Рішення
від 12.06.2023 по справі 460/1911/23
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

12 червня 2023 року м. Рівне№460/1911/23Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Борискіна С.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, адміністративну справу за позовом

Приватного підприємства "АБЕР Україна" доГоловного управління ДПС у Рівненській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинення певних дій, -

В С Т А Н О В И В:

Приватне підприємство "АБЕР Україна" (далі також - ПП "АБЕР Україна") звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Рівненській області, Державної податкової служби України, в якому просило:

-визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у Рівненській області про відмову в реєстрації податкової накладної вiд 02.09.2022 №7287821/42865835;

-зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ПП "АБЕР Україна" №3 від 15.04.2021 датою її надходження;

-визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у Рівненській області про відмову в реєстрації податкової накладної вiд 02.09.2022 №7287820/42865835;

-зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ПП "АБЕР Україна" №8 від 29.04.2021 датою її надходження.

Мотивуючи свої вимоги позивач зазначав, що відповідачем протиправно прийняті рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, оскільки ним було надано у повному обсязі документи, які підтверджують реальне здійснення господарських операцій за такими податковими накладними. Проте, за результатом розгляду поданих документів податковим органом їх безпідставно не взято до уваги. Просив позов задовольнити повністю.

Ухвалою суду від 30.01.2023 відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення сторін.

Позиція відповідачів щодо позовних вимог висловлена у відзиві на позовну заяву уповноваженого представника від 22.02.2023, відповідно до змісту якого вона заперечувала проти їхнього задоволення. Зазначала на обґрунтування такої позиції про те, що платником податку не було надано достатніх документів для підтвердження реальності здійснених господарських операцій з контрагентом. З огляду на вказане, комісією ГУ ДПС у Рівненській області правомірно прийнято оскаржувані рішення, в якому зазначено, яких саме документів, визначених Порядком з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165, не надано позивачем. Також представник відповідачів зауважувала, що, позовні вимоги в частині зобов`язання Державної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідну податкову накладну є передчасним, в той час як належним способом захисту порушеного права є зобов`язання повторно розглянути питання щодо реєстрації накладної. З наведених у відзиві підстав, просила суд відмовити у задоволенні позову.

Відповідно до вимог ч.4 ст.229 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд встановив наступне.

Приватне підприємство "АБЕР Україна" зареєстроване як юридична особа з видами економічної діяльності - код КВЕД 45.31 Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів (основна), а також 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів; 45.32 Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; 77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів.

Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 31.08.2021 у справі 460/6864/21, що набрало законної сили, позовну заяву задоволено повністю.

Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області від 24 травня 2021 року № 28095 про відповідність платника податку на додану вартість Приватного Підприємства "Абер Україна" критеріям ризиковості платника податку.

Зобов`язано Головне управління ДПС у Рівненській області виключити Приватне Підприємство "Абер Україна" з реєстру ризикових платників податків.

Також судом встановлено, що 15.04.2021 позивачем складено та направлено реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну №3 на загальну суму 264755,00 грн., в т.ч. ПДВ 20% - 44 125,83 грн.

Вказана податкова накладна оформлена на виконання договору постачання №13/04/21 від 13.04.2021, укладеного між ПП "АБЕР Україна" (далі - Постачальник) та ТОВ "Білопілля Транс Агро" (далі - Покупець).

Так, п.1.1 вказаного договору встановлено, що Постачальник зобов`язується передати у власність Покупцю, а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити товар, згідно рахунків та товарних накладних. За завданням Покупця постачальник зобов`язується провести також монтажні роботи товару, а Покупець прийняти і оплатити їх в строки, обумовлені даним договором.

У відповідності до видаткової накладної №14 від 15.04.2021, ПП "АБЕР Україна" відвантажило для ТОВ "Білопілля Транс Агро" товар оливу гідравлічну, на загальну суму 32 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 20% - 5 333,33 грн.

Також, 21.04.2021 позивачем виконано монтажні роботи на виконання умов вищевказаного договору монтаж гідравлічного обладнання, у ході якого використано комплект 1-но контурного гідравлічного обладнання для НПС.

У відповідності до акта надання послуг №15 від 21.04.2021, загальна вартість таких робіт становить 232 755,00 грн., в т.ч. ПДВ 38 792,50 грн.

Комплектність обладнання, що постачалось, підтверджується комплектацією номенклатури №7 від 21.04.2021.

Доставка позивачем обладнання до ТОВ "Білопілля Транс Агро" здійснена власними силами ПП "АБЕР Україна", - товарно-транспортні накладні №Р14 та №Р15 від 21.04.2021.

ТОВ "Білопілля Транс Агро" здійснило оплату за комплект контурного гідравлічного обладнання, оливу гідравлічну та монтаж гідравлічного обладнання 15.04.2021, що підтверджено платіжним дорученням №103, банківською випискою (реєстр операцій) за період з 01.04.2021 по 30.04.2021.

Вказаний товар було придбано ПП "АБЕР Україна" за контрактом №AU19032019 від 19.03.2021, укладеного з Фірмою "Euro-Trak-Nysa" (Польща).

Загальна вартість поставки (включаючи комплектуючі які в подальшому поставлені для ТОВ "Білопілля Транс Агро") за ВМД №UA204020/2020/036152 та інвойсу №2313/2020 від 04 грудня 2020 28 708,00€.

Оплату за придбаний товар для Фірми "Euro-Trak-Nysa" проведено підприємством 22.12.2020 та 01.04.2021.

Оливу гідравлічну, що також була поставлена для ТОВ "Білопілля Транс Агро", придбано позивачем у ТОВ "Скай Галаксі", на підставі договору поставки №МП1512- 20 від 15.12.2020. Загальна вартість поставки за видатковою накладною №ПРН+С529858 від 14.04.2021 32 976,12 грн.

Оплату платником здійснено за придбану оливу 21.04.2021 за платіжним дорученням №81 в сумі 32 976,12 грн.

Придбані обладнання, матеріали та товар позивач зберігає на складі, який орендує у ПОГ ТСОУ згідно договору оренди нежитлового приміщення №10-19 від 01.07.2019, що також не спростовано відповідачами.

Комплектуючі для монтажу транспортуються зі складу підприємства до контрагента орендованим у ПП "Автоспецгідравліка" (договір оренди транспортного засобу №15/04/19 від 15.04.2019) транспортним засобом Iveco Daily.

Паливо для заправлення вказаного автомобіля придбавається на АЗС WOG (ТОВ "ВЕСТ КАРД").

Інструмент за допомогою якого здійснюється комплектування та монтаж обладнання, придбавається ПП "АБЕР Україна" в ТОВ "Епіцентр К", ТОВ "ПГТ Груп", ТОВ "ТІР Трейдінг" та ін.

З метою поставки та монтажу обладнання для покупця позивачем відряджено до ТОВ "Білопілля Транс Агро" працівника, що підтверджується посвідченнями про відрядження.

За правилом першої події, ПП "АБЕР Україна" складено та направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну №3 від 15.04.2021.

Після направлення податкової накладної на реєстрацію, платником податку 29.04.2021 отримано квитанцію, в якій зазначено наступне: "Податкова накладна №3 від 15.04.2021 зареєстрована в ЄРПН за №9105131607. Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 15.04.2021 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник "D"=7,2856%, "Р"=0".

30.08.2022 ПП "АБЕР Україна" надіслано через Електронний кабінет платника податків Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №1, до якого долучено копій документів в кількості 84 додатків.

До вказаного повідомлення, крім документів по зазначеним вище операціям, надано також письмові пояснення №30/08/22 від 30.08.2022 про специфіку господарської операції з ТОВ "Білопілля Транс Агро", картки по бухгалтерським рахункам 631, 203, 207, 3721, штатний розпис, відомості на виплату відрядних та заробітної плати, оборотно-сальдова відомість бухгалтерського рахунку МЦ та інші.

В письмових поясненнях №30/08/22 від 30.08.2022 також вказано, що всі копії документів які є супровідними до даного листа та згадуються в ньому, подаються вибірково за квітень 2021 року або за 1 квартал 2021 року у зв`язку з великою кількістю документів та існуючим обмеженням кількості документів, що можуть бути поданими до Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Окремі документи подаються за період 2019-2020-2021р. для підтвердження повноти операцій, згаданих в листі. Позивач просив детально розглянути специфіку діяльності підприємства та конкретну господарську операцію з продажу товарів та надання послуг з їх монтажу, та зареєструвати податкову накладну в ЄРПН.

02.09.2022 позивачем отримано рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7287821/42865835, яким платника повідомлено, що комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 15 квітня 2022 року на загальну суму з ПДВ 264 755,00 грн., у зв`язку з ненаданням платником податку копій таких документів: "первинних документів щодо постачання /придбання товарів, послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити)". Додатково вказано: не надано ТТН на придбання комплектуючих.

19.04.2021 підприємством складено та направлено реєстрацію податкову накладну №8 на загальну суму 123 076,00 грн., в т.ч. ПДВ 20% - 20 512,67 грн.

Вказана податкова накладна оформлена на виконання договору поставки №18/09/19 від 18.09. 2019, укладеного між ПП "АБЕР Україна" та ТОВ "АВАНТІ ГРУП".

Так, п.1.1 вказаного договору встановлено, що ПП "АБЕР Україна" (далі Постачальник) зобов`язується поставити товар ТОВ "АВАНТІ ГРУП" (далі Покупець), провести монтажні роботи товару, а покупець зобов`язується прийняти та оплатити їх в строки, обумовлені даним договором.

У відповідності до акту надання послуг №21 від 29.04.2021, ПП "АБЕР Україна" відвантажило для ТОВ "АВАНТІ ГРУП" товар комплект 2-во контурного гідравлічного обладнання для НПЦ, оливу гідравлічну, на суму 119 700,00 грн., в т.ч. ПДВ 20% - 19 950,00 грн., здійснило монтаж гідравлічного обладнання на суму 3 376,00 грн., в т.ч. ПДВ 562,67 грн., загальна вартість по даному акту 123 076,00 грн., в т.ч. ПДВ 20 512,67 грн.

Комплектність поставленого обладнання підтверджується комплектацією номенклатури №10 від 29.04.2021.

Доставка позивачем обладнання до ТОВ "АВАНТІ ГРУП" здійснена власними силами ПП "АБЕР Україна", товарно-транспортні накладні №Р22 від 29.04. 2021.

ТОВ "АВАНТІ ГРУП" оплачено за комплект контурного гідравлічного обладнання, оливу гідравлічну та монтаж гідравлічного обладнання 30.04.2021, згідно платіжного доручення №673 (банківська виписка (реєстр операцій) за період з 01.04.2021 по 30.04.2021).

Вказаний товар (комплектуючі) було придбано ПП "АБЕР Україна" за контрактом №AU19032019 від 19.03. 2021, укладеного з Фірмою "Euro-Trak-Nysa" (Польща).

Загальна вартість поставки (включаючи комплектуючі які в подальшому поставлені для ТОВ "АВАНТІ ГРУП") за ВМД №UA204020/2020/036152 та інвойсу №2313/2020 від 04.12. 2020 28 708,00€.

Загальна вартість поставки (включаючи комплектуючі які в подальшому поставлені для ТОВ "АВАНТІ ГРУП") за ВМД №UA204010/2019/025001 та інвойсу №1397/2019 від 10.07. 2019 17 020,00€.

Оплату за придбаний товар для Фірми "Euro-Trak-Nysa" проведено підприємством 26.09. 2019, 22.12. 2020 та 01.04.2021.

Оливу гідравлічну, що також була поставлена для ТОВ "АВАНТІ ГРУП", придбано позивачем у ТОВ "ЛОКО", на підставі договору поставки №24/04 від 03.04.2018.

Загальна вартість поставки за видатковою накладною №1033 від 28.04.2021 35 028,84 грн.

Оплату платником здійснено за придбану оливу 11.05.2021 за платіжним дорученням №100 в сумі 35 028,84 грн.

Придбані обладнання, матеріали та товар позивач зберігає на складі, який орендує у ПОГ ТСОУ згідно договору оренди нежитлового приміщення №10-19 від 01.07.2019.

Комплектуючі для монтажу транспортуються зі складу підприємства до контрагента орендованим у ПП "Автоспецгідравліка" (договір оренди транспортного засобу №15/04/19 від 15.04.2019) транспортним засобом Iveco Daily.

Паливо для заправлення вказаного автомобіля придбавається на АЗС WOG (ТОВ "ВЕСТ КАРД"). Інструмент за допомогою якого здійснюється комплектування та монтаж обладнання, придбавається ПП "АБЕР Україна" в ТОВ "Епіцентр К", ТОВ "ПГТ Груп", ТОВ "ТІР Трейдінг" та ін.

З метою поставки та монтажу обладнання для покупця Позивачем відряджено до ТОВ "АВАНТІ ГРУП" працівника, що підтверджується посвідченнями про відрядження.

За правилом першої події, ПП "АБЕР Україна" складено та направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну №8 від 29 квітня 2021 року.

Після направлення податкової накладної на реєстрацію, платником податку 14.05.2021 отримано квитанцію, зі змісту якої вбачається наступне: "Податкова накладна №8 від 29.04.2021 зареєстрована в ЄРПН за №9124398361. Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 29.04.2021 №8 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник "D"=7,2856%, "Р"=0".

31.08.2022 ПП "АБЕР Україна" надіслано через Електронний кабінет платника податків Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №2, до якого долучено копій документів в кількості 90 додатків. До вказаного повідомлення, крім документів по зазначеним вище операціям, надано також письмові пояснення №31/08/22 від 31.08.2022 про специфіку господарської операції з ТОВ "АВАНТІ ГРУП", картки по бухгалтерським рахункам 631, 203, 207, 3721, штатний розпис, відомості на виплату відрядних та заробітної плати, оборотно-сальдова відомість бухгалтерського рахунку МЦ та інші.

В письмових поясненнях №31/08/22 від 31.08.2022 також вказано, що всі копії документів які є супровідними до даного листа та згадуються в ньому, подаються вибірково за квітень 2021 року або за 1 квартал 2021 року у зв`язку з великою кількістю документів та існуючим обмеженням кількості документів, що можуть бути поданими до Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Окремі документи подаються за період 2019-2020-2021р. для підтвердження повноти операцій, згаданих в листі. Позивач просив детально розглянути специфіку діяльності підприємства та конкретну господарську операцію з продажу товарів та надання послуг з їх монтажу, та зареєструвати податкову накладну в ЄРПН.

02.09.2022 ПП "АБЕР Україна" отримано рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7287820/42865835, яким платника повідомлено, що комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної №8 від 29.04.2021 на загальну суму з ПДВ 123 076,00 грн., у зв`язку з ненаданням платником податку копій таких документів: "первинних документів щодо постачання /придбання товарів, послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити)". Додатково вказано: не надано ТТН на придбання комплектуючих.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами у справі, суд враховує таке.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Насамперед, вирішуючи даний спір, суд зазначає, що згідно з правовою позицією Верховного Суду, висловленою у постанові від 17.01.2023 у справі № 816/2218/18, на етапі дослідження процедури правомірності зупинення/відмови реєстрації податкових накладних адміністративний суд не може досліджувати зміст господарських операцій і фактичне їх виконання, та не може надаватись оцінка їх реальності/фіктивності, оскільки це є предметом документальної перевірки правильності формування податкових зобов`язань, яка не проводилась.

Згідно з п.201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пункт 201.10 ст.201 ПК України передбачає, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

01.02.2020 набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165"Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" (далі - Порядок № 1165), якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Так, вказаним Порядком №1165 визначається процедура винесення комісією ДПС рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 6 Порядку), Критерії ризиковості платника податку на додану вартість (додаток 1 до Порядку), Критерії ризиковості здійснення операцій (додаток 3 до Порядку).

Згідно з п.2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

Відповідно до п.3 Порядку № 1165 податкові накладні/ розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Пункт 6 Порядку № 1165 передбачає, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/ невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку, комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення. У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття.

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення. За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття.

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Крім того, п.7 Порядку №1165 передбачає, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

За приписами п.10, 11 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Згідно з п.25 Порядку №1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Аналіз наведених вище правових норм дає підстави для висновку про те, що рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку повинно містити чітку підставу, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Додаток 1 до Порядку № 1165 містить перелік Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість.

Так, віднесення до п.8 Критеріїв здійснюється у разі наявної у контролюючого органу податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

У затвердженій формі рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку передбачено необхідність зазначення контролюючим органом однієї із двох підстав для прийняття такого рішення, а саме: у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності, або з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів.

Отже, виходячи з аналізу зазначених норм права при здійсненні опрацювання податкових накладних, направлених для реєстрації в ЄРПН, податковий орган проводить моніторинг відповідності/не відповідності критеріям ризиковості платника податку або здійсненої господарської операції.

При цьому, форма рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку передбачає зазначення контролюючим органом конкретної податкової інформації, яка стала підставою для прийняття вказаного рішення на підставі п.8 Критеріїв.

Згідно з додатком 4 Порядку №1165 в рішенні про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку обов`язково зазначається підстава його прийняття, зокрема, відповідний пункт критеріїв ризиковості платника податку та у разі відповідності пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку розшифровується, яка саме податкова інформація.

Як вбачається з матеріалів справи, реєстрацію податкових накладних позивача було зупинено на підставі п.8 Критеріїв ризиковості платника податку.

При цьому, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520 (далі - Порядок №520).

Відповідно до п.5 Порядку №520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Суд зазначає, що п.5 Порядку №520 визначає перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, який не є вичерпним та не передбачає необхідності надання платником податку усіх документів згідно з таким переліком. Крім того, конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.

Тобто наданню підлягають лише ті документи, які безпосередньо стосуються предмета розгляду господарської операції, згідно якої оформлено ПН/РК.

Згідно з п.9 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

За змістом п.11 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

З аналізу наведених вище правових можна дійти висновку, що рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови у реєстрації податкової накладної.

Матеріалами справи підтверджується, що реєстрація податкових накладних була зупинена на підставі п.201.16 ст.201 ПK України, у зв`язку з тим, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН в ЄРПН відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. У квитанціях позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Разом з тим, у квитанціях про зупинення реєстрації спірних податкових накладних не було вказано конкретного переліку документів, яких було б достатньо для прийняття рішень про реєстрацію вказаних податкових накладних, що свідчить про невідповідність сформованих у квитанції вимогам до такої, що визначені пунктом 11 Порядку №1165. У квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних не зазначено, які саме документи необхідно надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація зупиненої податкової накладної стала можливою.

Контролюючий орган має конкретизувати перелік документів, необхідних для виконання покладених на нього функцій, для того, щоб платник податку чітко розумів адресовану йому вимогу. Пред`явлення контролюючим органом до платника податків загальної вимоги про надання документів без їх конкретизації та без посилання на відповідну норму права виключає можливість такого органу в подальшому застосовувати до такого платника податків негативні наслідки, пов`язані із ненаданням певного документу.

При цьому, у випадку не конкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

Зі змісту оскаржуваних рішень вбачається, що підставою для відмови у реєстрації податкових накладних в ЄРПН слугувало ненадання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури / інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з рахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. При цьому, в рішенні міститься вимога щодо необхідності підкреслення тих документів, які не надані. В графі додаткова інформація зазначено: не надано ТТН на придбання комплектуюючих.

Суд враховує, що форма рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН встановлена додатком до Порядку №520 та передбачає необхідність підкреслити первинні документи, які не надані платником, та у вказаній формі наявна графа додаткова інформація.

Разом з тим, у порушення вимог щодо форми рішення, встановленої додатком до Порядку №520, спірні рішення Комісії не містить підкреслень за найменуваннями первинних документів, яких не надав платник.

Не конкретизування податковим органом переліку документів, які необхідно надати позивачу, фактично в кінцевому результаті призвело до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до того критерію, на підставі якого зупинено реєстрацію, а не будь-яких на власний розсуд.

Таким чином, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності. При цьому допущені державним органом помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються, як і не можуть покладати на таких осіб тягар відповідальності.

Верховний Суд у постанові від 05.01.2021 у справі № 640/11321/20 зауважив, що хоча затверджена Порядком №1165 форма рішення і не передбачає конкретизації підстав у разі відповідності пунктам 1 - 8 критеріїв ризиковості платника податку, вказана обставина не скасовує обов`язок податкового органу необхідності доказування, передбаченого ч.2 ст.77 КАС України.

Крім того, з буквального змісту п.8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість вбачається, що для віднесення платника податку до ризикових, у контролюючого органу має бути наявна податкова інформація, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування. Доказів ризиковості здійснення господарських операцій, зазначених в поданих для реєстрації податкових накладних відповідач суду не надав.

При цьому, рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 31.08.2021 у справі 460/6864/21, що набрало законної сили, визнано протиправним та скасовано рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області від 24.05.2021 № 28095 про відповідність платника податку на додану вартість Приватного Підприємства "Абер Україна" критеріям ризиковості платника податку, а також зобов`язано Головне управління ДПС у Рівненській області виключити Приватне Підприємство "Абер Україна" з реєстру ризикових платників податків.

Відповідно до п.4 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

З матеріалів справи вбачається, що на підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних позивач подав до контролюючого органу усі належні документи, що стосуються здійснення господарських операцій за такими накладними.

При цьому, факт надання таких документів не заперечується відповідачами.

Таким чином, суд зазначає про те, що досліджені в ході судового розгляду документи вказують на виконання обов`язків сторонами за договорами, первинні документи відповідають встановленим вимогам щодо форми та змісту та у суду відсутні підстави ставити під сумнів достовірність відображених у цих документах даних про господарські операції.

Конкретний перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначено пунктом 5 Порядку №520, може залежати, зокрема, від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.

Згідно з п.9 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Пункт 3 Порядку №520 передбачає, що комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Відповідно до п.11 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/ оформлених із порушенням законодавства.

Як вбачається з матеріалів справи, за результатами розгляду вказаних документів Комісією прийнято оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних з підстав ненадання платником копій документів.

Разом з тим, пункт 187.1 ст.187 ПК України передбачала, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Згідно з п.198.2. ст.198 ПК України датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.

Таким чином, оскільки для виникнення податкового зобов`язання з ПДВ достатньо настання однієї з подій, то обов`язок продавця виписати і зареєструвати в ЄРПН податкову накладну на відповідну суму ПДВ, кореспондує з правом контролюючого органу вимагати у платника ПДВ ту документацію, яка підтверджує настання саме такої події, а не обох подій одночасно.

Якщо мова йде про отримання платником податку товарів/послуг, то документами, достатніми для підтвердження такої операції будуть документи на підтвердження факту надання таких послуг. Відповідно, саме такі документи можуть вважатися необхідною передумовою для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.

На переконання суду, у межах спірних правовідносин ПП "АБЕР Україна" разом із повідомленням про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено надано податковому органу документи на підтвердження настання подій, з якими чинне законодавство пов`язує право платника на віднесення сум податку до податкового кредиту за господарською операцією поставки товару.

Здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Суд звертає увагу, що рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі, наприклад, документи, пояснення осіб, тощо.

При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.

Разом з тим, приймаючи рішення або вчиняючи дію, суб`єкт владних повноважень не може ставати на сторону будь-якої з осіб та не може виявляти себе заінтересованою стороною у справі, виходячи з будь-якого нелегітимного інтересу, тобто інтересу, який не випливає із завдань цього суб`єкта, визначених законом.

Прийняття рішення, вчинення (не вчинення) дії вимагає від суб`єкта владних повноважень діяти добросовісно, тобто з щирим наміром щодо реалізації владних повноважень та досягнення поставлених цілей і справедливих результатів, з відданістю визначеним законом меті та завданням діяльності, передбачувано, без корисливих прагнень досягти персональної вигоди, привілеїв або переваг через прийняття рішення та вчинення дії.

Таким чином, висновки та рішення суб`єкта владних повноважень можуть ґрунтуватися виключно на належних, достатніх, а також тих доказах, які одержані з дотриманням закону.

Податковим органом зазначених вище принципів при прийнятті оскаржуваних рішень дотримано не було, що свідчить про необґрунтованість та протиправність таких рішень, які підлягають скасуванню.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН спірні податкові накладні, то суд зазначає наступне.

За змістом ч.3 ст.245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Відповідно до вимог пунктів 201.1, 201.10 ст.201 ПК України реєстрацію податкової накладної в ЄРПН віднесено до обов`язків платника податків.

У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в ЄРПН є іншим.

Згідно з п.19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Отже, реєстрація в ЄРПН податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України і нормами чинного законодавства України чітко визначено настання такої події, як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної або визначення в судовому рішенні конкретної дати, яку необхідно вважати датою реєстрації або скасування реєстрації податкової накладної.

При цьому, обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкових накладних позивача в Єдиному реєстрі податкових накладних судом не встановлено.

Аналізуючи наведені вище правові норми та встановлені фактичні обставини справи в їх сукупності, суд дійшов висновку, що з метою відновлення прав та інтересів позивача та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений необхідно зобов`язати ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні від 15.04.2021 №3 та від 29.04.2021 №8 датою їх фактичного подання на реєстрацію.

Частинами 1, 2 статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За сукупності викладених обставин, позов підлягає задоволенню повністю.

За правилами ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи наведене, суд стягує на користь позивача понесені ним судові витрати у вигляді судового збору в сумі 5368,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів.

Керуючись статтями 241-246, 255, 257-262, 295 КАС України, суд

В И Р І Ш И В :

Позовну заяву Приватного підприємства "АБЕР Україна" до Головного управління ДПС у Рівненській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинення певних дій - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Рівненській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних вiд 02.09.2022 №7287821/42865835.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Приватного підприємства "АБЕР Україна" №3 від 15.04.2021 датою її подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Рівненській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних вiд 02.09.2022 №7287820/42865835.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Приватного підприємства "АБЕР Україна" №8 від 29.04.2021 датою її подання на реєстрацію.

Стягнути на користь Приватного підприємства "АБЕР Україна" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Рівненській області судовий збір у сумі 2684,00 грн.

Стягнути на користь Приватного підприємства "АБЕР Україна" за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України судовий збір у сумі 2684,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складений 12 червня 2023 року

Учасники справи:

Позивач - Приватне підприємство "АБЕР Україна" (вул. Відінська, буд.23, кв.36, м.Рівне, 33018, ЄДРПОУ/РНОКПП 42865835)

Відповідач - Головне управління ДПС у Рівненській області (вул.Відінська,12, м.Рівне, 33023, ЄДРПОУ/РНОКПП 44070166) Відповідач - Державна податкова служба України (Львівська площа, 8, м.Київ, 04053, ЄДРПОУ/РНОКПП 43005393)

Суддя С.А. Борискін

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.06.2023
Оприлюднено15.06.2023
Номер документу111499958
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —460/1911/23

Ухвала від 04.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 07.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 15.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 16.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Рішення від 12.06.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

С.А. Борискін

Ухвала від 30.01.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

С.А. Борискін

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні