних машин чи механізмів з екіпажем № 01/7-1 від 01.06.2022 з актом приймання -передачі до договору /а.с. 76 77, т. 3/, договору № 32 із ТОВ «Фортуна-Т» на суборенду нежитлового приміщення з актом приймання-передачі приміщень /а.с. 112-113, т.3/, договору оренди нежитлового приміщення № 01/22-1 від 04.01.2022 з ТОВ «Гадяцьке АТП 15337» з додатковою угодою № 1 та актом приймання-передачі об`єкта оренди /а.с. 116 119, т.3/, договору купівлі-продажу паливо-мастильних матеріалів № 80 від 21.06.2022 з ТОВ «АЛМАКС-АВТО» /а.с. 126 127, т.3/ з документами на його виконання /а.с. 111, зворот, 113, зворот, т. 3/, ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) /а.с. 121, т.3/, штатного розміщення станом на 01.02.2023 /а.с. 115, т.3/, договору № 05/10 від 07.10.2022 з Липоводолинською селищною радою і документів на його виконання /а.с. 143 148, т.3/, договору закупівлі № 83 від 10.11.2022 з Виконавчим комітетом Гадяцької міської ради /а.с. 149 151, т.3/, повідомлень про об`єкти оподаткування.

За змістом витягу з протоколу засідання Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22.02.2023 № 38 /а.с. 68 69, т. 3/ заступник голови комісії - начальник управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків ОСОБА_1 повідомила, що ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГРАНД - СТРОЙ" подано повідомлення про невідповідність критеріям ризиковості платника податку на додану вартість від 13.02.2023 року. У процесі обговорення інформації, зазначеної в узагальнюючих інформаціях, встановлено, що ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГРАНД - СТРОЙ" має основний вид діяльності: будівництво інших споруд, н.в.і.у. Статутний фонд - 10 000,0 грн.

Відповідно до поданої форми № 20-ОПП задекларовано 26 автомобілів, кран-маніпулятор, 4 одиниці колісної техніки для всіх видів робіт, 4 трактори колісних, бочку, офіс, склад.

Відповідно до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за IV квартал 2022 року чисельність працюючих у грудні 2022 року 7 осіб, середня заробітна плата 4,6 тис.грн. (за рахунок осіб, які відпрацювали неповний робочий місяць, у грудні 2022 року прийнято на роботу 5 осіб).

Відповідно до Фінансової звітності малого підприємства станом на 30.09.2022 основні засоби - відсутні, вартість запасів - 15 779,2 тис.грн.

У 2022 році сплачено до бюджету ПДВ - 12,9 тис.грн., єдиний внесок- 22,8 тис.грн., податок на доходи фізичних осіб - 18,9 тис.грн., податок на прибуток приватних підприємств - 0,2 тис.грн., військовий збір - 1,6 тис.грн., плата за ліцензій на право зберігання пального - 0,8 тис.грн.

З початку 2023 року сплачено до бюджету єдиний внесок - 8,2 тис.грн., податок на доходи фізичних осіб - 6,7 тис.грн., ПДВ - 1,4 тис.грн., військовий збір - 0,6 тис.грн.

За даними податкових декларацій з ПДВ за січень грудень 2022 (суми ПДВ) обсяг постачання на митній території України склав 2574,1тис.грн.; операції, що не є об`єктом оподаткування (ст..196 ПКУ) у сумі 7 329,0 тис.грн. у грудні 2022 року (дизельні генератори); обсяги придбання на митній території України - 1212,4 тис.грн.; придбання за нульовою ставкою та/або без податку на додану вартість 4975,6 тис.грн., нараховано до сплати - 85,2 тис.грн.; податкова ефективність зі сплати ПДВ - 0,66 відс.

За даними податкових декларацій з ПДВ за січень 2023 (суми ПДВ) обсяги постачання на митній території України -0,4 тис.грн.; обсяги придбання на митній території України - 0,3 тис.грн.; нараховано до сплати - 0,1 тис.грн.

Сума ліміту в СЕА ПДВ станом на поточну дату становить 379,7 тис. грн., поповнення грошовими коштами за 2022 -2023 рр. складає 47,3 тис.грн.

Згідно ЄРПН підприємством за період 01.12.2021 - 14.02.2023 подано на реєстрацію податкових накладних на загальну суму 25 071,7 тис.грн., ПДВ 2 957,1 тис.грн. Основними покупцями є:

-TOB "РДС - Полтава" (43266571) на загальну суму 10 317,6 тис.грн., ПДВ 1 719,6 тис.грн., а саме: експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Полтавської області та штучних споруд на них.

-не платники (ІПН 100000000000) на загальну суму 6 186,2 тис.грн., ПДВ 997,0 тис.грн., а саме: експлуатаційне утримання дороги комунальної власності, послуги по перевезенню, поточний ремонт дороги.

-Департамент освіти Полтавської міської ради (2145725) на загальну суму 5 508,0 тис.грн., а саме: генератори (мобільні дизельні джерела енергії на виконання Цільової комплексної програми надання підтримки внутрішньо переміщеним та/або евакуйованим особам та в рамках підготовки до опалювального сезону), дизельний генератор в кількості 27 шт.

-СГ ТОВ "Агро-сервис" (п.н. 25144303) на загальну суму 1 276,2 тис.грн., ПДВ 212,7 тис.грн., а саме: поточний ремонт складських приміщень в м. Зіньків, вул. Польова, 3.

-СТОВ "Агростиль" (40243352, ДПІ - 1607, ОВД - вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур, перебуває у журналі ризикових з 05.01.2022), реалізує послуги «послуги дискування» (код ДКПП 1.61), «послуги по перевезенню (Кукурудзи) вантажним автомобільним транспортом» (код ДКПП 49.41) у лютому 2022 на загальну суму ПДВ 27,8 тис. грн.;

Податковий кредит сформовано на загальну суму ПДВ 3 903,9 тис.грн. Основні постачальники:

ТОВ "Вікторі-А" (44343981) на загальну суму 9 386,9 тис.грн., ПДВ 1 564,5 тис.грн., а саме: асфальтобетонна суміш дрібнозерниста щільна, річковий пісок, щебінь.

ТОВ "Євробуд - строй" (п.н. НОМЕР_1 ) на загальну суму 8 873,0 тис.грн., ПДВ 1 478,8 тис.грн., а саме: запасні частини, демонтаж\ монтаж, металочерепиця, олива моторна, плитка для стелі та підлоги, труби, фільтри, цемент, шини та інше.

ТОВ "Алмакс-авто" (п.н. 25156973) на загальну суму 3 236,9 тис.грн., ПДВ 211,8 тис.грн., а саме: дизельне паливо, бензин.;

ТОВ "РДС - ПОЛТАВА" (43266571, 1601, ОВД - будівництво доріг і автострад) «Компенсаційні витрати 2,5% за послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування та вулично-шляхової мережі Полтавської області з метою забезпечення збереження та сталого їх функціонування, а також підвищення обороноздатності області» придбано на загальну суму ПДВ 81,2 тис. грн.;

ТОВ "ДАТА AM" (38319474, перебуває у журналі ризикових з 28.10.2022) придбано у січні-жовтні 2022 послуги щодо бухгалтерського обліку, ведення бухгалтерських книг і аудиту; послуги щодо податкового консультування (код ДКПП 69.2), юридичні послуги (код ДКПП 69.10.1), послуги проводового електрозв`язку (код ДКПП 61.10), олива гідравлічна (УКТ ЗЕД 2710198100) на суму ПДВ по зареєстрованим податковим накладним 177,7 тис.грн.

Згідно даних ЄРПН податкова накладна від 03.10.2022 № 7 зі статусом «реєстрацію зупинено» на загальну суму ПДВ 243,0 тис.грн. не включена до складу податкових зобов`язань звітності з ПДВ.

На момент надання послуг з експлуатаційного утримання доріг, підприємство не було забезпечене трудовими ресурсами.

Податковий кредит на суму ПДВ 320,2 тис.грн. (реєстрацію зупинено на суму ПДВ 142,8 тис.грн.) сформовано за рахунок послуг: «формування особових справ, телекомунікаційні послуги, складання договорів поставки, розробка нових шаблонів додаткових угод, перерахування платежів в клієнт-банк, накази, надання юридичної консультації у письмовому вигляді, довіреності». Платником не надано первинні документи для підтвердження доцільності отримання цих послуг в зазначених обсягах.

До повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГРАНД - СТРОЙ" (44475858) подано пояснення щодо здійснення господарської діяльності та копії документів, але не виключно, серед яких: договір на технічне обслуговування та ремонт транспортних засобів, видаткові накладні, акти виконаних робіт, платіжні інструкції; договір оренди нежитлового приміщення, акт приймання передачі, акт надання послуг, договір суборенди транспортних засобів та самохідних машин чи механізмів з екіпажем, акт приймання передачі; договір купівлі - продажу на придбання асфальтобетонної суміші, щебеню з видатковими накладними, ТТН, платіжними дорученнями; договора на надання послуг з виконавчим комітетом Гадяцької міської ради, ТОВ «РДС-ПОЛТАВА», Липоводолинською селищною радою з додатками до договорів, кошториси, договірна ціна, підсумкові відомості ресурсів, дефектні акти, форми КБ -3, виписки банку.

Відповідно до наданих документів, в ТТН на перевезення щебеню та асфальтобетонної суміші автомобільним перевізником є ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГРАНД - СТРОЙ", водії зазначені в ТТН ( ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 ), згідно звітності №4-ДФ за 4 кв. 2022 року не перебували у жовтні - листопаді 2022 в трудових відносинах з ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГРАНД - СТРОЙ".

За підсумками обговорення зазначеної інформації, члени комісії прийшли до висновку що ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГРАНД - СТРОЙ" відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку за наступними ознаками:

п. 07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції)

п. 10-у податковій звітності платника податку не відображені доходи, нараховані та виплачені самозайнятим та/або фізичним особам за виконані роботи чи надані послуги

п. 12 - постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.

Рішенням Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22.02.2023 № 593 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку /а.с. 72 73, т. 3/, визначено відповідність ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГРАНД - СТРОЙ" пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку /а.с. 16, т.1/. Зазначено коди податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку: 07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції); 10 - у податковій звітності платника податку не відображені доходи, нараховані та виплачені самозайнятим та/або фізичним особам за виконані роботи чи надані послуги; 12 - постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку. У графі «Інформація, за якою встановлена відповідність платника критеріям ризиковості платника податку» вказано постачання за період з 01.02.2022 по 28.02.2022, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 40243352. У графі «Ненадання платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку» зазначено такі документи: договір з додатками до нього, акт приймання-передачі товарів (робіт, послуг), розрахунковий документ, банківська виписка з особових рахунків та зауважено, що на момент надання послуг з експлуатаційного утримання доріг підприємство не було забезпечено трудовими ресурсами; на включено до складу податкових зобов`язань звітності з ПДВ податкову накладну зі статусом «реєстрацію зупинено» на суму ПДВ 243,0 тис. грн з ТОВ «РДС-Полтава»; податковий кредит сформовано за рахунок консультаційних, юридичних, телекомунікаційних послуг; в підтвердження доцільності отримання цих послуг в зазначених обсягах первинні документи не надано; згідно ТТН на перевезення щебеню та асфальтобетонної суміші автомобільним перевізником є ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГРАНД - СТРОЙ", водії, зазначені в ТТН ( ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 ) згідно звітності № 4-ДФ за 4 квартал 2022 року не перебували у жовтні-листопаді 2022 в трудових відносинах з ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГРАНД - СТРОЙ".

Не погодившись з рішеннями Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 28.10.2022 № 5248 та від 22.02.2023 № 593, позивач звернувся до суду з цим позовом.

ІІІ. ДЖЕРЕЛА ПРАВА

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

За приписами пункту 201.16 цієї ж статті реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Функціонування Єдиного реєстру податкових накладних (далі - за текстом ЄРПН) відбувається в автоматизованому режимі за правилами, визначеними Порядком ведення єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі за текстом - Порядок №1246), а також Порядком електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 (далі за текстом - Порядок №569).

Пунктом 12 Порядку № 1246 передбачено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;

дотримання вимог Законів України Про електронні довірчі послуги, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 на виконання вимог пункту 201.16 статті 201 ПК України затверджено Порядок з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів (далі за текстом - Порядок №1165, у редакції, чинній на час спірних правовідносин).

За визначенням, наведеним у пункті 2 Порядку №1165, автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків- сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

Відповідно до пункту 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Додатком 1 до Порядку №1165 установлено такі Критерії ризиковості платника податку на додану вартість:

1. Платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.

2. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.

3. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами.

4. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово-господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками.

5. Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ).

6. Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України.

7. Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України.

8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Пунктом 6 Порядку №1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Постановою КМУ від 23 грудня 2022 р. № 1428 внесено зміни до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (набрали чинності 11.01.2023), якими пункт 6 викладено в такій редакції:

6. У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава та інформація, за якою встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції.

У разі отримання рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку платник податку має право подати на розгляд комісії регіонального рівня інформацію та копії відповідних документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом дев`ятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом дев`ятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

У рішенні про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (додаток 4) за результатами розгляду інформації та копій документів, надісланих відповідно до абзацу восьмого цього пункту, комісія регіонального рівня у відповідних полях рішення зазначає детальну інформацію, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, зазначає/обирає з переліку документ/документи, не наданий/не надані платником податку, який може/які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку.

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, на підставі рішення комісії регіонального рівня або рішення суду автоматично виключаються з переліку ризикових його контрагенти за умови, що:

виключною підставою для включення такого контрагента до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості на підставі пункту 8 додатка 1, було здійснення операції з таким платником податку;

відсутні інші підстави та інформація, за якою встановлено відповідність контрагента критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку..

Відповідно до пункту 25 Порядку № 1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном. Комісія центрального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком (пункт 26 Порядку №1165).

Під час засідання секретарем комісії контролюючого органу ведеться протокол, в якому фіксуються прийняті рішення та надані доручення (абзац 8 пункту 40 Порядку №1165).

Згідно з додатком 4 до Порядку №1165, яким передбачено форму рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

ІV. ВИСНОВКИ СУДУ

Виходячи із системного аналізу наведених норм Порядку № 1165, законодавцем установлена певна послідовність прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість.

Так, рішенню Комісії щодо відповідності платника податку Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість має передувати складання та направлення таким платником податкової накладної/розрахунку коригування, за наслідками чого здійснюється моніторинг платника податку, податкової накладної/розрахунку коригування.

При цьому, встановленню наявності у контролюючих органах податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, яка стала відома контролюючому органу у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, має передувати моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування, поданої для реєстрації.

Отже, питання відповідності підприємства Критеріям ризиковості платника ПДВ має розглядатись Комісією регіонального рівня за наслідками подання товариством для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування та моніторингу платника податку і податкової накладної/розрахунку коригування, що направлена для реєстрації. При цьому моніторинг проводиться в автоматизованому порядку.

Аналогічний правовий висновок викладено у постанові Верховного Суду від 23.06.2022 у справі 640/6130/20.

Із змісту спірного рішення Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 28.10.2022 № 5248 слідує, що комісією регіонального рівня прийнято рішення про відповідність ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГРАНД - СТРОЙ" критеріям ризиковості платника податку на додану вартість не за наслідками подання останнім податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації, що має передувати моніторингу платника податку, моніторингу такої накладної/розрахунку коригування.

Фактично, таке рішення було прийнято у зв`язку з наявною податковою інформацією, що отримана з баз даних ДПС під час виконання функцій контролю, а не за наслідками подання останнім податкової накладної/ розрахунку коригування для реєстрації, що суперечить положенням Порядку №1165.

Суд також звертає увагу на те, що пункт 8 Критеріїв ризиковості платника податку передбачає, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Таким чином контролюючий орган, формулюючи висновок про відповідність платника пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, має оцінювати ризиковість здійснення конкретної господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування, з урахуванням наявної податкової інформації. За таких обставин платник податків може належним чином реалізувати передбачене пунктом 6 Порядку № 1165 право подати інформацію та копії відповідних документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку).

Разом з тим, у рішенні Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 28.10.2022 № 5248 визначено відповідність ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГРАНД-СТРОЙ" пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку у зв`язку з тим, що ТОВ «БК Гранд-Строй» згідно поданих податкових накладних, виписаних на ряд контрагентів, реалізує експлуатаційне утримання автомобільних доріг, поточного ремонту доріг та послуг на перевезення, дискування, навантажування, а також поточного ремонту складських приміщень, при цьому на підприємстві за наявністю значної кількості задекларованих об`єктів оподатковування працює 1 особа, за даними звіту 4-ДФ за 2 квартал 2022 року.

Отже, Комісією фактично у рішенні надано загальний аналіз господарської діяльності ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГРАНД-СТРОЙ", господарських взаємовідносин із рядом контрагентів, без зазначення їхніх найменувань, безвідносно до господарської операції, зазначеної у поданій для реєстрації податковій накладній, що поставило платника у стан правової невизначеності щодо підстав його визнання критеріям ризиковості та документів, які необхідно подати на підтвердження невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Крім того, суд зауважує, що у затвердженій формі рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку передбачено необхідність зазначення контролюючим органом однієї із двох підстав для прийняття такого рішення, а саме: у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності або з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів з вказівкою дати та номеру.

У формі рішення вказано про необхідність зазначення пункту критерію ризиковості платника податку, а у разі відповідності суб`єкта пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку - яка саме інформація була підставою для висновків про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Дослідивши зміст рішення від 28.10.2022 № 5248 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості, судом встановлено, що при віднесенні позивача до ризикових платників Комісією регіонального рівня не вказано, на підставі чого було прийнято таке рішення, зокрема: відсутня позначка у колонках у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності, не наведено змісту (розшифрування) самої податкової інформації, ризикових операцій, назв підприємств, що були задіяні в таких операціях, тощо.

При цьому, за висновком контролюючого органу, про ризиковість платника свідчить те, що за наявності значної кількості задекларованих об`єктів оподаткування на підприємстві працює 1 особа за даними звіту 4-ДФ за 2 квартал 2022 року.

Водночас згідно з витягом з протоколу засідання Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 28.10.2022 № 145, контролюючим органом проводився аналіз даних ЄРПН за 2022 рік, тоді як відомості щодо працевлаштованих осіб взято лише за 2 квартал 2022 року, що свідчить про необґрунтованість відповідного висновку.

Отже, суд приходить до висновку, що рішення від 28.10.2022 № 5248 було прийнято без дотримання встановленої законодавством процедури та не містило належних мотивувань підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податку на додану вартість відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість.

Матеріалами справи підтверджується, що з метою виключення позивача з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, позивачем подано контролюючому органу повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку /а.с. 192, т.3/, до якого додано письмові пояснення /а.с. 180 182, т.3/, а також копії документів: договору № 17/06-1 від 17.06.2022 на технічне обслуговування та ремонт транспортних засобів, укладеного з ТОВ «Євробуд-Строй» з документами на його виконання /а.с. 163 - 165, 101, т. 3/, договору надання послуг № 21 від 06.06.2022, укладеного з ТОВ «РДС-Полтава» /а.с. 166 170, т. 3/, з документами на його виконання, договору купівлі-продажу № 01/06-22 від 01.06.2022, укладеного з ТОВ «Вікторі-А», з документами на його виконання /а.с. 123 125, 129 131, т.3/, договору суборенди транспортних засобів та самохідних машин чи механізмів з екіпажем № 01/7-1 від 01.06.2022 з актом приймання -передачі до договору /а.с. 76 77, т. 3/, договору № 32 із ТОВ «Фортуна-Т» на суборенду нежитлового приміщення з актом приймання-передачі приміщень /а.с. 112-113, т.3/, договору оренди нежитлового приміщення № 01/22-1 від 04.01.2022 з ТОВ «Гадяцьке АТП 15337» з додатковою угодою № 1 та актом приймання-передачі об`єкта оренди /а.с. 116 119, т.3/, договору купівлі-продажу паливо-мастильних матеріалів № 80 від 21.06.2022 з ТОВ «АЛМАКС-АВТО» /а.с. 126 127, т.3/ з документами на його виконання /а.с. 111, зворот, 113, зворот, т. 3/, ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) /а.с. 121, т.3/, штатного розміщення станом на 01.02.2023 /а.с. 115, т.3/, договору № 05/10 від 07.10.2022 з Липоводолинською селищною радою і документів на його виконання /а.с. 143 148, т.3/, договору закупівлі № 83 від 10.11.2022 з Виконавчим комітетом Гадяцької міської ради /а.с. 149 151, т.3/, повідомлень про об`єкти оподаткування.

Водночас, рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 22.02.2023 № 593 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку /а.с. 72 73, т. 3/, встановлено відповідність позивача критеріям ризиковості з підстав наявності податкової інформації: 07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції); 10 - у податковій звітності платника податку не відображені доходи, нараховані та виплачені самозайнятим та/або фізичним особам за виконані роботи чи надані послуги; 12 - постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку, інформація, за якою встановлена відповідність платника критеріям ризиковості платника податку - постачання за період з 01.02.2022 по 28.02.2022, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 40243352.

Суд наголошує, що із змісту рішення від 28.10.2022 № 5248 неможливо встановити господарські операції з чітко визначеним колом контрагентів та за чітко визначений податковий період, які за податковою інформацією контролюючий орган вважав ризиковими.

З викладеного слідує, що саме внаслідок не чіткості та не конкретизації підстав прийняття первинного негативного рішення для платника податків, останній перебував у стані правової невизначеності, що і позбавило його можливості надати контролюючому органу у подальшому "необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень" пакет документів, в тому числі і щодо контрагента із податковим номером 40243352, для вирішення питання виключення позивача з переліку ризикових платників податку на додану вартість.

За наведених обставин посилання контролюючого органу у графі рішення від 22.02.2023 № 593 «Ненадання платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку» на те, що платником не подано такі документи: договір з додатками до нього, акт приймання-передачі товарів (робіт, послуг), розрахунковий документ, банківська виписка з особових рахунків, є безпідставними.

Суд зауважує, що позивачем подано до суду і договір про надання послуг № 01/02 від 20.02.2022, укладений із СТОВ «Агростиль» (код ЄДРПОУ 40243352) /а.с. 226 227, т. 3/, і документи, складені в ході його виконання у лютому 2022 року /а.с. 227, зворот, - 228, т.3/.

Посилання у рішенні від 22.02.2023 № 593 на те, що на момент надання послуг з експлуатаційного утримання доріг підприємство не було забезпечено трудовими ресурсами, є загальним і неконкретизованим, не містить посилання на конкретну господарську операцію, контрагента, період її здійснення.

Суд також критично оцінює зазначення у рішенні від 22.02.2023 № 593 про те, що позивачем на включено до складу податкових зобов`язань звітності з ПДВ податкову накладну зі статусом «реєстрацію зупинено» на суму ПДВ 243,0 тис. грн з ТОВ «РДС-Полтава», а також, що податковий кредит сформовано за рахунок консультаційних, юридичних, телекомунікаційних послуг, в підтвердження доцільності отримання цих послуг в зазначених обсягах первинні документи не надано; згідно ТТН на перевезення щебеню та асфальтобетонної суміші автомобільним перевізником є ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГРАНД - СТРОЙ", водії, зазначені в ТТН ( ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 ) згідно звітності № 4-ДФ за 4 квартал 2022 року не перебували у жовтні-листопаді 2022 в трудових відносинах з ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГРАНД - СТРОЙ".

Суд звертає увагу на те, що у відповідності до пункту 6 Порядку № 1165 у рішенні міститься інформація, за якою встановлена відповідність платника критеріям ризиковості платника податку, - постачання за період з 01.02.2022 по 28.02.2022, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 40243352. Жодного взаємозв`язку податкова інформація щодо формування податкових зобов`язань з ТОВ «РДС-Полтава» згідно податкової накладної від 03.10.2022 № 7 зі статусом «реєстрацію зупинено» на загальну суму ПДВ 243,0 тис. грн, формування податкового кредиту за рахунок консультаційних, юридичних, телекомунікаційних послуг, подання звітності № 4-ДФ за 4 квартал 2022 року, не має із господарською операцією, за якою встановлена відповідність платника критеріям ризиковості платника податку, і яка у часі була раніше, ніж обставини, на які наявні посилання у рішенні.

Крім того, суд наголошує, що у відповідності до норм Податкового кодексу України порушення формування податкових зобов`язань, податкового кредиту, подання податкової звітності має встановлюватися контролюючим органом шляхом проведення відповідних документальних або камеральних перевірок, натомість доводи контролюючого органу про порушення позивача у рішенні від 22.02.2023 № 593 не підтверджені актами відповідними актами перевірок.

Виходячи з викладеного, суд констатує, що рішення від 22.02.2023 № 593 фактично не містить належних мотивувань підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податку на додану вартість відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як актів правозастосування, є їх обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав їх прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів їх прийняття.

Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акту індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічний висновок наведено у постановах Верховного Суду від 23.10.2018 у справі №822/1817/18 та від 02.04.2019 у справі №822/1878/18.

Суд вважає за доцільне наголосити, що прозорість адміністративних процедур є ефективним запобіжником державному свавіллю. Вмотивоване рішення демонструє особі, що вона була почута, дає стороні можливість апелювати проти нього. Лише за умови прийняття обґрунтованого рішення може забезпечуватися належний публічний та, зокрема, судовий контроль за адміністративними актами суб`єкта владних повноважень.

Про дотримання податковим органом вимог обґрунтованості під час прийняття відповідного акта індивідуальної дії свідчитиме належна мотивація його висновку, зокрема зі встановленням обставин, що мають значення для прийняття певного рішення, а також за умови посилання на докази, якими такі обставини можуть бути підтверджені, із зазначенням причин їх прийняття чи відхилення.

І навпаки, не наведення мотивів прийнятих рішень "суб`єктивізує" акт державного органу і не дає змоги суду встановити дійсні підстави та причини, за яких цей орган дійшов саме таких висновків, надати їм правову оцінку, та встановити законність, обґрунтованість, пропорційність прийнятого рішення.

Суд також звертає увагу на те, що у випадку не конкретизації підстав прийняття негативного рішення для платника податків, останній перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника.

У справі "Рисовський проти України" Європейський Суд з прав людини підкреслює особливу важливість принципу належного урядування. Цей принцип передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб. Зокрема, на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок … і сприятимуть юридичній визначеності у цивільних правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси. Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків. Ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються.

Згідно з частиною 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

В ході розгляду справи контролюючим органом не доведено правомірність спірних рішень.

З огляду на викладене, суд доходить висновку про наявність підстав для визнання протиправними та скасування рішень Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 28.10.2022 № 5248 та від 22.02.2023 № 593 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, як таких, що прийняті без дотримання вимог законодавства, необґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, непропорційно та нерозсудливо.

Суд зауважує, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.

Така правова позиція узгоджується із висновками Верховного Суду, викладеними у постанові від 08.11.2019 у справі № 227/3208/16-а.

Також, суд звертає увагу на те, що статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

При цьому Європейський суд з прав людини у рішенні від 29.06.2006 у справі "Пантелеєнко проти України" зазначив, що засіб юридичного захисту має бути ефективним, як на практиці, так і за законом.

У рішенні від 31.07.2003 у справі "Дорани проти Ірландії" Європейський суд з прав людини зазначив, що поняття "ефективний засіб" передбачає запобігання порушенню або припиненню порушення, а так само встановлення механізму відновлення, поновлення порушеного права.

При цьому, під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект.

Таким чином, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам та виключати подальше звернення особи до суду за захистом порушених прав.

Враховуючи вищенаведене, суд вважає, що належним способом захисту порушеного права позивача у спірних відносинах буде саме зобов`язання Головного управління ДПС у Полтавській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГРАНД - СТРОЙ" з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості.

Таким чином, позов ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГРАНД - СТРОЙ" підлягає задоволенню повністю.

V. РОЗПОДІЛ СУДОВИХ ВИТРАТ

Згідно з частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі.

Зважаючи на те, що передумовою для виникнення цього спору є прийняття Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області рішень про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, суд дійшов висновку, що понесені позивачем судові витрати у розмірі 5368,00 грн належить стягнути на його користь за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГРАНД-СТРОЙ" (вул. Молодіжна, 14, к. 5, с. Бобрик, Миргородський район, Полтавська область, 37300, код ЄДРПОУ 44475858) до Головного управління ДПС у Полтавській області (вул. Європейська, 4, м. Полтава, 36000, код ЄДРПОУ 44057192) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 28.10.2022 № 5248 та від 22.02.2023 № 593 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Полтавській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГРАНД - СТРОЙ" з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ГРАНД-СТРОЙ" судові витрати зі сплати судового збору в сумі 5368,00 грн (п`ять тисяч триста шістдесят вісім гривень 00 копійок).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя М.В. Довгопол

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.06.2023
Оприлюднено15.06.2023
Номер документу111499348
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —440/3221/23

Постанова від 30.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Постанова від 30.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 22.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 19.10.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 28.09.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 28.09.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 14.09.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 17.07.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Рішення від 12.06.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

М.В. Довгопол

Ухвала від 31.05.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

М.В. Довгопол

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні